Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: adio turbina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
bogdan razvan
mi-a cazut turbina,nu e o banuiala ,e un fapt concret,amdat-o jos ,acum astept si eu de la cei care au mai patit asa ceva,poate imi folosesc la ceva,pt cei care nu stiu masina e 1,9 dci 120 cai din 2001 140 de mii km.respect
M i h a i
sfat...cumpara alta...noua...reconditionarea o sa te tina cat dai..mai sunt n topicuri despre asa ceva..
bogdan razvan
astept sfaturi,de la cei care au trcut prin asa ceva si au rezolvat aceasta problema si concluziile lor

9 Aug 2010, 22:52:
da mihai una noua e 45 de milioane cu cea veche la schimb


9 Aug 2010, 22:53:
poate o sa gasesc ceva pe net pe la masini lovite
M i h a i
4500 lei cu turbina veche la schimb? in reprezentanta am impresia ca este mai ieftina..si nu iti cere la schimb turbina... incearca de la una lovita..dar...si acolo este o loterie...
przamfiri
eu am gasit, datorita lui andu91 acum un an cu 14 milioane turbina noua fabricata in Romania
cauta.....sigur o sa gasesti ....nu te arunca cu banii
Doamne Ajuta
marius7500
Salut eu am reconditionat turbina la Brasov am dat 1600 turbina,1700 tot cu curierat si pot spune ca sunt multumit,dar nu am facut decat 300km vad mai incolo daca se merita ,una noua ma ajungea 4500 deci diferenta cam mare,cei de Brasov au spus ca au schimbat totul in ea si am si garantie 6 luni.Acu trebuie sa o pun la treaba sa vad ce poate.......
dinu_victor_88
E un subiect arhidiscutat pe forum.Nu te arunca la o turbina noua(parerea mea)..O turbina reconditionata e la fel de buna ca si una noua.Daca vrei mai multe argumente cauta aici:
http://www.reno.ro/s-a-dus-turbina-page-2-t64923-s30.html
http://www.reno.ro/TURBINA-t80095.html
http://www.reno.ro/Ajutor-33-Turbo-a-cedat...dci-t81980.html
http://www.reno.ro/turbina-t95405.html

Mult succes!
tacufmr_lagunaII
Cauta la Bursa, exista cineva care vinde turbo noi, facute in Romania la preturi bune. Recomandarea mea este de a cumpara una noua.
Mar|Us
Noua e prea scumpa si de la dezmembrari nu recomand, cine stie daca primesti garantie si cum zicea Mihai mai sus, e o loterie. Dai o gramda de bani pe ea si poate iti pica dupa 2000 km.

www.turbusuflante.com


baietii astia de la brasov fac treaba de calitate. se reconditioneaza turbina, adica se inlocuiesc piesele stricate cu unele noi, de origine, se recalibreaza, etc. o primesti inapoi ca noua + garantie un an de zile fara limita de km.

la un audi a6 a reconditionat un prieten la ei, de atunci pana acum a facut aproape 30.000 km cu ea si n-are nici o buba. la el a fost reparatie completa si l-a costat 1600 RON + taxa de curier.
bogdan razvan
salut baieti,am luat azi o turbina de la o laguna lovita,pretul e de 7 milioane dupa ce o montez pe masina si vad cum se comporta atunci se face plata,turbina aqrata f bine e produsa in romania,mai multe va spun dupa ce o montez pe masina,respect
Mar|Us
Sper sa fie bine in continuare, adica si dupa montare. Pretul e unul foarte bun, dar cateodata solutiile astea mai ieftine nu sunt de durata.

Hadrianvs
Sa v-o spun si eu pe-a mea: In iulie, dupa exact un an si circa 35000 km de cand o schimbasem cu una noua, mi-a murit si turbina asta. A TREIA TURBINA praf in cei opt ani de viata si 135 000 km ai masinii...
Am cumparat un kit de pe ebay(40 euro) cu lagarele si garniturile care se "duc" de obicei, axul si palele nu le-am schimbat pentru ca erau perfecte si...M-am pus pe treaba!
A iesit perfect, insa, in spatele palei de actionare a turbinei(dinspre colectorul de evacuare) am gasit un fel de "saiba" foarte subtire si mai mare in diametru ca pala insasi , saiba care era foarte uzata, cu gaura olarita , n-am mai putut-o pune la loc in nici un fel. Eram presat de timp si de nervi, masina trebuia s-o dau la schimb(imi venise cea noua) si am montat-o asa.
Traba este ca am observat ca turbina(montata), desi se auzea ca functioneaza, nu avea putere destula(de aici am constatat ca acea saiba avea rolul de a "canaliza" fluxul de aer exclusiv spre pala de actionare, deci era foarte importanta..Oricum, am mai desfacut alte turbine si erau exact la fel, si nici pe ebay n-am gasit..
Oricum, masina merge, n-am mai dat-o la schimb, am vandut-o, numai ca dadea anomalii la aproape orice pornire a turbinei
Sper ca nu v-am plictisit cu epopeea mea!
matrix67b
''Saiba cu gaura olarita" dinspre partea de evacuare care ''canalizeaza'' fluxul de aer vrea sa fie ecranul termic.'' Pala de actionare'' vrea sa fie rotorul (compus din paleti). M-ai spart cu termenii astia! Epopeea asta cu carpeala ai prezentat-o in speranta de a te felicita cineva?
$$ilvviu
Daca schimbi turbina ca pe placutele de frana ar merita o verificare a presiunii uleiului.
przamfiri
Da ,verificati presiunea uleiului daca vreti sa aveti turbine ,,sanatoase''
Hadrianvs
QUOTE(matrix67b @ 10 Aug 2010, 21:13)
''Saiba cu gaura olarita" dinspre partea de evacuare care ''canalizeaza'' fluxul de aer vrea sa fie ecranul termic.'' Pala de actionare'' vrea sa fie rotorul (compus din paleti). M-ai spart cu termenii astia! Epopeea asta cu carpeala ai prezentat-o in speranta de a te felicita cineva?
*


Exact, matrix, chiar de tine as fi vrut sa fiu felicitat, vazand ca esti atat de plin de termeni"intelitehnici"!! Exact pentru asta am postat!!
Evident cunosti mai multi termeni stiintifici decat subsemnatul, felicitari, mai ai insa de lucrat la respectul vis-a-vis de ceilalti colegi..
Epopeea am postat-o in ideea ca ar mai fi si altii care nu cunosc chiar atat de multe(ca tine) si care poate vor sa "riste" 40euro in loc de 400, pe o turbina reconditionata.
Aaa, era sa uit: PALA de actionare NU vrea sa fie rotorul ci PALETUL DE ACTIONARE A TURBINEI, rotorul e cu totul altceva, crede-ma.
Scuza-ma ca te-am spart. SPER SA NU TE DEZUMFLI
Yutcaru
Lasa-ti cearta ca nu rezolvam nimic,e normal sa fie unii care stiu mecanica si altii care nu prea stiu.
bogdan razvan
revin cu informatii,am montat turbina si acesoriile,singur singurel,cei drept am si timp,maine ii pun ulei nou si ii dau cheie,oricum sint foarte dezamagit de ceea ce am gasit in masina adica in galeria de admisie,era plina de ulei amestecata cu depunere de funingine sau calamina cum sa ii spun ,am curatat-o cu o surubelnita si apoi am spalat cu benzina si cu pensula dar ceea ce nu stia este ca pe galeria de admisie se afla si valva egr si pe aia am incercat sa o dau jos fara sa stiu ce e,am vazut ca nu iese usor asa ca am strins suruburule la loc dar cu prima ocazie o dau si pe aia jos,asa ca maine vin cu detalii,sper sa mearga ca am facut totul ca la carte
cj98czh
Ai data jos intercoolerul sa-l cureti si toate tubulaturile ce tin de el si de turbina?
bogdan razvan
cj98czh,nu am curatat intercoolerul,ca ii spal motorul cu un ulei si apoi il schimb iar da oricum nu am mai apucat sa o pornesc ca i-ar m-am apucat de desfacut,ca i-am dat buton si a inceput sa se auda ca si cum decupla si cupla demarorul si nu sa oprit pina nu a, scos borna de la baterie si asa ca am luat totul la mina si am gasit un manunchi de fire pe care a curs ulei(nu de la mine ci de la fostul proprietar)si sa ars izolatia lor si facea scurt si am inceput sa verific si acum m-am ales cu o zii de munca in plus la insytalatia electrica,asa ca o sa fac si cu asta ce am facut si cu r 25(apropos acum merg iar cu r 25-ul:)smile.gifsmile.gif) o sa il iau cap coada si intr-o zii o sa mearga struna ,toate cele bune
przamfiri
ce treaba are intercoolarul cu faptul ca pui un ulei si apoi altul ? blink.gif
intercoolarul trebuia curatat,spalat de uleiul care l-a bagat turbina atunci cand a luat-o pe ulei
renodood
E lege, daca schimbi turbina puscata sa cureti galeriile si intercoolerul...

Nu pricep de ce sare lumea peste pasul asta wacko.gif
$$ilvviu
Macar sufla-l folosind un compresor.
claur
@przamfiri ai zis ca anu trecut ai luat turbina noua cu 14 mil. poti sa imi zici si mie de unde? un contact ceva
ms
przamfiri
atunci andu911 a gasit anuntul pe net ,mi l-a trimis ,am sunat avea doar o turbina de laguna 2 dar acum nu stiu poate mai are




am sunat si nu mai are ,nici nu a mai avut de atunci....... sad.gif
claur
ms mult

se pare ca singura solutie ar fi sa o reconditionez...dar unde smile.gif
claur
si am reconditionat turbina smile.gif la turbocenter in brasov, dn-ul Puscasu. avea joc mare in ax si a trebuit sa schimbe ambele rotoare....1650 ron cu TVA pretul final:(

am montat-o pe masina , si masina merge super. nu scoate nici un sunet suspect, nu mai scoate fum la accelerari bruste ca inainte , nu se mai aude urlatul turbinei decat ca un tiuit subtire cand accelerez....asadar merge bine, sa vedem si cat o tine...

acum pentru cine stie. as vrea sa verific presiunea la ulei sa vad dc e ok (cei de la brasov mi-au zis ca e posibil sa nu aiba ulei suficient in turbina si de asta se face joc) . a facut cineva asta? cum se desface manocontactul ala de la presiune ulei? trebuie cheie speciala ? stie cineva ce filet are ca sa stiu ce manometru sa infiletez? si unde e situat la laguna 2 1.9 dci ? (este in stanga filtrului de ulei , cum stai cu fata la motor? - ala pare sa fie dar nu am vazut clar: ori are o mufa ciudata ori .... )

si inca ceva. la mine, cand pun cardul in cititor pe pozitia contact, se aprind in bord becurile, se aprrinde acel stop rosu (care mi-ar indica presiune de ulei absenta) dar pana sa dau la automat se stinge. nu ar fi normal sa stea aprins si sa se stinga dupa ce motorul porneste sau cel putin dupa ce este invartit de cateva ori ?

scuzati postul lung si poate intrebari offtopic...

multumesc mult
amadi
unde e turbocenter? cat a durat operatia? ceva detalii se poate?
iari am patit-o si eu cu turbina desi era noua (poate reconditionata, nu stiu sigur). am facut cu ea cca 10.000km.
sa va povestesc si cum s-a intamplat: am plecat la un drum mai lung, am intrat la omv si am bagat 20l motorina + 20ml aditiv. masina tragea dubios de bine adica ma urcat dealul balota ptr cei care cunosc cu treapta 5 fara nicio problema. dupa 30km s-a parins rezistenta in bord. am oprit si am pornit motorul, becul s-a stins dar se auzea un carait ciudat la turbina. am turat-o putin si iar s-a aprins becul si s-a oprit si zgomotul. am plecat cu ea asa mai departe desi nu tragea bine. am ajuns la destinatie, am oprit motorul pt 10 min si cand sa pornesc ... surpriza smile.gif . fum alb cat cuprinde si motorul s-a turat la maxim. am oprit-o in in viteza ca nu mai vroia de la buton, am pornit-o iar si am si plecat de pe loc. dupa 20m iar s-a aprins rezistenta si gata si fumul.am mers 350km pana acasa fara sa o mai opresc dar masina trgea din ce in ce mai greu. acum astept cateva pareri si sfaturi.
ps, am nevoie de masina ca de aer.
marius7500
Turocenter Brasov,citeste mai sus ca gasesti toate detalile,cred ca sa dus turbina cam asa am patit si eu,vezi nu mai merge sa nu ramai fara ulei in motor ca ai sa faci si motorul.
claur
99% turbina e dusa...
eu am reconditionat la turbocenter ( este in brasov ) si m-a costat 1670 (tva inclus). au schimbat tot in ea....


eu am trimis turbina prin curier si am primit inapoi prin curier. reparatia in sine dureaza foarte putin ( cateva ore ) ...deci daca poti sa te duci personal la brasov cu ea, de dim, pana dupa masa e gata. la mine a ajuns turbina pe la 10-11, in jur de 12 m-au sunat sa imi spuna constatarea, iar in jur de 15 m-au sunat sa imi spuna ca e gata si ca o trimit...

despre calitate...nu as putea spune. masina merge foarte bine acum dar cat va rezista nu stiu...doar ce am montat-o pe masina

numai bine
amadi
multumesc mult ptr raspunsuri. ma intereseaza un nr de tel, adresa etc acum.
claur, cate zile a durat de cand ai trimis turbina si pana cand a venit?
claur
dupa cum am spus, eu am reparat la http://www.turbocenter.ro (domnul Puscasu). scuze daca cineva crede ca fac reclama - nici gand , peste ceva vreme daca imi cade turbina poate fac antireclama smile.gif

dai la contact si ai acolo nr de tel si adresa.

iar ca timp,
-am trimis azi,
-maine a ajus si au reparat-o / trimis inapoi .
-poimaine am primit-o.

deci 3 zile cu conditia sa fie in zile lucratoare si sa trimiti cu un curier rapid(eu am trimis cu fan si a costat destul de putin - vreo 20 lei)

sper sa iti fie de ajut
amadi
pricep eu cam greu in dimineata asta rolleyes.gif de la cheful de aseara alcoholic.gif . acum am inteles. multumesc mult inca odata.
numai bine tuturor.
PuscasMarin
Salut,

Am schimbat Meganul din semnatura cu o Laguna 1,9 dci 2004.... ieri am fost cu masina la mecanic si am facut impreuna o tura pt. a vedea cum se comporta..toate bune si frumoase pana cand l-am intrebat de turbina si mi-a zis ca "nu intra in a II-a "(turbina) desi a dus-o la aproape patru mii de ture, in a treia DA si in a patra iarasi nu.

La un moment dat spunea ca vazuse iesind mult fum.

Mai spunea ca am trei variante : curatata, reconditionata sau una noua.

Mai pot face si alte teste ?...recunosc ca nu prea am "ureche muzicala" si nu stiu cand intra\sau nu turbina.

As fi recunoscator pt. niste sfaturi\sugestii de la cei care au avut de a face cu asa ceva !
claur
un test ff bun ar fi sa verifici daca are joc in ax. daca nu are joc in ax si masina trage bine....probabil nu are nimic

ca sa verifici jocul in ax desfaci furtunul care vine de la filtru de aer la turbo si miti cu mana de ax

Dan73
@PuscasMarin...mecanicul tau e din ala urechist biggrin.gif
Ce e aberatia aia ca nu intra turbina intr-a 2-a sau a 4-a?
Sunetul turbinei nu prea se aude in treapta 1 si a 2-a banuiec eu pentru ca motorul nu are nevoie de asa mult aer la admisie in treptele inferioare iar calculatorul prin geometria variabila o lasa la turatii mai mici. Eu cel mai bine o aud in treapta 3 dupa care zgomoul de rulare o acopera treptat.
Daca e turbina stricata scoate permanent fum nu asa 'la un moment dat"
Eu zic sa te linistesti si sa nu mai asculti ce spune ala. Eu nu prea am auzit pe aici colegi cu masina din 2004 cu turbina stricata.
Citeste cu atentie topicurile de pe aici despre turbina (desi sunt cam multe....deh, daca fiecare vrea sa aiba topicul lui personal) si o sa fii in masura sa o diagnostichezi singur...chiar cu usurinta.
Cati km are masina?
PuscasMarin
Multumesc de sfaturi Dan....masina are 173.000 km.

Am vreo 4 ore de citit pe forum despre turbine si mi-am notat cateva idei pe care tb.sa le pun in aplicare.

Intamplarea face ca stau in Brasov la doua strazi de renumita firma care repara turbine....asa ca nu-mi fac probleme biggrin.gif sau ar tb.sa-mi fac ?

P.S. Promit ca o sa-mi schimb semnatura...sa devin lagunist...inca mai sufar dupa meganel ! sad.gif
tudor_ktx
salut,daca te intereseaza turbina,o dau pe a mea,ca oricum dezmembrez masina,sunt si topicuri,unde am avut si eu aceeasi problema,am cumparato noua turbina GARETT,cred ca are vreo 3-4 luni,e ca noua. pret 1500 ron(nu este turbina reparata sau facute alte tziganeli,am inclusiv turbina veche,care are un joc la ax...)... nu are joc la ax nu are nici un fel de problema,te salut si sper sa te pot ajuta,pentru ca eu nu mai fac fata cu reparatiile la aceasta masina sad.gif . Am mai multe piese noi schimbate,care se pot verifica oricand ,restul pieselor neinlocuite nu are rost sa le dau. te astept cu un pm sau ma gasesti pe mess tudor_Vr6 .
PuscasMarin
QUOTE(tudor_ktx @ 16 Sep 2010, 11:22)
salut,daca te intereseaza turbina,o dau pe a mea,ca oricum dezmembrez masina,sunt si topicuri,unde am avut si eu aceeasi problema,am cumparato noua turbina GARETT,cred ca are vreo 3-4 luni,e ca noua. pret 1500 ron(nu este turbina reparata sau facute alte tziganeli,am inclusiv turbina veche,care are un joc la ax...)... nu are joc la ax nu are nici un fel de problema,te salut si sper sa te pot ajuta,pentru ca eu nu mai fac fata cu reparatiile la aceasta masina sad.gif . Am mai multe piese noi schimbate,care se pot verifica oricand ,restul pieselor neinlocuite nu are rost sa le dau. te astept cu un pm sau ma gasesti pe mess tudor_Vr6 .
*



Salut,

Daca mie mi-ai adresat raspunsul...Multumesc !....insa astept o confirmare sigura de la mecanic ca turbina e pe duca.
Toate simptomele indica spre turbina....in treapta 2-a motorul se tureaza si nu accelereaza, in a 3-a se simte senzatia "de bagat in scaun". Plus ca mai am si un fluierat ca si cum as avea montata supapa blow off...aici suspectez ca trage "aer fals" ..furtun spart.
I-au in calcul si propunerea ta....merci din nou !
Dan73
Daca se tureaza motorul dar masina nu accelereaza e buba la ambreiaj...zic eu smile.gif
PuscasMarin
QUOTE(Dan73 @ 16 Sep 2010, 14:58)
Daca se tureaza motorul dar masina nu accelereaza e buba la ambreiaj...zic eu smile.gif
*



Fenomenul se intampla doar in treapta a 2-a....in a 3-a si restul accelereaza ..turbina se aude un fel de zumzet subtire specific...
Am mai gasit o problema...capacul de la filtrul de aer are joc... e prins numai in doua suruburi (lipseste un surub tip tija si inca unul scurt) ...la fel am gasit un pic de joc si la racordul de dinaintea filtrului de aer de aici cred ca provine "gafaila" dupa ce schimb vitezele.

Poate influenta si turbina aceasta anomalie?

PS. Masina o am de o saptamana si continua sa ma uimeasca !

tudor_ktx
sar putea sa fie pompa de ambreiaj,etc asa am patit si eu...sunt multe chestii de verificat
PuscasMarin
QUOTE(tudor_ktx @ 16 Sep 2010, 17:48)
sar putea sa fie pompa de ambreiaj,etc asa am patit si eu...sunt multe chestii de verificat
*



Merci, o sa tin cont si de asta !
Lucian_19
eu am o nelamurire:unde e turbina la 2.2 dci?am urmarit furtunul care pleaca de la filtrul de aer si ajunge undeva in spatele motorului,in partea de jos.nu prea vad eu cum as putea sa desfac furtunul sa verific jocul la turbina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.