CUM SA ITI MONTEZI SINGUR UN KIT DE XENOANE,PE UN MEGANE SEDAN 2.2
1.Mai intai de toate trebuie sa avem cateva cunostinte de electrica/electronica auto.
2.Trebuie sa avem o trusa de scule auto..cateva chei fixe,surubelnite de toate felurile,tubulare…si un aparat de masura si control.
3.Dupa ce s-au citit instructiunile de montaj ale kit-ului de xenon(dupa caz),urmatorul pas este sa localizam suruburile si bradutii care tin bara.
4.Avem 6 braduti din plastic in partea de sus a barii ,acestia se desfac cu o surubelnita dreapta,prin invartire(nu se apasa pe surubelnita) pana iese putin in sus partea care se invarte,si cu unghia se trage in sus acel mic”mustuc”.
Dupa ce am scos toti cei 6 braduti,urmatorul pas este sa scoatem cele 4 suruburi care vin in stanga si in drepata barii(sunt asezate pe verticala,2 pe o parte,2 pe cealalta parte),se desfac cu o surubelnita torx,iar ultimul pas este acela in care se desfac cele 3 suruburi care tin atat scutul cat si bara,ele fiind pozitionate sub masina,aveti nevoie de o tubulara de 10.Dupa ce au fost parcursi acesti pasi,se trece la demontarea barii de pe masina,de inceput se incepe din coltul farurilor,se trage putin cate putin,pana se declipseaza bara din suportul farului,asa se procedeaza si pe partea cealalta,dupa ce au fost eliberate colturile barii,se trage de bara catre voi,putin cate putin,si se urmaresc clemele de unde s-au scos bradutii,eventual acele cleme se apasa cu degetul sa iasa mai usor,dupa se demufeaza mufa de la proiectoare.
5.Acum se trece la demontarea farurilor,si aici aveti nevoie de o surubelnita torx(diferita de prima cu care s-au desfacut suruburile de la bara).Farurile sunt prinse fiecare cu cate 3 suruburi,unul sus si 2 sub suportul de far,dupa ce a fost eliberat farul,se trage usor(stanga,dreapta,sus,jos)de far catre voi,la un moment,o sa vedeti ca il tine ceva,sunt mufele electrice(uma mai mare care este de la becuri,si uma mai mica care este de la motorasul de reglat farul),mufele au un fel de “clema,piedica” si ies putin mai greu.Inainte de a fi scoase mufele de pe far,se scoate capacul de la becul cu lupa si se masoara cu un aparat de masura si control,polaritatea(mai exact care este( +)ul si care este( –)minus-ul,si il marcati cu ceva,pt ca la kitul xenon conteaza polaritatea.
6.Dupa aceea cu o freza se decupeaza capacul de protectie,unde va veni acea”garnitra”prin care trec firele de alimentare a becului si a balastului.Dupa ce se monteaza garnitura pe capacul de protectie,se da cu putin silicon pt orice eventualitate sub garnitura…Dupa de scoate vechiul bec din far,si se monteaza cel cu xenon,il fixati bine in cele 2 cleme,dupa care mufati cele 2 fire in mufa vechiului bec,se monteaza capacul de protectie si farul este gata.
7.Dupa montarea farului pe masina,se cauta un loc cat de cat accesibil pt balast,dupa ce se alege locul potrivit,se monteaza balastul,se fixeaza definitiv,se mufeaza mufele si se face o proba.Identic se procedeaza si la celalalt far.
8.Dupa se remonteaza totul in ordine inversa,dupa care se da fuga la un atelier care este dotat cu un aparat de reglat faruri.La mine dupa ce am montat becurile xenon,pe aparat,(pe pozitia 0 din masina) bateau 1cm mai sus decat era normal,am rotit rotita la 1,am coborat farurile 1 cm..si asta a fost tot.
Spor la treaba.
Mai jos atasez cateva poze din timpul procesului de instalare a kitului xenon pe Meganul din dotare.
Numai la Megan vezi asa ceva..munca de chinez…la alte masini in 20 min nu ai ce face,si nu desfaci atat.
Cu aceasta ocazie mi-am schimbat si furtunele de la stropitori.
Si restul de poze...
O mica precizare,cine da pentru prima data bara jos,este bine sa mai fie ajutat de cineva(chiar daca nu are experienta,dar sa tina de bara),prima data este mai greu..dupa o sa va descurcati si singuri...
SorinCT
31 May 2010, 09:37
Felicitari a iesti foarte foarte misto!
Cat te-a costat kitul? Eu nu prea ma pricep, care-i treaba cu balastul, sunt 2 sau 1 pana la urma? Cum l-ai prins pe cel din poza, cu ce?
Gaura din capacul farului trebuie sa fie perfecta sa nu intre apa sau mizerii pe acolo nu? Poti pune si silicon in jurul mufei?
Multumesc.
Kitul a costat 220 ron,garantie un an de zile,cumparat din CT.
Da,sunt 2 balasturi(cate unul pt. fiecare bec in parte),in cutie ai si accesoriile de prindere al balasturilor.
Da,gaura trebuie sa fie cat mai"exacta",si pt. orice eventualitate se poate pune si silicon pe canalul acelei garnituri de etansare.
SorinCT
31 May 2010, 12:24
Daca am faruri fara lupa ar merge ok? Nu sunt nevoie de alte modificari nu?
hellcat
31 May 2010, 12:55
Daca ai plasat balasturile intr-o pozitie in care poti sa le inlocuiesti fara sa dai spoilerul jos...ai facut o treaba buna.
Daca nu, tot ai facut treaba buna, insa cand se vor strica vei munci din nou la spoiler.
Iti spune un patit.
Ne poti spune si de unde din C-ta?balasturile nu sunt slim din ce se vede prin poza,eu am acum niste becuri bosh xenon silver dar as trece si eu la xenon autentic.
hellcat,stiu,la asta m-am gandit si eu cand le-am montat,daca pica ceva...dau doar roata+carenajul de plastic al rotii jos,atat
sunt montate strategic acolo.
RamboX....daca vrei detalii,da-mi un PM.
31 May 2010, 15:14:QUOTE(SorinCT @ 31 May 2010, 12:24)
Daca am faruri fara lupa ar merge ok? Nu sunt nevoie de alte modificari nu?
Nu recomand,daca faci pasul acesta,il faci pe raspunderea ta
SorinCT
31 May 2010, 16:57
Aha deci nu ma bag. Care ar fi diferenta intre cele 2 tipuri de far din punct de vedere al montarii unui xenon?
Pretul este foarte bun in schimb, nasol ca nu pot sa imi montez. Balastul "de schimb" cat e?
Farul cu lupa imprastie lumina becului cu xenon mai "omeneste"...iar farul fara lupa,lumina becului cu xenon o imprastie mai "neomeneste".
Balastul separat....nu m-am interesat cat costa,dar de obicei costa intre 70 si 100 ron.
geomvp2nite
31 May 2010, 18:03
eu am xenon pe masina(logic, cu lupa) si de ceva vreme a inceput sa imi clipoceasca un far...adica se stinge, se aprinde...si ar exista suspiciunea ca ar fi problema cu balastul si daca e asa ma gandesc serios la un kit xenon d'asta "china made in"...
din cate am auzit un prim dezavantaj ar fi ca nu mai isi face autolevelingul la pornire.
intrebarea este: daca imi pun after-market mai merg auto-lights? sper ca da, teoretic nu ar trebui sa fie probleme, pentru ca imi place tare mult cum se vede la initiatorul tutorialului
.
toate chestiile astea ar trebui sa se petreaca in viitorul nu ff indepartat si doar daca este de vina balastul, daca este de vina becul, il schimb si gata
"din cate am auzit un prim dezavantaj ar fi ca nu mai isi face autolevelingul la pornire."
Din cate stiu,balastul pt. xenon este separat de autoleveling(fiecare isi face treaba separat),deci iti poti pune linistit kit xenon de"duzina" made in .....
Daca vorbesc prostii,rog pe cei care se pricep sa ma contrazica
geomvp2nite
31 May 2010, 19:45
scuze daca te-am suparat numindu-le din china, dar am ramas asa cu denumirea, nu mi se par deloc proaste, ba din contra, consider ca sunt mai bune decat cele originale renault. kitul xenon contine bec + balast, nu?
mie mi-a zis un mecanic de la reno ca se pierde auto-leveling-ul, acum daca e totul ok, merita si mai bine!
mersi de raspuns!
skorpio_bog
31 May 2010, 19:51
mecanicul de la reno care ti-a zis asta sa isi dea demisia. Nu are nici o legatura kitul de xenon cu autolevelingul. Autolevelingul se face la lupa, aceasta se misca automat sus jos in functie de greutatea pusa pe masina, deci implicit se va misca si becul odata cu lupa deoarece sta fixat in ea. Acum probabil ca tu daca iti vei pune xenon aftermarket in farurile originale, trebuie sa iti pui bec D2S sau nu stiu de care aveti din fabrica, nu H7 cum avem noi cu faruri clasice cu halogen.
scorpio_bog are deptate....la tine difera becul(am uitat sa mentionez lucrul acesta)
geomvp2nite
Stai linistit,ca nu m-ai suparat cu Made in China..asta este realitatea
ssilviu
31 May 2010, 21:20
Ce temperatură și putere au becurile?
Temperatura 6000k,putere....
skorpio_bog
31 May 2010, 21:24
35W banuiesc
A da..
6000k/35w
crazybogdan
31 May 2010, 21:54
@geomvp2nite, stiu ca cu xenonul aveai aceeasi problema si prin iarna, si eu ti-am raspuns atunci ca era becul, fara legatura cu balastu.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=436...dpost&p=2298643Auto-levelingul se pierde cu balast neoriginal. Un prieten si-a pus pe megane la xenon original balast after-market si a ramas fara leveling. nici o legatura cu auto-lights. o fi fost caz particular....
@rcosmin, apreciez mult pe cei care isi pun xenon adevarat si nu porcarii din autovit care lumineaza peste tot si trebuie sa port ochelarii de soare noaptea ca sa nu fiu orbit. bravo!
In legislatie pentru orice tip de xenon este imperativ far cu lupa.
SorinCT
31 May 2010, 22:07
SI in plus de asta arata ca dracu
"In legislatie pentru orice tip de xenon este imperativ far cu lupa."
+ instalatie de spalat faruri
skorpio_bog
31 May 2010, 23:04
+ autoleveling
(cica
)
romeo3108ro
31 May 2010, 23:06
ce inseamna autoleveling?ceva ce voi nu aveti?
)
mda...schimb masina in ritmul acesta
crazybogdan
31 May 2010, 23:25
haha eu am
SorinCT
1 Jun 2010, 09:38
Autoleveling nu e adaptarea unghiului in functie de greutate?
De ce e obligatoriu sa ai instalatia de spalat faruri?
Pentru ca in momentul cand un far cu xenon pe el se murdareste nu mai vezi nimic in fata plus ca ii orbesti pe cei din sens opus.
skorpio_bog
1 Jun 2010, 10:09
QUOTE(romeo3108ro @ 1 Jun 2010, 00:06)
ce inseamna autoleveling?ceva ce voi nu aveti?
)
romeo ne-ai prins
sa nu mai spui la nimeni
ssilviu
1 Jun 2010, 15:10
Un 4300 55w vs stock montat și prost
.
Și o variantă de montare a balasturilor.
O sa ai de furca,cand o sa treb sa schimbi balasturile....
geomvp2nite
6 Jun 2010, 22:19
crazybogdan, am vazut ca mi-ai raspuns acolo, multumesc pe aceasta cale...problema nu s-a rezolvat(nu am mai circulat f mult pe timp de noapte si aproape uitasem), insa acum vreau sa "o fac". Cum imi dau seama daca e becu' sau balastul?
Totusi, chiar daca e becul(preturi intre 150-450 ron/buc), nu pot totusi sa imi pun o instalatie de xenon aftermarket(oricare as alege-o e net superioara celei de la renault) pe lupa? Am vazut pe net preturi pe la 60 de euro/kit(approx 250 ron)/ 6000k...toata treaba e sa nu se piarda autoleveling-ul, mandria mea
!
Dupa cum am mai zis,daca nu ma acomodez cu becurile de 6000k o sa le schimb cu unele de 4300k,ceea ce am si facut azi.Becurile sunt cumparate de pe un site(este un magazin on line din Bucuresti,daca vrea cineva numele magazinului sa imi zica pe PM) la 69 ron/buc + transport 35 ron(daca stateam in Bucuresti,le ridicam de la sediul lor),garantia este de 12 luni,am si foaie de garantie.
Ieri am dat comanda,azi le-am ridicat si le-am si montat pe masina.Diferenta de la cer la pamant intre 6000k si 4300k,cu cele de 4300k este mult mai bine.Dupa ce le-am montat le-am aprins,in fata masinii la 8 metri era o cladire,afara lumina(cu putina umbra) vedeam lumina xenoanelor pe cladire,pe cand cu xenoanele de 6000k nu vedeam asa ceva,decat seara.
O prima impresie,dupa ce le aprind,pana se incarca sunt putin albastre,dupa care se schimba culoarea in galben/alb.De la distanta 20 metri se vede alb(ai impresia ca am faza lunga aprinsa)iar daca te uiti din alt unghi,din cauza lupelor au o tenta de albastru,dar predomina galben/alb mai mult.
Data trecuta am folosit silicon pt a etansa garnitura becului mai bine pe capacul decupat.De data aceasta am cumparat de la un magazin de sanitare,o garnitura care avea diamtrul interior de 2,5 cm,si am bagat-o sub garnitura becului,acum sta fixa garnitura becului nu mai are joc,si preseaza chiar bine bine pe capac.
De data aceasta am dat doar rotile jos si carenajele de plastic din fata,nu a mai fost nevoie sa dau bara jos.
Inca un lucru,care este foarte important,la cate kituri xenon am montat,la nici un kit cu becuri H7 nu am vazut sa arate ca cel din poza.Se vede ca acesta are partea care se prinde in cleme din metal,exact ca si becul original,ceea ce este foarte bine pt ca este subtire si acele cleme pot sa "cuprinda"partea metalica a becului,pe cand cele care le-am avut inainte aveau partea de jos din plastic,si era mai grosuta,de a trebuit sa modific clemele de prindere.(asta doar la megane,ca la alte masini nu am intampinat probleme cu becurile).
Pozele sunt facute cu telefonul
SorinCT
19 Jun 2010, 18:52
Balastul de la pasager atarna si el ca sarantocul acolo sau e prins in vreun fel?
Uita-te mai bine
La kit-ul "Siemens" pe care l-am avut inainte pe faza scurta becurile aveau la fel soclul de metal. Ma bate gandul si pe mine sa trec pe 4300K daca zici ca se vede diferenta
...puii mei numai ieri am dat bara jos
...
SorinCT
19 Jun 2010, 20:25
Aha, acum am vazut mai bine. Abia astept sa-ti vad masina la o intalnire cand ajung si eu
Ma declar 100% multumit de lumina becurilor de 4300k
Nici nu mai este nevoie de faza lunga,si chiar daca comut pe faza lunga...nu se intampla nimic spectaculos,faza scurta este mai puternica decat faza lunga
As vrea sa imi pun si pe faza lunga xenoane de 4300k,dar dezavantajul este ca pana se incarca,daca vreau sa dau un flash...
Cand o sa am bani imi pun pe proiectoare tot de 4300k
Ai fost cu ele pe ploaie?
Maine se anunta ploaie in CT....
Lumina data de ele cum este alba sau alb-galbuie?
L.E: Am vazut mai sus ca ai spus galben/alb.
Pot spune ca predomina mai mult alb
Cand o sa am ocazia o sa fac poze si pe timpul noptii.
octa27
23 Jun 2010, 15:06
rcosmin,da' cum de ai spalator la far ?...stiam ca doar cele cu xenon din fabrica au asa ceva... si tu ai faruri ''albe''
SorinCT
23 Jun 2010, 15:07
Si-a tunat masina
octa27
23 Jun 2010, 15:16
mersi frumos Hack....
postaasu
19 Jul 2010, 11:29
Salut, mi-am montat si eu un kit xenon joia trecuta, au mers bine pana seara cand cel din stanga nu a mai mers, am aflat asta la izvorani cand m-a oprit politia. A doua zi am fost la un prieten care a lucrat la renault sa se uite la masina, cand a desfacut farul becul nu mai era la locul lui, cazuse din cauza marginii din plastic(de kkt) l-a pus la loc si tot nu mergea. A desfacut al doilea panou de sigurante, cel de la bateria, a schimbat o siguranta de 10 si a mers, totul pana a doua zi cand s-a intamplat acelasi lucru, farul nu mai da lumina. cred ca e posibil sa faca un scurt, dar unde? xenoanele sunt de 6000 . STIE CINEVA C TREBUIE SA FAC SAU DE LA CE S_A INTAMPLAT?
DanCVA
19 Jul 2010, 19:01
Probabil balastul respectiv se comporta ca o suprasarcina. Te duci la garantie si ceri altul. mai probabil sa se strice balastul decat becul.
Exemplu de montat balast pe dreapta. Balastul de stanga este in suportul de la baterie si este foarte usor de scos. Mai pun si poza cu farurile aprinse.
La dCi..nu incape in suportul de baterie,nu este loc decat sa bagi un pix acolo
,iar unde ai montat tu balastul (din poza) la dCi,acolo vine filtrul de motorina
Sa imi zici cum te impaci cu lumina de 6000k pe ploaie,eu nu am reusit sa ma acomodez de loc
Leduri pe pozitii nu?
skorpio_bog
20 Jul 2010, 19:26
esti tu asa sigur? iti fac poza la mine sa vezi ca intra balastul langa baterie? si sta chiar perfect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.