cristin_ica
13 Sep 2010, 09:40
Buna ziua! Am achizitionat un Reno Clio din 2005 pe benzina second-hand. Am fost la service pentru a verifica daca sunt probleme cu masina. Ne-au spus ca trebuie schimbata cureaua de distributie pentru ca pierde antigel. Am schimbat acea curea de distributie in acest weekend, a completat cu antigel si apa pana la nivelul dintre minim si maxim. A doua zi dimineata am verificat din nou antigelul si este putin peste minim.
Aveti idee din ce cauza se intampla asta? Puteti sa-mi dati ceva solutii sau idei de la ce poate fi.
Multumesc frumos. Sunt necunoscatoare in detalii vis-a-vis de masina.
Multumesc inca odata.
cj98czh
13 Sep 2010, 09:42
Pompa de apa au schimbat-o?
cristin_ica
13 Sep 2010, 09:43
Da, am inteles ca era fisurata, si au schimbat-o si pe aia.
GlontZ_YO!
13 Sep 2010, 09:47
Eu zic ca este perfect normal fenomenul..deschide capacul (de la antigel) si mai toarna un pic antigel/apa distilata pana la jumatatea dintre "min" si "max" (inainte ca masina sa fie pornita). Mie asa mi s-a intamplat de fiecare data cand am schimbat antigelul sau pompa de apa, etc.
cmandrei
13 Sep 2010, 09:47
Daca pompa a fost schimbata in week-end si acum "pare" ca pierde antigel ... poate fi ok ... de ce ? = daca aerisirea nu a fost facuta "perfect" exista sanse sa mai fie nevoie de lichid de racire ... de asta tot adaugi antigel/apa. Dar tine sub observatie problema si daca va dura mai mult de 1 saptamana (si 1L de lichid) ar trebui sa mergi inapoi in service sa vada ce nu au facut ok.
cristin_ica
13 Sep 2010, 09:55
Multumesc mult celor care mi-au raspuns, am sa tin sub observatie problema asta. Daca mai am nelamuriri pe parcus am sa revin.
cmandrei
13 Sep 2010, 10:01
Chiar te rugam sa spui ce si cum se intampla ... chiar si daca "se rezolva"
eduardsebe
13 Sep 2010, 11:12
Ar trebuie sa verifice la service si garnitura de la termostat...si aia poate fi o cauza de a pierde antigel.
mad_biker
13 Sep 2010, 23:56
Ce motor are renanault-ul tau si cati km are?
cristin_ica
14 Sep 2010, 08:46
motor 1390, km 97000
doru_3/89
15 Sep 2010, 11:57
si eu am patit aceeasi chestie. pierdeam antigel.
dar la mine caloriferul a fost problema. si imi baga antigelul in dreapta fata. sub presul de cauciuc era plin de antigel. verifica si tu. cine stie..
mad_biker
15 Sep 2010, 22:42
Exact cum a spus si colegul "doru_3/89", la motoarele de 1.4 e o problema cu acele calorifere de incalzire a habitaclului, asa ca verifica sub mocheta sa vezi daca nu ai scurgeri de antigel.
Zaherr
19 Sep 2010, 18:00
sal.
am si eu o intrebare:
dar tre sa detaliez bineinteles
azi mergeam cu masina (din semnatura) si am observat ca acul care indica temperatura lichidului de racire e umpic mai sus decat statea deobicei, dar nu mai sus de jumatate... si mi'am adus aminte ca la schimbarea distributiei am schimbat si pompa apa si antigelul si vreo cateva sute de km tot scadea nivelul in borcan pana am completat odata si nu a mai scazut(posibil aerisire defectuoasa), am zis sa ma uit daca mai e la nivel... e aici e treaba... era la nivel dar are un furtun care ducea in partea superioara a borcanului si ce credeti? pe el se varsa incontinuu antigel in vas fara sa creasca nivelul totusi...
deci intreb.... e normal? nu de alta dar m'am uitat de n ori la nivelul antigelului cu motorul pornit dar niciodata nu am vazut asa ceva.
va multumesc.
E normal. Cand motorul ajunge la temperatura normala de lucru, termostatul deschide circuitul de racire prin radiator, iar borcanul in care te uiti tu este vasul de expansiune. Scaderile de antigel pe care le-ai observat erau normale pana s-a aerisit sistemul. Daca ai dubii la ce indica termometrul uita-te in vas. Daca nu fierbe antigelul e ok.
Zaherr
20 Sep 2010, 08:35
mersi ptr raspuns... nu fierbe nimic in borcan
treaba e ca m'am mai uitat de mai multe ori la motorul ajuns la temp de lucru si nu curgea nimic p'acolo... acum totusi, cum am mai spus indicatorul arata o temp putin mai ridicata decat cea normala afara fiind doar 24'C, ceea ce m'a facut sa sa ridic capota sa ma uit... in fine... posibil ca m'am alertat degeaba. ms.
soare_body
28 Jun 2011, 22:11
Am si eu o anomalie, daca ma puteti ajuta v-as fi profund recunoscator. Posed un Clio 1.4 8v model 2001, 140.000km. Nu este masina personala, este a mamei asa ca nu sunt foarte familiarizat cu clioul. Astazi mergeam bara la bara prin Bucuresti si observ acul temperatura la ras-ante-penultima liniuta si urcand alarmant pana la penultima liniuta. Am tras pe dreapta, antigel intre min si max, nu fierbea nimic, nu era nicio temperatura mult mai mare decat cea normala. Cu motorul rece cam un sfert din distanta MIN-MAX era plina cu antigel. Merg mai departe, acul oscila intre cele doua repere ras-ante- si penultima liniuta. La un moment dat a revenit la putin peste liniuta de jumatate. Cand am pornit-o la rece acul era aproape de baza, semn ca sonda functioneaza corect. In alta ordine de idei reviziile au fost facute la timp si numai la AutoCobalcescu(am siguranta ca s-au facut corect) si nivelul de ulei este acceptabil. Are cineva idee ce se intampla, si ce as putea sa verific pentru a ma lamuri despre ce este vorba? Va multumesc.
BannedHost
28 Jun 2011, 22:22
Ventilatorul de racire porneste ?
soare_body
28 Jun 2011, 22:29
Nu am verificat, maine voi face asta. Cum imi dau seama decat dupa ce am oprit motorul si aud daca functioneaza?
soare_body
30 Jun 2011, 20:31
Astazi am mai mers cu masina, fara sa fac nimic acul nu a mai urcat decat o liniuta maxim 2 peste jumatate, tot cu niste oscilatii si revenind cateodata la jumatate desi eram in mers si nu am schimbat nimic. Voi merge cu ea la o consatare sa vedem ce a patit.
mihai leu
30 Jun 2011, 20:50
intebare/ cand urca acul ai luminile aprinse sau piciorul pe frana?
daca da e perfet normal e o defectiune la circuitul electric binecunoscuta la clio, din cauza proastei dimensionari a circuitului si rezistentei cablurilor etc raspuns primit de mine din service, si am mai platit si diagnoza sa-mi spuna ca nu pot face nimic
masina e noua din 2007,ideeae ca eu stiu ce are dar daca se urca altul la volan il apuca frica
soare_body
1 Jul 2011, 21:57
Voi verifica si acest lucru. Multumesc!
soare_body
4 Jul 2011, 21:43
Nu are nici-o legatura cu partea electrica, nici nu a mai urcat acul peste jumatate, am completat cu putin antigel. Pe de alta parte am observat ca la curbe se aude un zgomot ciudat ca si cum s-ar amesteca doua lichide, ce trec dintr-un vas in altul. Stie cineva problema? Ma poate redirectiona pe un alt topic daca s-a discutat despre asa ceva? Multumesc.
qwerty1
22 Nov 2011, 17:45
Cine ma poate ajuta in legatura cu o problema legata de pierderea de antigel.
Am un Clio Symbol 1,4 8V si la 2 saptamani scade nivelul de antigel cu 1 cm. Daca merg 400 km/zi scaderea este brusca. M-am uitat sub masina si se vede pierdere pe la fulia care antreneaza cureaua de accesorii (arborele cotit).
Care poate fi sursa pe unde curge ? Este posibil sa fie mai de sus scurgerea? Masina are 96000 km fara distributie schimbata.
Atasez poze cu fulia principala care antreneaza cureaua de accesorii precum si o poza cu termostatul.
Va multumesc
espacern
22 Nov 2011, 17:56
Pompa de apa sau garnitura de la conducta de tabla care intra in pompa.
Verifica prima data garnitura daca curge lichid prin exterior la motor.
Daca scurgerea vine din interior atunci este pompa de apa.
Si curge nu gluma.....
@+
qwerty1
22 Nov 2011, 20:54
Multumesc mult. Voi verifica. Deci teava aceea din metal care se vede langa fulie intra in pompa de apa nu?
espacern
22 Nov 2011, 21:30
QUOTE(qwerty1 @ 22 Nov 2011, 20:54)
Deci teava aceea din metal care se vede langa fulie intra in pompa de apa nu?
Nu este aia teava....
Cred ca este cea din ultima poza cu 2 furtune de cauciuc care intra in ea...si in capatul opus are o garnitura cand intra in motor.
Daca acolo este scurgere...ai rezolvat rapid si ieftin.
Din pozele puse de tine nu reusesc sa-mi dau seama cam cum vine...dar ai inteles cred.
@+
qwerty1
22 Nov 2011, 21:44
Ultima poza este facuta pe sus (am deschis capota si am facut poza la motor)
Scr3wBall
30 Jan 2012, 18:09
Buna seara. Am si eu o problema cu o laguna de 1.6 16v la care pierd antigel dar intr-un ritm destul de alarmant. adik am pus 1 litru si ceva de antigel acum 2 zile si deja este la sub minim. cand am plecat cu masina am obs o pata pe asfalt in dreptul rotii fata dreapta. are careva vre-o idee de unde ar putea sa curga/?? sau care ar fi o posibila problema ??? Multumesc
andr3i84
31 Jan 2012, 19:42
Salut
Pai primul lucru care imi vine in minte e sa verifici pompa de apa daca curge pe acolo.
Cand ai schimbat-o ultima oara?
Scr3wBall
2 Feb 2012, 08:21
pai nu am schimbat-o ca abia am luat masina
... tipul de la care am luat-o a spus k a schimbat distributia la 73 mii km masina avand acum 101 mii ... deci s-ar putea presupune k nu a schimbat pompa de apa odata cu distributia?? Oricum am fost la un service pt constatate si ideea de baza e pompa de apa care trebuie schimbata odata cu distributia. asa k am facut o programare pt schimbarea celor mentionate. sa speram ca totul o sa fie OK.
andr3i84
4 Feb 2012, 16:35
Nasol. Eu pe a mea am cumparat-o la 93.000 km si ii facuse distributia pe la 70.000 km fara pompa de apa. La 130.000 km i-am schimbat tot (inclusiv pompa de apa
).
Cred ca ai avut ghinion pentru ca din cate stiu pompa de apa se schimba cam la 120.000 km sau poate km nu sunt reali la masina ta...
.
ca de obicei inainte de orice drum de peste 100km am verificat masina si am realizat ca am sub minim lichidul de racire-rezolvare->am completat pana la minim cu apa distilata
Dupa 80km alarmat am pus peste maxim 1litru de antigel gata preparat.
La intoarcere trag masina in parcare si la fel nivel minim..
VA LAS PE VOI SA TRAGETI CONCLUZII ..
ASTEPT SFATURI SI preturi PENTRU REMEDIERE. daca a mai patit cineva recent.
4 Mar 2012, 20:04:
masina are putin peste 88.ooo km - distributie banuiesc cea originala
andr3i84
4 Mar 2012, 21:13
Salut
Uitate langa roata din dreapta fata daca iti curge pe acolo - pe la pompa de apa.
Daca da atunci va trebui sa-ti faci toata distributia ca tot platesti manopera.
Sa te uiti si sub presurile din fata daca e ud pentru ca poate ai caloriferul spart si curge pe acolo ( eu am patit-o..
).
Bafta
espacern
4 Mar 2012, 21:15
Lichidul de racire se poate scurge din instalatie prin mai multe locuri.
Cel mai fregvent defect de scurgere este pe la pompa.
Dar si pe la radiator/furtune se mai poate pierde.
Toate aceste pierderi de lichid trebuie sa se vada pe undeva.....
Cazul cel mai dificil este cand se pierde pe la garnitura de chiuloasa pentru ca nu se vad scurgeri.
De verificat!
@+
mihai leu
4 Mar 2012, 23:04
verifica si colierul de la furtunul de tur cel de jos de la borcanul de expansiune, la mine pe acolo pierde, la tine sunt mari pierderile, eu completez la 1000 km cam cum spui tu
mihai leu :
am verificat tot ce e "la suprafata" nu se vede nimic..
am pus mana mai bine zis. uscat
Am gasit un petic de zapada si o las pana maine sa vad daca "sangereaza" si pe unde anume.
Problema e ca nu stiu daca va pierde stand pe loc/cu motorul oprit
P.s.Mergand cu siguranta pierde -dupa 80-90km minus ~1litru
5 Mar 2012, 13:03:revin azi si va spun ca nu observ nimic sub masina..ma refer ca nu vad a fi zapada albastra.
daca e de la pompa ar trebui sa piarda numai in mers?
sub covorase am uitat sa vad
... revin
5 Mar 2012, 21:28:sub covoras = nimic!
sunat in service-uri --> schimb distributie de la 7milioane in sus fara numar..
PhilipMorris
5 Mar 2012, 23:06
daca scoate fum albastru pe teava poate iese pe evacuare daca tot nu gasesti urme pe asfalt. se observa mai ales atunci cand este motorul rece.
nu mai pornesc motorul decat in drum spre service pentru schimbat distributia
... vedem atunci ce fum o sa aiba
6 Mar 2012, 19:21:am pornit motorul azi, fum...zic eu normal
m-am bagat bine pe sub masina si am observat scurgere in scut..
sper sa ajung in service macar
Buna ziua
Am si eu un Clio 1.5dci din 2003 si imi dispare, nu stiu pe unde si aleatoriu antigelul. Am cand completez dupa 500 de km 500 ml am cand dupa 100 de km trebuie sa bag un litru... Nu lasa pete pe sub ea, nu e ud sub mocheta. Ce am observat este ca e ud capacul de pe vasul de expansiune, aproximativ 3-4 milimetri de jur imprejur in partea de jos si conducta ce trece prin apropierea vasului e stropita... Ce se mai intampla este: daca de exemplu e la minim antigelul, daca desfac capacul, bolboroseste si urca pana peste mijloc(min-max) daca ma poate ajuta cineva cu niste pareri, multumesc frumos!
A9theR
13 Mar 2012, 10:58
rezolvat problema
curea-contitec(120ron);rona-ina(140ron);pompa-rouveille(150ron)
cu manopera ,2 litri de antigel si mici atentii, treaba rezolvata in 4-5ore. (nu in service!)
PhilipMorris
13 Mar 2012, 20:09
adica iti dadea pe la pompa de apa?
A9theR
14 Mar 2012, 10:15
QUOTE(PhilipMorris @ 13 Mar 2012, 20:09)
adica iti dadea pe la pompa de apa?
deocamdata asa cred(nu vad sa se scurga nimic sub masina)..dureaza sa vad la un drum lung daca mai scade
A9theR
18 Mar 2012, 19:25
QUOTE(A9theR @ 14 Mar 2012, 10:15)
deocamdata asa cred(nu vad sa se scurga nimic sub masina)..dureaza sa vad la un drum lung daca mai scade
dupa 300de km si in total 3litri de antigel am nivelul la maxim
Gabriel04
24 Jul 2012, 11:35
Salutare tuturor.
Am masina din 2006 și până în prezent nu am schimbat niciodată antigelul, doar am completat la fiecare revizie(în fiecare an). Când se schimbă antigelul și dacă se poate schimba în față blocului.
Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
Sorel74
11 Jun 2013, 18:36
salutare! probleme am si eu cu nu clio 1.4 benzina 2002, 124000km. l-am cumparar in 2006 si a fost ok, apoi au inceput: prin 2010 schimbat amortizoare, capete bara, bielete antiroliu, flanse si rulment amortizor, etc, in 2011 schimbat evaporator(AC) si cum zicea cineva mai sus, eram in trafic in bucuresti, si brusc s-a ridicat acul de la temperatura la maxim, cu greu am tras pe dr.(din cauza aglomeratiei) am ridicat capota si fierbea apa de nici nu am putut deschide capacul vasului ventilatorul mergea. in fine a mai scazut temperatura si am deschis capacul, apoi la un mecanic am aflat ca s-a ars garnitura de chiuloasa pt. ca termostatul s-a blocat, in fine intre timp pina am schimbat garnitura s-a amestecat uleiul cu antigelul continutul vasului era negru asta e s-a rezolvat. Si cam din 2009 am observat ca scade antigelul dar dupa toata treaba cu garnitura de ghiuloasa tot mai des scadea si in ziua de astazi. Mai acum 2-3 luni am bagat mina pe sub bord la jumate unde se afla aeroterma si am gasit ceva uleios (antigel) cind am bagat mina si sub mocheta de la picioare in dreapta era balta de antigel. Am scos scaunele, am scos mocheta, am curatat, am fost la spalatorie sa imi spele mocheta si buretele acela cu cauciuc pe el, s-a uscat si le-am remontat, dar acum pt. ca nu am schimbat caloriferul pt. ca e prea mult de munca si oricum vreau sa vind masina, am pus o cutiuta cu o cirpa in ea si se scurge acolo. Verific mereu si nu se mai scurge pe linga, totul curge in cutiuta (cam 50 grame la 2 saptamini).Mai nou, nu mai funcioneaza nici inchiderea centralizata cum trebuie.
Intr-un cuvint clio consuma putin dar este foarte prost la piese, materiale si multe altele. Tom masina germana e masina parerea mea. Cine mai vrea detalii cu ce am patit eu cu masina astept intrebari si ce stiu va spun.
Acum am si eu o intrebare: ce pot sa pun in vasul de expansiune sa nu mai curga pina scap de masina?
espacern
11 Jun 2013, 18:45
QUOTE(Sorel74 @ 11 Jun 2013, 19:36)
Tom masina germana e masina parerea mea.
Acum am si eu o intrebare: ce pot sa pun in vasul de expansiune sa nu mai curga pina scap de masina?
Baga rumegus fin....ca aia care aduc masinii SH din Germania!
@+
Sorel74
3 Jul 2013, 19:17
espacern Baga rumegus fin....ca aia care aduc masinii SH din Germania!
mare mistocar esti frate! chiar ti se pare Renoul masina buna????? parerea mea este ca Loganul full e cu mult mai reusit, ca tot ce vrei spatiu interior, fuga, durabilitare......
sa nu uitam neamtul e neamt!
Buna ziua ...
O problema am si eu cu piederea de antigel. Am luat masina clio 3 (1.4 16 v 98 cp din 2007 )asa si nu am observat decat dupa ceva timp ca lichidul a scazut, am completat de atunci cate putin la distante mai lungi pierde destul de mult la circa 500 km - vreo 500 ml. Nu stiu de unde inca nu am ajuns cu ea la cineva care sa aiba timp sa se uite cum trebuie la ea. Lumea buna din service
spune ca ar fi garnitura de chiulasa. In fine totul merge ok in rest : merge perfect motorul, nu scoate fum alb, apa nu trece de normal nici la drum intins, termostatul intra bine si dupa ce opresc masina cand era foarte cald afara, incalzeste foarte bine habitaclul , nu sunt urme de apa in ulei sau spuma, uleiul este la aceeasi nivel ca si prima data cand m-am uitat (aproape de nivelul de sus), atunci intrebarea mea este cam pe unde ar putea sa se evapore lichidul. Sincer pe asfalt sau in parcare la staionare nu se vede nimic, poate curge in scut cine stie si se evapora. Multumesc tuturor care stiu, cunosc sau au avut aceasta problema si poate sa-si dea cu parerea.
Atasez si o poza cu o scurgere care este uda mai tot timpul acumcand nu mai este asa de cald .[attachmentid=1627908782]
Imi poate spune cineva daca acel furtun pe unde curge antigelul se poate cumpara separat?
[attachmentid=1627984561]
4 Mar 2015, 19:24:
[attachmentid=1627984570]
GlontZ_YO!
4 Mar 2015, 23:13
Salut,
De ce nu incerci pe la dezmembrari? Daca as fi in locul tau, as cauta prima data in parcurile de dezmembrari sau daca nu, la vreun magazin dacia, cum ar fi cele din zona Morarilor/ Pantelimon, Ilioara, strada Agricultori..
Numai bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.