Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Cutie Viteze
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
blaul
Salutare,

Astazi mi-a sosit masina, un Laguna cu motor 1.8 Benzina, 90 cai. Pe langa vibratia masinii la relantiu si zgomotul de zdronganit metal la turatii de peste 2000 rpm, ma confrunt cu o problema care ma cam framanta: intra greu in viteze si se misca greu schimbatorul chiar daca este motorul pornit sau oprit. Sper sa nu fie problema mare ci doar sa schimb uleiul in cutie deoarece are 180 kkm si nu cred ca a fost schimbat demult.

Inca o intrebare daca se poate sa imi raspundeti; cand dau la klimatronic caldura la maxim baga aer cald dar nu foarte fierbinte ci sa zicem caldut. Este normal?
bogdyMND
Pai schimba uleiul si apoi sa vezi dc mai face.
Pt vibratii verifica tampoanele la motor si cutie.
Atat timp cat te incalzeste nu e problema, acum nu poate nimeni sa stie ce intelegi tu prin caldut. Poate doar sa compari cu ala masina.
cridaia
QUOTE(bogdyMND @ 16 Oct 2009, 11:59)
Pai schimba uleiul si apoi sa vezi dc mai face.
Pt vibratii verifica tampoanele la motor si cutie.
Atat timp cat te incalzeste nu e problema, acum nu poate nimeni sa stie ce intelegi tu prin caldut. Poate doar sa compari cu ala masina.
*


...................si nu trebuia deschis alt topic, se putea discuta pe cel existent
ricochet2
Caldura depinde de cat de cald e motorul. La cutie, mira-m-as sa fie doar de la ulei. Dar spui ca azi ti-a sosit masina. De unde ? Ai comandat-o de undeva sau a fost in reparatie mai mult timp ?
blaul
Masina am luat-o din Austria si mi-a adus-o un prieten.
Cald cald nu baga nici daca ii cald motorul ci doar asa caldut.

Zdranganitul ma gandesc ca vine de la evacuare, pot gii suportii distrusi sau desprinsa galeria?
ricochet2
La zdronganit, poate fi desprins vreun scut termic. Da cu mana sub masina si vezi daca e de acolo. Important e sa localizezi zgomotul. Dar poate fi si altceva. Din ce oras esti ?

Cu caldura, vezi sa nu fie filtrul de habitaclu imbacsit. Ventilatorul se invarte cum trebuie ? Il auzi mergand ? Daca dai la maxim si mototul e cald, ar trebui sa fie o caldura in masina de sa nu poti sta inauntru.

Cu cutia e o problema. Greu de crezut sa fie doar de la ulei. Nu cred sa se fi imbacsit in halul asta.
blaul
Luni ma uit sub ea sa vad de unde zdronganitul.

Pe climatronic imi arata cand dau la maxim si baga aer de imi flutura si parul din cap, dar nu e asa fiebinte.

Cutia vreau sa vad ce are....are 180.000 si poate nu a fost schimbat niciodata uleiul.
Vibratia masinii la relantiu ii cauzata de clapeta de acceleratie si de bujii nu?
Sunt din Baia Mare smile.gif
ricochet2
Nu neaparat. Vibratia la relanti poate fi cauzata si de un relanti scazut. Dar ce vibreaza ? Metal, bord, ornamente, ce ? De ex. am intalnit la mai multe Lagune capota vibrand si scartaind la turatii mici. Ea are un cheder si niste suporti de cauciuc. Cand imbatranesc nu mai etanseaza cum trebuie. Incearca sa misti de capota cu ea inchisa si vezi daca scartaie si totodata sa trantesti usa de la sofer sau pasager si sa tragi cu urechea. Dar poate fi si o componenta mecanica. Desi ar cam face si la alte turatii, nu doar la relanti.
Uleiul din cutie nu stiu cand se schimba, dar avem colegi cu mai multi km de 180 mii si nu cred ca au schimbat vreodata. In mod normal, eu nu suspectez uleiul. Poate timoneria, poate suportii, poate componente mecanice din interiorul cutiei, ambreiajul, nu stiu. Poate nu debreiaza complet si atunci nu intra si de asta poate si scutura la turatii mici.
blaul
Vibreaza masina cu totul. Nici la Golful 5 pe care il am disel nu face asa urat.
ricochet2
La ce turatie ? Poate nu ar fi o idee rea sa faci un test CLIP.
blaul
La relantiu vibreaza masina. Ma enerveaza, parca ii vibromasaj smile.gif

Cum adica test CLIP huh.gif
florin_sm89
nu sta mic relantivu pe ea ??

17 Oct 2009, 16:56:
offtpic: Testul CLiP este diagnoza a masinii, sa vada ce are. se leaga la laptop si verifica
blaul
Relantiul sta undeva la 800-850 dar nu se misca, decat masina care tremura. Imediat ma duc cu ea la un drum de 100 km ca nu am avut timp de cand am adus-o numai de un test drive scurt si revin cu amanunte
florin_sm89
relantiu` e ok daca sta la 800-900 turatii, iar de tremurat nu stiu ce sa zic... poate e rigida din cauza suportilor de la motor sau cutie viteze care sunt rupti eventual
fabyan
Eu cred ca motorul nu merge rotund la relanti , adica nu lucreaza la parametri normali si asta se poate datora unei bujii sau bobinelor de inductie. Deschide capota cu motorul la relanti si vezi cum se prezinta, nu are voie sa trepideze motorul la relanti.
blaul
Fratilor, problema mare!

Nici nu stiu cu ce sa incep....pe langa problemele mentionate in posturile anterioare mai patesc urmatoarele:

1. Scuipa ulei pe la buson
2. La gropi si la rotire de volan stanga dreapta din scurt, se aude o bataie in coloana sau probabil caseta
4. Cand accelerez si iau piciorul de pe pedala se misca schimbatorul cu totul
5. Motorul are un tacanit parca de tachet si se aude ralativ tare....poate fii din bujii, bobine?
6. Masina parca nu are puterea la care ma asteptam...mi se pare cam lenesa

Pls help!
ricochet2
1. Care buson ? Cel pe unde torni ?
2. Numai la service poate sa iti spuna unde e problema.
3. Unde e 3 ?
4. Probabil din cauza asta nici nu-ti intra in viteze cum trebuie. Probabil sint suportii de la motor si cel care tine motorul si cutia slabiti rau. La fel, timoneria poate fi slabita.
5. Bujiile si bobinele nu stiu sa produca batai. Dar la testul clip iti spun exact daca au probleme. Fa un test CLIP. Nu e o avere.
6. Aia asa e. O masina veche de 14 ani, la 90 CP si aproape 1,5 tone (cu tot cu sofer si benzina) nu are cum sa fie rapida. Mai ales ca tu ai si 2 supape pe cilindru.

Later edit: Cristi e specialistul nostru in cutii de viteze biggrin.gif De curiozitate, cat a costat masina ? Cat a fost acolo si cu cat ti-a iesit tie, cu tot ?
blaul
Da, busonul pe unde bagi ulei.

Masina cu tot cu adus a fost 500 euro smile.gif
Cristi_Cotrau
Sper ca ai scris gresit 500 E cu tot cu adus pentru o masina.Daca a fost atat sincer eu nu ma astept nici sa porneasca
fabyan
Pai la banii astia ce astepti?

1. fa un test de compresie al motorului
2. rolmenti de sarcina, flanse telescoape etc.
4. e normal sa miste dar nu mult
5. nu
blaul
Urmeaza sa i fac test dar costa mult la reprezentanta.

Si da masina a fost 400 euro si drumul a fost benzina adica 100 euro.

In acte scrie "ohne katalysator".....sper ca are catalizator si ca ii euro 2 ca altfel nu imi permit sa dau 3000 euro pe taxa.
Cristi_Cotrau
Din `95 sa ai grija sa nu ai surpriza sa iti treaca Euro 0 cum am patit si eu la Tigra.In ceea ce priveste cutia si jocul schimbatorului,sa schimbi mai intai uleiul din cutie,iar dupa aceea daca mai face sper sa scapi ieftin cu rulmentul din cutie,s-ar putea sa aiba siguranta dusa si camasa rupta...
alexandru_ot
Cred ca o sa ai cea mai mare surpriza la RAR .Parerea mea este ca masina de care tu ne spui este NON EURO
ricochet2
E euro 2 din cate stiu.
blaul
QUOTE(lexxx @ 30 Jan 2007, 14:16)
Eu stiam altefel :

Motorul de 1.8 16 V (F4P )este EURO 3 si are 120 CP.

Intradevar, motorul simplu de 1.8 , pus pe Laguna din 1994 pina la faceliftul din 1998 era Euro 2. Dar motorul ala era  monopunct si avea numai 90 CP.
*



Sa zicem ca m-am cam linistit citind postul asta, dar tot nu m-am lamurit de ce scrie in actele de austria "ohne katalysator".

Din cate m-am uitat busonul este exact deasupra axei cu came si poate asta este motivul pentru care scuipa uleiul, dar tacanitul metalic din motor vine si nu imi dau seama de la ce.
Am scos fisele la bujii pe rand si se pare ca merge in toti cilindrii.
florin_sm89
QUOTE
Sa zicem ca m-am cam linistit citind postul asta, dar tot nu m-am lamurit de ce scrie in actele de austria "ohne katalysator"

1.Ohne Katalysator= fara catalizator .... si cum zicea cineva mai sus cu cateva posturi sa nu ai surpriza la RAR sa-ti scoata masina Non-Euro.
2.Zici ca scuipa ulei pe la buson de la capac culbutor, schimba acel buson sau punei o garnitura noua
QUOTE
Cand accelerez si iau piciorul de pe pedala se misca schimbatorul cu totul

Parerea mea este ca trebuie sa inlocuiesti bieleta anticuplu.
blaul
Florin, cred ca ai dreptate ca trebuie sa schimb bieleta anticuplu.

Azi am constatat urmatoarele:

1. Motorul merge bine
2. Uleiu e normal sa scuipe cu busonul scos
3. Suportii motor se pot schimba daca sunt mofturos

Insa au ramas 2 cazuri neelucidate:

De le ce sunt bataile in coloana de directie
Si de ce scrie Ohne katalysator daca eu vad clar firul care intra in evacuare la sonda lambda
florin_sm89
@blaul : pai stiu ca si eu asa am cumparat masina mea cu bieleta anticuplu rupta, si am schimbat-o si n-am mai avut acel joc al schimbatorului
Ziceai :
''Si de ce scrie Ohne katalysator daca eu vad clar firul care intra in evacuare la sonda lambda''
Unde ai scris pe brief ohne katalysator? jos la detalii sau la rubrica unde e norma de poluare ? iar daca te-ai uitat sub masina si ai catalizator e minim euro 1
blaul
E drept ca scrie mai jos pe hartia aia galbena mai lunga, dar nu stiu multa germana ca sa im idau seama unde is datele masinii si unde is detalii...sunt toate ingramadite pe o pagina

Ii scumpa o bieleta anticuplu? eventual imi poti da un cod?

La caseta poate fii rulment ca sa bata?

Multumesc!
florin_sm89
1.Ca sa-ti dai seama de norma de poluare uitate pe brief si unde scrie ''Fahrzeugklasse'' trebuie sa ai o cifra sau litera de ex. Euro 2 sau E2 & 2 ; depinde de brief sau poti sa mai ai ''Schadstoffarm'' ( sau cel mai simplu ar fi sa mergi la RAR sa-ti verifice ce norma de poluare are)

2.Bieleta anticuplu depinde de care iti cumperi, mai scumpa sau mai ieftina.
daca alegi una ieftina o sa ai surprize ca dupa cativa km sa zicem 100 km o sa simti din nou acele vibratii ale schimbatorului! de ce?!? pentru ca se rupe repede cauciucul de la bucsa fiind de proasta calitate. ( asta pot sa-ti spun eu pt. ca si eu am patit la fel) pretul difera de la 50-60 lei pana in 260 lei cat e una originala!(mie asa mi-au cerut) dar mare atentie ca suntem nu am acelasi fel de masina ca si tine, eu am Clio se vede la semnatura wink.gif

3.La caseta nu stiu, nu ma bag blink.gif
soryn_soryn
bataia s-ar putea sa nu fie din caseta ci din coloana de directie,pt ca are volan reglabil si de obicei acolo cedeaza.cea veche pe care am lovit-o avea la fel o bataie si cei de la renault mi-au spus ca este din coloana de directie
blaul
Si a trebuie sa o schimbi cu totul?

Intre timp sunt foarte dezamagit....am bagat 30 litrii de benzina si am reusit sa fac doar 60 de km pana sa ajunga acul pe rosu.

Am mai observat ca indicatorul de benzina are mari fluctuatii la denivelari, dar acum masina sta drept si ma tot gandesc ce poate fi.
ricochet2
Asta da consum smile.gif
florin_sm89
hmm.. cum sa-ti consume asa ca doar nu e 3.0 icon_mrgreen.gif blink.gif
blaul
Nu stiu ce sa aiba...benzina nu curge, plutitorul poate ii puscat ca arata cu fluctuatii dar nu cred ca are eroare asa mare ca la 30 l in 60 sa arate rosu.

Probabil si de la sonda lambda, daca ii arsa ii consum mare, dar nici chiar asa...

Mai dati cu parerea....
florin_sm89
Habar nu am de la ce sa ai consumul ala, dar poate daca zici ca are fluctuatii nu-ti arata bine si nu ti-a consumat atata wink.gif
Am vazut ca ai motor 1.8 90cai exact ca si al meu. deci consumul in oras/afara ar trebui sa ai ca mine care ii in oras de 10l/100km max.12 icon_mrgreen.gif cand o forjez, iar afara de la 6l/100 - pana undeva la 8,5-9l% am scos cu ea wub.gif deci eu zic ca nu-i mare avand in vedere ca e 1.8
ricochet2
Blaul, tu cat mai poti circula cu ea asa ? Ai de gand sa o inmatriculezi sau nu ?
blaul
Am de gand sa o inmatriculez dar dupa ce o pun la punct. Mai pot circula 3 luni.
ricochet2
Eu zic ca o vizita la un service ar fi benefica. Aia o ridica pe elevator si se uita sub ea ce poate fi in neregula.
florin_sm89
Cel mai indicat ar fi sa faci o vizita pe la un service sa-ti zica ce trebuie sa schimbi la ea wink.gif
ionutt daniel
La 500 E ai luat o masina super... Dar cred ca ai ceva de bagat in ea. Ca idee, cred ca nu are tacheti hidraulici, ci sunt pe sistemul cu reglaj din surub, deci mai poti reduce din zgomot si consum cu o noua reglare a distantelor pe lere, asta cat mai permite axa cu came. Despre bieleta anticuplu pot sa iti spun ca la megane se potriveste cea de Supernova, pret pentru piesa originala "renault" in jur de 100 ron. Daca mergi asa cu ea s-ar putea sa rupi si ceilalti suporti de la motor. In legatura cu intratul greu in viteze cred ca trebuie sa faci o revizie la timonerie, nu strica putin spray degripant pe partile mobile(suspectez ca a stat o perioada indelungata nefolosita). Despre bataile de la directie cred ca e bine sa le incerci pe rand, de la capete de bara, bielete, caseta directie, coloana directie, flanse amortizoare. Nu ar strica si o inlocuire a fluidelor si a distributiei, tinand cont de vechime si de incertitudinea inlocuirii recente.
blaul
Asa o sa fac.

Va multumesc pentru sfaturi. Ma ajuta mult.

Si daca tot suntem la Renault va rog sa imi dati niste sfaturi pentru achizitionare a unui Clio 1.5 dci din 2004.

Vreau sa dau Golful 5 pe clio si sa mai primesc 4000 euro diferenta. Clio nu il tin pentru ca vreau sa raman cu masina ieftina si buna (laguna) .

Daca fac afacerea asta sunt sanse sa dau cu 4500 euro Clioul? La ce sa fiu atent cand o iau?
Va rog sa imi raspundeti relativ repede ca trebuie sa ma intalnesc deseara cu proprietarul.
lag_ph
Ulei CV - ELF NFJ, la serus - 25 lei / litru
Mrija
OFFTOPIC

@ meister poza de la avatar nu e taiata din pozele mele cand am slefuit farurile si le-am dat cu WD 40 tongue.gif
lag_ph
it's maister wink.gif right? good...
Nop.. i poza facuta de mine, dupa o prima tentativa de curatare, cu polish prevent.
Ulterior am bagat smirghelul in ele si le-am ascuns sub un nou strat de polish.. acum e si mai bine 04.gif
ricochet2
Cate suturi am luat eu pana am invatat sa-i spun maister...
Cata18tm
buna..
la laguna mea, se intampla sa nu intre din prima in viteza, mai ales intr-a doua
ce poate sa fie? uleiul sau e ceva mai grav? ms smile.gif
cridaia
QUOTE(Cata18tm @ 13 Feb 2010, 19:54)
buna..
la laguna mea, se intampla sa nu intre din prima in viteza, mai ales intr-a doua
ce poate sa fie? uleiul sau e ceva mai grav? ms smile.gif
*


se poate sincronul de a 2-a.....dar sper sa nu fie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.