Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pentru cei in criza financiara
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
send2cristea
Salut, va rog mult sa nu ma judecati prea aspru daca nu sunteti de acord cu acesta practica. Cei care vor sa isi confectioneze, bafta.
Pasul 1 masurati grosimea si latimea cadrului filtrului si sa gasiti un lemn la dimensiunile similare. Este de preferat sa mergeti sa va procurati o bucata de lemn de la un atelier de mobila undeva ca sa va procurati bara de lemn pt cadru. Asta se face odata la 5 ani asa ca este de preferat sa gasiti ceva cat mai aproape de cote.
Pasul 2 taiati partea superioara a cadrului si rupeti filtru, exact ca in poza.
Pasul 3 confectionati cadrul de lemn ca in poza
Pasul 4 taiati filtrul de hota la dimensiuni si capsati-o
Filtrul de hota are proprietati similare cu filtrul de polen.
asa cum se observa di poze filtrul de hota se pune pe ambele parti.
Din pct de vedere financiar ar fi cam 100 lei pe an. Eficienta din pct-ul meu de vedere 90% cel putin.
Cum am mai spus va rog sa nu va simtiti deranjati de asta caci uni dintre noi pot sa apeleze si la mici artificii de genul asta pt moment.
Bafta pt cei ce doresc sa il confectioneze.
adistnsc
Cred ca ai gresit, trebuia sa pui filtrul de hota, in doua dar numai la partea inferioara a cadrului, ca sa faci un fel de tava in care se strange mizeria grosiera, la cel original se strangea in filtrul tip acordeon, la tine nu are unde sa se depoziteze...
cj98czh
Eu unul cumpar filtrul de polen cu carbon cu 50 de ron de la cineva de pe forum... schimb 2/an... asa ca prefer unul facut special.... nu vad unde este economia...
jas2
Sunt salutare asemenea posturi.
Respect pentru cei care isi dau din know-how...
Am o singura nedumerire...De ce nu ai folosit filtru de carbon ?

Este mult mai eficient(filtreaza mult mai fin)
Nu se fabrica pentru noi
send2cristea
Bv baieti, ms de sfaturi. Si care credeam ca o sa aruncati cu grenade in mine. Ms de sfaturi ca le gasesc chiar utile. Am sa iau maine filtru de carbon de hota ca e ieftin si am sa pun si panza in doua pe interiorul masinii ca vad o logica mare in acest lucru. Eu am mai facut un filtru de genul asta la Logan desi nu era prevazut si a functionat de minune. Toate gazele si paiele mari s-au infipt in panza asta.
PS. exact asta spuneam si eu ca un filtru de polen este cam 50 lei si trebuie schimbat de doua ori pe an. Un filtru de hota este muuult mai ieftin si folosesti din el cam de trei ori, deci poti sa-l chimbi mai des.
Ms inca odata baieti.
jas2
Asa da.

E munca ta...si conceptul.
Mai mult il impartasesti si altora...
Este de apreciat.Voi aprecia intotdeauna asta.
GOGO 5
cj98czh@ dane si noua adresa.eu am luat cu 120 ron de la reon.am mai gasit o oferta cu 70 dar nu aveau pe stoc.
cj98czh
AI PM
GOGO 5
multumesc
send2cristea
Gata cumparat filtru carbon si deseara il fac urmand sa vin cu pozne smile.gif
cj98czh
Eu zic ca totusi sa-ti iei un filtru facut special pt. asta si sa nu-ti bati joc de masinuta... nue ste un capat de tara 50 ron/filtru... azi maine vad ca o sa faceti filtre de aer si de motorina... sa fim seriosi... iti iei o masina pe care sa o poti intretine cum trebuie nu cu improvizatii... mie astea mi se par a fi zgarcenii care in viitor te vor duce la costuri mult mai mari decat daca pui ce trebuie pe masina... eu asa gandesc...
Dan73
Pliurile alea de la filtrele normale nu sunt facute degeaba. Ele maresc suprafata filtranta si permit o filtrare mai buna a aerului. O suprafata dreapta, fara pliuri, ca filtrul ala de hota, nu poate asigura acelasi volum de aer filtrat decat daca materialul are tesatura mai rara ca sa zic asa. Prin urmare filtrul tau, care din cate vad eu are "tesatura" mai rara, o sa lase sa treaca mai multe impuritati si asta o sa observi destul de repede smile.gif Daca pui un material mai dens, nu o sa mai ai volumul de aer necesar...vara o sa te cam coci biggrin.gif
send2cristea
Da foarte bine, ma bucur ca vad si pareri diferite si chiar le apreciez. Eu totusi consider ca un filtru de polen de 50 lei e mai prost calitativ decat cel original de 120 lei si deci trebuie schimbat mai des. Eu aseara am desfacut filtrul meu dupa o mie de km si am fost surprins sa vad ca desi este mai rar decat cel original era plin de praf. Asa cum am spus am cumparat filtru de carbon si l-am montat ( dublu pe partea interioara) si mi se pare ca aerul este suficient. Fiind vorba doar de aerul pe care il primim in habitaclu nu cred ca este o asa mare problema ca am circularea mai puternica, sau mai filtrata cu 5-10% in plus sau minus. Hai ca am scris deja prea mult.
Oricum va multumesc sincer pt opinii si e normal sa avem si pareri pro si contra, in final cine are nevoie de ceva reduceri si doreste sa isi confectioneze bafta.
Ciao
cj98czh
Ideea era alta... nu trebuie sa folosesti filtre din reprezentanta (cu adaosul comercial urias)... poti lua de la producatori cunoscuti.... care se prea poate sa fie chiar aceeasi producatori care fac si cele originale (ca doar Renault nu face filtre) doar ca nu scrie Renault pe ele.... deci calitatea este aceeasi.... si nu improvizatii...... dar repet asta este parerea mea....

Eu unul asa fac... si le schimb absolut toate la fiecare 10.000 km sau 1 an, exceptie face filtrul de habitaclu care il schimb cam de 2 ori/an...
ricochet2
Dar la cat timp se schimba filtrul de polen ? Sau la cati km ?
send2cristea
ceva update, cu doua randuri de panza pe o parte din carbon am avut ceva probleme cu fluxul de aer. asa ca am scos una din panze. Acum pare f f bine si la flux si filtrare. ciao guys
nomax
De apreciat intentia ta, dar parerea mea e ca mai bine investesc intr-un filtru ceva bani decat sa investesc dupaia in alte piese care m-ar putea costa de 10 ori mai mult. Asta e parerea mea.
bogdan_bok
cam la ce alte piese te referi?
nomax
Pai tot ceea ce inseamna piese dupa filtrele pe care le facem homemade.
send2cristea
Am inteles punctul tau de vedere si sa sti ca ai dreptate. Singura chestie este ca in cazul asta nu sunt alte piese dupa si mai mult m-am gandit sa bag acolo in cadrul acela un odorizant solid pt un ambient mult mai placut in habitaclu. Am sa pun poze si pareri ulterioare. Ciao
zare
pai ,filtrul asta l-am pus in iarna ,asa cu material de la hota ,si am renuntat la el intr-o luna fiindca tot bordul era plin de praf,se pare ca nu filtreaza tot praful.Aveam o pelicula de praf foarte fin pe bord,si atunci am renuntat la el.Nu cred ca justifica economia facuta,dar fiecare face cum crede ca este mai bine pentru el.
send2cristea
bv uite o parere din experienta. eu acum am pus cu carbon si mie nu mi s-a parut ca ar fi aerul mai murdar decat d obicei in habitaclu si nici p bord nu vad mai mult praf decat de obicei. Eu sunt f f multumit dar ma rog sa fim anatosi. Ciao
playeroooo2000
filtrul de polen, si nu unu oarecare ci chiar de Carbon activ, poate fi facut acasa, folosind folie de carbon activ de la hote< am gasit la practiker cu 9 ron bucata, am dzlipit vechiul filtru de pe rama de plastic, am facut un evantai din filtrul acela de hota pe care dupa aceea l-am lasat la presa legat bine-strans intre 2 bucati de shipca(si pus intre elementii de la calorifer care este fierbinte-a iesit perfect) , l-am lipit cu silicon sanitar de rama(mai poate fi folosit si banda dublu adeziva de buna calitate ceea ce ar ridica costul putin dar estetic iese frumos-cui vrea). am pus 2 straturi de foaie, asta in functie de cat de groasa si cat de mare este densitatea ei(comparat cu cea care era originala pe filtru, sufli si simti cat opune rezistenta aerul, dupa care probezi pe cele doua straturi si compari) .l-am lasat la uscat 2 ore aproape de calorifer.comparativ cu cel original care nu era de carbon activ a iesit nu perfect din p.d.v. estetic.dar sigur filtreza mult mai bine .cand stau dupa un autobuz mai vechi nu mai simt asa de tare fumul ala usturator de diesel.siu nu mai pute in masina.vechiul filtru a fost pe masina 9 luni si am gasit pamant si nisip in el.de acum il schimb la 3 luni, si poate mai perfectionez ceva la metoda de realizare.
p.s. promit solemn sa fac poze data viitoare cand voi confectiona filtrul de polen

Aceastã postare a fost editatã de playeroooo2000: 12 Mar 2010, 21:20

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=175344&hl= postul nr. 10
au trecut 3 luni si a venit vara, in masina nu pute, miroase putin a praf cand pornesc prima data in zi ac-ul.
saptamana viitoare schimb si fac poze cu evantaiul

9 Jun 2010, 21:42:
INTREBARE> care este diferenta constructiv vorbind intre ac si clima de pe scenic.
am in vedere o adaptare pentru trecerea de la ac la clima.
send2cristea
Ma bucura sa vad ca mai sunt si alte idei, iar idea asta pare sa fie chiar mai tare decat a mea. Bineanteles ramane sa vedem si ceva poze. In principiu suna ca si cum aproape ca si eu m-am convins ca o sa fac. In still evantai e clar ca filtreaza chiar mai bine.
Sa zicem ca in cazul ideii mele ar fi avantajul ca dureaza max 5 min pana la inlocuirea filtrului odata ce ai confectionat cadrul.
Ah si ar mai fi si faptul ca dint-un filtru de 9 lei eu folosesc de trei ori.
Insa ce e corect trebuie mentionat. Stilul evantai e mai bun filtrant si nici nu are rost sa ne zgarcim chiar atat de tare la leut asa.
Sa faci pozne sa le vedem si bafta celor care totusi se hotarasc sa se alature.
Virgilake
De unde imi cumpar si eu unul ??
Nu mai baga rece AC-ul si am schimbat freonul. Acum baga rece dar se simte cam infundat filtrul. L-am scos si e cam plin de praf si frunze, l-am scuturat bine, dar cred ca ar trebui schimbat.

Aveti vreo recomandare pentru Bucuresti ?? De unde pot sa cumpar un filtru ok ca bani si calitate ??

P.S. : Am luat unul de la autokarma si nu se potriveste, desi mi-au garantat ca merge si pe scenic II desi pe cutie scria "astra G - astra H". O sa-l iau sa le dau cu el in cap ... incompetenti !
cj98czh
Este un user ca vinde filtre cu carbon activ pe forum... cauta in sectiunea bursa... ti-l recomand.... calitate buna, preturi ok si trimite prin curier oriunde in tara... eu iau de la el de vreo 2 ani..
Virgilake
Nu reusesc sa dau de el, e stufoasa rau bursa asta ...
Ai un contact ceva ??

hai ca l-am gasit "Tudor B"
merci !
cj98czh
AI PM !
playeroooo2000
26 Jun 2010, 14:06:
cum am facut eu filtru de habitaclu cu carbon activ
1.cumparat foaie de filtru carbune activ de la briocostore, ies doua filtre din o foaie 10 ron
2.scos filtrul cu rama de plastic, dat jos hartia filtrant6a veche, curatat bine rama...
3.am confectionat evantai din foaia taiata in doua, se potriveste la fix cu latimea cadrului filtrului vechi, latimea pliului evantaiului confectionat sa fie comparabila cu latiema ramei de plastic adica aproximativ la fel ca sa incapa filtrul in locas bine. puneti evantaiul la presat sub o sipca..am bagat-o sub un scaun cu ceva greu peste(vezi foto)
4.dupa vreo 2 3 ore scos de la presat, lipit basnda dublu adeziva intai pe filtru pe doua laturi paralele, si alte doua pe rama(foto)
5.cu grija atentie rabdare si putin ajutor de la alte doua maini(se poate si fara dar e mai usor cu) aplicati evantaiul in cadrul de plastic, lipit bine 1 ron o rola-nu neaparat de foarte buna calitate
6.aplicati putin silicon sanitar pe laturile evantaiului cum se vede in poza(eu am avut in casa si silicon si pistol) pentru etansare perfecta, LASATI LA USCAT-INTARIT
pentru cine poate imbunatati metoda asteptam idei ca e criza si afara foarte mult praf!

imagini postul 27 de la http://www.reno.ro/Revizia-de-90-000-Km-t175344.html
send2cristea
playeroooo am vazut pozele tale si bv tie. foarte bine facut filtrul. Sper sa t aprecieze cei c il vor folosi. Am sa fac si eu pt cadrul meu stilul evantai. Ciao
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.