Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sonda marsarier
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4
SorinCT
Din pacate de ceva timp am probleme cu sonda de marsarier. Din cate imi dau seama e un punct anume unde se face conexiunea si se aprinde becul. Trebuie sa amestec putin levierul la R ca sa se aprinda ca daca bag direct foarte rar imi merge. La tripla am umblat, am scos, am bagat la loc mufa si m-am jucat putin cu becul iar totul e in ordine.
Din cate am inteles sonda se gaseste in cutia de viteze. Am vreo sansa sa ma uit la ea sa vad care ar fi problema daca ma bag pe sub masina? Daca e defecta o schimb cu totul in service dar din cate imi dau eu seama ea functioneaza dar nu se aseaza cum trebuie de fiecare data.
A mai patit cineva? Pe Clio III am schimbat sonda cu totul pe garantie dar acolo nu se mai aprindea becul deloc.
Mentionez ca nu am elevator/rampa. Eventual doar o bordura mai inalta si carton pe sub masina smile.gif
Ah si tot apropo de cutie, exista vreo posibilitate de a purja uleiul din cutie pentru a-l schimba cu unul nou. Unii spun ca nu merge scos tot ci doar completat dar mi se pare destul de stupid sa nu existe vreo modalitate de golire la fel ca in baia de ulei.
magiqmax
QUOTE(SorinCT @ 20 Jun 2010, 18:03)
Din pacate de ceva timp am probleme cu sonda de marsarier. Din cate imi dau seama e un punct anume unde se face conexiunea si se aprinde becul. Trebuie sa amestec putin levierul la R ca sa se aprinda ca daca bag direct foarte rar imi merge. La tripla am umblat, am scos, am bagat la loc mufa si m-am jucat putin cu becul iar totul e in ordine.
Din cate am inteles sonda se gaseste in cutia de viteze. Am vreo sansa sa ma uit la ea sa vad care ar fi problema daca ma bag pe sub masina? Daca e defecta o schimb cu totul in service dar din cate imi dau eu seama ea functioneaza dar nu se aseaza cum trebuie de fiecare data.
A mai patit cineva? Pe Clio III am schimbat sonda cu totul pe garantie dar acolo nu se mai aprindea becul deloc.
Mentionez ca nu am elevator/rampa. Eventual doar o bordura mai inalta si carton pe sub masina smile.gif
Ah si tot apropo de cutie, exista vreo posibilitate de a purja uleiul din cutie pentru a-l schimba cu unul nou. Unii spun ca nu merge scos tot ci doar completat dar mi se pare destul de stupid sa nu existe vreo modalitate de golire la fel ca in baia de ulei.
*


As vrea sa stiu daca ai rezolvat problema cu sonda de marsarier si de unde ai stiut ca e vorba despre sonda asta? Eu tocmai am constatat ca nu se mai aprind becurile de mers inapoi. Un sfat imi poti da? sau poate altcineva. Poate ma ajuta cineva cu un afat legat de siguranta pentru becurile de mers inapoi. Unde este pozitionata, in cutia de sigurante din bord sau īn cea din spatiul pentru motor? Thks!
SorinCT
Eu mi-am dat seama ca e sonda pentru ca nu se aprind becurile intotdeauna (deci becurile, sigurante, mufe, toate merg) ci intr-o pozitie anume a levierului in treapta R.
Intai verifica becurile din triple daca se aprind, eventual sa te uiti atent si la mufa sa stea cum trebuie. Verifici si sigurantele daca este cazul si daca nici atunci nu iti merge ori ti s-a dus sonda de tot ori nu merge cum trebuie (cazul meu).
magiqmax
OK. Thks! Dar as vrea sa stiu care este siguranta aia care protejeaza circuitul becurilor de la marsarier. Si unde se afla?
In alta ordine de idei, stie cineva care este pretul unei sonde de asta de la marsarier?
99AIM
Vezi ca se potriveste cea de Logan care costa cateva zeci de ron
19vik
In compartimentul motor, siguranta 5C, vezi aici. schema in postul 2
Sonda de Logan, e aprox. 50 de lei.
SorinCT
Eu la clio am dat 200 lei pe sonda si ar trebui sa fie identice blink.gif
magiqmax
Multumesc foarte mult pentru explicatii. Sper sa ma descurc si inca mai sper sa fie de vina siguranta unsure.gif
magiqmax
Am verificat si siguranta si becurile si din pacate astea sunt īn ordine. Presupun ca de vina e sonda. Daca ma puteti ajuta cu un sfat: ce anume trebuie sa cer la magazin, ca nu m-as duce in service. Multumesc.
SorinCT
Am gasit sonda pe net si din cate vad sunt cu 2 si 3 contacte.
Pe 2 contacte de la FAE (24 ron) sau de la FACET (48 ron). Cu 3 contacte FACET (99 ron), KW (104 ron) si RENAULT (166 ron).
Nu am seria cutiei de viteze la indemana dar am gasit codul piesei 82 00 177 718 si e situata la pct 12. Pare anevoioasa treaba si nu cred ca se poate face prea usor fara un elevator sau o rampa.
Are cineva idee cate contacte are sonda pe 2.1 si ce ar face al 3-lea contact?
19vik
3 contacte. Al 3-lea e pentru pornire motor obligatoriu cu ambreiaj apasat daca cutia nu e la punctul mort.
SorinCT
Logic ar fi ca sonda stock sa fie Renault. Cand fac schimbul de ulei schimb si sonda cu una Renault. Din cate stiu eu nu se scurge nimic atunci cand o scoti din locasul ei dar daca tot o ridic pe rampa si umbla meseriasul la buson poate isi baga nasul si pe la sonda.
magiqmax
Sonda de marsarier, sau senzor sau cum i-o mai zice, poate fi īnlocuita de un "nemeserias"?!
si daca da, stie cineva care sunt etapele ce trebuie parcurse? Nu de alta, da la service mi-au spus ca-mi trebuie programare. blink.gif
Poate pune cineva si niste poze; ar fi ideal excl.gif
SorinCT
Din poze imi dau seama ca doar se infileteaza dar ca sa ajungi sub masina la cutie ai nevoie de rampa/elevator ceea ce cred ca un nemeserias nu prea are smile.gif
Hack
Daca ai garaj cu canal atunci te poti descurca smile.gif .
19vik
A scris cineva in alt topic... dar nu-l mai gasesc: se demonteaza roata stanga si carenajul de plastic din spatele rotii si se vede sonda, se scoate mufa si cu o tubulara potrivita se desface.
SorinCT
Mai gasesti pozele respective? Ar fi de mare ajutor smile.gif
beberazvan_n
Eu am dat roata jos, am desfacut plasticul si am scurs lichidul din cutie intr-un vas curat. Apoi am schimbat sonda si am pus uleiul inapoi. Nu e greu, bafta. tongue.gif
papa_mulo
Si eu am constatat ca am aceeasi problema, acum cateva luni ba mergea lumina, ba nu...acum vad ca nu mai merge deloc. Se parcheaza naspa pe intuneric fara luminile alea...
SorinCT
QUOTE(beberazvan_n @ 28 Jul 2010, 21:45)
Eu am dat roata jos, am desfacut plasticul si am scurs lichidul din cutie intr-un vas curat. Apoi am schimbat sonda si am pus uleiul inapoi. Nu e greu, bafta. tongue.gif
*


Daca scot sonda curge si ulei?
Hack
Doar daca nu scoti uleiul din cutie mai intai.
SorinCT
Aha, suna bine. Am sa ma uit la mufa in weekend sa nu fie asezata prost. Daca e sa nu mearga nici asa schimb sonda cu totul. Voi face si poze.
LE: din cate vad pe net sonda se scoate cu o cheie de 22, are 3 contacte si e de la 100 RON in sus.
cread
La mine sonda e rupta . Pot sa o inlocuiesc cu una de logan [ieftina] sau trebe musai cu 3 picioare ?
SorinCT
Ieri pe o caldura crunta m-am apucat sa dau jos roata si contra-aripa de la sofer dupa cum s-a specificat pe aici dar cu 0 rezultate. Nu se vede nici o sonda pentru ca e numai metal in spate, cel putin la M2.1. Tot pe sub trebuie rezolvata treaba.
AnduCT
Cel mai rapid este in felul urmator: Ridici pe cric partea stanga a masinii astfel incat sa fie inclinata in dreapta si te bagi sub masina si ai sa vezi imediat in dreptul cutiei sonda aia minune care daca nu ai scut se reteaza de la pietre si diverse alte obiecte. Asfel daca sta inclinata in dreapta si incerci sa o scoti pentru a o schimba nu vei pierde foarte mult lichid din cutie. Ideea este sa te misti cat poti de repede. La mine e sparta si mufa care intra in sonda si plasticul de la sonda si le-am lipit cu banda izolatoare.
SorinCT
Pai din cate am vazut si am citit eu nu iese nici un strop de ulei daca o tii orizontal. Nu e prea sanatos sa te bagi pe sub masina cand aceasta e ridicata pe cric, in special daca te apuci sa tragi de toate cele biggrin.gif
skorpio_bog
folosesti 2 cricuri si o ridici simultan si de stanga si de dreapta si nu se intampla nimic, garantat. Asa am facut unui coleg de serviciu cand i-am desfundat scurgerea de la AC si am tras de toate alea si nu a cazut masina.
SorinCT
Cred ca am sa incerc asta in weekend. Zilele astea am observat ca se aprind becurile fara sa misc de levier cand e in marsarier deci e o probleme de contact, de mufa, ceva de genul asta. Am fost la un magazin de piese azi si cu 100 ron au pe stoc o sonda noua, 3 contacte. In principiu daca este sonda defecta o sa ma duc cu ea ca sa stiu ce sa imi dea exact dar sper sa nu fie cazul. Habar n-am pe unde sa bag mana pe acolo sa gasesc sonda dar am sa incerc sa scot scutul si sa eliberez zona cat pot.
19vik
Este mult mai riscant sa ridici simultan cu 2 cricuri, unul pe stanga si unul pe dreapta, masina este mai instabila, iar cricurile din dotare si asa sunt varza din nastere.
Pe de alta parte, mai repede curge cand masina e orizontala decat daca e inclinata pe dreapta (ridici doar pe stanga) si uleiul se duce in partea opusa sondei, sonda vine mai sus.
Din schita pusa de tine mai sus, sonda e pe langa iesirea planetarei stanga.
skorpio_bog
cel mai bine bagi masina pe un sant si ai rezolvat problema, nu te mai complici cu inclinari, cric, etc
SorinCT
Da dar nu am sant si nici rampa sad.gif
Nu stiu ce sa fac, mai tratez problema ca sunt sigur ca e simplu de schimbat si o pot verifica singur daca e de la mufa sau sonda in sine. Nu e mare lucru sa ma manjesc cu ulei si funingine, chiar imi place dar sa am si cat de cat conditii de siguranta. Ma gandesc si la alta chestie, sonda aia o scot doar cu o tubulara potrivita de 22 sau o inelara, ce o intra mai bine in pozitia respectiva. O sa fie foarte incomod pe acolo in special ca am 1270 de kile care plutesc deasupra mea biggrin.gif
konektor
De schimbat e relativ simplu, insa va curge ulei, destul de mult. Ca si cheie iti recomand o fixa, doar pentru a o desface apoi cu manuta usor. Sa ai la indemana cealalta sonda(daca o cumperi biggrin.gif ) sau un cep de cauciuc.
Acum sonda de megane are trei picioruse nu 2 ca la logan.
De potrivit se potrivesc dar al treilea piciorus e comanda de pornire in caz de pct mort doar prin apasarea ambreiajului.
Din proprie experienta la sonda veche nu ai ce sa-i mai faci e "putin" capsulata, io am incercat sa o desfac da nu am reusit, poate tu ai mai mult noroc.
Succes! biggrin.gif
SorinCT
Eu sper sa fie de la mufa nu de la sonda. Eu din cate am vazut in scheme nu ar curge ulei iar daca va curge e dificil sa pun altul pe sub masina.
19vik
Daca n-ai incotro, desfaci reniflardul cutiei si torni usor pe sus pana incepe sa curga pe la busonul de umplere (surubul ala fluture din plastic de pe lateral)... tii cont ca uleiului turnat pe sus ii trebuie ceva timp sa se scurga in cutie.
SorinCT
Da, am inteles cum functioneaza dar ma gandesc ca imi va fi foarte dificil pe sub masina sa schimb sonda sau sa umblu la mufa. Daca nu gasesc o rampa ma duc in service sad.gif
AnduCT
Sorin daca vrei vino cu mine maine ca si asa ma duc la un service sa imi schimb flanse si rulmenti la amortizoare si pivot + caseta de directie daca se gaseste repede. Le zic la baieti sa te bage inaintea mea pe elevator si sa vada ce e acolo si gata.
SorinCT
Multumesc de oferta dar maine toata ziua voi fi plecat si nu prea am timp de investigatii. Ramane sa aflu pe parcursul saptamanii viitoare.
Cand am schimbat la Clio III sonda nu tin minte sa fi curs ulei. Poate certifica cineva exact daca va curge sau nu?
PH_97_KRY
Salut baieti sieu am aceias problema cu mansalieru ,nu se aprind becurile de mers inapoi .Asta sa intimplat de cind am dat cu cutia de viteza de niste bolovani ,si nici in treapta 4si 2 nu mai intra bine in viteza .Care ar fi problema. r11? Vamultumesc CARE MAPUTETI AJUTA CU UN SFAT blink.gif
SorinCT
Astazi mi-am facut timp sa ma uit mai bine dupa sonda asa ca am dat jos roata din partea soferului, am scos si scutul (ca sa ajungi la sonda nu este necesar dar eu am vrut sa mai curat mizeria ce se aduna acolo) si am gasit ce cautam. Mufa e la locul ei, nici gand sa iasa din prima. Din cate am vazut are o clema ce trebuie departata de corpul mufei dar asta s-ar face dinspre cutie, cu o surubelnita dreapta.
Vesti proasta, sonda este la baza cutiei iar uleiul cald se simte pana mai sus deci din cate imi dau seama ar curge ulei si nici busonul de umplere nu l-am gasit dar oricum nu vreau sa imi umplu cutia iar.
Avand in vedere ca treaba este mai complicata decat am crezut voi apela la un service sau macar cineva care chiar a mai facut operatiuni de genul asta. Nu ar fi mare lucru ca am inelare, fixe, tot ce trebuie pentru a desface sonda dar nu am schimbat niciodata uleiul din cutie si e treaba destul de sensibila acolo.
Ce ziceti, merita un schimb de ulei din cutie la 88.000 KM? Uneori agata in prima treapta si in a 2-a dar nu cred ca e din cauza uleiului ca am inteles ca acesta se completeaza nu se schimba.
Catalinmodena
Daca schimbi uleiul rau nu are cum sa-i faca.
romeo3108ro
QUOTE(SorinCT @ 25 Aug 2010, 13:39)
Ce ziceti, merita un schimb de ulei din cutie la 88.000 KM? Uneori agata in prima treapta si in a 2-a dar nu cred ca e din cauza uleiului ca am inteles ca acesta se completeaza nu se schimba.
*


Cine ti-a spus ca uleiul la cutie nu se schimba ti-a luat banii degeaba radmasa.gif
Aceasta operatie se face conform programului de intretinere(4 ani sau 60000 km in romania)
SorinCT
Daca scrie si in carte inseamna ca am uitat eu sau am citit gresit. Traiam cu impresia ca acesta nu se schimba ci doar se completeaza. Atunci cred ca la urmatoarea revizie pun si uleiul + sonda pe lista.

LE: inca nu am gasit cantitatea de ulei necesara pentru cutia mea de viteze (1.5 dCi 5+R). A efectuat cineva operatiunea si imi poate spune cati l intra sau ma apuc de sapat?
solary
am citit discutiile de pe acest forum si am vazut ca toti vorbiti doar de sonda mansarier de sub roata stanga sub masina, si eu am aceasta problema cu luminile de mansarier care nu mai imi functioneaza si am fost ieri la service pt a vedea ce se intampla, eu am sperat sa fie sigurantele dar din pacate e sonda dar nu cea de care vorbiti toti cea de sub masina ci mai este o sonda care se afla pe cutia de viteze si se poate vedea cand deschideti capota e chiar sub suportul de baterie. am comandat piesa cu 86 lei si azi merg sa o schimbe. o zi buna la toti
19vik
Sonda marsarier e una singura, pe cutie, langa planetara stanga de aia se vorbeste aici, vezi pozele din postul #39.
SorinCT: in cutia ta JR5 intra 2,5 litri.
SorinCT
Multumesc pentru informatie. Inainte sa ma apuc sa schimb cutia am sa incerc sa bag spray de contacte cat cuprinde in zona respectiva ca s-a adunat ceva praf. Treaba e ca merge cam nasol treaba de unul singur, trebuie sa strang gasca, unu sa bage in R, altu sa se uite la becuri si eu sa umblu la mufa biggrin.gif
solary
sunt 2 sonde una neagra cea din postul #39 si o sonda albastra care este pozitionata deasupra cutiei de viteze sub suportul de baterie, vineri am schimbat eu acea sonda albastra de sub baterie si acum merg luminile mansarier, inainte am verificat si sonda neagra din postul #39 si era buna la fel si sigurantele asa am ajuns la sonda albastra.
skorpio_bog
astia din service-urile reno sunt niste snapani. Tu chiar ai crezut bancurile ca nu se schimba uleiul? Asa mi-au spus si mie ca la cutiile in 6 trepte nu se schimba niciodata uleiul, ca e lifetime si ca aceste cutii sunt capsulate. Dar de unde atata capsulare, ca m-am uitat si are buson de umplere si golire ca orice cutie normala. Confirm ce a zis si romeo, la orice cutie se schimba uleiul dupa o perioada de timp. Acum fiecare face cum crede de cuvinta cu masina sa, insa eu zic ca e mai sanatos sa il schimbi la o anumita perioada de timp.
SorinCT
Am cautat astazi in cartile masinii dar nu am gasit tipul de ulei pentru cutia JR5. Are cineva habar? Pe net am gasit si TRX si TRJ.
ritter
Mi-a aparut si mie aceeasi problema. Nu se mai aprind stopurile albe la mersul inapoi. La service au spus ca este sonda, dar nu au verificat si siguranta.
Intrebare: daca este busita siguranta imi apare vreun martor in bord sau trebuie sa ma uit direct in tabloul de sigurante ?
Multumesc.
SorinCT
Nu cred ca iti apare nimic in bord. Eu am lasat azi masina la reparat si le-am spus sa se uite si la lumini. Sper ca schimba si sonda biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.