billutza
2 Mar 2010, 18:45
va salut
am si eu un twingo de vreo 4 ani. am o problema la care nu pot sa-i dau de cap.
masina porneste usor, ramane la relanti, dar in momentul in care o bagi in viteza incepe sa se tureze, ofarte tare, si ramane turata. daca nu se tureaza, porneste in prima viteza, dar cand schimbi viteza, masina se franeaza (ca si cum iti trage cineva frana de mana) si dupa aceea motorul moare.
am incercat mai multe, am schimbat bobina, am verificat senzorii, nu pot sa-i dau de cap.
am fost cu ea la tester, si-mi da un cod de eroare 2306, si nu gasesc corespondentu codului / problema.
poate cineva sa ma ajute?
apropo, ii twingo din '99, 43 Kw.
Transmisie automata sau manuala? cred ca e relevanta informatia asta.
bubu782001
2 Mar 2010, 20:08
Cipav, omul a zis
QUOTE
... dar cand schimbi viteza...
Tu poti schimba viteza la cutia automata? Atunci de ce mai e automata?
Pe scurt cand intra in sarcina motorul incepe sa se tureze...hmm e ceva de studiat.
Dl. billutza, la ce tester ai fost daca nu sunt curios? Era un tester Renault specific sau un tester oarecare? Daca era un tester generic (au de la o alta marca), ala odata ca NU IDENTIFICA CORECT ERORILE (poate "identifica" erori chiar daca masina este buna si viceversa), si pe langa asta nu are habar de codurile de eroare Renault.
bubu782001
2 Mar 2010, 21:25
Semiatomata...acolo ai PLUS / MINUS / N (Neutral) / R - (Reverse) deci nu ai treaba cu bagat / scos in viteza. Este vorba de o comanda (electrica de altfel - ca e transformata in lucru mecanic de servo si alea alea..este alta treaba). Cand e defect acolo...hmm e cam jale. Cel putin la Twingo este asa.
Tamango, unde esti sa lamuresti lumea
billutza
2 Mar 2010, 21:44
ii vorba de cutie manuala in 5 trepte + R
testerul a mai fost folosit la masini renault, si a identificat problemele electrice. nimeni nu poate sa/mi spuna ce reprezinta codul acela de eroare.
bubu782001
2 Mar 2010, 21:53
Deci: inca o data billuza. Testerul este PENTRU Renault-uri sau NU?
NU o lua ca toate sunt la fel (ca sunt Renault) ca TE INSELI.
Si nimeni nu poate sa-ti spuna ce inseamna codul ala deoarece Renault are ALT sistem de identificare a codurilor. Pur si simplu ei NU au legatura cu standardul OBD de erori - au personalizata codificarea erorilor. Doar un tehnician de acolo de la ei se poate sa te lamureasca cu un tester oficial Renault.
EX modele de coduri de eroare Renault:
$1806
sau
##1806##
ETC
Este de forma asta codul tau? Diagnoza cu ce ai facut-o? Renault CLIP, DDT2000 ? Uite cum arata o pagina cu erori de Renault.
billutza
2 Mar 2010, 22:12
multumesc pt interes bubu.
in momentul de fata nu pot sa-ti dau mai multe detalii. dar maine pot sa-ti spun cu certitudine tipul testerului.
cred, adica sigur, am sa ma duc la reprezentanta pentru 'diacnostic'.
multumesc inca o data.
billutza
6 Mar 2010, 17:11
am reusit sa aflu cauza problemelor.
am fost la tester renaul si...... calculatorul de injectie, ceva senzor,
mai mult nu am reusit.
bubu782001
6 Mar 2010, 21:09
Mai mult nu ai reusit? Adica? Lumineaza-ne, au gasit baietii buba sau nu?
dj_tzk
27 May 2010, 14:08
Am si eu o problema electrica ... cand bag in mansalier nu mi se aprinde martorul alb din tripla din spate ... am schimbat becul am zis k poate sa ars ... dar degeaba ... exista vro siguranta ceva ... sau a patit cineva aceeasi chestie ?
bubu782001
27 May 2010, 17:22
Pai 3 chestii poti avea. (vedem in scheme oricum). Fir intrerupt, mufa necuplata sau contact rece la mufa, si senzorul de marsalier defect.
zozo_park
27 May 2010, 20:24
billutza
50 lei testerul Reno si stii exact ce ai de schimbat,in cel mai rau caz iti cumperi un motor complet cu 250 euro ,desi model mai vechi de motor,dar cu putine probleme
dj_tzk
27 May 2010, 20:51
Bubu ma poti ajuta cu cateva schema sa imi pot da seama care ar fi defectiunea ? Este foarte naspa fara acel bec ...
Tamango
1 Jun 2010, 18:13
Mda, cred ca mi s-a dus blocul de lumini... aveti idee unde gasesc sa cumpar unul de culoare GRI ? Merg luminile de pozitie, merge semnalizarea dar nu se aprinde faza scurta si cea lunga si nici martorii
Sigurantele sunt bune.
Edit: Tocmai am venit de la masina, am masurat tensiunea la sigurante si nu-mi ajung 12 volti acolo. Am scapat de cumparat bloc de lumini
Probabil e intrerupt pe parcurs sau becurile arse (ciudat cum de s-or fi ars amandoua deodata ... n-am avut timp sa le scot ca ploua)
tunderbird
1 Jun 2010, 21:57
Cand se ard mai multe becuri simultan, ai probleme cu incarcarea.
Verifica daca alternatorul incarca corect.
Tamango
3 Jun 2010, 13:28
Update: am dat toate plasticele jos, am scos blocul de lumini, masurat cu ohmetru, e un contact imperfect in interiorul lui la faza scurta, faza lunga nu merge. Am legat luminile pe direct, merg. Am fost la Auto Cobalcescu sa intreb de piesa, tineti-va bine: costa 613 RO. Tare, nu ? Am comandat de la UnixAuto, 131 RON, doar ca maneta e de culoare neagra. Astept sa vina piesa, poate merg manetele sa le schimb intre ele.
Tamango
4 Jun 2010, 16:44
A venit blocul de lumini in 2 zile tocmai de la Budapesta, nu ma asteptam. L-am inlocuit pe cel vechi, totul e ok. Nu m-am prins cum se desface maneta de plastic dar nu-mi mai bat capul cu asa ceva. Rezolvat:
twingo210789
28 Sep 2010, 21:50
salut tuturor.am o problema si mai ales ca vine frigul acum as avea nevoie de putin ajutor cu dezaburirea la oglinzi (masina:twingo 2001 1.2 16v
).am observat cand dau drumu la dezaburire ca oglinda din dreapta se usuca foarte repede iar cea din stanga nimic nici dupa 30 de minute si nu vreau sa ma apuc sa umblu ca sa stric ceva pentru ca nu le am pe partea electrica
,multumesc anticipat
bubu782001
28 Sep 2010, 22:15
Este intrerupta lita de incalzire. Sau oglinda cealalta nu are incalzire. Pe scurt tebuie sa scoti oglinda cu grija, desfaci cei 2 papucei (daca e cu incalzire) si verifici ce si cum.
twingo210789
10 Oct 2010, 00:51
aha...am inteles...da de curiozitate cum se desface oglinda adica cum dau geamu jos fara sa rup ceva(mentionez ca nu le am cu partea electrica mai ales cu tot ce e mic si migalos la mecanica mai stiu cate ceva da la electrica
)...apropo am desfacut pe interior capacul si am scos mufa si am observat ca are 5 sau 6 pini numai stiu exact deci ar trebui sa aiba dezaburire pentru ca m-i se pare un pic ciudat una sa aiba si una nu...mersi oricum pentru ajutor bubu
bubu782001
10 Oct 2010, 21:26
Gresit. Si oglinzile fara dezaburire au mufa aia. Firele le are? Pentru putin.
twingo210789
11 Oct 2010, 16:01
da firele le are...momentan numai am timp de oglinzi...alte probleme alta distractie zanganit puternic in toata caroseria si rulmentii blocati azi pe la 50 si un pic la ora mare noroc am avut:a scapat: acum bubu e trasa pe dreapta si asteptam
...multumesc pentru indrumare bubu
tzolea
16 Oct 2010, 15:43
"Probleme" la incarcare.
Asa ca am testat urmatoarele variante si au rezultat urmatoarele rezultate:
1. pornit masina lasata in relantii fara a o tura deloc... incarca 12.3 ~ 12.4 (clar nu-ncarca) => martor bord aprins 100%, o turez un pic incarca 14.1 (fix) => martor in bord aprins 30%~50%
2. masina pornita turata incarca 14.1 ... scos excitatia ... incarca 14.1 (fix) => martor aprins 30%~50%
3. scot excitatia, pornesc masina doar la relantii masor.. 12.3~12.4 => martor aprins 100%, turez un pic... 14.1 (fix) martor aprins 30%~50%
Se mai intampla sa se mai stinga martorul de incarcare complet uneori indiferent daca am consumatori mari porniti sau nu.
Indiferent de cati consumatori as avea porniti si/sau de turatia motorului incarcare este extrem de stabila 14.1 max 14.2
Este vorba despre c3g 702
Nedumerirea maxima este... cum dracu incarca fara excitatia... cumva ajunge curent in rotor, cum?
Extraterestrii
bubu782001
21 Oct 2010, 10:51
QUOTE
Nedumerirea maxima este... cum dracu incarca fara excitatia... cumva ajunge curent in rotor, cum?
Alternatorul tau este Magneti Marelli CG33211.70 60A
Schema acestuia o ai in atachment.
Pai tu ai alternatorul cu autoexcitatie...
Pentru inceput verifica diodele de excitatie (sunt monobloc intr-o piesa mica de plastic si pinii acestei sunt legate la bornele alea 3) - la tine diodele de excitatie sunt montate pe blocul de diode pentru redresare. Pentru a ajunge la ele trebuie sa dai jos capacul ala de plastic de la alternator.
Mai poti avea o faza de la excitatie (deci tot de la diodele alea) cu contact rece (prost), sau periile de la colector terminate.
Aaa sa nu uit...si inelul poti sa il ai terminat, mancat.
Diodele se masoara NUMAI scoase din circuit - cel putin in cazul de fata asa trebuie sa faci.
Toata stima.
goransplit
20 Nov 2012, 19:23
trebuie sa inlocuiesc bendixul de la electromotor si nimeni nu il gaseste fara o serie de electromotor.Daca cineva a schimbat si ma poate ajuta cu ceva sfaturi pana gasesc un electrician ..sa scrie!Iar daca se poate afla codul piesei pot sa dau mai multe detalii despre masina,mersi!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.