Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din 1.4 8v in 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
ienciu
Salut,
Considerand o imbunatatire, am de gand sa modific motorul de renault symbol 1.4 8v (2006) in cel cu 16v (2004).
Ca sa exclud "sfaturi" de gen "mai bine iti cumperi motorul de 2.0l", NU ma intereseaza sa schimb motorul iar piesele de 1.4 16v le am.
Pe scurt si foarte simplu trebuie inlocuita chiuloasa si admisia. Din cate m-am documentat bloc motor , electronica sunt identice.
Daca a mai facut cineva aceasta modificare sau stie exact ce presupune il rog sa posteze.

Multumesc
SorinV
Dupa ce pui chiulasa pe pozitie o sa mai ai de schimbat total distributia, admisia, evacuarea, electronica motorului (apar bobine individuale), reglajul de relanti, suporturile de motor, dimensiunea ambreiajului (sau il pastrezi pe asta si nu tine prea mult), sistemul de racire (furtunuri in special), alimentarea cu combustibil (trasee conducte, comnda injectoare), harta de functionare a injectiei si or mai fi si alte maruntisuri.

Ceea ce vrei este total lipsit de sens si logica. mai degraba imbunatatesti motorul pe care il ai sau cumperi un 1.4 16 V direct. este mai ieftin si mai eficient.
ienciu
Multumesc de info, tin sa precizez ...kitul distributie, bobinele, axele cu came nu ma costa nimic. Din cate stiu cod ambreiaj este acelasi s-ar putea sa gresesc. Vroiam sa stiu daca cumva apar surprize, gen "mufe"diferite...etc. Soft ma costa 200 ron. Montajul din nou nu ma costa nimic. Chiar piesele "maruntis"
ienciu
Chiar nimeni nu ma poate ajuta aprox cu indicatii pas cu pas ce presupune modificarea, adica de genu admisia este in fata sau in spate, ai sau n-ai loc pt rola distributie noua? Nimic? adica fara "cumparati alt motor" nu merge, pt ce mai avem forum?
Este cat se poate de clar raportul castig/cost... Am piesele importante chiuloasa, rampa injectie, injectoare, kit distributie, axe cu came.
Castigul este de 25 cp clar, mai important cuplul, la investitie de pana 200-300 de euro soft/manopera/maruntisuri. Mie mi se pare rentabil la banii investiti.
Un sfat la ce sa fiu atent...Pls
SorinV
nu te ajuta nimeni pentru simplul fapt ca ceea ce vrei tu sa faci chiar si in conditiile in care ai piesele NU SE JUSTIFICA, prin urmare nu s-a apucat nimeni.
hellcat
QUOTE(ienciu @ 18 Mar 2010, 22:33)
Montajul din nou nu ma costa nimic. Chiar piesele "maruntis"
*


Pai daca piesele le ai si nu te costa nimic, softul e rezolvat, montajul nu te costa nimic...cu ce sa te mai ajutam noi??
Cine iti face modificarea? Sau tu ai de gand sa te apuci singur?

Forumul este intradevar pentru sfaturi si dialog, insa din ce scrii totul e aranjat wink.gif
Iti va trebui sa ai pe aproape un 1.4 16v sa te poti inspira in ceea ce priveste conectica, furtunaraie, pozitionari.

Ca sa-ti putem da sfaturi sau sa te ajutam la modul concret apuca-te de transplant si unde intampini problema, discutam.
ienciu
Modificarea nu merge. Renault a proiectat blocului motor de 1.4 8v identic cu 1.6 8v, iar 1.4 16v are blocul identic cu 1.6 16v. Incrucisat nu merge deoarece prinderea chiuloasa, circuit apa/ulei sunt altele etc. Am comparat simplu garniturile de chiuloasa si nu potrivesc.
arazvan2002
Am observat pe un forum cand se discuta despre motoare de astra 2.0 dti si 2.2 dti si spuneau ca diferenta intre ele este facuta de bielele mai scurte la 2.2 astfel crescand capacitatea cilindrica. Intereseaza-te despre internele motorului, poate faci alta manevra cu interne de 1.6, daca cumva se potrivesc.
ienciu
Se potrivesc internele de 1.6, merge chiuloasa la perfect, pompa injectie/benzina acelasi debit, se poate mari capacitatea motorului (1600 cm3) pe acelasi bloc motor/fara probleme rar. Doar ca eu piesele de 16v le-as fi avut la dispozitie si merita investitie/castig putere. Sa cumpar cu 1.6 8v (aprox 350 euro) + montaj+soft nu castig mare lucru, plus ca intentia mea era sa ajung la 2 axe cu came (16v) , modificarea cu piese/soft era destul de sesizabila. Prea multe variante nu-mi raman.
ftitus
Daca am inteles bine, un 1.4 8V se poate transforma usor in 1.6 8V? Cilindrii sunt alezati direct in bloc, sau sunt camasi? diferenta de cursa de 1cm este prevazuta si in blocul de 1.4?? ar ramine de schimbat doar vibrochenul cu biele si pistoane.
ienciu
asta nu stiu exact, pt ca m-am interesat doar de modelul cu 16v. Teoretic ar merge , modificarea ar trebui facuta la nivel de biela, in rest totul este la fel . Ideea de baza este ca trebuie avut grija sa nu loveasca pistolul in valva la deschiderea ei. Intre clio si logan sunt mici modificari de ex alt model injectoare, o mufa la admisie(rol?).
bejanmarinel
nu sunt sigur dar nu cred ca se potrivesc gaurile de ungere.
la un motor de laguna 1.8 8V nu se poate monta chiuloasa de 16V. cred ca e valabil si pentru cel de 1.4 avand invedere ca trebuiesc unse 2 axe cu came si nu numai una. in rest nu vad ce probleme ai avea, decat sa iti mai montezi admisia, curelele, calculatorul si ce mai e pe acolo
ionutt daniel
Nu merge facuta modificarea, asa cum s-a spus mai sus blocul motor fiind diferit. Varianta cea mai simpla e sa pui o chiulasa de 1.6 8v la care sa incerci sa majorezi supapele (daca mai permite).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.