Stiu, aveam 13 ani si nu stiam sa merg pe bicla. Dupa numeroase tentative de tinere a echilibrului pe Ucraina lu' tataie, m-am urcat pe frumosul meu Pegas si intr-o zi, chiar daca am cazut pe un gardulet din sarma ghimpata sau n-am mai apucat sa pun frana si am intrat intr-un lan de porumb, am invatat sa merg pe 2 roti.
Dupa vreun an de zile disparusera aripile, cadrul suferise modificari, am largit bascula ca sa intre bineinteles cauciucul cramponat de Minimobra, i-am adaptat o foaie mai mare de cursiera, i-am tras un surub prin "pipa", ca sa nu se mai miste coarnele, tocmai bun de coborat treptele prin parc sau cele din fata scarii.
Bun...
Cum Practicul nu se preta la drum lung, m-am rugat iar de mama sa-mi ia o semicursiera. Pe la 16 ani ma pune sa ma imbrac si ma duce sa vad un Torpedo verde, semicursiera romaneasca, facuta de Pegas.
Totul era nichelat (jantele, aripile, ghidonul, foaia, spitele, butucii) Dragoste la prima vedere...
Am bagat cateva drumuri lungi, gen Bucuresti-Snagov, Bucuresti-Lehliu si planuiam sa merg cu ea la munte. Dar am facut hepatita si am rarit-o bine de tot cu bicicleta.
Dupa ani si ani, dupa experiente cu scuterul apoi cu masina, burta luand proportii, am revenit la verzitura mea. Si cum incepusera sa apara magazinase cu piese de bicicleta, i-am facut putin tuning. Am taiat un ghidon din aluminiu de cursiera ruseasca si i l-am montat invers, rezultand un soi de "contratimp", am schimbat jantele cu unele din aluminiu de ruseasca, dar n-au rezultat niste roti satisfacatoare, am montat niste schimbatoare indiene pe ghidon si un angrenaj cu 3 foi.
Erau arhisuficiente cele 12 viteze pentru a ma deplasa zilnic cate 26 km pana si de la munca, ruta Tei-Berceni.
In acest ritm am slabit in 3 luni de la 97 la 80 de kg.
Dupa ce mi-am luat prima motocicleta, am neglijat din nou mersul cu bicicleta.
Si cum mai mult din joaca am deschis topicul de biciclisti de pe piua, am readus verzitura la viata. I-am pus niste roti cu jante duble si 7 pinioane. Treaba e ca am luat proportii serioase si furca n-a rezistat si nici cadrul, indoindu-se.
Astea fiind faptele, am luat un cadru de trekking din otel si am inceput sa incropesc o bicicleta mai solida si mai adaptata drumurilor pana la munca si inapoi, dar si celor de la "iesiri cu bicicleta".
Ca sa n-o mai lungesc mult, azi vazandu-ma colegii ca iar schimb piese la bicla, m-au intrebat cati bani am bagat in ea pana acum. Am estimat eu asa ca ar fi 17 milioane acum pe ea. Asa ca am deschis topicul asta pentru a face un recensamant al bicicletelor si al pieselor bagate-n ele.
- Cadru trekking "Active" (pot sa-i zic si "no name") -150 lei
- Cuvete Point - 10 lei
- Tija sa BBB - 59 lei
- Cheita rapida sa BBB - 15 lei
- Sa BBB - 89 lei
- Pipa reglabila ghidon cu "nuca" Bike Positive - 49 lei
- Angrenaj Shimano nustiu de care 22-32-42 pe patrat - 100 lei
- Monobloc Point pe patrat - 45 lei
- Pedale platforma Bike Positive - 25 lei
- Roata fata
- Janta Remerx Grand Rock 28" 36 de spite - 35 lei
- Butuc fata Shimano Paralax - 30 lei
- Spite + taloneta + facut + centrat - 40 lei
- Roata spate
- Janta - 35 lei
- Butuc Novatec caseta pentru 8-9 pinioane - 80 lei
- Pinioane Shimano Deore pe 9 randuri 12-36 - 110 lei
- Spite + taloneta + facut + centrat - 40 lei
Deci am facut o estimare corecta, asta nemaipunand la socoteala fazele intermediare, cu piese care au mai costat in jur de 400 de lei.