Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bicicleta de 2 persoane
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
driverx
Ma gandeam cum as putea sa am bicicleta pentru 2 persoane adulte FARA sa iau o bicicleta speciala pentru asa ceva. De ce? Din ratiuni de lipsa spatiu, utilizare limitata, etc. Asa ca m-am gandit cum ar putea 2 biciclete sa indeplineasca un asemenea rol. Apoi m-am gandit daca exista asa ceva si ce dezavantaje ar duce gen probleme de echilibru mai ales in viraje mai stranse atunci cand cel din "remorca" ar pedala mai tare.

Sunt sigur ca inca nu v-ati prins la ce ma gandesc, asa ca va dau un exemplu gasit repede pe gugal (vezi attachment)

Idea mea e putin diferita. Scopul este de a inlocui furca fata pastrand toate elementele de miscare, mai putin roata fata. Asta pentru bicicleta "remorca". Pe "capul tractor" ar trebui facut un "fifth wheel" ca la camioane pe care s-ar aseza furca scurtata de la bicicleta remorca. Practic roata spate a "tractorului" ar fi cam in aceasi pozitie unde ar sta normal roata fata pentru bicicleta remorca.

Ce ziceti? Exista asa ceva? Ce PRO si CONS are?
vis-a-vis
Mai tare dezechilibreaza o bicicleta cu remorca pe viraje decat un tandem.
Eu unul n-am vazut asa ceva pentru doi adulti.
VladG
E durere mare de cap. Au facut niste baieti de pe ciclism.ro ceva de genul, chiar scosesera la vanzare un cadru din asta. Cred ca daca ai lua unul gata facut ai scapa de belele. Nu poti face tandem pe care apoi sa-l dezmembrezi si sa-l folosesti iar ca bicle separate.
http://www.ciclism.ro/forums/f17/totul-dep...andem-5917.html
vis-a-vis
Pai el vrea o bicicleta normala cu un carlig care sa intre in teava unde vine furca. Adica omida aia sa aibe 3 roti.
b76bgaarh
ia un tandem.. merge beton chiar si atunci cand pasagerul este incepator...
VladG
Hmmm. Nu prea-mi suna bine. Pentru ca n-am mai vazut cu 3 roti, cred ca sunt ceva motive... smile.gif
driverx
Da. Omida cu 3 roti tongue.gif Dar imediat cum mi-a venit idea, la dezechilibre m-am gandit prima data. smile.gif
vis-a-vis
Probabil ca nevasta nu stie sa mearga cu bicicleta, insa tot trebuie sa-i faci un curs. Omida ta va fi un lant cinematic, cu o articulatie care sa permita un grad de libertate pe orizontala dar nu si pe verticala, deci, destul de firava.
Tandemul de 2 persoane cred ca nu are ampatament mai lung decat o Honda Goldwing. Sigur te descurci cu el.
driverx
Ai dreptate. Nu stie sa mearga. Cred ca are vreo 2 ore experienta in total. Deci cam zero. Nu vreau sa intru in detalii, fara mistouri, etc, dar problema e ca nici nu isi permita sa cada. Iar cazutul e un fel de proces de invatare a mersului pe bicicleta smile.gif Asa ca la tandem m-am gandit, dar am enuntat de ce nu ma intereseaza asemenea configuratie. Iar urmatorul pas a fost sa imi vina brusc idea ... omida cu 3 roti ....

Goldwing? radmasa.gif radmasa.gif Ce ti-a venit sa faci comparatia asta? Am vazut-o numai la televizor. biggrin.gif
C a t a l i n
Daca unul din ciclisti nu stie sa mearga pe 2 roti (nu isi poate mentine echilibrul) nu cred ca ajuta cu ceva varianta ta... Articulatia aia nu ii va putea corecta echilibrul... Iar cand maresti viteza, apare un balans precum la orice remorca tractata de masina...

Tot tandem clasic ai nevoie.
vis-a-vis
Pentru ca s-ar fi putut sa te sperie ampatamentul si daca cu monstrul ala te poti tine pe 2 roti, poti si cu un tandem.

Am fost vineri la un magazin de bicle (la parterul blocului de fapt) si am stat acolo pe capu' lor ca sa-mi termine bicla.
Venise o tanti cu fi-sa si vroia sa-i ia o bicicleta de copii. Ea vroia sa ii ia una d-aia cu roti ajutatoare, ca in 2 luni sa invete sa mearga (asa estima ea). N-am mai rabdat si i-am zis ca un copil in maxim 2 zile trebuie sa invete sa mearga pe bicicleta, dar fara roti ajutatoare. Am fost sustinut imediat de baietii de acolo care i-au si recomandat o bicicleta fara pedale (doar cadrul, rotile, saua si ghidonul) special pentru invatat mersul pe doua roti. Cica studiile de specialitate au ajuns la concluzia ca e important sa inveti sa-ti mentii echilibrul si apoi sa inveti sa pedalezi. Pedalatul mai mult incurca in procesul asta. Asa ca poti lua un Pegas vechi si sa-i dai pedalele jos, poate ai succes.

Ce vrei tu cu omida, poate doar manufacturata sa o faci. Insa nu cred ca va iesi ceva ergonomic.
bucatzel
Pai bre, daca nici nu stie sa mearga, nici sa se paleasca nu risca, ni' tandemul nu-i o idee.

Mai degraba sapa dupa vreun kit ca sa transformi doua biciclete (de acelasi neam) in bicicleta dubla. Desi ma indoiesc ca exista kit pentru asa ceva...

N-am gasit poza mai buna biggrin.gif
[attachmentid=1627605880]

Asa ai impaca problemele cu doamna... bine, le creezi pe cele cu traficul, da' no, nu poti sa le ai pe toate biggrin.gif

L.E.
Si eu sunt de parere ca bicicleta - remorca va fi o bataie de cap, care va iesi urata, si mai inutila decat un tandem normal.

De vreme ce zici ca nu-si permite sa se loveasca, si banui ca ai motive serioase sa zici asta, nici tandemul nu e tocmai risk-free. Daca n-ai citit, iti recomand Trei pe doua biciclete, de Jerome K.Jerome. E acolo un pasaj foarte elocvent despre sot-sotie pe tandem biggrin.gif

Nici una nu e tocma' risk free, ca si lumea experimentata isi mai infige palmele in asfalt.

In cazul asta, pentru ea, eu unul nu vad altceva in afara de triciclu. Stiu cum suna, dar mai capra si varza de-atat nu cred ca se ezicsta.
C a t a l i n
Mdea, cot-a-cot, dar astea sunt cam instabile daca partenerii au greutati sensibil diferite. smile.gif
driverx
QUOTE(bucatzel @ 23 Mar 2010, 18:14)
....l nu vad altceva in afara de triciclu. Stiu cum suna, dar mai capra si varza de-atat nu cred ca se ezicsta.
*


Stiu. Da' ea are mandrii, conceptii. biggrin.gif N-am sanse sa o scot la plimbare cu asa ceva smile.gif

Bine, nici sa fie "remorca" nu prea ii convine .... biggrin.gif

De manufacturat as manufacura eu, dar trebuie 2 biciclete pentru asta. Deocamdata avem 0 biciclete. Dupa aia ar trebui sa mai cumpar inca o furca, sa o tai, sa fac fifth wheel-ul, sa fac brate care sa sustina toata greutatea si fortele care apar la acceleratie si franare....Ah...... Frana spate la "remorca" ar trebui cuplata cu frana spate la "cap tractor". Altfel il fac monument de instabilitate la franare.

vis-a-vis are dreptate. Tot va trebui sa invete. E clar ca un asemenea sistem NU s-ar preta DELOC la un cyclingschool smile.gif Dar oare cat de stabil e pentru 2 oameni care se stiu da......
bucatzel
Ca sa-ti tai putin chefu' (sau sa-ti dau sursa de inspiratie)

http://www.trail-a-bike.com/products/trail-a-bikes/
http://www.optimalride.com/bike-child-trai...008-review.html

Toti fac asa ceva pentru copii, si chestiile astea au limita de incarcare de 30-40 de kile. E drept, probabil pentru ca nimeni nu s-a gandit ca s-ar putea sa existe si doi adulti cu asemenea nevoi. Plus ca s-ar putea ca teava care leaga remorca de "capul tractor" sa fie prea butucanoasa in cazul a doi adulti. dar no, asta ar fi cea mai mica problema.

Frana pe remorca o sa iasa un fel de doua feluri, pe care sincer nici nu vad cine ti-o face utilizabila. Probabil si de aia se fac remorcile alea doar pentru copii, ca astia-s usori. (vezi filozofia asemanatoare de la remorcile usoare auto).

Ne pompa si tu ideea de triciclu, fii subtil..., spune-i ca la triciclu nu trebuie sa care ghiozdan in spate, pe triciclu poti sa-i montezi si niste semnalizari pe care le intelege lumea ( obligatoriu si avarii tongue.gif ), il poti vopsi roz pearlescent, dunno, chestii de-astea

In cazul in care tricilul chiar nu are sanse, zic ca mai bine iei tandem. Ii explici si ei cand/cum sa puna piciorul jos la opriri, echilibrul creaturii il tii tu, si o lasi sa depuna ea efortul biggrin.gif Pana se invata, o umpli de protectii mai ceva decat pe robocop: Casca, cotiere, genunchiere, protectii de palme. E drept protectiile de palme jeneaza pe bicicleta, dar sunt singurele protectii care-si merita banii daca pici, pentru ca toata lumea pune mainile in fata si si le zdreleste de asfalt. Cand dai cu coatele si genunchii, aia nu mai e cazatura, aia e aterizare fortata tongue.gif

Sau cot-a-cot, daca zice Catalin ca asa le zice. Dezavantajul la astea e ca spre deosebire de tandem, ele imbie la conversatie tongue.gif. E drept, mai putin decat asta http://www.geekologie.com/2008/04/sure_why...face_tandem.php
Serpico
Solutia este sa o inveti sa mearga pe bicicleta si sa folosesti doua biciclete normale (adica de o persoana).

Daca nu are nici o intentie de a invata sa mearga pe bicicleta, mai bine asa ceva:

Dezavantajul este ca nu te ajuta la pedalat.

LE
Recomandarea am facut-o deoarece un trailer cu doua roti este mult mai stabil si mai usor de tractat decat un trail-a-bike.
vis-a-vis
user posted image

24 Mar 2010, 15:22:
user posted image

24 Mar 2010, 15:24:
user posted image
VladG
Nu-mi dau seama daca bicla din prima poza are sau nu sa... biggrin.gif
vis-a-vis
Ce copane are doamna naughty.gif

Cu asta te plimbi de placere...

user posted image

24 Mar 2010, 15:56:
Si cel mai potrivit pt driveru'
driverx
Scopul NU este de a o invata sa mearga pe bicicleta folosind o asemenea aratare, ci pentru a ne plimba impreuna si sa nu (prea) aiba posibilitatea sa pice.


QUOTE(bucatzel @ 24 Mar 2010, 10:04)
....

Plus ca s-ar putea ca teava care leaga remorca de "capul tractor" sa fie prea butucanoasa in cazul a doi adulti. dar no, asta ar fi cea mai mica problema.

....
*


La alea probabil se fac brate lungi pentru ca copilul sa aiba o perspectiva mai buna si sa nu stea cu capu in cooru' parintelui, dat fiind ca el e mult mai mic. La un trail-a-bike pentru adulti n-ar fi problema asta Deci ar putea fi si mai aproape ca n-are nici o treaba, De fapt la multe tandemuri, ghidonul e foarte aproape de scaunul din fata.

Nu zic ca eu am dreptate si ca am descoperit apa calda, dar incerc sa ma gandesc cum ar merge treaba, mergand pe solutii oarecum simple. Treaba a pornit de la o simpla eliminare a rotii fata de la "remorca". Deci, practic e ca si cum ai lua furca "remorcii" si o pui pe axul spate al capului tractor. In realitate nu e asa simplu, dar la nivel conceptual asta e toata idea.

M-am gandit ca ar mai putea exista inca o problema. Axul furcii nu e paralel cu axa de rotatie a "fifth wheel-ului". Asa ca la viteze mici si viraje mai stranse, cand nu prea exista o inclinare a bicicletei pe interiorul curbei, daca nu exista un element pivotant, s-ar putea sa apara tensiuni in tot angrenaju' asta. Nu sunt sigur ca e real ce zic, tre sa incerc sa mai imi inchipui cum ar fi agregatu', dar s-ar putea sa apara si problema asta. La trai-a-bike-ul de pe site-ul preentat de tine nu poate apare problema asta, dar si tot sistemul, toata partea din fata a remorcii e diferita.
vis-a-vis
O bicicleta cat de cat, 12 milioane. Deci, 24 de milioane. Sistemul de ancorare, cel putin un milion, 25 pana acum. Prinderea de ghidon pt spate, tot vreun milion. 26. Mentenanta la doua randuri de angrenaje, lanturi, pinioane, schimbatoarea. Imposibilitatea sincronizarii comenzilor si mai ales a cadentei de pedalare. Greutatea mare pe spate.
Stiu, e ideea ta, ti s-a pus pata, insa nu-i fezabil proiectul. Cel putin din punctul meu de vedere.
vis-a-vis
Cu putina imaginatie, poti pune o sa sau un scaun pe portbagaj si puteti da pe rand la pedale ph34r.gif

[attachmentid=1627607792]
VladG
Si ai scapat de dureri de cap...
http://www1.hibike.com/?sessionID=Ab64cc13...4deca472f053eb5

user posted image
marius80_eugen
La o firma din Bucuresti , care au sediul langa intrarea din Carol , un magazin micut pe colt , aveau un cadru care avea intr-o parte o roata , la mijloc un pedalier cu lant catre roata , era single speed , la mijloc saua si tija ei si in partea din fata avea un fel de prindere care se prindea de tija de la saua unei biciclete normale si astfel o transforma in dubla pe cea din fata . Nu am intrebat cat costa , cat era pe stoc asa ceva .
Pentru o blimbare prin parc este ok , la drum lung cred ca este cam obositor , mai ales ca transmisia din spate era single speed si roata din spate era destul de mica , de 24' parca .
VladG
Nu face banii aia. Toate componentele sunt low-end.
driverx
smile.gif

Thanks guys. Dar tandem clasic nu iau. Iar problemele ideii mele sunt putin cam mari ca sa incerc ceva. Asa ca idea a cam murit. Benzina si km sa fie tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.