Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme multiple
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
dodyalfaed
Salut, rog adminii sa ma scuze daca am incalcat vreo regula(legata de search/new topic).
Am cumparat recent un renault megane 1.9 dci din 2002. Mentionez ca nu am experienta la masini dar invat repede daca am parte de sfaturile bune. Am dat pe ea 3200 euro, are 145k Km.
Probleme:
1. pierdere ulei servodirectie.
Adica mergand prin oras vreo 5 km trebuie sa reumplu[B][/B] bidonasul. Ce fac? Am inteles ca la multi e de vina caseta de servodirectie(semeringul). Cat costa?Unde gasesc?Ma poate ajuta cineva?
2. martor buji se aprinde in mers, cam de la 80km/h in sus.
Motorul trage, nu face zgomote ciudate, porneste la prima cheie fara probleme.
3. displayul (ceas, casetofon, temperatura) are luminozitatea in functie de cum este afara.
Adica ziua sta aprins si nu pot modifica intensitatea lumini nici din rotita, nici prin aprinderea farurilor, daca se insereaza ii scaze luminozitatea proportional, iar noaptea e black. Temperatura nu o arata pt ca oglinda din dreapta a fost schimbata. Senzorul este inca in oglinda nou montata, dar cred ca nu functioneaza.

Va rog sa-mi da-ti cateva idei. Ms
xjc0c0
1) Pune o poza sa vedem pe unde pierde ulei (probabil pe la pompa de servo ) - Da-i cu search fiindca s-a discutat problema si s-a gasit si rezolvarea
2)Bujiile sau fisele au fost cumva schimbate
3) Intreaba un electronist , vezi ca sunt persoane care modifica luminte prin bord,fac modificari pe acolo ,poate au ei vreo idee ,fiindca mie imi suna SF ce zici tu acolo. Daca ar exista un senzor de lumina as crede,dar in cazul tau este f.ciudat
radunre
dodyalfaed
1. incearca sa identifici zona in care pierzi lichid hidraulic, daca nu te pricepi, apeleaza la un mecanic, daca mergi fara ulei hidraulic se distruge pompa servo.
2. cel mai indicat e sa faci o diagnoza computerizata pt. a afla motivul erorii dupa care continui cu reparatiile.
3. ceea ce explici tu e perfect valabil si se intampla fiindca sunt arse cele 2 beculete din spatele afisajului. Demonteaza plansa superioara a bordului (exista topic) si o sa ai acces la acel modul, becurile sunt generice (poti folosi si LED-uri). Cu aceeasi ocazie verifica si termometrul/cablajul pana in oglinda (este topic si la sectiunea Clio).

xjc0c0, motorul 1.9 dCi nu are bujii cu scanteie doar incandescente care au un cu totul alt rol si mod de functionare, defectiunea lor nu este semnalizata de nici un martor.
xjc0c0
Mi scuzi ... nu tinusem cont de motorizare ,acum am realizat blush.gif

Cum explici " daca se insereaza ii scaze luminozitatea proportional, iar noaptea e black." ?
Madriann
Scurt pe faruri radmasa.gif
BBC
QUOTE(dodyalfaed @ 1 Feb 2010, 15:08)
2. martor buji se aprinde in mers, cam de la 80km/h in sus.
Motorul trage, nu face zgomote ciudate, porneste la prima cheie fara probleme.



S-ar putea sa ai probleme cu injectoarele, sa iti scape motorina pe retur. Se pot reconditiona (trebuie rescris codul) sau trebuie schimbate injectoarele.
cj98czh
Eu as merge pe un EGR infundat/dus.... la motorul asta rar au fost probleme cu injectoarele.... si oricum omul a postat in februarie.... m-as mira sa nu-si fi rezolvat problema.... ca nu a intrat sa ne mai spuna si cum este altceva.... asa ca nu stiu de ce ne agitam noi....
xjc0c0
Cand am dat eu reply era primul din lista cu topic blink.gif Nu inteleg,cum vine asta...nu i-am facut eu up ohmy.gif
Vallybz
a fost un mesaj cu o reclama care a fost sters ulterior de unul dintre moderatori wink.gif
radunre
xjc0c0, ecranele tip LCD alb/negru nu au nevoie de iluminare "dorsala" pt. vizibilitate (vezi ceasurile de mana). Treaba cu scaderea vizibilitatii la inserare se explica prin reducerea iluminarii ambientale care ajuta la evidentierea cifrelor respective.
xjc0c0
Aaa.. multumesc ,am mai invatat ceva nou biggrin.gif
@VallyBz ...corect,chiar i-am dat un report acelui user (uitasem ca postase si aici)
Ro_Andrey
lumina scazuta de la ceas si temperatura se poate rezolva usor. da plasticul de pe bord jos , si o sa gasesti 2 sau 3 beculete , sunt 2 pt usa deschisa si centura , si 1 pt display`ul de la casetofon si temp.

schimba`l cu un bec la fel ca ala ... merge orice fel de bec acceasi marime si nu ti va mai face probeleme.
fan peugeot
aveti aici tutorial:

http://www.reno.ro/Megane-Classic-I-t58549.html
xjc0c0
Pentru a nu deschide un alt topic,pun si eu o intrebare oarecum usoara.

Bratul stergatorului se deface doar din surbul acela M12 din capatul bratului ? (cel acoperit cu un capac de plastic)

Bratele stergatoarelor au vopseaua sarita ,si se vede urat tare . As putea sa le vopsesc,dar binenteles nu pot asta cu ele montate. O scanare a manualului de service ar fi perfecta,sau o explicatie smile.gif
greeneyes85
Teoretic da. Practic e mai greu pentru că în caz că nu au mai fost date jos de ceva vreme o să ai nevoie de un extractor (s-a mai vorbit pe aici).
xjc0c0
Am sa incerc sa folosesc cu spray pentru indepartarea ruginii...desii nu este f.ruginit,dar am sa incerc...extractor nu am

Important este ca am aflat raspunsul,nu mai exista alt sistem de prindere,gen bolt,siguranta,ceva...

Multumesc pentru raspuns
radunre
Ro_Andrey, display-ul are 2 becuri pt. iluminare (pa langa cele 2 rosii), o corectura mica pt. cei care achizitioneaza materiale la fix smile.gif .

xjc0c0, este obligatorie, as spune, folosirea unui extractor (de rulmenti), altfel pot aparea probleme ulterioare de la miscarile fortate pt. scoatere. Bratul este blocat fiindca este un sistem cu con si materialul bratului este aluminiu. Atentie daca faci parghie cu vre-o scula, parbrizul coboara f. aproape de axul stergatorului.
xjc0c0
@radunre : am inteles,multumesc frumos. Ma gandeam eu ca ar fi ceva f.low sa se folosesca un sistem doar prin surub pentru transmiterea miscarii. Am sa caut un extractor
aurelul8
Am avut aceeasi problema cu bratele stergatoarelor. Nu e de glumit, iti trebuie extractor. Initial am dat cu degripant dar nu a avut efect. Apoi am incercat sa desfac fara presa si a rezultat inlocuire parbriz.
Vallybz
xjc0c0...daca faci rost de el sa imi dai de stire ca vreau sa le fac si eu aceaiasi operatiune...poate chiar le facem amandoi in aceiasi zi wink.gif
xjc0c0
@ aurelul8 : Am inteles...ai folosit pana la urma extractor ?
@ VallyBz : Eu inca sunt in Brasov..cam peste 2-3 saptamani am sa vin in Buzau. Dar inainte sa plec am sa-ti trimit un PM cu datele de contact,si ne auzim biggrin.gif
Vallybz
nici eu nu ma grabesc....poate intr-un weekend
dodyalfaed
Va salut si ma scuza-ti ca nu am mai postat nimic. Problemele au fost urmatoarele:

1. pierderea de ulei servodirectie - de la furtunul de servo de la pompa catre caseta era fisurat. A cedat prinderea lui si a frecat de lonjeron pana a cedat.
2. martor buji se aprinde in mers, cam de la 80km/h in sus - am fost la Serus Renault dupa Bd. Timisoara si au schimbat un senzor de temperatura. Au mai spus ca un injector nu merge la valorile normale.....480 RON....scump domle scump.
3. displayul (ceas, casetofon, temperatura) are luminozitatea in functie de cum este afara - am schimbat toate becurile din bord ca erau arse.



Dupa toate aceste probleme a venit una mare si babana....a picat motorul. Batea mai ceva ca trupa pe butoaie. In fine, am pus alt motor din dezmembrari. Merge super, nu bate, trage, nu papa ulei, ce sa zic super tare frate. Dar cum bucuria nu tine mult...na... dupa 2 zile a aparut urmatoarea problema. Mergand cu vreo 90 km/h constant, masina a inceput sa dea in nas si culmea...eram in depasire. Ma kksem pe mine (scuze de limbaj) de frica. Trag pe dreapta si turez motorul pe loc pana la vreo 3000-33500 ture, urca acul frumos dupa care pica brusc pana la 1500 ture. Repet procesul de 3 ori si gata, isi revine. Ajung in Bucuresti, toate bune, fara intreruperi ale motorului. Asteptand la semafor, moare motorul din senin. Pornesc normal, fara probleme, dau sa plec, iar intreruperi, imi taia alimentarea.
Cu chiu cu vai am ajuns la un tip care imi baga diagnoza rezultand 2 erori: 1801 si 1808. Se uita tipul al motor, baga mana sub pompa de motorina si o scoate fleasca si imi spune ca ar trebui sa schim oringurile/garniturile de la pompa ca imi trage aer fals, si ar mai trebui sa verific senzorul de la axa cu came. Astea ar reprezenta cele 2 erori mai sus mentionate. Momentan masina e undeva in Bucuresti abandonata pana reusesc sa fac rost de banuti sa o rezolv, din nou. Apoi o vand ca nu mai tine.

A mai avut cineva norocul meu?
DrAg0nX
imi pare rau sa aud ce ai patit. masina ai cumparat-o cu ceva probleme si ele s-au inmultit sad.gif cu banii care i-ai dat pe reparatii luai una mai intretinuta si ieseai mai bine.
dodyalfaed
Am realizat asta....dar tarziu. Asa e cand nu cunosti. Acum trag de ea. Nici nu stiu ce sa fac. Ma rog de unul si de altul sa ma traga ... inca nu am gasit.
DrAg0nX
din ce oras esti? poate te-as putea ajuta eu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.