Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Suspensie față nestrânsă din fabrică?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
zer0
Azi întrucât am descoperit apa în mașină, conform tutorialelor am procedat la desfundarea scurgerilor. Cu această ocazie am găsit locul în care este prinsă în partea superioară de caroserie suspensia față prin intermediul a patru șuruburi pe fiecare parte.
Am încercat cu o cheie să strâng aceste șuruburi fiind ferm convins că nu o să reușesc, dar surpriză am reușit să strâng fiecare surub aproximativ o jumătate de tură. Este normal acest lucru? Menționez că mașina nu a fost niciodată în service, am cumpărat-o nouă și este prima data când umblu în acel loc.
spy_oh_joy1389
Daca zici ca fiecare surub era strans la fel, atunci nu era problema. Suruburile sunt stranse ori de roboti, ori de muncitori cu cheie dinamometrica sa respecte niste standarde. Trebuie sa fie destul de bine strans sa tina, dar nu destul de tare sa rugineasca acolo sau sa se invarta in gol cand vrei sa il desfaci prima oara.
Asta se intampla la scuturile Meganelor cu PDG la care mai mult ca sigur sunt stranse de muncitori la maxim si multi au patit sa nu mai poata pune la loc scutul dupa ce l-au desfacut.
rino
aia cu scutul e de la sudarea naspa a piulitelor
19vik
QUOTE(zer0 @ 23 Jun 2010, 21:46)
... am găsit locul în care este prinsă în partea superioară de caroserie suspensia față prin intermediul a patru șuruburi pe fiecare parte.
      Am încercat cu o cheie să strâng aceste șuruburi fiind ferm convins că nu o să reușesc, dar surpriză am reușit să strâng fiecare surub aproximativ o jumătate de tură. Este normal acest lucru?
*


La care suruburi te referi? Eu ma gandeam ca la cele de la flansele amortizoarelor, dar alea au cate 3 suruburi, nu 4. Din fabrica sunt stranse la 21Nm, adica nu prea tare, iar materialul din care sunt facute suruburile si tabla in care se infileteaza (parte din flansa) e cam moale. Acum lasale asa, nu mai umbla la ele si zi mersi ca nu ai stricat filetele.
zer0
Le-am strâns cu simt dar parca nu mai troncăne asa pe gropi cum făcea înainte.
R19/16v
Ia arata-ne o poza cu suruburile respective, te rog.
zer0
Întradevăr sunt doar trei.
VyRuZ
Pe vremuri se turna un pic de ulei în capul amortizorului ca să se ungă "flanșa". E OK practica asta și la mașinile mai noi? Eu cred că nu, dar sunt curios. smile.gif
19vik
Nu e ok deloc. La tipul asta de flansa, daca torni ulei acolo nici nu ajunge la rulment ca nu are cum si iti ataca si partile din cauciuc.
VyRuZ
Exact cum bănuiam.

Mulțam pt. răspuns.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.