Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: senzor acceleratie transversala
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
punky
salutare , as dori sa ma ajutati sa aflu unde este pozitionat acest senzor , mentionez ca nu imi functioneaza esp-ul iar la testare asta ar fi defectul , multumiri
bad_x
punky eu iti recomand sa mergi la o reprezentanta renault din judetul tau pt mai multe detalii.sunt unele masini vizate cu OTS pentru functia ESP care se remediaza in garantie fie ca este sau nu masina in garantie
punky
QUOTE(bad_x @ 1 Aug 2010, 22:08)
punky eu iti recomand sa mergi la o reprezentanta renault din judetul tau pt mai multe detalii.sunt unele masini vizate cu OTS pentru functia ESP care se remediaza in garantie fie ca este sau nu masina in garantie
*




sincer , sper sa aflu unde este situat in primul rand acel senzor sa il incerc cu un altul functional atata tot , daca intradevar acel senzor este defect voi incerca la reprezentanta , multumiri
ipiq
in zona schimbatorului de viteze. dedesubt mai exact. trebuie sa scoti scrumiera, consola aia ce inconjoara frana de mana&schimbatorul
si eu am aceeasi problema, nu imi merge ESP-ul de vreo 2 ani, tot din cauza senzorului asta de acceleratie laterala dar nu imi bat capul cu el... smile.gif
punky
multe multumiri , sa inteleg ca e ceva de munca sa ajung la el , trebuie demontat tot "calul" ala dupa mijloc cu tot cu cotiera ? la mine are momente cand merge si cand nu , daca suspend o roata de exemplu merge , asta iarna daca ramaneam intepenit in zapada la fel mergea , sunt curios daca nu cumva este un contact imperfect sau cine stie .
stima
punky
desfacut , facut niste poze , am un cablu cu o mufa care sta in aer si nu am in ce sa-l infig , iar esp-ul la fel face cand merge cand nu merge .
care din poza este acel senzor ?
mihai vulcan
cutia neagra prinsa in cele doua suruburi este senzorul de acceleratie transversala. Mufa aceea libera este de la altceva, si eu o am.
punky
multumesc frumos
Radocanu
Va salut
Am intampinat si eu o problema la Laguna mea
De vreo jumatate de an tot mi se aprind martori Service + ESP
Am fost cu gandu ca e de la unghiul de fuga, dar l-am facut zilele astea si nu si-a revenit
Am pus-o pe tester si mi-a dat urmatoarea eroare la ESP
CLUSTER - Default electrique accel laterale - ,,5103,,

Am inteles ca ar fi de la senzorul de accelerare transversala, am facut rost de unul dar e diferit fata de ce am eu

Eu am acolo pe o placa aurie, 2 senzori, pe cand cel care am facut rost de doar 1 senzor ( e luat tot de pe laguna 2) si se potriveste perfect la gauri acolo in loc la aceea placa! ( e metalic si are mufa cu 6 pini)

Dar senzorul nou are 6 fire, iar cele 2 vechi au 3 si 3

As putea cu modificari ceva sa adaptez noul senzor ?
A trecut cineva prin asa ceva ?
iulyy
cat te-a costat senzorul?
Radocanu
l-am avut eu, am o laguna la dezmembrat, si de pe aia l-am luat
iulyy
Aceasi problema cu esp-ul o am si eu de aproape 2 ani.
eroare legata ceva de senzor unghi volan sau senzor acceleratie transversala. Directia am reglato si vreau sa incerc sa vad daca e de la senzorul asta de acceleratie treansversala. Pe la ce bani e SH?
Fynax
Salutare, Am si eu o problema cu senzorul asta. M-i se aprinde SERV + esp din cand in cand. Ce ziceti gasesc unul bun SH si daca stiti si ceva preturi ar fi minunat.
Multumesc.
ford gt 500
Mie mi se intampla ca uneori cand trec peste denivelari sa mi se aprinda in bord ABS si service.
Se poate sa fie de la acest senzor??
MMultumesc.
sury
Va salut!
Am intampinat si eu o problema la Laguna 2
De vreo jumatate de an tot mi se aprind martori Service + ESP FAULT( aleator, cateodata Da, cateodata Nu)
Am pus-o pe tester DDT2000 si mi-a dat urmatoarea eroare la ESP
CLUSTER - Default electrique accel laterale - ,,5103,,

Am inteles ca acesta se afla sub cotiera jos in spatele schimbatorului pe o placa aurie, 2 senzori
( unul mai mare prins in 2 piulite, cu o mufa cu 3 fire si inca unu mai mic tot cu o mufa cu 3 fire), am facut rost de la second-hand (senzorul de accelerare transversala) i-am inlocuit dar eroarea nu a disparut ,am inteles de la voi ca, conteaza si unghiul de fuga, dar l-am facut zilele astea si nu si-a revenit.
Puteti sa-mi ziceti daca in momentul in care se schimba (inlocuiesc senzorii) mai trebue sa se faca alte setari ,adica trebuie scoasa borna sau sa se faca o calibrare ,stergere erori abligatoriu.
Am citit in alte posturi ca trebuie sa se regleze si unghiul volanului sau cam asa ceva.Stie careva ce trebuie facut ?Multumesc!
agacheadrian89
Buna ziua. Am si eu oarecum aceeasi problema. Martorii ESP si SERV stau aprinsi de ceva vreme, dar nu mereu. Totusi la temperaturi joase (-4gr C) imi merge. Cum creste temperatura ambientala, cum se aprind iar. Ma gandesc la dilatarea si contractarea corpurilor, unde pot deduce ca ar fi undeva un contact imperfect (am cunostinte in domeniul electric deci n-ar fi o problema sa-mi bag ghiara). Tin sa mentionez ca mi-am dat cotiera jos de n ori pt a-mi regla frana de mana si nu am gasit acel senzor pe acea placuta aurie. A mea este expression din 2001. La reprezentanta mi-a spus ca acest captor transversal de acceleratie (cod 7701206707) ma cosca 2170 Ron. Putin ajutor cu pozitionarea acestui captor ca sunt sigur ca pot scapa mai ieftin. Multumesc, o zi buna.
Radocanu
Va salut
Este in cotiera, chiar langa maneta de schimbare viteze
Daca aveti buretele acela in jurul manetei schimbare viteze, dati buretele la o parte, si se va vedea
Stima
agacheadrian89
Multumesc. O sa incerc maine; poate imi iese ceva.
O seara buna si weekend linistit tuturor.
cristy_4speed
salutare tuturor...aceeas problema o am si eu .......cand erea zapada asta groaznica in bucuresti ...intr-o dimineata ....m-am chinuit sa scot barca din parcare.....si de atunci mi-a ramas aprins in bord eroarea de esp....am pus clip-ul pe ea ..si mia dat aceel senzor de gravitatie........
are cineva ideea daca trebuie scris in uch-ul masini sau pur si simplu il schimb si gata isi revine????
multumesc frumos !
cristiniku01
A mea face la fel cum se incalzeste afara ca azi de au fost 21 de grade, cum imi apare service ESP si si tot apare si dispare pana se face frig afara adica pana prin octombrie pe urma nu mai face deci clar e o lipitura rece ceva as vrea sa ma uit si eu la senzorul ala ca mi-am varsat un spray de silicon auto in cotiera si banuiesc ca s-ar putea sa fie de acolo sa se fi scurs pe mufe pe ceva si s-a scurs pana sub cotiera.Pana la urma trebuie demontata cotiera ca sa ajung la senzor, si cum se demonteaza daca stie cineva
Multam
ipiq
-scoti scrumiera
-scoti cititorul de card (sta in cleme laterale), trage tare ca nu se rupe! apoi scoti mufa cititorului (e mufa cu parghie / blocator)
-ridici in sus de consola de plastic din jurul schimbatorului in asa fel incat sa poti scoate mufele de la butonul de avarii si cel de blocat usi
postasu
Si mie imi apare aleator ESP +service in bord.... ce e drept numai de acuma de cand a inceput sa isi arate primavara/vara colti.
Am fost cu masina pe tester saptamana trecuta si aveam erori la senzori de ABS si la senzorul de acceleratie transversala. Am sters toate erorile si nu mi-a mai aparut eroara timp de o saptamana.
Aseara am mers sa imi iau prietena de la lucru si surpriza : cand am lasat frana de mana jos mi-a aparut eroare. (am zis ca e concidenta). Am facut o plimbare, dupa terminarea ei, urcat in masina, pornit motor, si-a facut testul si a dat OK pe display, iar cand am lasat frana de mana jos : surpirza ESP+service.
A schimbat cineva acel senzor? dupa schimbarea lui a mai aparut eroare?

Mersi
postasu
Din cate am vazut sunt 2 modele :
(A) cu 2 senzori : 1 de acceleratie transversala si 1 de oscilatie
(B ) un modul care ii incorporeaza pe ambi.
Din ce am mai discutat cu prieteni, colegi, etc. semnalele de la senzori merg direct in modulul ABS/ESP.
In teorie s-ar putea face o adaptare si in locul celor 2 senzori (A) sa se monteze modulul care ii incorporeaza (B ).
Intrebarea mea este : Modulul ABS/ESP este la indentic in ambele situati ?
Daca stie cineva va rog sa ma ajutati cu informatia asta.
Am eroarea de ESP faulty + service, e enervanta si am varianta (A) montata pe masina si as vrea sa fac o adaptare pentru (B )
alupsa74
Salut

Nasoala chestia cu mesajele de ABS si ESP.

Tot de fa frina de mana am patit-o si eu , dupa 8 ore de stat in panta cu frina de mana trasa cind am lasat-o jos mi-a aparut eroarea in bord care a devenit permanenta.

Aceiasi poveste , forum , tester , pareri ...... mie imi dadea un mesaj legat de "circuit electrovana defect " si pina la urma am schimbat blocul ABS+ESP.

In legatura cu intrebarea ta , din experienta mea care am incercat 3 blocuri ABS+ESP , pot sa-ti spun ca daca blocul este identic ca si serie cu al tau nu o sa ai probleme cu reinitializarea senzorilor din volan si a celui sau celor din cotiera ( A sau B ) operatie care trebuie facuta dupa montarea noului bloc , spun asta deoarece prima data am montat un bloc de pe un motor identic cu al meu ( 1.8 benzina ) 2002 sau 2003 fabricatie ( masina mea este din 2001 si are doi senzori ) si dupa stergerea erorilor din bord am primit o eroare pe CLIP referitoare la senzorul de acceleratie transversala si longitudinala care avea valoarea " 0 " si nu se modifica la o eventuala miscare a masinii..... , blocul era luat de pe o masina cu un singur senzor.

Al doilea bloc a fost simplu ABS fara ESP , dupa montarea lui am sters erorile din bord dar............nu aveam ESP si nu l-am tinut.

Al treilea a fost identic ca si cod cu al meu si cu toate ca a fost de pe o masina mai noua ca si an de fabricatie , a putut fii reinitializat fara probleme cu CLIP-ul .

Cred ca pe primele modele din 2001 s-au montat cate doi senzori iar dupa 2002 , 2003 au fabricat cu cate unul.

Deci atentie si la bloc , pentru ca blocul da eroare nu senzorii din volan sau cei din cotiera.

Parerea mea ar fii sa cauti un bloc identic ca si nr. cu al tau , se desface carenajul rotii fata si se mufeaza noul bloc , daca se sterg erorile si se reinitializeaza pe masina ai rezolvat problema.
postasu
Salut,

Deci din ce ai zis tu aici sa inteleg ca din cauza blocului am Eroarea de ESP faulty + service.
ce e drept ca in ultima perioada mi-am schimbat un etrier de la roata.
Pe tester mi-a aparut odata eroare de acceleratie transversala si odata eroare la senzorul de oscilatie.
Tu spui ca blocul sa fie defect? problema e ca eroarea imi dispare daca opresc masina si stationeaza putin.
alupsa74
Eu am descris etapele prin care am trecut , asa pe bijbite , deoarece din lipsa de informatii despre partea asta electronica , cam asta este modul de lucru.

Senzorii trimit informatia catre bloc , blocul o memoreaza si o trimite la calc. masinii.

Daca blocul este defect , cum a fost in cazul meu , s-a inlocuit si s-au reinitializat senzorii dupa blocul nou , este ca un transplant , se vede clar ca nu este cel original al masinii .

Acum intrebarea este , daca se schimba senzorii , de pe blocul masinii chiar daca nu este defect mai pot fii strerse erorile si reinitializat cu noii senzori ?????????????????

Cineva cu cunostinte pe partea electrica te poate , ne poate lamuri.

Eu la Reno in Alba Iulia nu am gasit raspuns , tot cineva din privat m-a ajutat cu schimbat , reinitializat , etc.
postasu
Dupa cum am povestit mai sus problema la masina mea (ESP faulty + service), impreuna cu un prieten o sa ne apucam sa incercam sa modificam varianta de senzori (A) care o am eu pe masina si sa pun un singur senzor (B ).
Mai avem de demontat bara din fata sa avem acces la Blocul ABS/ESP sa vedem conectica la el. Dupa ce ne lamurim cu conectica o sa incercam modificarea din A in B.
Sper sa ne reusesc deoarece in teorie nu e ceva Rocket Science.
Revin cu update... probabil dupa pasti cand o sa facem treaba asta...
needforspeed
QUOTE(postasu @ 24 Apr 2013, 14:26)
Dupa cum am povestit mai sus problema la masina mea (ESP faulty + service), impreuna cu un prieten o sa ne apucam sa incercam sa modificam varianta de senzori (A) care o am eu pe masina si sa pun un singur senzor (B ).
Mai avem de demontat bara din fata sa avem acces la Blocul ABS/ESP sa vedem conectica la el. Dupa ce ne lamurim cu conectica o sa incercam modificarea  din A in B.
Sper sa ne reusesc deoarece in teorie nu e ceva Rocket Science.
Revin cu update... probabil dupa pasti cand o sa facem treaba asta...
*


Ai reusit pana la urma? Acelasi lucru vreau sa fac si eu. Am deja piesele de pe masina lovita din 2002 si vreau sa le pun pe una din 2001.
agacheadrian89
Dragi lagunisti, eu am reusit sa rezolv problema cu martorul de ESP si SERV care mi se aprindea uneori la diferente de temperatura ambientala. Dupa ce demontati consola centrala, langa schimbatorul de viteze gasiti 2 senzori. Fiecare are cate 3 fire per senzor. Urmariti acele 6 fire pe traseul de cablu (la mine cam in dreptul scrumierei) veti gasi o punte intre un fir de la un senzor cu un fir de la celalalt senzor bagat intr-un manson termocontractabil. Cei de la renault nu s-au obosit sa le cositoreasca si au ales sa le puna la misto unu peate celalalt. Refaceti acea punte cu cositor, izolati corespunzator si problema rezolvata. Imi pare rau ca nu pot pune poze ca sunt plecat din tara. Va urez succes. Pt cei care nu au inteles sau au nelamuriri, va stau la dispozitie la telefon +40749428186. Spor la treaba!
dragos sdrobis
In cadrul unui proiect mai amplu căutăm persoane care să detina autoturism marca RENAULT (Clio, Megane, Fluence, Scenic, Laguna, Capture, Kadjar, Kangoo) si sa îndeplinească cumulat următoarele condiții:
- autoturismul să aibă o vechime de maxim 10 ani (să fie produs în anul 2006 sau după)
- autoturismul să aibă pana in 120.000 km rulați
- autoturismul să abiă nevoie de revizie sau reparatii minore (mecanice sau electrice).

Plafonul decontului realizat este de 600 RON. Dacă sunteți interesați, vă rog să mă contactați la dsd@phantomshopping.ro sau sunati la 0371 332 808.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.