Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vuiet ciudat + fum de sub capota
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
MuciX
Totul a inceput acum vreo cateva luni, am alimentat cu benzina si cand am pornit motorul sa plec, a inceput sa scoata un sunet ciudat (ca un vuiet... de motor de aspirator asa), fum de sub capota (din partea dreapta, cea cu fuliile) zi mi-a bagat inauntru un miros ca de plastic (izolatie) incins.
Sunetul varia cu turatia motorului, si parca motorul nu se mai tura la fel de "repede", tragea mai greu de el.
Am ridicat capota, nu se vedea nimic nelalocul lui, sau ars, innegrit, fumul se degajase, deci nu am vazut sursa exacta si inca se mai simtea mirosul acela de incins.

Nu am stiut ce sa zic, m-am dus inauntru, am dat o cheie, a pornit fara sunetul acela si nici fum nu a mai scos. Au urmat multi km (cam 3000-4000) fara vreun semn de genul.

De cand cu frigul, mi-a mai facut odata (scotea sunetul), am tras pe dreapta, am oprit motorul, l-am pornit - mergea smirna. Pana acum facea asa numai cand porneam motorul. De data asta insa, a inceput sa scoata sunetul asta la ralanti, stand la semafor (motorul inca nu era la caldura nominala).

Am zis ca deja e de mers cu ea la service, dar daca nu face mereu, si nici nu e o regula a aparitiei fenomenului, m-am gandit ca nu pot sa ma duc cu masina functionala la ei pentru ca nu ar avea ce sa faca.

Tot iarna asta, pe frigurile alea mari, la prima pornire, pleca la prima cheie, dar nu statea pornita. Ca sa stea pornita trebuia sa tin 1-2 secunde acceleratia putin apasata. Daca statea la cald, in parcarea subterana la serviciu, pornea normal. Ma gandesc ca ar avea si asta legatura. Acum ca s-a incalzit, din nou, porneste normal.

Luni s-a repetat episodul cu viuetul asta, numai ca nu a disparut dupa ce am oprit si repornit motorul. A trebuit sa fac asta de vreo 5-6 ori.

Astazi am plecat cu ea in oras, si a inceput iarasi sa scoata sunetul asta, numai ca din nou acum era motorul pornit, ba chiar la temperatura nominala. Miros de incins in masina... toate cele. L-am oprit l-am pornit si a incetat iarasi.

Ca epilog, ce am observat astazi este ca intensitatea luminii farurilor este mai mica la ralanti decat atunci cand este motorul turat. Am observat asta stand in coloana, cand turam foarte putin motorul crestea intensitatea luminoasa. La fel turatia ventilatoarelor de habitaclu, cand sunt date la maxim, au o turatie la ralantiul motorului si una putin mai mare daca turez putin motorul.
Am mai observat si ca variaza turatia motorului in ritm cu luminile de avarie (nu si cu semnalizare sau cu stergatoarele).

Acum dupa toata polighia asta, aveti vreunul o parere, o sugestie.
Sa vad cand ajung la un service, dar stau prost cu timpul, si nici nu prea stiu unde, aici in Bucuresti.
aly_vo
Verifica conexiunea bornei (+) la alternator..probabil nu e stransa sau s-a slabit si se incinge...Ori puntea redresoare face figuri...

Cheers,
MuciX
Am gasit o borna oxidata rau in vara, cred ca plusul era si am curatat-o convins fiind ca nu ii face bine. Sa nu o fi pus bine la loc?
Atunci de unde vuietul? De ce inceta la repornire?
aly_vo
In caz ca e puntea redresoare ...poate sa fie vreo dioda in scurt si atunci se solocita fff mult alternatorul si apare acel vuiet...si se si incinge rau. Verifica totusi conexiunea bornei (+) si pune un aparat de masura si vezi cat incarca..trebuie sa ai 14.2 v - 14.4 v.
Adi R5
problema vine din alternator...daca zici ca difera intensitatea luminii si a consumatorilor...problema asemanatoare am avut la papucul disel si dupa ce am fost la electician si a mesterit pe/prin alternator (cred ca la diode),nu mai face.
$$ilvviu
Pune mana pe alternator.
Daca e cald inseamna ca ai o dioda arsa care pune bobinajul in scurt.
MuciX
Multumesc mult de raspunsuri, si eu ma gandeam la punte, dar nu stiam ca viuetul poate fi tot de aici si nu am putut sa imi explic de ce dispare dupa repornire.
Imi voi face timp sa ma duc cu ea la un electrician, si sa si caut unul pt ca nu stiu de vreunul in Bucuresti smile.gif.

PS Ma mai gandeam si la curea, (are vreo 40k km), dar e inca intinsa bine si nu pare "coapta".

PPS Sugestii de vreun service de electrica auto? biggrin.gif Poate chiar unul apropiat de drumul taberei?
MuciX
Am izbandit! Joi seara m-a lasat alternatorul de tot. De la umezeala am gasit izolatia infasurarii statorice strapunsa. Tot de la umezeala au oxidat si s-au umflat si tolele statorului. Vineri am dat telefoane peste telefoane, am batut bucurestiul in lung si-n lat fara nicio solutie. Ajunsesem la niste oameni care au incercat sa faca o improvizatie temporara sa pot pleca cu masina. Nu s-a putut, dar pana la urma a gasit unul din ei, ca prin minune un alternator identic cu al meu.
Am dat 650 lei pe alternator + 100 manopera. Au venit oamenii azi la munca special pentru masina mea, lucru la care nu m-as fi asteptat din partea nimanui.

In fine, ma bucur foarte mult ca acum pot pleca linistit cu masina de Paste.
Paste fericit tuturor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.