Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Apa in habitaclu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
marius_tm
Buna tuturor,

E prima oara cand scriu pe forum asa ca va rog sa aveti putina rabdare cu mine.
Sunt soferul unui M3 din iunie si am 10 mii de km cu el.
Problema este urmatoarea: dupa ploile de vineri-sambata-duminica am observat ca in compartimentul de la picioare-sofer este un mic acvariu. In plus toata mocheta pe partea soferului, inclusiv la pasagerul din spate este leorca. Apesi cu mana si iese apa. Se pare ca avertizarea de cod galben nu a fost aiurea biggrin.gif .

M-am prezentat luni dimineata cu masina la reprezentanta si baietii au incercat sa rezolve problema ca la M2, adica sa curete furtunele de scurgere de la parpriz/AC. Aici apare problema, acestea nu erau infundate. Asa ca s-au dat batuti si mi-au spus sa revin daca mai apare problema.
Apa inca a ramas in interior si eu nu stiu nici cum sa o scot, nici daca s-a rezolvat problema.
Oricum maine dimineata ma duc inapoi pentru ca scutul pe care l-au dat jos, dupa cativa km, bate de zici ca trag o roaba dupa mine.
Daca ati m-ai intalnit problema asta si pe alt M3, v-as fi recunoscator daca mi-ati daca cateva indicii.

rino
Ha ha ha .... uitate pe Megane 2 la "apa in habitat" la ultimul meu post!

http://www.reno.ro/Apa-in-habitaclu-page-11-t40784-s300.html
Catalinmodena
Da,se pare ca megane 3 nu a evoluat la toate capitolele.
Sfatul meu:incearca tu sa te apuci de treaba,ca dupa mecanicii din reprezentante....!
tatimeu
nu stiu ce sa zic
ori ai tu ghinion, ori ai avut geamul crepat putin
eu spal masina saptamanal, a stat si sta in ploaie, zapada si nu am avut pic de apa in masina.
e drept ca la Clio III am avut apa la picioarele pasagerului, dar asta s-a intamplat vara si aveam scurgerea de la AC infundata.
nu stiu ce sa zic, dar oricum schimba mecanicii daca nu au fost in stare sa stranga doua surubeluri la scutul motorului.
marius_tm
Geamul nu era crepat pentru ca doar mocheta este uda.
Nu cred ca este aceeasi problema ca la M2 sau Clio pentru ca scurgerile nu erau infundate. In plus banuiesc ca apa intra pe undeva din zona de la pasagerul din spate, si ajunge la sofer in spatiul de depozitare de la picioare.
Astept sa ploua si sa vad daca apare din noua apa in masina.
Din moment ce numai la mine sa intamplat inseamna ca are un defect de fabricatie si cred ca o sa le ia 100 de ani pana mecanicii de la reprezentanta isi dau seama de unde vine apa. Dar asta este problema lor. Eu doar o sa stau pe capul lor.
In mod sigur nu o sa ma apuc eu de desfacut masina pentru ca nu am spatiu, nici timp sa o rezolv singur si in plus este acoperita de garantie.
Oricum, multumesc tuturor caror mi-au raspuns.
CristianFlorea
Asa am patit si eu cu o Laguna III GT line. Am luat-o in 24 dec 2009 si dupa ploile de vineri sambata am observat ca panza care acopera stalpul fata stanga la sofer era umeda. Dar nu a patruns apa in habitaclu. Se pare ca a fost de la "condens". Asa mi-au spus cei de la Renault.
Vad ca acum nu m-ai sunt probleme.

Cred ca masina ta nu etanseaza bine undeva. Ori la geam ori la usa. Se rezolva cu silicon cred.
soferix
Salut

se pare ca M3 ar putea avea o problema de etanseizare. sa va povestesc - poate te ajuta cu vreun indiciu.

Luni am mers la munte si la un moment dat, dupa ce am lasat numai un pic geamul jos, vreo cateva secunde mi s-a aburit de tot geamul de la sofer si asa a ramas pana am oprit. mai aveam curata o bucatica la oglinda, acolo unde bate direct jetul acela mic de aer. jale.

Am dat cu degetul si era apa - un condens puternic. In dreapta, nimic. fata-spate, nimic. numai geamul din stanga spate era la fel de aburit.

am incuiat masina si ne-am vazut de treaba.

Dupa 3 ore, pe un viscol sanatos, am intrat in masina si am plecat. nicio problema nu am mai avut cu burirea gemurilor. nimic, desi ningea cu spume.

Nu stiu daca te ajuta, dar pe mine m-a nedumerit faptul ca nu s-au aburit decat geamurile din stanga. Nu eram pe recirculare (stiu efectul), eram pe aer cald deja de 2 ore, inainte sa plec am sters geamurile pe dinauntru. Nu inteleg nici de ce nu s-au mai aburit dupa aceea...

bizar. Vezi sa nu fie ca faza pe care am patit-o cu Solenza: vara, la calduri mari, scotea fum din AC. controale, cercetari, desfacut bordul, schimbat freonul, cautat prin compresor - nimic. NADA. niciun furtun ars, nimic suspect - numai la canicula, sa spunem de la 39 in sus si dupa cel putin o ora de functionat intens, iesea fum. Nimeni nu s-a prins de ce.

Asa si tu cu balta... Doamne ajuta!
lau_swat
Si eu am observat ca se aburesc dubios de repede geamurile, chiar si cu clima pornita abia se dezaburesc, in principiu geamul soferului si cel din stanga spate, poate sunt eu paranoic dar in mod normal daca nu e umezeala in masina dupa ce baga ceva aer cald ar trebui sa se dezabureasca instant, chiar si fara clima, o sa urmaresc fenomenul... Pana una alta am fost joi la spalatorie si dupa m-am uitat atent la mocheta si nu era uda deloc, luni am drum pe la Renault si o sa-i intreb pe cei de acolo daca au vreo idee... desi ma cam indoisc smile.gif


Numai bine
tatimeu
lau
cum folosesti clima?
la mine se aburesc in primul rand doar atunci cand nu folosesc clima sau cand folosesc doar ventilatorul si motorul nu e suficient de cald astfel incat cu temperatura setata pe 22 sa simti intradevar caldura. In acest caz primul care se abureste este parbrizul, dar in conditii de deplasare pe o perioada mai mare de timp nu am avut niciodata probleme cu aburirea si folosesc in 90% din cazuri doar ventilatorul cu temperatura setata pe 22-23-23,5 aerul fiind directionat spre parbriz si jos pe picioare, si pot sa-ti spun ca sunt perioade cand la 23 de grade e chiar cald (foarte cald) in masina.
adytym
si eu zic ca nu foloseste ventilatia cum trebuie, din moment ce intr-o parte dezabureste si intr-alta nu , ceva a fost inchis acolo
lau_swat
Eu tin de obicei pe 24 de grade, cand nu ploua/ninge e ok, nu se abureste nimic, cand da umezeala se abureste instant, clima o pornesc din cand in cand sa se mai dezmorteasca compresorul, dar de obicei sta pe treapta 2 de ventilatie, 24 de grade, fara recirculare.


LE: As avea o intrebare offtopic: Saptamana trecuta am pierdut capacul de la vasul pentru lichid de parbriz, partea aceea cu sita, a cazut pur si simplu. Ce pot sa zic e ca am alimentat cu lichid si ma grabeam deci se poate sa nu fi inchis cum trebuie sau deloc, dar chiar si asa e normal sa sara de acolo? Ruta a fost una foarte ok, fara denivelari sau gropi. Poate fi recuperata pagauba din garantie? spun paguba pt ca dracia aia costa 20 de euro + TVA la AE TM.
Tzz
Nu cumva ai activat recircularea aerului din habitaclu?
lau_swat
Nu, nu e pe recirculare smile.gif
ciprians
Dezaburirea a mers mereu fara probleme la mine. La inceputul drumului, daca opresc dezaburirea, mai sunt ceva probleme ptr cateva minute, insa directionez aerul de la clima catre parbriz si scap de probleme. Nu imi dau seama cum pot aparea probleme serioase in privinta aburirii.
quasararoma
Eu zic ca e normal sa se abureasca daca atunci cand ploua/ninge ai pornita numai ventilatia, mai ales in primii 5-6 km parcursi dupa pornirea masinii.
Aerul care vine direct de afara este mult mai umed decat cel dintr-o zi cu soare, nu?
Toata umezeala aia trebuie sa se aseze si ea undeva, nu?
Asa ca, in zile ploioase in primii km parcursi dupa pornire da drumul la AC, eventual la dezaburire si abia dupa aceea scoate AC din ecuatie si lasa ventilatia undeva la jumatate din putere.
Cred ca asa o sa scapi de problema asta.
lau_swat
Ai dreptate, cu clima pornita e perfect normal sa se dezabureasca, eu unu m-am lamurit smile.gif
lau_swat
Saptamana trecuta am observat ca intra apa in habitaclu pe la usa din dreapta fata, se acumuleaza sub ornamentul interior de la oglinda drepta, se face o pelicula intre fata de usa si ornament, am fost la AE si au reglat usa sa apese mai tare pe cheder, dupa care au reglat si aripa sa stea iar tot la linie. La testul cu furtunul a fost ok, o sa urmaresc evolutia sa vad daca se mai repeta. Masina nu a fost lovita.
lau_swat
Dupa ploaia de sambata masina a ramas uscata in interior, se pare ca s-a rezolvat pb de etanseitate.
traffictours
Salut,
Exista vreo legatura intre scurgerile laterale pt apa care curge de pe parbriz si scurgerile aferente trapei la Vel Satis?
Intreb deoarece dupa ce s-au desfundat cele laterale(am gasit apa in partea pasagerului fata), si deoarece a plouat foarte tare, a 2 a zi am gasit apa curgand pe stalpul fata stanga, deci era infundata scurgerea de la trapa pe partea soferului, curatarea facandu-se rapid cu aer comprimat.
Intrebarea mea este: a fost o coincidenta sau undeva la iesirea de sub prag conductele au vreo legatura? Sau fiind infundate cele laterale, apa de la trapa(partea stanga a scurgerii) ajungea cumva in partea pasagerului?
espacern
Este sectiune VelSatis....nu are nici o legatura cu Megane 3.
WHM
Salut,
Stiu ca este cam vechi topicul dar pentru mine este o problema noua.
Problema este ca de la ploile din weekend m-am ales cu un mic acvariu la picioare, am gasit apa sub mocheta pe partea soferului, si vroiam sa stiu daca aveti idee la ce service sa ma duc pentru o rezolvare rapida, si cam cat ar costa (daca este cineva care a fost deja).
Exista vreo schema cu aceste scurgeri pentru a-mi face o idee pe unde vin? masina are si trapa panoramica, in cazul asta mai sunt si alte scurgeri (in stalpi sau in spatele masinii) ?

Multumesc
Ionion10
Salut,
Astazi ma duc eu in service la meridian. Am un megane 3 din 2012 si la fel ca tine dupa ploile de zilele astea am apa si la sofer si la pasager
qazq
Daca a intrat multa apa o sa crape ventilator aeroterma(in 3-4 luni) plus daca ai ghinion o sa se duca si blocul ABS. Recomand la 6 luni sa verificati/desfundati scurgerile de la stergatoare.
tatimeu
asta daca stai la tropice
Ionion10
Gata, costa 100 ron.
qazq
QUOTE(tatimeu @ 19 Jun 2017, 14:03)
asta daca stai la tropice
*



Daca parchezi pe sub pomi, se infunda repede scurgerile.
WHM
QUOTE(Ionion10 @ 19 Jun 2017, 17:15)
Gata, costa 100 ron.
*




Salut, imi poti da re rog ceva detalii despre procedura? Cat a durat si cam pe unde au umblat, si la care meridian ai fost?

Multumesc
Ionion10
Procedura nu m a interesat, mi a zis ca a desfundat cele 2 scurgeri din stanga si dreapta de sub plasticul de la stergatoare. Meridian vest, a durat maxim 30 de min cat am stat pe acolo
m3st_tce
WHM, e relativ simplu. Iti trebuie cheia potrivita, sau universala, si o surubelnita cu cap in stea.
Dai jos stergatoarele, cu tot cu brate. Apoi chederul de la capota si masca de plastic ce vine sub parbriz, incepi cu detaliile laterale ce urca spre stalpii A. Ai sa gasesti scurgerile, tuburi conice din cauciuc, in lateral deasupra rotilor. Se scot relativ usor. Le scoti, cureti, impreuna cu tot 'comparimentul' de acolo. Recomand dupa scoaterea mizeriei sa atunci inceto jumatate de galeata, pt. spalarea suplimentara de noroi. Urmeaza operatiunea de montare. Durata totala, fara graba si cu grija, e cam 45min.
WHM
Multumesc pentru raspunsuri, la trapa ai idee daca mai are ceva scurgere?
WHM
Salut, am fost la Meridian pentru a rezolva problema cu apa din interior si pot spune ca nu sunt multumit, costul a fost de 100 lei, dar in afara de a sufla cu aer de la compresor ceea ce era fix pe gura de scurgere nu au facut altceva, pe langa acea gura de scurgere mai erau ramase diverse frunze si mizerii, putea sa dea cu o sticla de apa ca sa spele locul respectiv, dar era prea greu.
Iar de scurgerea de la AC nici macar nu s-au atins.

Concluzia mea este ca nu a meritat (nu este vorba de bani, ca dedeam si mai mult pt a rezolva problema), ci de modul de lucru. Dai cu matura dar bagi gunoiul sub pres, nu il iei cu farasul sa-l dai afara din casa.
WHM
Drept urmare a modului de curatare, azi este iar umeda pasla aceea de sub mocheta,
Deci stie cineva concret cate scurgeri sunt? Doar cele 2 din laterale sau mai exista si pe centru? Trapa are scurgeri separate? Daca da averi idee unde sunt?

Multumesc.
tatimeu
QUOTE(qazq @ 19 Jun 2017, 18:28)
Daca parchezi pe sub pomi, se infunda repede scurgerile.
*



dupa opt ani fara garaj, masina fiind parcata si sub copaci in cea mai mare parte nu am avut scurgerile infundate, dar na mai trebuie sa te uiti si la masina nu numai sa urci in ea.
E suficient sa bagi manuta acolo o data la 1-2 luni sa aduni doua frunze si nu ai probleme.
qazq
Corect, dar multi nu stiu treaba asta. Dupa n masini la care nu am avut probleme de genu am avut o "surpriza" cu megane 3 la ~2 ani de la achizitie. Eu raman la parerea mea, este o gresela de proiectare.
WHM
Dupa o munca de aproximativ 30 de minute, in fata blocului, am reusit sa desfund scurgerile, si nu mai intra apa in masina, ceea ce au facut in service a fost absolut inutil, au luat doar ce era la suprafata, ce era mai jos pe scurgeri au lasat, asta probabil pentru ca era mai mult de desfacut, nu doar grila de la stergatoare.
Laurentziu83
Scoate si capacelele obturatoare de la fundul scurgerilor daca vrei sa nu mai ai probleme pe viitor. Eu n-am mai vazut apa in habitaclu de cand am facut asta, desi am prins niste ploi torentiale de era mai curata masina dupa decat inainte.
WHM
Multumesc pentru sfat, cand o sa am ceva vreme voi face si asta.
MihaiBogdan93
Buna seara,

Stiu ca acest subiect a mai fost discutat pentru Megane 3 si 2, dar consider ca situatia aceasta este mai deosebita.

Am observat acum ceva vreme ca am apa in compartimentul de la picioarele pasagerului. Am crezut ca am uitat un bidon de apa desfacut si a curs prin masina, adunadu-se in cel mai jos punct (in compartiment). Am trecut peste.

Dupa alte 2 saptamani de circulat prin ploi zilnice (vremea din Olanda) am observat ca iar s-a adunat apa in compartiment (aproximativ un litru, ca si data trecuta). Am scos apa si am inceput sa citesc pe forum.

Am desfacut plasticul de la stergatoare si uimitor, niciunul dintre tuburi nu sunt infundate (parea destul de curata zona si am testat turnand apa prin fiecare). In momemntul ala nu am avut cum sa testez/desfund scurgerea de la AC.

Dupa alte 2 zile de condus prin balaceala de dupa ninsoare (adunat cam 3 ore fara AC pornit, dar cu aerul setat la 22.5 C si viteza 1) am constat cu stupoare ca iar s-a adunat cel putin 1 litru de apa in compartiment. Motiv pentru care am exclus posiblitatea ca scurgerea de la AC sa fie infundata (nu cred ca se formeaza 1L+ de condens in 3 ore de condus prin oras.

Am desfacut si scos plastice, scaun, bureti etc. si am constat ca apa este pe partea din dreapta a podelei de la pasager (cine a desfacut si a vazut, stie ca podeaua de la pasager are o creasta pe mijloc, impartind-o in doua). Descoperirea sustine ipoteza ca furtunul de la AC nu este infundat. De asemena, apa este murdara si cu pietricele si alte bazaconii micute.

1. S-a mai confruntat cineva cu o problema asemantoare? Si daca da, care a fost solutia?
2. Datorita impuritatilor din apa am ajuns sa ma intreb daca este vreo posibilitate ca sa intre apa in habitaclu pe la praguri/pe sub scut/ pe sub masina. Poate cineva sa confirme sau sa infirme ideea expusa?
solidconvert
Sa nu intre prin usa din dreapta fata... desfa fata de usa si vezi ca are niste folii de plastic lipite peste ferestrele de vizitare. Daca una nu este bine lipita pe acolo se infiltreaza apa si dupa aceea curge printre usa si fata de usa in interior.
MihaiBogdan93
QUOTE(solidconvert @ 28 Dec 2017, 10:12)
Sa nu intre prin usa din dreapta fata... desfa fata de usa si vezi ca are niste folii de plastic lipite peste ferestrele de vizitare. Daca una nu este bine lipita pe acolo se infiltreaza apa si dupa aceea curge printre usa si fata de usa in interior.
*




Ai dreptate. Am stat cu masina desfacuta (fara scaun, carpeta,bureti fonici etc. 2-3 sapt) si am ajuns la urmatoarele concluzii:
1. eu parcam masina cu rotile din dreapta pe bordura --> apa care curgea intre fata de usa si usa se prelingea inspre cheder si intra in masina
2. cand parchez cu rotile din stanga pe bordura, locul este uscat (prin loc ma refer la metal) deoarece apa (dintre fata de usa si usa) se prelinge inspre usa --> in exterior

Am lipit cele 2 folii de plastic ce acopera gurile de vizitare si de asemenea am lipit partea de jos a fetei de usa cu usa (partea metalica). Voi avea ceva probleme cand incerc sa dau fata de usa jos, dar mi-am asumat acest risc. Voi mai astepta cateva zile pana asamblez iar sa se usuce.
mclaudiu01
Salutare.

Sunt posesor de Renault Megane 3 grandtour. Am prins si eu o ploaie sanatoasa si bineinteles cu scurgerile infundate. Apa dupa cateva urcari si coborari de dealuri a ajuns in habitaclu. Aeroterma nu a mai pornit asa ca a inceput sa apara necazul. Dupa o saptamana m-am gandit sa schimb filtru de polen, acolo am avut surpriza am gasit apa. Dupa ce l-am schimbat ma gandeam sa folosesc o aeroterma la 220 sa incalzesc masina. Iar operatiunea de incalzire a avut un mare succes a inceput sa se faca lumina si sa functioneze aeroterma. Mult succes tuturor si grija mare eu de acum inainte voi curata anual gaurile de scurgeri de la parbriz.
MihaiBogdan93
Salut, din nou in acest topic.

Mi-a aparut iar o problema, de data asta in partea din spate a masinii.
Cand spal masina in spalatorii automate observ ca intra apa in masina prin partea de sus a portbagajului. Tind sa cred ca este pe unde pe la stopul central.
De mentionat este faptul ca pe ploi torentiale (oprit sau in mers), nu imi intra apa. Doar cand jetul puternic este indreptat de sus in jos in zone portbagajului.
Am incercat sa reproduc asta la spalatoria cu pistol si cand focusez jetul de sus in jos inspre linia dintre carosie si portbagaj, atunci vad picaturile de apa cum cad in portbagaj.

A mai patit cineva asa ceva?

Si mai am inca o problema, dar poate nu e topicul bun. Nu imi mai merge spalatorul de la luneta. Cand dau comanda sa spele luneta, jetul de lichid iese pe stropitoarele din fata, iar stergatorul din spate se invarte normal si in "gol".
Cineva cu o idee?
clamba
Salut! Poate traseul e întrerupt și curge în haion?

Pt stopul de frână suplimentar se verifica ușor: scoți elementul de plastic de sus, are vreo 4 clipsuri metalice, apoi ai acces la stopul de frână. Are 2 clipsuri metalice, le împingi cu o șurubelniță și stopul iese. Verifici garnitura. Dacă e stricată o înlocuiești(eu am pus banda de etanșare uși de vreo 3 ani). F f f fmare atenție la montaj, e f f important sa nu fortezi, ci să o montezi dintr-o singură mișcare. Poți exersa înainte.
Succes!
Bugghy
Salut,

Am avut si eu problema asta acum vreo 2 ani, doar ca la mine se manifesta la ploi torentiale. Picura prin ambele margini ale hayonului, pe tavita de portbagaj. La mine a fost de vina garnitura de la stopul central de frana; se mancase in timp si nu mai etanseiza in partea de sus (probabil la tine s-a dus in partea de jos, de aceea nu intra cand ploua). Eu am schimbat stopul cu unul nou (~160 lei cu tot cu transport, de pe ebay), dar poti sa refaci garnitura aia cu un mastic, daca vrei.

Odata dat jos stopul de frana, poti sa verifici si care e problema cu stropitoarea de luneta. Capul ala care stropeste trece prin stopul de frana, iar odata dat jos stopul ai mai mult spatiu de lucru. Poate e doar infundat.

Ca sa dai stopul jos, urmareste pasii descrisi de @clamba . Se da jos elementul indicat in poza (are doar clipsuri, tragi de el de sus in jos, cu capacul de la portbagaj deschis maxim), apoi cu o surubelnita incerci sa deblochezi clemele metalice ale stopului. Te poti ajuta de o lanterna sa vezi cum vin lucrurile pe acolo, deoarece e foarte putin spatiu de lucru. La remontat sa ai grija sa cureti foarte bine caroseria in zona aia (servetele umede, spirt, ce vrei tu) si sa nu prinzi garnitura ciudat, intre caroserie si stop.

Ti-am atasat si doua poze cu stopul demontat, sa iti dai seama pe unde vin clipsurile.

Bafta!
MihaiBogdan93
Multumesc bugghy si clamba,

Am demontat stopul doar ca sa vad cum arata. Garnitura este intacta de jur imprejur. Nu stiu cum trebuie sa se simta original, dar asta e cam rigida. Ma gandesc ca ar trebui sa fie ca un fel de burete sau cauciuc, sa o pot presa.

Acum am montat-o la loc asa, pt ca nu vreau sa las tabla desfacuta. Zilele urmatoare o sa cumpar mastic sau ceva asemanator sa inlocuiesc "garnitura" curenta. Nu am gasit stop central pe site-urile de aici (nu Romania).

Edit: abia dupa ce am atasat pozele am vazut ca masticul este pozitionat incorect pe stop. (in poza pe partea de jos, montat pe masina in partea de sus)

Edit 2: m-am uitat mai atent la poza postata de Bugghy si am observat ca garnitura lui are o inaltime de 5-6 mm, in timp ce garnitura mea are 2 mm

In legatura cu stropitoarea pe spate:
Capul de la stropitoare nu este infundat. Traseul nu este intrerupt sau strangulat (am verificat toate partea dreapta in interior).
Singurul lucru care imi trece prin cap, este sa fie infundat furtunul undeva sau poate chiar dupa pompa/motorasul de presiune. Am incercat sa sug din furtun, nu a venit deloc lichid, ci s-a creat doar vid.
radunre
Pentru problema cu stropitoarea lunetei, sunt 99% convins ca e din pompa.
Demonteaza pompa si trage putin la smirghel (pe diametrul exterior, sa culiseze usor in locas) dopul de cauciuc care are rol de supapa.
Acea piesa directioneaza lighidul spre parbriz sau luneta in functie de sensul de rotatie al motorasului.

Mai multe detalii aici:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=200...dpost&p=2728505
Florin Stm
Se poate schimba doar plasticul asta sau trebuie tot de la panorama? Help pls
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.