Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Directie Twingo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
luciandesign
Buna ziua,
Tocmai am achizitionat un Twingo Liberty din 2000. Nu are servodirectie. Este foarte ciudat dar pe loc abia trag de volan (masina a stat nemiscata vreo 2 luni), mai mult cand trag de volan se aude un scartatit in jurul lui.

Este normal sa mearga asa greu ? E vreo problema cu directia ?

Ma poate ajuta cineva ... sunt din BV.
unsure.gif
gedan
e posibil sa scartie bucsele de cauciuc de la cupla. margi cu ea o saptamana, umfla rotile la presiunea normala si mai discutam. verifica daca masina merge drept cu volanul tinut pe centru.
_remusik_
sad.gif....trist
aveai de ales dintr-o mare gramada de buburuze cu servodirectie. Si eu sunt tot din Bv si dupa vreo luna de cautari.....am gasit-o pe EA
O poti vedea prin oras cu BV 17 BUT. Ptr oras este imperios necesar sa ai servodirectie,ca altfel zici ca mergi cu Raba.
O zi perfecta!
0ctavianus
Nu mie se pare capat de tara ca nu ai servodirectie. La mine de exemplu merge ca uns volanul in mers desi nu am servo.
sageata albastra
Volanul la Twingo fara servi se invarte foarte greu-confirm.Mai greu ca la Dacie.Eu patesc asta cand raman fara servo.Daca ai cauciucuri de 195 e si mai rau!
cip2cip
Salut! Sunt proaspat proprietar de Twingo si sunt foarte incantat de el... Postez aici problema ce ma necajeste la el cu speranta ca cineva o fi patit la fel si ma poate invata cum s-o rezolv si eu... Masina (an 1999) nu are servodirectie (spune mecanicul la care am dus-o, nu are rezervor pt lichid si nici pompa servodirectie blink.gif ) dar ceva ce ajuta la manevrarea usoara a volanului are; cu motorul oprit volanul merge foarte greu, dupa pornirea motorului volanul merge foarte usor.. si aici e si problema mea... volanul merge prea usor..chiar devine instabil la viteza (la o actionare mai brusca a volanului, chiar daca intr-un unghi destul de mic, directia masinii e nesigura . In prima faza mecanicul la care am dus-o a spus ca e de la axul volan dar dupa ce a verificat s-a "razgandit" si a spus ca axul e OK si ca problema e posibil sa fie de la casteta de directie.. Astept parerile voastre...!!!!
Multumesc!
renotgo
Bine-ai venit si sa stapanesti sanatos masina ! Te anunt solemn ca trebuie sa-ti schimbi mecanicul cu unul mai "nou" ce stie ce-nseamna servodirectie electrica .Masina ta are acest tip de servodirectie asa ca te sfatuiesc sa scormonesti pe aici pe forum pentru lamuriri .Numai bine !
bubu782001
Pentru ca mecanicul tau este neinformat in acest caz particular.
Masina ARE directe asistata. Se cheama DAE - Direction Assistee Electrique.
Uite am pus ACEST LINK: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=130...dpost&p=1613108 pe care am sa te rog sa il arati mecanicului tau ca sa vada despre ce este vorba si sa se lamureasca.
Daca doreste schema acestui sistem aceasta se afla AICI: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=698...dpost&p=1451755
Chiar daca masina NU ARE rezervor pentru lichid hidraulic (pentru directie) masina ARE directie asistata (de fapt cred ca este cam unic in cazul Twingo). Masina asta nu are pompa hidraulica pentru directie asistata sau servodirectie in schimb are un computer care gestioneaza directia.
tunderbird
Mai mult chiar...mie, bubulina mea mi-a dat impresia ca efortul necesar manevrarii volanului creste odata cu cresterea vitezei masini, ceea ce ar insemna ca ar avea directie variabila. Am dreptate bubule?


LE.

Da, asa este. Are si directie variabila. Cine vrea sa afle mai multe poate studia notita tehnica de mai jos.

Mare minunatie masinica asta! biggrin.gif
bubu782001
Ai perfecta dreptate. Tocmai asta este si rostul senzorului de viteza conectat la computeru DAE (conectarea cu LCD-ul - vezi link-ul cu schema).
Faza cu adevarat buna este ala dupa parerea mea, daca o directie clasica cu pompa (serviodirectie sau una asistata), are ca efect o solicitare a cuplului motor (este normal - ca si la AC) si cum stim ca orice este in plus legat de axul motorului mananca un calut acolo..sau chiar mai multi, in cazul nostru..NU prea exista aceasta problema - exceptand un consum electric care este minim si care in plus nu solicita direct motorul - poate un pic alternatorul.
Cred ca inginerii de la Renault pe langa proiectarea propriu zis a masinutei, au pus si suflet si MUUULTA ambitie - pare a fi un proiect facut la ambitie in genul - HAI CA SE POATE!
Comenzi la volan, trapa, piele, AC, ABS + EBD, Directie asistata, sistemul modular din interior, geamuri electrice, ce altceva isi poate dori o masinuta din clasa asta?

Stii ce este pacat? Ca pe Twingo 2 chiar nu au pus mare lucru in plus - exceptand clima care 90% cred se poate pune si la noi - modulul de comanda, servomecanismele, si senzorii de temperatura - este drept cu multa munca.
De exemplu o instalatie preluata de la un clio 2 - masca cu comenzi de climatizare se potriveste daca o scoatem pe a noastra - este complet modulara.
Mai sunt este adevarat si noile motorizari, benzinarul D4F TCE si dieselul K9K.
In rest...butonase - de exemplu si la noi (D4F) se poate activa cruise control-ul chiar foarte simplu - am pus un topic cu tema asta. Turometrul nici pe Twingo 2 nu este prezent (ce se vede in poze/prezentari este un addon - si la noi se poate pune la fella o adica...).
Twingo 2 chiar nu prea are farmecul la Twingo - din cauza lipsei de stralucire pe partea de inovatie - pe scurt "aceeasi Marie cu alta palarie".

Practic motorizarile de pe Twingo 2 sunt urmatoarele:

D7F -1.2 8V (1149 cc) 60 CP (43 kW) @ 5250 rpm, 93 Nm @ 2500 rpm.
D4F - 1.2 16V (1149 cc) 75 CP (56 kW) @ 5.500 rpm, 107 Nm @ 4250 rpm
K9K - 1.5 dCI (1461 cc) 65 CP (47kW) @ 3750 rpm, 160 Nm @ 1900 rpm

D4F-T - 1.2 16V TCE (1149 cc) 100 CP (74 kW) @ 5500 rpm, 145 Nm @ 3000 rpm - 0-100 km în 9,8 secunde (numai pe Twingo 2 GT)
K4M 854 - 1.6 (1598 cc) 133 CP @ 6750 rpm, 160 Nm @ 4400 rpm (numai pe Twingo 2 RS)

Ultimile 2 motorizari sunt cam SF-uri la cat costa.
MSn
Ce inseamna partea cu rosu?

D7F -1.2 8V (1149 cc) 60 CP (43 kW) @ 5250 rpm, 93 Nm @ 2500 rpm.
bubu782001
Inseamna ca: acei 43kw sau 60 CP motoriciul ii poate scoate la turatia de 5250rpm iar cuplul maxim de 93 Nm se obtine la o turatie de 2500rpm.

MDA..AOLEU..rentgo sa vezi ce fericire pe capul nostru smile.gif)
Macar nu sug 15% in oras ale noastre.

BAI DA NEMERNICI MAI SUNT...fratilor DAR O MERITAM!!!

MAMA LOR. HAI mai cu totii la vot sa anulam TOATE VOTURILE sa se stie CLAR ca nu ii vrem PE NICI UNUL!!!
Apoi un referedum popular in care sa se declare ca NU II VREM si sa le cerem sa PARASEASCA in 24h cotroceni-ul, casa poporului, parlamentul si toate alea.

Or sa ne manance de vii astia daca o a stam asa..ASA O SA MURIM, PENTRU CA NE MERITAM SOARTA.

Nu o revolutie, ci o ERADICARE A MIZERIEI CARE NU SE MAI OPRESTE!!!

CEI CE AU TRAIT CAM 20 de ani sub comunism DEJA nu mai pot face asta...AU FOST DRESATI si au temeri - au trait in frica, in teroare, in supunere...deh SECURITATEA nu dormea.
NOI CEI TINERI PUTEM SCHIMBA CEVA!

PANA CAND??? GANDITI-VA CA DE 20 de ani NU SE VREA...NU AU LASAT PE NIMENI SA INTERVINA. AU PROFITAT DE PROSTIA NOASTRA, SI RAD IN NAS CAND VINE VORBA DE OAMENI..DE CEI CARE DE FAPT II HRANESC!!!
Exista MESS, EXISTA NET, EXISTA FORUMURI, HAI SA LANSAM O CAMPANIE IMPOTRIVA LOR!!!
MSn
Mersi.

Da, a mea in afara orasului vad ca papa numa 4,7 la 100km. aplauze.gif


Alta intrebare:

Cum e indicat sa schimb vitezele ?
La 2500 rpm sau chiar mai sus spre 3000 - 3500 ?
_remusik_
mi-e greu sa cred ca tu vei sti vreodata ce turatie (ca si numar de rpm) ai in timp ce conduci,atata timp cat probabil nu ai un turometru.
...Eu de ex o duc "in ture"...astfel obtin puterea maxima(zic eu),insa fiecare are stilul lui de condus dupa cum "aude" motorul,si dupa ce vrea sa obtina de la motorul respectiv
88DNY
sint un nou proprietar twingo dar nu sint multumit deloc am probleme cu directia,am fost de doua ori sa reglez unghiurile sidupa 40 -50 km masina trage tare la dreapta si trebuie sa tin tare de volan sa ma duc drept Tote problemele au aparut dupa ce am scimbat arcurile ca am avut arcuri sport si masina era tare joasa. A mai aparut o problema la ambreaj se aude un scirtiit daca misc pedalase opreste si dupa citeva secunde apare din nou,Dupa osaptamia decind lam cumparat atrebuit sa cumpar baterie .mai am de simbat senzor ABS dreapta.Intreb daca avut cineva asemenea probleme cu directia si cu ambreajul unsure.gif happy.gif
renotgo
Salut si bine-ai venit ! In ce priveste directia ,verifica presiunea in cauciucuri sau schimba cauciucurile de pe fata intre ele si vezi ce se intampla dupa . Zgomotul de care spui ( ambreiaj) poate fi produs de rulmentul de presiune . Un mecanic bun iti poate spune mai multe avand masina in fata .Numai bine !
bubu782001
Salutare si bine ai venit printre noi.
Omule ce sa zic, ai avut ghinion cu bateria, iar cu senzorul ABS probabil l-ai rupt sau a fost maltratat. Ala nu are cum sa pice singur. Nu are de ce sa pice la el, ca este o banala bobina cu un miez metalic in ea. Probabil cineva a incercat sa il scoata, si sa rupt.

Acuma cu directia. Ce arcuri i-ai pus? Tot de Twingo? - conteza sa stii, foarte mult. Stiu ca la Twingo sunt pe culori - indica inaltimea lor si numarul de spire.

O sa fi mirat dar nimeni de pe forum nu cred ca sa plans de directie vreodata, si la ambreiaj, doar rulmentul si discul (care se schimba).

Cand cumperi o masina SH sa ai in vedere un schimb de ulei, eventual o distributie, o baterie noua, lichidul de frana (se schimba si acela pentru ca nu stii starea lui si acesta isi pierde proprietatile). Nu ai de unde sa stii ce a facut propretarul la ea, exceptand daca acesta iti da facturile pe operatiunile descrise mai sus.
Apropo cati km are masina?

PS geometrua sa o faci computerizata. Conteza sa stii. Aia de la service-urile oficiale Dacia au echipamente de genul asta - posibil sa aiba si altii nu stiu acuma.
88DNY
ma bucur ca mai primesc cit un svat dar sa revin la probleme.Arcurile care le am montat sint mai lungi cu 2spire si culoare negru{ cele vechi au fost portocali] Am scimbat si ulei si filtrul de ulei silichid de racire Imi cer scuze pt greselile care le fac ca sint incepator pe net si am ovirsta mai inaitata
renotgo
Arcurile nu cred ca pot influenta in vreun fel directia (parerea mea ..).Esti binevenit printre noi indiferent de varsta sau "greseli" !
bubu782001
In momentul montarii arcurilor sau a amortizoarelor, se face obligatoriu si geometria. Nu influenteaza in mod direct, ansamblul de la directie, este adevarat, insa esti nevoit sa o "dereglezi" dupa ce scoti/pui amortizorul deoarece acesta mai calca cum era inainte. Si asta o stiu de mult, mult mai inainte de a avea Twingo. Pe orice masina se procedeaza asa. Dar geometria are aici importanta la modul in care calca roata (unghiul) si nu la directie ij mod direct (dupa cum am mai spus). E posibil sa fi fost dereglata directia de cand ai cumparat-o.
gedan
problema cu directia vine din pozitia arcurilor. incearca sa ridici masina pe cric si sa rotesti flansa de sus cu totul, din piulita de 19. probabil ca nu au cazut bine pe locul lor.
rusu
Sal. Am vazut ca ai schimbat arcurile care erau sport pe mine ma intereseaza niste arcuri sport de twingo. Daca le mai ai si vrei sa le vinzi zi un pret?
88DNY
Am arcurile pe fata si daca vrei tile dau pe nimica. Dar parerea mea este ca nu sint pt drumurile din ro, la mine la orce groapa imi bateau telescoapele jos si parca mergeai cu caruta dar pe drum fara denivelari masina se coporta ff bine Arcurile au culoare portocali gabui [sint din medias 0732272744] cool.gif
twingooo
88DNY, felicitari pentru cazanul cu arcuri mai mari si bine ai venit aici fara sa citesti regulamentul. nu stiu exact de ce ai mentionat varsta ca vad ca stii sa postezi smile.gif ah, daca e vorba de limba romana, deprecierea ei poate avea legatura cu ce ai mentionat insa nu e relevant aici. toate activitatile comerciale se desfasoara la sectiunea bursa si asta e valabil si pentru forumistul de mai sus. scuzele de genul nu am destule postari pentru mesaje private, se rezolva rapid punand un detaliu de contact alternativ la profil
bubu782001
Cam are dreptate twingooo in aceasta privinta. Iar se balamucesc topicurile de pe sectiunea Twingo, care sunt deja PRAF la la acest nivel. Pe scurt o amestecatura de zile mari.

Haideti sa procedam si noi corect ca tot neamtu' (ca romanul nu poate) tongue.gif . Vanzari/cumparari - la sectiunea BURSA.
88DNY
Stie cineva daca este difenta la bascula in functie de an fabr? Am descoperit dece tragea spre dreapta ,totul a fost de la amortizor ,
boris1979
Buna, poate cineva sa imi explice in mai putine cuvinte pasii pe care sa ii urmez ca sa dau jos caseta de directie? Am servodirectie, dar vreau doar caseta sa o schimb din cauza batailor pe drum de piatra. Se poate efectua operatiunea cu masina suspendata sau trebuie ridicat motorul? Va multumesc. Twingo an 2000 motor D7F702.
robinsons23
Salutare si Bine v-am gasit!
Sunt nou posesor de Twingo (de fapt nevasta-mea), an 2002, cu servodirectie, si in ultima perioada, odata cu incalzirea vremii cred, se aude un scartait de fiecare data cand misc volanul. Nu este cine stie ce, dar devine sacaitor la un moment dat. Scartaitul vine de undeva de sub capota dar nu am reusit sa-l identific inca. A mai trecut cineva prin asa ceva? Remedii posibile? Va multumesc.
bubu782001
Vezi caseta de directie.
renotgo
Sau se schimba rulmentii de la flanse ,sau kit-ul complet .

Bineinteles dupa o verificare facuta in service ...
robinsons23
Multumesc mult pentru raspunsuri. O sa merg in service si o sa verific apoi o sa revin cu un post. Scartaitul de care vorbeam seamana mai mult cu o frecare cauciuc/fier, ca si cum ceva nu este uns. Oricum verific si revin. Multumesc inca o data.
renotgo
Pentru putin ! Numai bine !
zozo_park
am patit,azi,exact la fel...nu am servo iar asa din senin a inceput sa se auda un scartait ca de cauciuc....am desfacut toata coloana de rirectie,am uns cele 2 racorduri (cruci din bucsa) si tot scaaaaaaaaartz.Ok,am ajuns jos la caseta de directie ,am dat jos roata ca altfel imposibil,am dat jos cele 2 protectii (burduf) si am uns bine de tot la fel ca si coloana de riretie cu spray cu vazelina,repet am uns practic inundat tot ce misca.In primele 10 min tot asa se auze dar dupa acea mucles...silentio stampa....adio scuiky smile.gif

23 Apr 2010, 21:29:
daca toti am avea Twity ,mecanicii ar inchide pravalia.Tot ce am reparat am reparat in spatele blocului si nu sunt mecanic
robinsons23
Salutare! Dupa indelungi cercetari, facute pe la diferiti mecanici, cu ore de manopera in spate cate ore de zbor la cei mai experimentati piloti de la Tarom biggrin.gif , care m-au pregatit psihic pentru ce e mai rau - adica ca ar trebui sa schimb minim caseta de directie daca nu or mai fi si altele - am gasit un mecanic tanar, de perpectiva, care a gresat bieletele antiruliu si de atunci liniste! Nu se mai aude nici un scartait. URAAAAAAA!
P.S. Totul a costat o bere pe care oricum o beam impreuna
MSn
Cand rotesc de volan stanga sau dreapta, se aude un scartait (infundat), chiar si daca rotesc usor si rotile nu apuca sa se "miste"
Circul cam o data la una sau doua luni cu masina, am servo pe ea si merge rotit foarte usor volanul.
Bielete antiruliu nu am pe ea.

De la ce poate fi oare ?

Caseta de directie, sau de la volan si pana in ea ?
Se poate agrava situatia in timp ?
Pot sa intervin eu sa dau cu WD40 sau ceva de genu, sau necesita mers la service ?

Saptamana trecuta am fost la RAR Timisoara pentru inspectia ITP si masina a trecut.

gedan
trebuie sa schimb o bieleta de directie, la o caseta fara servo.

intrebarea este: a scos cineva caseta de directie sau bieleta stanga fara sa demonteze motorul si cutia?
sckhreech
eu mi-am schimbat bieletele de directie si capetele de bara si nu trebuie dat nici motor nici cutia jos , dar@in schimb iti trebuie o cheie speciala de bielete pentru ca nu ai loc sa bagi un cleste mare sau alta scula. Eu nu am avut cheia respectiva si mi-am facut una dintr-o teava putin mai mica in diametru decat diametrul capatului bieletei taiata pe lungime cam 5cm si apoi sudate 2 platbande pe o parte si cealalta a taieturii in care am dat gauri si am bagat un surub cu piulita ca sa o pot strange si astfel bloca pe capatul bieletei iar in celalalt capat am dat 4 gauri in teava ca sa pot baga o surubelnita mare cu care sa invart teava. Sper ca te ajuta descrierea.Bafta

15 Dec 2010, 14:10:
Off . Ar fii bine ca toti userii sa isi completeze la profil locatia de unde sunt , acest lucru facand comunicarea mai usoara.
Va multumesc
Cipav
Am inceput sa observ o directie cam usoara mai ales in curbele stranse si o usoara supravirare, am pus pe seama incalzirii si a cauciucurilor de iarna dar dupa un incident in care mi-a supravirat foarte tare si am pierdut spatele la 40km/h am dus-o la verificat intr-un service rar.
Pe partea stanga era slabit surubul care prinde bara de torsiune, dupa ce l-au strans se comporta relativ normal, am pus si cauciucurile de vara zilele trecute, parca tot nu-mi da pe deplin senzatia de rigiditate (parca nu e legat volanul de roti) in curbele stranse.
Ma intreb de ce s-a slabit? si ce l-ar impiedica sa se slabeasca iar?
Am masina de aproape 4 ani si pana acum n-am avut problema asta, am observat schimbarea de comportanent cam dintr-o data, eu n-am servodirectie poate de-asta e mai evident.
TheEnZo
Verifica tampoanele de la amortizoare, flansa respectiv rulmentul, daca tamponul ala de cauciuc are joc putin sus in oala simti in volan ca si cum roata din stanga nu e legata cu cea din dreapta !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.