Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Termostat,sau ce!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
xionitax
la o Laguna 1,9 Dci,martorul din bord nu trece niciodata de jumatate,cea ce mi-as inchipui ca temeratura ar fi max. 60grade[arata in liniute].Sa ma gandesc ca termostatul ramane tot timpul deschis!?Normal ar fi ca motorul sa lucrez la 80-90grade si apoi sa se deschida termostatul,sa fie defect?Cine ma poate ajuta?? Un termostat cu tot cu carcasa de plastic costa 180 lei,fara doar 30lei.Nu stiu daca pot schimba termostatul,sau e cu tot cu carcasa??Iar caldura in masina lasa de dorit. Cu respect!
Adi R5
la mine sta acul la jumate+ 1 liniuta...si nu-i problema cu caldura.
xionitax
la mine tot la jumatate si o liniuta,deci asa trebuie sa fie.Ms. Adi! Totusi cu caldura nu sunt convins,am curatat si caloriferul din habitaclu,era aproape curat.Diferenta am facuto cu un passat din 2000,al unui prieten,tot diesel 1,9,cand da drumul la caldura iti vine sa arunci hainele de pe tine
Ma gandeam poate la racorduri,de sub consola ca nu sunt bine imbinate,nu stiu ce sa cred!!
katalyn03
poate fi din termostat dar si calorifer infundat, asta daca furtunurile de intra in habitaclu sunt caldute si motorul arde, adica la 55 grade poti sa ti linistit mana pe ele
mai poate fi din comanda la clima de pe tubulatura, pt asta trebuie sa dai torpedoul jos sa vezi cum merg treburile pe acolo cand actionezi cald-rece
xionitax
da buna idee,dar cum dau jos torpedoul,n-am umblat niciodata pe acolo!
cristi limusine
si eu as dori sa stiu cum se da jos torpedoul pt. ca vreau sa verific cate ceva pe acolo
oves
Mie mi se incalzeste motorul zilele astea prea de tot imi cupleaza elicea de racire dar temperatura nu scade aveti careva o poza cu locul termostatului? sau eventual sa imi explicati unde se afla? De regula cand acceleram imi vinea lichid in vasul de expansiune printr-un furtunas care vine dinspre parbriz insa nu si de data asta si presupun ca din cauza termostatului care a ramas blocat ... Daca ma poate ajuta careva ...
yojoe
verifica sa nu ai antigel lipsa,era o varianta sa ai termostatul blocat pe inchis si atunci circuitul era numai in motor, dar daca iti porneste termocupla senzorul care masoara temperatura este pe radiator, deci circuitul se face, daca ai antigel atunci mergi la un mecanic sa o verifice
oves
Multumesc pt sfat dar la mine senzorul de temperatura este pe motor .Am dat jos termostatu si l-am bagat in apa fiarta pt testare... nu deschidea bine doar din 4 incercari sa deschis odata ,am comandat un alt termostat cu 45 lei marca GATES si 3 litri Antigel si 4 litri apa distilata .Maine imi ajunge piesa ,am sa postez pe forum rezultatu. PS inca odata multumesc pt sfat
yojoe
se pare ca-mi face si mie figuri termostatul, cred ca a ramas blocat pe deschis, stie cineva unde se afla mai exact?
oves
La mine am rezolvat problema cu schimbarea termostatului , acum merge bine

18 Dec 2010, 08:39:
yojoe da-i un search ca este topic pt termostat la motoru tau
yojoe
nu era termostatul, e caloriferul din bord cam infundat
katalyn03
QUOTE(oves @ 16 Dec 2010, 15:03)
Mie mi se incalzeste motorul  zilele astea prea de tot imi cupleaza elicea de racire dar temperatura nu scade  aveti careva o poza cu locul termostatului? sau eventual sa imi explicati unde se afla?      De regula cand acceleram imi vinea lichid in vasul de expansiune printr-un furtunas care vine dinspre parbriz  insa nu si de data asta  si presupun ca din cauza termostatului care a ramas blocat ... Daca ma poate ajuta careva ...
*



la tine exista o singura problema
nu ai antigel in masina si a inghetat apa
bafta!
fascistu
am si eu o problema, am schimbat 3 termostate pana acuma si acu de la apa mi se ridica pana la prima linie mare si una micuta dupa care se lasa jos si am fost cu ea turata si tot asa face... nu se incalzeste destul, caldura deloc inauntru, dar asta cred ca ii din cauza ca ii infundat radiatoru de incalzire... ce sa ii mai fac?
fascistu
careva? o idee... ca inghet smile.gif)
oves
Da ai verificat termostatele in apa fiarta sa vezi daca deschid bine?Poate raman pe deschis si din cauza aia nu se incalzeste motorul

<span class='edit'>31 Dec 2010, 14:54:</span>
As vrea sa intreb la ceilalti colegi cu 1.6 16v pe la care luniuta de pe ceas le cupleaza termostatul prima data ...Deci la mine cand pornesc motorul si dupa ce se incalzeste apa, termostatu imi cupleaza aproape la cea de-a treia linie mare de pe ceas apoi ramane cat de cat constant un pic mai sus de a doua linie ( pe la jumatatea gradatiilor) .Sa nu fie asta o problema ca la inceput imi urca apa atat de mult desi scrie pe termostat ca cupleaza la 89 de grade... sper ca ati inteles ce am incercat sa explic aici poate nu prea bine.
fascistu
nu am incercat... ar trebui sa incerc.... si daca termostatu merge, ca doara ii nou... ar trebui sa mearga, ii firma gates nu stiu cat ii de buna da no.... oare ce altceva ar putea fi ?
$$ilvviu
De la termostat, daca ar ramane inchis nu ar trebui sa scada temperatura.
Poate nu etanseaza in carcasa.
fascistu
se poate sa scape pe langa? problema ii ca scade temperatura prea repede... traba verificat... da dupa anu nou... si apropo... UN AN NOU FERICIT sa aveti!!!!
oves
Iar o problema cu termostatu ... Pornesc motorul si temperatura tot urca pana intra termocupla si doar atunci se deschide termostatu ... tin sa mentionez ca face asa doar cand deschide prima data apoi nu mai sunt probleme ... termostatul este nou marca Gates
lag_ph
ori altul nou, ori te obisnuiesti cu anomalia asta.. cam asta vad eu.
daniellu
@oves: Poate ca nu ai aerisit bine instalatia. Verifica etansietatea pe la furtune sau garnituri ce au fost demontate cand ai inlocuit termostatul. Busonul vasului de expansiune e OK, tine instalatia presurizata?
katalyn03
QUOTE(oves @ 4 Feb 2011, 16:02)
Iar o problema cu termostatu ... Pornesc motorul si  temperatura tot urca pana intra termocupla si doar atunci se deschide termostatu ... tin sa mentionez   ca face asa doar cand deschide prima data apoi nu mai sunt probleme  ... termostatul este nou marca Gates
*



nu are nimic
la mine e aceiasi problema, dar se intampla numai cand e frig afara sub 10 grade.
cu cat e mai frig cu atat deschide mai greu(max 101 grade) si mai ales in mers cand vine aer rece in partea fata peste el
oves
Pt aerisit am folosit surubu de aerisire ... in rest am reverificat furtunele si garniturile si nu am observat probleme dar probabil asa face termostatu asta nou si acuma vad ca si la Katalyn03 asa face deci nu pare a fi o problema... am sa ma uit cand se va mai incalzi afara daca mai cupleaza asa greu prima data
cojocaru vasile
termostatu este chir sub delcou trebuie dat jos filtru de aer si se vede se desface cu tubulara de 10
fascistu
din nou am o problema .... termostat, radiator mare, sau radiator de caldura... nu stiu exact dar am nevoie de ajutoru vostru....deci... am plecat vineri la padure, de 1 mai, pe drum din arad pana in lipova n-am avut nici o problema, am ajuns pe un drum de tara unde era plin de gropi si a trebuit sa merg tot cu prima treapta, merg ce merg si vad ca se ridica acu de la apa tot mai mult, inca nu ma opresc continui sa merg, pana apare stop in bord... si de sub capota ieseau aburi multi, deschid capota si vad ca apa din borca sprituia in toate directiile, acu de la apa era sus unde sunt liniile mari alea multe...cam la prima sau a doua linie dintre ele, opresc motor stau 5 minute si pun contactu, abia atunci au pornit ventilatoarele.... oare de ce nu au pornit mai repede? l-am sunat pe taicameo si i-am zis sa imi trimita alt termostat, ca m-am gandit ca ala ii de vina ca nu deschide cand traba, il schimb , si cand completez cu apa si aeresisec observ ca imi incap vreo 5 sau 6 litri de apa si tot iese aer ... pana la urma am reusit cu aerisirea, dar pe undeva cred ca intra aer...asa cred... acuma de cand am schimbat termostatu ventilatoarele pornesc cand acu ajnge chiar sub liniile alea mari multe.... asa trebuie? sper ca ati inteles problema...ca am scris prea mult...daca nu va rog sa ma intrebi ca nu stiu ce bai are.....aa...cand am aerisit prima oara au iesit spume albe ca de la sampon.... sa se fi stricat garnitura? sau asta se manifesta altfel? in borcan? mentionez ca motoru merge bine, trage normal, porneste tot ii normal acuma... dar nu stiu de ce pornesc ventilatoarele pornesc asa tarziu... rog ajutor, mai ceva... termostatu ce o fost pe masina l-am incercat in apa fiarta pe aragaz.... deschide abia cand ii fiarta bine apa.... cred eu ca trece apa peste 100 de grade, nu am verificat sa vad cate gradea avea... dar un termostat ar trebui sa deschida la 85 90 de grade.... apa fierbe la 100, si el a deschis parca peste fierbere....
fabyan
Problema a fost probabil termostatul si de aia nu au pornit nici electroventilatoarele. ai pus mana pe radiator sa vezi cum e rece sau cald?
lagunatnt
fascistule ,ma tem sa nu ti se fi dus garnitura de chiuloasa .cam asa a patit tatal meu .de cand si-a schimbat garnitura nu mai are probleme .
fascistu
cald ii radiatoru... dupa vreo 5 minute dupa ce pornesc motoru incepe sa se incalzeasca.... si de garnitura sper sa nu fie dusa sad.gif chiar nu am bani acuma de schimbat piese la ea.... dar normal ar trebui sa fiarba apa in borcan... daca ii dusa... ca arunca gazele pe langa garnitura.... sau sa fie ulei in apa.... si nu este asa ceva.... acuma nu stiu sad.gif mai astept pareri pana aici va multumesc...
oves
Asa stiu ca ventilatoarele tre sa porneasca indiferent de termostat atata timp cat apa se incalzeste incontinu si nu scade ( La mine asa a fost , termostatu nu deschidea dar ventilatorul mergea intruna).Probabil ca termostatul a cuplat doar ca nu a fost suficient la drumul ala de doar treapta intai si ar fi trebuit sa cupleze si ventilatoarele sa nu se incalzesca.Nu stiu la motorul tau este senzor apa nu? ala ar trebuii sa stie cand sa porneasca ventilatorul sau nu ... daca ala nu merge in oras o sa iti fiarba mereu motorul pt ca nu se va racii radiatoru la viteze asa mici, incerca sa-l cureti

<span class='edit'>2 May 2011, 14:49:</span>
Daca i cald radiatoru atunci cupleaza termostatu doar ventilatorul nu iti cupleaza bine
fascistu
in oras nu am probleme deloc cu ea... sta apa intre prima liniuta groasa si a doua.... si totusi ii aglomerat cateodata de tra sa merg cu a doua.... destul de mult... si pe centura cateodata.. caldura baga.... vad ca acuma sta apa in borcan unde am bagat-o... inainte sa schimb termostatu la padure.... apa tot scadea.... si sunt sigur ca nu a fost bine aerisita... deoarece am mai schimbat un termostat eu... si nu am aerisit bine, oare din cauza asta sa fi scazut apa in borcan?

m-am gandit si eu ca nu cupleaza bine ventilatoru.... de vreo saptamana mi-am bagat freon in instalatie....si mecanicu a umblat el acolo jos la radiator... se mai poate sa fi miscat ceva ? dar atunci ma gandesc ca nu ar porni deloc ...sau nu stiu ce sa zic
oves
Daca nu este aerisita bine este normal sa se incalzeasca ... si atunci cand iese aerul scade apa in borcan

2 May 2011, 14:58:
Daca ar fi chiuloasa atunci ai avea ulei in borcan sau ai avea ulei cu spume pe joja dar probabil nu ai aerisit-o bine si de aia sa incalzit mai ales daca sta bine in oras temperatura
fascistu
inseamna ca nu a fost bine aerisita... si probabil si pe sonda de la radiator.... ajungea prea mult aer si de aia nu porneau... dupa cum am scris si mai sus..... am oprit motoru cand am vazut stop si am pus contactu... dupa 5 minute au pornit... acuma de cand am aerisit mai bine sta apa pe locu ei, si acu normal, ventilatoarele pornesc inainte de liniutele alea multe mari...multumesc de ajutor, totusi nu stiu de ce au iesit spume albe cand am aerisit.... de la antigel? sau totusi de la garnitura?
Adi R5
vecine,nu-ti mai fa atitea ganduri...cind e sa crape,crapa. La tine cred ca o fost de vina vreun contact imperfect ..ori la sonda de pe radiator,ori pe la ventilatoare...iar cind ai miscat de fire si-o dat drumu...daca de atunci si pina acum nu ai ulei in borcan (sau daca uleiul din baie nu o devenit cacao) nu ai treaba cu garnitura....poate doar cu garnitura de la mici,miercuri la maltaretz...
fascistu
smile.gif)) sper sa fie problema numa cu garnitura de la fripturi.... pai tot ii normal acuma... bine gata nu mai imi fac ganduri... ms mult de ajutor la toti
torryflorin
cine stie cum se scoate cotiera legata de scaunu soferului
?
Adi R5
bai nene ,da ne-ai innebunit cu cotiera asta...de flex ai auzit?
dorin85
Salutare, am si eu o dilema. A mai pus niste antigel in vasul de expansiune pentru ca nivelul era aproape de minim. Problema este ca dupa cateva zile antigelul era tot acolo pt ca se pare ca nu-mi vine lichid de racire pe furtunul de sus al vasului. Oare se intampla asta pt ca este termostatul blocat pe inchis? Acul imi sta cam la a-3-a linie mare si 2 mici. Am facut un drum de 50 km si tot acolo este antigelul, dar nu am probleme sa-mi creasca temperatura mai mult decat normal.
fascistu
hmmm ... ii infundat ceva acolo... am patit si eu exact la fel... o gaura mica cat o pasta de pix, poate putin mai mare... era plina de mizerii si nu venea apa inapoi in borcan... poate daca urmaresti de unde vine furtunu ala o sa iti dai seama... daca nu o sa fac o poza unde am umblat eu .... numa sa imi zici, nu stiu exact sa explic...numa daca ma uit
Adg
salut grup , am si eu o prblm de curand detin un megan 2 1.6 16v benzina iar de la o vreme am vazut in vasul de expansiune un fel de ulei alb maroniu ,care ar fii prblm ? precizez sa spun ca masina nu scoate fum nu mananca ulei deloc , nu pierde apa . de curand am spalat motorul iar in partea stanga unde e termostatul acela e ulei pe el , un sfat va rog ca nu stiu ce sa fac multi imi spun ca e garnitura de chiuloasa , va mulltumesc
bogdan.bunea
garnitura corp termostat .
16valve
Nici decum , e vorba de acele doua capace unde se pune cala de la disributie .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.