Buuun. Să o luăm de la început. Acum 2-3 zile am pornit A/C-ul și... pauză. După 15 minute de mers în trafic, a luat-o. Am zis buun, am făcut câteva teste acasă, pleca mereu după 3-4-5-10 minute la relanti. Am fost să încarc freonul, am zis că nu are destul. Am ajuns la Master Motors și cu ofertă la 80 de Lei am scos freonul și l-am pus la gramaj (a extras 470 de grame, a pus înapoi 560). Am făcut test, nu a plecat. A plecat abia când am ajuns acasă. Diagnostic pe loc - cupla electromagnetică din compresor, dar trebuie verificat. Preț inițial - 300 de Lei piesa, 100 manopera. Acasă, când a cuplat A/C-ul, am cuplat și decuplat de 10 ori, a mers perfect. Am exclus mintal cupla electromagnetică. Am fost la CLIP, 50 de Lei la Romeo, pe care-l recomand - de treabă, răbdător, te ajută în 50 de Lei cu ce vrei. La CLIP, cupla a cuplat perfect la test, A/C-ul nu a plecat, deși GMV-ul pornea la apăsarea butonului de A/C (am A/C manual). Senzorul de presiune arăta 2 bari cu motorul oprit, scădea-n 0 bari cu el pornit. Eroare pe CLIP de la acel senzor. Plec acasă, opresc la un magazin de piese de aici de la mine (Brâncoveanu), cer presostat Logan, mă uit, nu e OK (mufă ovală, 2 contacți, filet interior mare). Azi plec în Vitan, caut, găsesc de Logan 2 modele - cu corp lung și cu corp scurt, mufă rotundă, 3 contacți. Cer pe cel pe care l-am găsit după cod în Dialogys, plec, pun mașina pe rampă, dau jos bara, deșurubez presostatul, pun pe cel de Logan, dau "cheie", aștept să spună că are ulei OK, cuplez A/C, pleacă instantaneu. Problem solved. Testez de 4-5-6 ori după cheie, all OK.
1) Scule necesare:
- Șurubelniță minus mai lată pt. clemele de plastic ce țin "masca" față;
- Cheie de 10 pt. șuruburile care țin spoiler-ul sub mașină;
- Cheie cotită de 7 pt. șuruburile care țin spoiler-ul de pasaj, la Sedan Torx (nu știu de cât);
- Cheie de 14 (fixă) pt. presostat.
2) Altele:
- Rampă (nu e obligatoriu deloc, dar mie așa mi-a fost mai comod să dau jos șuruburile de sub mașină);
- Pantaloni scurți (dacă e soare și cald) și tricou jerpelit.
3) Procedură:
- Se îndepărtează cele câteva clipsuri de plastic de sub capotă prin rotirea cu șurubelnița minus până se ridică, apoi se scoate "inima" din ele prin ridicare ușoară cu șurubelnița. Se scoate apoi corpul clemelor;
- Se dau jos cele 4 șuruburi de 7 (2 pe fiecare parte) care țin spoiler-ul de contraaripa de plastic;
- Se dau jos cele 3 șuruburi de 10 care țin spoiler-ul de partea de jos a mașinii;
- Se declipsează pe lângă far spoiler-ul din cele 6 cleme (3 pe fiecare parte), folosind la nevoie o șurubelniță minus pt. a împinge UȘOR în jos clemele;
- Se ridică partea de sus a spoiler-ului și se identifică 4 cleme (2 deasupra fiecărui far, sub "mască"), care se împing ușor cu șurubelnița ca să iasă;
- Se dă jos spoiler-ul, după decuplarea mufelor existente - proiectoare etc.;
- Se identifică presostatul de freon, care este în stânga radiatorului pt. A/C, cum te uiți din față la mașină;
- Se scoate mufa, se curăță dacă e nevoie, apoi cu o cheie de 14 se desface cu grijă presostatul. Face FÂS scurt, apoi supapa de sub el închide. Se înlocuiește cu cel nou, se strânge cu grijă să nu spargem țeava, se cuplează mufa;
- Se pornește motorul, se lasă 30 de secunde - 1 minut, se cuplează A/C, pornește. Se decuplează A/C, se oprește motorul, se pornește iar, se așteaptă, să cuplează A/C. Dacă pleacă iar, ALL OK!
- Se montează bara (e nevoie de 2 oameni) în clipsuri, se ung șuruburile, se montează înapoi;
- Se spală mașina, se aspiră, se schimbă odorizantul (10 cai putere în plus dau aceste operațiuni, se știe, și relantiul e parcă mai frumos ), apoi se ia un Riesling sec și se servește cu apă minerală rece.
4) Costuri:
- Reîncărcare freon + ulei - 80 de Lei;
- Test CLIP - 50 de Lei;
- Presostat Logan - 80 de Lei cu interior metalic (2005), 60 cel cu corp mai lung și interior de plastic (Made in Italy, Bitrun sau Bitron, corp un pic mai lung, 2008 - vezi poze) - târg Vitan;
- Timp de lucru aproximativ - o oră.
În pozele de mai jos, de la stânga la dreapta:
- Presostat Logan & Megane, versiunea de 80 de Lei, interior metalic;
- Presostat Logan după 2008 (mi s-a zis la Vitan asta, cât de adevărat e, nu știu) - 60 de Lei, interior plastic. Ăsta este cel de pe mașina mea, originalul, cel înlocuit.
- Interior presostat - 3 contacte, mufă rotundă.
Scuze pt. calitatea pozelor, am dSLR dar am cardurile împrumutate.
Economie - 510 Lei presostat pe cod de Megane la Renault + manoperă 0.7 ore.
SUCCES!
Later Edit: confirm că și la A/C manual și la Climă este același presostat.