Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: jurnal bord
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
marius21
Buna ziua,

De acum 2 sapt am schimbat masina, un Nissan Tiida si am trecut la masina din topic, culoare verde arctic.
Printre optionale :xenon, TPM, pachet drumuri grele, 4 boxe suplimentare, duze stropitor parbriz incalzite, stergator hayon
Optionale care mi-ar fi placut dar nu am avut buget pentru ele:
- scaune cu reglaj electric si incalzite
- oglinzi heliomate
Acum am 1900km. Consum bun iar cutia DSG este dementiala ( am ales DSG pentru ca pe 1.6 tdi manuala nu este decat in 5 trepte iar eu conduc mult in exterior unde conteaza sa ai minim 6 trepte)
Am avut in vedere si un Megane Sport Tourer, masina foarte frumoasa dupa mine, dar nu a fost pe placul sotiei.
O sa va tin la curent cu evolutia masinii.
bogdan_dsn
Sa o stapanesti sanatos si pozeee.
C@talin
baga poze sa fie sanatoasa km fara numar . smile.gif
liviu2004
Asa-i cand inchizi portbagajul se aude ca si cand inchizi o lada de tabla goala? Fa un test cu cineva si stai pe locurile din spate. Vezi ca s-ar putea sa te doara urechile si vb serios.
argon
bun motorul 1.6 TDI, are acelasi cuplu si putere cu 1.9 TDI, si consumul mai mic, de curiozitate ai scazut sub 4 % extraurban, ca skoda asa se lauda.
mk2
Zi si tu niste impresii despre acest nou motor VAG.
Nu e totusi prea mic pentru gabaritul si greutatea masinii? (stiu ca are aceleasi performante ca vechiul 1.9 tdi, dar totusi cred ca la aceeasi putere este mai placut motorul mai mare)
ArtVandelay
la buzunar e mai placut asta biggrin.gif si nu neaparat din cauza consumului, unde nu cred ca e mare diferenta, ci din cauza taxelor

marius21
Buna dimineata,


Poze o sa incerc sa inserez in weekend. Nu am facut testul cu zgomotul de inchidere dar chiar nu se aude a ''tabla goala'' pentru simplul motiv ca nu este tabla goala.
Referitor la puterea motorului , fiind sub 2000km l-am menajat si nu am condus la limita ( de asemena nu am selectat conducerea pe modul sport). Ca feeling motorul urca foarte repede in ture, aici avand si ajutorul cutiei care retrogradeaza mai intai daca este nevoie de o forta mai mare a motorului.
La condus normal motorul este tinut la o turatie prea mica dupa parerea mea ( foarte des sub 1500 rotatii) dar daca este necesar se shimba treapta de viteza si implicit turatia extrem de rapid.
Inainte de aceasta masina am condus mai mult de 50000km skoda Fabia Combi dar cu motor SDI, Clio III cu 1,5dci 65cp, Toyota Corolla 1,4 D4D si Nissan Tiida 1,5 dci 105 cp 6 trepte. Comparativ cu aceste masini mi se pare chiar in regula motorul ( cel mai sprinten dintre toate).
Am ales acest motor pentru ca nu sunt adeptul motoarelor mari ( in aprox acceasi bani as fi putut achizitiona Passat 2.0 TDI CR 110CP cu manuala 5 trepte un pic mai putin dotata)
slider2
si mie turatia aia nu mi se pare prea benefica, totusi nu stiu daca exista o turbina pe o masina normala, de volum care sa dea randament sub 1500rpm...
dack
Jurnalul tau va fi extrem de util (cel putin din punctul meu de vedere), pentru ca e vorba de un motor nou si un trend, in general (cum sunt 1.6 multijet de la Fiat sau 1.7 cdti in noile versiuni, care elimina vechile motoare Fiat de 1.9 la Opel).

Multi km fara probleme!
Catalinmodena
Va fi util pana cand vor incepe unii cu mistourile! wink.gif
herculane
felicitari pt masina si in special pt DSG! face toti banii wink.gif

motorul mi se pare putin cam mic pt 1400kg, dar daca tu te descurci cu el, s-o conduci cu placere
Andy_ACS
Salutare!
Felicitari pentru masinuta.
Poti pune detalii despre motor? (ca sa nu cautam noi pe net smile.gif )
- putere/turatie putere maxima
- cuplu/plaje cuplu maxim
- consum declarat exterior/interior/mixt
- este CR?
Cutia de viteze banuiesc ca e in 6 trepte.
Ar mai fi interesanta masa totala a masinii si desi poate nu foarte relevant timpul 0-100 si viteza maxima.
Nu in ultimul rand vrem poze (interior, exterior, motor) smile.gif

Bafta!
marius21
Masa totala a masinii nu o am pt ca are inca numerele rosii ( pe fisa de inmatriculare este trecuta o valoare de 1900kg in dreptul masei proprii. Valoarea este evident eronata. Ma astept la aprox 1450kg)
CR inseamna common-rail ( deci TDI este doar un nume ''de scena'', motorul nu are nimic in comun cu TDI PD)
este Euro 5, are si filtru de particule.Ce imi place este ca teava de esapament este ca la o masina pe benzina
105CP, 250 nm cuplu
cutia este DSG in 7 trepte ( capacitatea cutiei este de 1,7 litri de ulei)
herculane
sunt pe net informatii despre masa si performante:

-masa 1365kg
-0-100km/h 11.8s
-v max 190km/h

de asta am spus mai sus ca mi se pare motorul cam micut...
Andy_ACS
1.9 TDI cred ca avea performante asemanatoare, poate era doar putin mai brutal in comportament si sound smile.gif
Mi se par performante decente, nu poti zice ca e submotorizata.
Diesele in jur de 1.6 si 100 de cai au majoritatea jucatorilor importanti in clasa compacta (Ford, VW, Renault, Peugeot, Citroen, Opel, etc), asta se cere - taxe mici, consum redus, performante suficiente,

Bafta!
argon


QUOTE(Andy_ACS @ 15 Apr 2010, 15:52)
1.9 TDI cred ca avea performante asemanatoare,
*



QUOTE(argon @ 14 Apr 2010, 18:13)
bun motorul 1.6 TDI, are acelasi cuplu si putere cu 1.9 TDI
*


dack
Ahhhh, daca o masina are motor mai mic in ziua de azi, nu inseamna ca automat este submotorizata, vremurile alea s-au dus...

Avem TSI de 1.4 si 160Cp la VW, avem multijet de la Fiat de 1.6 si cuplu 300 (!!!), avem TSI de 1.4 montat pe Superb, cu suta putin peste 10 secunde...

Iar motorul asta are acelasi cuplu cu cel de 1.9 (de 105CP). Nu vad de ce s-ar comporta mai slab.. Dar consumul e mai bun si taxele mai mici.. Way to go!
Thor1983
Ce nivel de echipare e? Cat a costat?
Andy_ACS
De acord, ramane sa vedem la fiabilitate daca o sa se ridice la nivelul legendarului 1.9 TDI smile.gif
1.9 nefiind CR se zice ca ar fi nitel mai brutal, raspuns mai ferm, pe cand 1.6 fiind CR, mai modern, e mai rafinat, mai silentios.
Eu as alege 1.6 clar intre cele doua.

Bafta!
hitman1234
Am mers la munte cu Golful de 1.9 Tdi 105 CP 6 trepte manual viteze bara in bara cu un Peugeot 1.6 HDI 110 CP..la viteza a mea se distanta mai repejor, insa la consum eu am scos 5.8% iar el 5.6%..bine find primul mereu am si taiat aerul pt el tongue.gif
C a t a l i n
Felicitari pentru alegerea cutiei de viteze.
dogy_10
200 de grame diferenta de consum e egal cu 0
C a t a l i n
Tu cumperi carburant la litru sau la Kg?
dogy_10
ok, 200 ml......ca sa poti sa dormi bine la noapte.......chiar era necesar postu asta?
C a t a l i n
Pai tu trebuie sa stii... poate ai mai invatat cate ceva cu ocazia asta... BTW, 200 grame nu sunt echivalentul a 200 ml in cazul benzinei sau motorinei, pentru ca nu au densitatea apei dulci...
dogy_10
credema ca stiu foarte bine, exprimarea mea era gresita, si desi e foarte utilizata, asta nu scuza cu nimic......dar, nu cred ca era necesar sa poluam topicul cu discutii inutile
dack
Hm.. Sunt mai multi factori care conteaza cand compari consumuri. Greutatea masinilor, solutia tehnica, coeficientul aerodinamic, combustibilul folosit, stilul de condus, numarul de pasageri, etc..In general, motorul mai mic va consuma mai putin, daca masina nu e submotorizata. Poate in cazul vostru, in afara orasului, diferenta a fost de 200 de ml, dar eu va spun ca in oras, pe acelasi traseu, Meganul imi ia 7, iar Fiatul imi ia 10...Nu vorbesc din carti, asta e ce am constat pe pielea mea. Ce mai stiu e ca 1.9 TDi avea un consum foarte bun pentru cilindreea lui. Dar oare 2.0 HDI de 136Cp, cum consuma fata de 1.6 HDI de 110? Bine, nu au acelasi cuplu, e adevarat, ca in cazul TDI de 1.9 si 1.6.
dr_mKe
O mare parte din "secretul" consumului la 1.9 TDI era presiunea inalta de injectie, responsabila si de manifestarile tipice "TDI".
dack
Ce voiam sa spun e ca o comparatie de acuratete trebuie facuta intre un Golf (de exemplu) cu motor de 1.9 si un alt Golf cu noul motor de 1.6. Deci nu intre alte modele, marci si asa mai departe..
dr_mKe
Evident, 2 cm in plus sau minus la garda la sol ori forma caroseriei pot influenta sesizabil, chiar daca putin, consumul.
marius21

Masina a costat 19200 euro aprox ( cand am incheiat contractul de leasing cu valoarea de 18470 euro nu alesesem si xenonul pe care l-am integral; dar s-a scazut partea de spalator de faruri. optiune aleasa de la inceput)
Pretul destul de mare ( ma raportez la Tiida pe care am achizitionat-o la 13000DDP, varianta Teckna cu ESP; diferentele dintre cele 2 masini sunt destul de mici exceptand cutia si designul un Skoda este peste)
argon
scuza-ma, dar orice alta masina e peste Tiida la design biggrin.gif
rtBK
chiar si symbol? wub.gif
marius21
jurnalul de bord este referitor la Skoda nu la Nissan ( familia Renault).
Dar ca o paranteza, exceptand designul care este discutabil ( conceptia oricum este pentru piata din State si Asia) pot spune ca merita
qwertyuiop
vezi ca turbina de 1,6 tdi e asamblata in romania , cu piese din china , deci nu e de prea mare incredere , parerea mea , oricum sa o stapanesti sanatos si fara evenimente
M i h a i
ok..este asamblata in romania...de unde stii ca sunt piesele made in china?

Argon...chiar si Multipla? icon_mrgreen.gif
marius21
Nu vreau sa intru in polemici dar atitudinea ca un lucru facut in Romania este automat prost chiar nu ne ajuta. Daca ar fi avu cateva dotari mai decente ( un climatronic de exemplu) chiar m-as fi gandit serios la un Duster.
In Romania:
- se produc cutii de viteze pentru Mercedes
- Pirelli, Continental si Michelin au fabrici de anvelope
- se produc volane inclusiv pentru Jaguar
- se produc amortizoare, cabluri si multe altele
Fiind de profesie inginer economist va pot spune ca daca se vrea se pot produce lucruri bune si pe marte ( sper sa nu fie nevoie sa plecam acolo sa muncim), totul tine de dorinta fabricantului ( este la fel de adevarat si faptul ca dupa de o piesa/ subansamblu este testata calitativ si paraseste linia de productie, ea va fi dirijata catre o tara sau alta - iar noi din pacate nu suntem first class- in functie de rezultatul testului)
Ca o paranteza tatal meu a muncit aproape un an in Chile. Acolo se producea un model de camioneta Chevrolet care era mai scump si mai prost asamblat decat modelul identic produs in USA ( binentels ca chilienii il cumparau pe cel fabricat in tara lor).
dack
Daca e asamblata la Honeywell (care e firma americana), eu am fost recent in fabrica si am fost impresionat. Fac turbine pentru o gramada de producatori, toate mergand la export.. Nu vad de ce trebuie sa fie proaste...
misu78
Asta e GLOBALIZARE, trebuie sa ne obisnuim cu ea si nu e un lucru rau. biggrin.gif
Masina e OK, tare as vrea sa conduc un asa motor sa vad cum se simte(si cu asa cutie). wub.gif
Multi km. fara gropi.
qwertyuiop
da sunt asamblate la honeywell , io doar mi-am spus parerea ca nu par de incredere atat , nu trebuie neaparat sa am dreptate
CRY 79
Eu nu inteleg de ce atunci cand omul isi cumpara Skoda, Mercedes, BMW, Espero, moto sau alte cele, hop repede un jurnal de bord pe forum Reno si nu pe forumurile adecvate. Vorbim de Reno aici sau de pisici, caini si alte cele... Scuze daca atac pe cineva, dar nu cred ca e normal, dupa mine...
R19/16v
Reno nu mai e de mult un forum al fanilor renault...
Serje
Pentru ca ii un user vechi al acestor forumuri? Gata si-o schimbat masina ... trebuie sa plece pe alt forum?
cosmin_2300
Userul asta e ... "nou" ( raportat la numarul de postari ) !
R19/16v
De fapt prima lui postare este cea cu care a initiat acest thread.
CRY 79
Nu am nimic impotriva, dar cu 6 posturi tu il numesti user vechi, sau si-a schimbat numele pe aici? Si cum a schimbat masina ca a avut Nissan Tiida? Sa-mi fie cu iertare, dar sa vorbim de Reno pe aici. Nu credeti ca daca ar fi postat pe forum Skoda ar fi avut mai multi adepti ai discutiilor? Inca o data imi cer iertare, dar.....
dack
Cum adica? Eu scriu aici si am prieteni inca din 2006, iar daca maine vand Megane-ul, ar trebui sa plec de pe forum? Nu, sa nu plec, dar sa nu mai scriu nimic daca nu imi mai iau Renault! Si ce daca se scrie si despre alte marci, nu va intereseaza sa aflati cum merg alte modele? Chiar atat de ingusti suntem?

Forumul este plin de topicuri Renault si cateva la liber, unde se mai scrie si de alte masini. Cum ne-am putea da seama de nivelul modelelor Renault, daca nu le-am compara cu altele? Parca scapasem de comunism, desi francezii sunt mai socialisti din fire, e adevarat.
R19/16v
N-ai inteles ce zicea CRY...
dack
Spune-mi daca o sa mai pot scrie aici, daca vand Renault-ul...Sa stiu ce sa fac, din timp.

Sunt topicuri pe fiecare model actual Renault, nu inteleg cu ce va deranjeaza "Jurnalul de bord". In fond, citirea lui nu e obligatorie. Eu in schimb intru mereu, ca sa aflu cum merg alte masini, cutii de viteze, consumuri, etc.. Nu e util? Nu e mai simplu decat sa intram pe alte 15 forumuri, ca sa citim despre 15 modele?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.