Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Guvernul insistă să le confiște mașina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4
Cocojambo
In mare suna bine, dar sunt si multe aberatii...
Nu inteleg de ce vor sa scoata martorii in cazul contraventiilor si de ce sa nu se mai recolteze probe biologice?




România va avea o Strategie Națională pentru Siguranța Rutieră, care a fost amendată de CSM și de Poliția Rutieră

Poliția Rutieră se opune, CSM a formulat observații, Ministerul Transporturilor nu retrage însă proiectul care prevede înființarea ANCA - agenția care poate confisca mașini și intra în conturile rău-platnicilor.



Proiectul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea Strategiei Naționale pentru Siguranța Rutieră intră în linie dreaptă. Ministerul Transporturilor nu pare impresionat de instituțiile care contestă actul normativ. Printre cele mai stranii prevederi se numără eliminarea instituției martorului din procedura contravențională, testarea alcoolemiei indiferent de motivul pentru care șoferul e oprit de poliție, confiscarea autoturismului în cazul depășirii cu 50km/h a vitezei maxime legale. Prin aceeași hotărâre, se va naște ANCA - Agenția Națională de Colectare a Amenzilor, care va avea dreptul să îți intre direct în cont pentru a reține amenda, să revoce permisul de conducere sau, prin hotărâre judecătorească, să aresteze rău-platnicul la un "centru de arest".

Ce prevede actul normativ

Un șofer implicat într-un accident rutier nu își va putea dovedi nevinovăția prin declarațiile martorilor oculari. De asemenea, un șofer care nu a achitat o amendă rutieră se poate trezi, în cel mai bun caz, cu contul micșorat ca urmare a faptului că amenda i-a fost reținută direct din contul bancar. În varianta rea, șoferul s-ar putea trezi cu mașina confiscată sau chiar cu puțin arest. De asemenea, toți șoferii opriți în trafic la controalele poliției rutiere ar putea fi testați pentru stabilirea alcoolemiei. Toate acestea nu sunt ipostaze din filme horror ci ar putea deveni reale în România dacă Executivul va adopta o Hotărâre de Guvern privind aprobarea Strategiei Naționale pentru Siguranța Rutieră 2009 - 2013. Proiectul acesteia este publicat deja pe pagina de web a Ministerului Transporturilor iar o serie de instituții și ministere au fost solicitate să se pronunțe asupra textului prin acordarea sau nu a avizului prevăzut de lege.

CSM a găsit erori

Consiliul Superior al Magistraturii(CSM) a formulat o serie de observații la Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Strategiei pentru Siguranță Rutieră 2009 - 2013. Astfel, CSM susține că "nu se poate elimina instituția martorului din procedura contravențională și nici obligativitatea efectuării analizei de sânge pentru stabilirea alcoolemiei". De asemenea, avizul favorabil al CSM mai este condiționat și de remedierea altor aspecte.

"Strategia" abordează și îmbunătățirea legislației rutiere, enumerând câteva modificări care pot fi avute în vedere. Cele mai aberante dintre aceste modificări sunt: l eliminarea instituției martorului din procedura contravențională, ceea ce înseamnă că un șofer implicat într-un accident rutier nu își va putea dovedi nevinovăția prin declarațiile martorilor oculari l mutarea responsabilității săvârșirii contravenției de la șoferul care a condus vehiculul la proprietarul vehiculului, ceea ce înseamnă că, dacă nu este identificat șoferul implicat într-un accident rutier, atunci amenda va fi plătită de proprietarului autoturismului chiar dacă acesta nu se afla la volan l testarea alcoolemiei de către agenții de poliție de fiecare dată când aceștia opresc autovehiculele, ceea ce ar însemna că, indiferent de motivul pentru care ești oprit de poliție, automat trebuie să sufli în alcoolmetru l eliminarea obligativității analizei de sânge, ceea ce înseamnă că stabilirea gradului de alcoolemie se va face doar prin metoda contestată a alcoolmetrului.

De asemenea, va exista o Agenție Națională de Colectare a Amenzilor(ANCA), care se va ocupa de procesarea, administrarea și colectarea de amenzi. În Strategie se arată că "în cazul amenzilor neplătite până la data scadenței, ANCA investighează cazul și determină ca plata amenzii să fie făcută prin emiterea unui ordin de plată direct din contul bancar al plătitorului. În cazul în care această procedură eșuează, ANCA recurge la un executor judecătoresc. Dacă și acesta eșuează în procedura de colectare, ANCA dispune în continuare de un număr de alte metode de constrângere, cum ar fi în cazul amenzilor de trafic revocarea permisului auto, confiscarea autoturismului sau chiar (printr-un ordin judecătoresc) arestarea plătitorului la un centru de arest pe o perioadă determinată de tribunal pe lângă obligația de a-și achita amenda".

Berceanu spune că strategia nu-i aparține, dar merge cu ea mai departe

Întrebat de Gândul cum comentează proiectul în contextul obiecțiilor CSM, ministrul transporturilor a răspuns: "Proiectul va sta în dezbatere publică atât cât prevede legea, adică 30 de zile de la data postării lui pe site. Problema siguranței rutiere are o parte de rezolvare în bani, care merge până la 90%, și altă parte în cheltuirea cu folos a acelor bani", a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Numai că proiectul e în dezbatere pe site de câteva luni. Direcția Informare Publică și Comunicare din cadrul Ministerului Transporturilor susține că ministerul a promovat strategia dar că aceasta nu-i aparține: "Propunerea privind proiectul Strategiei Naționale de Siguranță Rutieră aparține Consiliului Interministerial pentru Siguranța Rutieră. Propunerea a fost promovată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii doar pentru că M.T.I. asigură secretariatul Consiliului Interministerial pentru Siguranța Rutieră. Textul propunerii de Strategie de Siguranță Rutieră sintetizează discuțiile și propunerile din Delegația Permanentă a Consiliului Interministerial pentru Siguranța Rutieră". Oficialii ministerului nu au comentat obiecțiile CSM și nici nu au dat de înțeles că vor modifica sau retrage proiectul.


Poliția Rutieră nu este de acord

"Poliția Rutieră a fost consultată în acest domeniu dar consultarea a fost în sensul în care ne-au trimis documentul gata făcut. Nu este normal. Poliția Rutieră răspunde de siguranța rutieră și am decis să nu avizăm acest proiect. El trebuie revizuit și discutat la nivel de experți. Documentul conține foarte multe erori. Cele două exemple scoase în evidență de CSM sunt doar câteva. Nici noi nu suntem de acord cu eliminarea martorului din procedura contravențională și nici cu eliminarea obligativității efectuării analizei de sânge pentru stabilirea alcoolemiei", a declarat pentru Gândul comisarul-șef Lucian Diniță, șeful Poliției Rutiere. Exemplele oferite de cei de la Poliția Rutieră nu se opresc aici. "Ei propun acum să se dea examen din nou pentru redobândirea dreptului de a conduce pentru mai multe categorii de abateri rutiere. O altă propunere este ca, la depășirea vitezei cu peste 50 km la oră, să fie confiscată mașina contravenientului".



Sursa: aici


L.e. am modificat titlul... suna prea bine siguranta rutiera si toate alea... vor legea asta doar pt bani si abuzuri!
adi_ar
Ideea de a face ceva pentru imbunatatirea sigurantei rutiere este benefica dar:
- O parte din propuneri nu pot fi aplicate deoarece contravin altor norme de drept. Confiscarea autoturismului, fiind vorba de proprietate, nu se poate face asa ... la cheremul unui agent. Probabil ca se va inlocui cu retinerea placutelor de inmatriculare = imobilizare;
- Un cusur general este ca prea este orientat spre adunarea de noi sume la buget si nu spre siguranta, asa cum se pretinde. Spre exemplu, nu se vorbeste nimic despre inasprirea sanctiunilor pentru circulatia fara asigurare, cu autoturisme avand numere false/fara de inmatriculare, etc.
- Infintarea unei agentii de recuperare mi se pare o idiotenie paguboasa! Probabil se gandesc la confiscarea/ridicarea de autoturisme.
Ar fi suficienta o clauza de retinere permis pe o perioada sau anulare permis la recidiva pentru o suma de contraventii sau pentru neplata amenzilor si nu ar fi nevoie de agentii speciale.
Ar mai fi si altele de spus.
Como
QUOTE
In temeiul art.6, alin.(1) din Legea nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii aduce la cunostinta publicului textul proiectului de Hotarare privind aprobarea Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră 2009-2013
Proiectul de act normativ a fost publicat pe data de 11.06.2009
Observatiile si propunerile privind proiectul de act normativ pot fi transmise pe adresa  Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti - Directia Informare Publica si Comunicare – Serviciul Transparenta si Informatizare, dtran1@mt.ro, telefon/fax: 021 - 319.62.20
Termenul limita pana la care se pot face propuneri este cea de a 10-a zi de la data introducerii pe site a textului proiectului de act normativ.

Sursa

Textul complet al proiectului aici (pdf).
M i h a i
QUOTE(adi_ar @ 7 Oct 2009, 09:04)
- Un cusur general este ca prea este orientat spre adunarea de noi sume la buget si nu spre siguranta, asa cum se pretinde.
*


Asta este si ideea...sa iasa banu cat mai repede(fara a investi nimic)...siguranta rutiera este abureala grava...Emigram? tongue.gif
Garett
Astia sunt tampiti! Cum sa-ti confiste masina, cand propietatea se presupune ca-i garantata prin cartulia aia ignorata de toti, numita Constitutie???
Fan3
pai cand ti-o ridica ...masina fiind parcata neregulamentar, nu e tot aia ?
Garett
QUOTE(Fan3 @ 7 Oct 2009, 11:32)
pai cand ti-o ridica ...masina fiind parcata neregulamentar, nu e tot aia ?
*


Nope, ca ti-o poti recupera. Confiscare in DEX-ul meu inseamna ca ti-o ia de tot.
Eu n-am depasit cu 50km/h viteza decat in NFS, dar masura in sine mi se pare o magarie fara seaman!
Fratzica
mie nu mi se pare asa magarie. Teoretic e o lege foarte buna. Motociclistii o sa planga cel mai rau. Mergi cu peste suta in oras, ti-o iei. Problema e daca te ia cu radarul in localitate in timp ce tu franezi de pe DN smile.gif
ionutctn
Masina nu ti-o poate confisca ca e proprietate privata. Treaba cu retinutul amenzilor din cont: daca va fi asa iar vor fi belele ca unii se vor duce clasic la CEC sa isi plateasca amenda si in aceeasi zi Politia i-a si retras banii din cont. Rezulta plata dubla de aici. Pe urma te pune tot pe tine pe drumuri. Prezinta-te cu chitanta aia de la CEC cine stie pe unde sa vada ei ca ai platit si pe urma iti vireaza banii inapoi in cont si tot asa.
sorin1983
Daca se confisca macar sa imi dea un contract in care scrie clar ca masina va primi insemne de politie, girofaruri etc si ca va functiona x timp ca masina de politie, in caz contrar voi fi despagubit. Nu sa le confiste si sa le vanda intre ei smile.gif
psychoo
in clipa respectiva eu imi voi inchide toate conturile care le am.
trebuie sa mentionez ce bine sunt astia pusi la punct cu bazele de date? ca exemplificare, fratele meu a fost informat la taxe si impozite (cand sa plateasca impozitul la masina) ca are o amenda de circulatie de cand nici nu avea permis (culmea, anul trecut nu avea, sau au uitat ele sa`l avertizeze).
eu platisem o amenda pentru centura de siguranta inainte cu an sau chiar mai mult, ajuns la aceleasi taxe si impozite, cucoanele mi`au atras atentia ca nu am platit. a urmat un dialog in contradictoriu, dupa care am plecat dupa chitanta. intors cu chitanta doamna de la ghiseu si`a schimbat repede tonul, replica ei fiind "aa...se pare ca este o greseala, nu este nici o problema se remediaza imediat" huh.gif
nu le mai ajunge cat ciupesc din diverse taxe si impozite, acum vor si "liber" la conturi. mama lor de hoti!
Cocojambo
mai bine ar anula permisul si gata. sau sa iti ridice placutele pt o perioada+suspendare permis... de la 90 de zile in sus.

Voi va cramponati de "confiscare", dar de faptul ca vor sa scoata martorii de la contraventii cum vi se pare? voi va dati seama la ce abuzuri putem fi supusi?!
argon
QUOTE(Garett @ 7 Oct 2009, 11:20)
Astia sunt tampiti! Cum sa-ti confiste masina, cand propietatea se presupune ca-i garantata prin cartulia aia ignorata de toti, numita Constitutie???
*




inseamna ca aia in tarile civilizate care practica asta sunt niste comunisti, si numai romanii sunt cei mai constitutionali si democrati happy.gif n'o confisca nimeni de tot stati linistiti, se recupereaza dupa ce plateste. In multe tari ti-o salta si daca n'ai asigurare valabila, foarte normal si asta.
adi_ar
@cocojambo:
Stai linistit! Proba cu martori este cea mai "tare" si nu poate fi ignorata!
Este o prostie acea propunere.
daniel4ro
alo, stati calmi
pica Guvernul si aberatia asta va ramane in stadiu de proiect si atat
ceilalti care vor veni poate vor fi cu capul mai pe umeri decat astia
adip
QUOTE(ionutctn @ 7 Oct 2009, 21:01)
Masina nu ti-o poate confisca ca e proprietate privata
Daca iti folosesti proprietatea asa incat pui in pericol siguranta celorlalti ti-o poate confisca.
Astea cu proprietatea aparata de Constitutie is basini, prin alte parti iti confisca masina pentru ofense de genul celor discutate aici.

7 Oct 2009, 22:34:
QUOTE(Cocojambo @ 7 Oct 2009, 21:14)
[...] de faptul ca vor sa scoata martorii de la contraventii cum vi se pare? voi va dati seama la ce abuzuri putem fi supusi?!
De curiozitate, vreau sa stiu si eu, cum e prin alte tari pe care ne place sa le consideram civilizate? Politia trebuie sa aiba martor cand te opreste pentru depasire pe linie continua sau cand ti se ridica masina fiindca ai blocat un clearway?
Hai ma, lasati-o in colo de fudulie.
emil_t
De ce sa-ti confiste masina daca mergi cu peste 50km/h ? Nu faci rau nimanui, si daca zice cineva ca viteza ucide etc. eu zic o tura pe drumurile nationale si vedeti cu ce viteze merg defapt masinile, majoritatea sunt peste limita legala, si totusi nu moare toata lumea pe strada. Orice dobitoc(oaca) cu lipsa de lob frontal is ia carnet, aia e problema, test psihologic real, nu ai platit esti promovat, la fel si la practica ... parchezi mergi 500m ai carnet ... Rezolva problema cu testarea canditatilor si aproximativ 25% din probleme sunt rezolvate, restul de probleme sunt de restul conducatorilor ce detin carnet luat pe bani sau pe teste sub forma de formalitate.
Cocojambo
QUOTE(adip @ 7 Oct 2009, 13:31)
De curiozitate, vreau sa stiu si eu, cum e prin alte tari pe care ne place sa le consideram civilizate? Politia trebuie sa aiba martor cand te opreste pentru depasire pe linie continua sau cand ti se ridica masina fiindca ai blocat un clearway?
Hai ma, lasati-o in colo de fudulie.


Inseamna ca am inteles eu gresit.....
Mi se pare normal ca politistul sa nu aiba nevoie de martori care sa confirme contraventia. Pana la urma asta este slujba lui, sa constate.

Eu intelesesem ca nu vor sa mai admita martorii nostrii in cazul unei contestatii sau in procesul verbal... ma rog blush.gif
Geox16v
Cred totusi ca ar terbui sa ia permise pe o perioada mai mare de timp ptr diverse incalcari ale legii cum ar fi: depasirea vitezei ,sau circulatul fara asigurare rca valabila, sau alccolemia peste x la suta etc Daca te paste o suspendare de permis pe un an parca nu te mai sui la volan dupa un paharel.
Niciodata nu se vor confisca masinile ptr ca tot parlamentarii cu X5 si Q7 lor depasesc vitezele nu un logan de 1,4
Fratzica
as vrea sa se ia permisul pentru un an pentru depasirea coloanei la semafor si camere de luat vederi in fiecare intersectie. Sa vezi atunci disciplina in trafic biggrin.gif
DannyY
Bine-bine...toate bune si frumoase, eu sunt de acord cu toate propunerile, dar sa fie aplicate de politai nemti sau japonezi.
LE. Poate atunci codul rutier existent ar ramane in vigoare in forma actuala....
Laurentziu83
QUOTE(Fratzica @ 7 Oct 2009, 12:56)
mie nu mi se pare asa magarie. Teoretic e o lege foarte buna. Motociclistii o sa planga cel mai rau. Mergi cu peste suta in oras, ti-o iei. Problema e daca te ia cu radarul in localitate in timp ce tu franezi de pe DN smile.gif
*


Cred ca li se rupe motociclistilor de radare. De parca ar aparea numarul motocicletei pe poza radar sau ar veni politia din urma dupa vreo Hayabusa cu Loganul lor 1.4. radmasa.gif
Fratzica
probabil te referi la asta

or avea loganurile alea doar 75 cp, dar tine cont ca sunt multe si cu statii.
Amedeus
QUOTE(adip @ 7 Oct 2009, 14:31)
Daca iti folosesti proprietatea asa incat pui in pericol siguranta celorlalti ti-o poate confisca.
Astea cu proprietatea aparata de Constitutie is basini, prin alte parti iti confisca masina pentru ofense de genul celor discutate aici.


Da, dar in legislatia tarilor respective probabil ca aceste abateri sunt considerate infractiuni nu contraventii. Pentru o contraventie nu se poate confisca vehiculul. La urma urmei si un trecut pe rosu e un fapt care pune in pericol siguranta altora, dar nu am auzit sa-ti confiste cineva masina pentru asa ceva. dry.gif
441529
Bai frate, toti ati spus niste chestii mai ale dracu ca ale astora cu strategia lor. Sa se confiste, suspendari de 1 an si alte balarii. Parca nu ati fi soferi si voi. Cum era chestia aia? Sa dea primul cu piatra ala care nu a...
Nici unul nu ziceti ca ati vrea ca strategia lu' peste sa se refere la drumuri, autostrazi, semnalizari etc, toate ce tin de infrastructura rutiera.
Dezvoltarea unei tari vine din rapiditatea miscarii. Asa cum esenta economiei este de fapt viteza de rotatie a banilor si tot ce decurge de aici.

O sa vedem limitari peste limitari pana o sa ne vina acru. Voi nu ati observat, de exemplu, ca de cand e povestea cu ridicarea masinilor parcate ilegal, cica, s-au inmultit extraordinar semnele de oprirea interzisa? Cine profita de asta? Luati de exemplu sectorul 2 unde tovarasul Ontanu mai are putin si termina toate strazile.

Dar, hai sa aplaudam ca avem niste guvernanti care s-au gandit sa mai limiteze ceva. Poate ne limiteaza si pe noi de tot.
Garett
QUOTE(argon @ 7 Oct 2009, 12:24)
inseamna ca aia in tarile civilizate care practica asta sunt niste comunisti, si numai romanii sunt cei mai constitutionali si democrati happy.gif  n'o confisca nimeni de tot stati linistiti, se recupereaza dupa ce plateste. In multe tari ti-o salta si daca n'ai asigurare valabila, foarte normal si asta.
*


Mai in principiu as fi de acord daca am fi intr-o tara normala, cu sosele normale si cu politisti normali. Adica daca mergi cu 250 pe drum national, ok, sa se confiste. Stii cum s-ar aplica la noi o chestie din asta? Garcea ar sta in tufis la panda, ca au antrenament, sa vada cum nu respcti tu un semn de 10km/h pus acolo cu 5 ani in urma cand niste idioti au facut lucrari si au uitat sa le scoata si te-ar opri: "Alo, domnu' ati mers cu 60km/h, ati depasit cu 50 km/h viteza legala, va confisc masina sau negociem?". Cate locuri din-astea cu semne puse aiurea n-ati vazut in Ro?? Ca idee sunt impotriva oricarei posibilitati de abuz pentru ca in Romania se transforma sigur in abuz!
tribunul
Pe aici numai viteji, dar cand iesiti din tara sunteti mielusei, mergeti regulamentar, parcati regulamentar...respectati regulile fara sa comentati.
Care ati fost in Grecia si ati fost prinsi de radar, cum ati procedat? am impresia ca ati platit amenda in urmatoarele minute, chiar daca erati la ceva distanta de primul oras...

Cum s-a mai zis, in tarile cu apa calda, legea se aplica, nu se discuta, nu ai bani de amenda ... iti iei la revedere de la masina.
diaconuliviu
QUOTE(Garett @ 7 Oct 2009, 11:20)
Astia sunt tampiti! Cum sa-ti confiste masina, cand propietatea se presupune ca-i garantata prin cartulia aia ignorata de toti, numita Constitutie???


Stai linistit. Se invoca exceptie de neconstitutionalitate si se cistiga.
Exista cindva si in actualul cod un articol in care se spune ca se confisca: ANTIRADAR, girofar, sirena si caruta care circula pe drumuri nationale, etc.
S-a depus actiune pentru exceptia de neconstitutionalitate de catre...Luis Lazarus
Antiradar, sirena, girofar e ILEGAL sa detii, ca atare se confisca in continuare.
Caruta ai dreptul a detine, ca atare acel alineat s-a scos.

Se va invoca acelasi articol si gata.

QUOTE(Cocojambo @ 7 Oct 2009, 12:14)
mai bine ar anula permisul si gata. sau sa iti ridice placutele pt o perioada+suspendare permis... de la 90 de zile in sus.

Perfect, ceva de genul: baut la volan in limita contraventiei? un an suspendare. Baut pleasna? anulare permis. Drogat? Anulare si internare fortata.
Vitezoman in exces? condamnare la NUMAI NFS, permis nu.

Adica ceva adaptat conditiilor de facto; trebuie sa recunoastem ca strazile pe care le avem nu permit viteze de nfs. Ca atare la depasiri de viteza excesive (pentru tipul de drum si starea lui) corectii drastice.



QUOTE(argon @ 7 Oct 2009, 12:24)
inseamna ca aia in tarile civilizate care practica asta sunt niste comunisti, si numai romanii sunt cei mai constitutionali si democrati happy.gif  n'o confisca nimeni de tot stati linistiti, se recupereaza dupa ce plateste. In multe tari ti-o salta si daca n'ai asigurare valabila, foarte normal si asta.


1. Confiscare presupune pierderea dreptului de proprietate asupra ei, nu ridicarea cu platforma.
2. In alte tari nu au in constitutie ce am votat noi la un oarescare referendum. Aia cu proprietatea, iti amintesti?
3. Alte tari sint alte tari, nu RO.
QUOTE(adip @ 7 Oct 2009, 13:31)
Daca iti folosesti proprietatea asa incat pui in pericol siguranta celorlalti ti-o poate confisca.
[...]

Adi, vezi ce scriam mai sus, la exceptia de neconstitutionalitate. Poate ar trebui sa copiem o constitutie adevarata si o legislatie adevarata de la una din tarile pe care le admiram. Cu tot cu dex-ul acelei tari.
Adica legislatie explicata asa incit un avocatel/procuror sa nu poata interpreta un articol functie de pozitia pe care se afla.

QUOTE(Geox16v @ 7 Oct 2009, 16:44)

1. Cred totusi ca ar terbui sa ia permise pe o perioada mai mare de timp ptr diverse incalcari ale legii cum ar fi: depasirea vitezei ,sau circulatul fara asigurare rca valabila, sau alccolemia peste x la suta etc Daca te paste o suspendare de permis pe un an parca nu te mai sui la volan dupa un paharel.

2. Niciodata nu se vor confisca masinile ptr ca tot parlamentarii cu X5 si Q7 lor depasesc vitezele nu un logan de 1,4


1. Corect


2. Nu, dar ar putea introduce amenzi functie de declaratia de avere, cota parte din valoarea declarata. Sau dupa ce gasesc pe la fisc, adm financiara.
Asa incit daca pe mine ma ustura 3 milioane amenda, pe el l-ar ustura 300 de milioane. Asa, eu ramin nemincat 2 saptamini, el ramine fara goldenspritul din seara aia sau fara cafeaua imbunatatita.
Lostboy
Pentru întrebări, reclamații sau sugestii, apelați cu încredere la :
[attachmentid=1627557614]
george_scala_2004
QUOTE
Micii pasi spre ingradirea libertatilor      

Tocmai in aproprierea implinirii a 20 de ani de evenimentele din decembrie 1989, statul roman insista sa il contrazica pe Brucan in pariul facut de acesta despre perioada de care va avea nevoie Romania pentru a invata democratia.

In balamucul cotidian care ne consuma toata atentia si energia, intre lansarile candidatilor in cursa pentru Cotroceni, motiuni de cenzura si grevele bugetarilor, Ministerul Transporturilor ne pregateste o curioasa si inedita Strategie Nationala pentru Siguranta Rutiera. Proiectul Hotararii de Guvern pentru aprobarea acestei Strategii se afla deja pe ultima suta de metri inainte de intrarea in vigoare. Despre ce este vorba?

Sa nu va imaginati cumva ca Ministerul Transporturilor, prin atentia si colaborarea neobosita a domnului ministru Radu Berceanu, se gandeste brusc sa aiba mai multa grija de vietile noastre construind mai repede autostrazile incepute, reparand milioanele de gropi din drumurile europene si nationale care curma zilnic vietile soferilor sau prin asigurarea unei mai bune infrastructuri a soselelor din tara. Inventivitatea institutiei merge mult departe de atat.

Dupa intrarea in vigoare a Strategiei, romanilor le vor putea fi confiscate masinile, daca depasesc cu 50 de kilometri pe ora limita legala de viteza, le vor putea fi accesate conturile bancare pentru a li se lua banii, daca nu vor plati la timp amenda rutiera, iar rau-platnicul rebel va putea fi chiar arestat si inchis int-un "centru de arest". Acestea sunt doar cateva dintre nobilele si democraticele masuri prin care Ministerul Transporturilor se gandeste sa creasca gradul sigurantei nationale rutiere.

Ca bonus, soferii romani vor putea fi opriti oricand pentru testarea alcoolemiei, iar un conducator auto implicat intr-un accident rutier nu isi va mai putea dovedi nevinovatia prin declaratiile martorilor oculari, deoarece, in noua Strategie, se elimina institutia martorului din procedura contraventioanala.

Bineinteles, odata cu intrarea in vigoare a acestei Strategii politicienii, imbogatitii peste noapte, smecherii de toate genurile, fotbalistii si patronii lor nu vor mai zbura prin localitati cu 200 de kilometri la ora in bolidele lor scumpe, deoarce acestea vor fi de mult confiscate, conturile lor injumatatite de amenzile politiei, iar ei isi vor fi petrecut deja ceva timp prin inchisorile patriei. Bugetul tarii va creste, mortii de pe sosele vor disparea, iar lupul va dormi langa oaie si iepurele langa vulpe.

Proiectul a fost amendat de Consiliul Superior al Magistraturii si de Politia Romana, insa acestea s-ar putea sa fie ultimele zbateri in fata uneia dintre cele mai ingrozitoare si mai perverse legi care a fost vreodata aplicata in aceasta tara. Poate doar marea nationalizare din perioada comunista sa fi semanat intr-o oarecare masura cu situatia in care putem ajunge cu totii acum, la 20 de ani de Revolutie.

Pierduti in certurile marunte si lipsite de miza ale politicienilor, bulversati de haosul social in care am ajuns sa traim zi de zi, ocupati sa aflam al cui este Sorin Oprescu, pe cine "lucreaza" Basescu, ce prostii mai spune Vanghelie si cum il sapa Iliescu pe Geoana, ratam cu toti micile schimbari ce trec neobservate astazi pe langa noi, dar risca sa devina marile oprimari ale libertatii noastre de maine.

PS: Se vor gasi unii care sa spuna ca daca nu incalci legea, nu vei avea de suferit. In consecinta, nici proprietatea si nicio libertate nu iti va fi ingradita. Corect. Dar, acest lucru este valabil doar pentru tarile care, in primul rand, au drumuri. Pentru tarile care mai intai ofera si abia apoi cer. Pentru tarile care au autostrazi si infrastructura si civilizatie. Si nu au politisti corupti care te asteapta la colt de drum fracandu-si mainile de nerabdare si bucurie sa te prinda incalcand cu o roata linia continua.


http://www.ziare.com/actual/opinii/10-07-2...rtatilor-910578
s_j_teo
Eu sunt de acord cu aceasta lege,suntem o asa tara de rahat in care totul a scapat de sub control incat numai niste masuri radicale vor mai aduce pe linia de plutire acesta tara ! Democratia la noi este inteleasa prost si tinde spre anarhie,nu va mai amagiti degeaba ca si in tarile vestice oamenii sunt educati tot cu masuri aspre altfel nu se deosebesc cu nimic de noi. Dati o fuga pana la Oktoberfest sa vedeti cum este neamtul pur cand ia o bere si uita de legi! Circula si pe net imagini de la acest festival.
dizzy
Intrebari:
1) Conduc masina lui s_j_teo sau a altuia, ne intoarcem de la o chermeza. El a baut cateva pahare de vin, eu nu, fiindca sunt pe tratament cu antibiotice. Rulam, e noapte, vreme buna. Mergem pe un DN, nu observ ca am intrat intr-o localitate, si ma opreste "siguranta si incredere" cu 110 kmh.
Are dreptul sa confiste masina pe care o conduc chiar daca nu e a mea?
Sa inteleg ca s_j_teo ramane fara masina desi nu a facut nimic?
Ma da in judecata pe mine sa-i platesc masina?
Da politia sa o recupereze?
Ce se intampla cu masinile confiscate? Le ciordesc politistii?
Daca de exemplu, sunt soferul unui bastan si conduc un Mertzan de 200 000 eur, platesc restul vietii la el, platesc si copii si nu-l acopar!
Dar autostrazile unde sunt?
Podurile?
Avem in continuare cea mai de cacao retea de drumuri, vai de cucu nostru.
Astia (adica toti de la guvernare) nu-s capabili sa faca nimic bun.
Squirrel
Un algoritm de calcul în care:
- depasirea de viteza si valoarea autoturismului în mod direct proportional;
- perioada de la ultima abatere în mod invers proportional.

Ar fi bine? Daca te grabesti prea tare, platesti direct proportional cu graba proprie si astfel incat sa te usture (desi la estimari de valoare, ar trebui sa le dea un EuroTax la fiecare echipaj radar - nu este fezabil întrucât de-abia citesc codul rutier si normele de aplicare), iar daca te grabesti in mod repetat, creste "cotizatia".

Dar cum este doar un proiect, va muri ca multe altele. Apropos, dom' ministru al Justitiei a incasat bani frumosi pe consultanta la proiectele de cod civil/penal, cod de procedura civila/penala, dar le-a retras în graba mare. Nici nu au apucat unii sa vada ce au platit. Asa-i în tenis!
diaconuliviu
QUOTE(dizzy @ 8 Oct 2009, 08:34)
Intrebari:
Conduc masina lui s_j_teo sau a altuia, ne intoarcem de la o chermeza. El a baut cateva pahare de vin, eu nu, fiindca sunt pe tratament cu antibiotice. Rulam, e noapte, vreme buna. Mergem pe un DN, nu observ ca am intrat intr-o localitate, si ma opreste "siguranta si incredere" cu 110 kmh.
1. Are dreptul sa confiste masina pe care o conduc chiar daca nu e a mea?
2. Sa inteleg ca s_j_teo ramane fara masina desi nu a facut nimic?
3. Ma da in judecata pe mine sa-i platesc masina?
[...]


1. Conform proiectului, da, pt ca...vezi 2.
2. Ba da, a incredintat masina unui vitezoman/inconstient.
3. Da, sau fifty-fifty, tu pt ca n-ai respectat legea, el ca-si asuma un risc dind masina altcuiva.

Daca stii ca risti sa platesti o viata in caz de "doamne fereste", e foarte posibil sa se circule mai atent.
Numai ca nu e chiar aplicabil la noi unde constitutia iti garanteaza proprietatea sau cum naiba e exprimarea aia...
Cum spunea cineva, la nemti chiar credeti ca democratia s-a creat cu frumosul? Nu, cu legi drastice aplicate.

La ei am vazut ceva "frumos" pentru prima oara, la noi inca nu aparuse asa semnalizare (prin '97).

E democratie la ei, da? OK, portiune de drum in lucru, ingustat, semnalizat cu vopsea galbena si "ghirlanda" de becuri galbene. La intrare in portiune, semn cu 40 km/h restrictie. E democratie, daca vreau intru si cu 60-70, nu?
Ei bine, PRIMUL bec din ghirlanda era unul gen FLASH, dupa doua flash-uri in ochi uitai de democratie si mergeai cu 40.
sandman
sunt de acord cu aceasta lege si cu marirea amenzilor. in romania nu se respecta nimic. in oras daca mergi cu 60km/h, nu sta nimeni in spatele tau, sau mai rau, iti dau si flashuri(desi mergi cu viteza maxima legala, pe unele portiuni). depasirile pe linia de tramvai(ex: mihai bravu, stefan cel mare, colentina etc) se practica la greu. Ar trebui instalate mai multe camere pentru amedarea tuturor. si cu amenzi mari(raportate la salariul mediu lunar) pentru potolirea acestor asa zisi soferi. si cu parcatul masinilor aiurea, care incurca traficul, si sunt parcate pe interzis, la fel.
ex: azi pe floreasca mergeam toti cu 60km/h, in coloana si vine unu cu un audi, smecher omu ce sa zic, si se cam grabea. a facut el niste s-uri printre masini, si apoi a ramas la stop ca tot omul. nu a castigat nimic, ca a ramas blocat ca fraierul pe banda a 2a. ei nu inteleg ca se agita de pomana, consuma si mult, si nu castiga nimic. mai incurca si traficul. dar na, numai in romania am vazut asta.
IRONICK
QUOTE(dizzy @ 8 Oct 2009, 09:34)
Rulam, e noapte, vreme buna. Mergem pe un DN, nu observ ca am intrat intr-o localitate, si ma opreste "siguranta si incredere" cu 110 kmh
Si de ce ma rog trebuie sa mergi cu 110km/h prin localitate?
Squirrel
Pentru ca a fost o clipa neatent si nu a observat ca a intrat in localitatate ... si probabil va intra in grupul de copii care merg pe jos la scoala din satul vecin ca statul nu mai are bani nici de mentinerea scolilor, dar nici de transportul elevilor ...
Si cum pe DN se circula cu maxim 100 km/h ... este absolvit de vina ...
ionutctn
Lucrurile sunt destul de complicate. Din start nu sunt de acord cu retinutul/luatul masinii pentru simplul motiv ca este un lucru pentru care ai muncit indiferent de valoarea masinii. Mai intai ar fi trebuit sa fie analizate cauzele care duc la accidentele grave de exemplu. Mai curand as pune o sanctiune de retinere a permisului pe 3 sau 5 ani de zile fara posibilitatea de reducere a pedepsei. Democratia se face cu legi (chiar dure) dar in paralel trebuie sa si oferi ceva. La noi infrastructura nu numai ca lipseste cu desavarsire dar nici macar nu se omoara cu firea sa o puna pe picioare. Daca as sti ca in 6 ani avem autostrazi in toata tara as mai zice dar normal ca atunci se merge pe DN1 cu viteza mare. Este ca si cum stai la panda sa dai amenzi cand lumea arunca hartiile pe jos pe strada dar nu pui cosuri de gunoi sau dau deja pe afara sau sunt rupte.
C@talin
acidentele grave sunt din cauza soselele,in valuri,pai cum sa nu faci accident.cand pe drum european la 90 la ora,joaca masina pe sosea in toate partile,mai prinzi un sant de la camioane,care te arunca in sant.etc.

Is porma vine gaboru si zice,mortu e de vina ca nu a adaptata viteza. 183.gif 166.gif
Highwayman
Dizzi, cred ca acum se vor vedea cine iti sunt adevaratii prieteni... daca ii dai masina cuiva si ala desi stie care sunt consecintele incalca legea nu-l poti numi prieten.
Eu as confisca masina mai degraba in cazurile de conducere sub influenta alcoolului.

Problema in tara asta nu este ca nu avem legi, ci ca nu se aplica. Ce, acum amenzile sunt mici? Dar eu nu am vazut pe nimeni amendat ca a depasit coloana oprita la semafor, pe linia de tramvai, printre refugii etc. De exemplu din cauza dobitocilor astora astazi am facut cu tramvaiul 10 minute intre doua statii cand in mod normal se fac vreo 2.
In schimb apare seful politiei la tv si arunca pe post niste statistici referitoare la sanctiunile aplicate de ei scoase din burta.
C@talin
ionut,pai faza cu panda,nu o facem numai noi,era o emisiune la tv pe explorer parca,cum politia din miami,punea un coleg sa treaca strada cand masinile sunt aproape,adica cand nu mai aveau timp sa opreasca la trecere,si porma colegu lor le oprea si pac amenda.
Si se mai si laudau ca iaute cati infractori,pai sa nu-i _uti in gura? ph34r.gif
Highwayman
QUOTE(C@talin @ 8 Oct 2009, 10:58)
Is porma vine gaboru si zice,mortu e de vina ca nu a adaptata viteza.  183.gif  166.gif
*




Pai si nu are dreptate? Cand vezi ca iti joaca masina la 90km/h, tu ce faci? Incetinesti ca sa fii in siguranta sau bagi picioarul pe acceleratie ca sa zbori peste valurile alea?
C@talin
normal ca incetinesti,da se mai imtampla sa mergi cu 90 si sa vezi dictai crateru in mijlocu soselei in ultimu moment.cum mai adaptezi tu viteza.Uni am vazut ca se pot speria foarte tare la faze dastea.
Io la faze dastea nici nu clipesc si trec prin el, asta e se rupe masina,da evit sa calc frana ,ca sa derapej si sa ajung in santz.
Poate alti s-ar bloca la faze dastea,si ii vezi prin copaci si santuri.
Si porma iar vine gaboru,ca domle a derapat ca avea viteza,si groapa navea nici o vina,mititica,e si ea o groapa,masinile o deranjeaza. radmasa.gif

In curbe destul de largi unde se merge ok pe afara cu 80-90,si pac mai apare un damb la o roata,si simt cu fuge masina.pai acolo sa nu te puna dracu sa apesi frana ca ai bielito ,blana,sa stea botu drept.
Highwayman
Legat de asta, eu sunt curios cate amenzi a primit un administrator de drum in tara asta pentru starea acestuia.
Si ai dreptate C@talin cu obstacolele astea aparute din senin.... eu am ramas fara catalizator de la un val de-asta.
george_scala_2004
...dn2 intre sinesti si movilita, sleauri de la camioane, pe autostrada a1, mergeam intr-o seara pe banda 1 cu 100 km/h ca veneam de departe si eram obosit si dintr-o data intru pe niste sleauri de am crezut ca mi s-aintimplat ceva la directie... wacko.gif

...iar din cauza unei gropi observata in ultimul moment sad.gif am distrus o janta si un cauciuc plus ca se mai aude ceva pe dedesubt zdranganind...
cmandrei
Iarasi ati deviat. Va rog continuari OnTopic exclusiv ca sa nu se inchida si acest topic. Multumim,
andu911
Eu sincer nu inteleg ce treaba au drumurile proaste cu faptul ca ti se confisca masina daca mergi cu peste 50km la ora peste viteza maxima.

Adica, daca ai dat intr-o groapa ai voie sa mergi prin oras cu 100km/h ?

Prea multi sunt isterici pe sosele si merg cu viteza foarte mare. Si n-ar fi o problema asta, dar mor oameni.

E o trecere de pietoni la mine aici, unde trebuie sa stai vreo 5 min ca sa poti sa traversezi... toti au peste 80 la ora si daca te apuci sa traversezi cu tupeu, risti sa te pocneasca vreunu, cum s-a mai intamplat...
Mai vezi cate unu care face cu mana, doar sa fie lasat sa traverseze.

Noi romanii, oricum stim doar sa ne plangem si sa ne cerem drepturile, dar cand e vorba sa le respectam pe ale altora, mai greu...

Cocojambo
Eu sunt de acord sa se inaspreasca legislatia in acest sens. dar si amenzile sa se dea direct proportional cu venitul declarat sau cu ce ai inregistrat pe la fisc.

Mai ales ca sunt destui la noi care traiesc din te miri ce, dar au masini si case de sute de mii de euro. sa simta toti amenda. nu eu iau 1000 lei aproape juma de salariu si ala cu X5 la fel, banii de pranz. dry.gif
andu911
Nu e buna ideea, ca sunt foarte multi care n-au nimic pe numele lor...
C a t a l i n
Propun ca amenda să fie înlocuită cu munca în folosul comunității, la discreția organului constatator. smile.gif
Pe cefosul din Q7 s-ar putea să-l atingă mai tare măturarea unui parc, decât 1000 RON amendă...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.