Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scoala pilotaj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
UXE
Desi conduc de aproape 5 ani nu ma consider un sofer destul de experimentat.
Nu ma refer la NFS pe sosea, ci la stilul de condus in situatii de evitare la limita a pericolelor aparute in trafic, transferul de mase , stapanirea cat mai bine a masinii.


De vreo 2-3 ani ma tot gandesc sa urmez o scoala de pilotaj , dar nu stiu daca merita.
Scopul este acela de a-mi folosi in trafic si nu de a obtine atestat de pilot tongue.gif


Credeti ca merita investitia pentru "perfectionarea stilului de condus"?


Vreau sa aud pareri pro si contra biggrin.gif
adrian mgn
cu siguranta spun - Da , merita
nu voi detalia de ce ... si in ce consta acest defence driving pentru ca sigur au sa vina multi sa spuna ca ei stiu deja lucrurile astea si mai mult ... le si aplica fara sa fi facut vreo scoala si sigur se va ajunge la un topic de schumacheri ...
parerea mea e ca daca ai niste bani si ai unde mergi si fa-o ... si mai vorbim dupa aceea
padre
Si eu cred ca merita si imi doresc si eu de mult timp sa fac asta... mereu am zis ca n-am ba timp, ba nu am bani, etc.
Sper sa ma hotarasc la un moment dat. Te-ai gandit la vreo scoala anume?
UXE
http://www.pilotaj-auto.ro/cursuri.htm


Titu - jud Dambovita
Scoala isi desfasoara activitatea pe un teren acoperit cu iarba in apropierea localitatii Titu, la 53km de Bucuresti, pe DN7 (soseaua veche catre Pitesti)


Mai ieste si scoala lui Titi Aur care e scumpa 1000 euro + tva

Cursul de pilotaj este gandit a se desfasura foarte concentrat in 2 zile de la ora 9:00 la 17:30 si cuprinde parte teoretica in sala de curs si parte practica pe circuitul de pamant si macadam.Locatia Scolii de Pilotaj este la Ciolpani pe DN1 la apoximativ 30 Km de Bucuresti.

Se abordeaza urmatoarele capitole:
 Pozitia corecta la volan
 Circulatia mainilor pe volan
 Pozitia picioarelor pe pedale
 Accelerarea
 Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )
 Traiectoria
 Controlul masinii in derapaj
 Transfer de mase
 Apel contra apel
 Setari si reglaje
 Dictarea
 Regulamente
 Navigatie
 Strategii de abordare a cursei
 Imagine si abordarea sponsorilor
 Colaborarea cu copilotul
 Organizarea echipei de asistenta tehnica

Cursantii vor beneficia de:
- vizionarea unui film documentar cu tehnici de pilotaj in timpul predarii teoriei
-materiale promotionale oferite de Scola de Pilotaj
-un DVD cu filmari din timpul cursului
-masa de pranz


Oferta:
Curs pilotaj 2 zile- 1000 EUR + TVA
La cerere se pot organiza alte forme de cursuri, teste, setari masini de curse sau masini de strada sport, recunoasteri pentru competitii auto sau cursuri pentru grupuri organizate.

Masini:
Mitsubishi Lancer EVO IX 350CP Tractiune integrala
Subaru Impreza 270CP Tractiune integrala
BMW M3 260CP Tractiune spate
BMW 160CP Tractiune spate
Renault Clio 180CP Tractiune fata

Villanueva
titiaur
danni_swn
Eu fac zilnic naveta la servicu. La ce vad zilnic in tafic cred ca multi ar trebui sa faca o asemenea scoala. Deci subscriu biggrin.gif PS. Apropo, stie cineva cat costa un astfel de curs?
UXE
ideea e ca daca nu practici ce ai invatat ai cam arunct banii sad.gif

o investitie de 1000 e euro e cam mult ptr mine ptr 2 zile de cursuri...


as opta ptr scoala Stefan Vasile


Grupa: 5-8 persoane
Durata: 2 zile
Descriere:
Ziua 1
Pozitie corecta la volan
Folosirea coracta a volanului
Conducere defensiva
Tehnici de pilotaj:
- Modalitati de abordare viraje
- Tehnici de franare
- Transferul de mase
Ziua 2
Analiza zilei precedente
Alegerea corecta a anvelopelor
Diferenta intre conducere pe asfalt si zapada
Tehnici de pilotaj:
- Tehnici de derapaj controlat
- Folosirea franei de mana
- Franare cu stangul
- Tehnica de abordare a virajelor pe asfalt
- Tehnica de abordare a virajelor pe suprafete cu aderenta scazuta

Pret:
350 Euro - cu masina scolii





un preview de sedinta cu titi aur biggrin.gif
danni_swn
1000 de euro? wacko.gif
Villanueva
Pentru preview ai deja de plata 100 euro ! laugh.gif
UXE
cati dintre noi fac asa cu volanul? happy.gif

eu recunosc ca nu
rombul
uxe- faci parte dintr-un serviciu special SRI SPP ,asemenea deprinderi nu prea ai unde sa le aplici in traficul nostru
dar pana la urma sunt banii tai si faci ce vrei cu ei
UXE
da, exact ... fac parte din garda prezidentiala si mi-a cerut base sa fac niste cursuri de pilotaj smile.gif

Villanueva
QUOTE(rombul @ 31 Jan 2010, 18:14)
uxe- faci parte dintr-un serviciu special SRI SPP ,asemenea deprinderi nu prea ai unde sa le aplici in traficul nostru
dar pana la urma sunt banii tai si faci ce vrei cu ei
*




Si serviciile speciale numite de tine unde le aplica ? "Deprinderile" lor = semnale acustice si optice !
Yochanna
nu stiu ce scoala de soferi ati urmat fiecare, insa este pentru prima data cand vad "circulatia corecta a mainilor pe volan". pozitia 10:10 o folosesc cand merg cu viteza, dar in rest... de curiozitate am sa incerc.
cat despre un curs pilotaj - merita dar sa nu fie o investitie prea mare;
interesante :
"- Tehnici de derapaj controlat
- Folosirea franei de mana "
UXE
investitia e oricum mare, dar cam astea sunt preturile

desi unii privesc scoala de pilotaj ca un "lux" sau ca un "moft"



nu stiu daca e buna urmatoarea comparatie:

in loc sa imi imbunatatesc masina cu valori de 350 de euro (tuning tongue.gif) , de ce sa nu ma imbunatatesc pe mine cu niste cursuri de pilotaj la aceeasi valoare ?


adika ptr unii merita sa investeasca sa isi puna eleron sau scandura de calcat (am dat un exemplu tongue.gif) decat sa faca o scoala de pilotaj care este mult mai folositoare...
padre
Sa nu uitam ca urmarea cursurilor unei scoli de pilotaj poate fi si foarte distractiva! Pe langa utilitate, te mai si distrezi cu drifturi si alte ghidusii.
danni_swn
Yochanna. Folosirea franei de mina. Se ia una bucata sofer neatent,care vrea sa intre,(fara sa se asigure si fara sa semnalizeze)pe banda ta. Se baga talpa la maxim in pedala de frina. Claxon nu am mai avut timp sa-i dau. Au ,,claxonat" cauciucurile! Noroc ca a auzit si a oprit. El, ca eu m-am tot dus. Mi s-a spart furtunul de la frine. Daca nu aveam frana de mina ok,intram intrun nene cu-n S CLASSE. Nu face masina mea cat costa spoilerul lui. Imi cer scuze daca am postat off topic. blush.gif
gabygiovanny
din punctul meu de vedere nu merita doar daca practici asa ceva. pozitia corecta a maainilor pe volan... titi zice acolo cum faci intr-o cursa , nu in traficul din orase ca de multe ori nu ajungi la treapta a treia. abordarea curbelor? iarasi nu o sa poti intr-o situatie reala sa abordezi o curba cum ti se arata la un astfel de curs.
Ca sa faci cursul ca un moft sau ca sa dai 1000 de euro sa conduci o masina de curse .... eu zic ca nu merita

Fiecare gandeste cum doreste, asta e doar parerea mea
adrian mgn
un singur lucru as vreau sa zic ... lasand la o parte daca pozitia si circulatia corecta a mainilor pe volan , folosirea corecta a franei, abordarea virajelor etc te ajuta in traficul de zi cu zi ... doua zile de curs nu te fac pilot , poate nu te fac nici macar un sofer mai bun , doar ele doua ... insa iti ofera o noua perspectiva asupra modului in care se conduce - bine - o masina si cu putin "antrenament" si incercare zilnica de folosire si aplicare a unor lucruri invatate acolo ,poti deveni un sofer mai bun.
plus ca nu se stie niciodata cand iti va fi de folos sa stii sa controlezi o masina plecata in derapaj ...
UXE
eu ma gandesc la scoala lui Stefan Vasile care e 350 de euro.... care si aia mi se pare cam scumpa un pic
sb-55-dan
Pierdere de timp si bani, parerea mea.

DRIVE SAFE!!! sofer1.gif
UXE
nu stiu daca in 2 zile poti invata sa franezi cu stangul... e cam greu wacko.gif
DrK
QUOTE(adrian mgn @ 31 Jan 2010, 22:12)
un singur lucru as vreau sa zic ... lasand la o parte daca pozitia si circulatia corecta a mainilor pe volan , folosirea corecta a franei, abordarea virajelor etc te ajuta in traficul de zi cu zi ... doua zile de curs nu te fac pilot , poate nu te fac nici macar un sofer mai bun , doar ele doua ... insa iti ofera o noua perspectiva asupra modului in care se conduce - bine - o masina si cu putin "antrenament" si incercare zilnica de folosire si aplicare a unor lucruri invatate acolo ,poti deveni un sofer mai bun.
plus ca nu se stie niciodata cand iti va fi de folos sa stii sa controlezi o masina plecata in derapaj ...
*


up.gif

macar o sa invete mai multi cum se abordeaza un viraj si cum se redreseaza o masina...
buzasparta
e buna o scoala de pilotaj ca nu stii cand ai nevoie de ceva deprinderi dobandite in urma cursurilor.
sb-55-dan
QUOTE(buzasparta @ 1 Feb 2010, 10:17)
e buna o scoala de pilotaj ca nu stii cand ai nevoie de ceva deprinderi dobandite in urma cursurilor.
*


Ce deprinderi poti sa ai dupa doar 2 zile?...o dam in basme. wacko.gif
DrK
Dane, cat timp iti ia sa intelegi de la un pilot ca nu trebuie sa te urci pe frana?
Cat timp iti ia sa intelegi cum se ia o curba?
Cat timp iti ia sa intelegi cum e cu frana de motor?

Sunt niste exemple. Nu am insinuat ca tu nu poti face aceste lucruri dar totusi unii chiar habar nu au de regulile astea. Sunt multi care au facut scoala de soferi la misto. Mersul pe banda 1 nu e chiar asa periculos decat in bucuresti. Ce poate invata un elev la scoala de soferi daca nu isi da interesul?
Inca ceva: Sa nu aveti impresia ca pilotii au reinventat roata...
valeron_x
pentru cultura generala a posesorului de permis de conducere, face bine. ca nu o sa se creeze si derpinderile necesare in cele doua zile, e firesc. la scoala de pilotaj iti sunt prezentate tehnicile. deprinderile se formeaza prin exercitiu. ti se arata cum ar trebui sa procedezi, cam atat. restul ia timp, orice pilot, inainte de un sezon de raliu, se "joaca" la propriu cu masina cel ptuin o luna, la fel inainte de fiecare cursa. sunt manevre care pe uscat sunt exceptionale, iar daca le incerci pe umed sau macadam te lipesti de plop.
defensive driving e exact ce trebuie pt condusul in oras, in principal. tactical driving e un pic "mai aplicat", ca tot am auzit expresia asta in ultimul timp. total inutil daca nu dai cu sapa in domeniu.

UXE
total inutil daca nu dai cu sapa in domeniu.

aici gresesti. E inutil sa stii mai multe decat ceilalti in trafic?
valeron_x
vorbeam despre tactical driving. daca tii neaparat sa inveti cum sa faci baraje, blocaje, cum sa scoti de pe traiectorie o masina etc., probabil ti-ar folosi si tie icon_mrgreen.gif
GeT
Poate un pic de googaleala inainte de curs va mari raportul neuroni tunati / euroi platiti:

http://www.drivingfast.net/
http://www.trackpedia.com/wiki/Race_driving_guide
samd.

buzasparta
suntem o natie de piloti de raliu scoliti pe nfs .poate ca din cauza asta stirile de la 5 sunt pline de masini zdrobite la propriu,pentru ca soferii au vazut pe net cum se conduce si mai putin la instructor.asa din vorbe si de pe net ne pricepem toti la toate dar cand e vorba de o situatie concreta putini isi pastreaza sangele rece.calmul si stapanirea de sine se castiga in timp si cu ceva exersare si mai ales experienta.e de ajuns sa treci printr-un accident mai serios si apoi vezi lumea cu alti ochi.ca si la armata in carton trage toata lumea dar in tinta vie cand sa traga trag un incarcator in aer desi in lege scrie altfel sau ca in aviatie de decolat decoleaza orice baba cu aterizarea e mai greu.
valeron_x
nu e foarte gresit ce spui, doar ca acum era vorba despre o scoala de pilotaj de doua zile!!!
atat. doua
rombul
QUOTE(Villanueva @ 31 Jan 2010, 18:01)
Si serviciile speciale numite de tine unde le aplica ? "Deprinderile" lor = semnale acustice si optice !
*


asta sa o crezi tu
de fapt tu spui ce vezi si tu pe strada
daca vrei te iau o data la o aplicatie a lor sa vezi piloti si cam ce fac cu masinile
UXE
pai era vorba de strada nu de aplicatie... aplicatie = scoala de pilotaj.... ei ptr ce se pregatesc daca nu fac asta in trafic?
Adila16
Pentru situatii neprevazute, UXE...
Pentru "berbeci" ciumetzi care ignora sau nu aud/nu vad semnalele si interfereaza cumva cu coloana sau obiectivul pazit...
Pentru situatia in care personalitatea (indiferent de cat le e de draga) care constituie obiectivul lor este pusa cumva in pericol.
Si, trust us (aici ma refer la colegii buzasparta, rombul si la mine), flacaii aia chiar stiu ce sa faca cu o masina: i-am vazut la o demonstratie pe Baneasa.
Nu stiu nici acu cine erau, SPP, SRI...Nu conteaza prea tare. Dar manevrele lor chiar mi-au incantat ochiul de ex-instructor auto: precise, in forta...
I-am vazut si in trafic de cateva ori: transfer rapid de mase intre cele doua axe, un pic de frana de mana pentru un pic de ruliu, acceleratie si volan cand si cat a trebuit si masina s-a insinuat pur si simplu pe traiectorie, parca prelingandu-se pe langa colturile vehiculelor depasite, fara sa le atinga...

Cat priveste tema topicului asta, eu zic ca a urma cursurile unei scoli de pilotaj auto nu e o idee chiar rea. Se pot invata multe trucuri care uneori pot fi utile...
Dar, unii dintre noi, care executa o parcare laterala din j'de mii de manevre, care au lacune grosolane in tehnica sofatului urban de zi cu zi, chiar au nevoie sa invete cum sa-si educe nervii motori in a frana cu piciorul stang, cand ei nu stiu sa franeze nici cu dreptul?...Chiar au nevoie sa stie sa foloseasca frana de mana in provocarea unui derapaj controlat de evitare a unui obstacol inopinat, in conditiile in care in alt topic oarecum similar, un coleg sustinea ca, pentru a pastra traiectoria intr-un viraj abordat prea rapid, el trage frana de mana la refuz...?...Sau chiar pot invata cum sa "mangaie" volanul in diferitele manevre, in conditiile in care, la cea mai mica rotire, ii masoara circumferinta punand palma langa palma sau isi impletesc bratele dureros, ridicol si ineficient...?...
Villanueva
Dar demonstratia cu AKM-ul scapat din BMW-ul SPP-ului ti-a placut ?

nu mai da quote la posturi apropiate/pe aceeași paginã
pcs
In 2008 si anul trecut, compania la care lucrez ne-a obligat sa facem o zi de cunoastere a legislatiei rutiere la o scoala de soferi - curs platit de companie. Dupa accidentul de asta toamna in care au murit doi colegi ( plus inca doua accidente cu raniti si alte cateva accidente usoare ) anul asta se introduce suplimentar o zi de conducere preventiva ( patru ore de curs +2 ore practica ) tot la o scoala de soferi. Asta ca sa nu mai vorbesc de faptul ca avem examen medical si psihologic anual special pentru cei care conduc masinile de servici - de la electricieni la sefi de departamente.
Adila16
biggrin.gif AKM!?...BMW!?...SPP!?...Super! Am ratat-o! ... biggrin.gif
PS: Un serviciu special inca mai foloseste AKM?...S-au lamurit ca e o arma redutabila?... ohmy.gif

Insa, alta era ideea postului meu. Ma refeream la manevrarea unui vehicul, nu a armamentului din dotare...
gabygiovanny
in traficul ce il avem in romanica si drumurile care in mare parte sunt praf...nu prea merita. cati de aici si-au facut scoala de profesionisti ( C+E) fara sa se gandeasca sa mearga sofer pe tir? asa ceva ar ajuta la multi. aici te invata si iti dai seama ce inseamna sa nu semnalizezi din timp o depasire, si sa stai in spatele obstacolului ca nu te mai lasa nimeni sa intri in depasire . sau cati dintre voi nu semnalizeaza chiar cand schimbati banda de circulatie si nu cu 50 m cum spune legea.cand esti intr-un camion cu remorca in lungime de vreo 15 m atunci iti dai seama ce inseamna traficul.
ori cu scoala de pilotaj la multi li se urca in creier ideea ca a ajuns mare pilot si poate sa se scoata din orice situatie....cunosc caz...deci, fiecare gandeste dupa cum vrea
Villanueva
http://www.antena3.ro/stiri/romania/spp-si...atii_31336.html

Din cauza manevrelor "specifice" sar si armele din auto - speciale !

nu mai da quote la posturi apropiate/pe aceeași paginã
rombul
ai vazut cam ce fac cu masinile?
ai fost la vreo insotire sa vezi cam cum se desfasoara treburile?
akm nu mai are spp de mult timp poate vreun mp5
si sa fi convins ca se intampla asa ceva si la us secret sevice
deci ptr traficul din bucuresti nu vad ce scoala de pilotaj sa faci dar in fond nu ma intereseaza ce faci cu banu tau

respecte
DrK
Exemplu de trafic de bucuresti. Acum 3 zile cand a plouat toata ziua si noaptea a inghetat bine, am iesit pe strada. Bd. Timisoara era oglinda pe toate benzile posibile. Mergand toti cu 20-30 la ora, un participant la trafic aflat la 200 de metri de mine a fost pus in situatia sa puna frana pentru ca un pieton intentiona sa traverseze. Rezultatul: derapaj din cauza conditiilor meteo. Soferul a reusit sa opreasca totusi pana in trecerea de pietoni ajungad totusi cu masina la 90de grade mai spre dreapta fata de pozitia normala pe banda. Am putut observa ca masina era dotata corespunzator conditiilor de iarna iar soferul a folosit corect frana de mana pentru a evita pericolul.
Eh, acum ganditi-va ca daca erati la 10 metri in spatele celui care s-a oprit si nu stiati sa efectuati aceeasi manevra, toata treaba se lasa cu avarii...
INtai trebuie sa inveti sa ai o reactie automata in fata unui pericol. Gandind la rece toti suntem buni dar diferenta se face insa in trafic.
Mutzunache
Eu chiar nu ii inteleg pe unii soferi. Mergem toti ca melci ca e polei si stau in fundul tau la 2 metri? Eu cum pot sa pastrez distanta fata de cel din fata, o masina si jumatate cel putin. Cred ca tuturor le-ar prinde bine niste cursuri la scoli de pilotaj si de respect in trafic.*&)(^)#^)$)@#($*)(&#@ (asa, de respect)
Adila16
RaduNG....
Frana de mana?...
La actionarea franei de serviciu, la crearea unei anumite presiuni in sistemul hidraulic, intra in functiune, intr-o anumita proportie, si frana spate...
Pe sticla la care faci referire, e firesc ca aderenta sa se piarda mai repede si sa apara impresia ca a fost folosita frana de stationare...
DrK
Da, sunt constient de asta dar parca modul in care s-a dus masina nu ar indica faptul ca a fost doar o banala frana de serviciu.
buzasparta
mutzu a spus o chestie buna: niste cursuri de bun simt si respect.
Adila16
Bun simt + Respect = Conduita Preventiva
bebecool
Am citit tot ce s-a scris pe aici si comentat.
2-3 zile inseamna mult si sa ma explic:

-cati stiu sa foloseasca frana de motor?(eu am invatat la scoala de soferi ce-i drept)
-cati stiu sa foloseasca dubla debraieire ca la camioane
-cati stiu ca daca trag puternic stanga-dreapta de volan pot intara in balans si rasturna
-cati merg preventiv si intuiesc un posibil accident
-sa taie un viraj la x grade, sa abordeze un ac de par, sau o succesiune de viraje?
Inveti multe daca iti place si daca vrei in 2 zile. Corect?

http://dangirtofan.ro/ro/index.php?option=...&id=1&Itemid=32

Din spusele unui prieten ar fi cea mai ok scoala de pilotaj pentru ca:

Iti preda un curs mai inainte de toate.
Te inregistreaza pe tot parcursul lectiilor de pilotaj.
La final poti sa analizezi greselile si sa le indrepti.

http://www.landroveracademy.ro/despre-academie

Cine se baga?
Ma uitam cu drag cand eram copil pe Eurosport la cursele acelea de camioane si la WRC.
Colin McRae, care din pacate numai este printre noi:(
keos
Acest topic mi-a venit la cautare de scoala raliu.

Pana acum am vazut numai opinii daca sa faci sau sa nu faci. Dar e cineva care a facut?

Am gasit alte comentarii la
https://www.reno.ro/-t71513.html

Overall see pare ca daca ai bani si timp este fain si indicat.
einstein1984
eu pot sa zic ca merita sa faci un curs de defensive driving. DIn ala cu exersat circulatia mainilor pe volan, franare de urgenta cu sau fara evitare, masina cu roti de carucior pe spate etc. Aia e cu varf si indesat pentru oricine merge pe strada.
Cine vrea si competitii sportive, sigur ca merita si curs specializat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.