Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tremurat la relantii
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Johnny_r0
Sunt proaspat posesor de un renaul megane II 2006 1,5 85 cp adus din franta, am observat ca atunci cand e rece motoru acul turometrului sta intre 1000 si 900 de rotatii, dupa un mers de aproximativ 15 min acul sta putin peste 800 de rotatii si masina are o trepidatie mai puternica decat cand sta la 900. E ceva normal sa scada sub 900; recunosc ca pana acum am avut masini numai pe benzina si nici una nu scadea sub 900 rt/pm.

Stima la toata lumea
valentin_29
Este normal la relanti dci-ul tau sa stea sub 900 cand ai motorul cald. La mine sta la 800, cel putin asa arata acul. Cat despre vibratie pot fi mai multe cauze. Da un search pe forum!
kid61
sal .johnny_r0 nu pot sa iti dau pm nu stiu de ce ....in fine,ca sa iti raspund la mesaj,da e ok pe mine m-a rezolvat....asa ca bafta !
VyRuZ
Când sunt sub 5 grade afară stă la 900 RPM. Când e GER rău stă aproape de 1000 de ture pt. scurt timp, apoi scade la 900. Când e cald sau când e trecută apa de sfert (uneori chiar când e aproape de jumate) stă la 800. La 800 tremură puțin mai mult, că e turația mai mică. E normal.
blual
Mie aseara (motorul nepornit de 3 zile si la 2 grade afara) mi-a stat la pornire, cca 30-45 sec, pe la 1100 rpm. De asemenea, turatia creste si daca in momentul in care motorul este rece pornesti si caldura in masina. In rest, in mod obisnuit sta turometrul pe la 750 rpm cand este motorul cald.
ovy_megane_1982
asa sta si la a mea dar acum la 800 rpm motorul merge rotund dar trepideaza caroseria, se misca pana si antena de pe plafon.
nu inteleg de la ce vine
aveti vreo idee?
mentionez ca la 850 rpm nu se intampla lucrul asta
TheSting
Meganul are soc automat si cand porniti masina si afara este frig aceasta staa la 1000 rmp si cand este foarte ger si masina nepornita de mult acul sta la 11000 rmp iar cand motorul se incalzeste acesta trebuie sa scada la 800 rmp. Asa sunt toate meganurile deoarece au soc automat.
Trepidatiile care le simtit in masina cand motorul sta la relantii (800 rpm) sunt datorita unuia dintre cele 3 tampoane ale motorului, de regula de vina este tamponul din partea sus dreapta a motorului, de altfel si singurul care se vede cu capota deschisa. Tamponul al -2 lea cel care tine cutia de viteza si se afla sub baterie ca si sintome sunt niste socuri (mici bubuituri) cand bruscati ambreiajul se simte parca v-ar lovii motorul in ceva. Iar cel de-al 3 lea tampon este tampon antivasculare si este situat sub masina acesta are rol la fel de a absorbi din socurile masini dar daca acesta este pe duca motorul vibreaza mai tare dar nu simtiti in masina atat de rau.
Concluzie : 1 . este normal sa-va stea relantiul asa
2 . Pt eliminare vibratiilor trebuie schimbat tamponul motor sus dreapta ( sau cum deschideti capota si va uitati la motor il vedeti in partea stanga)
ovy_megane_1982
TheStig tu spui de tamponul care este montat deasupra capacului de la distributie?
la mine a inceput sa trepideze la ralantii exact dupa ce am schimbat distributia.
coincidenta?
TheSting
Da desre acel tampon este vb.
Nou la Serus costa in jur de 450-500 ron iar la Autototal sau Ausburg este in jur de 350-450 ron depinde

Ma numesc TheSting nu TheStig as fii vrut eu "TheStig" rolleyes.gif .
gamihai
Hmmm.. oare din cauza tamponului ala imi vibreaza mie masina la relanti daca stau in panta ? Sa ma uit si eu la el smile.gif
ritter
Verifica si conducta de la AC care trece prin bord si de multe ori vibreaza dupa ce iese din cleme...
Tamponul e problema la diesel in 99% din cazuri.
TheSting
Daca iti iese conducta de AC din cleme (ceea ce este extrem de rar, mai putin de 0.5%) nu iti tremura masina la relanti si ti-se aude un zdranganit in spatrele bordului, iar acel zdranganit iti dai seama de la ce este. Este o diferenta foarte mare intre tremuratul de la relanti si zdranganitul furtunului de la AC. Daca cite-ai calumea ce a scris omu iti dadeai seama despre ce era vb si nu scriai solutii eronate.
ritter
Imi cer scuze ca nu am citit.....calumea....

PS am avut aceeasi problema si rezolvarea a fost la AC, asa cum am zis. S-a rezolvat....calumea.....in final excl.gif
ssilviu
QUOTE(TheSting @ 3 Jan 2012, 21:59)
Daca iti iese conducta de AC din cleme (ceea ce este extrem de rar, mai putin de 0.5%) nu iti tremura masina la relanti si ti-se aude un zdranganit in spatrele bordului, iar acel zdranganit iti dai seama de la ce este.


2 ore m-am chinuit cu o groază de cercetări până mi-am dat seama când atingea conducta de AC de contra aripă. Pentru că nu o făcea constant. Și nu la ralanti.
ovy_megane_1982
la mine s-a rezolvat.am inlocuit tamponul de deasupra distributiei si acum toarce ca un benzinar.
am avut noroc ca nu m-a costat nimic
chivu morris
Salut, si eu am un tremurat la relanti si mai nou se aude un scartait in partea dreapta. Ma poate ajuta civeva, am 217.000km iar distributia a fost facuta la 180.000
meggeo81
de cind a aparut tremuratul, sau in urma carei operatiuni?
cu scirtiitul, ceva mai multe detalii?
DCC
Salut!

Cum se poate determina cu exactitate daca intradevar tramuratul la ralanti este din cauza tamponului mai sus mentionat?

Si in al doilea rand de ce s-ar uza atat de repede ? eu am 66.500 km...

Mersi,
gutui
am tot cautat acum dimineata topicul despre tampoane motor....n-am gasit alt loc, decat aici...
hai sa va zica baiatu: am schimbat si eu acu in week tamponul de sub cutia de viteza si ala mare de langa distributie. Mai fratilor, nu va zic ce fel facea inainte, si am stat cu ea asa vreo 1,5 ani....ma dispera de cap, turbam de nervi la volan la semafor, etc, pe loc...muream nu alta....
acu..parca as avea motor benzina, si totusi e 1.9 dci...silentios de nu se poate mai mult. o placere sa stau in ea, si am 240 mii km.
scutyeru
Salutare,

Am tot cautat pe forum insa nu am gasit o posibila cauza la problema mea asadar scriu aici sinu mai deschid un nou topic. Este vorba de un Megane 2, 2003, 1,9 dci care din nefericire de vreo doua saptamani se comporta ciudat, in sensul ca are un tremurat urat cand motorul este rece (cand accelerez tremuratul dispare). Dupa aproximativ 15-20 km de mers isi revine si toarce aproape ca un benzinar. In tot acest timp am senzatia ca trage putin mai greu si are un consum mai mare cu aproximativ 2%. Mentionez ca acum doua luni am schimbat tamponul motor (dreapta sus) tot datorita unor vibratii, doar ca atunci erau constante, asadar nu se pune problema tamponului mai ales ca atunci cand se incalzeste toarce ca o pisicuta. Turatia motorului nu scade niciodata sub 800 si nu da semne ca ar vrea sa se opreasca.
Daca aveti vreo idee, va multumesc anticipat.
meggeo81
curata EGR-ul si verifica si rola de la alternator sa nu fie blocata.
gutui
nu vreau sa vb prostii, dar incearca sa vezi daca nu ai probleme cu vreun injector sau cu egr-ul, sa nu fie infundate.
scutyeru
Multumesc pentru raspunsuri, cel mai probabil voi verifica mai intai EGR-ul, sper sa ma descurc smile.gif .

Intre timp am postat un clip cu motorul la rece si dupa aproximativ 20 km de mers, diferenta este vizibila sad.gif

... raman deschis la sugestii ...
&feature=youtu.be
Dragan78
Am un Megane 2 motor 1.9 120c.p. an 2002 cu aceleasi probleme cu tremuratul la relanti. La relanti, cand motorolul e mai rece si, cred eu, socul automat tine turatiile pe la 900 rot/min vibratiile sunt mai putin sesizabile. Cand se incalzeste motorul, turatiile scad la 800 rot/min si acel tremurat devine mai sesizabil.
In ture acel tremurat nu este sesizabil, ci doar la relanti, iar masina trage bine.
Am scos injectoarele si le-am dus la verificat si mi-au spus ca sunt o.k. Ca erori pe tester nu apar.
Stie careva de unde aceasta problema?
Atasez si niste poze cu valori in relanti si la 2500 rot/min cand motorul e rece si cand e cald, valori afisate cu Renault CanClip.
Stefan VS
Help!!!! Tremura la relanti,bobine verificate bune, bujii schimbate noi, verificat injectoare bune, tampon motor dreapta sus verificat si ala bun chiar nu stiu ce se intampla.... Va rog ajutati-ma sad.gif

30 Apr 2012, 15:27:
Megane Sedan 2005 1,6 16v
Stefan VS
Chiar nici unul nu stie off sad.gif
scutyeru
Salutare,

Problema descrisa in mesajele anterioare: trepidatii la relanti, relanti normal fara variatii, tampon motor schimbat de curand, EGR curatat lacrima. Dupa un mers de aproximativ 15-20 km toarce ca un benzinar.

Service Serus! Pana ieri aveam o parere foarte buna insa se pare ca usor, usor si cei de la Serus se transforma in niste mancatori de bani pentru dat cu presupusul...

Aseara am mers sa las masina in service (Bd. Timisoara) pentru problema mea. Baiatul de la receptie imi face frumos actele si la final imi spune asta este tot, va sunam noi maine dimineata. Ok, ok dar nu va uitati la ea sa vedeti diferenta, sa o auziti aucm si maine cum trepideaza? receptionerul: "Daca merge in regula ce rost are acum sa ne uitam la ea? O porneste mecanicul maine dimineata direct cu testerul pe ea si oricum nu are rost sa ma uit pentru ca nu sunt eu dimineata." Bun mi-am zis, asta e, vad maine ce se intampla.

Primesc telefon azi dimineata la ora 08:20: "Am verificat masina, pe partea electrica nu are nici o problema, injectoarele sunt in perfecta stare, nici un senzor defect, problema este de la tamponul motor stanga sus". Incerc sa ii explic domnului ca este imposibil sa fie de la tampon ca a fost schimbat de curand, bineinteles ca a incercat sa ma convinga ca am luat unul de proasta calitate etc. Intr-un final mi-a spus ca o baga la mecanica pentru verificari.

Ajung dupa amiaza la Serus si primesc veste cea mare "volanta cu masa dubla defecta, cost inlocuire, doar piesa 2500 lei". Bun si in ce consta defectul intreb eu? Receptionerul raspunde cu nonsolanta "probabil este descentrata, vreo spira rupta ceva se intampla acolo" Il conving sa il cheme de mecanic sa imi explice cum a facut constatatarea la care imi spune putin deranjat ca tampoanele sunt in regula, altceva nu are ce sa fie decat volanta. L-am rugat sa imi explice cum este posibil ca dupa ce se incalzeste sa nu mai aiba nici pe naiba si mi-au spua ca porbabil se dilata, ceva se intampla acolo..

Asadar pentru "probabilitatea" de la Serus a trebuit sa platesc 182 de lei pentru constatari de nimic si "probabil" va trebui sa bag o gramada de bani in masina, in prima faza sa dau cutia jos la un alt service pentru a vedea daca intr-adevar "probabil" este volanta de vina si ulterior daca se vede ceva in neregula acolo sa iau o volanta noua dupa care vedem ce se intampla.

Nu sunt mofturos de fel, insa daca pana azi aveam o parere nu buna, excelenta de Serus, incepand de azi nu mai recomand!!! Cand se lovesc de o necunoscuta dau dovada de lipsa totala de profesionalism.

Pacat!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.