Comercianții susțin că fac afaceri de sute de milioane de euro pe an.
În plină criză financiară, când mii de afaceri intră în faliment, shaormeriile înfloresc mai mult ca niciodată. Potrivit unei analize publicate de ziarul Gândul, românii devorează 220.000 de shaorme pe zi.
Poate fi mâncată pe fugă, se găsește la orice colț de stradă și mai ales e ieftină! Delicioasa combinație de cartofi prăjiți, carne, varză, castraveți, ceapă, sosuri și lipie se pare că a ajuns în topul preferințelor românilor.
Într-un singur an, “afacerea shaorma” atinge colosala sumă de 200 de milioane de euro în România, reprezentând vânzările de lipie și kebab (bucăți de carne).
Taximetriștii, clienți fideli
“Noi vindem cam 100 de bucăți pe zi, pentru că suntem o firmă mică și nu prea avem vad. Dar oricum, merge mai bine ca în anii trecuți, ba chiar pot spune că în ultima perioadă creșterea vânzărilor a fost semnificativă.
Probabil nu mai are lumea bani de restaurant și preferă să înfulece o shaorma. Cei mai fideli clienți sunt taximetriștii și tinerii”, ne-a declarat Florin Pantazi, vânzător la o shaormerie.
Sursa: Libertatea.ro
Legea fast-food, dată uitării
La începutul anului, ministrul sănătății Cseke Attila anunța că echipa sa pregătește o taxă pentru mâncarea nesănătoasă, inclusiv pentru cea fast-food, ca să adune mai mulți bani destinați sistemului sanitar. Vestea a stârnit un val de nemulțumiri în rândul producătorilor, care au amenințat cu majorări de prețuri de până la 30%. Se pare însă că, la fel ca multe alte idei “mărețe” ale guvernanților noștri, pe proiectul pentru taxa fast-food s-a așternut praful și inițiativa a fost dată uitării.