Pentru ca sunt pasionat de masini, din cand in cand ma mai opresc pe la cate un concesionar (indiferent de marca) si fac cate o tura cu modelele la vanzare sau ma dau cu masinile noi de la firma unde lucrez.
In speranta ca pe unii dintre forumisti sau simpli vizitatori o sa ii ajute cat de cat ceea ce am sa povestesc eu in alegerea unor masini sau pur si simplu ca informatie, am sa incerc sa relatez pe cat de obiectiv posibil impresiile mele despre ele, chit ca nu putem vorbi de niste drive teste profesionale si complete.
Si pentru inceput am scriu despre trei masini:
- Opel Insignia Edition 2.0 CDTI 130cp
- Fiat Linea 1.4 Tjet 120 CP Emotion
- Hyundai i30 1.4i 109 CP Classic
Opel Insignia
Masina avea 6000 de km la bord. Edition este o echipare similara cu Enjoy de pe Astra (asa mi-a spus dealerul). Adica medie. Medie sau nu, mie interiorul nu mi-a placut. Am regasit partial plastic tare si culoarea neagra peste tot. Negru, negru, negru. Tapiteria - o panza neagra banala, similara cu cea de pe Astra/Zafira, care din experienta stiu ca se murdareste usor. Pozitia la volan este intr-adevar interesanta in sensul ca iti da senzatia ca esti inconjurat de cockpit. Motorul tragea bine, semnificativ mai bine ca pe Zafira CDTI de 120 CP. Spatiul interior este ok, nici inghesuit dar nici excesiv. Suspensia ok, directia foarte buna. In general, masina nu m-a impresionat foarte tare, in raport cu asteptarile mele (mari). Adica nu pot spune ca avea un motor exceptional de puternic sau exceptional de silentios sau un spatiu interior exceptional de mare sau finisaje exceptionale.. Mi s-a parut o masina de valoare medie, cu un design atragator. Acum este adevarat ca nu am mers cu ea afara la viteze mari, poate ca acolo pot aparea lucruri interesante..
Fiat Linea
Ma gandeam ca avand 4 metri jumate lungime, masina va avea o suspensie care sa nu aminteasca de topaielile specifice clasei mici. Nu e cazul. Nu are nici o legatura cu suspensia unui Megane Sedan, de exemplu. Adica simti toate denivelarile drumului, mai ales pe cele scurte. Culmea, gropile si denivelarile lungi se amortizeaza mult mai bine. Echiparea era maximala, dar din nou, sub ceea ce gasesti intr-un Privilege, inclusiv ca si materiale. Este o masina foarte lunga si foarte ingusta, lucru care poate deranja. Directia era electromecanica (suprinzator la Fiat) si mi s-a parut foarte buna. De la motor sincer asteptam mai mult. Adica pentru 0-100 km/h sub 10 secunde, chiar speram la ceva mai mult. Nu pot sa zic ca nu tragea bine, dar nu mi s-a parut ca urca in turatie suficient de rapid. Impresia generala este de bici facut din...alte materiale, adica faptul ca vine din Punto nu poate fi ascuns sub nici o forma. Nu este o masina compacta, cum anunta Fiat. Este un sedan de clasa mica cu toate lucrurile bune si rele. A, portbagajul are o gura relativ ingusta si o forma interiora dezavantajoasa din cauza rotilor din spate.
Hyundai I30
Am citit pe un alt topic pe cineva spunand ca daca taxele pentru masinile coreene vor fi anulate, ar sta pe ganduri daca sa ia un Logan sau un I30. Eu care am avut Logan in familie spun cu regret ca nu au nici o legatura. I30 a fost pentru mine o supriza placuta. Poate ca de data asta am avut asteptari mai joase . Masina este foarte bine dotata pentru 10.800 eur cu tva. Are AC, o gramada de airbaguri, radio cd mp3 cu mufa usb in, geamuri fata, inchidere centralizata, oglinzi electrice incalzite, discuri de frana fata-spate, garantie full 5 ani, etc. Spatiul interior este foarte bun, atat in fata cat si in spate.
Motorul... e aici e o chestie. Surprinzator pentru mine, motorul m-a impresionat placut. Evident, nu trage ca un dci de 125 de cp, dar se misca cel putin bine. Probabil ca multi apreciaza ca fiind unul destul de lesinat, numai ca el are cuplu maxim la 5000 de rtm, unde deja trage bine. Asta ca sa nu mai spun ca avea doar 400 de km la bord.
Mi-au placut mult directia (usoara si precisa), suspensia echilibrata (in zona Poligrafiei mai sunt cratere peste care a trecut lejer), faptul ca motorul este silentios.
Ce nu mi-a placut a fost portbagajul relativ mic (340 l), dar mai ales interiorul negru full si cu unele plastice nasoale. Mai sunt si unele finisaje perfectibile, cum sunt traversele de la scaune care se vad foarte urat. Am resimtit si lipsa cotierei din fata, dar asta este o chestie de obisnuinta, banuiesc.
Per ansamblu, o masina pur si simplu lejera, usor de condus si din punctul meu de vedere - destul de aratoasa. Repet, motorul ala nu e chiar atat de slab pe cat se crede. Este un motor de turatie. Pe "lista mea" I30 este o masina de luat, cel putin la banii astia. Masina este fabricata in Coreea.
Am mai mers anul asta cu Ford Focus 1.6 100 cp trend si un Fiat Doblo 1.3 Mjt, dar despre ele am sa scriu doar la eventuale solicitari. Maine am sa ma dau cu un Lancer Classic, daca nu apare nimic neprevazut (desi nu stiu cat conteaza, avem doi colegi cu masina asta pe site).
PS. Fiind la Radacini, nu am mers, dar am studiat un Cruze in echipare LS plus (urmatoarea dupa cea basic). Pacat de aspectul exterior frumusel. Interiorul chiar are numai plastic de rahat, care mai si miroase urat. A fost o dezamagire, pentru ca era o optiune interesanta, mai ales cu motorul 2.0 diesel de 150, care acum face vreo 15.000 de eur, cu tot cu tva. Cel mai nasol plastic (si posibil generator de greieri, dupa ce am pipait imbinarile) - in Cruze.
Pe aceasta cale ii invit pe toti cei care se dau cu masini noi sau SH, cu diverse ocazii, sa posteze impresiile lor, ca sa mai aflam si noi una, alta.