Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Roata de rezerva Laguna 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
naighba
Am observat ca la varianta Gt a Lagunei 3 nu exista roata de rezerva. In locul ei apare un compresor de aer. Nu am vazut vreun furtun care sa fie tras pana la roti pentru a le umfla si nici nu cred ca iese din acel locas. Nu am poze ... si nici nu dispun inca de o Laguna GT. E doar o curiozitate ... pentru ca am fost sa vad o astfel de masina si am ramas uimit de lipsa rotii de rezerva.
Am impresia ca sistemul 4Control nu permite amplasarea unei roti de rezerva . Dar rolul acelui compresor ... care este ?

Si inca o curiozitate . Variantele vandute in Romania dispun de start and stop ? Din ce mi-a explicat vanzatorul este o functie care te ajuta la plecarea in panta ... pune frana de mana automat si o lasa automat. Acelasi lucru se intampla si la oprirea si pornirea masinii ... frana cuplandu-se si decuplandu-se automat.
aphophis
gt line nu cred ca are 4control
korn
In Romania nu se vinde 4control, din pacate, motoarele pe benzina turbo si nici 3.0 dCi.
naighba
M-am uitat prin manuale si am gasit ceva. De fapt este un kit de umflare ... peticire temporara. Acelasi principiu ca si acele spray-uri pentru pana.

Stiu ca 4control nu se comercializeaza in Romania dar eram curios daca roata de rezerva vine ca optiune blink.gif sau 4Control e vinovat de lipsa unei roti de rezerva din cauza dimensiunilor. Ce e drept GT-ul vine cu roti pe 18" ... si nu cred ca am vazut janta de tabla pe 18" . Oricum dimensiunile rotii ar fi destul de mari.

Asta e masina cu pricina pe care nu am luat-o din cauza unei foarteeee proaste intretineri.

[attachmentid=1627578106] [attachmentid=1627578107] [attachmentid=1627578108]
[attachmentid=1627578109] [attachmentid=1627578110] [attachmentid=1627578111]
[attachmentid=1627578112] [attachmentid=1627578113]
sserban22
Cat ti sa cerut pe masina, si ce bube iai gasit, efectiv?
hellcat
Explicatia lipsei rotii de rezerva la GT...cred ca e vorba ori de lipsa de spatiu din cauza ca nu poti folosi decat o roata de rezerva tot de 18" si de aliaj datorita kit-ului de franare de dimensiuni marite, ori datorita esapamentului central (gen megane RS)...asta n-o stiu si nici n-am cautat sa vad daca e asa.
naighba
pret 18.700
an. 2008 luna 04
km. 60.000
motorizare: 2.0 dCi 180 cai
4Control

Masina inca e in garantie dar a fost prost intretinuta...banuiesc
Becul de service era aprins,(schimbul de ulei probabil) cauciucurile erau moarte cu o uzura neuniforma a pneului dreapta fata (avea si eroare la un captor de presiune ... dar si presiunea varza 2.0). Mizerie in ea cat cuprinde ... (scaune spate patate ... porbagaj idem). Bara din fatza era putin desprinsa ( a avut un mic soc frontal banuiesc). Nu mi-a placut ca nu avea si scaunele electrice ... dar asta nu era cine stie ce problema.

Pur si simplu nu prea am avut incredere in vanzator si in masina ... feelingul propriu na.
CristiA.
Ganditi-va ca sunt o multime de alte marci de autoturisme(nume consacrate) care nu dau roata de rezerva,gen vw sau mazda...deci acest lucru nu este o tragedie mai ales ca ai acel "kit de pana"care sa tina pana la prima vulcanizare.Daca ai roata de rezerva de dimensiuni reduse,nu tot pana la primul service o folosesti.Nu stiu,dar ma gandesc ca la Laguna"made in france"nu exista rezerva;la fel cum daca s-ar comercializa GT la noi e posibil sa vina echipata cu o rezerva pe 17"
ciobanucos
am vazut pe siteurile din afara ca nu prea dau roata de rezerva, nici la seria clasica nici la GT. dau doar acel kit.
naighba
In cazul asta rezerva vine ca optional sa inteleg radmasa.gif. Ce e drept eu rulez in Franta ... masina e din 2001 ... roata de rezerva este nou nouta ... sau cel putin era ca am folosit-o in Romania cand am facut o pana. In aproape 2 ani de cand am masina eu a fost folosita o singura data ... si banuiesc ca primul proprietar nu a folosit-o deloc.
Asta ar explica prezenta acelui kit ... masina mai usoara ... consum mai mic etc icon_mrgreen.gif . Incerc sa imi explic logic ... fenomenul blink.gif
R19/16v
Eu nici la romanica n-am facut vreodata o pana...
AlexanderCarstoc
De ex BMW-ul seria 3 , ultima editie, nu are raota de rezerva si nici kit de reparare. In schimb are anvelope run-flat.
user posted image

Se pot monta pe orice masina si scapi de o greutate in plus si de chinul de a schimba roata in camp, in namol, in zapada.
AlexC
In caz ca se desumfla e clar, dar ce te faci cu "somalezii" care iti taie cauciucul in parcare?
AlexanderCarstoc
Cu ce te ajuta rezerva?

Daca ti-a taiat cauciucul, nu mai ai aer in el, nu? Daca ai rezerva, pui rezerva si mergi sa cumperi un cauciuc... daca ai run-flat mergi la magazin cu masina pe rotile ei, ce daca nu ai aer, si cumperi cauciuc...


Acelasi lucru...
naighba
In sfarsit am gasit pe un forum francez ceea ce cautam. Intradevar discurile sunt foarte mari cea mai mica marime care ar putea fi montata este de 17". Si cum nu prea exista roti de rezerva mai mari de 16" variantele raman ... pneuri run-flat sau kitul de pana. La Renault din ce zic francezii roata de rezerva este intradevar optionala ... dar este o optiune gratuita. Pe varianta GT nu exista roata de rezerva datorita dimensiunii mari a discuriilor de frana. O varianta ar fi achizitionarea unei alte roti 225/45/18 de origine si folosirea ei ca roata de rezerva. Problema ar fi ca roata intra doar cu spitele in sus foarte fix. Cricului (care apropo nici ala nu e furnizat blink.gif ) ii trebuie gasit alt loc prin porbagaj.

rezerva Laguna 3 (185/65 R 16 - ET33 - 51/2J x 16) - nu intra pe fata din cauza etrierului.

[attachmentid=1627578512] [attachmentid=1627578513]

Incercarile facute pentru a verifica daca intra roata de origine.

[attachmentid=1627578514] [attachmentid=1627578515] [attachmentid=1627578516] [attachmentid=1627578517]
CristiA.
Am impresia ca anvelopele pe Gt chiar sunt run-flat;sau cel putin au protectie janta...stiu ca de obicei anv.Bridgestone detin aceata calitate...pe topicul"Laguna Gt"din acest forum spuneam ca am un prieten in Franta care are L3Gt,dar nu am mai vorbit demult cu el si nu stiu daca vine in Rro de sarbatori,pt a ma lamuri in aceasta privinta.Oricum cu/fara roata de rezerva este superb Gt-ul.
P.S.pt toti cei din marea familie Renault va urez un "Craciun Fericit" si sa stapaniti cu bine aceste masinute, fara evenimente.
UTU2005
Sa nu mai deschid alt topic am zis sa scriu aici. Problema e ca multi se mira ca nu am roata de rezerva la L3 a mea, si pentru o posibila vanzare as vrea sa-i pun una dar nu stiu de care? normala sau ingusta ? intra in locasul ala ? a mai pus cineva si de care ? multumesc.
didiland11
din fabrica a venit cu 185/65/16.
r3nault
Continental 185/65/16
UTU2005
Aha merci, in principiu ar merge si 195/60/16 sau 205/60/16 nu ? daca e mai inalta un pic nu cred ca da in polita (covorasul) care vine peste...
gAnY
QUOTE(UTU2005 @ 24 Feb 2013, 12:16)
Aha merci, in principiu ar merge si 195/60/16 sau 205/60/16 nu ? daca e mai inalta un pic nu cred ca da in polita (covorasul) care vine peste...
*




Eu am pus pe 18 la mine.. intrã fãrã nici o problemã 225/35/R18 sau 225/40/R18 nu mai retin..
reptileq
Aveti idee, compresorul din kitul de pana este la fel cu cel de pe Laguna Coupe? Un cod pentru acel compresor stie cineva? multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.