Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reparatie spirala Airbag+Serv
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
danromania2002
In primul rand va trebuie chei imbus torx de 20 si 50 o surubelnita dreapta, o surubelnita in cruce , letcon cositor si multa rabdare .

!!!ATENTIE scoateti o borna de la baterie si siguranta 15a

Desfaceti cochiliei inferioare a volanului care e prinsa in 3 suruburi cum se vede in poza.
[attachmentid=1627601280]

In spatele volanului sunt 2 cleme metalice pozitionati volanul cum va este mai usor pentru a introduce o surubelnita dreapta sub clema iar apoi trageti clema spre exteriorul volanului. Dupa ce a-ti tras clemele airbagul iese foarte usor.
user posted image

Aveti grija sa nu trageti de airbag , in spatele lui se afla o mufa orange bagati surbelnita usor sub ea si o sa iasa usor , deconectati mufa de la claxon iese foarte usor.

user posted image

Apoi cu un torx de 50 desfaceti surubul care tine volanul dupa ce l-ati desfacut trageti stanga dreapta pentru a scoate volanul de pe caneluri

user posted image

Dupa ce ati scos volanul demontati maneta de comanda radio cd are un surub se desface usor

user posted image

Deconectati cele trei mufe din spatele blocului de lumini si apoi trageti usor de el iese usor

user posted image

Blocul are patru suruburi folosind surubelnita in cruce se scot iar apoi trageti in laterla de manete o sa iasa usor , atentie maneta cu semnalizare are si o mufa care trbuie deconectata in spatle blocului.


[attachmentid=1627601282]

Capacul care se roteste se scoate usor prin tragere are 3 cleme din plastic trageti usor , si voila celebra spirala

[attachmentid=1627601283]

Verificati unde este intrerupta de obicei este in partea de sus . Dupa ce ati descoperit unde este intrerupta siprala curatati plasticul din jurul rupturii luati o lita subtire cositoritio iar apoi , cositoritio pe spirala ( folositi un cutit sub spirala cat cositoriti pentru a nu topi ceva) ,dupa ce sa raceste dati un strat de lac. Cam asa arata la mine reparatia.Atentie cand montati capacul spiralei aveti grija ca spirala sa aibe spatiu de rotire si in stanga si in dreapta pentru ca daca montati prost la primul viraj mai serios se rupe imediat spirala ( rotiti capacul dupa montare stanga dreapta sa aiba toleranta cam 10 ture si in stanga si in drepata)

[attachmentid=1627601284]

Dupa ce ati facut pasul de sus montati totul urmand pasi in sens invers daca totul este montat ok becul AIRBAG+SERV se va stinge iar eroarea din calculator dispare dupa 50 de cicluri de pornire

Acest material este o nota informativa si nu indeamna pe nimeni sa umble la masina sa. Tot ceea ce faceti, e pe proprie raspundere si forumul reno.ro sau oricine altcineva nu poate fi tras la raspundere in nici un fel.

Atentie. AIRBAGURILE POT PROVOCA MOARTEA
sorin.enache
Am avut si eu problema asta insa cu contactele de la claxon. EU am reusit sa gasesc pe net un bloc intreg de bicorp sport si l-am schimbat cu totul.
Spirala veche la airbag nu avea nimica, am verificat-o si e ca noua, partea de claxon am reconditionat-o eu, acum este 100% functionala...daca ii este de ajutor cuiva PM.
Am sa adaug mai tarziu un reply cu mai multepoze despre operatie sau un tutorial nou:)
Inca o data multumesc pentru efort...


Precizez ca spirala de bicorp are un circuit pentru airbag in plus fata de cea din tutorial.
Euu90
Stie cineva sa imi spuna cum se scot clemele din spatele volanului? Cele 2 cleme metalice din spatele volanul la mine nu vor sa iasa, am incercat cu surubelnita cu patentul, am tras de ele de le-am zapacit dar tot nu ies afara sad.gif.
Daca are cineva un sfat, astept cu interes. Multumesc smile.gif
hellcat
Mai, clemele alea "nu ies", sunt prinse de airbag. Tot ce trebuie sa faci e sa le impingi inspre lateral exterior, in asa fel incat "sa sara/sa alunece" de pe cele 2 piese metalice ce le poti vedea in mijlocul volanului (vezi poza de mai sus).
sorin.enache
Ai grija! Ca daca le indoi cum nu trebuie o sa te chinuiesti sa dai jos airbagul.
Eu am procedat asa:
- am tras de capacul de la airbag pana ce am desprins clipsurile din parea centrala sus si o laterala
- intorci volanul la 90 de grade ca sa ai acces la celemele alea 2 din spate si cu o surubelnita lata tragi in spre exterior(marginea volanului) de ele. Adik pur si simplu le impingi spre exteriorul volanului, nu tragi de ele in afara, nu le indoi.
Chestia de care se tin de volan este ca un fel de pana cu o mica buza in partea exterioara, conica. Cand vei fixa la loc airbagul pur si simplu in vei impinge in locas.

E km tarziu....nu stiu daca m-am exprimat coerent, dar daca ai nelamuriri lasa mesaj, promit sa raspund maine.
Success!
mizuno4vdm
manetele pot fi demontate de pe corpul acela?pt ca eu am doar panglica rupta si nu gasesc corpul intreg pt hatchback si anume cu comanda pt stergator spate si cb...
sorin.enache
Da. Are fiecare cate 2 sutuburi torx. Le demontezi de pe corpul spiralei si le pui pe spirala noua. Daca te pot ajuta cu poze/sfaturi spune-mi.

P.S. te pot ajuta si cu o spirala daca vrei, are si manete, dar cea de stergatoare nu are butonu de CB...dar le dam jos si le punem pe ale tale nu-i bai...smile.gif
onlinedriver
@danromania2002
Atentie când montați capacul spiralei aveți grija ca spirala sa aibe spatiu de rotire si in stanga si in dreapta pentru ca dacă montați prost la primul viraj mai serios se rupe imediat spirala ( rotiti capacul dupa montare stânga dreapta sa aiba toleranta cam 10 ture si in stanga si in drepata)

Aveți grijă la montarea spiralei înapoi. Volanul are numărul de rotații spre dreapta mai mare decât spre stânga. Recomandabil e să rotiți roțile pană într-o limită (stânga sau dreapta), și să fixați cu o marja de siguranță spirala (desfășurată sau strânsă spre centru).
cbardan
Am reusit si eu sa rezolv problema. Am cositorit direct banda in zona unde se rupsese lita de cupru. Sper sa tina. Multumesc autorului tutorialului.
kappy1112
am si eu eroarea asta cu airbag + serv. am scos spirala si am verificat-o cu un multimetru si avea continuitate 173.gif. in fine, am mai verificat niste cabluri si contacte pe acolo, m-am resemnat si am montat totul la loc. dupa ce am terminat de montat am intrat cu ddt-ul si am constatat ca de fapt am probleme cu airbagul pasager. la airbag sofer si la pretensionari centuri aveam o impendanta de 255 ohmi iar la cel din dreapta, impendanta era de 75 ohmi. aveti idee de la ce ar putea fi? stiti cumva pe unde trec firele de la airbagul dreapta?
ida01ro
QUOTE(sorin.enache @ 31 May 2010, 21:56)
Am avut si eu problema asta insa cu contactele de la claxon. EU am reusit sa gasesc pe net un bloc intreg de bicorp sport si l-am schimbat cu totul.
Spirala veche la airbag nu avea nimica, am verificat-o si e ca noua, partea de claxon am reconditionat-o eu, acum este 100% functionala...daca ii este de ajutor cuiva PM.
Am sa adaug mai tarziu un reply cu mai multepoze despre operatie sau un tutorial nou:)
Inca o data multumesc pentru efort...
Precizez ca spirala de bicorp are un circuit pentru airbag in plus fata de cea din tutorial.
*



stiu ca este km tarziu smile.gif dar totusi, Sorine mai ai spirala aia? Sau spune unde/cum sa gaseste spirala aia ?

Claxonul meu functioneaza aleator si evident ca atunci cand ai nevoie NU functioneaza! E teribil de neplacut.

Am izolat problema ca fiind la volan (claxonul functioneaza fiind verificat separat+ conexiunile sale).

O alta varianta ar fi schimbarea manetei (+conexiunea electrica aferenta) cu una de logan care are butonul de claxon in capat. A incercat cineva varianta asta?

multumesc.
vasilecool
eu am scapat relativ usor .se aprindeau martorii airbag+serv ,stateau aprinsi o perioada ,apoi se stingeau .si tot asa...
nu am airbag decat la volan .am scos afara airbagul cu teama de a nu fi devina spirala ... norocul meu ! symbolul 2005 ,are o lamela de masa pe volan ,care sta apasata pe carcasa airbagului . am ridicat-o putin mai sus decat era si am curatat-o putin .i-am dat si cu putin ulei ,cu toate ca pare din inox(sau o fi doar nichelata) .acum totul si-a revenit la normal ,se aprind(martorii)doar cand pun contactul ,iar apoi se sting .
cu aceasta ocazie am facut si unele reglaje lamelelor de la claxon ,care pe partea dreapta aproape ca nu mai faceau contact .
airbagul ,are dpua cleme din sarma destul de otelita ,pe spatele volanului ,care se imping catre exterior ,dupa niste pinteni din aluminiu ai cadrului volanului .apoi iese usor .inainte de asta ,eu am scos siguranta de la airbag ,ca sa nu am vreo surpriza ...
daca aveti o astfel de problema ,incercati aceasta varianta .poate nu este rupta spirala .
WTX
QUOTE(sorin.enache @ 19 Dec 2010, 21:58)
Da. Are fiecare cate 2 sutuburi torx. Le demontezi de pe corpul spiralei si le pui pe spirala noua.  Daca te pot ajuta cu poze/sfaturi spune-mi.

P.S. te pot ajuta si cu o spirala daca vrei, are si manete, dar cea de stergatoare nu are butonu de CB...dar le dam jos si le punem pe ale tale nu-i bai...smile.gif
*




salut! am un renault clio 'thalia' din 2004, 1.5 dci.
am o problema la VOLAN, cu claxonul, in partea stanga nu claxoneaza, cand apas (in partea dreapta merge perfect).
am citit aici,dar nu inteleg exact, trebuie dat airbagul jos? nu ma pricep si nu vreau sa fac vreo boacana si nici bani sa merg la reprezentanta nu am sad.gif

am atasat o poza (scuzati calitatea ei!) in care am insemnat problema.
sunt convins ca este sub capac problema, am tras usor de el, dar cand am vazut ca nu iese, am renuntat (mai ales ca am citit pe aici de sarit airbaguri daca nu scoti siguranta..)
ce se afla sub volan? spirala e problema sau e o vreo clema ceva? (repet ca in partea dreapta merge perfect)

o a doua 'problema' este sigla de pe capacul volanului (se poate vedea ca s-a 'exfoliat' si arata urat).
as vrea s-o scot (cum se scoate?), s-o curat si eventual s-o vopsesc cu un spray.
ce-mi recomandati?

multumesc!
angy1
Probabil nu face contact bine clemele
Daca vrei sa scoti airbag-ul scoate borna + de la bat. sau siguranta de la airbag
In spatele volanului in dreptul spitelor laterale ai 2 cleme le indepartezi spre exterior cu o surubelnita lata. Ai grija cind departezi airbag- ul sa-l tragi usor sa poti sa- i scoti mufa sa poti sa te uiti la clemele care nu fac bine contact.
WTX
QUOTE(angy1 @ 11 Mar 2015, 14:35)
Probabil nu face contact bine clemele
Daca vrei sa scoti volanul scoate borna + de la bat sau siguranta de la airbag
In spatele volanului in dreptul spitelor laterale ai 2 cleme le indepartezi spre exterior cu o surubelnita lata. Ai grija cind departezi airbag- ul sa-l tragi usor sa poti sa- i scoti mufa sa poti sa te uiti la clemele care nu fac bine contact.
*



Salut!

Nu vreau sa scot volanul. Pot scoate doar capacul de pe volan,sa ajung la cleme?
Airbagul e prins de capac? Adica,scoti capacul DOAR impreuna cu airbagul?
Daca scot siguranta de la airbag,e suficient? Sa nu mi sara n freza...

Capacul ala e prins in suruburi?
Daca trag usor de el,il pot scoate? Cu mainile libere..
angy1
Ca sa scoti airbag-ul trebuie sa indepartezi clemele alea de care am zis spre exterior . Airbag-ul are o mufa o desfaci si gata. In principiu ar fi suficient si siguranta. Ce crezi tu ca e capac este airbag.
espacern
QUOTE(angy1 @ 11 Mar 2015, 16:11)
. Airbag-ul are o mufa 

Are chiar 2 mufe....una in stanga si alta in dreapta daca este cu deschidere progresiva.
WTX
QUOTE(espacern @ 11 Mar 2015, 16:23)
Are chiar 2 mufe....una in stanga si alta in dreapta daca este cu deschidere progresiva.
*




Oare cat mi or lua la reprezentanta sa desfaca si sa se uite?
Daca i dau unuia de acolo un 20lei de o cafea,afara,poate ma rezolva. Nu cred ca e mare inginerie,doar ca eu nu as vrea sa risc ceva.

Inca o chestie,daca decuplezi/recuplezi airbag,apar erori in calc masinii?
angy1
Daca nu ai contactu pus nu biggrin.gif
espacern
Vezi cum arata "perna" de Air-Bag pe partea din interior.....cele 2 "sarme" in forma de U trebuie departate pentru ca sa-l poti demonta de pe volan
Grigo0605
Salut!

La mine spirala e smulsă din plasticul în care intră.
Acel plastic îl vedeți în ultima poză din primul post, este exact după bucata de spirală cositorita!

Acum întrebarea magică e : aș lipi și eu firele, dar unde?
Sunt smulse din plasticul ală iar înăuntru nu se vede nici un circuit, nici o bucată de liță!
Aș lipi firele direct pe pinii de sub plastic, unde intră mufa, doar ca nu știu ordinea firelor...

Mă poate ajuta cineva cu o schemă sau cu vreun sfat?

Am tot căutat pe la dezmembrari dar nu am găsit nimic să se potriveasca cu modelul meu, iar din alt oraș nu cumpăr ca nu știu dacă merge sau nu.
Așa ca aș vrea să o repar, știu ca e smulsă, are 2 fire, iar de unde e smulsă și până la mufa cu pini e o distanță de doar 1 cm...
1 cm care contează în momentul asta pentru ca stau becurile aprinse în bord.

Contează sensul firelor sau nu?
Adică dacă doamne ferește le lipesc invers de cum ar trebui... Sare airbag-ul? Sau intr-un caz fericit sare doar siguranta?
Mariusik_84
Salutare ,

Am demontat de curand volanul dupa coloana de directie si dupa montare am observat ca volanul nu intra pe ax pina la la capat - ramane o distanata de 0,5mm . Am atasat si o poza in sensul asta (cota marcata cu galben) E normal sa nu coboare pina la capat volanul pe ax sa ramana aceasta distanta? Multumesc
espacern
Nu e normal sa fie distanta acolo.......trebuie sa fie "la linie" ca sa mentina prin strangerea surubului cele 2 piese.
Mariusik_84
QUOTE(espacern @ 14 Dec 2015, 14:45)
Nu e normal sa fie distanta acolo.......trebuie sa fie "la linie" ca sa mentina prin strangerea surubului cele 2 piese.
*



sad.gif Eu asa l-am montat . Am incercat sa bat cu un ciocan in el dar nu vrea sa coboare mai jos.. Dar prin strangerea surubului poate sa coboare mai jos? sau se poate deteriora filetul din coloana de directie? Ms
dethave
Filetul se strica doar daca ești foarte ambițios...si cu forța mare in brat.Mai bine scoate volanul încă o data si uita-te atent de ce nu coboară. Sigur l-ai nimerit pe nuturi?
Mariusik_84
Am fost la un service (care are si dezmembrari de clio) si mi-au zis ca e normal sa nu coboare pana jos si sa ramana spatiul ala de 2 mm pentru ca axul cu filet ( la coloana de directie) este un pic conic.
Totodata mi-au explicat ca surubul nu ar mai strange cum trebuie volanul daca ar fii la acelasi nivel. Eu din pacate nu mai tin minte cand l-am desfacut cum era- coborat pina jos sau nu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.