Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sonda Lambda
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
alexstacescu
In primul rand Salut tuturor forumistilor!

Sunt nou posesor de Renault Megane II hatchback cu motor de 1.6 16V.
Ieri, in mers, mi s`a aprins in bord martorul Check Engine, fara sa se cunoasca vreo schimbare la mersul masinii. Am fost la mecanic cu masina, am pus`o pe tester, si mi`a dat codul de eroare P0141 (nu stiu exact ce eroare spunea dupa cod, pt k nu am vazut prea bine monitorul de la tester).
Mecanicul mi`a spus k este vorba se Sonda Lambda, care a "cazut" datorita benzinei proaste din peco... mentionez k eu am bagat in masina numai benzina cea mai scumpa de la OMV.
Mecanicul a verificat cablajul sondei, a sters eroarea din calculatorul de bord, dar aceasta a reaparut dupa pornirea motorului. Mi s`a mai spus k ar fi pe masina 2 sonde lambda, si k aceasta care imi face mie probleme ar fi cea de incalzire...
Nu stiu cat de "meserias" este meseriasul la care am fost, si de aceea vreau sa va cer si voua parerea, sa nu cumpar sonda de incalzire aiurea si defapt sa fie cealalta. In cazul in care este sonda aceasta de vina, imi puteti recomanda un producator bun? Eu am gasit`o pe un site de la Bosch, cu pretul de 290.30 ron.
Va multumesc anticipat pt. raspunsuri!

P.S. Imi poate spune cineva unde este locatia acestei sonde?
Catalinmodena
Pai are dreptate sunt 2 sonde,una inainte de catalizator si cealalta dupa el.Ultima se vede daca te epleci pe sub masina.Catalizatorul vine undeva cam in spatele motorului.
clr
In principiu mecanicul nu prea are ce sa greseasca daca i-a aparut eroarea pe calculator.
Pentru o a doua parere poti sa mai incerci un test la Romeo daca esti din Bucuresti (completeaza - ti si tu profilul sa stim de unde esti).
alexstacescu
Scuze, am completat acum si profilul. Constanta/
Sonda de incalzire care este? inainte sau dupa catalizator? este aceea care se poate vedea sub masina?
Multumesc de raspunsuri
Hack
Uite o poza cu sonda lambda(cea de dupa catalizator):
[attachmentid=1627575575]
De "Sonda de incalzire" nu am auzit.
alexstacescu
Multumesc Hack pentru foto. In legatura cu prodicatorul? imi poate recomanda cineva in producator bun? un loc de unde sa cumpar la pret ok ?
caktuss
verifica intai cablajul, sa nu dai bani degaba pe o sonda lambda... mai ales cel de sub masina. se poate agata, se oxideaza mufele... etc.

si du-te la mecanic sa-ti spuna exact care e "sonda de incalzire", ca eu in 3 ani e prima data cand aud de asa ceva radmasa.gif
kappa_ii
acea sonda din poza o am si eu arsa - dar nu am schimbat-o pentru ca la reno mi-a zis pretul colosat de 700 lei .

Am inteles ca merge ok si fara sa il schimb .
cu ce se ocupa mai precis acea sonda ?
Hack
"Citeste" cantitatea de oxigen din gazele de evacuare si da informatia catre ECU, daca ai sonda respectiva defecta motorul nu functioneaza in parametrii normali, amestecul combustibil-aer nu se face cum trebuie, consumi mai mult combustibil, poluezi mai mult si risti sa bulesti catalizatorul.
kappa_ii
aha
eu ma gandeam sa scot catalizatorul si asa imi taie din putere .

si ma rog - unde pot gasi acea sonda la pret mic ? in eventualizatea ca imi pica vre-un lingou de aur dintr-un copac .
Hack
Incearca la dezmembrari.
cristache03
aceeasi problema o am si eu...mie cei din service mi-au zis ca e catalizatorul spart...dar nu prea as crede, deoarece m-am uitat si nu este lovit, dar intr-un timp la pornire se auzea un zgomot in tobele de esapament (un zumzanit)...apoi disparea....si am constatat urmatoarele:
eroarea imi dispare mai ales cand circul in oras cu ea si turez motorul pana in 3 mii rpm. Daca fac minim 20 km.
Aceasta apare cand merg constant cu motorul turat peste 3000 rpm.
Eu unul nu stiu ce sa mai cred....cert este ca atunci cand se aprinde masina "trage" mai bine, dar consuma mai mult....
espacern
QUOTE(kappa_ii @ 12 Dec 2009, 16:22)
aha
eu ma gandeam sa scot catalizatorul si asa imi taie din putere .

si ma rog - unde pot gasi acea sonda la pret mic ? in eventualizatea ca imi pica vre-un lingou de aur dintr-un copac .
*


Am eu o sonda laugh.gif !!!
alexstacescu
am cumparat sonda lambda. 300 lei, Bosch. am montat`o, am scos eroarea din ECU, si deocamdata nu a mai aparut. singura problema este ca imi da valori putin mai mici decat ar trebui. mecanicul mi`a spus ca este posibil sa fie de vina calculatorul masinii, ceea ce este destul de grav. este posibil??? mi se pare foarte ciudat sa fie ECU "stricat". mentionez ca masina este "impacabila", are 40.000 de km din 2005, extrem de bine intretinuta, fostul(si primul) proprietar era maniac cu intretinerea masinii.... deci nu este forjata, mi s`ar parea cel putin ciudat sa aiba Ecu ceva... asta daca este posibil...
Christu
sieu am ramas fara sonda...am racat masina pe dedesubt, sonda sa desprins, s-au rupt cateva fire la ea, le-am lipit, am scos eroarea, a disparut eroarea si apoi a aparut a doua zi.

Am gasit la dezmembrari dar ma seaca sa mai dau inca 300 ron pe sonda, 500 ron stergerea erorii si spaga de rigoare.

Exista vreo metoda sa vad care fir mai e inca intrerupt sau se poate vedea pe tester care e problema de fapt cu sonda?
24gmn
Acum o luna am schimbat si eu sonda lambda(cea din aval).Am cumparat una DELPHI care a costat 215 ron.Acum totul este bine.Nu cred ca renteaza sa cumperi una sh.Sonda cea veche avea 2 fire rupte,pe care le-am lipit ,dar nu am rezolvat nimic pina nu a fost inlocuita.
Christu
pai zi-ne si noua de unde ai achizitionat-o, char e un pret bun fata de preturile nesimtite de la "dealerii autorizati RRo".
bogdanelbadea
salut!si mie mi s-a bulit sonda lambda;azi am luat una de la autokarma bosch cu 250 ron dupa ce m-au speriat cei de la meridian cu incredibilul pret de 163 eur+tva.
cosmin_69
V-as ruga frumos si eu cu un sfat.
Am un Renault Megane Sedan 2004 1.6 16v
Se aprinde si mie martorul cu motorul si cel cu service.
In rest nici o schimbare in mersul masinii, trage bine nu face zgomote si nici trepidatii sau altcev de genul asta.
Ce poate fi ?
Poate fi de la sonda sau ce altceva ?

24 Feb 2010, 20:13:
Ma ajuta cineva ?
L!nuX
Mersul nu este schimbat dar o sa vezi ca iti creste consumul .
Mergi la un service sa ti-o puna pe tester , vezi ce zic cei de acolo , innainte sa schimbi sonda desfa mufele si da cu un spray de contacte si vre-o 2 zile mergi mai turat si vezi daca dispare martorul din bord (asa am patit la un fiat) banuiesc ca si la renault functioneasza sonda pe acelas principiu
cosmin_69
Multumesc L!nuX.
Asa o sa fac. sad.gif
Christu
@bogdanelbadea - Autokarma nu au ptr motoare 1,4, iar de 1,6 e 320 ron.
Cumva e o neconcordanta fata de pretul cu care ai achizitionat-o tu, s-o fi scumpit intre timp?...

Am mai gasit Delphi la AltGrad la 305 RON.

Careva vreo idee de unde imi pot lua una Bosch?
AcerMate
Intrebare la cei care ati avut probleme cu sonda Lambda: Aveati si probleme de pornire? Motorul tragea normal?
dyngo
sper ca urmatorul posa sa va fie de ajutor. asta pentru cei cu benzina 1.6 16v ca mine. sunt satul de martor antipoluare si mai stiu ce beculete prin bord .. .Lectura placuta:D

Sonda Lambda – 10 intrebari si raspunsuri esentiale



1. Ce este sonda Lambda ?
Sonda Lambda este un senzor amplasat pe tubulatura de evacuare si conectat la ECU, care in esenta consta intr-un conductor de curent electric a carui intensitate variaza in functie de cantitatea de oxigen care traverseaza sonda. In interiorul acesteia exista un material ceramic poros, din dioxid de zirconiu (ZrO2). Intensitatea curentului prin placa de zirconiu variaza in functie de numarul de molecule de oxigen care traverseaza materialul ceramic. Deoarece sonda functioneaza optim doar la temperaturi mari, „la rece”, pina cind gazele de esapament ating temperaturi de 4-500 oC, sonda este incalzita de o rezistenta din interiorul ei, dupa care caldura ii va fi furnizata chiar de temperatura gazelor de esapament. Autoturismele cu motorizari euro 3 si 4 au chiar 2 sonde, una amplasata inaintea catalizatorului pentru optimizarea amestecului aer/combustibil, si una dupa catalizator, pentru verificarea eficientei acestuia. Constructorii recomanda verificarea sondei la fiecare 30 000 de kilometri sau la fiecare doi-trei ani de functionare a masinii si schimbarea sondei in cazul cind apar probleme in functionarea acesteia.



2. Necesitatea sondei Lambda – scurt istoric
Pentru ca una din sursele majore de poluare o reprezinta gazele incomplet arse emise de motoare in atmosfera, constructorii au pus la punct sisteme de limitare a emisiilor poluante. Printre acestea se numara convertoarele catalitice (ceramice sau metalice), amplasate pe tubulatura de evacuare a vehiculelor si sondele de masurare a gazelor arse provenite din motor. Emisiile puternice de gaze de esapament apar atunci cind carburantul este incomplet ars, motorul este defectuos reglat, cind se porneste sau se opreste motorul sau la deplasarea cu viteza redusa. In urma cu cca. 25 de ani, in scopul reducerii efectului de poluare al autovehiculelor, constructorii auto au dezvoltat un senzor denumit sonda Lambda – care poate masura cantitatea de oxigen evacuat in urma procesului de ardere al motorului. Aceasta este localizata pe sistemul de evacuare al gazelor, inaintea convertorului catalitic la motorizarile Euro1/2 si inainte si dupa catalizator la motorizarile Euro 3/4. Sonda Lambda asigura sporirea eficientei catalizatorului, dar si emisii reduse de noxe in atmosfera. In sarcina maxima a motorului, de exemplu la viteza de virf, pentru a mentine viteza, sistemul este dezactivat pentru a preveni saracirea exagerata a amestecului. Sonda Lambda are rolul de a regla amestecul aer/combustibil – prin comanda asupra injectiei de benzina – astfel incit acest amestec sa fie convenabil regimului de moment al motorului. Daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat, inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in combustibil); prin urmare, este marita cantitatea de benzina. Daca, dimpotriva, este prea putin oxigen in evacuare, inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie. Defectarea sondei duce la functionarea anormala a motorului. La fel si defectiunile de etansare a admisiei de aer/circuitelor de reglaj vacuumatic – asa-numita admisie de „aer fals“ – induce in eroare sonda Lambda care da informatia ca amestecul este prea sarac. Prin urmare, electronica (ECU) va „pompa“ mai multa benzina in cilindri (corespunzator cantitatii de aer aspirat in mod normal + cel fals) si motorul va functiona cu detonatii in evacuare, eventual se „ineaca“. Dupa reglajul amestecului aer-combustibil necesar unei arderi cit mai bune, gazele evacuate ajung in asa-numitul „catalizator“ unde, intr-adevar, gazele se oxideaza la contactul cu platina si celelalte materiale de reactie. Functionarea defecta a unui motor cu o sonda de O2 (Lambda) defecta determina utilizarea de amestecuri bogate, rezultand un consum marit de benzina, deteriorarea in scurt timp a catalizatorului si uzura prematura a motorului, provocata de excesul de benzina care ajunge in baia de ulei. Prin folosirea unui astfel de echipament se poate ajunge la o reducere a emisiilor de pina la 90%.

3. Care este rolul unei sondei lambda?
In principal sonda masoara in mod constant cantitatea de oxigen din gazele evacuate și trimite semnalul sub forma de voltaj către unitatea de comandă a motorului. ECU (calculatorul central al masinii) foloseste semnalele primite de la sonda pentru a ajusta amestecul in vederea obtinerii amestecului ideal:14,8kg aer cu 1kg benzina, pentru care asa-numitul factor Lambda este egal cu 1. Valorile de iesire ale senzorului variaza intre 0.2 V (amestec sarac) si 0.8 V (amestec bogat), variatia ideala fiind in jurul valorii de 0.45 VRealizarea optima a amestecului asigura o eficiență și o durată de viață maxime ale catalizatorului. O sondă lambda uzată poate cauza un consum excesiv de benzină, emisii de noxe crescute, uzură excesivă a catalizatorului și scăderea performanței motorului.

4. În afara ansamblului de conectori, sondele lambda nu sunt în principiu identice?
Nu. Există cinci tipuri de sonde lambda fundamental diferite. În cazul fiecărui tip, sonda variază în ceea ce privește designul elementului din ceramică, elementului de încălzire și tubului de protecție, toate acestea afectând funcționarea sondei.-Sonda lambda neîncălzită: Acesta a fost primul design de sondă lambda, Bosch producându-l din anul 1976. Se utilizează un element ceramic cu bioxid de zirconiu pentru a genera tensiune într-un mediu cu un conținut ridicat de gaz (oxigen insuficient).-Sonda lambda încălzită: a fost lansată de Bosch în anul 1982 și funcționează în același mod ca sonda neîncălzită, însă în interiorul manșonului se află un element de încălzire special, care aduce senzorul la temperatura de funcționare în aproximativ 30-60 de secunde.-Sonda Planară: A fost lansată de Bosch în anul 1997 și utilizează tehnologie senzorială din ceramică cu bioxid de zirconiu, însă este amplasat într-o formă mai compactă și mai plată (de aici și denumirea).-Sonda planară de bandă largă este cel mai nou design de senzor de oxigen și oferă exactitatea sporită necesară pentru a întruni cele mai recente cerințe privind emisiile. Se utilizează un element ceramic planar cu bioxid de zirconiu, astfel încât se încălzesc mult mai rapid decât alte tipuri de senzori, reducând emisiile în cazul pornirii la rece. Suplimentar, senzorii sunt utilizați la motoarele recent dezvoltate u injecție directă de carburant.-Sonda lambda cu titan: Acești senzori utilizează un tip diferit de tehnologie pentru detectarea oxigenului și, în loc de a genera un semnal de tensiune care se odifică odată cu raportul aer/carburant, se modifică rezistența senzorului. Acești senzori sunt utilizați pe mai puțin de 0,5 % din autovehiculele dotate cu sonda lambda.



5. Cum știu dacă sonda lambda este defectă?
Din păcate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt întotdeauna evidente si masurabile. Printre simptomele sondelor lambda defecte sunt:

- Eșec la testul emisiilor (caracteristic, o concentrație mare de CO și/sau HC)

- Catalizator deteriorat (cauzat de o concentrație mare de carburant)

- Consum crescut de carburant (cauzat de o concentrație mare de carburant)

- Motorul funcționează neregulat

- Performanțe reduse

6. Care sunt cauzele defectării sondei lambda ?
Sonda lambda se poate defecta prematur dacă este contaminată cu fosfor rezultat din consumul excesiv de ulei, silicon din scurgerile sistemului de răcire, utilizarea produselor de etanșare din silicon în motor și unii aditivi pentru carburant. Chiar și o cantitate redusă de benzină slab rafinată poate defecta o sondă lambda. Factorii de mediu, precum stropii de pe șosea, sarea, uleiul și murdăria pot cauza defectarea senzorului, ca și șocurile termice, tensiunea mecanică sau manevrarea incorectă.

7. Cum pot testa sonda lambda?


Testarea nu este complicată dar se face obligatoriu în service și de către personal calificat. O sondă defectă poate fi detectată rapid și ușor cu un volt-ohm-metru digital, dar una lentă poate fi diagnosticată numai cu un osciloscop sau un scopmetru profesional.

8. Unde sunt situate sondele lambda? Au scopuri diferite?

Încă din anul 1980 sondele lambda sunt în dotarea standard a majorității autovehiculelor cu motoare pe benzină. În mod normal, sondele lambda sunt situate în sistemul de evacuare, înaintea catalizatorului, pentru a măsura emisiile de noxe. Din anul 1996, odată cu utilizarea sistemelor de diagnosticare OBDII, auto-vehiculele necesită și sonde lambda suplimentare, în spatele convertorului catalitic, pentru a asigura funcționarea corectă a acestuia.

9. Ce este o sondă lambda universală?
Bosch a creat pe piața specifică un program pentru sonde lambda universale. Acestea îndeplinesc cerințele de funcționare OE și au un sistem patentat de conectori, ce facilitează instalarea. Acest sistem de conectori s-a dovedit a fi etanș, protector împotriva contaminării și rezistent la efectele temperaturilor extreme și ale vibrațiilor motorului. În prezent, Bosch pune la dispoziție 9 tipuri de sonde lambda universale, pentru a oferi performanțe cât mai apropiate de cele ale sondelor din prima dotare.


10. De ce trebuie să înlocuiesc o sondă lambda defectă?

Conform unui studiu realizat în anul 1996, sondele lambda uzate sunt “singura sursă importantă de emisii excesive în cazul autovehiculelor cu injecție de carburant”. Agenția de Protecție a Mediului din SUA (EPA) și Comisia din California pentru Resur-sele Aerului (CARB) au descoperit că înlocuirea sondei lambda era necesară la 42%-58% din numărul total de autovehicule care emiteau cantități mari de hidrocarburi sau monoxid de carbon. Testarea sondelor lambda conform procedurilor de service ale producătorilor de autovehicule și înlocuirea unei sonde lambda lente sau uzate poate economisi între 10 % și 15% mai mult carburant și se amortizează într-un an numai din economisirea carburantului, în timp ce emisiile autovehiculului sunt coborâte la nivelul corespunzător. De asemenea, poate reduce posibilitatea ca o concentrație mare de carburant să deterioreze catalizatorul autovehiculului.

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
[/B][SIZE=7][B]
Christu
vezi ca mai exista un topic dedicat - posteaza acolo mai bine. smile.gif
Christu
am facut un research - iata cele mai ieftine variate pe care le-am gasit:

1) tunning4car - sunt undeva in iasi, 0235.458.431 - 233 ron
2) piese auto partener - 0722.722.123 - Delphi 225 ron
3) Radacini - 0730.71.28.38 - Bosch - 284 lei

bogdanelbadea
QUOTE(Christu @ 1 Mar 2010, 13:09)
@bogdanelbadea - Autokarma nu au ptr motoare 1,4, iar de 1,6 e 320 ron.
Cumva e o neconcordanta fata de pretul cu care ai achizitionat-o tu, s-o fi scumpit intre timp?...

Am mai gasit Delphi la AltGrad la 305 RON.

Careva vreo idee de unde imi pot lua una Bosch?
*


eu am luat la sf lunii ianuarie acum pt motor de 1.6;am dat pe ea 250 ron;te loghezi la autokarma si ai pretul redus din catalog preturi;au avut si o promotie pana la sf lunii ianuarie daca luai piesa personal din magazin dupa ce o comandai online 10%discount!

2 Mar 2010, 17:24:
abia ce m-am uitat pe site pt 1.6 16v;pret redus 278.12 producator bosch
dumitrescu04
Si eu am avut probleme cu sonda lamda cea care este dupa catalizator. Am cumpart-o de la Autokama (cu reducerea de rigoare) deoarece cei de la reprezentanta Renault, de la service-ul Filaret, mi-au spus ca la ei costa 815 lei dar nu o au pe stoc. Montajul sondei l-am facut la AutoCobalcescu de pe strada cu acelasi nume. M-a costat montaj+test clip stergere defect 98 lei. Dupa montaj, mecnicul a mers cu mine si cu masina in proba de traseu. Nu am mai intalnit asa ceva la alte service-uri, plus ca inainte de a monta sonda masina a fost spalata. FORTE MULTUMIT DE ACEST SERVICE.
alexstacescu
Sa va spun ce problema am....
la momentul la care am deschis topicul, Martorul Check engine era aprins (senzor de incalzire sonda lambda aval era bulit), am chimbat sonda lambda, dupa cum am spus si in postul anterior, am scos eroarea din ECU, dar dupa ceva timp a reaparut(cca 2 zile). Am fost iar la mecanic, am pus`o iar pe tester, aceeasi eroare(cu sonda noua). Mi s`a spus sa schimb bujiile, desi masina are 48K km, iar bujiile de pe masina aveau 3000 km la activ, si erau din acelea cu 2 "craci", care de altfel am inteles k sunt mai bune. Am schimbat bujiile, am facut o curatare a injectoarelor(mia pus masina la un aparat si a anulat alimentarea cu benzina de la rezervor, k sa ia solutie din aparat). Dupa cca 3 km de cand am plecat de la service, acelasi martor mi s`a aprins (Check Engine). M`am intors la service cu masina, am pus`o iar pe tester, si..... aceeasi eroare.
Partea cea mai interesanta este ca, chiar daca scot mufa de la sonda, testerul imi vede aceeasi eroare, acelasi voltaj.... Ce se intampla? Sonda Lambda aval estre sigur, asa spune testerul, pe aceea am si schimbat`o, dar tot lafel... Ma poate ajuta cineva? Multumesc anticipat, si scuze de "roman"
Christu
mda...aceeasi problema am si eu - am schimbat-o cu una noua, 150 km nu am mai avut eroarea si apoi - param param.

M-am resemnat, nu am o problema sa merg cu o eroare pe bord.
alexstacescu
Din cate am inteles, se poate strica si catalizatorul la un moment dat... Pe mine ma deranjeaza sa stiu ca este ceva in neregula cu masina. idei?
alexstacescu
problema inca nerezolvata... inca mai astept pareri.
florinop2002
Intrebare: Daca am toba de espament sparta intre sonde se justifica consumul exagerat de 15-17 l /100 in oras si 10 in afara?
Hack
Nu stiu daca se justifica un consum asa de mare, dar sigur motorul ala nu merge in parametrii normali daca gazele nu ajung la sonda lambda pentru a fi "citite".
CataT
Eu am de vre-o saptamana aprins Check Emissions, nu Check Engine ca la voi, tot sonda lambda sa fie cu probleme?
Hack
Posibil, nu ti-a crescut consumul?
CataT
Salut, @alexstacescu, ai rezolvat ceva???
Aceiasi problema si la mine, eroare cod P0141 (senzor incalzire sonda lambda aval).

@Hack, cred ca nu, daca a crescut probabil forte putin.
Hack
Ai verificat vizual firele care intra in sonda, sa nu fie vreunul agatat si intrerupt unsure.gif .
CataT
QUOTE(CataT @ 11 Jun 2010, 17:05)
problema si la mine, eroare cod P0141 (senzor incalzire sonda lambda aval).
*



QUOTE(CataT @ 12 Jun 2010, 13:27)
firele le-am verificat prima data si sunt intacte.
Am cumparat azi Sonda lambda BOSCH, treaba este ca am inlocuit-o si mesajul (check emissions) nu dispare, este nevoie de tester pentru stergerea mesajului sau ar trebui sa se dispara singur? mad.gif
*



Chiar nu stie nimeni!!! mad.gif
19vik
Cu testerul cu care ai gasit "eroare cod P0141 (senzor incalzire sonda lambda aval)" ai sters si apare din nou?
Verifica sonda veche: daca are ~9 ohm intre pinii A si B, ai inlocuit-o degeaba, defectul e pe cablajul masinii sau in UPC.
CataT
Joi am pus testerul pt ca se aprinsese mesajul check emissions si a gasit eroarea cod P0141 (senzor incalzire sonda lambda aval), eroare ce nu a putut fi stearsa de tester si ieri am cumparat sonda, am inlocuit-o pe cea veche cu cea noua, dar nu am mai pus testerul, insa mesajul check emissions nu a disparut.
Intrebare, este nevoie iar de tester sau mesajul check emissions trebuia sa dispara singur?
CosTy90
saluut, am si eu o problema sad.gif mai acum ceva timp aproximativ mi sa dus sonda lambda (mi-am dat seama ca este ea deoarece motorul se comporta de parca nu ar avea 75 de cai..ci mult mai putin si consuma de rupe) si cand am mirostit esapamentul mirosea a benzina nearsa de te inecai cu mirosul..in fine am luat una de la un pr care a dezmembrat un megan si surpriza dupa 3 luni de cand am schimbato sa dus si asta, care ar fi motivul de mi le termina asa repede ? precizez ca am 167.000 km sau cel putin atat imi arata biggrin.gif si in ture mari undeva peste 5000 imi da fum albastru (segmentii cred) e posibil sa le distruga de la fumul ala albastru ? ce sa fac ? sa il segmentez ? blink.gif ajuuutoor va rog dati-mi un sfat wacko.gif
lupo_1.7sdi
Citeste aici
http://www.pilotauto.ro/magazin/home-mainm...77-sonda-lambda
La pct. 6 sunt cateva cauze ale defectarii ei
CataT
smile.gif Eu am rezolvat, am pus astazi testerul la un mecanic, eroarea a fost stearsa fara nici-o problema, a disparut si check emissions, a fost verificata si vechea sonda si isi daduse duhul saraca..., sper sa nu mai am probleme.
CosTy90
multumesc pt raspuns , asta citisem si eu putin mai sus deci pana la urma trebuie o segmentare mellow.gif altfel o sa schimb la sonde lambda pana mi se apleaca biggrin.gif . Din cate am vazut pentru modelul meu o pereche segmenti costa 65 lei de piston adica 250 lei pentru toate 4 , in afara de segmenti si garnituri mai trebuie sa schimb ceva?
oana2009
Buna tuturor, am citit tot pe topicul asta dar nu am vazut ca unul din voi sa aiba check injection...eu tot ma mai trezesc cu service`ul aprins in bord si mesajul check injection, stiu ca o sa ziceti ca nu am postat unde trebuie dar am postat aici pentru ca la service mi s-a spus ca este de la sonda, si ca ma costa in jur de 800 de ron sa o schimb. Mi-au spus ca nu prea are mare importanta daca merg asa, citind aici am vazut ca poate avea urmari....In concluzie voriam sa va intreb daca poate fi de la sonda mesajul pe care mi`l da...
CataT
oana, da fuga la un tester si vei afla care este problema si de unde provine ea..., 800 ron sonda lambda..., asta-i pret de reprezentanta.
Oricine poate schimba sonda, ai nevoie de o cheie de 22 si o rampa dar in prealabil pui un tester pe masina sa vezi sigur daca sonda este de vina.

16 Jun 2010, 18:35:
vezi si aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=171582&hl=
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=182557&hl=
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=60940&hl=
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=70789&hl=
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=172110&hl=
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=163055&hl=
oana2009
Multumesc mult de sfat, cand am cumparat-o am dus-o la verificare tot la reno si mi-au zis ce anume trebuie schimbat, stiu sigur ca aveam tot o avertizare in bord si cand s-a uitat sub ea erau niste fire care erau lipite aiurea cu banda adeziva, si au izolat ei cu niste chestii sa nu fie probleme, aia sa fie sonda? ca atunci cand am fost la ei sa schimb distributia mi-au zis ca trebuie schimbat si senzorul ax came pe care l-am schimbat mai tarziu.Pana sa il schimb imi aparea service in bord, dupa schimbare a disparut si de atunci dimineata tot apare... Am fost iarasi la ei si si-au adus aminte de problema cu firele acelea si au zis ca este sigur de la sonda...dar ma gandeam cum sa fie de la sonda pentru ca nu apare avertizarea care ar trebuii....cred ca o sa merg frumos la un service bosch, sigur si ei pot detecta problema...multumesc inca o data
19vik
Check injection + Service are mai multe cauze posibile, dar in nici-un caz sondele lambda (benzinarul are doua). Cauza se vede pe tester.
CataT
Din ce povestesti tu..., "sub ea erau niste fire care erau lipite aiurea cu banda adeziva" cred ca sonda ta a fost agatata, smulsa si posibil sa fi fost rupte firele, mesajul check injection pe care-l ai tu poate fi si de la sonda, dar cum ti-am mai zis mergi la un tester.

Niste poze cu sonda lambda.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.