Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Niste sfaturi :)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
tazzSN
Va salut cu respect!
Tatal meu are de gand sa achizitioneze in vara un megane,printr-o preluare de leasing smile.gif ,mentionez ca daca se va intampla asta masina va rula extraurban..in mare parte.intrebarea mea este ce sa aleg??diesel sau benzina??astept si eu de la voi niste pareri in scop informativ...pt ca ma vor ajuta sa aleg varianta cea mai buna!!
testariauto
Daca intr-adevar masina va rula in special in regim extraurban, atunci este preferabil sa fie diesel deoarece:
- consum extraurban mai mic decat al motoarelor cu benzina
- pretul carburantului mai mic
- in conditii de exploatare normale si corecte se realizeaza o durata medie de viata mai mare

Pe termen mediu si lung se realizeaza o economie importanta.

Desigur tu decizi !
CRY 79
Sigur un diesel daca merge mult extraurban. Multe avantaje daca alege aceasta varianta.
ric26ct
diesel clar, consum mic nu te doare buzunarul. wink.gif
tazzSN
smile.gif:)pai atunci daca diesel e mai convenabil...ce variante de putere recomandati?adica ce fel de motor ar fi mai bun 1.5 85 cai sau 1.9(ala nu stiu cati cai are)?eu stiam asa ca de obicei piesele/consumabilele de diesel sunt mai scumpe...e adevarat?si ca dieselul ar fi mai pretentios...de exemplu cunosc pe cineva care are un opel astra gtc opc 1.7 diesel si baga motorina numai de la petrom...si are acum 65000 cu ea...si i s-a bulit un injector si pompa de injectie parca(71 de milioane paguba)...cazurile astea sunt dese sau poate sa fie un caz izolat:-?
chitsro
eu ti as recomanda 1.5 dci 105 cai sau 1.9 130 cai daca vrei ceva mai puternic , eu am 1.5 dci 85 de cai ,e ok in oras dar in afara trag de cei 85 de cai.... nu mai zic ca nu pot sa fac o depasire in firea ei ...
tazzSN
:-|eu stiam ca cea de 85 de cai e destul de sprintena:-|oricum...aia de 105 cai e si mai scumpa nu:)) icon_mrgreen.gif
Adrian00
QUOTE(ric26ct @ 14 Apr 2010, 23:23)
diesel clar, consum mic nu te doare buzunarul. wink.gif
*



Te doare la revizii.Mai scumpe si mai des facute ca la benzina!
Cristi A
la benzina sunt reviziile la 20k ?
Da, reviziile sunt mai scumpe cu ~150 lei dar in 15k km economisesti mai mult la combustibil tongue.gif
skorpio_bog
eu iti recomand ca si un coleg de mai sus 1,5 dci 105 cp sau 1,9 dci.
mibuletz
Hai sa-ti zic cum sta la mine treaba , in familie avem 2 megane al meu 1.5 dci 85 cp si al fratelui 1.6 16v benzina evident , nu pot sa zic decat ca regreta ca nu a luat diesel , are un consum mai mult decat ok , intradevar are un demaraj mai bun 1.6 16v dar daca optezi pentru 1.5 cel cu 105 cp sunt sigur ca o sa te declari multumit , pana la urma este alegerea ta
aragon
Hai ca l-ati bagat in ceata pe saracul baiat.
"Brother" spunei lui "papa" sa va luati unul in functie de cat de adanc ii este buzunarul.
Acuma depinde ce stil de condus aveti (are),vreti sprint 1,6 16V sau 1.9 dci,mai domol sau batraneste (nu ca tataie care l-a prins radarul cu 172km/h cu toate ca eu cred ca era fisu) 1.5dci 85/105 cp.
Ambele au avantaje si dezavantaje.Luativa ce va place.
Sa o stapaniti sanatosi.
telim4lulu
diesel fara discutie.
necre
Diferentele mari la consum le inregistrezi in urban. In extraurban, dieselul iti ia 5 iar benzinarul 6.5. Adica 1.5 Euro/100 km. Asta inseamna ca la 10 000 km economisesti la consum 150 Euro. Mai scazi diferenta de cost al reviziilor si al asigurarii CASCO (in favoarea benzinarului) si iesi undeva la 100 Euro/10 000km. Daca faci cu masina 20.000/an iesi mai bine doar cu 200 euro/an. De aici te uiti la diferenta de cost achizitie (circa 1000 de euro) si valoarea la re-re-vanzare, pentru ca la randul tau vei vinde dieselul mai scump decat ai vine benzinarul.

Una peste alta, la un parcurs de 20.000 km/an, vei amortiza dieselul in circa 2 ani de exploatare. In anul 3 va fi mai avantajos sa mergi cu dieselul decat cu benzinarul.

Calculul era cu totul altul daca masina urma sa fie exploatata in urban... acolo avantajul consumului de motorina este accentuat.

In final, sfatul meu este sa va concentrati atentia asupra altor repere la achizitionarea meganului, de ex. caseta / coloana directie, jug motor, macarale geamuri... piese care sunt prost gandite si scump de inlocuit. Daca aceste piese sunt ok, scutesti o gramada de bani, indiferent de motorizare.
alexandra98
necre are mare dreptate si e o analiza riguroasa. Ar mai fi o mentiune vis a vis de ambreiaj care este mai fiabil la 1,5 dci 85 CP , probabil din cauza cuplului mai redus. vezi topicuri cu ambreiaj! in rest sa astepti 2-3 ani sa amortizezi diferenta dintre benzina si motorina, mi se pare cam mult... .
chitsro
QUOTE(tazzSN @ 15 Apr 2010, 16:25)
:-|eu stiam ca cea de 85 de cai e destul de sprintena:-|oricum...aia de 105 cai e si mai scumpa nu:)) icon_mrgreen.gif
*



depinde ce masina ai condus in trecut , daca ai condus masini cu motor mic o sa ti se para ok,iti dau un exemplu de la 90 sa facii o depasire in treapa a 5 a...singur in masina merge destul de greu , nu mai zic daca ai masina incarcata ... deci cum ti am spus recomand 1.5 dci 105 cp ,
cat despre ambreiaj la capitolul fiabilitate stiu ca probleme au fost pe benzina , oricum cred ca 1.5 85 cp are alt ambreiaj decat 1.5 105 cp , e cuplu diferit
In plus cumparat sh diferenta intre 85 cp si 105 nu cred ca este foarte mare

Legat de putere pot sa ti spun ca meganul e o masina destul de greoaie pentru motorul care il am eu 1.5 dci 85 cp ,ti spun asta ca ai zis ca vrei o masina pentru uz in afara orasului....offtopic: am condus mai multe masini iar cele mai puternice au fost:
alfa romeo 159 (2007) 2.4 jdti 200cp - bmw 525 d (2008) 197 cp -si cand m am urcat inapoi in megane.......
dar aici e alta mancare de peste si nu se pot face comparatii ...
Cristi A
QUOTE(chitsro @ 16 Apr 2010, 13:46)
iti dau un exemplu de la 90 sa facii o depasire in treapa a 5 a...singur in masina  merge destul de greu , nu mai zic daca ai masina incarcata ...
*


Daca faci depasiri la 90 in a 5-a dai dovada de inconstienta, imi pare rau dar la 90 retrogradezi in a 4-a si ii dai tongue.gif de multe ori in depasiri ii prind pe altii din urma (desi am motorul de 82 CP) si dau la flashuri si claxoane pana le vine mintea la cap. De cateva ori a trebuit sa il fortez sa imi faca loc sa ma pot reincadra pe banda mea deoarece nu mai aveam timp sa trec si de adormit. mad.gif
Nu vreau sa te acuz de asa ceva dar ai dat doar un exemplu dar nu m-am putut abtine tongue.gif

Si da, intre Megane si alte masini (puternice) e mare diferenta dar asta stii din momentul in care il cumperi si nu prea are rost sa comparam cu motoare de peste 2 litri...
Oricum daca ai posibilitatea, orienteaza-te spre un 1.9 de 130 cp, e chiar ok pentru nevoi de oameni normali biggrin.gif
99AIM
QUOTE(chitsro @ 16 Apr 2010, 13:46)
depinde ce masina ai condus in trecut , daca ai condus masini cu motor mic o sa ti se para ok,iti dau un exemplu de la 90 sa facii o depasire in treapa a 5 a...singur in masina  merge destul de greu ,
este recomandat ca intr-o depasire sa retrogradezi o treapta,
nu mai zic daca ai masina incarcata ... deci cum ti am spus recomand 1.5 dci 105 cp ,
  ia pune matale motorina de aia scumpa si schimba dupa 3000rot/min sa vezi cum se duce....

In plus cumparat sh diferenta intre 85 cp si 105 nu cred ca este foarte mare
  oare asa sa fie? consulta autovit
Legat de putere pot sa ti spun ca meganul e o masina destul de greoaie pentru motorul care il am eu 1.5 dci 85 cp -daca o tii asa cu a V a la 90 normal ca nu prea poti face depasiri  ti spun asta ca ai zis ca vrei o masina pentru uz in afara orasului....offtopic:  am condus mai multe masini iar cele mai puternice au fost:
alfa romeo 159 (2007) 2.4 jdti 200cp - bmw 525 d (2008) 197 cp -si cand m am urcat inapoi in megane....... ia pune si preturile alora comparativ cu M2.2
dar aici e alta mancare de peste si nu se pot face comparatii  ...
doar ce le-ai comparat mai sus,te contrazici singur.
*


aLecsunder
Eu am M2.2 1.6 16v cva si M2.1 1.9dci 120cp si nu exista termen de comparatie intre ele. Doar sa fii fan infocat al benzinei sa nu alegi Dci-ul. Cu toate acestea n-am mers inca cu 1.5 105cp ca sa il pot compara obiectiv cu 1.9 dar 1.5 85cp este un motor al dracu' de puturos. Eu , din experienta iti recomand 1.9dci dar nici acel 1.5 105cp nu e de lepadat.
skorpio_bog
de unde 105 e batranesc? blink.gif unii vorbesc despre anumite masini fara sa fi mers cu asa ceva vreodata. Iti spun eu, 105 cp 3 persoane si portbagaj full (un sac de faina + alte bagaje nu tocmai usoare), si trage in depasiri de rupe si pe drum drept si in urcare (bineinteles asta presupunand ca stii cum sa te folosesti de cutia aia in 6 trepte, care face toti banii si daca nu esti genul sa iti fie frica sa mergi cu diesel intre 3000-4000 rpm, insa daca mergi cu 90 subturat poti sa ai si motor de 200 cp ca ti se pare puturos).
aLecsunder
Mai citeste o data ce am scris . Eventual cu mai multa atentie ...
tazzSN
smile.gifsmile.gif:)am mai discutat eu cu tata azi...deci da...oricum diesel ramane 100%smile.gif:)eu sper la un 1.5 105 cai...pt ca banuiesc ca cel de 1.9 este semnificativ mai scump
skorpio_bog
alecsunder nu ma refeream la tine prietene smile.gif ci la un coleg care a scris mai sus pe la inceputul paginii.
CataT
QUOTE(aLecsunder @ 16 Apr 2010, 15:43)
Eu am M2.2 1.6 16v cva si M2.1 1.9dci 120cp si nu exista termen de comparatie intre ele.
*



Ba da, la consum.
CVA este oricum mai puturoasa decat CVM. wink.gif
Cristi A
QUOTE(tazzSN @ 16 Apr 2010, 17:45)
smile.gifsmile.gif:)am mai discutat eu cu tata azi...deci da...oricum diesel ramane 100%smile.gif:)eu sper la un 1.5 105 cai...pt ca banuiesc ca cel de 1.9 este semnificativ mai scump
*


Depinde, sunt cazuri in care nu e mare diferenta de pret deoarece de obicei cele 1.9 sunt alergate mai mult, nu prea vezi exemplare sa fie vandute la 60k km cum vezi cele 1.5.
aLecsunder
Consumul este senmificativ mai mare la 1.6 iar asta in conditiile in care nici cu dieselul nu merg la consum . Pe langa asta ,cva de la Renault este sub orice critica . Am facut alegerea asta fortat de capacitatiile soferitei smile.gif
jre
Pt. tazzSN, i-ti recomand calduros 1,6 16v benzina-gpl sau 1,5 diesel(105 cp),oricum amindoua au reviziile la 30 000 km. Amindoua variantele au + si - ,alegerea e doar o chestiune de gust sau bani. Daca poti fa un drive-test comparativ si i-ti faci o idee mult mai buna.Sa alegi cu inima, nu cu buzunarul. smile.gif
TRANCA
... tine cont la diesel 1.5dCi si de pretul injectoarelor !...
criv
Daca-mi este permisa si mie o parere...cu 1,9 dci ii sade cel mai bine la un megane...echilibrul perfect intre putere si economie...
1,5 dci e cam lenevior, cu masina incarcata cu persoane si bagaje, vara cu AC pornit...te cam rogi de el sa traga...
Indiscutabil ,dpdv al economiei, dieselul consuma mai putin decat benzinarul si extraurban si urban...
crazybogdan
mi se pare ca in final fiecare isi sustine motorizarea sa. Intr-adevar cele de 1.9 au ceva mai multi km, dar chiar si asa nu sunt de lepadat.
1.5/105 nu am condus, dar am condus 1.5/85 si pot spune ca era ceva mai lent, dar este si de asteptat acest lucru.
In final depinde de cat esti dispus sa dai, pentru ca eu cred ca oricine daca are bani de 1.9, cumpara 1.9, daca are de 1.6, cumpara 1.6, sau de 1.5 si tot asa.
Eu(cum era de asteptat) recomand un 1.9.
Consum? maxim 1% mai mult ca 1.5 in oras si extraurban personal imi ia 5, 5 si ceva.
Cost asigurari...irelevanta diferenta. Intretinere? Precum un 1.5
Fiabilitate? Nici o problema pana la 102k km. Si suna precum Beethoven la pian(oarecum smile.gif )

Viteza? Unde? Ca nu ai loc de atatea comune si pe aceste drumuri.
Acceleratie? Oricat de rapid ai fi, tot la semafor te opresti. Nu este RS4 sau M3, dar e p'aproape wink.gif
Deci nu poti profita pe deplin de acest motor.
Dar cu siguranta iti va face deplasarea de la A la B un pic mai placuta.

skorpio_bog
ai pus punctul pe i biggrin.gif
cris82
Salutare tuturor.Si eu te-as sfatui sa te orientezi catre un diesel ,in special catre cel de 1,5 dci cu 105 cai,taxe si impozite mici si trage foarte bine.Nu vorbesc din ce am auzit cum multi fac pe aici ci vorbesc ptr ca am acest motor si am 153mii de km la momentul de fata ,fara probleme la motor si trage ca la primii km .Inca ceva este diferenta intre motorul de 1,5 dci de 85 cu cel de 105 cai.Aproape totul este diferit intre aceste motoare:injectoarele sunt siemens ,nu mai sunt delphi,ca am vazut ca te sfatuia cineva aici sa ti cont de pretul injectorelor ,nu o sa fie nevoie sa ti cont de pretul lor,turbina este cu geometrie variabila,nu mai este cu geometrie fixa .pompa de motorina este tot siemens ,calculatorul este tot siemens,nu mai este delphi,chiuloasa este alta.Oricum ideal ar fi sa faci un drive test cu 1,5 de 85 si 105 si cu un 1.9 de 130 de cai,te-ar ajuta foarte mult sa te decizi zic eu .Numai bine si sa iti alegi ce iti place
utzi22
Eu stiam ca si motoarele de 1.5 85 cp dupa 2007 sunt tot siemens. Daca gresesc sa ma contrazica cineva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.