Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SOFERI : Lasati 50cm de la bordura sa trecem
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Axe
In numele tuturor cuvantatoarelor pe doua roti(biciclisti/motociclisti/scuteristi) va rugam ca in momentul in care stationati in trafic, la semafor sau in coloane, lasati liber pentru noi macar 50cm pe partea dreapta. Mie personal, cand sunt la volan, de ceva vreme mi-a intrat practic in reflex, in orice imprejurare nu ma apropii de bordura pt ca ma gandesc la cei pe doua roti care pot trece linistiti. Latimea benzii este de aproape 4m, este loc suficient. In alta ordine de idei riscati sa ramaneti fara oglinda dreapta sau fortati pe cei in cauza sa ocoleasca prin stanga pe banda 2-3etc, manevra destul de periculoasa pentru un trafic atat de aglomerat.
Multumim aticipat !
A l e x
De apreciat optimismul cu care ai scris acest topic in speranta ca toti soferii bucuresteni vor citi aici si te vor asculta...
Dan73
Ma crezi sau nu eu asa fac...las chiar mai mult pentru motociclisti. Nu stiu de ce dar am o mare stima pentru baietii pe motor, evident ca sunt multi si fara creier dar sa ii lasam de-o parte ca sunt o minoritate aia.
Ar fi bine sa devina o regula nescrisa asta pentru ca acum ei merg si pe langa bordura si printre randurile de masini iar mie mi-ar place sa stiu pe unde sa ma astept ca vine un motociclist.
iepuriIa
Ha, ha! Noroc ca volanul e pe stanga si sunt unii ca mine care lasa chiar mai mult in dreapta fara sa vrea de unsure.gif frica ca zgarie masina blush.gif
Am o idee. Ce-ar fi ca la scoala de soferi sa te plimbe la inceput cu bicicleta - sunt multe chestii comune si e bine sa mai faci economie, ce rost are sa plimbi ditamai masina? Asa poate ca s-ar mai trezi romanul in general si bucuresteanul in special ca se poate uneori mai bine fara masina. Plus ca daca vezi din partea cealalta, adica de pe bicicleta, intelegi mai bine si cum vine chestia cu portiera deschisa in nasul biciclistului
4m? Nu ai peste tot. Erau masini pe doua benzi relativ inguste la stop in dreptul unei statii de tramvai cu refugiu. Vine un biciclist. Ma uit. Ce va face? Se va opri ca nu are loc? O va lua pe trotuar? Ei bine, s-a strecurat neasteptat de bine! Bineinteles ca nu a oprit nici la stop biggrin.gif dar asta este offtopic
Axe
Mda, nu mai vorbesc de portiere deschise in bot de catre clientii/clientele taxiurilor, care in mod evident nu pot fi instruiti pe loc de soferul de taxi, ca nu-i "frumos" sa nu se asigure la deschiderea portierei pt ca pot lasa un om fara dantura, sa pape cu paiul tot restul vietii ! blink.gif La asa ceva ne mai asteptam, cel putin cei cu ceva experienta intr-ale vehiculelor cu doua roti. Dar sa ne gandim de ex. ca eu(si ca mine multi altii) renunt la deplasarea cu masina in favoarea unei deplasari pe bicicleta. Implicit deci o bicicleta in plus in trafic poate insemna o masina in minus !!!!!!! Deci soferii care nu pot lasa masina acasa, ar fi bine sa manifeste mai mult respect pentru noi, pt ca noi, contribuim astfel le ecologie(prin lipsa poluarii) si prin descongestionarea traficului pt ca lasam masinile in parcare pline de praf, gainatz si frunze ! Si asta nu pentru a face economie de lovele la carburant ci pt ca ne place sa facem miscare, sa ajungem la timp, sa nu ne enervam mai mult stand in masini decat ruland etc.
marian-j
QUOTE(A l e x @ 14 Oct 2009, 21:41)
De apreciat optimismul cu care ai scris acest topic in speranta ca toti soferii bucuresteni vor citi aici si te vor asculta...
*


Colega Alex,de ce numa' bucurestenii ar trebui sa bage de seama acest topic?
Colega Dan73: up.gif
L!nuX
Ce te faci cand toti motociclistii vin pe partea stanga sau pe mijlocul drumului ?smile.gif

De laudat acest topic , insa nu se va schimba nimic cel putin in trafic smile.gif
balanel
Eu merg lipit de bordura!
De ce?
Uite de ce:
1. Biciclistii, scuteristii, motociclistii & co., care ar trece pe langa mine, printre bordura si masina, PE CE BANDA MERG?
2. Cei enumerati mai sus, DE CE MA DEPASESC PRIN DREAPTA?
3. Daca eu la urmatoarea intersectie fac dreapta, trebuie sa am grija la un astfel de individ, CARE MERGE INAINTE?

Din punctul meu de vedere, as INTERZICE vehiculele cu 2 roti, de pe drumurile publice! Sa le faca drumuri speciale, sa circule ei pe ele!
Mutzunache
Keep dreaming...

Si eu sunt biciclist, dar nu merg prin dreapta, la semafor daca stau, ori sunt primul, ori stau in coloana....si depasesc prin stanga
Dan73
Aici e o problema mare biggrin.gif ...Deci Axe, cum facem bre ca te calca aia care fac dreapta? Trebuie sa speri ca si-a adus omul aminte sa semnalizeze si sa casti ochii bine.
elro
Iti doresc sa mergi cel putin o luna de zile pe bicicleta prin trafic sa vezi ca o sa ii dai dreptate omului,am fost biciclist 4 ani de zile,pana la varsta de 18 ani,de atunci ma deplasez numai cu masina dar ii respect pe cei pe 2 roti pt ca stiu ce intampinam zi de zi in trafic din cauza soferilor.
De oglinzi lovite,usi luate in plin,intrat in masini,ca nu stiau sa semnalizeze,lista poate continua...nu mai vorbesc,si nu intram in masina ca sa le demonstrez ca au gresit ei,practic nu aveai cum sa il/ii eviti,pe 2 roti te misti mult mai repede in spatii aglomerate/inguste,dar daca si cei care sunt pe 4 roti,s-ar asigura de 2 ori inainte sa faca o manevra in trafic,ar fi ok,dar rar se intampla asa ceva.

P.S. colegul balanel,cu soferi ca tine...
Dan73
Eu cred ca nu ai inteles prea bine ideea. Mai sus mi-am exprimat opinia insa chiar e o problema cu virajul la dreapta.
Orice sofer cand vireaza la dreapta nu prea se mai asigura din spate daca e pe banda 1. Nu e obisnuit sa ii vina biciclisti pe o banda de 50 cm care nu exista de fapt . Regula pt toate vehiculele e sa circule pe benzi, unul cate unul in spatele celuilalt. Ca ar fi frumos sa avem intelegere pentru biciclisti e altceva. Eu o fac de fiecare data cand am loc. Nu poti face proces de intentie celui care nu semnalizeaza...poate e strain de localitate si a vazut tarziu ca tocmai tre' sa faca dreapta...unora le intra in reflex mai greu...samd
Uite azi a venit un motociclist cu viteza din spate prin dreapta mea. Ceva mai in fata era parcata (jumatate pe trotoar, jumatate pe drum) o duba mai mare care ingusta spatiul. Eu nu l-am vazut pentru ca ma uitam spre stanga-fata la unul care venise de pe sens opus si voia sa intre pe o alee din dreapta mea (sa faca stanga el deci) Intamplarea a fost asa: am accelerat brusc pentru ca a avansat cel din fata mea si pentru a face loc prin spatele meu celui care voia sa faca stanga. Motociclistul a venit cu viteza vrand sa treaca inainte de a ajunge eu in dreptul dubei care ingusta spatiul. Numai ca el nu a anticipat ca eu voi accelera. Noroc ca l-am vazut la timp cu coada ochiului si am luat stanga facandu-i loc. Daca nu il vedeam sau nu aveam loc sa iau un pic stanga se cam sifona intre mine si duba.
Axe
Situatia este identica in toate marile orase ale tarisoarei noastre si chiar am intalnit mai rar ce-i drept specimene cocalaro-manelistice care vazandu-te ca vii in oglinzi, trag de volan langa bordura afisand un zambet atat de tamp incat ti-e mila de toti descendentii pe care ii va avea vreodata ! blush.gif
Balanel, legislatia prevede ca toate vehiculele pe doua roti trebuie sa mearga pe prima banda, langa bordura. Tot legea iti spune tie ca sofer ca daca ai un astfel de vehicul in dreapta ta in apropierea unei intersectii esti obligat sa-i cedezi trecerea. Adica il lasi sa mearga inainte sau dreapta, dupa care iti continui virajul la dreapta.
Si noi biciclistii/moto/scuteristii trebuie sa avem grija de noi si chiar daca soferii mai gresesc, sa incercam sa reparam noi ce au gresit ei. In plus, noi nu avem o conserva de tabla in jurul organismului care sa ne apere de "intemperii". Acum de-a pururea intre un automobilist si un biciclist va invinge cine credeti ?! Mda,...., normal pentru ca stau pe un scaun comod si tot efortul este sa apese pe acceleratie sub protectia caroseriei. Sunt tari in care daca ai lovit un biciclist pe dreptul lui ti se confisca masina(pe langa amenda si permis suspendat, reexaminari etc.) tocmai pentru a devenii si tu ca el. De fapt politia iti face un bine, te forteaza sa faci miscare ! tongue.gif
Ce putem face, asta-i lumea in care traim, s-a aglomerat, asta e !!! Eu am prins ca sofer o scurta perioada '88-'89, in care traversai bucurestiul in 15 minute, si puteai merge cat de tare. Eh, trebuie sa ne adaptam si noi. Am zile cand plec cu masina, mi s-a intamplat chiar acum doua zile si constat ca totul este blocat, ma intorc, las masina acasa si plec tot cu bicicleta !!! happy.gif Cine doreste sa-i spunem o unitate de masura, poate afla ca pe bicicleta poti parcurge 10km in 20minute, mers lejer, fara a transpira.
Usor, usor, fortati de imprejurari, cei care pot si nu au contraindicatii medicale vor apela tot la vechea si utila BICICLETA, sau chiar si la varianta "bicicletei de familie" biggrin.gif Atentie insa, este doar pentru cei care vor sa-si ia nevasta dupa ei, pentru restul luati bicicleta normala, gasiti voi o scuza ! radmasa.gif
adi_ar
QUOTE(Axe)
Tot legea iti spune tie ca sofer ca daca ai un astfel de vehicul in dreapta ta in apropierea unei intersectii esti obligat sa-i cedezi trecerea. Adica il lasi sa mearga inainte sau dreapta, dupa care iti continui virajul la dreapta.

Unde? Nu-mi amintesc de un asemenea articol!
Eu fac acest lucru, in virtutea "pistei" invizibile pentru biciclete, pe care o incalc virand la dreapta, plus ca am o constiinta destul de sensibila.

Din pacate exista o oarecare incompatibilitate intre modul concret de circulatie pe bicicle(te in special) si OUG192!
Problema "depasiii" prin dreapta este una dintre ele. Teoretic, devansarea prin dreapta de catre biciclete nu este depasire (vezi definitia depasirii).

Cum o dam, cum o intoarcem, ajungem la ceea ce ma straduiesc sa constientizez de ceva vreme: reguli clare, pedepse aspre si autoritate "autoritara" este singura solutie!

solidconvert
keep dreaming... smile.gif
DrK
keep dreaming sau ... mergi pe trotuar si pe pistele marcate speccial...
IRONICK
QUOTE(Axe @ 15 Oct 2009, 06:58)
Adica il lasi sa mearga inainte sau dreapta, dupa care iti continui virajul la dreapta
Tu chiar vorbesti serios? Si fluidizarea unde este? Si mersul preventiv?
rtBK
Cel mai misto e cand faci loc lu unu sa treaca pe dreapta si te trezesti cu altu in stanga.

Ce ar fi sa nu mai tricoteze atat biciclistii, scuteristii si sa respecte benzile care chiar exista. Vreau sa fac dreapta, am dat semnal si el ma depaseste totusi pe dreapta... e cam vinovat si si-a facut-o cu mana lui, doar nu se asteapta sa iau curba cu frana de mana. Sa nu mai zic ca sunt atatia soferi care iti stau la o palma distanga cand faci virajul la dreapta... sa il mai fentezi si cu o frana iese acolo o ciorba de toata placerea. biggrin.gif
M i h a i
QUOTE(Axe @ 15 Oct 2009, 06:58)
Tot legea iti spune tie ca sofer ca daca ai un astfel de vehicul in dreapta ta in apropierea unei intersectii esti obligat sa-i cedezi trecerea. Adica il lasi sa mearga inainte sau dreapta, dupa care iti continui virajul la dreapta.
*



scrie articolul care prevede asa ceva.... si unde scrie in lege ca aveti voie sa depasiti pe dreapta? unsure.gif

eu las loc de fiecare data..ca este bicicleta...scuter..motor..etc... ai un mod de a scrie de parca cei cu doua roti sunt crema..vai de ei saracii..etc...cei mai corecti...cei mai onesti.....vrei sa ti fac poze cu biciclisti care trec pe rosu??vrei sa-ti fac poze cu scuteristi care ma depasesc pe calea victoriei..(eu avand 80)? ..nu face diferenta intre cele doua categorii...mentalitatea este aceeasi.. wink.gif momentan recomand sa mergeti pe langa bicicleta pe trecerea de pietoni....ca este de pietoni..nu pista de biciclisti...
aleksanders
eu respect motociclistii si tot ce inseamna doua roti si un ghidon, dar cer sa fiu si eu respectat ca sofer in trafic - va las sa ma ocoliti pe ce parte vreti voi atat timp cat eu stau, dar s anu aveti imresia ca nu dau de azvarlitu cu voi cand eu feresc groapa si voi va aventurati sa depasiti printre masini.... la urma urmei e tabla mea si viata voastra
Avani
Sunt atat sofer cat si biciclist. Sofer de acasa pana la serviciu si biciclist dupa program.
@IRONICK: fluidizarea consta in faptul ca exista o masina mai putin in drumul tau. Faptul ca tu oricum opresti cand faci dreapta si trece biciclistul.. e ca si cum ar trece un pieton, deci oricum opresti wink.gif

Referitor la numele topicului, las cat pot de mult loc intre mine si bordura (cand sunt pe banda 1) atat cat sa nu intru pe banda a doua sau sa sicanez alti participanti la trafic.

RaduNG nu este o solutie pentru biciclisti sa mearga pe trotuar unde nu exista piste amenajata special pentru biciclete. Din cate stiu eu, biciclistul are obligatia de a merge pe banda de biciclete acolo unde ea exista, unde nu exista trebuie mers pe sosea.

Soferilor ar trebuie sa le fie mila de biciclisti ca se chinuie cum se chinuie datorita ignorantei primariilor.

Dar deh... traim in Romania (o chestie ce a devenit cliseu).
DrK
Da avani, biciclistul trebuie sa mearga pe pista special amenajata cand exista. Treaba e ca nu am vazut niciunul sa faca asta... Cei de laudat ca nu se baga printre masini ca astia cu "scuteri" si motoare...
aleksanders
avem mult pana sa spunem ca noi putem merge cu bicicletele in siguranta prin romania - un exemplu bun demn de urmat il intalnim pana si la unguri unde exista banda de biciclete care leaga pana si micile orasele, de austria sau olanda nici nu mai pomenesc - poate ca e mai bine ca in loc de aia 50 de cm sa apara o banda de 1 metru si sa fie marcata corespunzator special numai pentru biciclete - pun si o poza din timisoara
gotty
QUOTE(Avani @ 15 Oct 2009, 09:06)
e ca si cum ar trece un pieton, deci oricum opresti  wink.gif

*



nono.gif
Avani
Gotty, ba e, ca eu ma dau jos de pe bicla si trec pe langa bicla pe trecerea de pietoni ?... tu nu opresti cand au verde pietonii?
gotty
nu ai specificat asta...discutia era despre un biciclist care trece prin dreapta ta...

si nu prea opresc la pietoni! radmasa.gif












joke! unsure.gif
zeu_4u_sweety
QUOTE(Axe @ 14 Oct 2009, 22:07)
Si asta nu pentru a face economie de lovele la carburant ci pt ca ne place sa facem miscare, sa ajungem la timp, sa nu ne enervam mai mult stand in masini decat ruland etc.
*


intr adevar...eu las 2 masini in parcare ca sa ma duc aproape zilnic la munca cu bicicleta..am fost si acum 2 zile cu bicicleta la munca insa m a prins ploaia si m am intros acasa cu ratb ul... in fine...romanii sunt dobitoci in trafic nu tin cont de biciclisti motociclisti etc... aveam vre o 16 ani si un grasan cu un megane mi-a taiat fata, m am dezechilibrat si mi a trecut cu roata spate peste roata din fata a bicicletei pt ca i am atins oglinda la semafor si asta tot din cauza lui pt ca era prima masina la stop iar cand m a vazut s a lipit de bordura....un cretin!
Am fost cu bicicleta si la Ploiesti si la Giurgiu dar cu frica mare ca nu mai ajung acasa din cauza soferachilor astora...Un tovaras de al meu a patit o cu usa in gura in parc... a trecut pe langa unu cu un coupe opel care n avea treaba cu viata si ia deschis usa in fata..norocul tovarasului meu a fost ca ala avea geamul deschis si nu avea rama la geamul usii ... a zburat 2 metrii in aer si bicicleta facuta praf..usa lu ala varza... nu mai intram in detalii!!
hitman1234
eu las loc mereu,mi-e scarba de astia care se poarta de parca sunt responsabili numai pt aia 2 m patrati ai lor..si femei si barbati..trebuie sa respectam biciclistii si scuteristii si motociclistii daca nu pentru alt motiv macar pentr faptul ca au abandonat masina sau taxiul si astfel avem cateva masini in minus in trafic..cand vad cate un meltean care sicaneaza vreo fata pe bicicleta imi vine sa-i sparg parbrizul de nervi,pai voi stiti cam de cata inconstienta frumoasa specifica speciei varstei sau de incredere da dovada o femeie sa mearga cu bicla prin jegul asta de oras? in loc sa le incurajam noi le sicanam,tipic miticilor..tipic sa strivim o floare si sa betonam zona

la paris mergeau biciclistele pe mijlocul benzii 3 si masinile cuminti la 20 de metri in spatele lor..si nu mai plangeau ca ajung tarziu la semafor..mai relaxati-va fratilor ca tot acolo ajungeti,tot cam atat de repede, betoniera sau masina sport in bucuresti tot in acelasi timp ajung la destinatie, daca tot stati in trafic ani intregi din viata voastra macar detensiona-ti-va si lasati "florile" sa creasca ca sa avem si noi ce admira cat stam la semafoare smile.gif
cracky
QUOTE(balanel @ 14 Oct 2009, 22:37)
Eu merg lipit de bordura!
De ce?
Uite de ce:
1. Biciclistii, scuteristii, motociclistii & co., care ar trece pe langa mine, printre bordura si masina, PE CE BANDA MERG?
2. Cei enumerati mai sus, DE CE MA DEPASESC PRIN DREAPTA?
3. Daca eu la urmatoarea intersectie fac dreapta, trebuie sa am grija la un astfel de individ, CARE MERGE INAINTE?

Din punctul meu de vedere, as INTERZICE vehiculele cu 2 roti, de pe drumurile publice! Sa le faca drumuri speciale, sa circule ei pe ele!
*



Nu mai merge atat lipit de bordura ca schimbi bieletele mai des (sunt multe canale care nu sunt la nivel cu asfaltul) si e posibil sa zgarii jentile.


1. Merg pe banda I atunci cand MASINILE SUNT STATIONATE IN COLOANA
2. Nu se considera depasirea coloanei daca nu schimbi banda..
3. Nu, pentru ca atunci cand masinile se pun in miscare MOTOCICLISTII intra inapoi in coloana.
Bafta
aleksanders
"in loc sa le incurajam noi le sicanam,tipic miticilor." esti cumva din timisoara? clasa aia de oameni superiori bucurestenilor? intrebam doar
hitman1234
nu,sunt din bucuresti,dar nu pot sa remarc ca suntem,cu mici exceptii, mitici..

"nu-i las frate,de-al dreacu!!!nu vreau io"
"pai si cu te ajuta?ajungi mai repede la celalat semafor?"
"nu frate dar nu vreau io..ce ei ma respecta pe mine??"

unde ajungem cu mentalitatea asta?chiar asa avem toti contracte de semnat de nu sufera amanare si ne grabim mereu? daca esti suficient de important,lumea te va astepta, nu-i cazul sa ne facem viata amara unul altuia cand oricum maine o luam de la capat..parca suntem niste furnicute furioase intr-un borcan..
DrK
QUOTE
daca esti suficient de important,lumea te va astepta


da.. si daca nu esti suficient de important, nu te asteapta. Cand ai intarziat la serviciu spune-i patronului ca ai stat sa dai prioritate la biciclisti sa vedem ce spune radmasa.gif radmasa.gif

Cu deosebit repect,
Mitica Ambreaj
hitman1234
scuze de off dar:
- sunt asa multi ai dreq biciclistii astia de stai juma de ora sa le dai prioritati? ei sunt cauza intersectiilor blocate?
- daca te lipesti de bordura (n-a cerut nimeni prioritate speciala de bicicleta,doar un pic de loc sa se strecoare pe langa masini la semafoare) ajungi mult mai repede la serviciu?
Liviu
balanel (si nu numai), iata cateva spicuiri din legislatia rutiera valabila in acest moment:

QUOTE
Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel
putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescentreflectorizante
de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.

Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite
pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste
speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in
sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.


Art. 160. - (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un
singur rand.
(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii
vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor
participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis
bicicletelor";
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a
medicamentelor cu efecte similare acestora;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un
acostament practicabil, ce poate fi folosit
;

k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia
pietonilor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta
sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte
de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;

r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescentreflectorizante, de la lasarea serii pana in
zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;


Deci. domnu' balanel .. va rog eu ... macar respectati legea .... atat.
adi_ar
Daca tot a facut Liviu spicuirea, hai sa subliniem un aspect:
QUOTE
Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
...
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
...

Legea se refera la circulatia in paralel si insinueaza cumva circulatia in paralel cu alt biciclu dar cu atat mai mult, cel putin spiritul legii, interzice circulatia in paralel cu orice alt vehicol, de-o parte sau de alta!
Adica: ori depasesti regulamentar ori stai in coloana!
DrK
IN acest topic trebuie subliniat ca biciclistii sunt niste victime in traficul din bucuresti...
UXE
nu stiu ce vrea sa obtina initiatorul cu topicul asta , decat discutii in contradictoriu (de fapt stiu ce vrea sa obtina dar nu o sa aiba efect) . Mai utila (si mai costisitoare evident) ar fi fost o campanie la TV sau o manifestare pe strazi...

in rest cred ca vor fi toate la fel ca si inainte de a deschide acest topic smile.gif
Liviu
Ideea este ca soferii trebuie sa CONSTIETIZEZE prezenta biciclistilor in trafic.


In plus de asta am mai gasit urmatorul text:
QUOTE
5.2 Reguli speciale privind depasirile efectuate de catre biciclete
(1) Bicicletele monotrasice pot efectua depasirea respectiv trecerea pe lânga alte vehicule si prin
partea dreapta, în sensul de mers, cu conditia sa se deplaseze precaut, cu o viteza de maxim 10
km/h, sa existe un spatiu de latime suficienta pentru a rula fara pericol de acrosare iar vehiculul în
cauza sa nu fie în miscare sau sa ruleze lent si sa nu îi fie permisa oprirea si nici virajul la dreapta
pe acea portiune;
(2) În conditii similare se admite si trecerea bicicletelor monotrasice printre sau pe lânga una sau,
dupa caz, doua siruri / coloane de vehicule, daca cele din cel putin unul dintre siruri / coloane sunt
oprite, stationate sau parcate.
(3) Posibilitatea de depasire prin partea dreapta în sensul de mers de catre bicicletele monotrasice a
unui vehicul nu se admite daca vehiculul oprit este un mijloc de transport de persoane în comun, oprit în
statie, sau daca este un vehicul apartinând serviciilor de urgenta sau de salubritate sau de
întretinere a drumului având în functiune mijloacele specifice de semnalizare.
gruita2005
Adi_ar, de unde ai ajuns la concluzia ca nu ai voie sa mergi cu bicicleta in paralel cu masinile? scrie undeva ca nu ai voie sa circuli in paralel cu masinile? Eu cred ca se refera doar la conducatorii de biciclete sau mopede sa nu circule in paralel. Oricum masinile nu prea depasesc biciclistii, ele merg paralel cu ei, pentru ca le este greu sa astepte sa treaca masinile din sens opus si te obliga sa intri in toate canalele de pe drum. Numai daca mergi cu bicicleta o sa intelegi acest mers in paralel, bara la bara biggrin.gif
Liviu
Sa nu uit ... textul de mai sus (ultimul citat) este un text extras din acest document.

QUOTE
Prezentul document este elaborat de Radu Mititean / Clubul de Cicloturism NAPOCA (CCN) în
septembrie-noiembrie 2005, agreat de organizatiile membre ale Coalitiei Nationale PRO VELO în
cadrul Conferintei Nationale PRO VELO desfasurata la Cluj-Napoca în decembrie 2005, actualizat
cu multiple completari în decembrie 2007-ianuarie 2008 si însusit de Federatia Biciclistilor din România (FBR)
în aprilie 2008. Prezentul document se bazeaza pe sinteza legislatiei si bunelor practici din peste 20 de state
dezvoltate si a fost redactat dupa consultari cu Federatia Europeana a Biciclistilor si cu organizatiile
nationale ale biciclistilor din mai multe tari europene, precum si pe baza consultarilor si documentelor anterior
adoptate de organizatiile membre ale Coalitiei Nationale PRO VELO în perioada 2002-2004.
rtBK
Mie mi s-a intamplat o faza cu deschisul usii ca sofer... smile.gif

Un biciclist mergea normal, chiar n-aveam nici o treaba cu el, pana ii deschide unu usa in fata biciclistul nici nu sta pe gand si trage de ghidon spre stanga ( spre mine )... eu? ce naiba sa fac... am tras spre stanga si eu ca sa nu il lovesc + frana. Se ingalbenise ala.

Deci neatentia este de ambele parti. Sunt destui biciclisti care trec pe rosu de exemplu sau pe trecerea de pietoni... pur si simplu nu am de unde sa stiu ca urmeaza sa treaca un biciclist nervos pe trecere. L-am claxonat pe unu in semn de atentionare si mi-a facut semn "care-i problema?"...

Liviu
Care e diferenta intre un "claxon de atentionare" si un "claxon normal" ?
Sunt curios ... nu de alta dar imi iau atatea "claxoane de atentionare" de nu mai stiu ce sa fac .... ma atentioneaza ca o sa ma omoare ... ca o sa treaca pe langa mine ... ca o sa faca dreapta .. ca a scapat mana in claxon ... ca a vazut o fetita pe trotuar si vrea sa se dea macho .... nu inteleg, care e diferenta ?

De fapt, intrebarea e : care e utilitatea "claxonului de atentionare" ?
adip
Liviu, cred ca depinde de intentia bizonului de la volan, care rezulta apoi in presiunea exercitata asupra claxonului cu o intensitate si o durata diferita, coroborata cu distanta fata de biciclist. Intensitatea cu care e apasat claxonul nu e simtita de viciclist, dar durata apasarii da, ca si distanta intre autoturism si bicicleta. Ceva de genul:
- claxon de avertizare: "titit, bah vezi ca vin!"
- claxon normal: "tiiiiiiiiiitiiiiittitititititttiiiiiiiiii baaaaaaaa, vezi ca viiin!"
miki
Io mi-am luat casca... dupa cca 10 ani de "biciclit" prin bucuresti!
Am simtit brusc nevoia... tongue.gif
IRONICK
Ok, masina de pe banda unu lasa pietonul sa treaca chiar daca face dreapta. Dar ce ne facem cu aia de pe banda 2 care fac si ei la fel? Biciclistul este mascat de masina si zdrang ...
hitman1234
QUOTE(IRONICK @ 15 Oct 2009, 16:00)
Ok, masina de pe banda unu lasa pietonul sa treaca chiar daca face dreapta. Dar ce ne facem cu aia de pe banda 2 care fac si ei la fel? Biciclistul este mascat de masina si zdrang ...
*



biciclistul nu poate traversa legal decat pe langa bicicleta..si de obicei traverseaza pe verde,cu ceilalti pietoni..
UXE
cred ca se referea la biciclistul care merge langa bordura dar o ia drept si se intersecteaza cu masina de pe banda 2 care face dreapta. Trecerea de pietoni e mai la dreapta nu pe traiectoria biciclistului smile.gif
rtBK
bun legal... si cum se intampla deobicei??
M i h a i
QUOTE(hitman1234 @ 15 Oct 2009, 16:05)
biciclistul nu poate traversa legal decat pe langa bicicleta..si de obicei traverseaza pe verde,cu ceilalti pietoni..
*



decat legal pe langa = pe bicicleta si cu viteza... daca se da jos din sa raceste la ooooo..si il bate nevasta acasa
de obicei traverseaza pe verde = categorie de biciclisti pe cale de disparitie...
Axe
La trecerea pe zebra biciclistul trebuie sa coboare, altfel nu este pieton ci vehicul !
Cu topicul asta am vrut sa constientizez o mica parte dintre dvs. cu existenta vehiculelor pe doua roti !
Omeneste vorbind de ce un om intr-o masina, are mai multe drepturi decat un om pe bicicleta ?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.