Totul a inceput acum vreo cateva luni, am alimentat cu benzina si cand am pornit motorul sa plec, a inceput sa scoata un sunet ciudat (ca un vuiet... de motor de aspirator asa), fum de sub capota (din partea dreapta, cea cu fuliile) zi mi-a bagat inauntru un miros ca de plastic (izolatie) incins.
Sunetul varia cu turatia motorului, si parca motorul nu se mai tura la fel de "repede", tragea mai greu de el.
Am ridicat capota, nu se vedea nimic nelalocul lui, sau ars, innegrit, fumul se degajase, deci nu am vazut sursa exacta si inca se mai simtea mirosul acela de incins.
Nu am stiut ce sa zic, m-am dus inauntru, am dat o cheie, a pornit fara sunetul acela si nici fum nu a mai scos. Au urmat multi km (cam 3000-4000) fara vreun semn de genul.
De cand cu frigul, mi-a mai facut odata (scotea sunetul), am tras pe dreapta, am oprit motorul, l-am pornit - mergea smirna. Pana acum facea asa numai cand porneam motorul. De data asta insa, a inceput sa scoata sunetul asta la ralanti, stand la semafor (motorul inca nu era la caldura nominala).
Am zis ca deja e de mers cu ea la service, dar daca nu face mereu, si nici nu e o regula a aparitiei fenomenului, m-am gandit ca nu pot sa ma duc cu masina functionala la ei pentru ca nu ar avea ce sa faca.
Tot iarna asta, pe frigurile alea mari, la prima pornire, pleca la prima cheie, dar nu statea pornita. Ca sa stea pornita trebuia sa tin 1-2 secunde acceleratia putin apasata. Daca statea la cald, in parcarea subterana la serviciu, pornea normal. Ma gandesc ca ar avea si asta legatura. Acum ca s-a incalzit, din nou, porneste normal.
Luni s-a repetat episodul cu viuetul asta, numai ca nu a disparut dupa ce am oprit si repornit motorul. A trebuit sa fac asta de vreo 5-6 ori.
Astazi am plecat cu ea in oras, si a inceput iarasi sa scoata sunetul asta, numai ca din nou acum era motorul pornit, ba chiar la temperatura nominala. Miros de incins in masina... toate cele. L-am oprit l-am pornit si a incetat iarasi.
Ca epilog, ce am observat astazi este ca intensitatea luminii farurilor este mai mica la ralanti decat atunci cand este motorul turat. Am observat asta stand in coloana, cand turam foarte putin motorul crestea intensitatea luminoasa. La fel turatia ventilatoarelor de habitaclu, cand sunt date la maxim, au o turatie la ralantiul motorului si una putin mai mare daca turez putin motorul.
Am mai observat si ca variaza turatia motorului in ritm cu luminile de avarie (nu si cu semnalizare sau cu stergatoarele).
Acum dupa toata polighia asta, aveti vreunul o parere, o sugestie.
Sa vad cand ajung la un service, dar stau prost cu timpul, si nici nu prea stiu unde, aici in Bucuresti.