Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Injector defect Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
andu911
Se merge la piese auto si se cumpara 1 buc furtunas ce se foloseste la instalatiile de stropit parbriz.
Costa cca 5 lei.
Apoi la farmacie si se cumpara 4 recipiente transparente de plastic, folosite la colectarea probelor de urina.
Pret 4 x 1.5 lei.

Se taie furtunul in 4 bucati egale.
Se gaureste capacul de la fiecare recipient, pe unde se introduc furtunasele.

Dupa ce desfaci capacul de la motor, scoti returul injectoarelor. Returul de la pompa il legi direct de returul de la filtru. Asa e la mine la cp1, nu stiu cum e la cp3, dar nu poate fi prea diferit.

In capul fiecarui injector, se pun furtunasele in locul returului.

Atentie, motorul trebuie sa aiba deja temperatura optima de lucru( apa la 80 grade). Altfel toate injectoarele au o corectie marita si testul nu este concludent.

Lasati sa mearga cateva minute in gol si verificati nivelul de motorina din recipiente. Teoretic ar trebui ca injectorul care da cel mai mult, sa nu aiba mai mult cu 40% fata de injectorul care da cel mai putin.
La mine nu a avut timp sa mearga cateva minute, caci injectorul 2 dadea cu presiune. In timp ce celelalte erau aproape goale.

Schimbarea injectorului dureaza destul de putin. Este nevoie de o cheie de 17 pt conducte si de o cheie trox. Atentie sa fie curat locul unde se aseaza noul injector, ca sa etanseze perfect si sa nu scape compresie.
Eu am gasit la dezmembrari un injector bun.

Acum am o corectie aproape egala intre toate injectoarele. Cu o diferenta de maxim 5-10% intre ele.

Simptomele incepusera sa apara... la pornirea la cald motorul invartea putin mai mult decat normal... Iar consumul era ceva mai ridicat.

Si inca o chestie... La 1.9dci nu se introduce niciun cod. Nu e ca la 1.5dci la Delphi. Injectoarele sa aiba acelasi cod si totul e in regula.
matrix67b
Buna treaba! Nu esti tentat sa demontezi injectorul vechi si sa faci niste poze asta ca sa vedem si noi ce naiba se uzeaza acolo si ce poate fi inlocuit?
Cat ai dat pe injector?
Fubiansky
andu...ce alte simptome mai avea inafara de pornirea greoaie?
A mea e tare lenesa la plecarea de pe loc si ma gandesc sa nu fie de la injectoare.
andu911
Am dat cam mult... 400 lei... dar nu mai aveam chef sa mai caut... Ii stiu pe oameni, am mai luat de la ei si daca nu ar fi functionat, ma duceam inapoi sa imi deau altul...

O sa il desfac... probabil maine.

Problema e ca nu stiu de unde se pot cumpara acele supape. La 1.5 vad ca se gasesc si pe internet... Dar de 1.9 nu gasesc.

Daca gaseam pe undeva, sigur nu cumparam injector, mergeam mai intai pe varianta reparatiei.

Fubiansky: nu era... defapt oricum Laguna are un delay la plecarea de pe loc... din fabrica...

Dan73
Sunt date niste schite pe aici:
http://www.scribd.com/doc/15116715/cursinjectdiesel

e usor de descarcat pdf-ul...poate ajuta cu ceva
Eu nu am inteles prea bine de ce trebuie sa umbli la returul pompei
andu911
Ca sa nu curga motorina pe motor. smile.gif

Returul injectoarelor este legat in paralel cu returul pompei. Daca ai scos returul injectoarelor, atunci o sa vina motorina de la pompa.

Asa ca lasi retur doar pentru pompa.
Dan73
Aha...nu m-am uitat cu atentie prea mare pe acolo...
matrix67b
QUOTE(Dan73 @ 8 Jan 2010, 22:18)

excelenta adresa, pentru documentatii
andu911
L-am desfacut dar m-am blocat. Imi trebuie o cheie speciala... un fel de imbus de 10 cred, gol pe interior...

10 Jan 2010, 17:42:
Ca o completare, masina nu mai da cu fum cum dadea inainte... trage mai bine si porneste mai usor.
andu911
Asta e scula care trebuie pentru a umbla in injector.
http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?cat=371&item=4219
VF1BG0
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...atchlink:top:en

Sa comandam? Crezi ca merge sa repari injectorul daca il poti desface?
ardelut
QUOTE(andu911 @ 8 Jan 2010, 20:45)
Si inca o chestie... La 1.9dci nu se introduce niciun cod. Nu e ca la 1.5dci la Delphi. Injectoarele sa aiba acelasi cod si totul e in regula.
*


Corectă metoda cu mențiunea că , cel puțin la motorul de 107 cp , se introduc codurile de injector . Este , dealtfel , și modul în care am descoperit că mecanicul îmi furase injectoarele .
luclapin
La motoarele 1,9 dci se introduc codurile de injector daca se inlocuiesc doua sau mai multe injectoare deodata.La inlocuirea unui injector nu este necesara introducerea codului.
andu911
pai eu am 107cp si ecu nu are optiunea asta...
ardelut
Am făcut operațiunea la reprezentanță și eram de față . Am schimbat 2 injectoare .
andu911
Probabil in 2004 au alt soft... a mea e 2002.. Si cred ca in 2004 e si alt tip de injector... Asa scrie pe site la Bosch.
jamaica
mie imi curge pe la un injector ,ce as putea sa il fac?
dr4goshhh
mie mi'a rupt mecanicul un injector, pe care tot el l'a inlocuit de altfel si cu siguranta nu a trebuit nici un cod pt ca nu are si nu foloseste calculator. Tot ce face este parte mecanica.
Laguna mea este in acte de 120hp, iar mecanicul spune ca am turbo cu geometrie nevariabila si e de 108hp.
Cert este ca nu ma intereseaza atata timp cat imi merge f bine motorul!
Dan73
Am facut si eu testul de injectoare. Motorul e cel din semnatura. Am folosit furtunase pt lichidul de parbriz de dacia veche. Se gasesc in Vitan.
Rampa are si ea un retur dar nu a dat nimic pe el, am pus degeaba borcanas. E posibil sa fie o supapa acolo si sa deschida la presiuni mari. Daca o turam mai tare poate aflam dar eu am facut testul la relanti. Pe returul pompei insa da o gramada. Am bagat un furtun mai gros (cam 8 sectiunea interioara) si a umplut o sticla de bere in 3 min...ba a dat si pe afara de am facut balta.
Deci sfatul meu e ca returul pompei sa fie legat direct la un bidon de 5 litri ca sa evitati orice neplacere.
Treaba e ca acolo unde vine furtunul ce colecteaza returul injectoarelor si se intalneste cu returul de la pompa e un senzor ceva ca e o mufa acolo. Posibil sa masoare temperatura motorinei...habar nu am. Nu stiu daca faptul ca nu a mai trecut motorina pe acolo a afectat sau nu experimentul biggrin.gif

Rezultate: injectorul 1 (de langa distributie) adica ce se vede in primul pahar din stanga aprox 73 ml, injectorul 2 aprox 63 ml, inj 3 cam 43-44 dupa ochiul meu si inj 4 (ultimul dinspre baterie) cam 58-59 ml.
Deci pe scurt:
1-73;
2-63;
3-43;
4-59.
Aceasta cantitate a fost obinuta in aprox 3 min. Imi pare rau ca nu am cronometrat exact.
Eu nu prea ma asteptam la astfel de cantitati. Voi ce ziceti?
Sunt curios ce a obtinut sau va obtine altcineva cu motor similar.
[attachmentid=1627641867]

A ...masina scoate ceva fum la accelerari bruste. Consum mare nu prea are. Pe 1600 km pana in Maramures cu intoarcere prin Moldova a consumat cam 5.5. Injectorul 1 de langa distributie bate un pic...nu mereu dar suna mai altfel uneori.
Privilex
am facut si eu un test d'asta undeva pe ghencea si toate aveau acelasi nivel si mecanicii mi-au zic ca asa e bine.in cazul tau la 3 ai mai putin ca restul;ce inseamna asta nu stiu,poate e mai infundat
Dan73
Pai da, dar cantitatea??!! blink.gif Pe mine aia ma nedumireste. Gradatia de sus trasata de mine cu markeru' e de 100 ml. Mi se pare mult ca in trei minute sa se adune de pe retur chiar si 43 ml cat da nr 3.
luclapin
Testul pe care ar trebui sa-l faci arata dupa cum urmeaza:
[attachmentid=1627641953] .
Si ar trebui sa vizualizezi si corectiile pe fiecare injector,dar pentru asta iti trebuie Clip-ul.Respect!
przamfiri
aveti in poza corectiile enjectoarelor ......test facut cu clip.....asta nu ca la mine ar fi bine smile.gif
Doamne Ajuta
luclapin
QUOTE(przamfiri @ 22 Jul 2010, 16:46)

Ideal,corectia ar trebui sa fie intre -2 si +2 dar este considerat normal sa fie intre -5 si +5.Si inca ceva,przamfiri,daca te uiti la fisa de diagnosticare care o scoate Clip-ul dupa diagnoza ,o sa vezi ca nu ai coduri la injectoare(la coduri injectoare ai ceva gen AAA).
renodood
De ceva timp si mie nu mai coboara relantiul sub 900-950, chiar si daca e cald.
Am observat ca in ultima vreme cam scoate fum in toate treptele de la 1 la 3...

Mai mi-e aprins si martorul de baterie + STOP...

Posibil sa fie ceva de la injectoare?
luclapin
To "renodood"-Rezolva in primul rand problema cu incarcarea,si apoi fa un test Clip.Sunt o multime de cauze pentru care ar putea sa mearga mai turat,si fara test nu stiu ce sa-ti spun,dar probabil ca nu are legatura cu injectoarele ,posibil sa ai vreun senzor care da informatii eronate.Dar neaparat rezolva incarcarea,in timp s-ar putea sa ai mari probleme,sper sa nu fie cazul la tine!Bafta!
Dan73
QUOTE(luclapin @ 22 Jul 2010, 15:30)
Testul pe care ar trebui sa-l faci arata dupa cum urmeaza:
[attachmentid=1627641953] .
Si ar trebui sa vizualizezi si corectiile pe fiecare injector,dar pentru asta iti trebuie Clip-ul.Respect!
*


Multumesc, am refacut testul cu diferenta ca am tinut-o la la 3000 ture pt ca nu aveam cum sa masor presiunea in rampa smile.gif
....1 minut la 3000 si 10 sec la relanti.
Rezultate:
40 ml injectorul 1 de langa distributie
32-33 celelalte 3
O sa fac si un clip in curand....totusi
Apropo care e considerat injectorul 1 totusi?
luclapin
Cu mare placere,si altadata! Injectorul 1 este cel dinspre cutia de viteza.La gama Renault numaratoarea incepe de la dreapta spre stanga.Dane,nu cred ca trebuie sa te ingrijoreze rezultatul testului.Iar daca ajungi la un Clip,cere sa-ti dea un reset la parametrii egr si la parametrii injectiei.
renodood
QUOTE(luclapin @ 22 Jul 2010, 19:41)
To "renodood"-Rezolva in primul rand problema cu incarcarea,si apoi fa un test Clip.Sunt o multime de cauze pentru care ar putea sa mearga mai turat,si fara test nu stiu ce sa-ti spun,dar probabil ca nu are legatura cu injectoarele ,posibil sa ai vreun senzor care da informatii eronate.Dar neaparat rezolva incarcarea,in timp s-ar putea sa ai mari probleme,sper sa nu fie cazul la tine!Bafta!
*


Vad ce zic mecanicii maine, turatia ridicata a aparut concomitent cu martorul de la baterie, deci sunt legate, si sper sa nu fie probleme cu injectoarele... nu de alta, dar la ce scoruri au... biggrin.gif

23 Jul 2010, 19:14:
Mda, era praf regulatorul de tensiune, de aceea era ridicat si relantiul, 230 ron, plus ca mi`era uzat si alternatorul, deci trebuie lucrat la strung putin..
macar nu erau injectoarele biggrin.gif
l_ewin
Valori ale unui model 1.9 dci 2002

Valoare definita presiune sina 263 bar
Presiune sina 262 bar
Interval bucla presiune rampa 0,4 bar
Valoare debit carburant relanti 8,2mm3/cp
Debit carburant 9,2mm3/cp
Debit de carburant regulat 0
Corectie debit carburant cil 1 0,6
2 2,2
3 -2,0
4 -0,8
Tensiune baterie 14,3 v

etc. etc.

Daca cineva crede ca nu sunt bine astept indicatii dar eu zic ca e bine.


Mai revin sa completez pentru cei care fac coada de fum la spate sa-si curete daca nu sa schimbe valva EGR. Nu e greu mie mi au desfacut o la service si mi au schimbat o dar mere sa o si curatati o sa vedeti ca are calamina multa. S-a mai vorbit de asta daca nu mai vorbim.
Dan73
QUOTE(l_ewin @ 23 Jul 2010, 20:29)
Valori ale unui model 1.9 dci 2002

Valoare definita presiune sina                                  263    bar
Presiune sina                                                          262    bar
Interval bucla presiune rampa                                0,4     bar
Valoare debit carburant relanti                                8,2mm3/cp
Debit carburant                                                      9,2mm3/cp
Debit de carburant regulat                                              0
Corectie debit carburant cil 1                                      0,6
                                        2                                      2,2
                                        3                                      -2,0
                                        4                                      -0,8
Tensiune baterie                                                       14,3    v

etc. etc.

Daca cineva crede ca nu sunt bine astept indicatii dar eu zic ca e bine.
Mai revin sa completez pentru cei care fac coada de fum la spate sa-si curete daca nu sa schimbe valva EGR. Nu e greu mie mi au desfacut o la service si mi au schimbat o dar mere sa o si curatati o sa vedeti ca are calamina multa. S-a mai vorbit de asta daca nu mai vorbim.
*



Exact. S-au scris mai multe tomuri despre egr pe aici pe forum ca si despre fumul scos de masina. Si multi vazura "calamina" aia... radmasa.gif si multi au curatat cu mana lor egr-ul, nu la service biggrin.gif
l_ewin
Atunci nu stiam de forumul reno. Asta e te mai si tapesti. Eu am si o obsesie, pana nu merge ceas nu o las mai ales ca am vreo trei prieteni care se pricep la service, imposibil sa nu o scot la capat.
matrix67b
Am facut si eu ''testul bidonaselor'' la injectoare. Ca sa am o referinta, am procedat ca Dan73 , prima data am tinut-o 3min la relanti si am avut la piston
1-35 ml
2-40
3-40
4-35
Apoi am tinut-o 1min la 3000rot/min urmat de 10 secunde la relanti. Rezultatul (incepand cu injectorul1) : 30/30/33/30 ml.
Se pare ca nu am probleme cu injectoarele. Totusi trebuie sa mai fac ceva sapaturi pt ca scoate cate un busneag de fum negru cand o calc la peste 3000 rot / min
mirceaD
De verificat care injectoare sunt defecte este usor dar eu zic ca va complicati inutil.

Daca aveti probleme cu injectoarele si va hotarati sa le reparati, depistarea injectoarelor defecte ar trebui sa se faca gratis de orice service pentru ca nu e o mare complicatenie si nici nu dureaza mult.

Referitor la repararea/reconditionarea care se poate face pe cont propriu nu va pot spune decat ca kiturile sau tutorialele care va arata cum puteti rezolva lucrul acesta singuri acasa sunt vrajeli ieftine si, implicit, pierdere de timp si bani aruncati aiurea. Ideea este ca odata ce a intrat murdarie in injector - s-a terminat: poti sa ii faci tu orice cu orice kit ca nu o sa mai mearga, deja componentele lui s-au uzat iremediabil.

Dan73
Pai de asta era vorba...de testat, nu neaparat de reparat un injector. Poti gasi injectoare la fel de bune ca restul celor de pe masina la dezmembrari. Iar daca ajungi la service ideea e sa te duci tintit, sa stii care e buba, nu sa te puna aia sa schimbi totul, inclusiv pompa sau mai stiu eu ce.
Poate ar trebui sa se faca gratis testarea injectoarelor dar ce ne facem ca nu prea e asa smile.gif
mirceaD
Pai la testat folosesti ''testul bidonaselor''.

Daca e sa gasesti la dezmembrari injectoare bune sa stii ca nu le poti instala singur. Trebuie sa te duci la un service Delphi DieselPoint ca sa iti introduca codul lor in sistem. Si injectoarele ar trebui sa aiba codul trecut pe ele. Daca au fost deja reconditionate, nu cred ca au scris codul pe ele si nu prea ai cum sa le "potrivesti" pe masina ta.
przamfiri
alta la tine ....noi avem injectie bosh ....nu trebuie introduse codurile in calculator ........
claur
imi spune si mei cineva , furtunasul ala de spalat parbrizul, de la ce masina sa fie? eu am cumparat de dacie si este mai subtire decat locasul in care intra returul in capul injectorului....mentionez ca am scos returul din injector cu tot cu T-ul respectiv , inalturand siguranta. Poate ati facut altfel?!
ms
lucianC
am facut si eu testul
rezultatul se vede in poze
un injector care scapaaa la greu
am pornit masina si cred ca undeva in vreo 15 de secunde la umplut pe cel din dreapta , a trebuit sa opresc motorul
e clar trebuie sal schimb , masina porneste greu cind e cald afara , fum scoate putin , iar consumul e cam maricel
cum procedez ,am vazut ceva cod acolo pe el , cu acel cod ma duc sa caut la dezmembrari ?
indrumati ma va rog , nu sunt mecanic

29 Jun 2011, 20:11:
miine vreau sa caut injector
andu911
eu stiu ca sunt aceleasi injectoare pe toate 1.9dci
noteaza-ti codurile ca sa fii sigur
lucianC
am fost am gasit , pretul 300 de lei
va spun si efectele: masina are un demaraj simtitor mai pronuntat
fum nu am zarit de loc ,
si sesizez ca atunci cind opresc masina nu mai tremura ca si inainte , opreste mai fin sau poate am eu impresia
a si binenteles ca am verificat o, porneste bine la cald acum
cel de la care am luat injectorul a zis ca pot sa ma duc cu el vre o 2 zile de proba , daca nu merge mil schimba , codurile de pe ele nu sunt la fel , am pus si o poza

30 Jun 2011, 16:34:
acum urmeaza sa vad consumul daca scade
mihaih
Totusi stie cineva care sunt codurile pentru injector la 1,9 dci ? Am un Megane II cu motor 1,9dci si am reparat un injector. Se pare ca computerul a pierdut codurile de la injectoare si trebuie bagate iarasi. Multumesc
Francisc 2
am si eu probleme cu injectoarele sau cel putin asa cred ...cauze:
- masinii dupa pornire , ii pica turatia la 600 timp de 5 secude ,timp in care vrea sa moara ( cauza este aerul ce se afla in furtunul dintre pompita de amorsare si filtru ) .Am schimbat pompita cu una originala cu furtunl de tur cu tot. Am infasurat toate garniturile filtrului de motorina cu banda de teflon,inclusiv pe "suruburile de la aerisire si purjare a apei.

Ce se intampla ,dupa oprire se vede cum apare pe furtun aerul, e chestie de 2 minute sa se umple tot cu aer. Am facut testul de injectoare... in 15 sau 20 de secunde ,erau pline unifor toate cele patru paharele (luate de la farmacie). Am lasat prima oara la relantii...full toate patru in maxim 20 secunde ,dar pline uniform. Am turat si tinut la 3000rotatii si in 20 secunde am oprit motorul ca se umplusera.Ca si sprint...masina merge un pic mai repede ca un logan,ma bag in depasire cu frica sau nu ma bag...

intrebare: -sunt duse injectoarele sau nu?
-aveti idee cat costa supapele de retur la injectoare ?( se pare ca asta ar fi problema din ce am citit pe forum)

Va rog baeti care va pricepetii sau care ati patit-o ...un sfat o sugestie ,nimic mai mult

consumul e de 5,9 ca merge tot inapoi pe retur probabil smile.gif si merg turat cu ea pana in 3500-4000 din cauza ca nu trage cum trebuie dry.gif
byby
Din ceea ce ai spus aici e clar ca injectoarele tale sunt moarte.
Cauta 4 injectoare la SH monteaza-le pe masina, si vezi diferenta.
Francisc 2
Mersi pentru raspuns... dar parca totusi nu-mi vine sa iau second pentru ca stiu ca se pot reconditiona.
Din ce am citit pe forum la baetii cu megane, au inlocuit supapa retur a injectoarelor si cica sunt ca noi. Cica aia ar fi singura piesa care se strica si ca restul sar strica extrem de greu sau deloc ceea ce mi-se pare logic.
Evetual inainte de schimbarea supapelor ma gandesc sa fac si o curatare cu acea solutie speciala de curatat injectoarele la diesel (trebuie sa mearga motorul 30 de minute cu solutia aia... bla bla).

Are cineva idee unde se pot cumpara supapele astea de retur?
pe net am gasit doar pentru logan de 1,5 dci si costa in jur de 350 ron dar sunt delphi
lucianC
mai eu zic sa cauti la dezmembrari si gata , daca te uiti mai sus ai sa vezi ca am facut testul si un injector imi pisa pe retur de numa , lam schimbat cu unul de la schrot si merge bine acuma , pretul a fost de 300 de roni , tu zici ceva de supape de retur pentru logan 350 , la laguna or fi mai mult nu stiu , nu sunt mecanic
parerea mea, cauta un loc unde au renaulturi din dezmembrari , vorbesti cu oamenii de acolo sa te lase sa mergi cu ele vreo 2 zile , si daca nu vezi vreo diferenta le dai inapoi , mi se pare cea mai ieftina solutie
cit despre solutie de curatat injectoarele , eu zic ca daca pisa asa de mult cum zici tu poti sai bagi solutie ca nu rezolvi nimic
am si eu o intrebare , nu iti apare nici un martor de eroare in bord?
Francisc 2
mersi pentru raspuns, am citit tot topicul asta si mai unu sau doua ,am vazut testul facut. mi-am dat seama ca sunt duse cand am citit la tine in post ca unul din injectoare ti-a umplut paharul in 15 secu nde si celalalte pahare erau aproape goale...

In bord nu am nici o eroare si nici nu a aparat vreodata si dupa aceea sa dispara... tu ai avut vreuna?

Reparatia la injectoarele bosh costa pana in 250 ron din ce am gasit pe net dar erau specificate alte marci auto,nu prea am avut timp sa caut mai in detaliu
... am citit pe topicul celor de la megan ca nu stiu la ce masina ar fi chiar recomandata schimbarea acestor supape de retur la fiecare 60.000 de km.

Am sa mai caut pe net si daca gasesc va spun si vouacare e treaba cu supapele astea de retur,costuri de manopera ,etc.

poftiti va rog http://autotest-buzau.ro/reparatii_injectoare.php
AdR!@N
Salut,
dupa testul cu bidonasele am vazut ca un injector in da ceva mai mult decat celelalte, cam 10-15% mai mult (testul a durat cam 1min la relantiu). Un prieten mi-a pus la dispozitie 3 injectoare bune.
Am schimbat injectorul cu pricina si am refacut testul: injectorul montat da mai putin decat celelalte, cam 30-40% mai putin. In plus la injectoarele vechi creste fluxul pe retur cand accelerez, la cel "nou" fluxul este aproximativ constant.
Am schimbat din nou injectorul cu altul din cele 3 si am obtinut acelasi rezultat.
Concluzie: injectoarele mele sunt cam "obosite". Problema e ca am 3 injectoare identice in stare buna (cele primite) si 4 injectoare cam obosite (cele de pe masina) din care unul ar fi ceva mai pronuntat.

Am inteles (din pataniile altora) ca nu e ok sa fie diferenta mare intre injectoare deoarece cele mai obosite vor pica rapid.
Ce combinatie de injectoare imi recomandati?
Am cumparat solutie de curatare prin purjare (de la wynn's) si o sa ii dau sa "pape", dar dupa ce stabilesc ce injectoare raman pe masina.

PS. Nu este nevoie de nici un cod de injector in UCH.
ady24
Indicat ar fi sa le repari pe cele ale masinii. Problem e asa: daca diferenta dintre injectorul defect este mai mare de 10% fata de cele bune atunci motorul nu functioneaza in parametrii. Recomand reconditionarea tuturor injectoarelor pentru a putea avea o presiune constanta in rampa.
AdR!@N
Multumesc pentru sugestie, pe aceeasi ideie am mers si eu si am lasat injectoarele masinii si i-am dat sa bea din licoarea minune.
Am lasat-o sa mearga o ora la relantiu alimentata cu solutia de curatat.
Diferentele sunt destul de majore: motorul merge mai rotund in sarcina, este mai vioi si nu mai lasa fum la plecarile in tromba.

In final sunt foarte multumit de investitia facuta yupy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.