Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: daca merg cu masina la relanti,se poate supratura?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
bogdan razvan
am schimbat turbina la masina si am pornit-o,am lasat-o sa se incalzeasca,am turat-o insa un pic pina la 2000de ture,si apoi am zis sa plec cu ea sa fac o deplasare sa vad cum se comporta,am bagat in viteza,a 2-a,a 3-a si am sarit la 2200 de ture si instant mi s-a turat motorul,am apasat butonul si s-a oprit.am pornit-o iar si merge ok la relanti,dar nu am mai turat-o si nici nu am mai plecat cu ea.recunosc ca nu am curatat intercoolerul,dar am citit pe aici si am inteles ca in sistem sint tot timpul vapori de ulei asa ca ma intreb de se s-a turat,pe net scria ca din cauza ca intra ulei in admisie si face autoaprindere sau ceva de genul si se tureaza si nu mai poate fii oprit,in bord nu mi se aprinde nimic,motorul merge ok,atat ca am observat ca imi porneste ventilatorul de la radiator destul de repede dupa ce pornesc motorul,in rest el merge ok,acum imi este cam teama sa il turez ca sa nu se tureze iar ca poate de data asta nu se mai opreste de la buton,eu nu inteleg cum la o masina cu pretentii si cu martori peste martori in bord,nu exista un sistem care sa iti protejeze motorul si sa il opreasca,din contra se tureaza de te faci de ras pe strada cu o asemenea masina ,eu nu am mai vazut asa ceva la alte masini pe strada sa se tureze motorul pe strada in mers,eu am avut noroc ca sa oprit de la buton,in fine cert este ca vreau sa aduc masina acsa si ma gindeam sa vin cu ea la relanti ca e drum drept nu sint dealuri sau mai stiu eu ce si desi stiu ca turbina porneste de cand pornesti motorul ma gindesc ca poate nu se mai tureaza daca merg cu ea la relanti,e posibil asa ceva?saus e poate tura si daca merg cu ea la relanti?
bad_x
pai cum ai pus tu turbina daca nu ai curatat si intercolerul EGR-ul si conductele de aer(cea mai proasta afacere) si ventilatorul de la radiator o sa mearga non stop daca ai pornita clima,referitor la treaba cu mersul la relantii nu are nimic insa daca o sa se tureze de nebuna si nu se opreste de la buton o opresti in viteza adica o omori in viteza ,bagi in viteza a 6-a apesi frana si lesi lejer ambreajul pana moare motorul.
przamfiri
asa am patit si eu ,cand am pornit motorul s-a turat pentru cateva secunde asta de la vaporii de benzina care au ramas in intercooler ,atunci cand l-am spalat.......
instabil13
care vapori benzina? smile.gif
matrix67b
Bogdane, o gramada de oameni ti-au cricit sa speli intercoolerul. Chiar nu esti curios sa vezi cam cat ulei s-a adunat in el?
Dan73
QUOTE(instabil13 @ 28 Aug 2010, 07:34)
care vapori benzina? smile.gif
*


Aia de la benzina cu care a spalat intercoolerul. A zis clar.
bogdan razvan
O SA SPAL SI INTERCOOLERUL,INTREBAM CA SA STIU DACA O ADUC TRACTATA SAU DACA VENEM PE Rotile ei ,d-aia intrebam,ca o sa ma apuc sa dac iar jos turbina si intercoolerul si tot ce mai e pe acolo,ca oricum mai am un renaul si circul cu ala pina o fac pe asta da intrebam ca nu costa nimic sa intrebi si sint oameni destul de priceputi pe forum,sanatate
BuNeL_u
accelereazo pe loc la 4000 ture si tineo 10 - 15 sec. dupa aceea poti merge cu ea
bogdan razvan
ok bunel_u daca ar fii doar atat iti dai seama ca as face lucrul asta fara sa ma gindesc prea mult dar da-mi te rog si o explicatie pt ca as vrea sa inteleg si eu ce se intampla ca asa putea sa se tureze (cum s-a turat dealtfel singura )si apoi sa revina singura la normal,dar a trebuit sa o opresc eu ca vezi tu cand se tureaza de nebuna nu prea poti sa stai cu mainile in san si sa astepti ,cred ca prima reactie la oricare dintre noi ar fii sa o opreasca sau sa incerce sa o opreasca,asa macar daca poti sa imi spui si de ce sa procedez asa si de ce esti sigur ca nu se va intampla nimic,poate o sa incerc si varianta asta ca tocmai d-aia am si deschis acest topic in speranta ca au mai trecut si altii prin chestia asta si au rezolvat-o si vor sa stiie si altii
matrix67b
QUOTE(BuNeL_u @ 28 Aug 2010, 21:58)
accelereazo pe loc la 4000 ture si tineo 10 - 15 sec. dupa aceea poti merge cu ea
*


Unde sa mearga cu ea , la service ? El spune ca s-a supraturat in momentul cand a calcat-o mai tare deci iti dai seama ca este foarte probabil sa aiba intercoolerul plin cu ulei si in momentul cand a crescut debitul de aer a inceput sa antreneze uleiul spre motor. Riscul este sa avarieze motorul prin supraturare sau sa intre in cilindrii bucati de metal de la turbina avariata. Si in plus de asta daca ajunge ulei in cilindrii, fiind incompresibil, iti dai seama ca poate sa faca ravagii.

Eu zic ca poti sa mergi cu ea dar cu mare atentie adica sa nu depasesti 2000rot/min, pana iti speli intercoolerul si tubulatura
bogdan razvan
da matrix eu nu vreau decat sa ajung cu ea acsa intelegi,bucati din turbina avariata nu are cum sa intre in motor ca am turbina noua pe masina da din cauza ca nu am spalat intercoolerul mi-e frica sa nu bulesc motorul si sa ajung la o paguba prea mare intelegi,asa ca intrebam ca sa stiu si eu ce variante am,ca eu am vrut sa o tractez da nu am gasit nici un amic dispus pina in momentul de fata ,da o sa rezolv aceasta problema.daca imi citesti mesajul,spune-mi si mie intercoolerul cum se da jos?am inteles ca tre sa dau bara fata jos e adevarat sau exista o modalitate mai finuta sa il dau jos sa il spal ?
Dan73
Bucati din turbina avariata au cum sa iti ajunga in motor pt ca ele au ramas pe tubulatura sau intercoler. De aia trebuie sa cureti tot ce tine de circuitul de aer.
Ca sa scoti intercoolerul trebuie sa dai bara jos si farurile.
bogdan razvan
de asta imi era teama ca tre sa dau bara jos
Dan73
Nu e chiar asa greu. Te tocmesti si tu cu un baiat din service sa vina acasa sa te ajute...
przamfiri
dai jos bara ,farurile si grila de fier sau cum se numeste ....nu stiu cum sa ii zic ,este deasuora farurilor ,unde vine incuietoarea la capota ,apoi desfaci radiatorul de la ac il legi frumos cu o sarma de grila de fier de care spuneam mai inainte ,desfaci colierele de la furtunele intercoolerului si scoti radiatorul....
bogdan razvan
va multumesc pt indicatii,o sa rezolv aceasta problema de data asta si mai bine decat data trecuta si o sa mearga masina brici,va multumesc inca o data pt sfaturi,sanatate
cri123
Fara sa dati cu pietre, dar poate merita incercat sa scriem ceva mai corect si folosind propozitii, ca arata topicul asta de parca au scris unii care nu au treaba cu limba romana smile.gif

Cred ca s-a scris de nenumarate ori pe forum: schimbare turbina = curatare intercooler si tot ce este conducta pe acolo.
BuNeL_u
de unde sa i intre bucati de la turbina ca doar nu a luat o pe ulei. eventual are niste pilituri in intercooler de la palele turbinei. e clar ca mai are ulei pe instalatie da nu e capat de drum. si eu cand am schimbat turbina nu am dat jos intercooleru la curatat doar tubulaturile. exact asa am patit si eu insa nu s a ambalat tare. am pornit o si am lasat o cca 15 min la relanti apoi am inceput sa o accelerez la 2300-2500 ture si am observat ca ramanea accelerata putin chiar daca luam piciorul de pe acceleratie.
am desfacut furtunul ce intra in intercooler si am accelerat o la 4000 ture si am obs ca a mai aruncat ceva vapori si ulei apoi nu am mai avut nici o problema. intercoolerul nu l am mai dat jos la curatat deoarece l am schimbat inainte cu 2 luni deoarece cel vechi era fisurat. pentru curatarea intercoolerului iti ia cam 6 ore de munca.
audiofilu'
Ce intrebare e asta din titlul topicului???Tu stii ce-i aia/ala relanti?
matrix67b
Bunelu,ti-ai cam fortat norocul dar asta nu inseamna ca toata lumea sa faca la fel. Bucati prea mari de metal nici nu au cum sa treaca de racitor pentru ca spatiile sunt mici. Tocmai alea mici sunt periculoase pentru ca pot ajunge in motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.