Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei motor 1.5 dCI.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
Victor_Renault
De regula ce baga producatorul pe gat nu este neaparat si cel mai bun. La toamna vreau sa schimb uleiul si cred ca o sa trec pe Mobil 1, deoarece mi se pare cel mai bun la ora actuala si anume:

Mobil 1 SuperSyn 5W-40 Turbo Diesel

http://www.uleidemotor.com/index.php?main_...&products_id=10

Este fabricat in USA, bidonul este gradat in galoane (un bidon are 946 ml), respecta o lista mare de standarde. Cum scrie si in descriere:

Ulei Mobil 1 5W40 cu tehnologie Supersyn, formulat pentru motoarele diesel moderne cât și benzină, care operează în condiții extreme cum ar fi tractări sau offroad la echipamente heavy duty, e recomandat și autoturismelor utilizate în condiții normale. Depășește standardele diesel CI-4 Plus, compatibil Pumpe Deuse 505.01, 506.01, 507.01. Acest ulei este unul dintre cele mai multifuncționale uleiuri existente. Se poate folosi pentru camioane diesel și turbo-diesel cu intervale de schimb long life 200.000 km, la peste 18L în baia de ulei. Depășește normele diesel pentru orice autoturism, pentru utilaje și camioane heavy-duty. Reduce depunerile și are stabilitate excelentă în condiții de temperaturi variabile, rezistență mare la oxidare. Interval de schimb la 25,000 KM.

RECOMANDAT PENTRU: Motoare în regim de autostradă sau în afara autostrăzilor, funcționând la încărcătură mare sau mica și viteză variabilă, având performanțe excelente pentru motoarele pe benzină sau parcuri de vehicule mixte.


Ar mai fi tot de la Mobil 1:

MOBIL 1 TURBO DIESEL 0W-40 1L

http://www.oilmag.ro/uleimotor/mobil-turbo-diesel-p-110.html

Cred ca este prea mult pentru climatul tarii noastre 0W, iar diferenta de pret este cam degeaba. Ar mai fi Castrol Magnatec sau EDGE Turbo Diesel care baga multi banuiesc care pare bun. Cat despre Elf, cand am vazut pe bidon ca este fabricat la Brasov, am zis lasa.

Voi ce bagati? Care vi se pare cel mai bun?
GuitarMan
Fostul proprietar am vazut in cartea de service a bagat Elf 10W40 turbo diesel cred toate - facute toate reviziile la reprezentanta.Deci si eu am bagat tot Elf, numai ca 5W40.Niste colegi tot cu dci au zis ca baga Castrol si e super ok.Un altul mi-a zis ca baga Aral si mai baga in el nu stiu ce aditiv (problema e ca mergeam in spatele lui odata si cred ca negreala din filtrul de polen de la el era smile.gif) - scotea un fum naspa.
Ce sa zic, parerile sunt impartite important este sa bagi un ulei bun care respecta standardele producatorului si sa mentii uleiul cu care s-a invat motorul de la inceput.
Victor_Renault
Eu cu Elf m-am convins. 10w-40 e semi sintetic, facut de Total Lubricants parca la Brasov. Pentru un Espace, nu stiu ce ulei, pentru benzina uleiul e importat din Franta si ambalat la Brasov. Nu prea imi plac compromisurile de genul acesta. Mobil1 e facut in state, importat, bidoane in galoane, punct. Stii exact care este treaba cu el.
GuitarMan
Da, pe bidon scria "Made in EU", poaibil sa fie ambalat si la Brasov.Dar tu ai avut probleme cu el? Eu nu am nici o problema, merge de rupe si e destul de silentios motorul cand se incalzeste.Imi place cum "toarce" smile.gif si in exterior.
De Mobil 1 nu stiu prea multe, stiu ca e mai scump putin ca restul.Nu m-am complicat. daca Renault zice ca e potrivit Elf, le dau Elf cat cuprinde, sa nu aiba motiv apoi de scandal smile.gif
MuBu
@Victor_Renault poti merge linistit pe Mobil 1 5w40, la mine la prima revizie de 10.000 km facuta la renault mi-au pus Castrol 5w40 si apoi mi-au pus Mobil 1 5w40 pentru restul revizilor pana la 30000 km si dupa ce mi-a iesit din garantie tot Mobil1 5w40 am folosit, momentan am 68000 km (50000 km facuti cu Mobil 1 5w40)si merge brici
Victor_Renault
Mobil 5w-40 baga taica-meu la Hyundai Terracan. Inainte bagau cel din fabrica nici nu stiu ce e. De cand cu asta se aude ceva mai frumos la ralanti cand e cald si nu consuma gram de ulei.

MuBu de unde esti ca 5w-40 eu numai in cluj l-am vazut la o firma.

GuitarMan probleme nu am avut dar stiu sigur ca se poate mai bine pentru o diferenta de bani mica. Si ti-am spus nu imi plac compromisurile.
hellcat
http://www.reno.ro/Go-to-last-page-page-t87766-s90.html...Poti sa arunci un ochi si pe topicul asta...si mai sunt cateva pe sectiunea Clio.

Eu am 1.4 16v si tot Mobil am pus de la inceput. 5w40 schimbat ori la an ori pe la max. 10.000 km. La ultimul schimb am pus noul "sortiment" 5w50 care se pare a fi inlocuitorul lui 5w40.
Victor_Renault
Hellcat

Foarte bine ca bagi 5w-50 la benzina, cred ca asta ar fi cel mai bun deoarece nu mergi mereu cu turatii mici pe benzina.smile.gif
MuBu
Victor_Renault , eu sunt din cluj dar daca intrebi daca Mobil1 5w40 ce l-am folosit e importat exclusiv din State iti spun ca nu e. Eu am folosit Mobil1 5w40
care poti sa-l gasesti cam peste tot in magazine auto sau pe la hipermarketuri asta e ambalajul http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/defau...=60&ID=308&pg=1
si mai recent acesta a fost inlocuit cu Mobil Super 3000 X1 5W-40 si din asta am pus la ultimul schimb de ulei http://www.oilmag.ro/uleimotor/mobil-super-3000-p-101.html ambele sunt sintetice sau sa folosesc termenul lor "Fully Synthetic Passenger Vehicle Engine Oil", sincer nu stiu unde e fabricat parca scria Made in EU pe ambalaj dar practic masina se comporta bine si vad ca si alti useri de pe forum folosesc tipul asta de ulei fara probleme asa ca ti-l recomand
Victor_Renault
MuBu uleiul tau este pentru diesel? Nu prea pare.
bardu
A nu se confunda Mobil (facut in Turcia) cu Mobil 1.
MuBu
@bardu ai dreptate am gasit ambalajul si scrie MOBIL SYNT S 5W40 Made in Turkey
@Victor_Renault uleiul e pentru diesel dar se poate folosi si pentru motoarele pe benzina conform fisei tehnice, eu l-am folosit in ideea in care si cei de la reprezentanta l-au pus la revizii si am continuat sa-l folosesc.
drlv85
Castrol Magnatec 10W40 B3 de la prima revizie pana azi.
Raul Raul

Eu am trecut de la Elf la --> Mobil 1 5W30 Special v ,asa mi-a dat programul de la renault si sincer am simtit diferenta merge mult mai bine,de aunci doar pe astal folosesc,si este full syntetic din cate stiu eu,si este conceput pt masini turbo diesel.

Eu zic sa incercati si o sa simtiti diferenta ,morotul parca ii mai elastic .
aurelyan
http://www.reno.ro/-t41381.html
Alex Z
Castrol Magnatec 5W40, e ok nu am decat 3000km cu el, dupa 60.000km cu elf am zis sa schimb, isi pierdea destul de repaede proprietatile cand se incalzea
sorinrs
La clio dci nu e recomandat 5w 30 mad.gif ...e prea subtire.... tongue.gif
Uleiul de clasa b3 nu e acceptat de producatorul renault, norma e b4 .. cool.gif
Sinteti in eroare baieti, cautati si voi uleiuri bune cum ar fi eneos japan sau repsol cel mai mare producator de uleiuri din europa sau Q8 oil cel mai mare producator de ulei din lume....apropos sint mult mai ieftine ca porcariile turcesti "castron" si "morbid one". ph34r.gif
cj98czh
QUOTE(Alex Z @ 8 May 2012, 19:06)
Castrol Magnatec 5W40, e ok nu am decat 3000km cu el, dupa 60.000km cu elf am zis sa schimb, isi pierdea destul de repaede proprietatile cand se incalzea
*




Imi spui si mie cum ti-ai dat seama ca isi pierdea proprietatile? AI testat tu intr-un laborator si ai ajuns la aceasta concluzie? Ca altfel nu-mi dau seama cum ...
mih_mlv
Salut,
Eu cand am cumparat clio,i-am facut schimbul cu castrol 5w40,si in 10k mi-a mancat ulei(cam 150ml),de cand am pus de la elf,dupa vreo 5k nivelul este la fel..deci dupa cum spun mai "batrinii"forumului,ce recomanda inginerii Reno"este bun.
Stima,
ecran315
Am un Renault Clio Symbol, 1,5 dci, 2004, 48kw, si vreau sa ii fac schimbul de ulei, l-am facut ultima data cu Elf 10w40, iar acum am un ulei Mobil 1 15w40, este ok sa fac schimbul cu acesta, sau cumpar 10w40?
Este mineral de la 15w40?
este prea gros?
este mai bun pentru vara 15w40?
va multumesc, si astept raspunsuri pertinente de la cunoscatori, nu.........specialisti de la colt de strada!!!!
Respect

BannedHost
Cat ulei consuma intre schimburi ? Si cati kilometrii ai cu masina ?


Eu personal nu as trece de 10w40, indiferent de gradul de uzura.

15w40 e mineral si face depuneri cam peste tot... 10w40 e semi si e bun cat de cat, dar exista si 10w40 sintetic complet, ceva mai scump dar isi merita banii.

De ce nu pui un 5w40 si asa iesi cel mai bine.
ecran315
Salut, multumesc pentru raspuns, masina are 103 000km, nu consuma deloc ulei.
Schimbul il fac de obicei pe la 10 000km, acum am 11 000 km facuti.
Unde si ce fel de depuneri se fac cu 15w40? Uleiul asta l-am primit free, de asta tot intreb, ca parca nu as mai da banii, decat pe filtru.

Respect
espacern
La motoarele cu turbina (DCI inclusiv)trebuie un ulei cu caracteristici de ungere HIGH gen 5W40.
Turbina se invarte la turatii extrem de ridicate si un ulei de calitate LOW gen 15W40 nu asigura randamentul necesar lubrefierii turbinei.

@+
diesel_power
In cartea de service a masinii mele scrie ca e acceptat si 15W40, ca doar nu iti repara Renault turbina, tot tu ti-o repari.
BannedHost
Deci da, Mergi pe 5w40 !

Mineralele din ulei se depun pe fundul baii, care cu timpul duce la ingreunarea capacitatii de absorbtie a pompei de ulei.. respectiv a canalelor de ungere si poate duce pana la infundarea acestora...

CICUT
Cand am vandut masina , motorul avea 172.000km ,mers numai cu 10W40 turbodiesel ELF , schimbat la 10.000km si nu aveam nici o problema.De la schimb la schimb manca cam 700grame.
millian03
Binevenit topicul asta, trebuie sa fac in scurt timp schimburile si ma gandeam sa pun ulei Motul, din zvonuri am auzit ca ar fi cel mai bun. Ce parere aveti? Pana acum motorul a functionat cu ulei Elf Turbodiesel 10W 40.
BannedHost
E ok, Dar sa iei unul din gama 8100 X-cess, de preferabil 5w40 daca nu consuma ulei intre schimburi
Costi.88
Am facut schimbul de ulei acum o saptamana. Am pus Mobil 1 0W40 (New Life).
Pana sa fac acest schimb de ulei am folosit Mobil 1 5w30 ESP Formula.
dumiDude
Calitatea unui ulei este destul de dificil de estimat. Toate sunt bune atata timp cat sunt schimbate la un interval de max 10.000 km.
Eu il schimb cam de 2 ori pe an deci sub 10.000 km pt ca asa consider ca este bine si nu ma saraceste.

Am pus o singura data pe masina 5w40 castrol magnatec diferenta nu am sesizat decat de consum al uleiului. Cu 10w40 nu depaseste un consum de 150-200gr ceea ce este normal pentru un diesel mai ales daca este trecut de prima tinerete respectiv 100.000km si cel mai important consumul de ulei se datoreaza si in urma mersului sportiv.

Ca recomandare ar fi sa folositi uleiuri care sunt produse France (elf, motul), USA (castrol, mobil 1), Spain (repsol) si care scrie acest lucru pe bidon.

Daca scrie made in UE clar este facut intr-o tara mai de Doamne ajuta gen Romania sau Turcia smile.gif si clar au alte standarde. Nu recomand castrol made in UE, mai bine folositi Elf sau si mai bine Motul/Repsol.

Intrucat intervalul la care schimb uleiul este mic nu pot sa-mi dau seama de calitate intre Repsol si Motul cel din urma il folosesc acum (6100 synergie+) As fi preferat Mobil 1 10w40 full sintetic (din cate stiu este si singurul cu aceste caracteristici) insa era mai scump si dupa cum am spus mai sus nu as fi sesizat vreo diferenta.
darkofeel
Noroc colegi, a sosit timul sa-mi schimb uleiul la masina.

Am un Symbol 1.5 dCi 80cp 70.000 km si cu uleiul de acum am facut 9000 km. Toate reviziile la masina au fost facute in reprezentata pana acum si in carnetul de intretinere am observat ca uleiul a fost schimbat doar cu Elf TurboDisel 10w40.

Ma bate gandul unui 5w40, dar in acelasi timp ma intreb daca o face bine turbinei (lafel de bine ca 10w40 sau poate chiar mai bun).

De Aral ce parere aveti?
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40?
Mobil 1 SuperSyn 5W-40 Turbo Diesel ?

Sunt in cautarea unui ulei mai calitativ care sa indeplineasca cerintele producatorului.

Tin sa va precizez ca uneori merg si mai sportiv.

Ce propuneri ati avea?
DMP
Poti sa ii pui 5w40 linistit.
capry
Salutare ! Eu la a mea ( dci 1,5 48kw , 2005) la inceput i-am pus ELf Turbo diesel 10w40 , insa cand am vazut ca e fabricat la Brasov am schimbat cu Castrol Edge Diesel 5w40 ... acum trebuie sa-i fac schimbul a treia oara cu acest ulei si sunt f. multumit de el ...nu consuma ulei , completez cu 200 - 300 g intre schimburi, la 15000 , ceea ce mi se pare foate OK .... biggrin.gif
crisolro
Nu consuma ulei dar tu ii pui 2-300 ml intre schimburi
Poate te hotarasti daca consuma sau nu ... Toate masinile consuma din ulei si atata timp cat nu e necesara o completarevintre schimburi, poti dormi linistit (cel putin la reno)
Colegului darkofeel ii recomandam cu caldura un 5w40 si poate sa-i puna linistit si Elf 5w - si o recomandare personala bazata pe bun simt (nu considerente tehnico-stiintifice): sa-l schimbe la max. 10k km sau un an si sa-i verifice nivelul la 1000-1500 km pe joja, ca nu doare!
diesel_power
Nu stiu cum poti stii cate grame de ulei completezi, bidonul are gradatii pentru mililitri, iar uleiul nu are nici pe-aproape densitatea apei distilate.

Daca iti consuma 300 ml, atunci nici nu este necesara completarea, de ce ai completa ?
balanel
Eu folosesc de la prima revizie, ulei sintetic 5w40, diverse marci. Si tot de noua, consuma ulei intre revizii, exact aceeasi cantitate.
Cat a fost in garantie, am facut reviziile la 10000 km, nu am completat intre schimburi. Acum, cand fac reviziile la 15000 km, completez cu 700 ml de ulei (ce ramane din 5 litri), iar consumul este de aproximativ 1 litru, intre 2 revizii.

E normal sa consume ceva ulei motoarele, mai ales cele supraalimentate.

Probabil ca daca as folosi ulei 10w40, cum pun astia by default la reprezentante, m-as lauda si eu cu consum de ulei deloc sau foarte mic de ulei, intre revizii, mai ales daca le-as face la 10000 km. Dar nu ma intereseaza aspectul, adica sa zic "nu consuma gram de ulei".

Iar in manualul masinii scrie ca e considerat normal un consum de ulei mult mai mare decat atat.

Parerea mea, ca daca e sa judecam starea unui motor dupa consumul de ulei, nu ne intereseaza consumul in absolut, ci trebuie urmarit daca acesta nu creste fata de cat consuma motorul in mod obisnuit. Doar in acest caz putem spune ca avem de-a face cu un motor care incepe sa se uzeze.

Ca sa nu ma indepartez complet de subiectul topicului, mentionez ca acum folosesc Motul x-cess 5w40.
filip3
Salutare, sorry ca readuc la viata un topic asa vechi.

Am cumparat de curand un Symbol 2006 1.5 82cp, 165000km care toata viata lui a mers cu elf 10w40. Desi avea doar 3000km de la schimbul de ulei, am luat un engine flush liqui molly, tinut 7 minute si facut apoi schimbul cu Elf 900 SXR 5w40.

doi mecanici au zis ca trebuia sa raman la 10w40 iar ultimul la care am facut distributia si ambreiajul, cam cel mai bun mecanic la care am fost de la logan incoace. a zis ca am facut foarte bine. Masina face uber/taxify si merge chiar si 10 ore pe zi in Bucuresti, adica mai mult sta in trafic smile.gif)

ideea e ca o sa faca 10k km la fiecare doua luni.


am facut bine sau? raman cu elful asta sau recomandati altceva la acest regim de exploatare?
RazvanF
Intr-un astfel de regim de exploatare este bine sa citesti ceea ce recomanda producatorul. Tipul de ulei folosit, fie ca e 10w sau 5w cam au aceleasi reguli cand vine vorba de perioada de schimb.
Eu unu as schimba uleiul la fiecare 8000 maxim 10.000 de km la un astfel de regim de exploatare si as merge pe 5w.
Teodor Bogdan
Si eu tot 5w40 as recomanda, mai ales ca vine frigul, iar un ulei mai subtire protejeaza mai bine motorul la porniri reci. Fiind un diesel rulat doar in trafic aglomerat, recomand sa schimbi uleiul chiar pe la 7000km, ELF nefiind foarte scump smile.gif
filip3
multumesc, exact asa m-am gandit si eu, schimbul de ulei la 7500km si cel de motorina la doua schimburi, mi se pare ideal la 15k km.

sunt pasionat de ulei, la batranul logan 1.4 puneam doar Mobil 1 New Life 0w40. La megane-ul din semnatura sunt constrans de norma 0720 dar la acest diesel de generatie veche al cliozaurului, nu stiam daca Elf SXR 5w40 ar fi cea mai buna alegere. Pana acum e ok si vad ca nu mananca deloc din el, are abia 2500 km
MC17
Cat ulei trebuie la schimb? 4l?
filip3
Eu am luat la 5l ca nu știam daca mănâncă sau nu, sa am de completat. Dar am fost norocos, are 3000km și nu a mâncat deloc. În bidon mai am 1,3l deci mi-a pus 3,7 și este la 3 sferturi pe joja metalica. În concluzie la motorul meu de 82cp întra fix 4l.
Relu11
Depinde de la model la model, in principiu scrie in carte, pentru symbol din 2006 din ce stiu eu intra 4.5 - 4.7 L
filip3
Am fost la un test de injectoare pt ca am un țăcănit enervant la cald, se pare ca e de la culbutori dar mi-a zis sa merg asa ca o sa dispară în timp dacă merg asa mult, wtf? În fine, am vorbit mult despre ulei, mecanicul de acolo zicând ca e cam aceleași lucru pt motorul asta bătrân 10w sau 5w, singura diferența fiind doar în primele minute de la pornire, când ii face mai bine 5w. Mi-a zis dacă tot am trecut la 5w40,sa pun Motul X-cess 5w40 ca e peste Elf 900SXR. Folosește cineva asa ceva?
myhay1208
Motul X-cess nu mai e ce-a fost anii trecuti. Am folosit eu la 2 schimburi. Prima data motorul mergea frumos. Pana pe la 8000km era foarte ok. A doua tura cu x-cess a fost dezastru. Dupa 3000km zici ca era tractor....
Am revenit la elf.
surube
Ulei Elf Sporti TXI 15w40 4litri si adaug 1litru ulei drujba verde_albastru 2T de inalta turatie de la husqvarna ,are un aditiv special,oxid de zirconiu,adera la metal,nu se mai uzeaza motoru ala!Ieftin si bun! biggrin.gif
Relu11
1l de drujba peste 15W40 radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif death.gif death.gif death.gif
filip3
Sărbători fericite tuturor și mulți km fără probleme romburilor!

Revin la voi cu o ultima întrebare legata de cliozaurul meu din comment-urile de mai sus. Am angajat un șofer care e prea harnic, baga uber/taxify 12-14-16 ore pe zi. l-am văzut într-o noapte când se ducea în spatele aeroportului, eu așteptam în giratoriu, vad ca nu revine vreo 10 minute și ma duc după el, dormea liniștit cu motorul pornit. În fine, mașina asta face pauza câteva ore pe zi, săptămâna trecută a făcut 2800km, o zi mi-a cerut voie sa se ducă la Huși (VS)

În regimul asta infernal, sa rămân cu Elf 900SXR 5w40 sau exista ceva mai bun?
RazvanF
Mergi in continuare cu elf numai nu uita sa il schimbi la fiecare 7000 km maxim 8000 km, mai ales ca sta cu masina si la relanti.
busu 12
Rămâi pe elf sau poți pune valvoline synpower 5w40 / ravenol vst usvo 5w40 și schimbi la 8000km cu tot cu filtru. Filtru ulei knecht mahle oc727
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.