salut
cineva mi-a spus ca ar trebui sa schimb bucsele spate.
la bras am aflat ca costa 170 ron bucata si ca se schimba odata ambele, deci 340 ron dintr-un foc fara manopera.
am intrebat un mecanic si a zis sa le las in pace, ca e operatie complicata (dureaza o zi).
intrebarea mea este: ce se poate strica daca nu le schimb? se schimba ceva la tinuta de drum? eu vreau sa le schimb, ca nu sunt puse acolo degeaba, dar nu chiar acum si intreb cat timp mai am la dispozitie...
multumesc.
GlontZ_YO!
23 Feb 2010, 12:07
Mie nu mi`au dat itp`ul din cauza lor. Nu stiu ce se poate intampla, dar faceau un zgomot incredibil la denivelari mici. Le`am gasit pe www.autokarma.ro cu 90 de lei bucata si le`am montat la un service dacia, langa liceul anghel saligny (zona diham) cu manopera 300 lei, ca au stat vreo 7 ore dupa ele. Oricum, pentru confortul meu si pt itp
a meritat "investitia".
deci nu e vrajeala cu "stat toata ziua pentru montat"
andr3i84
20 Apr 2010, 21:24
@pegas
eu tot pentru un 1.4 16V o sa le schimb sambata viitoare:
- bucsa punte spate 2 * 80,20 = 160,40 Ron
- manopera = 300 Ron
daca nu ai masina in garantie le gasesti la Autokarma , Augsburg, Gutt, etc.
am si eu o intrebare.cum pot verifica bucsele spate daca sunt duse?ca la ultima revizie facuta la iatsa campina cei de acolo mi-au spus ca trebuiesc inlocuite in maxim 10000km ca sunt pe jumatate rupte. mi-au facut si un pret la cererea mea de 450 cu tot manopera,bucsi originale(asa vreau eu).insa vineri cand am fost la ipso la verificarea aia de un leu,mi-a spus ca bucsele de la puntea spate nu se vad cu ochiul liber,se verifica doar facand nu stiu ce test,ca e rupt doar cauciucul de protectie.acum eu nu mai stiu ce sa fac,sa le inlocuiesc,sau nu.sincer nu mi-e asa mult de banii cat nu-mi place ideea sa-mi dea puntea spate jos si s-o puna la loc.
nimeni nici un sfat.se vad bucsele alea?sau nu?
andr3i84
19 May 2010, 16:22
Salut,
Nu stiu daca se face test pentru bucse. La a mea a bagat un levier si a fortat ( miscat ) ceva pe la punte. Dar la cum se auzea in spate la denivelari nu-mi trebuia nici-un test
, mai ales ca inainte cu cateva saptamani am facut si un test la amortizoare si a iesit in regula.
Parerea mea - daca nu ai zgomote la rulare / denivelari eu zic sa le mai lasi.
andr3i84 : De curiozitate, cam la cati km au trebuit schimbate bucsele?
nu am zgomote la rulare ,bucsele sunt originale,au 8 ani,dar doar 80000km.
andr3i84
20 May 2010, 14:54
@S4b1n,
La 128.000km in aproape 7 ani cat are masina ( bucsele erau originale ).
dumiDude
8 Jun 2010, 18:28
Si mie mi-a zis mecanicul ca am rupte bucsele se simte in mers la denivelari prin un cloncanit specific. Bucsele originale cica sunt febi a sunat un amic de la reno (si el fost mecanic reno) costa 160 ron iar manopera imi ia 250 ron.
Masina are 104.000km!
dumiDude
17 Jun 2010, 22:23
Apropos poate sa-mi zica cineva daca asta este bucsa care trebuie schimbata?
Merci!
andr3i84
18 Jun 2010, 20:49
salut,
eu am montat pe masina: SWAG, cod: 60922289 ( cod reno: 82 00 042 594 ).
http://www.teilesuche24.de/swag/lagerung-a...922289?c=100586
dumiDude
21 Jun 2010, 15:05
salut,
merci pentru informatii.
Cand virai stanga dreapta masina avea un usor balans ca si cum ar avea joc puntea?
De cloncanit ar trebui sa se auda daca sunt foarte uzate dar mai degraba ar trebui ca atunci cand virezi stanga dreapta in mers sa se simta spatele cum jongleaza si nu e ferm lucru destul de greu de sesizat. Ar trebui ridicata pe elevator si miscata puntea sau cu levierul intre brat si sasiu.
Astea se duc daca te dai cu frana de mana pt ca puntea fiind rigida toata greutatea o suporta bucsa.
andr3i84
21 Jun 2010, 16:22
Salut,
O instabilitate se simtea intradevar la schimbarile de directie. Cat despre frana de mana nu stiu ce sa zic ca nu practic...
. Dar eu cred ca dupa 7 ani si aprox. 130.000Km nu ai ce sa le ceri ( totusi este un cauciuc care imbatraneste, devine casant, drumurile pline de gropi, etc.).
PhilipMorris
29 Sep 2011, 19:32
Despre asta este vorba? Ca se pare ca si eu tre sa ma dau la ea un pic, arata destul de rau. Se numeste bucsa spate?
[attachmentid=1627753281]
serban24
29 Sep 2011, 21:21
nu sunt alea..cele despre care vorbesc colegii tin puntea de caroserie, sunt pe lateral chiar sub usile spate
PhilipMorris
30 Sep 2011, 07:29
Ce o fi asta care o am eu aici, ca arata rascoapta. Si am si un mic troncanit pe spate la gropi scurte.
Andrei LGN
30 Sep 2011, 09:47
E o "flansa'" de cauciuc pe care se sprijina arcul suspensiei. Bucsele sunt in partea care se prinde de caroserie si trece un surub prin ele. Zgomot poate fi de la bucsile inferioare ale amortizorului sau chiar sus unde se prinde amortizorul pe caroserie- sau amortizor praf care se comprima pana la limita de cursa si produce zgomot si daca e asa sunt sanse mari ca protectiile de praf ale amortizoarelor care au si o bucsa de cauciuc sa aiba aceasta bucsa rupta
Salutare,
pornind de la zgomotele aparute dupa ce mi-am montat suspensia sport si am schimbat un set de arcuri , dupa care am facut si un test de amortizoare , tin sa cred ca zgomotele la denvelari mici si mari sunt de la bucsele de pe puntea spate (este doar o banuiala momentan). Eu cred ca din cauza ca masina (caroseria) sta mult mai jos, bucsile sunt solicitate si mai mult la efort, plus ca la curbe luate mai tare imi "jongleaza" spatele.
Masina are 8 ani si in jur de 138 000km , dar nu le-am schimbat niciodata.
Ca operatiune am inteles ca este de durata si ca trebuie data puntea jos. Asta inseamna ca se demonteaza si arcurile si amortizoarele?
gabidrideanu
30 Oct 2014, 13:59
cand ai schimbat arcurile si amortizoarele ai repozitionat bucsile la bascule si la punte? normal asa se face pentru a nu sta bucsa torsionata... (operatiunea e destul de simpla se slabesc suruburile cat sa joace bucsile se lasa masina pe roti si apoi se strang in pozitia aia ....
Pe spate n-am ce sa repozitionez.. Pe fata da, asa am facut.
31 Oct 2014, 09:04:
Mai am o intrebare: cum se testeaza daca bucsile sunt ok? cu masina lasata pe pamant sau ridicata?
gabidrideanu
31 Oct 2014, 16:29
Eu stiam ca se verifica pe elevator vizual si fizic ...se uita dupa semne de imbatranire a cauciucului (crapaturi) si cu un levier se face parghie intre bucsa si cadru sau ceva fix in functie de cum se comporta se schimba sau se lasa asa
Care cadru?
Tu despre ce vorbesti acolo?
gabidrideanu
31 Oct 2014, 17:26
bine nu e cadru.... suportul care vine prins de caroserie
si in caz ca tot nu ai inteles sau te faci ca nu intelegi .... uite poza
Pai din ce stiu eu cauciucul nu se poate vedea ca este intre caroserie si punte, nu? si ca doar cu levierul se poate vedea daca are joc... chiar nu stiu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.