Salut ,
Am deschis un topic fiindca nu reusesc sa rezolv o problema .
De cateva ori mi s-a intamplat sa mi se opreasca tot curentul in interior si isi revenea repede , in 2-3 secunde . Ieri , insa , nu si-a mai revenit . Tot interiorul e " mort " , nu merge ABSOLUT nimic ( semnalizari , dvd , claxon , indicatoare bord , leduri , nimic ) ; bordul arata ca si cum masina ar fi inchisa . In schimb , pot porni masina fara nicio problema si pot merge cu ea , chit ca se tureaza putin , singura , la schimbarea vitezelor . . Servo imi merge mai greu , farurile se aprind la pornirea masinii . Ca sa opresc masina trebuie sa apas butonul de 2 ori iar portbagajul e blocat . Am facut punte intre sigurantele de pe baterie si nu de la ele e problema . Stie cineva unde ar trebui sa ma mai uit ? Mersi
Posibil să ai un scurt sau o eroare de alimentare la unitatea de control habitaclu a mașinii (fir bușit, siguranță etc.). Totodată este posibil să nu mai ai suficient curent în acumulator. Eu aș încărca bine bateria pe redresor și aș da o tură după încărcare, ca prim test.
Mersi de raspuns . Bateria e de anul trecut . ma gandesc ca , daca era dusa , nu avea putere sa invarta electromotorul . Sau , cel putin , aveam macar un beculet , ceva , in bord .
Poate ți s-a lenevit alternatorul, deși dacă pornește mașina, Diesel fiind, nu e bateria moartă... Mă gândesc să nu ai vreo masă făcută praf sau vreun fir dintr-un mănunchi ros și rupt. Un prieten cu o Mazda 6 s-a dat de ceasul morții cu ea, că nici măcar mufa de diagnostic nu mergea. A dus-o la 2 service-uri oficiale, ăia au ținut-o câte 2 săptămâni, nu i-au făcut nimic, și până la urmă ne-am apucat noi să desfacem ușor mănunchiurile de fire și am constatat că de la vibrațiile de Diesel, de la praf și apă, câteva fire se frecaseră între ele, se roseseră și se rupseseră. Le-am peticit, aranjat, acum totul este OK. Ăia voiau să-i cumpere computer pt. mașină, la 2000 de Euro. Gah.
Alternatorul mi`a picat acum vreo luna si l`am reparat la o reprezentanta reno . O sa verific cablaraia , poate scap doar cu atat . Si eram bucuros ca-i schimbasem o groaza de piese pe fata si imi troncanea mai putin
) iar acum asta ...
Orice idee e binevenita . Mersi
aleksanders
26 Aug 2010, 16:56
vezi ce legaturi au facut pe la alternator, in service stii bine cum se lucreaza
adi_ar
26 Aug 2010, 17:03
Cand spui ca s-a intrerupt totul (cateva secunde apoi definitiv), la pornire sau dupa pornire, candva ?
In mers se intrerupea . Ultima data , cand nu si-a mai revenit , tot in mers eram , intorceam masina . Am fost si am pus un starter pe baterie si si-a revenit pentru 1 minut dupa care iar a luat-o razna ; imi tot zicea steering locked , steering not locked , pana s-au stins iar toate . . Apoi , l-am lasat conectat la baterie vreo 20 de minute si vad ca am ajuns acasa fara probleme . Aparatul respectiv imi arata o tensiune de aprox 12 v , cu motorul pornit . Am mai avut probleme cu bateria , in sensul ca a trebuit s-o schimb , dar avea cu totul alte simptome . M`am programat maine dimineata la un electrician si am sa revin cu informatii . Multumesc de sfaturi
adi_ar
26 Aug 2010, 18:59
Daca aparatul arata 12V cu motorul pornit si indicatia este corecta, bateria este praf!
Trebuia sa se ridice spre 14V.
12V cu motorul pornit => alternatorul e praf, nu incarca.
adi_ar
26 Aug 2010, 19:57
Da, posibil si asta insa este derutant ca porneste.
Daca nu incarca deloc, cu tot consumul, parca nu as da mai mult de 5 porniri ... si as mai avea cateva argumente!
ric26ct
26 Aug 2010, 20:32
QUOTE(19vik @ 26 Aug 2010, 19:38)
12V cu motorul pornit => alternatorul e praf, nu incarca.
Corect , indiferent daca bateria e buna sau moarta, la masurare cu motorul pornit, alternatorul trebuie sa bage 14,7V , deci daca la borne se masoara 12V inseamna ca ori alternatorul ori puntea de diode ori releul de incarcare sunt praf, nu este o regula ca daca se stica una din componentele enumerate de minemai sus in baterie nu mai ajunge curent, poate ajunge de exemplu doar 12 sau 9 sau deloc. Sper ca m-am facut inteles.
Dupa parerea mea cel mai bine se verifica dupa pornire motor se scot bornele de la baterie si se aprind farurile, daca motorul nu moare si luminile sunt normale, circuitul de incarcare funtioneaza perfect
Nu chiar 14,7... 14,2-14,3 daca bateria e buna, daca e descarcata, 13,5-13,8.
Indicatorul de pe jucaria aia eu vad ca iti arata 12A nu 12V. Cel mai bine e sa masori tensiunea cu un multimetru cu motorul oprit de cel putin o ora si cu motorul pornit.
Am fost dimineata la electrician, a masurat si aveam 14,06 v . Nu si-a putut da seama ce are fiindca masina mergea bine . A ramas sa trec pe la el cand se mai manifesta defectul . Dupa un drum de 80 km iar a luat-o razna , "mort" tot interiorul , servo intarita . Intr-un fel m-am bucurat ca am zis ca-si da ala seama despre ce este vorba . M`am pornit spre el dar intr-un minut si-au revenit toate la loc asa ca m`am intors ...
Este absolut clar o chestiune de contact imperfect sau fir rupt. Aș putea băga mâna-n foc acum că ai o masă mare ruptă cumva sau corodată, fie pe la panoul de siguranțe, fie pe undeva pe o magistrală care "cară" curent către toate accesoriile de interior. Dacă spui că sunt afectate chiar și servodirecția și cititorul de card (zici că trebuie să apeși de 2 ori ca să oprești motorul)...
ovidiucornateanu
27 Aug 2010, 11:59
Contact imperfect borna-baterie e o cauza posibila.Desfa bornele,verifca-le si strange-le bine.Defectul se mainifesta la trecerea prin gropi,santuri,etc?
Am patit-o si eu la fel acum o luna si m-a costat 80 lei platforma si 31 lei verificarea si au mai si tinut masina 2 zile in service sa verifice.
Nu e de la borne , pe ele le-am verificat prima data . Nu se manifesta neaparat la denivelari . M-am tot uitat pe la cabluri , am desfacut mufele si le-am pus inapoi insa nu stiu unde sa ma mai uit . La contact imperfect ma gandesc si eu dar... unde ?
ma bag si eu nitel
stai cu motorul pornit si incearca sa misti mufe cabluri de pe langa baterie incearca daca poti si ajungi sa misti cat mai multe iar cineva sa stea in masina sa vada daca sunt ceva modificari gen intreruperi de curent sau ceve de genu.
sper ca te ajuta.
ai grija daca ai un fir rupt pe undeva si face scurt se poate aprinde foarte repede .
succes
SorinCT
28 Aug 2010, 13:15
Nu e indicat sa produci scurt pe instalatia electrica a masinii. De cele mai multe ori nu sunt probleme dar daca ti se arde ceva te ustura la buzunar.
Azi am mers 350 km si pe asfalt si pe drum foarte prost si n`a mai facut . Nici nu stiu ce sa mai cred...
Hristos s-a nascut !
Am rezolvat ,intr-un final , problema masinii mele - aleatoriu , imi pica tot bordul , in sensul ca nu aveam lumini in bord , nu aveam ventilatie , dvd , claxon , etc , totul mort . O perioada de timp , mai miscam de cutia cu sigurante din compartimentul motor sau o mai impingeam intr-o anumita pozitie , in care mergea .
Insa , de vreo zile , nu mai mergea deloc cu impinsul cutiei , nu mai gaseam nicio pozitie in care sa nu-mi faca figuri .
Asa ca m-am apucat de desfacut cutia cu sigurante pentru a le putea verifica . E chinuiala s-o scoti cat de cat dar iese . Abia atunci am vazut ca sub ea sunt alte sigurante , mai mari . M-am uitat si la ele de sus si toate pareau ok . Am zis , totusi , sa le scot ca poate or fi oxidate si bine am facut . Una din ele avea un piciorus aproape rupt , topit . Era o siguranta de 70 . Le-am scos pe toate , le-am curatat , am schimbat siguranta defecta si acum totul functioneaza bine .
Poate ajuta pe cineva .
O zi buna !
costi13
25 Dec 2011, 16:07
vezi ca acolo ai avut contact imperfect ,curata bine sa ai legatura solida.........
nsl_iuli87
28 Dec 2011, 19:26
Daca ti se mai intampla acelasi lucru, sa verifici si calculatorul de confort din interior(sub ceasurile de bord).
Ca sfat, nu incerca sa pui siguranta mai mare acolo, ca la cat de prajita era cea veche risti sa iei foc
78_meg
22 Jan 2012, 09:17
Salut,am inceput sa am si eu o problema asemanatoare:cel mai mult face dimineata cand pornesc motorul in sensul ca dupa pornirea motorului nu merge aeroterma,radiocd-ul si nici nu se stinge abs-ul iar daca misc volanul acesta merge foarte greu, apoi dupa cateva secunde fara sa fac nimic totul revine la normal si functioneaza totul corect.Pe tester nu a dat nici o eroare iar bineinteles ca acolo nu a facut figuri,dar ca sa fie sigur electricianul mi-a mai refacut legaturile la borne dar fara rezultat.O sa incep cred ca cu demontarea acelui panou de la motor cu sigurante si relee iar apoi daca nu este de acolo mai cautam...Am uitat sa precizez:in tot acest timp cat nu merge nimic pe bord apare mesajul electronic fault.
mike12
22 Jan 2012, 10:14
Ai apa in mufele de la UPC (panoul de sigurante de la motor) mai mult ca sigur, demonteaza-l si verifical.
78_meg
22 Jan 2012, 10:29
Mda,ce sa mai comentez...am capacul acela de la UPC spart.luni incep operatia.
Aragoth
22 Jan 2012, 16:28
Eu am pornit astazi masina ( a fost mai frig aseara, undeva la vreo -6 grade ) si s-a intamplat ceva ciudat. Am apasat pe START iar electromotorul a mers putin mai mult decat de obicei ( adica daca in mod normal porneste in 3-4 secunde, acum incerca sa porneasca in vreo 8 secunde ), dupa care totul a murit. Motorul nu a pornit.
Am verificat bornele si sigurantele ( din interiorul masinii ) si totul pare a fi OK. Singurul lucru imi functioneaza este inchiderea centralizata de la telecomanda.
Am pus bateria pe redresor dar nimic. Oare trebuie sa verific vreo siguranta pe la capota ?
Multumesc pentru ajutor.
78_meg
23 Jan 2012, 20:25
QUOTE(mike12 @ 22 Jan 2012, 10:14)
Ai apa in mufele de la UPC (panoul de sigurante de la motor) mai mult ca sigur, demonteaza-l si verifical.
Astazi am desfacut complet UPC-ul si am dat cu spray de contacte la toate mufele si sigurantele,dar nu am gasit nimic ce sa nu fie in regula iar dupa montare aceeasi problema:cateva sacunde dupa pornire electronic fault si mai nimic functionand apoi totul ok.Am zis ca daca tot m-am apucat am desfacut si in habitaclu la panoul de sigurante iar acolo deasupra de sigurante este un releu pe care l-am scos si aceeasi problema doar ca fara revenirea la normalitate.Am defacut releul,am dat cu smirghel foarte fin la acele contacte,am montat totul la loc si acum totul functioneaza normal fara acel mesaj idiot care ma cam exasperat de cateva luni.Asta pentru cine mai intalneste aceste simtome.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.