Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum alb la pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
iulyy
povestea incepe asa: cam de o saptamana am observat ca masina mea pornea mai greu fara nici un alt sintom. invartea cam 3-5 sec la automat pana sa porneasca. eu suspectam bateria care si in iarna mi-a facut probleme. azi am plecat de la rm. valcea la bucuresti. am mers fara probleme tot drumul. dupa ce am oprit masina la vreo ora am vrut sa pornesc. a pornit abia la al 2-lea buton si scotea fum alb la greu. dupa cam 5-10 min de mers prin bucursti fumul a scazut in intensitate pana aproape la insesizabil, chiar incepuse sa scoata clasicul fun negru la demaraje. dupa o noua oprire de jumatate de ora nu a vrut sa porneasca decat la al 3-lea buton si tot cu mult fum alb ce imi pare ca mirosea a ulei ars (era un miros clar de ars, dar nu stiu daca uleiul ars are un miros specific). nu am simtit lipasa de putere. de la unirii pana in drumul taberei fumul s-a calmat aproape de tot. am parcat masina la rude si nu am mai pornito de frica. motorul e 1.9 dci de 107 cai si are 250 000 de km. stiu a turbina are uzura pt ca am ceva ulei in intercooler si pe la dumper. acum nu stiu care ar fi buba. nu am gasit ceva asemanator pe forum. din ce am intrebat la prieteni variante ar fi multe: turbina, chiuloasa sau ceva semeringuri la supape. am mai auzit ceva de genul ca din cauza ca bateria e slaba si da mult la automat plus turbina uzata acolo s-a strans ceva ulei si din cauza lui si fumul la pornire. problema mare e ca luni trebe sa ma intorc la valcea (am venit in bucuresti sa iau pe cineva de la spital si trebuie sa o duc inapoi acasa) si nu stiu ce sa fac. sa fortez masina? in bucuresti nu cunosc pe nimeni la service si cel mai usor mi-ar fi sa ajung cu ea la vl. astept parerile voastre. cam cat de grav e si daca mai rezista inca 170 de km pana acasa.

p.s. m-am uitat pe joja nu am vazut nimic suspect in afara uleiului negru. nu mirosea a motorina, nu avea spume sau alte lucruri dubioasa. maine, daca mai porneste, am sa verific in vasul de expansiune daca face bulbuci semn de chiuloasa dusa. azi sunt prea nervos sa fac asta.
BuNeL_u
verifica si vasul de expansiune
iulyy
azi nu a mai pornit de loc sad.gif

am citit pe undeva asta :
"Fumul alb la diesel, de regula, inseamna ca trage aer pe undeva pe la sistemul de alimentare, ca amestecul nu este cel corespunzator (ori este prea sarac, ori are prea mult aer - cum vrei sa-i spui, este acelasi lucru in principiu). Totodata poate fi si o electrovalva de vina, care nu mai deschide sau inchide cum trebuie, caz in care situatia se va agrava, inclusiv cu oprirea motorului."

De unde sa apuc cu cercetarile? Sa schimb filtrul de motorina sau e pierdere de timp si bani? de ce electrovalva ar putea fi vorba?
matrix67b
QUOTE(iulyy @ 12 Jun 2010, 10:48)
azi nu a mai pornit de loc sad.gif


De unde sa apuc cu cercetarile? Sa schimb filtrul de motorina sau e pierdere de timp si bani? de ce electrovalva ar putea fi vorba?
*


Din momentul aparitiei fumului alb, trebuia sa nu mai mergi nici macar un metru cu ea. Din cate am inteles de la tine, fumul alb are miros de ulei (si sunt convins ca de ulei nears) . Este clar ca el provine de la lagarul de pe partea de evacuare a turbinei. Ma mir ca nu te-ai gandit la asta, ca deja ai 3 ani vechime pe aici.
$$ilvviu
Verifica EGR-ul, poate e blocat si iti baga gazele in admisie.
googlede
Salut

$$ilvviu , cum se poate verifica egr-ul daca este blocat ?

merci
matrix67b
Cand ajunge ulei in camera de ardere, de la segmenti uzati , ghiduri supape uzate, lagar turbina pe parte de aspiratie aer, etc , el va fi ars impreuna cu motorina si la evacuare fumul va fi albastrui. Daca uleiul ajunge pe partile incinse ale evcuarii, el nu va mai arde si fumul va fi alb la evacuare. Incercati sa bagati in ulei un fier incins si va veti convinge.
Fubiansky
Omul spune ca nu a mai pornit.
Daca pierde ulei pe la turbo (pe evacuare) nu vad de ce nu ar porni.
Eu cred ca are ceva probleme si pe la injectie.
$$ilvviu
Dai EGR-ul afara si vezi daca se mai misca supapa.
Bineinteles ca trebuie sa cureti jegul adunat prin zona.
Cauta ca e un topic dedicat.
iulyy
Merci pt sfaturi.
Ma gandesc ca e ceva pe partea de alimentre, recirculare. Turbina de ar fi cazut ar fi trebuit sa porneasca totusi.
O sa schimb filtru motorina, curat egr si mai vad apoi. Asta luni o sa le fac.
renotgo
Eu cred ca-i garnitura de chiulasa arsa ...! Parerea mea ...! huh.gif
Fubiansky
Eu zic ca pornea chiar daca EGR-ul are probleme.
Imi miroase a probleme pe la injectoare sau pompa.
Tu ai si pompa electrica, nu?
Verifica daca ai motorina pe tur
matrix67b
QUOTE(iulyy @ 12 Jun 2010, 18:11)
Merci pt sfaturi.
Ma gandesc ca e ceva pe partea de alimentre, recirculare. Turbina de ar fi cazut ar fi trebuit sa porneasca totusi.
O sa schimb filtru motorina, curat egr si mai vad apoi. Asta luni o sa le fac.
*


iulyy, ti-ai rezolvat problema? Ce-ai gasit?
iulyy
da am rezolvat... in prima faza am reconditionat turbina si am scapat de fumul alb dar am ramas cu problema cu pornirea. nu pornea decat cu spray-ul. problema a fost de la pompa de injectie. am reconditonato si pe ea si acum e ok. nu stiu daca au legatura una cu alta: turbina si pompa de injectie sau a fost o coincidenta sa cada amandoua.
Fubiansky
Nasol moment. sad.gif
Cati Km are masina de ti-a cazut pompa de injectie.
Turbina unde ai reconditionat-o?
CRY 79
A scris mai sus. 250 000 km.
iulyy
Turbina am reconditionato la turboserv in bucuresti - 1000 ron fara TVA
Pompa de injectie a fost si mai scumpa - 1300 ron ca au schimbat nu stiu ce prin ea si in plus si senzorul de presiune. Nu era necesar sa il schimbe dar cica asa se face. Macar l-am recuperat pe cel vechi si il am ca piesa de schimb.
Alexandar
Dezgrop un topic mai vechi. Recent am schimbat debitmetrul (cel vechi fiind stricat) si exact din acel moment, masina a inceput sa scoata fum alb/albastru la pornire si maxim un minut dupa aceea, dupa care dispare complet. Turbina a fost reconditionata acuma 2-3000km. Daca are cineva vreo idee, ceva...
AdR!@N
Daca scoate fum albastrui doar la pornire, eu as zice ca sunt uzate simeringurile de la supape. Nu are nici o treaba cu debitmeteul de aer, este doar o coincidenta. Daca aveai fum permanent putea fi turbina, nu cred ca este cazul.
Alexandar
In prima instanta am crezut si eu exact la fel, doar ca mi se pare muuuult prea mare coincidenta cu privire la debitmetru. La prima pornire dupa schimbarea acestuia, a scos fum de parca ar fii luat-o turbina pe ulei, aproape, si dupa maxim un minut de mers, a disparut complet. La fel de intampla la fiecare pornire, doar ca fumul este in cantitati mult mai mici (dar totusi vizibil).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.