Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se repara pompa de directie Clio Symbol
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
aly_vo
In general pompa se 'blocheaza' din cauza patrunderii apei in motorul pompei ! Odata ajunsa apa la carbuni acestia se blocheaza si nu mai fac contact pe colectorul rotorului, rezultand oprirea pompei, motorul nu se mai alimenteaza...

Mai intai de toate se da jos ansamblul pompa de directie (vas+pompa+motor) ; prin desfacerea rotii de pe stanga fata si demontarea carenajului de plastic (protectia de noroi)....se desfac conductele si se colecteaza uleiul (recomand a se schimba dupa remontare), se desface mufa de alimentare ; nu uitati sa bagati niste dopuri la conducte si la pompa pt a nu intra mizerie. Spalati inainte tot ansamblul de preferat cu motorina sau alcool tehnic. [attachmentid=1627556106]
Se desfac cele 4 suruburi de fixare ale motorului pe pompa; atentie ! intre axul motorului si axul pompei exista o piesa din teflon ....aveti grija sa nu cada si sa tineti cont pozitia de fixare a acesteia ![attachmentid=1627556109]

Acum fiind dat motorul jos, [attachmentid=1627556114] intoarceti-l cu 'fundu' in sus; veti observa ca acel platou este prins pe margine in niste cleme ambutisate;[attachmentid=1627556108] [attachmentid=1627556115]

Acele cleme se pot 'presa' cu ajutorul unei daltite , dar nu prea ascutita.[attachmentid=1627556108]

Cu putina rabdare se depreseaza si scoate platoul,[attachmentid=1627556116]
dupa care se scoate platoul cu periile (carbunii).[attachmentid=1627556117]
[attachmentid=1627556122]

Se va observa existenta unui praf ciudat (este de la carbuni); acesta fiind format din cauza imperfectiunii contactelor intre carbuni si colectorul rotorului.
Se spala totul cu alcool tehnic si se lasa sa uscat....
[attachmentid=1627556121] pe partea unde 'freaca' carbunele de suportul sau eu personal am dat o pelicula subtire de vaselina.
NU DATI CU VASELINA PE PARTEA UNDE LUCREAZA CARBUNELE PE COLECTOR !
nu vreau sa fac reclama !...eu am folosit vaselina SKF LGWA 0.2. (o folosesc de 4 ani si sunt ffff multumit)
Dupa ce s-au uscat toate piesele montati-le in sens invers demontarii (normal nu?!) Nu uitati sa puneti putina vaselina in bucsa din platoul in care se centreaza rotorul ....a si sa nu uit curatati inainte de toate colectorul rotorului cu smirghel de 400.[attachmentid=1627556119]

Dupa ce puneti platoul final ('fundul' motorului) cu o dalta ceva mai ascutita ambutisati la loc acele cleme
[attachmentid=1627556120]

Dupa ce s-a montat totul dati cu mastic siliconic pe acea 'fanta' care ramane intre platou si corpul motorului [attachmentid=1627556123]


Acum fiind toate montate probati pompa, conectand pompa la 12v (firul rosu la + iar negru la -).
Se monteaza ansamblul pe masina se pun conductele si mufa de alimentare , se porneste motorul si se pune ulei. Se vireaza maxim dreapta si stanga de vreo 2-3 ori dupa care se verifica nivelul de ulei (se completeaza eventual).
bonk
in cazul in care nu mai sunt buni carbunii imi poti recomanda niste carbuni ? ... am folosit unii de elctromotor de dacie pe care i-am slefuit putin ca sa se potriveasca dar dupa numai 2 luni iar nu mai merge decat cand vrea .... sau cel putin de cand a venit frigul sad.gif
sand manxxx
aly_vo
imi spui te rog cam cum sa schimb uleiul de servo directie , pasi care trebuie facuti , si eventual ce conducte trebuie scoase ptr evacurea uleiului vechi , din cutie .
presostatul trebuie sa-l schimb ( e usor din cate am vazut ) si m-ar interesa daca e acelasi ca la un logan(din cate am auzit ) si e mai ieftin cu mult
motorul il am de 1,6 16 V benzina 2003
ms
o zi buna
p.s. buna explicatia ptr repararea pompei de servo de mai sus avand in vedere ca e scumpa rau
sand manxxx
carbunii?
au vre-un cod sau ceva dupa care poti sa-i cumperi ?
ca iar ma duc la aia la magazain si le zic ce-mi trebuie si se uita ca matza in calendar , ca si in cazul presostatului cand i-am intreba
dealeri de cartier , ca sa-i faci
m3tall
biggrin.gif chiar nu stie nimeni un cod pt acei carbuni?? .... sau ce fel de carbuni sa achizitionam...nici sa fie prea duri dar nici prea "moi"...ms
cristim5
Pt. cei care au posibilitatea sa aduca piesele pt. reparatia pompei de servo acesta este site-ul cu componentele necesare : http://www.bluetraction.eu/promos/Steer2010.pdf.
danromania2002
La mine se aude un bazait cand iau de volan , servo merge normal . Am 100000 km si n-am umblat niciodata acolo sa fi ramas putin lichid?
ledavi30
asa facea si la mine acum cateva zile oricand miscam volanul si am vazut ca e gol rezervorul de la serva iar dupa completare nu mai e nici bazait sau vibratie in volan (in ideea ca o fi similar )
vasilecool
carbunii se pot inlocui cu 4 carbuni de la electromotorul de dacia (2 seturi) .trebuie sa ii ajustati putin la polizor .merg fara probleme .pret aproximativ 10 lei/set
Yan78
Foarte frumos tutorialul si util . Dar niste poze in care sa arati cum demontezi pompa nu puteai sa faci si tu ?
dry.gif
cristim5
@Yan78 Dar tu un search nu puteai sa dai? Exista un topic cu cateva pagini bune in care ti se da mura in gura. Aceast topic este doar un rezumat .
Yan78
Multumesc de urecheala !
Probabil ca o merit . Dar fii si tu constructiv si pune linkul aici .
smile.gif
traian78
VAND PLATOU CU CARBUNI PT ELECTROPOMPA SERVODIRECTIE RENAULT CLIO DCI
NOU NOUT LA CUTIE 200 RON
TEL 0722422856 MAIL TRAIAN782002@YAHOO.COM
Alex Z
Stie cineva daca de la platoul ala + uzura prematura a carbunilor pot aparea "zgomotele tehnologice" la symbol sau la logan care sunt mai noi de 2008?
alexxutzu
Intrebare: Am schimbat astazi carbunii de la pompa de servo pentru ca se auzea un zgomot enervant gen ca si cum s-ar rupe ceva cand luam de volan. Acum dupa ce i-am schimbat se aude acelasi zgomot dar se aude urat doar in masina, afara nu se aude decat daca stai cu urechea foarte aproape de roata. Precizez ca mai stiu pe cineva cu acelasi nr de km ca mine 60.000 care are acelasi zgomot la luarea de volan stanga-dreapta. Dupa schimbarea carbunilor a aparut si o vibratie cand stau pe loc si iau de volan dar am inteles ca asa face pana se amorseaza instalatia din nou. Daca cineva stie ceva despre simptomele astea il rog sa ma lamureasca si pe mine.
S4b1n
Ce carbuni ai pus? Ai scos aerul din instalatie dupa ce ai montat-o? Lichid este?
alexxutzu
Carbuni originiali pentru servo. Acum am scapat de vibratii, era exact cum mi s-a spus, trebuia instalatia sa se amorseze. De zgomotul pentru care am demonatat pompa tot nu am scapat, in interior tot se aude.
S4b1n
Acuma, toate au un mic bazait in interior. Depinde cum e zgomotul, daca e mai spre huruit, da, e o problema. Capacul cu bucsa in ce stare era? Asculta atent zgomotul, daca se aude intrerupt, atunci un cel putin un carbune nu face contact.
alexxutzu
Nu este zgomot de la pompa 100%. Se aude ca si cum s-ar rupe ceva. Nu stiu cum sa explic....ca si cum ai vrea sa tragi un arc dintr-o cutie, se intinde dar nu iese.
S4b1n
Caseta de directie ai verificat-o? Volanul agata la revenire? Uite un topic destul de stufos legat de caseta, poate te lamuresti: http://www.reno.ro/-t40052.html
alexxutzu
Nu am verificat caseta si nu, volanul nu agata la revenire. Mai nou acum am observat ca face zgomotul doar cand iau de volan maxim stanga. :|
crisolro
ma indoiesc ca pocniturile ar avea legatura cu pompa (asta bazaie, caraie, se blocheaza etc. ... cauta la alte piese din ansamblul directiei (caseta, vezi bielete etc.) si nu strica sa verifici si flansele de la amortizoare
Alex Z
Stie cineva cand se schimba lichidul de servo ?
wolfin
din 4 in 4 ani.

este valabil cam pentru toate lichidele
sorin2000
salut. stie cineva un service in bucuresti specializat pe reparatii pompa directie? cineva care sa aiba rabdarea si stiinta necesare operatiei de demontare si reansamblare a pompei. multumesc.
10nu7z
Sorin2000 mie mi-a recomandat un prieten sa ma duc in Ferentari vis-a-vis de biserica e un service specializat pe electromotoare. Eu nu am ajuns pentru ca vreau eu sa schimb carbunii la platou dar nu stiu cum, daca stie cineva sa imi spuna si mie .
alexshady31
Va intreb si eu ceva, dar sa nu sariti cu cearta pe mine ca nu am dat searc ca sunt mobile.
Legat de servo. Mergand cu renaylt symbol 2010 si opel astra h 2006 chiar si cu logan, servo de la renault merge foarte greu. Ba chiar nu pot face o intoarcere din 3 miscari cu o singura mana. E ceva normal in asta? Masina o am de putin timp.
Multumesc anticipat pentru raspuns
andreiul
Hmmm, cred ca masina respectiva are o problema; NICIODATA nu folosesc doua maini cand intorc masina. Nici macar in putinele cazuri in care virez pe loc. Si nu sunt vreun Hercule.
trompy400
QUOTE(alexxutzu @ 24 Jul 2012, 13:08)
Nu am verificat caseta si nu, volanul nu agata la revenire. Mai nou acum am observat ca face zgomotul doar cand iau de volan maxim stanga. :|
*


Verifica tampoanele care sunt intre telescop si caroserie. Nu stiu exact cum se numesc dar am avut si eu problema asta si am rezolvat-o schimband aceste tampoane. La mine era zgomotul mai frecvent cand era afara vremea urata.
alexshady31
Flansa amortizor si rulment amortizor. Putin probabil sa fie flansa. Se uzeaza f greu. Dar rulmentii pica repede. Intra mizerie, praf in ei. Aparent si cel nou pare "uzat" ca are joc. Dar asa trebuie sa fie. Recomant pe original nu aftermarket. Stima.
florinbarca
salutare la toata lumea,
de curand am fost in service sa schimb capete de bara, bielete antiruliu, bielete de directie flanse +rulmenti amortizoare.
Dupa ce am facut aceasta operatiune cam la doua zile am fost nevoit ca intr-o parcare sa iau de volan maxim spre stanga si sa aud un sunet foarte ascutit din zona pompei de servo, nu stiu cum sa explic sunetul ....ca atunci cand cand bagi aer ca sa umfli o minge sau ca si cand ai baga pe o teava apa cu presiune ...nu stiu cum sa explic exact. Cert este ca inainte de a face aceste operatiuni nu se auzea acel zgomot stiu foarte bine acest lucru. Si nici daca iau maxim spre dreapta nu se aude acel sunet, numai cand iau maxim spre stanga. Aveti vreo idee?

multumesc
RazvanF
Dupa ce ai schimbat tot ce tine de directie presupun ca ai facut si unghiul nu? Volanul sta drept?
Oricum, iti garantez ca problema a mai fost discutata, ce poti face este sa urmaresti nivelul lichidului de servo sa nu scada, si evita sa intorci maxim de volan, intodeauna sa lasi macar un sfert de tura pana ce sa ajungi la maxim.
florinbarca
Da, evident ca sa facut si geometria rotilor.
Volanul sta drept, nu trage in nicio parte cand merg pe drum drept.
Asta cu urmaritul lichidului de servo e mai greu la mine pentru ca trebuie sa dau carenajul rotii ca sa vad pompa de servo cu lichidul. La mine lichidul de servo e pus in vasul pompei de servo.
Sau mai exista vreo alta varianta sa pot vedea cat lichid de servo mai am fara sa dau acel carenaj de la roata jos?
andutu
Eu am lasat farul stang prins doar in surubul de sus desfac ala scot farul si imediat vad vasul.
razvanaurel
Sal am si io o nelamirire legat de servo ,nu am curent pe cele doua fire d c ?
renaultD
am un renault simbol din 2007 si acum merge greu directia ce ar trebui sa verific smile.gif
cosmin&b
Cred ca pompa servo-electrica e vinovata.
Ai pe prima pagina explicatii, si poze
imp3rd1349
Am citit rapid topicul asta la mine nu a intrat apa la carbuni cum se zice pe aici.
Pompa a inceput sa faca zgomot de parca cineva dadea cu ciocanul in podeaua masinii in special cand era cald afara.

Cel mai rau facea cand intrai in sensurile giratorii aveam impresia ca se va sparge parca se bloca dupa facea un zgomot puternic apoi isi revenea.

A inceput sa fie zgomotoasa prin septembrie 2022 si am mers cu ea asa pana in martie 2023.

Pe ploaie si frig nu facea niciun zgomot. Am rezolvat prin a inlocui pompa cu una TRW JER120 reconditionata si data la schimb cea originala a masinii.

Problema de unde apa poate ajunge la pompa in cazul meu este de la carenajul de sub proiector care s-a rupt si apa este aruncata direct pe corpul pompei de rota masinii. O sa imi fac un carenaj din ce plastic gasesc sa il montez in acel loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.