Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema urata cu filtru de particule
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
dggy
Am o problema cu masina ce ma framanta de luni de zile, si imi goleste buzunarele
fara sa dea niciun rezultat. Masina e echipata cu filtru de particule. Demareaza
foarte greu, se simte mai ales in treapta 1 unde demarajul ar trebui sa fie fulger.
Nu dezvolta deloc putere pana undeva la 2300 rpm, dupa care intra turbo in parametri si te baga in scaun. N-am mai condus un diesel pana la masina asta, si asa credeam ca-i normal sa mearga, pana am fost la o curatare de filtru. Dupa curatare parca era alta masina. Dezvolta putere in turatii joase, se simtea puterea de la 1500rpm, poate si mai repede. Aici vorbesc de treapta 1-2. Am mers cu ea cam 150 km, dupa care a redevenit la stadiu initial. Lipsa mare de putere mai jos de 2300-2500 rpm. Dupa ce m-am sfatuit cu mai multi meseriasi, am decis sa scot filtru afara. Aceeasi poveste. Masina a mers bine fara filtru pret de 100-150 km, dupa care s-a lenevit iarasi. Deci problema nu vine de la filtru in sine, ci de la sistemul de filtru de particule. Exista doi senzori inainte si dupa filtru, ce calculeaza o presiune diferentiala a gazelor de esapament, inainte sa treaca prin filtru si dupa. Are presiunea diferentiala un rol in amestecul de combustibil ce il calculeaza calculatorul de injectie? Masina se comporta urat si la schimbarea treptelor. Se intampla de multe ori sa dea in nas, ca si cum as ridica ambreiajul fara sa apas deloc acceleratia, sta un pic sa gandeasca, si dupa 1-2 secunde incepe sa accelereze. Si problema asta disparuse dupa curatare. Masina nu-i bagata in limp mode, dupa turatia respectiva merge foarte bine, si in treptele mai inalte (de la 3 in sus) problema nu-i asa sesizabila. Petrec mult timp in masina, fac mai ales oras, si e foarte suparator sa te scuture la fiecare schimbare de treapta si sa nu aiba demaraj deloc cand vrei sa iesi dintr-o intersectie. Orice sfat va fi binevenit smile.gif Merci
sad.gif
M i h a i
1.9 din 2006 are Fap??? blink.gif
dggy
Nu mai are. L-am scos afara:)

E din 2006 mai spre sfarsit, daca te ajuta cu ceva.

24 Nov 2009, 22:01:
Am mai citit pe forumuri, si oameni cu aceeasi problema au avut in cea mai mare parte egr sau debitmetru de aer defect (fara sa apara nimic pe tester). In cazul meu nu vad ce legatura ar avea piesele respective cu filtru de particule, sau cum ar putea sa isi revina miraculos pentru 100 de kilometri, si sa moara iarasi.
Ryk
vezi daca fara debitmetru merge la fel sau mai prost. Am impresia ca daca merge la fel fara debitmetru, inseamna ca de la el e problema. Eu asa stiu ca daca e dus debitmetru, nu prea mai trage masina. Rog sa fiu corectat daca gresesc smile.gif
solidconvert
N-are legatura debitmetru' in cazul lui... wink.gif
dggy
Am incercat sa scot si debitmetru. Merge mai prost fara el.
enciman
daca esti interesat sa afli mai multe despre fap (filtru de particule) iti recomand sa intri pe forumul pejo la sectiunea 407 acolo sunt multi baieti cu probleme la filtru poate te ajuta cu ceva

(fost posesor de 407 actual posesor de megan)
dggy
Am cautat. Nimic similar cu problema mea. Merci oricum.
djpaletto
@dggy aceeasi problema o am eu cu laguna mea 1.9dCI 120cp. Am umblat pe la fitlru de aer sa-l spal (e k&n lavabil) si mi-am aruncat ochii in debitmetru. Are o rezistenta (cred ca e) si 2 lamele foarte fine (din ce am citit sunt din platina+inca un metal nobil)... Una din acele lamele LIPSESTE (mai exact cea dinspre filtru de aer)... pana intra turbo... abia abia o clintesc de pe loc... pe urma rupe. Nu am incercat inca sa scot mufa sa vad ce se intampla... Oricum bani nu am acuma pt un debitmetru... merg asa... la consum nu am sesizat nimic schimbat, decat ca pana la 2000-2200 ture NU TRAGE... apas la fund... si abia urca turatiile...
AMZ
http://www.reno.ro/FAP-filtru-activ-de-par...le-t160418.html

o discutie asemanatoare, acolo am postat si eu acelasi offf....puturoasa masina cand e bolnava!!
malin1
Salut, eu am rezolvat simplu fara nici o resoftare. Un baiat destept produce un emulator de prezenta filtru de particule, pt fiat, l-am rugat sa-mi adapteze unul la renault si merge bine, cinsumul a sacazut, uleiul nu se mai umple de motorina, fara fum... . eu scosesem DPF-ul si facea regenerari mai dese pentru ca pe decelewrare vedea depresiune in filtru si pornea regenerarea cu un fum albastru dens in spate, acum incepe regenerarea dar o face falsa, cu cantitatea normala injectata plus un 15%. si puterea a crescut.
stefanutz666
Am și eu o problema la un megane 2 2006 1.9 dci pb e ca daca ii scot mufa la debitmetru merge și trage de rupe se tureaza la maxim dacă ii pun mufa la loc se tureaza doar pana la 3800rpm(debitmetru este nou)...am fost cu ea la reprezentanta și aia au început ca are dpf off din soft ca are nuj ce senzor de presiune diferentiata dus...a mai pățit cineva ceva asemănător și care ar fi rezolvarea...multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.