Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: FYI DISCURI FRANA FATZA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
crazy-Ghindu

Salutare.
M-am gandit ca e bine sa mai aflati cat costa si unde sa schimbam discurile pe fatza la megane 1 (varianta break la mine)

Am mers la Serus si am cerut o proforma cu cat m-ar costa aceasta schimbare.. si a rezultat ceva de genul a 1200 ron cu piese originale si cam 900 ron cu piese after market... (de stiut ca oreratiunea cuprinde set 2 discuri frana fatza +set 4 placute de frana fatza + manopera)

Am mers si la Ausgburg (centura militari iesire langa carreffour).. si a rezultat asa:
- set 2 discuri (after market- marca Brembo) ---------- 311 ron
- set 4 placute frana (after market) --------------------- 123 ron
- manopera pret fix --------------------------------------- 150 ron

Total = 584 ron

Logic .. am schimbat la Ausgburg, cu programare facuta si a mers super, si unde mai pui ca baiatul s-a ocupat ca un profesionist.. adica se vedea ca le are... la final test pe cilindru (ca la itp).. si plecat .. super multumit.. franare buna dupa cam 4-5 km de mers si testat din cand in cand..

alte intrebari si opinii.. marcati aici cu succes.

(nu vreau sa zic ca cei de la serus sunt groaznici .. doar vreau sa va ajut cu preturi mai mici.. la serus chiar am avut operatiuni incununate cu succes.. asa ca e oki si acolo.. comparativ cu IPSO Otopeni.. la care nu mai merg decat daca nu tin la masina sau nu am ce sa mai fac cu banii... )
cj98czh
Nu stiu ce placute ti-au pus dar la mine costa numai pe fata Ferodo in jur de 200 de ron/set..... la tine fata+spate la 123 RON..... da-mi voie sa ma indoiesc de calitatea lor si sa cred ca vei schimba discurile din nou inaintea placutelor...

Ce marca de placute ti-au pus?
alex0507
Unde zice fata+spate la 123 de lei? zice 4 placute adica exact cate ai pe fata.
Dodone
CU placute de frana aftermarket in veci pururi nu vei avea franare la fel ca si cu cele de origine. Si nici nu vor tine la fel de mult. Cu discurile, in general, situatia e identica.
Sunt multe situatii in care pretul chiar face diferenta.
ionutt daniel
Pe mine m-au costat placute Ferodo 170 lei. In legatura cu frana pot spune ca nu sesizez diferenta fata de cele originale. Discurile inca nu le-am schimbat. Manopera de obicei este facuta de mine, dar 150 lei pe toata operatiunea nu mi se pare mult.
crazy-Ghindu
Problema era unde poti sa faci operatiunea asta de schimbare si sa te coste cat mai putin.. calitatea difera .. si eu sunt de parere.. dar mai stiu ca zic asta doar ca asa mi s-a implantat in cap din multe discutii.. ma intreb de cate ori ati simtit cu adevarat diferentza intre originale si alte firme de productie...?? mm..?
.. inca nu m-am apucat sa fac masuratori de franare si eficientza cu adevarat.. poate durata de viatza sa vina sa confirme asta.. dar si aia e cu semnul intrebarii... poate devin mai violent in franare poate mai calm.. poate si iar poate.. asa ca pot sa fac record si cu astea pana la schimbare si sa raman cu gandul ca sunt mai bune ca originalele..

Si eu vreau calitate pe masina.. dar mai trebuie privit si la bani ca nu prea e de colo sa schimbi una alta pe bani multi...
mitzunator
aici si eu sunt de acord originale sau nu franeaza la fel....cauciucurile sa le ai bune si de calitate
Dodone
Vorbesti in necunostinta de cauza. Ferodourile ieftine nu au aceeasi compozitie ca cele scumpe, mai precis difera mult cantitatea de grafit, dar si alte substante cu proprietati mai mari de frictiune si de izolare a caldurii de la discuri.
La fel si cu cele asa zise ecologice. Acestea nu contin asbest, care e un material ignifug si nu permite transferul de caldura de la disc spre pacuta de franare, dar e si cancerigen. Li se spun "placute moi" in jargonul mecanicilor. Oare de ce ? Intrebarea e retorica, desigur...
Foarte probabil ca tu nu ai vazut niciodata placute lipite de disc, in conditiile in care etrierul functiona corect. S-au dovedit a fi ieftinituri.
Mergi la primul service mai serios si intreaba un mecanic, sa vezi ce-ti va spune.
Eu bat aici la taste, dar din 1982 mai fac si mecanica auto, inclusiv sute de schimbari de placute de fanare, de la motorete la TIR-uri. Cand vorbesc o fac din propria experienta, nu din ce am citit sau auzit in stanga sau in dreapta.
cj98czh
Dodone.... Ferodo premier sunt niste placute excelente (si nu sunt ieftine deloc)... atat calitativ cat si ca performante.... sunt moi intradevar dar franarea este execelenta si prin faptul ca sunt moi nu poate fi decat un avantaj si anume ca iti protejeaza discurile de frana....

Cu discurile ... alta discutie.... folosesc Brembo de mai multi ani.... care din cate stiu eu, este cam printre primii producatori de discuri si sisteme de franare ca performante din lume... daca nu primul.... si daca erau mai slabi ca cele de origine nu cred ca le-ar fi pus producatorul ca sistem complet de franare pe Megane RS, nu?

Ce placute vin de origine pe masina? TRW cumva? aaa nu, scrie renault si un cod... dar in spate tot TRW-uri sunt... tari si "mancatoare" de discuri.....
arazvan2002
Era bine sa scrii ce dimensiune ai la discuri. Pentru mine acum un an au costat 2 brembo 280mm, de la autokarma vreo 450ron ambele. Placute am pus mai tarziu niste ferodo premier la 160ron. Franarea este foarte buna zic eu.Initial am pus ecologice Pagid la vreo 120ron si au cam intrat in discuri si nici nu prea eram multumit de franare. M-am zgarcit crezand ca setul este doar pentru o roata.
Dodone
Diferentele de franare intre placutele moi si cele dure le poti vedea doar in conditii identice: prin testare pe asfalt, montate pe aceeasi masina. Daca diferenta e de 1 metru e deja mult.
Eu am facut mai demult un asemenea test, pe atunci aveam o Dacie. Am facut media la 3 franari (pauza de racire dupa schimbarea setului de placute) si am avut franare mai lunga cu ferodourile moi cu aproape o lungime de masina. Ambele seturi erau noi. Un set era grafitat, celalalt era eco, cu insertii verzui.
Fiecare pune ce doreste. Asta nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu ce a scris mitzunator. E ca si cum ai lua orice bere , ca oricum toate sunt ude si fac spuma.
cj98czh
Si daca prin combinatia Ferodo Premier + disc Brembo scazi distanta de franare? aia cum se cheama??

In general sunt adeptul pieselor de origine... dar aia nu inseamna ca nu poti gasii aceeasi calitate sau mai buna (cum a dat solutia mai sus) fara a platii pretul piesei pe care scrie Renault.... si sunt situatii cand se merita...

Exact ca si in cazul schimbului de distributie... platesti X ron pe niste piese pe care scrie renault sau platesti cu 30% mai putin pe niste piese ale unui producator care face si piesele de origine pt. renault, dar ca de data asta scrie pe ele numele producatorului...
Dodone
Suna bine tongue.gif .
mitzunator
la 100 la ora nu te scapa nici brabmo nici rambo nici dracu.asa ca mai bine mergeti incet kiar si cu discuri de formula 1
sosorin68
la APAN Galati placutele de frana ma costau 257 lei, (si i-am intrebat daca sunt cu insertie de aur,de sunt asa de scumpe),apoi am luat de logan la 60 lei nemtesti si am constatat ca sunt foarte tari si nu eram multumit de franare,apoi am luat BOCH de care am avut si inainte si sunt multumit de franare. In octombrie am fost la APAN si am schimbat bara stabilizatoare si bucsile :
bara stabilizatoare ...........570 Ron
4 bucsi ............................275 Ron
manopera timp 1h si 50 min. .........210 Ron
Total .........1055 Ron foarte piperate la APAN Galati ,si sa nu uit la APAN Braila pe pompa de servo directie 1400 Ron concluziile le trage-ti singuri
Dodone
Bara stabilizatoare a fost moca. Eu nu am gasit sub 840 lei. Preturile pt. bucse nu sunt mari, daca sunt originale.
betamax
Mitzu, discurile de F1 te pot scoate din rahat, dar tre' sa ai si gume de F1, iar asta inseamna numerar ...
mitzunator
eh hai nici kiar asa ca si aia se fac rahat nu ai vazut cu gome,discuri si pliscuri
betamax
Tu ai impresia ca te apropii macar de viteza cu care merg aia ?
Stii ca randamentul maxim al discurilor respective este cand acestea au in jur de 800 grade C ? Si ca masinile respective franeaza de la 300 km/h la 80 km/h in cateva zeci de metri ? Cand iti alegi un termen de comparatie fii sigur ca stii despre ce este vorba. Formula 1 este altceva.

sosorin68
bucsile sunt originale,dar Dodone sa ma scuzi eu nu as fi dat pe bara stabilizatoare 840 ron , cred ca este enorm de scumpa , iar placutele pot sa fie si de la mama lor, totul depinde de mersul fiecaruia,daca ai mersul sportiv te tin ca atare
Dodone
Da' tu crezi ca am dat atata pe bara ? biggrin.gif Eu m-am interesat doar de pret, ca s-ar putea sa fiu nevoit s-o schimb si eu. Acum sunt sigur ca o voi gasi la un pret mai mic.
catalin1
salutare , as vrea sa schimb discurile la un megane 1 si as vrea un sfat sau parere de care sa achizitionez , va multumesc
faustino
Ate sau Trw....parerea mea
cj98czh
Brembo + Ferodo premier
catalin1
as merge sa mizez pe ferodo sau trw acum nu stiu care sunt mai eficiente , in timp nu as vrea sa le schimb dupa cateva luni smile.gif)
espacern
Cele mai eficiente sunt F1.....da se schimba zilnic!
mars
Brembo (sau OEM) si placute Ferodo Premier.
alyn_xwt
Din cate stiu, Megane si 1 si 2 au venit cu TRW de fabrica si cel putin la tata (Megane 2) TRW franeaza cel mai bine.
eviltuning
Brembo max si ferodo racing ds2500, daca vrei frane eficiente.Dar iti trebuie lichid cu punct de fierbere mare.Alta solutie ar fi sa iti pui etrieri brembo cu 4 pistonase de peugeot 406 coupe 3.0 v6, merg pe fuzete fara modificari si poti pune discuri de 280mm.Ca sa ai frane bune, trebuie sa ai si anvelope bune.Asa ca in principiu nu conteaza ce placute pui, bine nici sa fie de 50 de lei, plus ca nici nu mergi la curse cu masina.
Maxy25
QUOTE(alyn_xwt @ 31 Jul 2016, 07:02)
Din cate stiu, Megane si 1 si 2 au venit cu TRW de fabrica si cel putin la tata (Megane 2) TRW franeaza cel mai bine.
*


Subscriu la ce a zis colegul , TRW (Discuri+placute) sunt cele mai bune dintre toate ce le-am pus pana acum as fi vrut ATE dar erau mai scumpe.
Combinatiile intre brand-uri nu sunt recomandate tip (disc Ferodo + placute LPR etc.) .
Pe majoritatea brandu-rilor frantuzesti echiparea OE este TRW (inclusiv etrierii, pompa frana etc.) .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.