Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: clio 1.2 16v chip tuning
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
silviumarin
Salut, am si eu o problema...mi s-a pus pata sa-mi fac chip pe clio-ul meu de 1.2 16v. Imi puteti spune si mie daca stiti pe cineva care are sau daca este cineva pe forum care are?...Merci mult
Solon
Ca sa castigi 3 cai? Are rost?
UXE
gresesti amarnic .. 4 cai castiga
Fratzica
daca nu-s cel putin șasã cai frumoși, e degeaba.
Doc
Iar se limiteaza toata lumea la cai putere castigati si nu la schimbarile dupa chiptuning. A incercat careva din voi o masina tunata cu motor aspirat?
cj98czh
Da, eu... Megane 1 Coupe, 1.6 16v 107 cai original.... nu mi s-a parut cam nimic in plus.... tragea usor mai bine, dar nu atat de evident incat sa merite suma de bani data...
Doc
La modelul tau se castiga 8-9CP si cam 8-10% la cuplu. Modificarea este evidenta atunci cand este facuta corect. Pentru aceasta motorizare gasiti review-uri foarte bune in randul posesorilor de Logan.
cj98czh
La modelul meu cred ca se castiga putin mai mult de 8-9 cai... fiind 1.9 dCi... Coupe-ul este al cumnatului meu...
Doc
Eu m-am referit la Megane 1, celalalt model cu 1.9dCi 120CP castiga in jur de 20-25CP la putere si 50-55Nm la cuplu.
pit-bull
Dar totusi la 1.2 16v 75 cp cat se castiga?
bubu782001
Din cate am inteles, la 1.2 16v ar fi un castig de 8CP (6Kw) la putere, iar la cuplu 12Nm.

http://www.ciptuning.ro/car-specs.php?make=31

Parca nu este atat de spectaculos. Nici nu era de asteptat, benzinarele cu motor aspirat in general au foarte mici cresterile prin aceste metode.

Mai bine cauti ceva despre 1.2 16v TCE (cauti documentatii, te informezi ce si cum) si ii pui la al tau o turbina.
Castigul in acest caz ESTE semnificativ.
Incerci sa studiezi un pic pe motorul ala... (poate ca aberez nu stiu...).
Eu unul intentionez sa aflu informatiile necesare si sa vad ce pot face. (sau daca se poate face ceva...)
Momentan pen laga teorie, problema mare e, ca admisia la motorasele astea ale noastre este din plastic.
La motoarele turbo este din metal - presunea este marita si plasticul nu cred ca ar face fata. Este mult de "sapat" si de munca, insa si rezultatele pot fi pe masura (in cazul unui rezultat pozitiv binenteles).

Deci sa nu apucati sa ziceti voi asta - o zic eu. Poate aberez.
cj98czh
bubu782001 - nu aberezi tare, dar costurile unuei asemenea modificari sunt pe masura.... alte pistoane si segmenti care sa suporte noile presiuni, turbo, etc... ca sa nu mai vb. de un alt calculator de injectie.... pana la urma cred ca mai usor ar fi sa iei un motor cu turbo facut de producator direct...

Asta la partea de motor.... dar putere mai mare inseamna ca masina trebuie sa raspunda noilor cerinte si aici intra suspensie, franare, etc..... deci ca si o concluzie total nerentabil din punct de vedere financiar.... mai bine o vinzi si iei una cu turbo din fabrica..
Doc
Eu sunt mai optimist, la modelul de 1.2 16V castigul este de max 6CP (sase cai frumosi). Cat despre turbo nici nu se mai pune probleme unui buget redus, distractia te-ar putea costa lejer 3000-4000 euro.
bardu
Asa tare i s-a pus pata initiatorului ca de 3 zile nu mai zice nimica.
S-o fi convins ca asa cum nu strica prea tare nici nu ajuta?
bubu782001
De rezistat masina rezista SIGUR 100%. De la 75cp pana la 100 sunt doar 25cp in plus. Caroseria sigur va suporta si nu e problema de asta. Nu se dubleaza forta motorului, pana la urma pe Clio ganditi-va ca sunt motorizari la puteri de genul asta si diferente nu sunt la caroserie (ex 1.4 16v 98cp).
Si franele banuiesc ca sunt la fel. Deci masina 99% va suporta lejer noilor cerinte.

Problema ramane, intr-adevar PRETUL.
Si aveti foarte mare dreptate, alte pistoane/segmenti, alt ECU, si o gramada de bani pe alte subansamble...intercooler, turbina, tevaraie, admisia (dupa cum am spus mai sus) cred ca cea actuala din plastic NU REZISTA - de fapt la D4FT este din metal.

Un motor D4FT complet gasisem pe e-bay (nou nout cu 0 km pe el..) cu 1800 euro. Lipsea doar intercooler-ul (ala se gasea ceva de la Logan-urile noastre diesel).
Pentru poze si informatii... http://www.reno.ro/D4F-TCE-t161312.html

Insa aproape 2000 euro (cred ca sare lejer peste 3000 euro la final - nu mai punem evacuarea - vezi pdf-ul atasat) este cam multicel. 1/3 - 1/4 din pretul unei masini (depinde si de ce masina acuma).
Asa la suma asta, este foarte clar ca vinzi Clio, mai pui un banut, si iei direct 1.4 16v - 98 cp fara atata munca.
silviumarin
Salutare si-mi cer scuze pentru intarzieri...eu sunt constient de faptul ca nu o sa-mi creasca puterea motorului cu foarte mult....eu am citit pe anumite forum-uri ca s-a ajuns cu un 1.2 16v ca al meu la 88 cp....ceea ce e super ok pt. ea..la cat de mica e...eu mai am un megane 2 1.5 dci 86 cp cumparat de nou...si sincer, sunt mai multumit de clio decat de megane...ceea ce ma nemultumeste la megane este acel balans care il are...este o masina care-ti produce ''rau de mare''....ce-i drept, suspensiile clio-ului au fost schimbate cu unele mai rigide cu 30%...nu am mers niciodata cu o masina asa mica (si ca dimensiune si ca motor) cu chip. tocmai de aceea am apelat la voi...cunoscatorii(poate).
bubu782001
13CP? Hmmm nu am auzit pe nimeni sa faca atata doar din chip. Eu auzisem de un maxim de 8-9 CP prin chip tuning.
Probabil cu aia 8 CP din chip + un filtru sport + eliminarea catalizatorului, cam asa ajungi pe la un 13 CP.
Si asa motorul este cam impinsa la maxim (75 CP este destul pt un motorici de 1149 cm cubi).
Te rog mult da-mi link-ul la forumul care spune asa ceva. Ca sunt curios.
13 CP?
Oricum ar fi un 88 "magari-putere" teoretici...chinuiti, storsi pe teava de esapament... radmasa.gif

Presupun ca ii mai da putina vlaga per ansamblu, iar un pic se va simtii. Insa nu cred ca vor fi rezultate spectaculoase...mai mult efectul Placebo.
speedman
Prin chip creste puterea cu 10%. Daca faci un calcul inseamna 7,5 cai. Ideea este ca masina va pleca o idee mai usor de pe loc (ca si cum ar fi mai usoara) iar limitarea in treptele inferioare va fi catre 7000 rpm (in cazul in care acum iti taie alimentarea pe la 6000 - 6200 rpm. Nu stiu daca merita, nu este ceva semnificativ, iar in ceea ce priveste consumul cresterea este nesemnificativa
pit-bull
Este clar teoretic se castiga maxim 10% dar practic se castiga 2 maxim sasa cai frumosi poate este cineva care are remapare facuta si ne spune cum merge.
cristi_xp
pai ai putea sa vii sa incerci si dup-aia sa impartasesti experienta la restul smile.gif
euroexpert
daca faci chip tuning sau boxtuning poate mai reduci consumul de carburant. clio 1,2 l consuma f mult in oras * al meu ia undeva la 10 l. acum pe timp de iarna am deja consum instant de 11,7 l/100
bubu782001
Consum instant ? Pai tu dupa ala te iei ?
Ala este cel mai incorect de luat ca referinta. Pentru ca masina in demaraj (de la plecarea de pe loc) poate sa ia 14% - 20% si in mers regim constant poate sa ia 8% - 10%. Vrei sa spui consum mediu...

Pe de alta parte...
Consumul este unul rezonabil (zic eu) pentru un regim de condus urban.

Orice masina condusa in oras ia mai mult (inclusiv cele cu motor diesel).

Masinile cu motoare pe benaiza obisnuiesc sa consume mai mult in oras decat cele cu motor diesel. Mai este si greutatea masinii, care sa fim seriosi, nu este tocmai mica, iar motorasul ala trage si el cum poate.
Alt aspect ar fi ca iarna ORICE masina ia 1 litru 2 in plus la suta de km.
Nu uita ca daca iarna pleci cu motorul rece, de asemenea vei avea un consum ridicat.
Sunt multe aspecte legate de combinatia asta: iarna/oras/sofer...
Si de ce nu? (ultimul aspect). Poate ai si "talpa mai grea"...(daca o turezi de o rupi trage la greu benzina...)

Toata stima.
BannedHost
A facut cineva chiptuning la 1.2 16v ? Ma tenteaza si pe mine, am inteles ca pretul e in jur de 400 lei, dar la acest motor eu zic ca se merita orice calut in plus..
todea
Salutare. Intrebare pentru cei care au motorul 1.2 16 valve. Cum trage si ce consum are? Cu aerul pornit, mai pleaca de la semafor? Este o oferta interesanta acum la Renault Twingo Trend, cu aceasta motorizare. Si suna interesant. Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
silviumarin
pai..e simplu..nu trage si consuma mult smile.gif)
consum cu AC, 11 in Buc...9.5-10 fara AC...
cu AC-ul pornit este o diferenta...trage mai greu...dar acum depinde si ce vrei tu de la o masina...daca vrei sa adune asfaltul sub ea, ia-ti un motor mai mare...
sincer, iti recomand 1.4 16v...nu stiu daca Twingo are motorizarea asta..dar pe clio este foarte buna...

30 May 2011, 14:22:
a...am uitat...consumul asta il scot dimineata la 7:30 si seara la 17:30...locuiesc la Piata Sudului si muncesc la Romana, fix pe Mihai Eminescu...15 minute stau numai la semaforul Eminescu - Dorobantilor
bubu782001
Pe Twingo e foarte buna motorizarea asta. Nu si pe Clio sau pe Logan.
Trage FOARTE bine masina cu AC-ul pornit.
silviumarin
ce greutate are twingo?
bubu782001
Pai Twingo 1 cu motorizarea 1.2 16v are fix 830 kg (cum este a mea din semnatura).
Twingo 2 cu motorizarea 1.2 16v are 955 kg.

Clio Bicorp (cel il 3 usi) are 945 kg - mai usor ca un Twingo 2, insa este mai greu cu 115 kg ca un Twingo 1.

Clio Bicorp in 5 usi mai are inca 10kg in plus (965 kg).

La aceste diferente in real-life se mai pune si benzina, (diferentele dintre capacitatile rezervorului Twingo are 40l vs cei 50l de la Clio), greutatea pasagerilor si nu in ultimul rand, stilul de condus.
todea
M-am dumirit. Sa va zic. Am facut test drive cu un clio symbol, 1.2 16 v, 75 cp. Nu trage. Si parca nici Renault nu prea e. Fara suparare. Am facut si cu Twingo, acelasi motor. Ambele cu aerul pornit. Twingo e funny. Jucaus. Parca e un copil razgaiat. Am dat avansul. Vine pe 17 iulie. Alb, echipare trend, are tot ce ii trebuie. Se simte diferenta de greutate intre cele doua masini. In rest, sa ne bucuram de ele.
bubu782001
Eu v-am zis smile.gif
E ALTA masina - si diferentele alea minore fac totul pentru motoriciul ala...
silviumarin
depinde de f multe...eu de cand mi-am schimbat jantele, si mi-am pus 195/50R15...sprinteaza mai bine...dar si consumul este mai mare...luni, pe 30 (zi de salariu..) am facut plinul si consumul la pompa...9.5%...
deoarece ambreiajul meu da semne de uzura, il voi schimba cu unul nou SACHS si ii voi face si un chip...si la 955 kg si 83 cp...este chiar ok...evident modificarile nu se vor oprii aici...doresc un filtru sport profesional (nu din targ...) si o evacuare completa(nu pentru zgomot...pentru performante)...daca ajung la 90 cp cu ea sunt arhi multumit...
bubu782001
83 de cai = vise.

90 de cai = basme cu Harap zis si Albulescu radmasa.gif .

Pai silviumarin, masina aia are 8 ani. Singurul loc unde mai are 75cp este in marcajul din talon.
Masina aia are 70cp maxim. Si nu imi spune ca ai 60 de mii de km ca nu te cred...

Tu daca ajungi la 80cp cu chip si cu toate nebuniile propuse...este MARE lucru.
silviumarin
bubu782001, nu stiu ce sa zic in legatura cu calutii...dar tind sa cred ca mai am ceva...
frate-miu are o mazda 2 (2008 si 30 mii km)cu motor de 1.3 si 86 cp si nu ma face...
iar masina lu' taica-miu, un megane 1.5 dci de 86 cp este fix la fel de puturos ca si clioriciu meu..ce-i drept din mers se simte cuplul dublu..eu am 105Nm, megane-ul are 200Nm..
sper ca in vara asta sa-i fac ambreiajul si chip si o s-o duc si pe dyno..

1 Jun 2011, 09:06:
si nu am 60 mii km...am 111 mii smile.gif
bubu782001
QUOTE
frate-miu are o mazda 2 (2008 si 30 mii km)cu motor de 1.3 si 86 cp si nu ma face


Depinde si cum conduce fratele tau, mai depinde si cutia daca este lunga/scurta sunt multe aspecte daca te referi la demaraj sau la viteza.

La cati bani vrei sa bagi in ea...mai bine cumperi direct un motor 1.4 16v sunt 99cp pana ala urma O MARE diferenta (o treime din puterea motorului o ai in plus - 24cp).
silviumarin
pai...cand faci o liniuta, nu prea sunt multe de stiut...motorul turat intre 2500 si 3000 cat sa nu-ti patineze rotile si eliberat ambreiajul...

m-am gandit si la schimbat cu un 1.4 sau 1.6...dar...2600 ron jantele + cauciucurile de vara...700 ron cauciucurile de iarna...700 ron bucsaraia(LEMFORDER)...610 discuri + placute (EBC)...amortizoare gaz 820 ron(MONROE)...reviziile au fost 3 pana acum si am pus numai ulei MOBIL 1 5W50 si filtre MANN...adica, inca 1200 ron....tot ce am scris mai sus, FARA MANOPERA...

doar piesele au costat 6630 ron...plus manopera care a fost in jur de 1/3...
deci am bagat 2000 euro in ea smile.gif...plus achizitia (am luat-o de la frate-miu deci ne-am inteles ca intre frati...de aia am si preferat sa bag atatia bani in ea...)
bubu782001
Fara nici o suparare dar la cati bani ai bagat, o vindeai pe a ta, mai puneai acei 6000 lei si luai LEJER un 1.4 16v.
Bani aruncati pe geam (dupa parerea mea).

In fine...fiecare cu parerea lui.

Eu daca as face ceva pe a mea as pune uin 1.2 TCe pe a mea (101 cp) si as face ceva senzatie pe sosea cu ea.

Pb e ca e scump...si decat sa fac asta mai bine caut direct un Twingo 2 GT cu 1.2 TCe la germani, putin lovit (mai ieftenache asa...).
Asa am gasit si bun (impecabil adica) din 2008 cu clima automata pe ea cu tot ce vrei...la 6400 euro (in Polonia).
silviumarin
pai...banii astia i-am bagat in ea in decursul a 1 an si putin...nu toti odata...
de masina sunt fff multumit...doar ca mi-ar placea sa fie putin mai sprintena...m-am gandit la motorul de 1.2Tce...si poate intr-o zi o sa-l schimb...depinde de buget...
momentan...am urmatoarele in plan:
-ambreiaj si distributie.
-chip, filtru sport, evacuare.
-interiorul vreau sa-l modific putin...si anume sa ii schimb scaunele din fata cu 2 scaune sport FK STREETFIGHTER (1200 ron noi noutze), textilul din masina schimbat...vreau negru simplu...bancheta spate si fetele de usi...volanul in piele...
-suspensie sport reglabila
-un polish total inclusiv faruri si stopuri
-geamuri negre

si cam atat smile.gif
dar abia la anu ma pot apuca de aceste modificari...
Dinamo76
3CAI MISTO,DAR INSUFICIENTI.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.