dj22sib
14 Dec 2009, 15:28
Salut, am avut o problema cu o janta indoita fost la un service de roti. Dupa ce am rezolvat problema, am dat fuga la Redac, la reprezentanta sa ii fac unghiul de fuga. Dupa ce l-am facut am observat ca o roata de pe spate a ajuns pe fata, si numai una. Stie cineva, in cazul in care le schimb, trebuie sa fac inca o data unghiul de fuga pentru ca cea care a fost pe spate e mai putin tocata? La geometria rotilor a aparut o mica abatere, pe care au corectat-o. Pot spune ca am schimbat caseta de directie in vara si mi s-a parut volanul stramb putin, insa acum nu mai este.
Nu mai inteleg nimic ... pana acum volanul a fost stramb si acum s-a rezolvat cu un cauciuc mai tocat si altul mai putin?
renotgo
15 Dec 2009, 10:58
Da ,un cauciuc uzat iti poate modifica pozitia volanului .
dj22sib
15 Dec 2009, 11:11
asta inseamna ca acum nu am un unghi de fuga bun daca schimb anvelopele, si ca pozitia corecta era cea dinainte?
renotgo
15 Dec 2009, 11:25
Daca masina ruleaza fara sa traga intr-o parte (bineinteles ,avand cauciucuri bune ) directia este buna chiar daca pozitia volanului este putin modificata .Dupa o interventie la service te poti alege cu pozitia volanului modificata ,se mai intampla ...
dj22sib
15 Dec 2009, 23:57
Se pare ca o sa aflu care a fost cauza ca pe vremea de azi am avut norocul sa turtesc aceeasi janta intr-o bordura. De data asta cere schimbare ... sper sa nu am probleme la casco.
luck33ro
16 Dec 2009, 08:24
Daca ai fransiza nu iti schimba janta de tabla ca e prea ieftina...
dj22sib
16 Dec 2009, 09:57
Nu am spre norocul meu ca e luata in rate masina si nu accepta banca fransiza
dj22sib
26 Dec 2009, 20:27
S-a rezolvat. Schimbat janta, amortizor, bieleta directie ... Numai ca acum am iar o problema: trage dreapta. Sa fie oare de la schimbatul amortizorului si a bieletei doar pe o parte? Masina nu are decat 25 mii km, si am gasit roata cu janta inlocuita cu presiune de 1.8-2 in ea, fata de 2.3 cat trebuia sa aiba (cea din dreapta avea 2.3). Mi-am facut presiunea corect si trage dreapta ca naiba.
$$ilvviu
26 Dec 2009, 20:32
Pai dupa schimbat bieleta nu ai facut geometria?
dj22sib
26 Dec 2009, 23:00
pe deviz apare facuta: verificare directie samd. I-am si intrebat si au zis ca e facuta, numai ca am gasit roata schimbata mai desumflata. Ma gandesc ca asta ar fi afectat reglarea geometriei sau este de la faptul ca au fost schimbate doar pe o parte, numai ca ar fi destul de ciutat atata timp cat masina nu are km multi.
dj22sib
29 Dec 2009, 22:03
Am fost cu masina in service inca o data ... si am avut o problema stupida. Cauciucul era mai greu pe o parte si l-au rotit si asta a fost tot.
E bine de stiut.
octav82
28 Dec 2010, 19:53
Ciudate mai sunt si cauciucurile astea....
Eu mi-am schimbat astazi cauciucurile de vara din fabrica cu unele de iarna noi Fulda pe fata si dupa ce am plecat am observat ca trage usor dreapta, fiind nevoie sa tin volanul rotit cu cateva grade (2-3 grade , aproximativ un centimetru pe diametrul volanului) spre stanga.
Problema n-ar fi ca tin volanul rotit, dar el trage sa revina la pozitia normala adica are un mic cuplu rezistent care tinde sa-l roteasca la pozitia de "unghi zero", pozitie in care masina trage dreapta....
Intrebarea este: trebuie sa fac reglaj de unghiuri de fuga avnd in vedere ca am schimbat ambele cauciucuri cu altele noi?
Si daca da, pot sa merg la renault sa o faca pe garantie?
espacern
28 Dec 2010, 20:00
@octav82=Presiunea in cauciuc ai verificat-o?
Asta cred ca este cauza la tine pentru faptul ca"trage"...
Nu are importanta ce cauciucuri montezi,unghiurile se mentin la fel.
La schimb de piese(amortizor,bieleta,pivot) se deregleaza unchiul si trebuie refacuta geometria.
Numai bine!
daca nu se rezolva cu presiunea verifica greutatea rotilor (rotile fata sa aiba greutate aproximativ egala), incearca deasemenea sa le rotesti intre ele
daca nu se rezolva si ai garantie la cauciucuri du-le inapoi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.