Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masina retinuta in service pana la ok asigurator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
eras
detin un suzuky sx4...si acum 2 saptamani am avut un incident nefericit...un indivit a iesit dintr-o parcare de pe partea dreapta a carosabilului si mi-a lovit aripa dreapta a masinii iar bandourile au fost zgariate si in urma constatarii bandourile trebuiesc schimabate+ pragul ,indreptata aripa si vopsita- inclusiv portiera dreapta jos....intrebarea mea vine in urma discutiei cu seful servisului care mi-a zis ca reparatia dureaza 2-3 zile dar nu-mi pot ridica masina pana nu primesc ei ok-ul de la rca-ul vinovatului(asirom)...ok-ul care poate fi primit si-n 2 saptamani....si asta nu inteleg eu...cu ce drept imi pot ei opri masina daca eu nu am nimic de platit...practic imi opresc masina ca si garantie...totul a fost facut prin raspundere civila....va rog sa-mi zica si mie cineva daca este legal cum procedeaza servisul
Avani
QUOTE(eras @ 30 Oct 2009, 00:49)
[...]nu-mi pot ridica masina pana nu primesc  ei ok-ul de la rca-ul vinovatului [...]practic imi opresc masina ca si garantie [...]
*



Cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare. Daca tu iti iei masina, ce garantie mai are service-ul ca asiguratorul ii deconteaza corect factura. Problema asta e des intalnita la serviceurile care nu au decontare directa cu asiguratorul.

Incearca sa faci "presing" la firma de asigurari.
aleksanders
ok-ul nu poate fi primit in 2 saptamani - vezi ca mai nou au niste termene clar stabilite - 24 de ore de la reconstatare si 48 de ore pentru acceptul de plata - asa ca tine numai de presiunile facute de tine la firma asiguratoare - servisul nu urmareste decat sa isi incaseze banii, iar masina ta e garantia acestui lucru
eras
reconstatarea o cer eu in caz ca refuza asiromul sa plateasca?
adi_ar
Reconstatarea se face daca in timpul lucrarilor este necesara suplimentarea operatiilor prevazute (si aprobate) in procesul verbal initial, adica este vorba de daune "ascunse", invizibile pana la demontare.
Geox16v
Mai e si responsabilitatea pagubitului sa duca pina la bun sfirsit sirul de acte, factura de la service sa ajunga la asigurator,sa completeze declaratia de inchidere a dosarului etc. In cazul in care service-ul nu are accept de plata dosarul nu se plateste
Executron
Profit de acest topic (sper sa nu se supere initiatorul) cu o nelamurire.

Politica service-urilor de a nu da drumu la masina pana nu s-a platit/dat OK-ul este legala?

Ei, astfel, consider eu, ei considera ca au un drept de gaj asupra autoturismului meu, care mi se pare complet nejustitificat. Exista un contract de prestari servicii intre mine si service dar nu au drept de gaj, fiind proprietatea mea.

DACA asigurarea nu plateste atunci sa-mi intenteze proces mie/asiguratorului meu DAR NU este legal sa-mi aduca atingere dreptului meu la proprietate asupra autoturismului.

Va rog sa ma corectati.
Marian66
ai dreptate adi in principiu. dar tu de unde stii oficial ca masina ta e gata? sa zicem ca faci un scandal monstru, chemi si politia ca iti schestreaza bunul, si aia zic: "pai mai avem de facut nustiu ce la ea".
in general, si pe unde e cu decontare directa, tot mai stai o zi - doua in plus pe motiv ca nu au venit banii. e unul din necazurile care vin cu un accident
adi_ar
Problema a mai fost dezbatuta si "ramane cum am stabilit!"
Nu este legala punerea de sechestru pe bunuri si nici gajul fara acordul proprietarului insa este o practica curenta.
Nu-i convine nimanui sa astepte dupa bani si pun presiune cum pot!
Relatia de "decontare directa" trebuie mai degraba inteleasa ca "bune relatii de incredere reciproca", adica daca service-ul respectiv are experiente favorabile, va avea incredere sa elibereze autoturismul pe baza unui telefon, altfel va astepta confirmarea sau macar acceptul de plata scris.

Problema, in ansamblu, seamana cu obligatia legala a vinovatului de a despagubi pagubitul, despagubire pe care o plateste asiguratorul prin efectul RCA.
Asiguratorul fata de service nu are nici o obligatie sau contract in mod direct.
Proprietarul este cel care solicita lucrarea si deschide comanda, asa ca el este primul obligat, lui i se emite, in principiu, factura iar acesta, in baza contractului/asigurarii solicita asiguratorului plata facturii catre service.
In situatia unui litigiu, service-ul va chema proprietarul in judecata pentru recuperarea sumelor, chiar daca se va judeca cu asiguratorul.

@Marian66:
Odata ce elibereaza o factura si ai semnat pentru buna executie a lucrarii, nu mai pot invoca "lucrari".

O metoda de a "grabi" lucrurile este sa va implicati de buna credinta in a ajuta pe cei de la service sa-si primeasca banii cat mai repede, sa nu adoptati atitudinea "Eu am platit, nu mai intereseaza, mie sa-mi dea masina si sa se descurce ei!"
eras
asta a fost si una din intrebarile mele...daca e legala procedura celor de la service de a-mi retine masina ca si garantie pana primesc ok-ul de la RCA(asirom)....eu pana acum am facut tot ceea ce a tinut de mine in legatura cu actele si dusu ba la service ba la asirom( pana acum ceva timp serviceul se ocupa de toate astea)...am dus devizul de plata asiromului si urmeaza dupa spusele functionarelor de la birou ca-n 10 zile sa primesc un raspuns....eu am casco facut tot la asirom si am vorbit cu cea care mi-a intocmit actele de casco si mi s-a zis sa revin pe miercuri(saptamana care vine) sa vad daca primesc un raspuns pozitiv mai repede(practic sa fac presiuni asupra lor-sa ma rog de ei mai bine zis-sa dea ok-ul mai repede)...acum nu am decat sa sper ca nu se vor complica lucrurile...paguba e de 5000 de roni...
supremeon
Nu vreu sa fac reclama negativa, dar faptul ca ai de-aface cu asirom-ul, spune tot... acu vreo 2 luni in fata sediului asirom isi parcase unul un tanc (un suv, na) pe care scrisese cu vopsea: "asirom-ul nu despagubeste"...

Parerea mea este ca, pe viitor, daca vrei sa iti faci un casco sau un rca, intereseaza-te care e firma ce e recunoscuta pentru faptul ca plateste daunele in cel mai scurt timp... evident ca nu ii scriu numele aici... pentru rca, ii faci un bine potentialului vinovat smile.gif

Deci, de ce trebuie sa astepti atat? De-aia! Pentru ca ai de-aface cu asirom-ul... ai zis ca "functionarele" ti-au spus ca in 10 zile primesti raspuns... vezi ca a postat cineva aici: raspunsul se da in maxim 48 ore, nu in 10 zile! mai fa-le o vizita "functionarelor", cred ca le-ai placut si vor sa te mai vada...

in 2 ani am avut 3 dosare de dauna, si pentru toate am primit accept de plata in 2 zile... si tot nu sunt multumit smile.gif din toamna asta m-am dus la firma despre care scriam in al doilea alineat, ca platesc cel mai repede... smile.gif sper ca aici sa fie si mai fulger smile.gif
eras
cei de la service mi-au zis ca nu au avut problema cu asiromul in ceea ce priveste plata...si ca au decontare directa cu astia...exista vreo firma de asigurare care te despagubeste in 2 zile?!care e aceea...? eu le-am zis ca nu poate dura atat de mult(10 zile) si stiu ca normal in 48 de ore se primeste raspunsul..atunci a inceput sa se balbaie...ca poate sa dureze mai putin de termenul dat dar si mai mult...m-a trasnit ca un fulger "mai multul" ei
FDR
QUOTE(eras @ 1 Nov 2009, 14:33)
exista vreo firma de asigurare care te despagubeste in 2 zile?!care e aceea...?
*



exista firme de asigurari care dau si pe loc acceptul de plata iar unele care il dau in max 24 de ore.... altele ca asirom care dau si dupa doua saptamani. am patit din fiecare.
asa ca, tot citind p-aici, am inteles ca cel mai bine e sa repar masina pe casco cu regres pe rca-ul vinovatului.... dar na, informatia e la indemana oricui, trebuie doar sa vrea sa dea peste ea.
einstein1984
Poti astepta acceptul de plata inainte de a baga masina in service. Insa ai avea probleme cu eventuala reconstatare.
klaus
QUOTE(FDR @ 10 Nov 2009, 09:46)
exista firme de asigurari care dau si pe loc acceptul de plata iar unele care il dau in max 24 de ore....
*

Daca s-ar putea niste exemple, as ramane indatorat, ca eu nu am intalnit astfel de firme.
b76bgaarh
am avut eu bulan cu allianz...si un service recomandat de ei....

am lasat masina acolo si am luato cand am stabilit cu toate cele rezolvate.....

vopsit 3/4 din spatele sedanului....
FDR
QUOTE(klaus @ 10 Nov 2009, 12:01)
Daca s-ar putea niste exemple, as ramane indatorat, ca eu nu am intalnit astfel de firme.
*



de la ardaf am obtinut cam in 10-15 min acceptul
iar de la allianz cam in 24 de ore

10 Nov 2009, 13:45:
QUOTE(einstein1984 @ 10 Nov 2009, 11:13)
Poti astepta acceptul de plata inainte de a baga masina in service. Insa ai avea probleme cu eventuala reconstatare.
*




acceptul de plata se elibereaza dupa intocmirea facturii, factura care este gata doar cand masina este gata, in nici un caz inainte de a baga masina in service.
asa ca nu prea se leaga ce zici.
EdyB
Cu riscul de a repeta ceva ce s-a mai zis, dar ca raspuns pentru intrebarea pusa de initiatorul topicului:

- masina este bun proprietate personala, iar service-ul nu are drept de sechestru asupra ei, indiferent daca pe factura este trecuta o persoana fizica sau o persoana juridica. Cu alte cuvinte, ca proprietar dispui de masina ta cum doresti...o poti baga si scoate din service cum si cand vrei tu smile.gif Cunosc persoane care, avand eterna problema cu acceptul, s-au dus cu politia si si-au scos frumos masina din service. Doar daca nu ai semnat vreun transfer temporar de proprietate catre cei din service...caz in care nu se mai aplica ce este mai sus.

- nu sunt de acord cu zbaterea si cu facutul presiunilor la firma de asigurari pentru darea acceptului, cu atat mai putin in cazul in care am fost partea vatamata a accidentului. Am tras si eu personal pentru un rahat de accept pentru o reparatie facuta pe asigurarea Casco la nesimtitii de la asirom...e tiganeala curata, unde mai pui timpul pierdut si nervii intinsi la maxim.
einstein1984
FDR, o proforma si o oarecare incredere intre asigurator si service de care se vorbea mai sus.
FDR
QUOTE(einstein1984 @ 10 Nov 2009, 17:04)
FDR, o proforma si o oarecare incredere intre asigurator si service de care se vorbea mai sus.
*




hai sa lasam off topic-ul. ce zici tu NU se aplica. nici un service nu face nici o factura in avans. exista piese si ore de manopera, iar la ore de manopera nimeni nu e mafalda sa stie anticipat exact cat dureaza si in consecinta nici o firma de asigurare nu da un accept aproximativ.
presupunand prin absurd ca primesti acceptul pt o proforma de o anume suma, iar factura finala e cu o suma mai mare decat pe acceptul de plata, o sa-mi spui ca asiguratorul e iarasi un baiat mega fain si se va rezolva doar e o chestie de incredere.

dar tinand cont de faptul ca realul si actualul e altfel:
1. nimeni nu pune sechestru pe acea masina. masina este doar retinuta in service pentru neplata facturii. adica omul nostru a lasat de buna voie si certificatul de inmatriculare si cheia masinii (nu de alta dar asa facem toti) la service.
adica si in cazul in care repari masina pe banii tai, pana nu platesti factura nu iti recuperezi masina. cum si-ar mai recupera banii un service daca ar elibera masina reparata fara plata facturii?

2. oricate telefoane si drumuri faci la Asirom, nu se numeste ca pui presiune pe ei, ei sunt la fel de "binevoitori", e ceva care mai trebuie vazut de cineva sau orice gaselnita, nervii raman si se amplifica.

si cireasa de pe tort in unele cazuri, s-a dat accept de plata la misto cu omiterea cifrelor de dupa virgula. adica s-a trezit omul ca mai trebuie sa mai plateasca 65 de bani sau 99 de bani sau cat era acolo pentru ca aia de la asirom au trecut pe accept doar suma intreaga in lei.
nu e mult dar e bataie de joc.

iar unii vorbesc de incredere... c'mon
cj98czh
QUOTE(FDR @ 11 Nov 2009, 12:16)
la ore de manopera nimeni nu e mafalda sa stie anticipat exact cat dureaza si in consecinta nici o firma de asigurare nu da un accept aproximativ.
*




Ba se poate aprecia si chiar foarte exact... orele de manopera in service nu sunt 1 ora = 60 min. ci ore tarifare... adica fiecare operatiune are un timp de efectuare.... spre exemplu.... montare bara.... are 2 ore... acuma ca mesterii termina in 20 min. sau in 4 ore tu platesti 2 ore tarifare.... deci cu siguranta se poate...
FDR
orice operatiune are un timp normat, minim si maxim.

ora de manopera sau ora tarifara cum ii zici tu e ca pretul pe kilogram (la vrac). mesterul stie ce norma are si baga pe foaia lui de lucru timpul in care a fost executata operatiunea. la departamentul de facturare apar toate. in mod evident totul depinde de timpii normati de lucru.

eu ma opresc aici.
cand einstein1984 si cu cj98czh vor reusi sa-si repare masinile pe sistemul descris de ei vor avea parte de "Jos palaria!".
pana atunci get real
cj98czh
Pai scoate-o de acuma... ca s-a facut... si fa-ti si o poza cu palaria scoasa..
adi_ar
Teoretic, in orice domeniu, exista nomenclatoare cu asa-zise norme de deviz, pe baza carora se fac antecalculatiile si devizele estimative. Aceste norme includ toate cheltuielile "ascunse" (materiale marunte, cheltuieli indirecte etc) si ore manopera. La devize se mai aplica diversi coeficienti si rezulta pretul lucrarii.
Constructorii cunosc mai bine sistemul deoarece sta la baza licitatiilor.
Pe baza acestor morme, existente si in domeniul service auto, se pot face foarte rapid estimari ale costurilor unei reparatii.
Ca in practica nu se respecta intocmai norma, este alta poveste, pretul este pe operatie si nu prea re-negociaza nimeni normele, asa ca cj98czh cam are dreptate.
Executron
QUOTE(FDR @ 11 Nov 2009, 12:16)
1. nimeni nu pune sechestru pe acea masina. masina este doar retinuta in service pentru neplata facturii. adica omul nostru a lasat de buna voie si certificatul de inmatriculare si cheia masinii (nu de alta dar asa facem toti) la service.
adica si in cazul in care repari masina pe banii tai, pana nu platesti factura nu iti recuperezi masina. cum si-ar mai recupera banii un service daca ar elibera masina reparata fara plata facturii?



Cum adica "e lasata de buna voie"? Bun initial am lasat-o "de buna voie" (ca sa folosesc expresia ta) pentru a se repara, pentru ca se ofera un termen initial.... 1 sapt etc.

In orice stadiu al reparatiei (inclusiv la repararea completa) pot cere masina sa imi fie inapoiata (ca si CI al masinii, de altfel) PENTRU CA SUNT PROPRIETATEA MEA, societatea doar a efectuat niste reparatii...

Ce fel de intrebare e "cum si-ar recupera banii un service"?

Cum isi recupereaza o societate ca a prestat un serviciu de "renovat casa", presupunand ca plata se face post-executare serviciu (exista multe firme care fac asa din experienta personala).

Cumva IMI BLOCHEAZA ACCESUL IN CASA PANA PLATESC?

Este un contract civil cu executare "dintr-o data" care presupune PRACTIC aceleasi conditii.

"cum si-ar recupera banii un service"?

Daca nu se ajunge la o intelegere cu clientul/societatea de asigurari atunci modul de legal de recuperare a creantelor este in instanta. Pastrarea masinii drept gaj pana se plateste reparatia fara ca proprietarul sa fi acceptat aceasta situatie NU este o masura legala.

Sa stii ca in ultima vreme service-urile nu mai retin CI al masinii, chiar la ultimul mentionandu-mi motivul ca "au avut unele probleme cu unii clienti si nu mai retin certificatul de inmatriculare".
FDR
cj98czh - chiar ma bucur ca s-a facut, poate zici si cu ce societate de asigurari ca sa stim si noi, asta daca e pe bune si nu prin prieteni.
si daca chiar e pe bune, tot pe bune Jos Palaria de la mine. nu simt nevoia de poze.

Executron - tocma' ce mi-am recuperat masina de la service si tot cu CI la ei pana la plata. ca exista si exceptii, ma bucur de imbunatatire.
iar pana una alta, cand reparatia se face pe asigurare, scrie cu litere de o schioapa la receptiile serviceurilor ca masina se elibereaza in momentul inmanarii acceptului de plata, de aceea am zis ca de buna voie lasi masina cunoscand aceasta conditie... asa ca e fix cum ai zis: fiecare parte isi respecta "contractul".

Executron
QUOTE(FDR @ 11 Nov 2009, 22:38)
cand reparatia se face pe asigurare, scrie cu litere de o schioapa la receptiile serviceurilor ca masina se elibereaza in momentul inmanarii acceptului de plata, de aceea am zis ca de buna voie lasi masina cunoscand aceasta conditie... asa ca e fix cum ai zis: fiecare parte isi respecta "contractul".
*



Iti spun sincer c-am fost in destule service-uri cu multe masini si nu am vazut sa scrie cu litere de-o schioapa acest lucru... In destule nici macar nu mi-au dat sa semnez nimic cand am bagat masina in service doar imi luau cheile si actele...

NU cred ca niciun service nu o sa zica "Bun. Daca asigurarile nu platesc noi nu va vom da autoturismul/CI indiferent de perioada de timp".

Asa ca... Ca sa fie valabil un contract/act juridic civil trebuie sa respecte toate conditiile de validitate, nu intru in tehnicalitati.

--------
In orice caz. Situatia s-a mai ameliorat in ceea ce priveste chestiunea aceasta in ultima vreme la service-urile care au respect fata de client.
FDR
exista si un ghid Casco la sectiunea asta, va recomand sa va aruncati un ochi peste punctul 9. Executron ar trebui sa gaseasca si o problema de ortografie acolo.
citez esentialul universal aplicabil: "Dupa ce primeste acceptul de plata al asiguratorului (prin fax sau prin intermediul dvs.), service-ul va elibereaza masina."

fericiti cei ce se elibereaza mai repede.

si va rog sa nu mai insistam ca nu-l ajutam pe colegul forumist cu nimic.
Victoras2001
Mie mi-a dat masina Dacoservu' fara sa aiba banii de la Tiriac. Erau unii cu asigurari la Asirom parca, faceau spume acolo. "Da de ce lui i-ati dat masina fara sa primiti banii si noua nu?" "Pai Tiriacu' da banii fara comentarii" a fost raspunsul alora. Va dau cuvantul meu ca am plecat din service cu tot cu masina, inainte ca asigurarea sa plateasca.

Iar aia cu opritul masinii MELE, e cel putin discutabila.
Tudor
Oprirea masinii in service este in afara legalitatii. Chiar si in conditiile existentei unui contract valabil, masura sechestrului poate fi decisa doar de un judecator, iar punerea ei in practica se face doar cu executor judecatoresc.
Service-urile practica asa ceva bazandu-se pe necunostinta prevederilor legale de catre clienti, dar dupa o discutie serioasa, lasa garda jos.
misu78
QUOTE(Victoras2001 @ 12 Nov 2009, 10:14)
Va dau cuvantul meu ca am plecat din service cu tot cu masina, inainte ca asigurarea sa plateasca.
*


Si eu am ridicat masina din service in februarie fara acceptul de plata al asiguratorului. Service Logex cu decontare directa la Interamerican(actual Eureka parca).
kosfunny
Acceptul de plata reprezinta "promisiunea" asiguratorului facuta service-ului ca suma convenita in urma analizarii devizului va fi platita unitatii reparatoare. Acesta este un angajament contractual intre cele doua societati (reparatoare si asiguratoare). Acest angajament nu are valoare in instanta decat daca este incadrat intr-un contract de colaborare sau de decontare directa. Legea nu obliga asiguratorul sa dea accepte de plata unitatilor cu care nu are conventii. La fel , nu obliga nici unitatile reparatoare sa ia in considerare acceptele de plata date de societatile de asigurare cu care acestea nu au contract. De aceea, daca vreti sa nu riscati sa ajungeti in situatii neplacute e bine sa reparati masina la service-uri cu conventie. Daca sunteti dispusi sa va platiti reparatia si ulterior sa recuperati banii de la asigurator puteti repara masina unde doriti. Exista totusi riscul sa nu recuperati toti banii in cazul in care devizul e umflat in mod nejustificat.
In ceea ce priveste legalitatea retinerii bunului de catre service va informez ca , din punct de vedere juridic, prin nota de comanda si procesul de predare-primire a masinii catre service se efectueaza un "transfer de proprietate". Clauza e chiar prevazuta pe notele de comanda, dar putini citesc tot.
Acelasi lucru se intampla si cu politele de asigurare. Foarte putini citesc toate clauzele si ajung sa aiba pretentii neprevazute in contract, sau chiar anulate de acesta. (cazul excluderilor).
La fel, Ordinul 20/2008 emis de C.S.A nu e citit de pagubiti si de aceea se ajunge de multe ori la divergente cu asiguratorul sau cu unitatea reparatoare. De exemplu, legea permite asiguratorului (in cazul RCA) sa faca cercetari suplimentare privind evenimentul rutier timp de 3 luni. In tot acest timp se poate amana despagubirea. Dupa aceste 3 luni asiguratorul e obligat sa dea o rezolutie, sa spuna daca plateste sau nu despagubirile. In cazul in care nu exista motive intemeiate sa se refuze plata despagubirilor este obigat ca in maxim 15 zile sa plateasca .

In concluzie , asiguratorul nu este obligat prin sa vireze banii aferenti despagubirii in contul unitatii reparatoare decat dupa ce se stabileste de comun acord (pagubit, service, asigurator) cuanrumul despagubirilor!
In traducere libera ASIGURATORUL POATE IMPUNE PAGUBITULUI SA ISI PLATEASCA SINGUR REPARATIA IN CAZUL IN CARE DORESTE SA FIE DESPAGUBIT!
adi_ar
Date fiind potentialele dispute si flame pe care le vor isca cele afirmate mai sus, il invit respectuos pe dl. Kosfunny sa-si sustina afirmatiile cu citate din legi.
Nu de alta dar in alt topic isi ofera serviciile de consiliere intr-o maniera putin aroganta, pe un forum public unde cei care au dorit si-au oferit sprijinul liber consimtit, fara clauze.

Asadar, atentie ce postati in continuare!
kosfunny
Cititi Ordinul20/2008 emis de CSA. Daca nu il intelegeti rugati un jurist cu experienta in domeniul asta sa va spuna ce drepturi si ce obligatii are asiguratorul si asiguratul.

Sa inteleg ca dupa mintea unora te poti duce la Serus de exemplu, ceri sa ti se faca o reparatie si te duci sa ridici masina fara sa platesti, sustinand ca e proprietatea ta.
La fel si in cazul daunelor pe politele de asigurare. Scrie undeva in in lege ca un pagubit poate IMPUNE unui asigurator sa vireze niste bani unui tert?
Sunt de acord ca firmele de asigurari din Romania platesc greu, cauta nod in papura, au multi angajati neprofesionisti dar haideti sa ne cunoastem toti lungul nasului!
De accea am deschis topicul de consiliere, ca sa discutam strict si la obiect.
In cazul de aici, nu poti obliga asiguratorul sa bage banii in contul service-ului si nici nu il poti obliga sa iti dea accept de plata. Ce poti face e urmatorul lucru. Te poti duce la asigurator le inaintezi devizul, si spui ca vrei sa iti platesti tu dar vrei sa iti corecteze ei devizul pentru a fi sigur ca iti vei recupera toti banii.
Cei mai "batrani" poate isi aduc aminte ca in urma cu ceva ani buni nici nu exista posibilitatea sa fii despagubit fara sa scoti tu intai banii pentru reparatie. Iti plateai la service, mergeai la asigurator sa faci dovada platii si apoi recuperai banii. Chestia de acum,cu acceptul de plata si decontarea directa nu sunt decat niste produse de marketing, pentru a ajuta vanzarea. Legea nu impune nici acum si nici pe viitor asiguratorului sa plateasca unde , cat si ce vrea pagubitul.
In primul rand, asiguratorul nu produce prejudicii. El doar plateste in locul vinovatului, daca e cazul. Primul care trebuie chemat in instanta ar trebui sa fie vinovatul , care la randul lui cheama asiguratorul de partea lui.

Ma repet cititi legile cu atentie ca sa vedeti ce vi se cuvine si ce nu. Sa vedeti ce drepturi are si asiguratorul, ca are si el destule.
Sp!ke
Pe baza promisiunilor asiguratorului (omniasig), eu mi-am scos masina din service, mi-am luat talonul si... dupa aproape doi ani, m-am trezit dat in judecata de catre service pentru ca asiguratorul (omniasig) nu a platit factura, desi dosarul a fost intocmit cu toate documentele cerute... so... ce ne facem in romanica cu ilustrii nostrii asiguratori? pentru ce dracu platesc casco? pentru ce dracu platesc rca? pentru ce dracu imi zboara din buzunar 3000 lei pe an aiurea? oare in tarile cu apa calda (in vest) tot asa se intampla?
kosfunny
Ordinul 20:

"TITLUL III
Plata despăgubirilor

Art. 64. - (1) DUPA ACCEPTAREA OFERTEI DE DESPAGUBIRE , persoana prejudiciată va preciza modalitatea de plată: în numerar sau prin ordin de plată, în contul bancar personal ori în contul bancar al unității de specialitate care a efectuat reparația."

In cazul tau asiguratorul nu a dat curs cererii tale de despagubire. Serviceul nu poate da in judecata asiguratorul decat daca acceptul de plata e prevazut in contractul lor (daca exista). Trebuie retinut faptul ca facturile se fac pe numele pagubitului , deci e raspunzator de plata acestora. Ar trebui sa faci o adresa catre asigurator in care sa soliciti motivele pt care nu ai fost despagubit, iar apoi in functie de raspuns , faci adresa si la CSA!
Sp!ke
Thanks for info...

Dar am trecut prin faza asta... chestia e ca, dupa parerea omniasig, daca politia nu elibereaza autorizatie de reparatie, ei nu platesc. La mine a fost caz de distrugere in vederea furtului (pe scurt, hotii mi-au rupt o usa), si cum nu a fost accident, politia nu elibereaza autorizatia de reparatie, care, spun ei, se elibereaza numai in caz de accident... nush ce ma face sa cred ca e o manevra din partea asiguratorului de a se mai coti in a plati o dauna...
kosfunny
In cazul asta ei au dreptate. Tu ai in contract asigurat furtul si distrugerea. In cazul tau, a fost distrugere. Aceasta se reclama la sectia de Politie nu la Accidente Usoare. Prin contract, tu rezervi asiguratorului dreptul la regres, adica posibilitatea de a-si recupera banii de la vinovat. Clar trebuia sa depui plangere la Plitie.
In concluzie, dosarul nu trebuia deschis sau daca se facea constatarea trebuia sa ti se aduca la cunostinta ce acte trebuie sa mai aduci. De asemenea daca se da accept de plata, inseamna ca dosarul a fost verificat.
In concluzie, necunoasterea legii si a clauzelor contractuale au cost completate cu succes de lipsa de profesionalism a inspectorului de daune care a deschis dosarul. Din pacate sunt multi inspectori de doi lei angajati la asiguratori.Recunosc si regret!
Sp!ke
QUOTE(kosfunny @ 14 Nov 2009, 18:32)
..........
Clar trebuia sa depui plangere la Plitie.
In concluzie, dosarul nu trebuia deschis sau daca se facea constatarea trebuia sa ti se aduca la cunostinta ce acte trebuie sa mai aduci. De asemenea daca se da accept de plata, inseamna ca dosarul a fost verificat.
In concluzie, necunoasterea legii si a clauzelor contractuale au cost completate cu succes de lipsa de profesionalism a inspectorului de daune care a deschis dosarul. Din pacate sunt multi inspectori de doi lei angajati la asiguratori.Recunosc si regret!
*




Asta am si facut. Am facut plangere la politie si omniasig, mi-a deschis dosarul de dauna, a semnat ca va plati reparatia (pe baza careia eu mi-am scos masina din service), dar ei s-au cramponat de o chestie cel putin absurda (sunt convins ca ei stiu ca politia nu elibereaza autorizatii de reparatii in caz de distrugere chiar si pentru furt!) pentru a nu plati o dauna... ma face sa fiu cel putin sceptic in privinta seriozitatii lor... oricum... la anul nu ma mai pupa ei de client. Mentionez ca am asa zis-ul casco full (care e plin de exceptii!) pentru care platesc 100 de euro in plus fata de un casco normal

Editat de Moderator: Scrierea cu alta marime de caracter decat cea standard este interzisa de Regulament!
kosfunny
Nu cred ca intentionat nu te-au anuntat. Nu cred ca isi baga bete in roate pentru o dauna minora. Pur si simplu e vina inspectorului. Cat despre Casco, toate contractele sunt pline de excluderi. Plus ca de la anul rar vei mai gasi casco fara fransiza.
prody
QUOTE(Sp!ke @ 14 Nov 2009, 19:42)
Asta am si facut. Am facut plangere la politie si omniasig, mi-a deschis dosarul de dauna, a semnat ca va plati reparatia (pe baza careia eu mi-am scos masina din service), dar ei s-au cramponat de o chestie cel putin absurda (sunt convins ca ei stiu ca politia nu elibereaza autorizatii de reparatii in caz de distrugere chiar si pentru furt!) pentru a nu plati o dauna... ma face sa fiu cel putin sceptic in privinta seriozitatii lor... oricum... la anul nu ma mai pupa ei de client. Mentionez ca am asa zis-ul casco full (care e plin de exceptii!) pentru care platesc 100 de euro in plus fata de un casco normal

Editat de Moderator: Scrierea cu alta marime de caracter decat cea standard este interzisa de Regulament!
*



Nu exista nicio autorizatie de reparatie in cazul tau, asta o stie orice inspector de daune, politia iti elibereaza o dovada prin care arata ca autori necunoscuti ti-au avariat masina in urma unei tentative de furt, dupa ce iti da acceptul de plata,in termen de 30 de zile ei fac o adresa la politie prin care sa le comunice ca nu s-a prins autorul, si apoi platesc dosarul. Fie au uitat sa faca adresa, fie asteapta raspunsul politiei, care nu a mai venit, de-asta nu au platit dosarul.
Sp!ke
Si unde ar fi vina mea in cazul asta?
misu78
QUOTE(kosfunny @ 14 Nov 2009, 17:40)
Cei mai "batrani" poate isi aduc aminte ca in urma cu ceva ani buni nici nu exista posibilitatea sa fii despagubit fara sa scoti tu intai banii pentru reparatie. Iti plateai la service, mergeai la asigurator sa faci dovada platii si apoi recuperai banii.
*


Patit si asta in 2001 la o reparatie pe RCA, am achitat din buzunar 350 ron si apoi m-am tiganit cu ei cand a fost sa marce cascavalul. Banii au fost recuperati in totalitate in cele din urma.
Dedik1
Infractiunea de abuz de incredere este prevazuta si pedepsita de art. 256. Cod Penal si este definita ca fiind , insusirea unui bun mobil al altuia , detinut cu orice titlu , sau dispune de acest bun pe nedrept , ori refuzul de a-l restitui , se pedepseste inchisoare de la 3ani sau cu zile – amenda .
Sp!ke
QUOTE
Pe baza promisiunilor asiguratorului (omniasig), eu mi-am scos masina din service, mi-am luat talonul si... dupa aproape doi ani, m-am trezit dat in judecata de catre service pentru ca asiguratorul (omniasig) nu a platit factura, desi dosarul a fost intocmit cu toate documentele cerute... so... ce ne facem in romanica cu ilustrii nostrii asiguratori? pentru ce dracu platesc casco? pentru ce dracu platesc rca? pentru ce dracu imi zboara din buzunar 3000 lei pe an aiurea? oare in tarile cu apa calda (in vest) tot asa se intampla?


Am uitat, furat de evenimente, sa va povestesc cum s-a terminat procesul meu cu service-ul. Ei bine, pe 17noiembrie am avut ultima infatisare si... am castigat! De fapt n-am castigat nimic, dar nu o sa platesc eu dauna ci service-ul trebuie sa dea in judecata Omniasig-ul pentru a-si recupera banii.
boris_74
in prezent se merge tot pe vechiul cod penal ,deci abuzul de incredere este la art.213
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.