Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare presostat A/C Megane 2.2.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2
VyRuZ
Buuun. Să o luăm de la început. Acum 2-3 zile am pornit A/C-ul și... pauză. După 15 minute de mers în trafic, a luat-o. Am zis buun, am făcut câteva teste acasă, pleca mereu după 3-4-5-10 minute la relanti. Am fost să încarc freonul, am zis că nu are destul. Am ajuns la Master Motors și cu ofertă la 80 de Lei am scos freonul și l-am pus la gramaj (a extras 470 de grame, a pus înapoi 560). Am făcut test, nu a plecat. A plecat abia când am ajuns acasă. Diagnostic pe loc - cupla electromagnetică din compresor, dar trebuie verificat. Preț inițial - 300 de Lei piesa, 100 manopera. Acasă, când a cuplat A/C-ul, am cuplat și decuplat de 10 ori, a mers perfect. Am exclus mintal cupla electromagnetică. Am fost la CLIP, 50 de Lei la Romeo, pe care-l recomand - de treabă, răbdător, te ajută în 50 de Lei cu ce vrei. La CLIP, cupla a cuplat perfect la test, A/C-ul nu a plecat, deși GMV-ul pornea la apăsarea butonului de A/C (am A/C manual). Senzorul de presiune arăta 2 bari cu motorul oprit, scădea-n 0 bari cu el pornit. Eroare pe CLIP de la acel senzor. Plec acasă, opresc la un magazin de piese de aici de la mine (Brâncoveanu), cer presostat Logan, mă uit, nu e OK (mufă ovală, 2 contacți, filet interior mare). Azi plec în Vitan, caut, găsesc de Logan 2 modele - cu corp lung și cu corp scurt, mufă rotundă, 3 contacți. Cer pe cel pe care l-am găsit după cod în Dialogys, plec, pun mașina pe rampă, dau jos bara, deșurubez presostatul, pun pe cel de Logan, dau "cheie", aștept să spună că are ulei OK, cuplez A/C, pleacă instantaneu. Problem solved. Testez de 4-5-6 ori după cheie, all OK.


1) Scule necesare:

- Șurubelniță minus mai lată pt. clemele de plastic ce țin "masca" față;
- Cheie de 10 pt. șuruburile care țin spoiler-ul sub mașină;
- Cheie cotită de 7 pt. șuruburile care țin spoiler-ul de pasaj, la Sedan Torx (nu știu de cât);
- Cheie de 14 (fixă) pt. presostat.

2) Altele:

- Rampă (nu e obligatoriu deloc, dar mie așa mi-a fost mai comod să dau jos șuruburile de sub mașină);
- Pantaloni scurți (dacă e soare și cald) și tricou jerpelit.

3) Procedură:

- Se îndepărtează cele câteva clipsuri de plastic de sub capotă prin rotirea cu șurubelnița minus până se ridică, apoi se scoate "inima" din ele prin ridicare ușoară cu șurubelnița. Se scoate apoi corpul clemelor;
- Se dau jos cele 4 șuruburi de 7 (2 pe fiecare parte) care țin spoiler-ul de contraaripa de plastic;
- Se dau jos cele 3 șuruburi de 10 care țin spoiler-ul de partea de jos a mașinii;
- Se declipsează pe lângă far spoiler-ul din cele 6 cleme (3 pe fiecare parte), folosind la nevoie o șurubelniță minus pt. a împinge UȘOR în jos clemele;
- Se ridică partea de sus a spoiler-ului și se identifică 4 cleme (2 deasupra fiecărui far, sub "mască"), care se împing ușor cu șurubelnița ca să iasă;
- Se dă jos spoiler-ul, după decuplarea mufelor existente - proiectoare etc.;
- Se identifică presostatul de freon, care este în stânga radiatorului pt. A/C, cum te uiți din față la mașină;
- Se scoate mufa, se curăță dacă e nevoie, apoi cu o cheie de 14 se desface cu grijă presostatul. Face FÂS scurt, apoi supapa de sub el închide. Se înlocuiește cu cel nou, se strânge cu grijă să nu spargem țeava, se cuplează mufa;
- Se pornește motorul, se lasă 30 de secunde - 1 minut, se cuplează A/C, pornește. Se decuplează A/C, se oprește motorul, se pornește iar, se așteaptă, să cuplează A/C. Dacă pleacă iar, ALL OK!
- Se montează bara (e nevoie de 2 oameni) în clipsuri, se ung șuruburile, se montează înapoi;
- Se spală mașina, se aspiră, se schimbă odorizantul (10 cai putere în plus dau aceste operațiuni, se știe, și relantiul e parcă mai frumos biggrin.gif), apoi se ia un Riesling sec și se servește cu apă minerală rece.

4) Costuri:

- Reîncărcare freon + ulei - 80 de Lei;
- Test CLIP - 50 de Lei;
- Presostat Logan - 80 de Lei cu interior metalic (2005), 60 cel cu corp mai lung și interior de plastic (Made in Italy, Bitrun sau Bitron, corp un pic mai lung, 2008 - vezi poze) - târg Vitan;
- Timp de lucru aproximativ - o oră.



În pozele de mai jos, de la stânga la dreapta:

- Presostat Logan & Megane, versiunea de 80 de Lei, interior metalic;
- Presostat Logan după 2008 (mi s-a zis la Vitan asta, cât de adevărat e, nu știu) - 60 de Lei, interior plastic. Ăsta este cel de pe mașina mea, originalul, cel înlocuit.
- Interior presostat - 3 contacte, mufă rotundă.

Scuze pt. calitatea pozelor, am dSLR dar am cardurile împrumutate. smile.gif


Economie - 510 Lei presostat pe cod de Megane la Renault + manoperă 0.7 ore.

SUCCES! wink.gif

Later Edit: confirm că și la A/C manual și la Climă este același presostat.
skorpio_bog
QUOTE(VyRuZ @ 2 Jul 2010, 16:32)
1) Scule necesare:

- Șurubelniță minus mai lată pt. clemele de plastic ce țin "masca" față;
- Cheie de 10 pt. șuruburile care țin spoiler-ul sub mașină;
- Cheie cotită de 7 pt. șuruburile care țin spoiler-ul de pasaj, la Sedan Torx (nu știu de cât);
- Cheie de 14 (fixă) pt. presostat.


la sedan este torx de 20 pentru cele 4 suruburi care fixeaza bara fata la contraaripi. (e acelasi torx ca la suruburile de la torpedou cand se schimba filtrul de polen)


ON: good job. felicitari pt tutorial si pt ca ti-ai rezolvat problema.

VyRuZ
Hei, merci fain!

Mă bucur să pot ajuta și pe alții, că la ce prețuri are Renault-ul la "piesele de origine" și la service, te dai cu creierii de pereți - mai bine faci treaba cu mâna ta.
skorpio_bog
corect up.gif

deci showfinger.gif reno.
Tudy.ATV
Cine imi poate spune si mie un pret pentru teava pe care sta preostatul caci mi sa rupt filetul in preostat cand sa il schimb?
nlu
Ai luat un calcul faptul ca afara au fost temperaturi sub 0 grade? din cate cunosc exista un fel de protectie sa nu pornesca "za" compresorul la temperaturi sub 5-6 grade . Undeva exista o logica, nu prea ai nevoie de aer rece din moment ce poate fi procurat pe cale naturala blush.gif

18 Dec 2010, 23:26:
QUOTE(VyRuZ @ 4 Jul 2010, 12:32)
Hei, merci fain!

Mă bucur să pot ajuta și pe alții, că la ce prețuri are Renault-ul la "piesele de origine" și la service, te dai cu creierii de pereți - mai bine faci treaba cu mâna ta.
*




Achiesez la ideia ta rolleyes.gif
R19/16v
Ideea e sa nu se formeze gheata pe evaporator. Dar acesta e in masina si este incalzit, deci compresorul va functiona si la temperaturi scazute.
djems304
@ VyRuZ ma poti ajuta cu un cod de presostat pentru Megane 2.2 2007 1,5 DCI sau compatibil-cel de pe Logan?
Dupa cate am citit merge si unul de Logan, deci trebuie sa ma uit mai intai la cate contacte are mufa de la termocupla la mine? sau il gasesc si dupa cod?
Sincer voi pune si eu ca si voi de Logan mai ales ca este mai ieftin. Ma ajuta codul? sau dupa forma si contactele mufei sa ma ghidez?
Sunt din provincie (Caras-Severin) si nu am acces la targuri gen Vitan -Bucuresti.
VyRuZ
Salut, djems304. Îmi cer scuze că răspund d-abia acum. Din păcate nu am notat codul de pe presostatul de Logan înainte să-l montez pe mașină. Voi demonta-n curând bara, că am de definitivat o reparație făcută rapid astă-iarnă la deflectorul de vânt, și voi nota atunci codul & îl voi posta aici.

Eu sunt convins că merge orice presostat de Logan, atâta timp cât mufa & filetul arată identic cu cele ale presostatului pe care-l ai acum pe mașină. În fapt, chiar în post-ul original am scris că eu am pus unul care arată ușor diferit de cel pe care-l aveam pe mașină și merge de sfârâie. smile.gif
19vik
Megane 2, Clio 2, Logan, Sandero, este acelasi cod: 7701205751
cata_linuxxx
@VyRuZ ma poti ajuta si pe mine cu un presostat pentru megane 2 1.5 dci din 2006, eu nu sunt din bucuresti si as vrea sa imi cumperi si mie unul din vitan ( iti dau banii pe el evident + pentru deranj) si sa mi-l trimiti prin curier ? multumesc
montana_br
salut. stiti cumva, la inlocuirea presostatului, curge freonul din instalatie?
si existsa vreun tutorial cu poze pt inlocuirea presostatului, ca imi e frica sa nu rup ceva pe acolo in tot procesul de demontare. va multumesc.
ric26ct
Cred ca ca e destul de clar si simplu modul de schimbare , nu ai nevoie de poze, iar cu scurgerea de freon scrie foarte clar ca acolo exista o supapa care va inchide circuitul cand scoti presostatul:
"Se scoate mufa, se curăță dacă e nevoie, apoi cu o cheie de 14 se desface cu grijă presostatul. Face FÂS scurt, apoi supapa de sub el închide. Se înlocuiește cu cel nou, se strânge cu grijă să nu spargem țeava, se cuplează mufa"
montana_br
am inteles. daca nu curge freonul o sa ma apuc cat de curand sa o mesteresc biggrin.gif ms pt raspuns
ric26ct
garantat nu curge, iti spun chiar din propria experienta. urmareste toti pasii din tutorial si nu vei da gres. Uite cateva poze la postul nr 8 http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=193410&hl=
montana_br
Din ce am mai citit pe forum am inteles ca sunt 2 tipuri de senzori de presiune pentru freon. Unul cu 2 pini si unul cu 3. Ai cumva idee pe megane 2.1, 1.6, 16v, 2005 care din cele 2 este ? Pe masina ta de care era ?
19vik
Pe Megane 2 este un singur tip, cu 3 pini.
ric26ct
Nu stiu ce tipuri exista, dar la mine au fost trei pini.
Dragos.Haraga
Am cautat in Iasi, la toti dealerii de piese auto, cu codul mentionat (care se schimba atunci cand este bagat in sistem in "ni2891300qac"), si au gasit doar original. Mai este valabila varianta "ieftina" la piesa asta ? sau Renaul s-a prins de smecherie si pentru toate masinile e la fel acum ? (Logan - Renault)

Multumesc anticipat de raspunsuri!

Si, se poate circula cu masina, fara acel senzor ? - l-am scos pentru a merge cu piesa direct in magazine sa arat ce si cum ...

userul 19vik ma poti ajuta ?

Am gasit-o la dezmembrari la 100 de RON; daca nu este mai ieftina, o iau asa, decat sa dau 600, piesa originala.

montana_br
Ms pentru informatii ric26ct si 19vik. Ma duc astazi sa caut piesa si daca o gasesc maine ma pun sa o schimb.
19vik
Dragos.Haraga: daca pui un capacel de protectie pe conducta in locul senzorului (sa nu intre mizeria in supapa aia) poti circula cat vrei fara AC. Nu te sfatuiesc sa iei de la dezmembrari (din experienta proprie).
montana_br
Am o mare nelamurire. Sa o iau de la inceput. Acum cateva saptamani am observat ca nu imi mai functioneaza aeroterma pe vitezele 1,2,3 si totodata AC (am AC manual). Problema cu aeroterma am rezolvat-o ieri (o sa postez pe forumul deschis acestei probleme cum am mesterit-o ). Dupa ce am montat totul la loc m-am gandit eu sa mai probez odata si AC-ul. Si ce sa vezi, functioneaza perfect. De ieri l-am tot cuplat si decuplat si nici o problema.
Acum intrebarea: are vreo legatura presostatul cu comutator de viteze al aerotermei ? Imi sugerati sa schimb totui si presostatul ?
19vik
Nu are legatura. Este alta conditie: compresorul nu cupleaza daca ventilatorul din habitaclu este oprit.
montana_br
Ventilatorul functiona atunci doar pe viteza maxima (viteza 4), nu functionau treptele 1, 2 si 3. Si cu ventilatorul dat pe 4, normal ar fi fost sa bage aer rece, dar problema nu era asta, deoarece compresorul cupla (se auzea "click-ul" si crestea foarte putin si turatia) ... problema este, sau era(sper), alta.
Dragos.Haraga
S-a rezolvat problema, am luat cu doar 30 de RON piesa de la dezmembrari de langa Iasi, si merge fara nici o problema acum. Dar, mai apare eroarea din cand in cand - electronical fault; trebuie stearsa ?
danvizi
Salutare.
La un drum am mers constant cu 4000 rot/min si cred ca a crescut presiunea in instalatia de AC. La verificare fasaia pe la garnitura de la presostat.
Intrebare: ce fel de garnitura este?
Am pus una identica dar verde. AM comandat 2 pungi de garnituri originale de AC. In nici una nu era garnitura asta. Vine cumva cu presostatul separat?
Multumesc.
vali_mester
Buna ziua,Pun si eu aceiasi intrebare:In ce set de garnituri se gaseste garnitura de la presostat ac.Am vazut un set de 6 buc.O-ringuri rosii cod 77 01 208 363,dar nu stiu daca contine si garnitura de la presostat.Multumesc
maytow_airis
Poate sa-mi spuna cineva daca la un Megane II 1.5 dci se poate schimba acest presostat fara a se demonta bara fata ??
L-am gasit la 30€
http://www.ebay.es/itm/Air-Conditioning-Pr...43ade636dc#shId

Note:
When working with air conditioning systems,please do not smoke .As in the presence of a naked flame, refrigerant can be poisonous.
maytow_airis
Nu raspunde nimeni ? vreau sa stiu daca cumpar sau nu piesa.
Vreau sa stiu daca pot scimba presostatul fara sa dau bara fata jos !
Va rog ! Urgent ! (sa nu ma apuc sa dau scutul jos degeaba)
espacern
La 1.5 nu trebuie sa dai bara jos ca sa schimbi presostatul.
Daca citesti bine pe forum este explicat asta!

@+
maytow_airis
Am tot cautat pe forum,dar nu gasesc nimic despre cum se schimba acest presostat la 1.5 dci.
Am fost acm in garaj, l-am vazut,dar e foarte incomod pe deasupra,am incercat.
Cum ar fi mai bine??
Ma ajuta cineva cu cateva detalii?
Acum sunt "pe direct" cuplez compresorul ca sa am rece....
Daca schimb acest presostat trebuie sa verific si cu can-clip in caz ca am vre-o eroare?
Daca il schimb si nu merge care ar fi pasul urmator?
Multumesc anticipat.
R19/16v
Da' de ce nu l-ai schimba? Rolul lui e foarte important.
maytow_airis
Pai duca cum bine vezi asta intentionez: sa-l schimb !
de aia intreb despre OPERATIUNEA schimbarii, PE SUS pe JOS...
Vroiam sa.mi spuna cineva care a facut-o cum se face, ca sa nu fac ceva nedorit.
maytow_airis
QUOTE(maytow_airis @ 1 Jul 2013, 00:23)
Pai duca cum bine vezi asta intentionez: sa-l schimb !
de aia intreb despre OPERATIUNEA schimbarii, PE SUS pe JOS...
Vroiam sa.mi spuna cineva care a facut-o cum se face, ca sa nu fac ceva nedorit.
*



L-am scos. Pe dedesubt,se da jos doar scutul.
dragos_p
Salut,

De cand s-a mai racit afara, in general cand sunt sub 20 de grade, compresorul cupleaza si decupleaza de nebun in reprize foarte scurte si evident tacanitul specific se aude. Am fost la Serus si nu mi-a gasit nici un senzor defect si nu stiu ce sa mai cred. Din discutiile de aici inteleg ca problema ar trebui sa fie de la senzorul presiune freon dar ma intreb de ce nu-l detecteaza tester-ul CLIP si in acelasi timp de ce totul e ok cand e mai cald afara. Aveti idee cum ma pot convinge daca problema e intr-adevar de la acest senzor de presiune freon (preostat)?

Multumesc mult.
CrissGabriel
As fi tare bucuros daca are careva posibilitatea sa masoare (cu un multimetru) valorile intre pinii A, B si C ai presostatului, nu de alta dar sa nu cumpar aceeasi marie cu alta palarie.
De exemplu la al meu care cred ca este defect am valorile astea:

A - B = 7.7 kΩ
A - C = 14.4 kΩ
B - C = 22.1 kΩ

Cu Stima,

P.S. L-am desfacut foarte simplu prin partea de sus fara sa desfac nimic, am bagat pur si simplu mana cu cheia de 14 si l-am desfacut.
CrissGabriel
nimeni nimic?
DariusJ
Am schimbat eu presostatul in vara asta. Am fost la reprezentanta si pentru diagnosticare mi-a pus un presostat bun, asa au decis ca el e problema, cel bun dand valori bune pe diagnoza.

Dupa care mi-am cumparat unul pe producator, pentru ca originalul costa 500 RON, si mi l-au montat pe acela. smile.gif
Aleex
Salut!
Este normal ca elv-ul sa functioneze in reprize atunci cand A/C-ul este cuplat? Am observat ca atunci cand este oprit(pentru cateva secunde sau chiar mai mult) nu mai este asa rece conducta de A/C de la motor, iar aerul are o tenta de cald.(asta se intampla vara, nu acum biggrin.gif )

Tin minte ca inainte de a avea o mica tamponare in fata(a trebuit sa schimb radiatoarele pentru ca erau indoite) elv-ul mergea in continuu, iar aerul era rece cum ar trebui sa fie.

Este posibil sa fie de la acest presostat ? In urma incidentului sa fi suferit vreo "avarie" si sa nu-si mai faca treaba cum trebuie ?
djcristi
cam ce presiune face la voi la meg 2.2 ? desi la mine clima functioneaza corect, s-ar putea sa am si eu o problema cu senzorul (mi se pare cam mica presiunea cu ac pornit)
eugenTL
Am incarcat instalatia, si 1-2 sapt n-a mers compresorul... apoi am vazut ca si-a dat drumul... am cumparat sh un presostat insa acum nu imi mai vine sa-l schimb vazand ca merge ac-ul smile.gif))) cand face figuri il schimb

Trebuie pus tester cnad pun presostatul? cica ar da eroare la ac insa stiu si persoane care doar l-au montat, fara tester si merge de 1 an si ceva fara probleme smile.gif
CrissGabriel
Inseamna ca nu ai avut defect presostatul si nu a aparut eroarea in calculator.
La unele masini pana in 2001 nu trebuie stearsa eroarea ca sa porneasca compresorul.

Nu trebuie pus nici un tester cand schimbi presostatul. Eroarea apara in calculator doar cand detecteaza presostat defect. Daca il schimbi pe cel bun cu altul bun nu are cum sa iti apara eroare (defect)

+ Cu Stima,
DariusJ
Depinde si ce defect are presostatul.

De exemplu, la mine functiona insa dadea valori sub cele normale de functionare, calculatorul considerand astfel ca nu e presiune suficienta in instalatie, si nu pornea. Nu dadea nicio eroare. Din cand in cand mai dadea si valori bune sau putin mai mari, cat sa proneasca presiunea.

L-am pus pe cel nou, dadea valori bune, asta a fost. Fara nicio stergere de eroare, ca nu erau. smile.gif
eugenTL
asta probbabil patesc si eu.. faptul ca 1-2 sapt nu a mers ac-ul imi arata ca o problema a fost... iar acum merge fara sa fi facut ceva... deci presostatul cand da valori bune, cand da valori eronate. De aproape 2 sapt a mers tot timpul, n-a picat nici macar o data! blink.gif
Momentan nu umblu, de frica sa nu pierd freonul. Daca incepe sa faca figuri, il schimb..pana atunci il las pe asta vechi.
djcristi
QUOTE(eugenTL @ 10 Jul 2014, 18:50)
asta probbabil patesc si eu.. faptul ca 1-2 sapt nu a mers ac-ul imi arata ca o problema a fost... iar acum merge fara sa fi facut ceva... deci presostatul cand da valori bune, cand da valori eronate. De aproape 2 sapt a mers tot timpul, n-a picat nici macar o data!  blink.gif
Momentan nu umblu, de frica sa nu pierd freonul. Daca incepe sa faca figuri, il schimb..pana atunci il las pe asta vechi.
*



poti sa incerci sa dai cu niste spray de contacte la ambele capete ale traseului (mufe ecu si mufa senzor) , poate ai vreun contact imperfect. inainte sa faci procedura asta, cu ac-ul oprit , vezi pe diag ce presiune indica, faci procedura, si apoi toti cu ac-ul oprit, vezi daca a crescut pe diag. daca da, era contact imperfect si ar trebui sa-ti indice corect presiunea acum, in cazul in care nu e senzorul defect si ai freon cat trebuie in instalatie.

vreau sa fac si eu procedura asta in zilele urmatoare, avand in vedere ca am facut plinul cu freon in ianuarie (550g) si acum imi arata vreo 3.5 bari oprit si vreo 8-10 pornit , mi se pare cam putin , si cred ca senzorul nu indica bine, avand in vedere ca ac-ul porneste mereu, si face ger in masina wink.gif .

nici nu stiu care e presiunea normala la meg2.2 , deasta intrebam cateva posturi mai sus. la logan de exemplu am vreo 7 bari oprit si vreo 17-18 bari pornit... deci e cam mare diferenta, cred ca atat ar tb sa faca si la megane... bine, difera sistemul... la meg2.2 e mai vechi ca generatie fata de logan, cand faci plinul cu freon te poti conecta doar pe conducta de joasa, nu pe amandoua ca la logan...
CrissGabriel
QUOTE(eugenTL @ 10 Jul 2014, 18:50)
Momentan nu umblu, de frica sa nu pierd freonul. Daca incepe sa faca figuri, il schimb..pana atunci il las pe asta vechi.
*



Nu se pierde nici un gram de freon, sub el este ventil ca la roti.
19vik
QUOTE(djcristi @ 11 Jul 2014, 00:47)
vreau sa fac si eu procedura asta in zilele urmatoare, avand in vedere ca am facut plinul cu freon in ianuarie (550g) si acum imi arata vreo 3.5 bari oprit si vreo 8-10 pornit , mi se pare cam putin , si cred ca senzorul nu indica bine, avand in vedere ca ac-ul porneste mereu, si face ger in masina wink.gif .
*


Am incarcat eu acum o saptamana. Mai aveam 310gr freon si imi arata 3-4bari la rece. Acum arata 6-7 bari.
djcristi
QUOTE(19vik @ 11 Jul 2014, 09:04)
Am incarcat eu acum o saptamana. Mai aveam 310gr freon si imi arata 3-4bari la rece. Acum arata 6-7 bari.
*



6-7 bari oprit banuiesc...
19vik
La rece inseamna motor oprit si rece, aprox 20 grade afara, masina la umbra.
djcristi
QUOTE(19vik @ 11 Jul 2014, 11:43)
La rece inseamna motor oprit si rece, aprox 20 grade afara, masina la umbra.
*



ok, ms. o sa ma uit si eu astazi sa vad cat mai face...

<span class='edit'>11 Jul 2014, 12:51:</span>
ok, am facut o verificare acum, toate valorile ce urmeaza sa le mentionez sunt pe diag, cu masina stationara.

temp exterioara: 23 grade, interioara 35 grade

cu ac oprit : 4.3 bari

dat clima pe 15 grade cu ventilatia la maxim : 16 bari la relanti, vreo 20 bari la 2000-3000 ture.

dat clima pe 25 grade pe AUTO (asa o tin mereu setata) , presiune 11.5 bari.


deci difera foarte mult presiunea in functie de temp exterioara si de sarcina de racire...., am tras concluzia ca senzorul meu de presiune este bun.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.