Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tempomat - cruise control
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
Tamango
Poftim ? Tempomat pe Twingo ? E prima data cand aud de asa ceva. Adica are din fabrica si nu e activat sau cum ? Cred ca sunt si eu amator smile.gif
bubu782001
Hi hi hi...POI DAPOI are...insa nu a fost implementat fizic pe twingo (adicatelea lipsesc botoanele si firele). Atasez aceste fisiere.

Cititi cu atentie si o sa intelegeti.

Deci REPET NUMAI pe versiunile de Twingo 16V facute DUPA 2002. (la mine este din 2001 insa eu am schimbat computerul de injectie cu unul mai nou tongue.gif ).
De asemenea, pe Twingo 16V fabricate DUPA 2004, este alt tip de injectie, fabricata de Siemens (merge si la asta chestia asta insa este vorba de alti pini si alta mufa). Pentru detalii cereti pe forum - nu ma supar icon_mrgreen.gif .

De asemenea contactorul de ambreiaj insist sa il puneti (se poate 100% si FARA - la inceput eu nu l-am avut) insa este un PLUS de siguranta.

Pe de alta parte in ORICE conditii, masina poate fi oricum oprita, adica FIZIC scoasa din viteza asa ca basmele cum ca tempomatul a luat-o razna sau ca ar implica anume cauze de accidente - se pot intampla, insa NU NEAPARAT din cauza sistemului, cat din cauza LIPSEI de experienta a soferului si a neatentiei.

Asa si FARA TEMPOMAT, daca ai o pana..sau altceva...CE FACI in conditiile astea ?
Deci IN PRIMUL RAND ATENTIE la sofat.

Tempomatul este BUN insa NU CONDUCE EL IN LOCUL NOSTRU. Este bun la drum intins sa nu-ti amorteasca piciorul pe acceleratie si cam atat.

Inca o data CITITI documentatia. Eu am mai pus asta la topicul "Imbunatatiri Twingo.." dar nimeni nu sa "obosit" sa citeasca. In fine...

Eu personal am pus NUMAI o functie, si anume Regulatorul de Viteza (TEMPOMATUL adica), Limitatorul de viteza il gasesc ABSOLUT inutil in orasele noastre...

De asemenea Twingo neavand computer de bord, nu se poate vedea viteza memorata INSA marele avantaj la Twingo este ca vitezometrul este afisat DIGITAL, astfel se poate observa EXACT viteza la care sa activat TEMPOMATUL.

In schema am facut si o modificare, in sensul ca am pus 2 rezistente + LED-uri (unul Orange, altul Verde) care indica starea sistemului - Limitator de viteza activat sau Regulator de viteza activat. In realitate nu am pus pe masina mea si LED-urile, din motiv ca imi era lene.

Contactorul de la frana la Twingo este deja montat (ma refer la faptul ca este legat de computerul de injectie din fabrica).
Tamango
Crezi ca ar merge pe masinuta mea automata ?
bubu782001
Pai Tamango daca computerul tau de injectie este 5NR2 - este MUSAI sa fie 5NR2 si nu 5NR (simplu), 100% merge. Nu are legatura cu cutia automata.

Asta se poate vedea fizic (ce scrie pe el), sau la o diagnoza, sau daca-mi dai codurile pot sa-ti spun ce injectie ai pe el.

Dar in proportie de 90% dupa 2002 sunt cam toate cu 5NR2. Incepand cu iulie 2001 Renault nu a mai folosit vechiul tip de injectie 5NR.

Ele sunt identice fizic privite din exterior (computerele) dar in interior difera schema. Unul este hibrid (cel vechi) si altul este clasic (cu PCB clasic). De asemenea, si semnalele sunt identice pin la pin.

Ideea este sa scrie pe el 5NR2.

Dupa scheme si tutorial, poate pare complicat. Eu am facut asta in aproximativ 2 ore. Evident aveam butonul cu firele gata facute din casa, la fel si tastele de control. Peste vreo 4 luni am cumparat un contactor de frana de Logan din Vitan, pe care l-am adaptat la pedala de ambreiaj.
Costuri ? Cam 50 lei per total cu buton, cu varnis termocontractil, cu contactor de frana (cel de pe ambreiaj radmasa.gif ) cu totul.
Se poate si mai ieftin (chiar gratis daca aveti ceva fire, 4 taste, cateva rezistente si un buton mai frumusel - doar nu o sa puneti acuma din ala de veioza...

Sistemul este NATIV implementat in injectia de la Twingo si practic implica:
- cateva fire
- 4 taste
- un buton basculant cu 1 sau 2 pozitii (2 pozitii, doar in cazul in care se doreste si functia de limitarea viteza) - tot aici se poate opta si pentru martorul acela - LED de activare / dezactivare (modificarea pe care mi-am permis sa o fac icon_mrgreen.gif )
- un contactor de ambreiaj (contact de frana de Logan).

Binenteles ca exista sistem (de cumparat) care merge LA ORICE masina - insa deja sunt modificari ceva mai multe decat cele de mai sus (un motoras care trage de cablu de acceleratie si il blocheaza intr-o anume pozitie etc.) in plus costa peste 1000 de ron. blink.gif
Nu dau link-uri pentru ca ar insemna sa fac reclama si nu vreau sa fac asta.
bubu782001
In curand am sa pun si poze reale cu implementarea acestui sistem pe Twingo.
As dori sa pun si un filmulet in timp ce masina ruleaza cu tempomatul activat insa sincer imi este cam, teama sa fac asta eu.
Mai degraba o sa pun pe nevasta-mea sau cineva care sta in spate sa filmeze - atat pedala de acceleratie lasata libera, viteza care este constanta, cat si butoanele (pozitionarea acestora).

Observ ca sunt destui useri care au Twingo 16v fabricate dupa 2002, si presupun ca nimanui nu i-ar displace sa beneficieze de aceasta functie.

Practic un tutorial de instalare pentru FIECARE user ce doreste sa-si faca un mic "upgrade" la masina.
sckhreech
Bubu , eu sunt in cautare de o maneta micuta cu 4 functii si dupa ce o sa o gasesc , ne bagam la o modificare .
bubu782001
Eu vreau sa modific "improvizatia" cu 4 taste trase cu fire pe langa volan - intelegeti-ma este DE TEST instalatia, sa ma conving ca merge - acuma sunt convins. La comanda m-am gandit la asa ceva ca in attachment.

Dupa cum se vede in poza avem asa:

4 butoane pe lateral si 1 in capat + un LED (pretul este de 30 euro poate putem negocia daca te bagi si tu si eu, mai se baga cineva de pe aici...3 manete deja merge).

Bun daca vezi in poze avem asa:
ON/OFF - in capatul manetei, aici putem pune cu un releu un sistem astfel incat acest buton sa aiba 2 stari: prima apasare ON a doua apasare sistemul trece pe OFF (de fapt la fiecare touch se comuta starea unui releu).
De asemenea pentru a preveni un oarecare risc (defectiunea sistemului) se poate pune pe OFF releul normal nealimentat - in cazul in cazul sistemul sa zicem ca ar avea neajunsuri.

De asemenea LED-ul acela de control cand sistemul este pe ON se va aprinde, iar cand sistemul este pe OFF acesta va fi stins.

Schema pentru Push button este aici http://www.sonelec-musique.com/images/elec...le_cd4013_b.gif
Montajelul pentru push button se poate pune in cochilia volanului, cele 2 firicele de la tasta ON/OFF coborand prin maneta pana la montajel. Pe de alta parte sistemul este ok pentru ca poate fi protejat si printr-o siguranta (sunt locuri garla de sigurante libere pe panou).

Celelalte butoane:

COAST si ACC vor fi interpretate ca tasteale (+) respectiv (-)
SET si RES vor fi interpretate ca si tastele (O) respectiv (S)

Rezistentele pentru aceste comenzi pot fi puse tot pe placuta montajului cu push button.

Eu zic ca am gandit bine sistemul.

Pentru alte detalii vezi aici. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2398620
sckhreech
daca e sa luam , ma bag si eu la o bucata de maneta Bubu , imi zici cand e de dat banii si vedem cum ne intalnim sa ti-i dau.
bubu782001
Sincer eu nu cred ca ma mai bag cu tipul asta de maneta...
Pentru ca vanzatorul cere cam mult pe piesa...
In aprilie imi spunea ca este la 30 euro..
Acuma vine cu completari cum ca producatorul a crescut preturile in iarna (imi pare cam abureala - in aprilie am fost informat de acele preturi, deci nu e logic) si ca acuma sunt la 40 euro. Dar hai fie pentru noi daca ne strangem 3 le lasa la 37 euro.
O scumpire fara justificare.
Ca orice in romania. Nu mai zic restul ca poate imi iau warn aiurea.
In fine...
Cred ca am sa-mi caut pe e-bay. Mai bine iau de afara ca e mai bine. Romanii inca nu stiu si se pare ca nu or sa stie sa vanda.

PS la acest pret mai pune si 5% (pentru ca a crescut TVA-ul).
sckhreech
OK , nu e problema , ebay-ul sa traiasca biggrin.gif . Am gasit ceva pe acolo , o saaprofundez cautarile cand am putin de timp .
bubu782001
PS NU te baga inca la maneta pana nu esti SIGUR ca tipul tau de ECU este 5NR2.
Asta o vezi numai la diagnoza sau fizic. Daca poti cumva cu o oglinda sa te uiti in spatele motorului sa observi ce scrie pe eticheta lui..atunci este OK.

Daca nu, poate ne intalnim sa-ti pun putin la diagnoza sa iti confirm daca are.

DECI ANUNT PENTRU TOATA LUMEA CU MOTORIZARE 1.2 16v.

CINE DORESTE SA-SI ACTIVEZE TEMPOMATUL, ORI ESTE NECSARA O DIAGNOZA PENTRU CONFIRMAREA CORECTA A TIPULUI DE ECU, ORI SE UITA LA ECU VEDE CE SI CUM SI CONFIRMA PE FORUM.
VALABIL PENTRU: CLIO 2, CLIO 3, TWINGO, KANGOO, SANDERO, LOGAN...si ce o mai fi pe acolo.
MA BAG NUMAI LA D4F motorizarea 1.2 16V 75CP.

Aceasta NU ESTE o reclama ci o informare a userilor care doresc acest lucru, deoarece EXISTA versiuni a motorizarii D4F unde NU MERGE ACEST LUCRU.
Pentru orice alte detalii PM.

Acest topic va continua cu un tutorial complet a montarii si activarii tempomatului cand o sa am o maneta.
sckhreech
Pai atunci poate ne intalnim la un cico si o punem putin pe calculator wink.gif
Merci' pt. info .
bubu782001
Mai este o posibilitate. FOARTE tare. Mai scumputa (71 euro) insa mult mai buna. Montarea unui emitator pe volan (am si gasit pozitia) si comenzile vor fi...PE VOLAN. Intrebarea este daca la acesti bani este inclus SI RECEPTORUL pt ca nu ajuta cu nimic emitatorul singur.
sckhreech
e misto' asta , am vazut-o si eu dar cam ustura la buzunar .....pe la 30-40 de euro se gaseste ceva fara probleme .
bubu782001
Tot pe volan? Adica prin comanda RF ? Ca m-am interesat pe site-urile de electronice (Conex, Adelaida samd) si un kit emitator-receptor costa minim 200 ron - la care trebuie sa adaptezi tu butoanele (ca faci bricolaj).

Pe de alta parte functia nu e folosita non stop - deci ocazional. Asa ca o maneta din aia cum este la 30 - 40 euro pare a fi ok. Am gasit destul e pe e-bay. Problema ar fi transportul care per total ajunge ca si cum am lua una de aici la 40 euro. In orice caz sub 25 usd nu prea am gasit...
sckhreech
Din pacate nu , am vazut numai manete de la alte masini , multe de Opel Astra ,nimic cu RF dar cu mici modificari se pot folosi si manete de la alte masini. Eu pe BMW aveam tot cu 5 funchii maneta , deci merge si de E34 , E32 fara probleme . Eu inca caut sa vad daca gasesc ceva pe gri tongue.gif
bubu782001
Marea problema la manetele alea OEM ca nu prea vad cum le poti fixa.
Asta cum e cea de sus, are sistem relativ simplu de fixare si de reglaj (unghiul ei) doar e universala. Vezi in poze.

Conteaza foarte mult ergonomia comenzilor, nu doar aspectul fizic.
sckhreech
Am vazut pozele , ma gandesc ca poate ii incropim noi un sistem de prindere sub carcasa de la volan wink.gif sai ii facem ceva de genu acela din poze pe strung wink.gif
bubu782001
Pe de alta parte o maneta OEM de BMW, Opel Astra cam la cat ar ajunge? Pentru ca daca este 150 ron nu merita eforul, mai dau 20 ron in plus si o iau pe cea universala. Ba mai mult daca ne bagam 3 (il includem si pe Tamango - vorbim cu dansul inainte) ne ajunge la 37 euri per bucata.
sckhreech
Am vazut ca tot cam in jur de 35-40€ cu tot cu transport.Problema nu este pretul manetei , cu transportul din Germania care costa 16€ cel putin sad.gif
bubu782001
Pai nu vad nici o afacere aici. Atunci este de preferat sa cumparam maneta aia prezentata de mine mai sus, si aia este. Plus ca are sisistemul ala, cu care se poate regla unghiul in care sta maneta - deci pozitionarea cat mai ergonomica.

La maneta aia se face un mic montajel (de pana in 10 ron) ca face un PUSH BUTTON. Adica cand apesi odata butonasul ala din capat, se cupleaza un releu si activeaza tempomatul. Cand apesi a 2-a oara pe butonasul ala din capat, se decupleaza acel releu si tempomatul devine se dezactiveza. Montajelul va fi pus (ca si rezistente de la cele 4 comenzi) pe o micuta placuta in cochilie, cu dimensiuni cam cat 1/2 dintr-un chibrit, cu mufe si tot tacamul.

Pentru extra siguranta o sa punem functia de tempomat pe releu NORMAL OFF. Practic cand releul nu este alimentat contactele relaxate ale releului taie functia de tempomat. Montajelul il trecem si printr-o siguranta, si cam aia este.

Unde este LED-ul pe maneta, se va pune un LED, bicolor (ROSU / VERDE). Se trage un firicel de la pozitii, iar cand este noapte si aprindem pozitiile LED-ul va fi luminat ROSU. Cand se activeaza functia LED-ul se aprinde VERDE (indiferent daca avem pozitiile aprinse sau nu).

Prin sistemul asta practic nu avem decat acea maneta + 6 comenzi pe ea (butonul din capat are comanda dubla ON/OFF)

Ce zici mergem la 40 de euro? Poate mai convingem si pe Tamango, si alti useri si luam mai multe (obtinem si un discount de cativa euro acolo).
sckhreech
Man , mergem fara probleme , dar sa imi spui cu cateva zile inainte ca sa fac rost de cash biggrin.gif . Buna idee cu releul , ca asa se protejeaza si instalatia electrica si nu se risca nimic. wink.gif
janos
Salut, care este statusul acestor operatii? Pe mine incepe sa ma intereseze aceasta functie. Renault Romania nu mi-a dat raspuns afirmativ pentru instalare ulterioara - cred ca nu vor banii nostrii. Cat de util este? Foarte wink.gif fara alte comentarii...
bubu782001
QUOTE
Renault Romania nu mi-a dat raspuns afirmativ pentru instalare ulterioara - cred ca nu vor banii nostrii


Cred ca glumesti...
Pai cum sa raspunda afirmativ? Nici Renault Franta si nici o alta firma producatoare auto nu o sa-ti raspunda afirmativ la un bricolaj - ca asta este in fond...

Motivele?

Pai masina asta NU A AVUT NICIODATA in productia de serie asa ceva. Aia este ceva care e integrat in ECU dar pe langa asta mai ai nevoie de multe...

Contactor ambreiaj...contactor activare functie, butoane de control, cablaj, pinii de la mufa care intra in ECU, (apropo am mufa cu pini pentru cine doreste pini cu fire va rog PM - ma refer la pinii mufei de la ECU).

In consecinta nimeni pe cale oficiala nu o sa-ti dea unda verde la un proiect care nu a fost implementat si proiectat DIN FABRICA pe masina respectiva. Pur si simplu nu isi va asuma nimeni riscul sau responsabilitatea.

Observ ca ai Renault Symbol. Curios cum de Renault Romania au fost asa reticenti... . Din cate stiu eu..pe Symbol exista din fabrica, insa pe Twingo 1... niciodata.
La Symbol tinea doar sa schimbi volanul, sa cumperi butoanele, sa cumperi cablajul, contactorul rotativ din jurul volanului, butonil de activare si masca din jurul acelui buton.

QUOTE
Cat de util este? Foarte 


Aici sunt impartite parerile...eu unul am sa-ti spun parerea mea care are un argument (mi-am activat functia pe a mea, insa doar temporar - cu niste fire + microswitch-uri)

Nu este chiar atat de utila...ba chiar deloc as spune - asta in Romania. Si cu soseaua goala este destul de aiurea, am fost pus in situatia in care am luat gropanul in plin in timp ce il feream pe altul (si aveam tempomatul activ - destul de neplacuta senzatia...) pur si simplu nu am mai avut timp sa reduc...

In europa, afara este alta poveste...acolo se merge civilizat si exista benzi speciale pentru cei ce vor sa mearga linistiti si exista si benzi de viteza pentru Schumacher-i.
In Romania? Cu toti kamikaze de pe sosele noastre, depasiri in forta, slalomuri si alte acte de vitejie...este destul de riscant iar senzatia psihica este foarte neplacuta - pur si simplu traiesti un sentiment de nesiguranta.

Pe de alta parte ce am observat eu (cel putin la mine...) cand apare situtatia de a reduce/opri, actul reflex de a pune piciorul pe pedala de frana este foarte incetinit - parca nu nimeresti pedala din prima... - cu totii stim ca acolo este nevoie de promptitudine si rapiditate (fiecare secunda/milisecunda conteaza).

Acuma ce sa zic...

Eu am renuntat la idee dar DIN ALTE motive - nu tin de condus...ci pur si simplu problema ar fi amplasamentul comenzilor. NU prea gasesc ceva sa se pupe ok la aranjamentul bordului. Adica daca tot o fac sa arate ca turnat - ca pus de fabrica.

Ce sa zic... este bun si nu prea. Pe de o parte este suuper beton (in Austria am mers parfum pe autostrada...) insa pe A2 in Romania...sa spun sincer nu stiu daca am putut sa o tin mai mult de 5 km.
Pur si simplu nu ai cum... Ba o groapa, ba niste tampiti iesiti cu masinile pe "circuit", ba un pisu mic la un popas... radmasa.gif , ba baga ala din fata frane de nu mai putea (ca se apuca nea Gica cu 5 masini mai in fata sa intre in coloana fara sa se asigura - si la 90 - 100 km/h este o chestie...)... deci cam asta e...
Intelegi ce vreau sa zic... Este ceva foarte bun si util insa NU in Romania.
hellcat
QUOTE(bubu782001 @ 20 Feb 2011, 22:52)
Nu este chiar atat de utila...ba chiar deloc as spune - asta in Romania. Si cu soseaua goala este destul de aiurea, am fost pus in situatia in care am luat gropanul in plin in timp ce il feream pe altul (si aveam tempomatul activ - destul de neplacuta senzatia...) pur si simplu nu am mai avut timp sa reduc...
*


Povestioara asta nu se incadreaza la "argumente". smile.gif Te lua somnu' la volan cu piciorul sub tine icon_mrgreen.gif
Intradevar, daca butoanele nu-s la indemana, volan zic eu, e mai problematic sistemul.
Insa sa nu uitam ca sistemul de origine incorporeaza si limitator care ar putea fi util in localitati si zone cu limitari.
bubu782001
Te rog eu nu-mi aduce aminte de...somn la volan. Tu stii ca odata am atipit? icon_mrgreen.gif
Insa asa...pentru o fractiune de secunda asa...sa zic, mi s-au inchis ochii. Eee inchipuie-ti ca in momentul cand m-am uitat la drum vedeam cum se apropie extraordinar de repede parapetul ala metalic din dreapta. In secunda 2 am franat..am redus, si am mers cam 250 - 300 de metrii incet, cam cu 20km/h unde am intrat cu masina pe o zona in exteriorul soselei...si am dormit (vreo 4 ore asa...) . Pur si simplu nu mai eram in stare sa-mi tin ochii deschisi.
Insa nu aveam tempomatul atunci.
De atunci mi-am facut regula - cand sunt foarte obosit nu ma mai urc la volan.
Ca argument este ca la noi in Romania nu se merge constant, nu ai drumul drept ok in fata. Pur si simplu esti pus in situatia sa franezi/accelerezi de foarte multe ori si atunci tempomatul nu prea isi are locul in conditiile alea...

Limitatorul eu unul nu l-as pune. Nici nu am tras fir, puteam sa pun un dublu-switch insa nu gasesc utila aceasta functie.
sckhreech
Pai bine ma Bubule ...la volan te-ai gasit si tu sa adormi ?! smile.gif)
bubu782001
Nu te laudai tu ca Twingo se face pat foarte bine si poti dormi in ea ? tongue.gif

radmasa.gif

radmasa.gif

Apoi eu, am luat-o de buna...
CITEZ pe un "mare clasic" in viata : "...ori suntem golani, ori nu mai suntem..." icon_mrgreen.gif

Stiu nu am nici o scuza..insa sa intamplat... Acuma ce sa zic...bine ca am SCAPAT doar atat si nimic mai rau...oricum, dupa cum am spus..RULE: daca sunt obosit NU MA MAI URC LA VOLAN.
cocolino1975
Salut Bubu,

si salut tuturor

Ma intereseaza daca pe un Logan 2006 1,5 DCI - exista posibilitatea de a monta tempomat , exact prin procedura executata de tine ( hacuit computer ). Modelul este ( cred eu ) din prima serie de DCI - aer conditionat , directie asistata , geamuri el. dar nu are ABS.

Daca pot sa ma ajuti ti-as fii recunoscator.

Apropo voi incerca sa gasesc pe la amicii din Ungaria si Germania manete de tempomat , noi sau second hand.

Cineva de aici a incercat varianta China ( nu se stie niciodata ) pana la urma toate sunt fabricate acolo tongue.gif

Astept raspuns ,

Numai bine
bubu782001
Daca versiunea de soft din ECU permite asta, atunci se poate, daca softul intern nu permite atunci nu se poate.
Si la Twingo (ECU 5NR) am 4 versiuni (diferite) de soft pentru acelasi ECU care nu permite asta - in situatia asta pur si simplu nu ai ce sa ii faci, decat sa faci update sa SW-ul din ECU. Pentru diesel este ceva mai delicat deoarece exista diferente intre constructia motoareleor (turbinele parca difera).
La benzina nu e nici o pb.

Verifica inainte cu o diagnoza daca se poate asta pe dCi-ul tau.
cocolino1975
Salut,

Mersi de raspunsul super prompt , apreciez viteza wub.gif

Problema ca desi sunt inginer TCM-ist pentru mine sunt un pic complicate lucrurile astea ... cu ECU si SW si etc.
Dar vreau sa invat... ceea ce este un mare pas inainte ( sutul in fund l-am primit anterior radmasa.gif ) ... m-am c-am pus pe tanjeala in ultima vreme.

De unde esti tu Bubu-le ( nu vreau sa fiu nesimtit dar nu am reusit sa citesc toate posturile sa aflu ) ?

Eu sunt din Baia Mare dar fac drumuri de Bucuresti in fiecare luna de cel putin odata.
Diagnoza nu stiu unde se face ( la reprezentanta se poate ???) sau pe la vreun prieten sau se afla dupa serie motor ?
Ce trebuie sa aflu : ECU number? , varianta soft? .

Tu ai rezolvat problema cu maneta pentru tempomat?

De unde si ce ai luat ? ... de la comfort auto ?

Am prea multe intrebari , stiu dar sunt inteligent numai din priviri radmasa.gif
( stii vorba : inginerii au o privire inteligenta , cu exprimarea mai greu ) nu sunt chiar asa de tampit ... mai exagerez si eu .

Si daca tot suntem la intrebari ... oare a incercat cineva sa puna tempomat pe dube master de la reno ( eu detin una de 120 cp cu 6 trepte si pe drumurile din afara ma omoara durerea de genunchi de la pedala )

Mersi anticipat,
deja am pus berea la rece biggrin.gif

Sanatate multa
bubu782001
Cand esti in Bucuresti, da un semnal (nr meu il gasesti la un anunt pe bursa - sau il cauti dupa user/topics).

Nu am luat inca nici o maneta - testele le-am facut cu niste fire si niste butonase.
cocolino1975
Salut Bubu,

Vin in Buc. luni dimineata si plec marti seara ... da-mi un orar cand sa te sun si sa ne vedem.... in ce zona stai ?
Eu stau in Titan pe partea cu Real,Hornbach aproape de statia de metrou 1 decembrie.

Numai Bine

Tibi
marian_ariciuc
cum aflu pinii de la ECU? am logan 1.6 16V euro 5...
andy_g2006
Salut,

Am un logan din 2011 cu motor d4f 1.2 16v, crezi ca se poate pune cruise control?
Stau in Bucuresti, putem sa ne intalnim ? Sau daca ai mai facut pe logan crezi ca poti sa-mi dai niste instructiuni, ca la masina nu am umblat de frica sa nu-i pierd garantia, dar fac drumuri lungi destul de des si ma rupe piciorul (deci sunt dispus sa ii fac orice).

Multumesc!
Ddivino
Stimati colegi de forum,

Sunt posesorul unui Renault Twingo Kenzo/2004 1.2 16v/75cp.
ECU este Siemens dupa cate am vazut in partea din stanga a torpedoului mic.
As vrea sa montez un tempomat. Am un switch Waeco MS-BE5 pe care as vrea sa-l folosesc.
Am nevoie de sfaturile si parerile voastre, dar si de documentatie tehnica (schema electrica).
Va multumesc pentru sprijin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.