Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Benzina se va scumpi cu 20 %
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2
Maskatu
Analiștii economici estimează că benzina se va scumpi cu 20% începând cu 1 ianuarie 2010. Astfel, un litru de benzină care costă astăzi 4.00 lei va costa 4.80 lei în 1 ianuarie 2010, informează automarket.ro

În urma creșterii accizelor și a deprecierii leului in raport cu euro, benzina se va scumpi cu 20 de procente. Aceasta estimare le aparține analiștilor de la Price Waterhouse Coopers, care au efectuat aceste calcule la un seminar pe teme economice. Accizele pentru anul 2010 se vor calcula la cursul de schimb anunțat în 1 octombrie 2009 de Banca Centrala Europeana, respectiv 4.2688 lei/ euro, mai mare cu 14.2 față de cursul din urma cu un an, de 3.7364 lei per euro, folosit la calculele accizelor pentru anul 2009.

Calendarul de creștere al accizelor convenit de Romania cu Comisia Europeană ne aduce accize mai mari atât pentru benzină, cât și pentru motorină. Astfel, benzina fară plumb va avea o acciză mai mare cu 16 euro pe tonă, atingând nivelul de 452 euro pe tonă, pe când motorina va avea o acciza de 347 de euro pe tona, o creștere de 11 euro fata de nivelul din 2009.

În urma creșterii accizelor și deprecierii leului în raportul cu euro, managerii de la Price Waterhouse Coopers au calculat că benzina se va scumpi cu 20 de procente. Astfel, un litru de benzină care costă astăzi 4 lei va costa 4.8 lei începând cu 1 ianuarie 2010. Prețul motorinei va fi și el majorat conform aceluiași criteriu, dar există posibilitatea ca acesta să fie mai scăzut grație accizelor mai mici pentru acest carburant.

Totodata, astazi 21 oct 2009
Rompetrol Downstream va majora, cu 15 bani pe litru prețul benzinei și cu nouă bani pe litru prețul motorinei, a anunțat, marți, divizia de distribuție a carburanților din grupul Rompetrol.
Sursa Libertatea, MediaFax

Rompetrol Downstream scumpește benzina cu 0,08 lei/litru și motorina cu 0,07 lei/litru, începând de marți, 20 octombrie, prețurile putând varia cu +/-5% față de prețurile de referință, potrivit datelor transmise marți de companie.

Astfel, benzina Efix 95 costă 3,93 lei/litru, benzina Alto 101 costă 4,54 lei/litru, Efix Diesel 3,79 lei/litru și Diesel Alto 55 se vinde cu 4,08 lei/litru.

Rompetrol Downstream operează peste 900 de stații, în 13 țări, dintre care peste 450 de benzinării se află în România.

The Rompetrol Group (TRG) a făcut parte din Rompetrol Holding, până în august 2007, când Patriciu a vândut 75% din acțiunile TRG către compania de stat KazMunaiGaz din Kazakhstan.
sursa Cotidianul
user posted image
axabrt
diferenta de curs dintre 3.6 si 4.2 este de 15%.Daca pretul benzinei ar fi 100% acciza ea s-ar scumpi intr-adevar cu 15%. Dar acciza este (nu stiu) sa zicem 40% deci rezulta o scumpire de 5%.

Astea sunt stiri asociate cu alegerile prezidentiale. Se face euro 6 lei, benzina 5 lei, bla bla. Vom vedea.

21 Oct 2009, 08:58:
aaa, rectific. s-ar scumpi dintr-o data daca pretul ei ar fi calculata la 3.6.
Oicum pretul benzinei este corelat cu cursul. Se schimba doar acciza. Deci n-are cum 20%. sunt prostii de pus votul, pardon botul...
canon
(452*4.2688) - [(452-16)*3.7364]/1000=(1929.4976-1629.0704)/1000=300,4272/1000=0,3 RON IN PLUS LA LITRUL DE BENZINA
axabrt
Moama sa moara bibi... cam asta ziceam si eu da nu m-am priceput sa calculez...
argon
QUOTE(canon @ 21 Oct 2009, 14:49)
(452*4.2688) - [(452-16)*3.7364]/1000=(1929.4976-1629.0704)/1000=300,4272/1000=0,3 RON IN PLUS LA LITRUL DE BENZINA
*


vii tu si ii contesti pe analistii lu' peste?
aleksanders
totul este absolut normal in alinierea preturilor la cele din ue
lag_ph
Si precum se zicea inainte de 90, trebuie sa depasim Vestul ! sad.gif
vdaniel
totul este absolut normal in alinierea preturilor la cele din ue

Dar salariile cand Ddd.. oamne Iarta le maresc?
Nu cred ca se va face aproape 5 lei/litru. E un pret prea mare comparativ chiar si cu alte state UE
C a t a l i n
Când vei munci cu același randament ca-n vest. wink.gif
aleksanders
este un pret normal cu alte state din ue - mergi pana si in parlita de slovacia unde litru de motorina este 1,12 euro si benzina 1,32 - deci peste 5 lei - iar salariile din slovacia sunt cam de nivelul celor din romania
Laurentziu83
QUOTE(aleksanders @ 21 Oct 2009, 16:09)
totul este absolut normal in alinierea preturilor la cele din ue
*


Pe cand a salariilor? sad.gif


Traiasca benzina la 3 ron/litrul de la fratii de peste Prut, GPL-ul la 1.55 ron/litrul tot de acolo (un Lukoil la 200 de metri de vama de la Giurgiulesti), precum si benzina de 2.5 ron de la Izmail, din Ucraina.
Deja mi-am facut un obicei de a trece saptamanal sau odata la 2 saptamani granita in Moldova sau Ucraina pentru a face plinul la GPL si la benzina, cu ambele ies cam 70-90 de lei economie la plin.
marksman
I: Ce face statul roman cand nu mai are bani?
R: Inventeaza noi taxe si/sau le creste pe cele deja existente.
argon
gresit, se imprumuta. Cand banii nu ajung de prima rata face ce zici matale.
vdaniel
QUOTE(C a t a l i n @ 21 Oct 2009, 15:17)
Când vei munci cu același randament ca-n vest. wink.gif
*




Muncesc ca p... de dimineata pana seara, la sfarsit de luna platesc rata la apartament si cam gata banii. De unde altii de benzina??
Noroc cu fratii ucrainieni
C a t a l i n
Eu am zis R A N D A M E N T... E nițel altceva... E trist, dar cam ăsta e adevărul, fie că ne place sau nu... wink.gif
ionutctn
QUOTE(vdaniel @ 21 Oct 2009, 15:16)
totul este absolut normal in alinierea preturilor la cele din ue

Dar salariile cand  Ddd..  oamne Iarta le maresc?
Nu cred ca se va face aproape 5 lei/litru. E un pret prea mare comparativ chiar si cu alte state UE
*


Suntem pe ultimele locuri la productivitatea muncii in UE. Se facuse un studiu anul trecut pe marile companii internationale (Orange si mai erau si altele). Tot pe aceleasi companii s-a facut in toate tarile membre UE ca sa existe comparatie directa. Rezultatele au fost neverosimile: am iesit pe ultimul loc ca tara la productivitatea muncii in companiile astea multinationale. Va dati seama ce e in altfel de firme daca aici a iesit asa. Nu mai spun la stat.
marksman
Noi am iesit pe ultimele locuri pentru ca aceia care trag pisica de coada sunt mai multi decat cei care muncesc. Sa nu credeti ca "dincolo" nu sunt destui care freaca menta la serviciu. In schimb exista posturi pentru orice se poate inchipui. Am intalnit pe unul care n-avea alta treaba decat sa lipeasca etichete. Asta era jobul lui pe departament.
cmandrei
Va rog NU deviati. Lasati macar 1 topic intreg. rolleyes.gif Ce o mai fi insemnand si asta. smile.gif
VladG
Nu mai e vorba de aliniere de preturi cu UE. In Austria am pus asta vara benzina cu 0.91E/litru.
b76bgaarh
este cam o regula generala sa se scumpeasca combustibilul.....

in uk a sarit de o lira litru.....numai ca acolo presa a inceput sa faca scandal si sa ceara socoteala...
BZN
Sunt convins ca tot (cam) asa se va consuma. Cine e invatat cu masina va scoate din buzunar diferenta( daca se va scumpi cu atat)... Daca, spre exemplu, maine s-ar dubla abonamentul la cablu, cati ar renunta la TV?
Al dracu' cand aveam DCI-ul era mai scumpa motorina. mad.gif icon_mrgreen.gif
ricochet2
BZN, dar daca s-ar tripla, dar daca s-ar scumpi de 5 ori ? De 10 ori ? Pana unde ai accepta ?
Andy_ACS
@BZN - nu e bun exemplul cu cablul, acolo e o taxa lunara si ori ca te uiti putin, ori mult tot atat platesti. La benzina daca se scumpeste unii or sa mai mearga si pe jos, sau cu autobuzul, unii nu isi vor mai lua masina/vor amana momentul. In general vom folosi masina in continuare, nu vom renunta la ea, doar ca o vom folosi mai putin.
Sunt de acord ca pretul benzinei in Romanaia trebuie sa fie echivalent cu cel din celelelte tari UE, insa si nivelul de trai trebuie sa tinda macar sa fie la fel. Vorbesc de salarii, pensii, etc.
Totusi +20% mi se pare prea mult.

Bafta!
Bwwlan
Foarte bun si simplu calculul colegului canon aplauze.gif
Ma mir ca pe distinsii analisti de la PeVeCe nu-i duce capu' la chestii d-astea, nooooooo, lor le place sa le complice, sa le pieptene, sa le descante pana ajung triumfator la un rezultat caruia, cu ultima bruma de prudenta, ii zic "forecast." Nu ca n-ar vrea sa-i zica "prediction." dry.gif
Las' c-am mai urmarit eu analize pe curs facute de aia si am ajuns la concluzia ca-s fix pe langa. Da' nah, sclavagesc, pardon, lucreaza la un MNC si da cool cand esti prezentat unui nou grup si, cand il roade politicos pe cineva curiozitatea si intreaba "unde lucrezi?", tu spui "la praisuaterhauscupars."
Amedeus
QUOTE(aleksanders @ 21 Oct 2009, 16:19)
este un pret normal cu alte state din ue  - mergi pana si in parlita de slovacia unde litru de motorina este 1,12 euro si benzina 1,32 - deci peste 5 lei - iar salariile din slovacia sunt cam de nivelul celor din romania
*



La 1 ianuarie 2009 salariul minim brut in Slovacia era echivalentul a 1055 lei. La noi era cu vre-o suta de euro mai putin. sleep.gif
argon
poate raman unii surprinsi daca afla cate masini la mia de locuitori sunt in Slovacia vs Romania...romanul nu-i prost destul pana nu-i si fudul, loc de parcare n'avem, bani de benzina n'avem, dar metroul e pentru fraieri ..
Laurentziu83
Sa ajunga intai salariile ca in vest (si sa nu aud pe nimeni ca imi spune ca nu muncesc, cand am zile cand ajung praf acasa), nu sa ajung sa vad cum salariul meu e echivalentul accizelor la 25 de cartuse de tigari Marlboro (confiscate la vama in UA duminica de la un suedez in fata mea), si abia atunci sa mai vorbim de alinierea preturilor la nivelul UE.
Pana una-alta am doar multumirea ca, pentru luxul de a merge cu masina, platesc doar impozitul anual, accizele la carburanti se duc in alta tara.

Problema nu e ca se scumpesc accizele la carburanti, ci faptul ca statul nu vrea sa gestioneze eficient aceste fonduri. Sunt convins ca, daca in schimbul maririi accizelor s-ar vedea o imbunatatire majora a infrastructurii, singurii care ar mai carcoti ar fi doar soferii carpaci care isi repara masina cu sarma, schimba uleiul la bordura, merg cu jocuri in suspensie pana le cade roata si isi scot dintii cu patentul, ca sa nu dea 40 de lei la dentist.

@argon: sa folosesti transportul in comun in Viena, in Paris, in Istanbul si in alte mari orase europene (eu doar in primele 3 orase m-am plimbat, desi in Viena chiar aveam masina la discretie), apoi sa te sui in metrou in Bucuresti, si vei intelege de ce e doar pentru fraieri.
IsNa
Dac-ar fi dupa mine, as mari accizele pana la un pret in jur de 6-7 lei/litru atat la benzina cat si la motorina, si as da scutiri transportatorilor (de marfa si de persoane).

Astfel, economia n-ar fi afectata, s-ar aduna banet la buget (e alta intrebare daca are cine-l gestiona cinstit in tarisoara noastra populata de hoti si de aspiranti la hotie), si s-ar elibera drumurile de rable.

S-ar dezvolta transportul in comun, lumea ar cumpara masini mici cu motoare mici si ar merge prudent ca sa scada consumul. TOATA LUMEA ar ajunge mai repede la servici, cu mai putinin nervi, si mult mai putina lume ar muri in accidente de circulatie, pt. simplul fapt ca foarte putini copii de 18 ani si-ar permite motoare de 3 litri. Ar fi si locuri de parcare destule.

Acum, dati cu pietre! tongue.gif
nicu022003
Eu zic ca sunt doar speculatii, cum au spus si cu euro si multe altele.
nairam
Deci:
analistii lu peste de la Price Waterhouse Coopers au considerat ca firma lor nu prea mai era vizibila pe piata si au hotarat sa se faca mai vizibili ... Si cum daca dadeau o stire ca se vor ieftini morcovii nu erau luati in seama au hotarat sa predice apocalipsa ... este clar o reteta de succes... Eu am auzit ca se vor scumpi benzina cu 20% tigarile cu 30% curentul electric cu 30% gigacaloria cu 20% si altele in cascada..... toate prezise de analistii de la Price Waterhouse Coopers. E clar ca o scumpire va avea loc dar nu asa apocaliptica cum se prevede de analistii lu peste... Astia de la Price Waterhouse Coopers vor doar sa "se vanda" mai bine produsele lor si speculeaza ori ce idee pentru a apare ca fiind o societate importanta... E un fel de SPAM.... Marketing si publicitate gratuita si agresiva..... Este ca aia de la Urban si Asociatii cand dadeau in judecata Dacia S.A. pentru ca nu au sarit airbagurile la logan desi masina fusese lovita in plafon. Sau cum fura benzinarii la pompa pentru ca vezi doamne ei au bagat 50 litri intr-un rezervor de 45 (sau cam asa ceva). Mult zgomot si in special despre apocalipsa>>> publicitate gratuita.
De asemenea are o legatura si cu alegerile din iarna. In general este stiut ca masurile ce au efect negativ in voturi sunt luate la inceput de mandat urmand ca spre sfarsitul mandatului sa se ajunga la "pomeni" si indulgente electorale.
Deci este clar ca va avea loc o scumpire prin marirea accizelor, o majorare de TVA, o modificare (in plus) a impozitelor si a taxelor ... Dar cred (sper) ca nu asa de apocaliptica cum este prevazuta de specialistii lu peste.

Parerea mea .... "Care este"....
lag_ph
Avand in vedere ca avem rezerve de petrol, iar cca 40% din carburant este din productie interna, pretul ar trebui sa fie mult sub media UE.
Dar fie, ca la noi la nimenea..
C a t a l i n
N-are nicio logică la noi acest lucru, așa cum nu are faptul că în Prahova sunt cei mai scumpi carburanți și cele mai multe rafinării.

Merită să ne agităm? smile.gif
Squirrel
Rompetrol: Benzina si motorina se vor scumpi cu pana la 7% anul viitor
QUOTE
    Prețurile la pompă ale carburanților pe piața de profil românească ar putea crește în 2010 cu 5-7%, la o medie de 4,2 lei pe litru, pe fondul majorării accizelor și dacă nivelul mediu al barilului de țiței va ajunge la 80 dolari, potrivit Rompetrol Downstream, divizia de distribuție a Rompetrol.
    "Factorii externi, pe care nu-i putem controla, și care au o influență majoră în stabilirea prețului la pompă sunt cursul valutar, nivelul accizelor și cotațiile barilului de țiței. Ce putem noi controla sunt cheltuielile de logistică și cele operaționale. Suntem focusați pe reducerea acestor din urmă cheltuieli", a declarat agenției MEDIAFAX directorul comercial al Rompetrol Downstream, Iulian Antonache.
    Pentru 2010, Rompetrol Downstream estimează un preț mediu al barilului de 80 dolari, iar compania ia în calcul un curs de 3-3,1 lei pe dolar, respectiv 4,2-4,3 lei pe euro.
    Anul trecut, prețul mediul al țițeiului a fost de aproape 100 de dolari pe baril, iar joi era puțin sub 80 de dolari pe baril.
    Potrivit sursei citate, accizele pentru carburanți vor crește cu 18%, din care 4% va reprezenta modificarea nivelului acestora în euro, iar restul diferența dintre cursul valutar stabilit pentru 2010 și cel din 2009, de la 3,7364 lei/euro în acest an la 4,2688 lei/euro.
    "Din 1 ianuarie 2010 acciza la benzină va crește de la 436 euro pe tonă la 452 euro pe tonă, iar pentru motorină va urca de la 336 euro pe tonă la 347 euro pe tonă", a spus Antonache.
    El a adăugat că 45% din prețul la pompă al carburanților este reprezentat de taxe și accize. În cazul benzinei, acciza reprezintă 36% din preț, respectiv 27% în cazul motorinei.
akileon
se axeaza pe un curs al dolarului de 3,1-3,2 , in conditiile in care acum este 2,8 si cu siguranta anul viitor nu va mai trece de 3 , probabil benzina va ajunge anul viitor in vara la un 4,5
eugeniuz2004
si cu un mic ajutor din partea barilului de, sa spunem - pentru scurt timp, 90 USD... va urca chiar si la 5 lei ... ca doar scad cheltuielile cu logistica si personalul dar tre' sa fie maximizat profitul. Cat mai mult!
L!nuX
QUOTE(C a t a l i n @ 21 Oct 2009, 15:31)
Eu am zis R A N D A M E N T... E nițel altceva... E trist, dar cam ăsta e adevărul, fie că ne place sau nu... wink.gif
*



Ai fi surprins dar nu cred ca lucram cu mai putin randament ca in vest , atat timp cat eu imi fac treaba repede , bine si conform procedurilor implementate in firma unde lucrez ar trebuii sa primesc aceeasi bani pe care ii primeste un agajat care face aceeasi treaba in Austria , Spania , Germania etc , insa eu primesc bani mult mai putini , poate si de 3-4 ori mai putini .

Cu toti avem rate , credite , vise de a merge intr-o excursie sau concediu fara a strange din buci un an intreb ca sa iti permiti o saptamana undeva .
Pretul actual este nejustificat avand in vedere raportul salariu romania cu salariu rest UE .
Barilul a scazut extraordinar de mult si a ramas asa , a scazut si benzina de sjunsese la 2.8 prin vara intre timp a ajuns la loc 4 -4,5 lei , de ce ? Pentru ca in tara asta de indatorati inca se poate mulge omu de bani si nici un organism nu face nimic (presa , tv , guvern , ) pentru a reduce fenomenul de mulgere a omului .

In Spania ajutorul de somaj este 800 E si benzina 1 E/ litru , In romania este 100 E si benzina 1 E/litru ?
Vi se pare echitabil ?

Am ajuns o tara de datornici , lucru care se si vede din cauza ca exista o banca la parterul fiecarui bloc ...
nasty
QUOTE(IsNa @ 22 Oct 2009, 08:57)
Dac-ar fi dupa mine, as mari accizele pana la un pret in jur de 6-7 lei/litru atat la benzina cat si la motorina, si as da scutiri transportatorilor (de marfa si de persoane).

Astfel, economia n-ar fi afectata, s-ar aduna banet la buget (e alta intrebare daca are cine-l gestiona cinstit in tarisoara noastra populata de hoti si de aspiranti la hotie), si s-ar elibera drumurile de rable.

S-ar dezvolta transportul in comun, lumea ar cumpara masini mici cu motoare mici si ar merge prudent ca sa scada consumul. TOATA LUMEA ar ajunge mai repede la servici, cu mai putinin nervi, si mult mai putina lume ar muri in accidente de circulatie, pt. simplul fapt ca foarte putini copii de 18 ani si-ar permite motoare de 3 litri. Ar fi si locuri de parcare destule.

*



as face noi linii de metrou si culoare pt transportul in comun si piste pt biciclete
popel2popel
Cei care pot sa cumpre un motor de 3 litri si sa se dea cu el la liniute pe bulevard isi vor permite si daca benzina se scumpeste cu 100%.
Scumpirea nu este justificata atata vreme cat avem o productie proprie considerabila (atat de zacamant cat si de produs finit rafinat), atata vreme cat calitatea este indoielnica si difera de la o pompa la alta de nu mai stii in cine sa ai incredere si nu, accizele si taxele nu se regasesc in siguranta din trafic si nici in stralucita infrastructura rutiera , platim taxa de drum si in combustibil si cu vignieta. In ori ce tara moderna exista taxe,impozite,accize... dar se si vede si ai sentimentul ca nu ai imbogatint buzunarele unora peste noapte.
O repercursiune si mai grava este aceea ca ori ce scumpire de combustibil aduce si alte numeroase scumpiri, iar in conditile de criza subita din romania va fii jale. Ma intreb daca aceasta scumpire ar fii fost posibila in cazul in care am fii avut o clasa politica cu "oo" si care nu se lasa calcata in picioare de UE asa cum este Cehia, Polonoia, Irlanda .... (cehi au tinut in suspans UE o luna prin neratificarea tratatului de la Lisabona), noi inghitim tot si am trimis in acel parlament numai priceputi. Zic sa ne mandrim cu ce avem si sa suportam consecintele faptului ca ni se rupe de ce se intampal in tara asta (vorbesc in general , nu ma refer la membrii acestui forum pentru care am o stima deosebita).

O zi buna si succes duminica
Solenzul
Asa nu se mai poate. Ne jefuiesc pana la ultimul leu. Ma gandesc ca dak ne-am unii toti si am iesii in strada sa protestam poate s-o schimba ceva. Voi ce parere aveti?
R19/16v
N-ar strica o revolutie, da' n-ai cu cine.
popel2popel
Din pacate majoritatea dintre noi suntem prea controlati, prea indoctrinati, prea comozi sa mai putem izbucnii intr-un protest semnificativ. Deocamdata nu avem nervii si nivelul de saturatie la limite maxime asa cum a fost dupa 10 de ani in care comunismul si-a pus amprenta. Nu mai zic nimic de faptul ca nu are nici o putere internationala motivatia sa doboare un sistem democratic smile.gif).
DAR probabil ca o iesire in strada, iar face sa se gandeasca ca nu sutnem toti iubitori de shouri ieftine difuzate pe micile ecrane cu diagonala de 105.
yonutz85
"Alinierea preturilor la standerdele europene." Cand aud fraza asta la radio sau tv imi vine sa-i dau foc.
Si la fel de iritat sunt cand aud diverse persoane ca "la noi nu se munceste",nu muncim "eficient". De la 18 ani si ceva muncesc intr-una,la fel si membrii familiei mele,la fel ca si aproape toate cunostintele mele. Ce ar insemna in opinia unora "munca eficienta"? Sa muncesc 12 ore pe zi,dar sa mananc o data pe saptamana,sau cum...ca eu nu inteleg?
Pe zi ce trece urasc din ce in ce mai mult tara si natia asta si nu as regreta daca ar arde din temelii...cu mine cu tot!
C a t a l i n
Poți concepe faptul că exită un om care poate face în 3 ore ce face altul în 8? Faptul că muncești 25 ore din 24 nu înseamnă neapărat eficient.
Maskatu
QUOTE(Solenzul @ 20 Nov 2009, 11:22)
Asa nu se mai poate. Ne jefuiesc pana la ultimul leu. Ma gandesc ca dak ne-am unii toti si am iesii in strada sa protestam poate s-o schimba ceva. Voi ce parere aveti?
*


Si daca iesi in strada ce? Crezi ca o sa sensibilizezi sufletul parlamentarilor, sau o sa reduci pofta acida de bani a marilor smecheri care conduc tara asta, si care dau marile tunuri?

QUOTE(C a t a l i n @ 20 Nov 2009, 13:20)
Poți concepe faptul că exită un om care poate face în 3 ore ce face altul în 8? Faptul că muncești 25 ore din 24 nu înseamnă neapărat eficient.
*


Catalin, peste tot pe forum unde se plange cineva ca o duce rau, ca nu are bani foarte multi, ca are rate la banca, ca e criza, ca nu suntem platiti ca afara, dar in schimb avem preturi ca afara... apari tu si zici " pai daca nu muncesti ca aia de afara", "pai daca nu esti eficient". Hai sa fim seriosi cataline. Crezi ca in majoritatea locurilor de munca din romania, daca ar muncii cineva "eficient" cum spui tu, adica sa daca in 8 ore ce face altul in 16 ore, crezi ca ar veni seful si ar zice "gigele, ce productiv esti, poti sa consideri ca ti-am marit salariul cu X%" ??

Eu nu prea cred chestia asta... nu toata lumea are un servici asa grozav cum e al tau si bine platit. Sau nu toata lumea lucreaza la metrorex. Este imposibil sa lucram toti in joburi super platite. Problema este ca in alte tari, pana si categoriile de jos ale societatii, castiga mai bine decat la noi.

Atata timp cat ai impresia ca numai tu muncesti mult de iti rupi spatele si restul de pe langa tine nu sunt asa "productivi" ca tine, inseamna ca traiesti intr-o lume ireala. Or mai fii si lenesi dar sa nu generalizam.
C a t a l i n
Păi când vine cineva și se vaită că nu e platit ca afară, îl invit să meargă afară să vadă cum e, și apoi să comenteze... Toți cred că acolo e miere...

Întotdeauna există posibilitatea de a alege. Nu vrei să muncești la un patron parvenit, pleacă în altă parte. Nu vrei în România, treci granița...
Întotdeauna există minim 2 opțiuni... Unii nu au curaj să aleagă, așa că se mulțumesc cu văitatul...

Nu pricep ce legătură are unde lucrez eu sau ce lucrez eu, cu văicăreala asta...

Crezi că în domeniul transportului maritim nu e la fel? Te înșeli... Un român nu va fi platit niciodată la fel ca un englez navigator, și nici un chinez precum un român. Că dacă salariile ar fi egale, ar fi preferat englezul la o companie englezească, și chinezul la una chinezească...

Din același motiv nici salariile nici prețurile nu vor fi niciodată la fel în România și în Germania, Anglia sau mai știu eu ce țară...

Companiile străine care vin în România și deschid diverse afaceri, NU VIN SĂ ÎȚI DEA ȚIE ACELASI SALARIU CA UNUI NEAMȚ, că dacă era așa nu veneau în România, ci se duceau în Germania. Iar dacă noi avem pretenții mari, merg în China. Cam asta e treaba...

Deci dacă se doresc salarii ca în Germania, singura soluție e să se meargă acolo la muncă, numai că acolo munca se face altfel decât la noi...

Vrei 1 cent litrul de benzină și 10.000 $ salariul pe lună, mergi pe undeva prin Arabia Saudită...
Maskatu
Eh ai si tu dreptate, dar tu de ce nu te plangi de benzina? Nu te deranjeaza pretul sau tu nu te "vaiti"?
argon
asta-i pretul ce trebuie platit daca vrei fara pasaport si vize spre vest.
C a t a l i n
E inutil.
Maskatu
Anul trecut in decembrie, aia de 95 ajunsese la 2,73 parca. Deci se poate... Macar daca nu ar mai creste, desi ma indoiesc. Saptamana asta a crescut cu peste 5-6 bani.
vijelie
Cine n-are bani de benzina, sa mearga cu ratb-ul.
Benzina, desi au fost vremuri in care i se rationaliza consumul, nu este ajutor social.
Iar cine are timp sa creada ca o crestere cu 7% a pretului carburantilor ii va da complet viata peste cap, e naiv.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.