Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O intrebare legata de electromotor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
costicutz
salut. am citit o mare parte din topicuri legate de problema cu electromotorul. Aceeasi problema o am si eu, adica porneste la sfert de cheie, dar in ultima vreme dupa ce merg o distanta de drum ...sa zicem 10 km o opresc si cand sa dau cheie nimic. Adica nu se aude nimic decat cum bazaie pompa de benzina. Am incercat sa ajung pana la electromotor dar e foarte greu de ajuns ( r19, chamade, 1721 cm3, monopunct). Intrebarea mea ar fi urmatoarea: cum e mai usor de ajuns la electromotor? prin fatza( adica dat jos filtrul de aer, si ce mai trebuie...injectie sau eu stiu ...am vreo doua poze care le-am luat de pe forum ...) sau pe dedesubt ? Am masurat si bateria cu aparatul si cu motorul oprit am 12,5 V si cu motorul pornit 14~14,5 V. Mentionez ca si atunci cand nu vrea sa porneasca tot 14,5 V am pe baterie. Deci pur si simplu nu face nimic cand dau la demaror nu se aude nici un click ...nimic. Si inca un lucru ....de fiecare data cand e motorul rece porneste la sfert de cheie. dati-va cu parerea. ms
zeu_4u_sweety
da.... pozibil sa ai clasica problema a firului alb de la electromotor sau sa nu ai bornele bine fixate pe baterie... verifica inninte bornele si dupa aia baga te sub masina si schimb firicelul ala alb care atarna in vant pe langa galerie !
Fllorin
Eu cand am schimbat electromotorul (la service) am vazut ca mai usor e pe dedesubt. La mine erau duse periile si carbunii erau varza, pornea ce mai pornea, dar la un moment dat doar impinsa.
mihai1677
Carbuni electromotor, sau firul alb, de dat jos:
1 scoti borne baterie,
2 scoti filtru de aer
3 te asezi cu capul pe injector
4 cu mana stanga ai nevoie de o cheie tubulara lunga sa ajungi la suruburi
5 cu mana dreapta desfaci pe dreapta
6 cam iei motorul in brate la propriu dar se poate
7 firele de la electro le desfaci ultimile.
Bafta la mesterit.
vepman_ro
Si pe unde il scoate ?
Eu l-am invartit in toate directiile si nua iesit decat pe jos cu planetara scoasa .

renault19tse
eu l-am dat jos de vreo 5 ori de cand am R19.
nu am scos nicio planetara, nimic.
pur si simplu il rasucesti si are o pozitie in care intra.
succes
silvers
100% este firul alb . Trebuie curatat sau schimbat papucul, atat de la fir , cat si de la bobina electromotorului. Incearca sa faci asta inainte de a demonta electromotorul
zeu_4u_sweety
da..am inteles ca e mai greu de scos decat la baba dacie biggrin.gif
si la mine vad ca face figuri. azi dimineata d abia a invartit!!! imi statuse inima...oricum stiu ca am cam chinuit bateria cu muzica da nici in halu asta ca ieri am mers 30 de km fara faruri fara muzica si tebuia sa se incarce sau cel putin sa nu imi faca figura asta!
sonkyR19
Azi fiind o zi ploioasa am observat ca la denivelari si la franare ,palpaia usor becul de la baterie.Oare firul alb sa atinga pe undeva ,fiind si mediul foarte umed ,plin de apa pe strazi? unsure.gif
zeu_4u_sweety
verifica bornele de la baterie asa facea si la mine daca uitam degetul mai mult pe butonul de la geam cand ajungea la capat, de cand am schimbat bornele e bine !
costicutz
am umblat eu de saptamana trecuta pe acolo. adica am bagat mana exact cum a spus mihai si am tras putin de fire, am mai indesat putin mufa in electromotor si vad ca nu imi mai face probleme. Sunt multumit ca nu a trebuit sa il dau jos ca e un chin mare mare mare de tot deoarece exista si o instalatie GPL pe masina asta care ocupa mult spatiu. Va multumesc enorm. daca mai apare ceva sper sa nu va suparati daca mai intreb.
zeu_4u_sweety
salut,

am dat si eu electromotorul jos de pe a mea ca nu mai isi facea treaba cum trebuie. Cum l-oi fi dat eu jos de acolo ca a iesit si bucsa aia de ghidaj care ar fi trebuit sa ramana pe cutie. Dilema acum este: unde trebuie sa vina ... in gaura pe unde trece surubul (rosu) sau in cealalta gaura (albastru) ? Am mai discutat cu cineva care se ocupa cu asa ceva si mi a zis ca acea bucsa se monteaza dupa caz, pt motorul 1.4 si pt 1.7...acum eu nu am gasit nici o documentatie in acest caz si bucsa asta nu a lasat urma de unde a iesit si nu imi dau seama!
vepman_ro
Incearca s afaci o poza si apoi s ate uiti la ea si vezi ce se intampla pe cutie ..sigur nu ai doua gauri acolo ( albastru-rosu) . Doar una este functionala si implicit tot acolo intra si bucsa .
la modelul meu 1721 , monoinjectie bucsa si surubul erau pe rosu . Gaura din exterior.
Posibil la o motorizare mai mica sau alt model de cutie sa fie prindere pe cela lbastru.
zeu_4u_sweety
am vazut la dezmembrari mai multe cutii de viteza si toate aveau 2 gauri... insa de cele mai multe ori bucsa aia era pe gaura prin care trecea surubul (rosu)
zeu_4u_sweety
am rezolvat cu masina,
de fapt bucsa venea in gaura albastra si surubul de asemenea trecea prin acea bucsa...eu cand am dat jos electromotorul bucsa cat si surubul treceau prin gaura rosie, deci montat gresit.... in fine ce e bine ca merge perfect masinuta acum biggrin.gif urmeaza si o baterie de 80-100 A in zilele ce urmeaza, sa vedem ce intra mai bine in locasul ala! App de treaba asta, se merita sa leg 2 baterii? ca eu am si muzica pe masina? sau omor alternatorul?
R19/16v
Daca tu ai alternator de 60A, ce faci cu o baterie de 100?
mr_bombastic_dma_r19
la mine, la motor 1721 cmc monopunct ce baterie trebuie?
75? merge?
BiGBearRO
Vezi aici:
http://www.varta-automotive.ro/index.php?i...&lang=ro&range=
zeu_4u_sweety
eu zic ca nici 60 nu are pt ca nici servo electric si nici ac nu are, deci in principiu nu ar trebui sa fie mai mare decat ala de dacie, oricum care e problema ca am alternatorul mai mic decat bateria? redresorul nu are mai mult de 15-20 de amperi si tot incarca bateria!
vepman_ro
Alternatorul tau este de 60A ( la turatie mare si este o valoare scriptica ) .
In cazul in care ai masura amperajul la valoarea de 2000-3000rot/min ai constata ca se ridica la o valoare de 10-15 A/h .

A.Consumatori activi in timpul condusului : Faruri ( 8,3A ) , Aeroterma 4,5 A , geamuri electrice , bricheta , sau alte minuni .....

B.Pentru a face fata si a incarca bateria daca faci diferenta iti raman 2-5A / h .disponibili ..adica daca mergi 3-4 ore ai un castig de maxim 15 A reincarcare.

C.Ai o baterie care la pornire pierde foarte mult din amperaj ( o pornire clasica -30% din valoarea bateriei aprox 20A ) .

Daca faci diferenta ( A_B_C) constati ca ai o pierdere de 5 A/h.

O baterie auto ( plumb) poate fi descarcata in plaja 25-30% pentru a avea viata lunga , dupa care necesita o reincarcare 100% .


hd90ady
cine ma ajuta si pe mine?cred ca tot de electromotor e legata si problema mea,mai exact,cand e rece motorul abia porneste,daca ii da mult la automat iasa fum din electromotor,cred ca nu invarte,dar cand e cald porneste la sfert,bujiile sunt bune,bateria la fel,ce poate sa fie?

6 Mar 2010, 16:09:
dimineata nici vorba,doar impinsa.Motorul dupa ce porneste,chiar si dimineata,merge rotund,nu tremura,nu nimic iar dupa ce il incalzesc si il opresc o ia la sfert,dar daca il las 2 ore oprit,nu o mai ia...dau de 3 ori la automat si iasa fum din electromotor....
CalinB53
Aseara am fost si eu victima "firului alb " ca am fost nevoit sa imping masina prin oras ca nu a pornit, acum dimineata am reusit cu putin chin sa ajung la fir si sa il curat:D a pornit din prima biggrin.gif
demonbogdan
problema cu pornirea o am si eu.
uneori porneste la prima cheie.
alteori nu porneste nici dupa 10... 15 chei.
pur si simplu nu se intampla nimic.
sa vad ce imi zic maine in service.. .. tampesc... mai ales sa te grabesti si sa te trezesti ca nu porneste.

<span class='edit'>11 Mar 2010, 00:42:</span>
QUOTE(mr_bombastic_dma_r19 @ 17 Dec 2009, 13:25)
la mine, la motor 1721 cmc monopunct ce baterie trebuie?
75? merge?
*


am luat ieri un bosch silver de 72 ah ... 395 lei !
pana acum aveam tot bosch silver de 70(tin sa mentionez ca a tinut 10 ani). sper sa te ajute la alegerea bateriei.
renault19tse
ai grija, vei strica contactul de pornire curand.
este electromotorul. scoate-l de acolo, du-l la electrician sa-l refaca si apoi nu mai ai pb.
demonbogdan
QUOTE(renault19tse @ 12 Mar 2010, 12:13)
ai grija, vei strica contactul de pornire curand.
este electromotorul. scoate-l de acolo, du-l la electrician sa-l refaca si apoi nu mai ai pb.
*


dap... maine cred ca o scot din service. se pare ca trebuie sa ii inlocuiesc carbunii de la electromotor.
tubu
vedeti si voi ca electromotoarele astea sunt de 2 feluri..... cu sau fara reductor...la mine cand invartea greu a fost din reductor
cosmin90
aceas problema am avuto si eu cu electomotorul,eu am schimbat periile si rotorul si acum merge f bn,si la electromotor ajungi numai pe de desubt e mult mai unsor decat sa scoti filtru de aer si alte porcarii..
vepman_ro
pe dedesubt ,darplanetara desfacuta sau flansa catalizator desfacuta.nu cosmin?
Nicolae.lucian
QUOTE(silvers @ 13 Oct 2009, 00:36)
100% este firul alb . Trebuie curatat sau schimbat papucul, atat de la fir , cat si de la bobina electromotorului. Incearca sa faci asta inainte de a demonta electromotorul
*


Mersi mult!
Stie cineva daca se potriveste electomotorul de pe megane 1, 1.6 16v, 107cp?
Masina in cauza este un r19, 1.8, 16v, f7p, 133cp
R19/16v
Nu, parca nu. Cred ca cel de la 1.4 si cel de la 2.0, dar e relativ ieftin de nou, cateva sute de lei.
Tu vrei varianta cu reductor, nu cea fara!
Nicolae.lucian
L-am dat jos pana la urma, modelul este Valeo D9E. 9 dinti. 3 gauri de fixare. am gasit mai multe modele.. ma poate ajuta cineva cu un sfat?
R19/16v
Nu-i cel original.
Cauta unul cu reductor. Cred D6RA era modelul, nu-mi mai amintesc exact.

Nicolae.lucian
QUOTE(R19/16v @ 28 Apr 2021, 20:51)
Nu-i cel original.
Cauta unul cu reductor. Cred D6RA era modelul, nu-mi mai amintesc exact.
*


blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif ..ok.. wacko.gif . iti multumesc foarte mult pentru raspuns si rapiditate.
Am atasat si 3 fotografii cu "inculpatul". Mentionez ca masina pornea foarte greu atat la rece cat si la cald (de foarte putine ori "la prima"), in momentul cumpararii, fiind stata de aproximativ 2 ani si am dat vina pe orice altceva (benzina veche, filtru combustibil infundat, compresie, bujii, etc.)
R19/16v
Da, e de F7PD700
Tu ai ceva mai nout, catalizat.
No problem, ia unul cu reductor, necesarul de curent este la jumatate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.