Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: electromotorul poate sa caraie?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
jon2008
nu mai porneste masina! a inceput pe gerurile astea vineri..am dat multe chei si de fiecare data caraia dar parca se invartea si motorul o idee.. pt ca erau -11 grade am lasat-o pentru temperaturi mai bune...azi, marti, la -4 grade am incercat din nou: nu invarte motorul deloc in schimb caraie. trebuie sa gasesc pe cineva sa dea la cheie si eu sa ascult acolo la motor...Pana atunci revin la intrebarea daca poate fi simptom de electromotor sau alte posibile explicatii. Oricum dau search pe forumuri in continuare dar m-am gandit sa si postez ca poate vine vreun raspuns util. sa nu uit, desigur ca bateria e aproape dusa dar faptul ca mai am alarma, armeaza ma face sa cred ca trebuia sa invarta cat de cat...in schimb caraitul e prezent! sa incerc cu ea impinsa, sare distributia?

22 Dec 2009, 20:48:
rog pe cineva care se pricepe sa explice in 2-3 propozitii in ce cazuri se impune electromotor nou. In caz ca ajung in service sper ca nu vin mecanicii imediat cu ideea inlocuitului: stiu ca in general se pot schimba carbuni, perii, ceva de genul asta...nu stiu absolut nimic despre cand nu mai poate fi reparat
R19/16v
Un electromotor blocat poate suge chiar si 60A.
Ia curent de la alta masina sau schimba-i bateria si vezi daca ti se rezolva problema.
jas2
Depinde cum caraie.

Sunt doua feluri de carait...ca sa zic asa...
Fluiera cand dai la automat,asa ca un vajait ? Exact ca la elicopter cand da la starter(dolphin).
Sau caraie ca si cum roti dintate nu se angreneaza si sar pe dinti?Ca atunci cand cu motorul pornit mai dai o data la automat ?

La prima varianta este vb de electro-valva care arunca pentru cuplare(bendix).Doar invarte dar nu inpinge in parghie.(Se bate putin in electromotor cu o surubelnita mai groasa sau cu un levier pentu a porni)

La a doua varianta este vb de volanta care are o anumita uzura si atunci cand intra coroana electromotorului sa invarta motorul,scapa.Si de aici caraitul.Electromotorul actioneaza volanta intotdeauna in acelasi loc...Motorul se opreste mereu la fel.

Si mai exista un fel de zgomot de frecare a bendixului in carcasa dar porneste totusi.Atunci cand nu este drept pozitionat.

Se nasc niste intrebari. Ce ulei folosesti pentru motor ? Nu cumva este prea gros si fortezi tare in cuplele pentru pornire ?Apesi ambreiajul pentru a nu forta in cuple(bendix si volanta) ?

Sa auzim de bine.
jon2008
@jas2: uleiul este Elf 10w40 schmbat acum 6000 km, ambreiaiul il calc intotdeauna (e reflex). Caraitul e varianta a doua , ca si cum ai uitat contactul pe demaror dupa ce a pornit. Totusi difera oarecum, e mai ascutit si parca suna mai a plastic ca sa zic asa...In orice caz te duce cu gandul la roti dintate, ceva..Prima data am postat la megane 2 la fulia defazoare, dar m-au lamurit baietii ca eu de fapt nu am fulie smile.gif. Acum am luat de la un vecin un redresor si o sa incarc bateria. sa inteleg ca cu bateria incarcata bine am o sansa cat de mica sa cupleze si sa nu mai caraie. In momentul asta am scazut pretentiile pana la a putea sa ma duc pe propriile roti la un service smile.gif Mi se pare prea de tot sa ma duc cu ea tractata.
jas2
In cazul asta bag-o in viteza 5 ,lasa frana de mana si singur sau cu ajutorul cuiva inpinge masina o jumatate de metru,scoate la punctul mort,calca ambreiajul si o sa ai o surpriza.Cupleaza si porneste.

Explicatie:

Inpingand masina cu o treapta de viteza cuplata(de preferat treapta mare pentru ca are un raport ce iti permite sa inpingi mai usor) motorul se invarte si misca volanta.Volanta miscandu-se electromotorul ataca in alt loc decat de obicei si sunt sanse de 98% sa nu caraie si sa invarta motorul.

In situatia in care nu mai caraie dupa ce ai inpins-o un pic ai uzura la coroana(volanta) sau in dintii bendixului.

1)Se inlocuieste bendixul(roate dintata a electromotorului)Sau se inlocuieste tot electromotorul (caz rar)
2)Se desface volanta si se muta la alte gauri sau se inlocuieste.
jon2008
mersi pentru sfat, o sa incerc si apoi postez ce am mai facut
jon2008
am avut noroc: era de la baterie. Am pus-o la redresor si a pornit din prima, nu a mai carait nimic. Inca o data forumul reno m-a scutit de cheltuieli inutile. Multumesc tuturor pentru sfaturi! Sarbatori fericite!
BiGBearRO
cateva mici observatii:
- este vorba de un electro-magnet, nu despre o electro-valva
- Bendix este firma care producea piesa originala pentru Dacia la inceputuri (din ciclul adidasi Nike smile.gif )
- electromotorul actioneaza volanta intotdeauna in acelasi loc...Motorul se opreste mereu la fel. ==> motorul nu se opreste mereu la fel, ci doar prin aceleasi zone, depinde de inertia momentului in care se taie alimentarea

in plus cand umblii la electromotor e bine sa ii face o revizie completa: carbuni noi, curatat colector, etc
jas2
Asa am scris ? Electro-valva ?

Bineinteles ca am vrut sa scriu electro-magnet... biggrin.gif Ce sa caute acolo o electro-valva ? radmasa.gif

Eu il stiu de bendix.Am retinut insa,ce este cu acest Bendix...

Referitor la pozitia motorului nu am explicat in amanunt...


Ai dreptate in tot ceea ce ai corectat.
snowdream

A inceput batrana mea doamna sa scoata un sunet ciudat la pornire (nu intotdeauna), se aude cum ai forta pe automat un harait, dupa cateva secunde se opreste si merge ok.
Acest post trateaza subiectul pt clio http://www.reno.ro/Zgomot-ciudat-electromo...ce-t162992.html ...
Intrebarea mea e electromotrul? .. bendixul... etc? A mai avut cineva prb ca asta ? Cum a rezolvat?
Problema o face la rece.... blink.gif
mihai079
snowdream cum ai rezolvat problema?
Postelnicu Dragos
Aceiași problema o am și eu cu caraitull acela ca de niște roti zimțate. E de la bendix cred. În schimb masina când e calda pornește la sfert, în timp ce electromotorul tot mai invârte o idee cu motorul pornit.. parca ar agata sa zic.O sa mă orientez spre dezmembrari sau sa caut un alt bendix
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.