Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorul trage greu dupa folosire de aditivi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
cristi123

Azi am facut plinul cu motorina la laguna 2 1.9 si am folosit aditivi Wynn's pt curatarea inectoarelor. acum masina trage fff greu si lasa fum negru. primii 30 de km dupa alimentare a mers ok, acum dupa 100 po zice ca e dezastru. ma puteti sfatui oare ce sa fac? am folosit aditivi pt ca mai pierdeam din putere pt jumate de secunda. trebuie curatate injectoarele? deoarece sunt pe drum ma puteti sfatui cer sa fac? nu stiti un mecanic care ma poate ajuta in TG Mures? nu pot continua drumul si parca nu as chema platforma...multumesc
auraslag
Am patit si eu asta, de vreun an, am alimentat de la OMV pe Calea Turzii , am pus aditiv, si pana in deal abia am urcat cu viteza I-a. Am continuat drumul, mergand incet, cu avariile, avand si mesajul INJECTION A CONTROLER aprins, dar pe parcurs, si-a revenit.

De o saptamana am mai patit la fel, pe autostrada Transilvania. Am ajuns cu greu la Cluj, mi s-a aprins si martorul de motor in bord si inca o eroare, cu ANTIPOLLUTION... dupa 2 zile si-a revenit singura!

Eu zic sa te duci linistit la Mures, eventual intra la Xedex sa-ti faca un test, sau chiar la Lion Victoria, in Corunca, cei de la Renault Mures is ok.
cristi123

multumesc frumos! Am ajuns la tg mures. Am sa merg azi dupa masa sa fac un test ceva...din cate vad maine sunt tot in ms cu problema asta. nu stii cumva cat costa un test de care spui? Iar la reprezentanta pot sa-mi faca un test? Raspunsul tau este mai mult decat valoros..Am avut si eu injection fasult tot drumul...cu pierderi de putere pe alocuri..Nasol..
oare trebuie golit tot rezervorul de motorina? (pacat de cei 340 de ron iui)
dinu_victor_88
Ce cantitate de aditiv ai pus?Vezi sa nu cumva sa fi "prajit" un pic supapele..Fa-ti testul injectoarelor si revin-o cu impresii.Mult succes!
cristi123

Din pacate nu stiu cat era pe recipient....cred ca vreo 3-400 ml..
cj98czh
1) producatorul nu recomanda folosirea nici unui fel de aditiv nici in motor si nici in ulei, si stiu destul cazuri de oameni patiti cu astfel de produse minune

2) un flacon din ala de 3-400 ml se pune la 2 plinuri parca..... cel putin asa tin minte de pe un prospect citit

3) poate sa nu fie decat o coincidenta si sa ai EGR infundat sau vreun injector cu figuri...
aleksanders
astfel de aditivi nu sunt recomandati deloc - un prieten mi-a spus ca a avut doua situatii 1- a pus si apoi i-a mers mult mai bine masina si al 2-lea caz si ultimul cand i-a distrus injectoarele biggrin.gif
auraslag
Du-te la Xedex, pe Gh Doja, pe partea dreapta cum iesi din oras, peste drum de China Centre. Au deschis pana la 5.
Suna-l pe Mihai, sa vezi daca au loc azi - 0744238443.
Un test e cam 50 ron.

Si motorina din rezervor... da-o la dusmani tongue.gif
balanel
Eu cred ca aveai multe depuneri prin motor, aditivul a inceput sa le dizolve, si de aceea simptomele.

Aditivii de carburant sunt foarte buni in Ro, avand in vedere calitatea carburantilor si conditiile de trafic.
cristi123

Am fost la xedex in urma sugestiilor voastre si au facut o diagnoza computerizata (70 ron) si a reiesit ca problema e de la debitmetru de aer. huh? Se pare ca e o concidenta ciudata....au zis ca nu e de la injectoare...dar au sa mai faca maine teste dupa ce schimba piesa.
Din pacate nu au piesa pe stoc asa ca sunt blocat in tg mures pana maine. Au zis ca au mai multe variante (1200,900,400 ron). O sa inlocuiasca maine dimineata piesa si sa vedem daca se potriveste. au zis sa nu circul asa la drum lung ca se distrug altele...asa ca sperante pe maine. va multumesc pt ajutor!!!!

9 Jun 2010, 17:42:

Ps. Piesa care sper sa se potriveasca ii cea de 400 ron.
przamfiri
Scoate mufa de la debimetru si vezi daca trage motorul bine
adi_ar
Nu stiu ce efecte poate avea in ansamblu insa eu am folosit acelasi tip de aditiv (si altii mai buni, se pare), inainte de schimbarea tamponului, in speranta atenuarii vibratiilor.
Observatia lui cz98czh este corecta! Un flacon din acela se pune la 2 plinuri (de fapt scria pe 1 flacon la 120l motorina), de preferat inainte de a face plinul.
In cazul meu efectul a fost favorabil, spectaculos, as putea spune, pentru o perioada.
Dupa aceea, am mai folosit aditiv la ~5 plinuri si deocamdata am ramas cu senzatia ca ceva favorabil se intampla acolo. Efectul, insa, nu mai este la fel de spectaculos ca prima oara.

Oarecum in legatura, mecanicul cu care am discutat problema mi-a spus ca la motoarele de de 1,5, ca al meu, este foarte importanta inlocuirea filtrului de aer la schimbul de ulei, in special in Romania, cu explicatia ca pe la noi se imbacseste (cu praf) mai rapid iar suprafata relativ redusa pe care o are favorizeaza un "cerc vicios" care sfarseste prin "inecarea" motorul cu reziduuri nearse, fum etc.
El spunea ca folosirea motorinei de calitate superioara si a aditivilor in a doua parte de viata a filtrului de aer "mai curata pe acolo, nu are ce sa strice, chiar daca nu face minuni".
mariusa10
Faci 5-6 km in stil foarte sportiv adica schimbare viteza la 4400 turatii multe accelerari.Chiar daca scoate fum nu baga in seama .Dupa ce ai facut asta nu opri motorul imediat lasa-l la relanti 2-3 minute.Daca motorul nu are putere simti ca nu trage deloc insista pina treci de 3000 turatii in sarcina nu pe loc.
Am patit treaba asta acum 2 ani nu mai puteam depasii 40km\h si scotea un fum...Pina la urma am ajuns la tester si culmea nu au gasit nimic . Am plecat la Renault Baia-Mare la 70km de Satu-Mare cu max 60km/h.Acolo dupa 2 minute mi-au spus ca tot necazul era de la acumulatorul masinii care la gropi denivelari avea o mica intrerupere si calculatorul masinii memoreaza lipsa curentului in plina sarcina.Au spus sa schimb acolo acumulatorul dar nu am vrut pentru ca acumulatorul era in garantie il cumparasem de 6 zile deci l-am cumparat defect.Sa fiu sincer nu am crezut ce au spus cei de acolo.Pina la urma au avut dreptate am schimbat bateria si totul a fost ok.
Idea este ca cei de la Renault mi-au zis ca la intoarcerea acasa sa fac ceea ce am scris mai sus ca dupa citiva km de mers turat calculatorul se va reseta singur si asa a fost.Cind am avut necazul pe bord scria 'defailance......'
Aditivul pus probabil a dislocat mizerie si a ajuns undeva unde e suficient sa trimita o eroare la calculator pentru o fractiune de secunda si gata trebuie resetat calculatorul sau cum mi-au spus mie cu turatia si isi revine. big_wheel.gif
rino
wacko.gif
renodood
QUOTE(cristi123 @ 9 Jun 2010, 14:07)
oare trebuie golit tot rezervorul de motorina? (pacat de cei 340 de ron iui)
*


Nu stiu exact care e buba la tine, dar ce Dumnezeu de rezervor ai de intra motorina de 340 de RON ? biggrin.gif
ardelut
Wynns's produce mai multe tipuri de aditivi pentru diesel , cel recomandat la motoarele common rail fiind High pressure . Asigura-te ca asta-i cel pe care l-ai folosit si verifica si filtrul de motorina , e posibil sa fi dizlocat mizerie din rezervor sau de pe traseu si sa-l fi infundat .
tibirk
QUOTE(mariusa10 @ 9 Jun 2010, 21:09)
Faci 5-6 km in stil foarte sportiv adica schimbare viteza la 4400 turatii multe accelerari.Chiar daca scoate fum nu baga in seama
*


smile.gif))))) Chiar daca se f|_|te turbina...nu baga in seama. Important e sa faci asa tongue.gif
mariusa10
Eu asa cred ca poti sa-ti dai seama daca e turbina dupa culoarea fumului si atunci nu mai faci treaba aia.
Asa arata turbo varza.


Daca fumul este negru atunci poti sa faci treaba aia.
Fubiansky
Cum mai avea curaj asta sa porneasca motorul ohmy.gif
Mie cand mi-a cazut turbina imi scotea fum negru nu albastru gri etc.
Cand au demontat-o avea un joc la ax de te durea capul si cu toate aste nu mi-a mancat uleiul....nici macar un gram si am facut 5000 Km cu ea asa.
Toti imi spuneau schimba EGR, TRS, injectoare etc, fiecare mecanic cu o alta parere.
Singurul lucru era ca nu tragea deloc masina era ca un diesel fara turbo.

Se pare ca nicio masina nu are aceleasi simptome
przamfiri
ai avut noroc.... biggrin.gif a mea s-a turat singura atunci cand m-a lasat turbo
scuze de off topic
andu911
n-are ce sa strice aditivul ala... contine in mare parte kerosen...
Dar nici nu face nimic spectaculos...
Nu te gandi ca o sa cureti ceva cu 300ml de kerosen combinat cu 70 de litri de motorina...

Si chiar daca ar strica ceva... nu ajungi in stadiul sa nu mai traga motorul...

In ulei sa nu bagi aditivi...acolo poti avea probleme mari...
In rezervor bagi degeaba...
cristi123
mersi tuturor de raspuns, am venit acasa pana la urma pentru ca nu am avut unde sa raman si trebuia sa ma astept dupa piesa.
Turbina m-a lasat anul trecut in Octombrie, a luat-o pe ulei, m-am speriat ca naiba....au sarit toti din masina...am oprit-o dupa 30 de secunde (a tras cineva borna de la baterie), dar atunci scotea fum alb nu negru!
Deci turbina a fost reconditionata in octombrie de cineva din Cluj cu un kit, dar m-a anuntat atunci ca e ca la loterie si s-ar putea sa cedeze oricand..
Cand eram in Mures mi-a zis un mecanic prin telefon sa fac un test sa vad daca nu cumva am pus benzina in loc de motorina (dar testul a picat, deci am pus bine motorina): pe partea stanga langa filtrul de motorina exista un soi de para care atunci cand e apasata ajuta sa scoateti pe tur motorina (inainte se decupleaza mufa de la Out, si se pune un paharel).
am turnat din paharel putin pe jos si i-am dat foc si nu a ars, deci nu ii benzina.
Am venit tare greu acasa cu 40-60 km, si nu urca peste 2000 de ture si lasa un fum zici am luat foc, am speriat putin oamenii pe drum.
Am vorbit cu alt mecanic sa vada Luni daca totusi joaca axul de la turbina, si daca nu, se schimba debitmetru...daca nu e de la el atunci voi da banii pe ceva de care nu am nevoie..dar nu vad alta solutie. Oricum prefer sa fiu acasa ca nu iau decizii pripite.



11 Jun 2010, 13:00:
QUOTE(renodood @ 9 Jun 2010, 21:12)
Nu stiu exact care e buba la tine, dar ce Dumnezeu de rezervor ai de intra motorina de 340 de RON ? biggrin.gif
*


Pai la cat ii acuma motorina daca pui 50 si ceva de litri cred ca acolo ajungi, mai ales ca subsemnatul a zis sa puna OMV Diesel premium sau cum ii zice la aia mai scumpa ca sa faca reactie buna cu aditivul smile.gif
Oricum in talon scrie ca are 70 de l rezervorul... biggrin.gif

11 Jun 2010, 13:04:
@ariusa10
Mi-e greu sa ajung la 2200 de ture...nu cred ca ajung la 4400 si mai ales cum reactioneaza, sa nu stric ceva mai tare!...insa cred ca dupa 250 de km de mers cu ea de la alimentare avea timp sa-si revina mai ales ca la dealuri am cam turat-o sa ajung in varf! Totusi parca a avut reprize in care parca mergea mai bine...dar pica apoi iar..
Fubiansky
Exact asta am patit si eu inainte sa-mi schimb turbina.
Ia zi, cand pleci de pe loc nu-i asa ca muncesti din greu cu pedalele?
Si fum scoate negru negru si tot mai mult in timp ce creste turatia?
La mine axul a avut joc atat de mare incat s-a blocat si nu se mai rotea, practic de aceea nu se tura si nu tragea ca nu mai avera aer pe admisie dar si evacuarea gazelor nu se facea corespunzator.
cristi123
QUOTE(Fubiansky @ 11 Jun 2010, 13:11)
Exact asta am patit si eu inainte sa-mi schimb turbina.
Ia zi, cand pleci de pe loc nu-i asa ca muncesti din greu cu pedalele?
Si fum scoate negru negru si tot mai mult in timp ce creste turatia?
La mine axul a avut joc atat de mare incat s-a blocat si nu se mai rotea, practic de aceea nu se tura si nu tragea ca nu mai avera aer pe admisie dar si evacuarea gazelor nu se facea corespunzator.
*



Este extrem de obositor sa o conduci!! Fumul e foarte dens la inceput cand o pornesc, iar apoi sunt nori de negreala dupa mine...
tibirk
QUOTE(andu911 @ 11 Jun 2010, 01:12)
n-are ce sa strice aditivul ala... contine in mare parte kerosen...
Dar nici nu face nimic spectaculos...
Nu te gandi ca o sa cureti ceva cu 300ml de kerosen combinat cu 70 de litri de motorina...

Si chiar daca ar strica ceva... nu ajungi in stadiul sa nu mai traga motorul...

In ulei sa nu bagi aditivi...acolo poti avea probleme mari...
In rezervor bagi degeaba...
*



Nu cunosc nimic despre aditivi dar daca este asa cum spui, inseamna ca nu face decat sa mareasca cifra octanica a combustibilului folosit. In acest caz, autoaprinderea se va face la presiuni mai mici. Cu cat cifra octanica e mai mare cu atat se face autoaprinderea la presiuni mai mici si necontrolat (detonatie). In cazul de fata cu 300 de ml nu se poate vorbi despre detonatie dar intrebarea este: in ce fel ar ajuta motorul faptul ca scade rezistenta la autoaprindere? Nu cumva este o chestie pur comerciala? Nu cumva multi oameni neatenti, nestiutori sau prosti de-a binelea pot buli motoare folosind acesti aditivi in cantitati prea mari?
cj98czh
Cristi... nu am auzit lucruri foarte bune despre cel din Cluj care reconditioneaza turbo.... si oricum la 450-500 euro cat cred ca ti-a luat... mai puneai ceva si luai una noua....
andu911
QUOTE(tibirk @ 11 Jun 2010, 14:16)
Nu cunosc nimic despre aditivi dar daca este asa cum spui, inseamna ca nu face decat sa mareasca cifra octanica a combustibilului folosit. In acest caz, autoaprinderea se va face la presiuni mai mici. Cu cat cifra octanica e mai mare cu atat se face autoaprinderea la presiuni mai mici si necontrolat (detonatie). In cazul de fata cu 300 de ml nu se poate vorbi despre detonatie dar intrebarea este: daca scade rezistenta la autoaprindere, cu ce ajuta motoru'?
*




La diesel e cifra cetanica... exprima gradul de autoaprindere a motorinei. Cu aditivi, aceasta cifra creste... rezulta un consum mai mic, un mers mai lin al motorului.
tibirk
Cifra cetanica....cititesc pe undeva ca "O cifră cetanică mai mare înseamnă o autoaprindere mai rapidă".
La motoarele moderne se merge pe principiul autoaprinderii la presiuni cat mai mari. Asta presupune o autoaprindere intarziata. In acest fel motorul diesel a ajuns sa fie mai performant. Cu toate ca vin presiuni din partea celor de la mediu.....s-ar fi ajuns de la CC 38 in anul 1995 la CC46 in 2008

Zic si io doar niste presupuneri....
andu911
Presiunea mare inseamna o autoaprindere mai usoara. Compresie mai mare, temperatura aerului creste.

Din cauza asta, motoarele moderne, pornesc mai usor... chiar fara bujii.
tibirk
pai bujiile de incandescenta nu fac decat sa incalzeasca camera de ardere? eu asa stiam....folosesc numai iarna ca in rest nu au nici un efect....
mariusa10
cristi123

Exact ca si in cazul meu cei de Satu-Mare (nu de la Renault ca atunci nu era) au spus dupa ce au pus testerul ca 99% este debimetrul si au vrut sa-l si comande cind am auzit ca pretul era de1200 lei am preferat sa merg la Renault Baia-Mare sa vad care este treaba si bine am facut ca pina la urma sa rezolvat cu 50 lei cit a costat testul.Iti dai seama dadeam 1200lei si tot asa era , piesa odata montata la revedere bani plange.gif Piesa venea de la Timisoara.
Stiu ca foarte multi nu sunt de acord cu postarile mele de mai sus dar nu sunt inventiile mele sunt sfaturile celor de la Renault care in cazul meu au functionat...eu nici nu ma pricep la diesel inainte am avut numai benzina.
Cu problema asta am invatat ca daca ai probleme mari cu masina du-te la Renault macar pentru diagnostic daca nu o faci acolo din cauza preturilor.
sserban22
Pina la urma vad ca zici ca ai rezolvat pb, dar nu specifici ce a fost, cred ca asta e mai important
mariusa10
Postarea nr 13 a acestui topic.
cristi123
QUOTE(mariusa10 @ 9 Jun 2010, 20:09)
Faci 5-6 km in stil foarte sportiv adica schimbare viteza la 4400 turatii multe accelerari.Chiar daca scoate fum nu baga in seama .Dupa ce ai facut asta nu opri motorul imediat lasa-l la relanti 2-3 minute.Daca motorul nu are putere simti ca nu trage deloc insista pina treci de 3000 turatii in sarcina nu pe loc.
Am patit treaba asta acum 2 ani nu mai puteam depasii 40km\h si scotea un fum...Pina la urma am ajuns la tester si culmea nu au gasit nimic . Am plecat la Renault Baia-Mare la 70km de Satu-Mare cu max 60km/h.Acolo dupa 2 minute mi-au spus ca tot necazul era de la acumulatorul masinii care la gropi denivelari avea o mica intrerupere si calculatorul masinii memoreaza lipsa curentului in plina sarcina.Au spus sa schimb acolo acumulatorul dar nu am vrut pentru ca acumulatorul era in garantie il cumparasem de 6 zile deci l-am cumparat defect.Sa fiu sincer nu am crezut ce au spus cei de acolo.Pina la urma au avut dreptate am schimbat bateria si totul a fost ok.
  Idea este ca cei de la Renault mi-au zis ca la intoarcerea acasa sa fac ceea ce am scris mai sus ca dupa citiva km de mers turat calculatorul se va reseta singur si asa a fost.Cind am avut necazul pe bord scria 'defailance......'
  Aditivul pus probabil a dislocat mizerie si a ajuns undeva unde e suficient sa trimita o eroare la calculator pentru o fractiune de secunda si gata trebuie resetat calculatorul sau cum mi-au spus mie cu turatia si isi revine. big_wheel.gif
*



salut,
Am crezut ca-i un soi de gluma povestea asta. Cu toate astea, azi dupa ce am lasat masina nemiscata o perioada de cand am fost la TG Mures, cand s-o pornesc bateria era moarta (oarecum similara povestea cu a ta). Asa ca am cumparat de o baterie de 75 A si am schimbat-o ca sa pot duce masina in service la omul catre trebuia sa verifice turbina, si sa schimbe debitmetru cum mi-a iesit pe testul computerizat. INSA pe drum spre service a inceput sa mearga normal, si din ce in ce mai bine pe masura ce ma apropiam de service (care e inspre feleac) deci am avut de urcat si am turat-o! Masina s-a comportat foarte bine, dar totusi am decis sa schimb filtru de motorina daca cumva sunt impuritati si pe acolo. Dupa schimbare am facut cateva ture, am mers spre huedin, iar masina s-a comportat foarte bine!! Scoate inca fum (nu asa dens ca inainte), insa merge super! Mai am inca 3 sferturi de rezervor cu aditiv...Dar acum asa merge parca nu s-ar fi intamplat nimic...si chinul ala de acu cateva zile...
S-ar parea ca intr-adevar acest aditiv a curatat injectoarele si sistemul de injectie, iar gunoaiele mie mi-au dat batai de cap. Nu vreau sa le laud, nici sa le laud, fiecare se pare ca le folosim pe barba proprie si cu oarece risc, dar pentru moment n-am mai avut acele caderi de putere ce le vedeam inainte de jumate secunda...nu vreau sa zic hop pana dupa ce mai folosesc masina o perioada.
Dar ma bucur ca cel putin deocamdata merge, si nu schimb debitmetru. Va multumesc tuturor de sfaturi!
mariusa10
QUOTE(rino @ 9 Jun 2010, 21:24)
wacko.gif
*


victorie.gif
Fum o sa mai iasa pina se curata toata funinginea acumulata in perioada cu probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.