Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire Laguna 1.8 16V
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
bluealex
Salutare,

Am cautat pe forum dar nu am gasit inca o problema asemanatoare.. Problema care ma deranjaza la laguna mea este ca aproape in fiecare dimineata motorul porneste greu, invarte ca si cum nu ar avea baterie(si trepideaza) dar dupa cateva secunde porneste .. Bateria nu cred ca este de vina pentru ca am schimbat-o in primavara si ma gandesc ca nu avea cum sa pice asa repede, mai ales ca acum este cald afara.
Aceeias problema am avut-o si in seara asta, dupa ce am mers cu ea aproape toata ziua, am oprit 20 de minute si cand sa pornesc la fel incerca sa invarta putin si dupa porneste , m-am uitat la turometru si am vazut ca era sub 800 rpm in cele 4, 5 secunde cand incerca sa porneasca. Are legatura cu relantiul? Clapeta de acceleratie? S-a mai intalnit cineva cu problema asta?

Inca un lucru care l-am observat: daca inainte sa treaca cele 4, 5 secunde cand motorul incearca sa pornesca apas pedala de acceleratie porneste imediat normal..

multumesc mult.
AdyF
Salut , si eu am aceasi motorizare 1,8 si se manifesta la fel dar numai dimineatza cand este motorul rece si dupa ce porneste trepideaza in continuare, nu merge rotund, dar numai cateva secunde pana ajunge la turatia de relanti 800-900 rpm. Inca nu ma deranjeaza asa tare findca face doar pe benzina si numai cateva secunde, cand intra pe GPL merge rotund.Tind sa cred ca e ceva de la alimentare cu benzina ( injectoare ).Daca ii dai de cap sa imi spui si mie. Bafta.
Brabus
salutare!
treaba asta am patit-o anul trecut. eu am curatat senzorul de la volanta si clapeta de acceleratie. si de atunci porneste si merge perfect de fiecare data. nu stiu de la care a fost problema dar de aproape 1 an nu a mai facut nici o figura.
oricum, daca te apuci de curatat clapeta , sa cureti si senzorul ala e treaba de 2 min.
bafta
jordy_seba
nu cred sa fie de la senzorul de pe volanta si nici de la clapeta,pentru ca eu le-am curatat cam acum 8 luni in urma ,si tot mai face asa in unele dimineti.
cineva mi-a spus ca poate sa fie de la bujii, ca nu dau scanteie cum trebuie toate.
nici eu nu stiu exact dar tare as vrea sa aflu,ca sa putem remedia
RLaguna
Cu acceasi problema ma confrunt si eu, dimineata sau dupa ce masina sta la soare o perioada de timp pornire e greoaie, iar remediu la acceasta problema (cel putin in cazu meu) bag cartela de 2 ori in cititor iar pornirea e normana.
Incercati si spuneti-mi daca are acelasi efect si la voi.
sl_tgv
Am avut si eu aceeasi problema si am duso la "doctor" si mi-a curatat senzorul acela de pe volanta si porneste fara nici o problema. pret 20 ron
cum zicea cineva mai sus e treaba de 5 min maxim biggrin.gif
bluealex
salut,

am citit rspunsurile, va multumesc mult.
Pana acum eu am curatat doar clapeta de acceleratie si am schimbat bujiile, nu am stiut de senzorul de pe volanta, daca este o treaba usora am sa merg la cineva in weekend sa il curate si am sa va spun daca se schimba ceva.

RLaguna
Are cineva idee unde e acest senzor, pe volanta.
espacern
@RLaguna=Vezi si tu pe aici:http://www.forum-auto.com/les-clubs/section21/sujet214136-280.htm
Sunt poze si este detaliat destul de bine,am pus si o poza sa vezi unde este montat senzorul(are nr.4 pe figura)....
Numai bine!
RLaguna
Multumesc frumos [/B]"espacern" sper sa-l curat. Are un regim de curatare special?
Sau mai exact cu ce se curata?
O zi buna tuturor!
espacern
@RLaguna=Senzorul are pozitia cu ''capul in jos'' si pe el se depun mici particule de pilitura din aceasta cauza de erorii.Curatarea se face cu o carpa sau cu o periuta de dinti(nu se mai foloseste dupa..)si trebuie indepartata mizeria care este pe capul de citire.Nu e mare lucru dar nu trebuie sa cureti cu peria de sarma sau alte scule-produse care pot deteriora capul-cititor.Numai bine!
RLaguna
Eu cand am intrebat cu ce se curata, ma gandeam ca e nevoie de-o anumita solutie. Da oricum iti multumesc frumos pentru raspuns.
mary
Salut

am aceeasi problema cu benzinara de 1,6 16v porneste greu dimineata.
Am fost la mecanic si a curatat senzorul de turatie, si nimic. Clapeta de acceleratie, nimic. Aceleasi simptome
Din nou am facut o vizita si imi spune ca trebuie schimbat senzorul care citeste
pozitia pistonului.
La schimbat careva? unde este acest senzor?
bad_ovi
Ma baieti nu faceti careva o poza ce senzorul acela de pe volanta ca nu reusesc sa il identific ca sa il curat. Nu dau de el si pace cu toate ca am citit tot ce se putea citi si m-am uitat pe toate desenele da nu dau de el si pace !
espacern
@bad_ovi=Asa arata senzorul dupa demontare ca in poza(cele doua din dreapta pozei)!
Este situat in partea de jos a motorului unde se uneste motorul cu cutia.
Numai bine!
sl_tgv
in poza trebuie scos obiectul incercuit cu rosu si sub acolo.. undeva in partea stanga sunt 2 suruburi de 6 le desfaci scoti cureti pui la loc si gata.
sipe
bluealex am si eu laguna 2 din 2001 18 16v si tot asa trebue de 2-3 ori sa incerc pana porneste si dupa pornire imi trepideaza masina 10 sec

Isi revine greu sta turata la 1500 ture dupaia scade la 1000 nici decum 900

Asta imi face dupa ce am curatat clapeta de acceleratie

Probabil am montat eu gresit ceva sau nus ce sa zic

Pana sa curat clapeta doar mi se tura masina cand era rece afata dar pornea la prima apasare de buton si statea la 900 turata.

Cine poate veni cu o sugestie? Multumesc
ovidy
Vad ca mergi la doua capete (topicuri) smile.gif ; din cate stiu eu inainte de curatarea clapetei trebuie deconectata bateria(ai facut asa?) si doi la mana, dupa curatare ar trebui facuta o resetare a claptetei; era descris pe aici pe forum cum se face.
sipe
Bateria am deconectato ca am citit undeva pe un forum ca e indicat....dar resetare a clapetei acuma aud de la tine. am sa caut dar daca gasesti u mai repede ma indrumi te rog

PS merg cap la cap pe mai multe discutii ca am foarte multe probleme cu masina. Nush cu ce sa incep.
ovidy
Nu mai stiu exact unde am citit de resetare. Ce stiu eu suna cam asa: bagi cartela in cititor si astepti cam 1 min, timp in care se aude un piuit al clapetei(la mine s-a auzit) si asa clapeta se seteaza singura in parametrii normali de functionare. Daca gresesc cu ceva ii rog pe cei mai in masura sa ma corecteze.
Tinand cont ca la tine(ca si la mine de altfel) resetarea nu s-a facut cand trebuia eu as sugera sa scoti borna la baterie, apoi mufa clapetei, dupa care bagi mufa la loc, pui borna la baterie si faci acea resetare. Inca o data rog sa fiu corectat daca spun prostii.
Tin sa precizez ca si eu am facut resetarea asta ulterior curatirii clapetei si fara nici-un rezultat, masina porneste tot greoi dimineata.

Inca ceva: curata si mufa pedalei de accelaretie cu ceva spray de contacte.
La tester ai fost?
sipe
Am fost de 3 ori si o tin sus si tare pe alor ca Am sonda Lambda defecta ceea ce eu nu cred ca e de vina.

Am sa incerc ce zici u dupa ce desfac tot inca o data si curat tot ce se poate.
bluealex
Salutare,

Am curatat clapeta de acceleratie + senzorul de pe volanta si am asteptat ceva timp sa vad cum porneste. Pana acum totul pare OK, adica imi porneste perfect la o simpla apasare de buton. Cand am curatat clapeta nu i-am facut nicio resetare, nici borna nu am scos-o de la baterie si vad ca totul merge ok pana acum (nu am stiut ca trebuie scoasa borna..).
In concluzie curatarea clapetei de acceleratie si a sezorului de pe volanta pare o solutie.

numai bine.
sipe
Salut
Am reusit sa rezolv si eu problema prin curatarea clapetei de acceleratie si a sezorului de pe volanta dar in plus la mine mai era si Cablul de la Volanta care nu mai avea garnitura si tragea aer fals.
ovidy
@sipe poti sa fi mai explicit. Sunt curios ce cablu nu mai avea garnitura si trage aer fals!
Eu unul am curatat clapeta deja a doua oara, prima data la "meserias" si recent la mine in fata blocului smile.gif. As recomanda si o curatare a componentei de plastic (nu stiu cum o cheama si ce rol are) care se afla intre carcasa filtrului de aer si clapeta de acceleratie.La mine era plina de unsoare/impuritati si ma gandesc ca degeba am curatat clapeta daca aerul care ajunge in clapeta trece mai intai prin aceasta carcasa plina de mizerie. Acum astept rezultatul!
tzavalau
hm...!Am "dat si eu cu mucii de asfalt!!!!" porneste normal dar nu sta relantiul imediat dupa pornire!!!! sa fie clapeta murdara? sau ce? mentionez ca am mai avut probleme cu clapeta (ramine blocat nu stiu ce potentiometru de pe la soc!!! recomandarea meseriasului a fost s-o dau jos si sa incerc sa curat potentiometrele ,daca ajung acolo!!!! buba e ca nu stiu cum s-a dau jos clapeta)sper s-o duc miine la doctor:((sau in zilele urmatoare...........

si cind o apuca "dracii" (eram cu ea in oras cind a luat-o naiba!!!) nu sta relantiul deloc la semafoare sau in intersectii, e jale....sad.gif(
ovidy
Problema a reaparut. Ramasese turata la 2000 si ceva rot/min, pedala de acceleratie nu raspunde deloc. De precizat erorile din bord: injection failed(ceva de genu) + baterry charge fault. Doar am scos fisele bateriei, le-am curatat cu un smirghel(nu intrebati de ce ca nu stiu blink.gif ) si a pornit perfect, mers perfect normal. Doar ca ma astept ca problema sa reapara. Are cineva idee ce ar putea fi? A mai patit cineva ceva similar?
gmt97hr
Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa schimbi acest "senzor clapeta acceleratie".
Eu doar asa am scapat de aceste neplaceri.
Pretul - vezi pe: www.autokarma.ro - pret 855 lei

ovidy
Multumesc pt informatie, insa eu de pe autokarma inteleg ca la 855 lei e corpul clapetei de acceleratie, nu-mi dau seama despre ce senzor e vorba.
Am uitat sa specific un aspect: masina are si GPL, iar daca pornesc dimineata direct pe GPL ( fapt ce nu este indicat pt o buna functionare a instalatiei), masina porneste foarte bine. Deci ... ??
sipe
daca e benzinare iti zic eu ce are.. eu am rezlvat problema astfel : furtunu de vacum are o garnitura ce astupa un orificiu la clapeta de acceleratie. verifica garnitura o sa pun poza cu furtunu de vacum daca asa ii zice. dai jos si clapeta de acceleratie si schimbi si garnitura de pe ia. dedesupt de clapeta mai desfaci si mai exista o garnitura o schimbi si pe aceea.

Toata afacerea ma costat munca de 1 ora si 3 garnituri in valoare de 5 Ron

Masina porneste usor si nu se mai tureaza.
mihai vulcan
Sipe, garniturile acelea se gasesc la piese auto?
sipe
sincer cred ca se gasesc dar nu sunt speciale: le-am luat de la un magazin de instalatii sanitare,aveau garnituri de toate dimensiunile: dai jos garniturile si dai o fuga cu ele.important e sa gasesti diametru grosimea conteaza mai putin ca se mai preseaza si merge.

bafta si Doamne Ajuta!!
ovidy
Sa sti ca m-am gandit la varianta ca ar trage aer fals pe undeva. O sa incerc sa schimb garniturile alea, numai ca momentan stiu cum arata doar garnitura de pe conducta aceea de vacum, celelalte doua de care vorbesti tu nu stiu cum arata. Bine ar ar fi sa fie doar niste garnituri de 5 lei ci nu clapeta de acceleratie, dupa cum zicea cineva pe aici.
FlameZJe
QUOTE(sipe @ 28 Aug 2010, 22:06)
sincer cred ca se gasesc dar nu sunt speciale: le-am luat de la un magazin de instalatii sanitare,aveau garnituri de toate dimensiunile: dai jos garniturile si dai o fuga cu ele.important e sa gasesti diametru grosimea conteaza mai putin ca se mai preseaza si merge.

bafta si Doamne Ajuta!!
*



Spune`mi te rog despre ce alte 2 garnituri zici. este una pe capatul furtunului de vacuum iar celelalte doua sunt cele doua mari de pe clapeta de acceleratie dintre clapeta si carcasa filtrului de aer si dintre clapeta si motor? la mine trebuie schimbat cu totul furtunul acela de vacuum deoarece are clamele acelea care il tin in clapeta rupte si presupun ca nu are cum sa etanseze bine fara alea, dar as vrea sa schimb si celelalte garnituri ca sa fiu sigur. mersi.
ovidy
Sper sa-ti rezolvi problema. Mama ei de benzinara, a mea si-a revenit usor, usor la normal si a pornit bine chiar si la -20 grade. Habar nu am ce a avut acum mai bine de 1 an cand facea figuri la prima pornire.
liman64br
Salutare tuturor , sper ca inca mai sunt colegi activi pe aici , am atasat o poza cu cativa senzori(1,2,3,4) , intrebarea mea este ce este fiecare senzor si ce face ?
liman64br
Am aflat pana la urma Senzor 2 e cel de temperatura aer , Senzor 1 masoara presiunea(vacum)
b_gabi
3 senzor detonatie (sesizeaza daca amestecul a luat foc si cand), 4 conducta drenaj vapori combustibil din rezervor.
Parerea mea blush.gif !
liman64br
Senzor 3 eu zic ca masoara ceva ulei ca lam scos odata sa vad ce e acolo si se vedeau axele cu came tongue.gif , nu stiu sigur mai asteptam pareri
jujak
colegii eu am schimbat si garniturile si curatat clapeta si schimbat senzor turati si pompa de benzina si bujii si tot degeaba ma disperat masina asta. pana acum nu am avut probleme ca a fost frig dar acum ca sa mai incalzit iar a inceput de acum pana vine iar frigu {iarna} iar ma dispera poate o scoatem la capat cu pornirea asta
liman64br
Salut, dar aer fals la tine mai trage imediat dupa pornire(in urma schimbarii garniturilor de pe clapeta) ? eu am vazut la un peugeot acceeasi motorizare 18 16v 116cp , pornire instant indiferent de temperatura si revenirea la 800rpm in maxim 20 sec

25 Mar 2013, 22:09:
posteaza un filmulet cu pornirea ta ..sunt curios cum face la tine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.