Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: montare corecta Dunlop SP Sport 01
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
megane1
Va aduc salutul ; am cumparat momentan 2 x Dunlop SP 01 .
am observat ca nu au precizat un sens de rotatie, ci numai OUTSIDE / INSIDE.
Cele 2 buc. pe care le-am luat, daca e sa consider un sens " normal"de rotatie si mai ales un sens CORECT si LOGICde evacuare a apei , ar fi ca se potrivesc pe partea stanga a masinii(detalii in imagine) .
Cand o sa le cumpar pe celelalte 2 bucati , la ce trebuie sa fiu atent?
Nu cred ca exista anvelope pt "dreapta"sau pt "stanga"......
Daca e sa respect numai indicatiile OUTSIDE/INSIDE, rezulta ca pe partea dreapta, cumva designul Hydro Paddle ar cam aduna apa inspre interior, in loc sa o evacueze..
va rog ajutati-ma cu pareri/opinii..am cautat pe net cateva ore bune : singurele info pe aceeasi tema le-am gasit aici

apoi , intrebare:termenul "asimetric" desemneaza profilul de pe anvelopa, sau modul de montare pe masina ?
multumesc atentiei smile.gif

L.E. acum regret ca m-am cam grabit...inainte am avut de vara tot Dunlop, SPORT MAXX..excelente. acum le gasisem pe astea la DEDxxxN la 319 ron bucata (205/55/16) si mi s-a parut un pret bun . Stiam ca au profil asimetric, insa nu mi am inchipuit ca o sa ma ajute la "culesul" apei de pe sosele..
rtBK
am vazut pe mai multe masini... nu exista pentru stanga sau pentru dreapta...

sincer nu mai gasesc acum, dar erau niste niste poze facute de constructor ( nu mai stiu modelul ) la o masina care avea niste anvelope asemanatoare cu astea in care era fix aceasi problema.
megane1
inteleg ca nu exista stanga dreapta, dar conform indicatiilor Interior/Exterior, pe o parta a masinii comportamentul ar fi afectat de faptul ca in loc sa evacueze apa, ar parea sa o colecteze ,nu ?
hellcat
QUOTE(megane1 @ 6 Mar 2010, 21:49)
Cand o sa le cumpar pe celelalte 2 bucati , la ce trebuie sa fiu atent?
*


Sa fii atent sa le iei in stare buna si...la fel. icon_mrgreen.gif Nu exista ce vrei tu, anvelope "in oglinda". Oricum, evacuarea apei se va face in acelasi mod pe ambele parti.
Asimetric face referire la profilul anvelopei.
rtBK
daca nu ai cumparat deja, cauta profil V... nu o sa iti para rau.
hellcat
QUOTE(megane1 @ 6 Mar 2010, 22:14)
pe o parte a masinii comportamentul ar fi afectat de faptul ca in loc sa evacueze apa, ar parea sa o colecteze ,nu ?
*


E tot de evacuare, apa se va indrepta catre exteriorul anvelopei, pe unde de altfel are si canalul de iesire.
megane1
Cata, cum adica evacuarea apei se va face in acelasi mod si pe partea cealalta ?? in poza pusa de mine, se vede clar ca ala e sensul de rotatie ok, padelele alea colectand apa de pe suprafata anvelopei si orientand-o inspre exteriorul rotii; ori daca anvelopa e montata pe partea dreapta a masinii, se inverseaza sensul de rotatie si deschiderea padelelor ar fi exact invers, cu deschiderea catre exteriorul rotii si cu evacuarea catre interior wacko.gif
Anvelopele sunt noi -noute, DOT 0110 .
rtBK
o parere sincera, canelurile acelea sunt mult prea subtiri ca sa faca fata cum trebuie la o cantitate mare de apa. Si la cantitati mici nu ar trebui sa iti pui probleme.
megane1
rtBK , am avut de mult timp " in V" , cum spui tu..citeste editarea primului post sad.gif ; acum m-am grabit si ma hotarasem sa le iau pe astea in loc de Sport Maxx din motive de pret, desi diferenta nu era tocmai mare(insa numai pe net gasisem Sport Maxx la un pret ok, in rest la magazine/depozite nu prea se aduc decat la comanda si pretul e exagerat, si era justificat de vanzatori prin" exclusivitatea" adusa de "comanda speciala") sad.gif

pe site-ul Dunlop si pe tyretest.com SP SPORT01 sunt in categoria high performance(Sport Maxx urile pe care le regret atat acum radmasa.gif erau la categoria ULTRA inalta performanta tongue.gif )
rtBK
trebuia sa deschizi un topic iti dadeam site-ul unui importator serios ( omu nu-i roman ). In orice caz nu cred ca ar trebui sa iti faci probleme cu anvelopele astea. Sunt ok smile.gif
hellcat
Bogdane, am inteles ce zici tu, insa apa degajeaza pe unde are loc.
Anvelopa trebuie sa faca serviciul de evacuare a apei in momentul cand e in contact cu solul, ceea ce se si intampla, tocmai apa colectata pe interior isi face loc spre exterior pe canalele respective. Dar e vorba de un moment strict si repetabil, anvelopa avand n pete de contact.
Cauta pe youtube, cred ca sunt filmulete despre acvaplanare si combaterea ei, cand se filmeaza de sub o suprafata transparenta.
aaddrryyss
@megane1

Si eu m-am framantat cu intrebarea asta, insa m-am potolit...ma gandesc ca "stiu ei ce stiu"...
Eu cand am luat masina din reprezentanta avea pe ea Michelin Primacy, care au exact caracteristica din pozele tale: pe laterala stanga desenul ala se invarte intr-un sens parand ca evacueaza apa la exterior, iar pe partea dreapta a masinii "desenul" ala se invarte invers, parand ca evacueaza apa la interior. Am mers asa 5000 Km si apoi am schimbat rotile cu cele de iarna (cele originale le-am marcat ca sa stiu care in ce pozitie a fost).
Primavara le-am pus la loc, si abia atunci am observat ciudatenia. M-am framantat un pic, apoi mi-am zis ca daca le pun la loc in aceleasi pozitii in care le-a pus si producatorul ar trebui sa fie in regula. Dupa cum spuneam...stiu ei ce stiu.
megane1
alte opinii? huh.gif
b76bgaarh
se monteaza in asa fel ca in timp ce dai ocol la masina toate anvelopele sa arate outside......


mama ce probleme aveti si voi...

megane1
de ce spui asa, Barfi wacko.gif ...nu sunt idiot, inteleg outside/inside si inteleg ca outside e outside pur si simplu. ...insa problema mea e modul cum " functioneaza" profilul anvelopei,etc..
si uite, nu e numai problema mea, si pe alte forumuri e discutata : same problem

ma rog, se poate sterge wacko.gif
b76bgaarh
1 in primul rand nu a zis nimeni nimic de inteligenta ta...

2 daca dunlop le comercializeaza asa... stie el ceva... ei le-au proiectat ei iti dau garantie daca sunt montate corect

3 anvelopele asimetrice sunt mai bune decat cele simetrice, de exemplu ca rezerva, pt ca pot fi puse pe oricare parte a unei masini fara sa schimbi sensul de roatatie

aaa si mai e ceva acest model este folosit la greu de audi si mercedes pt

bafta....
ghertzoi
aceeasi dilema am avut-o in urma cu 3 ani, mi-am cumparat anvelope de iarna pirelli profil asimetric, cateva zile eram in confuzie totala, dar pana la urma m-am gandit ca nu or fi tampiti cei care le-au facut. De atunci pana acum nu am avut nici o problema din cauza asimetriei. Iti bati capul degeaba.
b76bgaarh
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_roro//t...er/sp_sport_01/

uite descrierea lor la dunlop....
megane1
stiu descrierea, am cautat pe zeci de site uri poze, montare, etc. am inteles: le montez conform cu indicatiile de pe anvelopa, OUTSIDE outside si gata smile.gif
b76bgaarh
ai grija la montat si echilibrat....

succes...
cj98czh
Am avut pe Skoda de servici Dunlop Sport 01 si sincer am fost foarte multumit de ele atat pe uscat cat si pe ud... anvelopele se monteaza cum scrie cineva mai sus cu Outside catre exterior.... sincer cred ca iti bati capul pe lucruri care si le-au batat de mult cei de la Dunlop.... asculta-i... ca nu au scris Inside si Outside de pomana.... Spor !

L.E. Eu am cumparat Yokohama AC01 .... este exact aceesi poveste ca si la Dunlop Sport 01...
megane1
va multumesc pentru raspunsuri.
Victorine
Aceeasi problema si pentru Falken HS439, care nu au decat insemnul OUTSIDE, fara alte precizari, desi sunt in mod evident asimetrice. Asa cum sunt acum montate anvelopele (corect, cu indicatia OUTSIDE in exterior) amprenta nu e acceasi pe sol. Pe partea stanga nervurile sunt orientate oarecum nefiresc. Ori anvelopele au anumite caracteristici proiectate pentru a bloca zapada in santuri care in felul asta nu lucreaza cum ar trebui. Deci lasand la o parte consideratiile gen "stie producatorul ce stie", am motivele mele pentru care sa ma intreb daca e normal sau nu.

Cateva explicatii aici: http://www.barrystiretech.com/directionala...ricaltires.html
ritter
Daca omu' de la Dunlop zice "outside", monteaza-le asa si gata, stiu ei ce fac.
Ce atatea intrebari ?! smile.gif
edward_zone
am eu pe masina 4 bucati de peste un an.
sunt foarte bune si pe uscat si pe ploaie.
se monteaza exact cum scrie pe ele.
evacuarea apei se face sub masina si este foarte eficienta.
alintosu
Salut.Am si eu o problema in legatura cu cauciucurile asimetrice.Am montat acum doi ani pe un Kangoo pe puntea spate cauciucuri Kumho asimetrice , bineinteles cu Outside spre exterior cum specifica producatorul.Mentionez ca in afara de outside, inside nu au inscriptionat nimic altceva, deci fara sens de rotatie obligatoriu si nici stanga- dreapta cu am gasit pe net ca ziceau unii ca ar exista asa ceva.Problema este ca ele s-au uzat pe exterior , si nu din cauza unor probleme mecanice.Mi s-a explicat in mai multe locuri pe unde am intrebat ca daca nu sunt cauze mecanice si nici nu am rulat cu presiune prea mica in ele , ceea ce nu s-a intamplat, s-ar fi ros pe exterior din cauza faptului ca masina circula tot timpul incarcata la capacitate maxima, si din cauza faptului ca am abordat viraje cu viteza prea mare, ceea ce poate fi adevarat.Acum pentru a echilibra oarecum uzura , m-am gandit ce s-ar intampla daca le-as monta invers de cum se specifica , si am intrebat din nou in mai multe locuri la persoane asa zis avizate , dar nu am primit raspunsuri concrete de la nimeni.Unii au zis ca le schimb directia de rulare si ca se va rupe insertia , si dupa ce au vazut ca intradevar nu au specificata directionalitatea au intrat in ceata.Am facut si schite pe hartie cu profilul , pentru a vedea ce se schimba in cazul montarii "incorecte" si din nou nimeni nu a reusit sa imi dea un raspuns clar.Acum legat de evacuarea apei , eu nu inteleg de ce ar fi o problema ca e evacuata sub masina sau in afara masinii.Caldura de asemenea poate fi disipata la fel de bine pe interior cat si pe exterior.Din cate am citit despre acest model de cauciucuri cam la aceste aspecte legate de evacuarea apei si disiparea caldurii se adreseaza, acest profil asimetric folosind fiecare banda longitudinala pentru un anumit scop.Atata timp cat ele nu au directie obligatorie de rotatie , nervurile celui de pe dreapta sunt orientate oarecum invers fata de cel din stanga.M-am gandit la toate aspectele legate de aceste cauciucuri si nu am reusit inca sa inteleg de ce se pot monta doar in acest fel.Poate are careva dintre voi explicatia la aceasta problema.Nici pe siteurile producatorilor de anvelope nu am gasirt explicatii concrete cu privire la aceste lucruri.
Bogdan_M
[attachmentid=1627796087] [attachmentid=1627796086] Salutari tuturor,

Am exact aceeasi problema ca si "megane1", si tin neaparat sa aflu care este misterul acestor anvelope, pentru ca am dat ceva bani pe ele si nu sunt lamurit daca am fost pacalit de vanzator sau nu.
Nu vreau sa repet cele spuse de colegul legat de profilul anvelopelor, dar daca cineva poate oferi o explicatie corecta ar fi de mare ajutor.
Atasat sunt 2 poze in care se vede clar cum arata profilul cauciucului de pe stanga si cum arata cel de pe dreapta.
alexumf
Mai corect decat indicatiile OUTSIDE - INSIDE trebuie respectate si nu exista pt acest profil anvelope pt stanga/drapta/fata/spate....chiar as fi si eu interesat sa citesc...

R19/16v
Citeste si tu mai sus, mai sunt si alti producatori de anvelope care au profile asemanatoare. Eu am Toyo Proxes, si, la fel ca si la tine, par a fi puse prost, dar am uzat deja un set, si am mai luat unul identic, sunt foarte multumit de ele, nu te-a pacalit nimeni.

21 Mar 2012, 12:37:
Anvelopele si asimetrice, si cu sens sunt foarte rare si sunt destinate masinilor de inalta performanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.