Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mini drive teste
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
dack
Pentru ca sunt pasionat de masini, din cand in cand ma mai opresc pe la cate un concesionar (indiferent de marca) si fac cate o tura cu modelele la vanzare sau ma dau cu masinile noi de la firma unde lucrez.

In speranta ca pe unii dintre forumisti sau simpli vizitatori o sa ii ajute cat de cat ceea ce am sa povestesc eu in alegerea unor masini sau pur si simplu ca informatie, am sa incerc sa relatez pe cat de obiectiv posibil impresiile mele despre ele, chit ca nu putem vorbi de niste drive teste profesionale si complete.

Si pentru inceput am scriu despre trei masini:

- Opel Insignia Edition 2.0 CDTI 130cp
- Fiat Linea 1.4 Tjet 120 CP Emotion
- Hyundai i30 1.4i 109 CP Classic


Opel Insignia

Masina avea 6000 de km la bord. Edition este o echipare similara cu Enjoy de pe Astra (asa mi-a spus dealerul). Adica medie. Medie sau nu, mie interiorul nu mi-a placut. Am regasit partial plastic tare si culoarea neagra peste tot. Negru, negru, negru. Tapiteria - o panza neagra banala, similara cu cea de pe Astra/Zafira, care din experienta stiu ca se murdareste usor. Pozitia la volan este intr-adevar interesanta in sensul ca iti da senzatia ca esti inconjurat de cockpit. Motorul tragea bine, semnificativ mai bine ca pe Zafira CDTI de 120 CP. Spatiul interior este ok, nici inghesuit dar nici excesiv. Suspensia ok, directia foarte buna. In general, masina nu m-a impresionat foarte tare, in raport cu asteptarile mele (mari). Adica nu pot spune ca avea un motor exceptional de puternic sau exceptional de silentios sau un spatiu interior exceptional de mare sau finisaje exceptionale.. Mi s-a parut o masina de valoare medie, cu un design atragator. Acum este adevarat ca nu am mers cu ea afara la viteze mari, poate ca acolo pot aparea lucruri interesante..

Fiat Linea

Ma gandeam ca avand 4 metri jumate lungime, masina va avea o suspensie care sa nu aminteasca de topaielile specifice clasei mici. Nu e cazul. Nu are nici o legatura cu suspensia unui Megane Sedan, de exemplu. Adica simti toate denivelarile drumului, mai ales pe cele scurte. Culmea, gropile si denivelarile lungi se amortizeaza mult mai bine. Echiparea era maximala, dar din nou, sub ceea ce gasesti intr-un Privilege, inclusiv ca si materiale. Este o masina foarte lunga si foarte ingusta, lucru care poate deranja. Directia era electromecanica (suprinzator la Fiat) si mi s-a parut foarte buna. De la motor sincer asteptam mai mult. Adica pentru 0-100 km/h sub 10 secunde, chiar speram la ceva mai mult. Nu pot sa zic ca nu tragea bine, dar nu mi s-a parut ca urca in turatie suficient de rapid. Impresia generala este de bici facut din...alte materiale, adica faptul ca vine din Punto nu poate fi ascuns sub nici o forma. Nu este o masina compacta, cum anunta Fiat. Este un sedan de clasa mica cu toate lucrurile bune si rele. A, portbagajul are o gura relativ ingusta si o forma interiora dezavantajoasa din cauza rotilor din spate.

Hyundai I30

Am citit pe un alt topic pe cineva spunand ca daca taxele pentru masinile coreene vor fi anulate, ar sta pe ganduri daca sa ia un Logan sau un I30. Eu care am avut Logan in familie spun cu regret ca nu au nici o legatura. I30 a fost pentru mine o supriza placuta. Poate ca de data asta am avut asteptari mai joase smile.gif. Masina este foarte bine dotata pentru 10.800 eur cu tva. Are AC, o gramada de airbaguri, radio cd mp3 cu mufa usb in, geamuri fata, inchidere centralizata, oglinzi electrice incalzite, discuri de frana fata-spate, garantie full 5 ani, etc. Spatiul interior este foarte bun, atat in fata cat si in spate.
Motorul... e aici e o chestie. Surprinzator pentru mine, motorul m-a impresionat placut. Evident, nu trage ca un dci de 125 de cp, dar se misca cel putin bine. Probabil ca multi apreciaza ca fiind unul destul de lesinat, numai ca el are cuplu maxim la 5000 de rtm, unde deja trage bine. Asta ca sa nu mai spun ca avea doar 400 de km la bord.
Mi-au placut mult directia (usoara si precisa), suspensia echilibrata (in zona Poligrafiei mai sunt cratere peste care a trecut lejer), faptul ca motorul este silentios.
Ce nu mi-a placut a fost portbagajul relativ mic (340 l), dar mai ales interiorul negru full si cu unele plastice nasoale. Mai sunt si unele finisaje perfectibile, cum sunt traversele de la scaune care se vad foarte urat. Am resimtit si lipsa cotierei din fata, dar asta este o chestie de obisnuinta, banuiesc.

Per ansamblu, o masina pur si simplu lejera, usor de condus si din punctul meu de vedere - destul de aratoasa. Repet, motorul ala nu e chiar atat de slab pe cat se crede. Este un motor de turatie. Pe "lista mea" I30 este o masina de luat, cel putin la banii astia. Masina este fabricata in Coreea.

Am mai mers anul asta cu Ford Focus 1.6 100 cp trend si un Fiat Doblo 1.3 Mjt, dar despre ele am sa scriu doar la eventuale solicitari. Maine am sa ma dau cu un Lancer Classic, daca nu apare nimic neprevazut (desi nu stiu cat conteaza, avem doi colegi cu masina asta pe site).

PS. Fiind la Radacini, nu am mers, dar am studiat un Cruze in echipare LS plus (urmatoarea dupa cea basic). Pacat de aspectul exterior frumusel. Interiorul chiar are numai plastic de rahat, care mai si miroase urat. A fost o dezamagire, pentru ca era o optiune interesanta, mai ales cu motorul 2.0 diesel de 150, care acum face vreo 15.000 de eur, cu tot cu tva. Cel mai nasol plastic (si posibil generator de greieri, dupa ce am pipait imbinarile) - in Cruze.


Pe aceasta cale ii invit pe toti cei care se dau cu masini noi sau SH, cu diverse ocazii, sa posteze impresiile lor, ca sa mai aflam si noi una, alta.
rtBK
La I30, ar mai fi de adaugat ca e aproape aceasi masina cu Céed. La interior chiar se vede


user posted image

user posted image


depinde ce culori preferi smile.gif, personal ma atrage I30 mai mult, dar problema mea legat de aceasta firma este cu fiabilitatea... nu prea cunosc acest amanunt destul de important smile.gif.
Andy_ACS
Parerile sunt evident subiective. Nu o sa comentez despre masini pentru ca nu le-am condus/studiat in amanunt, dar de exemplu pentru mine un interior negru complet e excelent, spre deosebire de unul gri sau crem sau combinatie de culori care nu imi plac.
Legat de i30 si ceed - prima are suspensia putin mai moale decat a doua (pe care o are un coleg de serviciu). La banii aia (10.800 daca intr-adevar asta e pretul cu toate taxele) merita.

Bafta!
rtBK
Mai moale? In sensul ca amortizeaza mai bine socurile si nu iti clantane dintii asa rau?

inca o chestie legat de garantie.

la céed garantia este transmisibila in timp ce la i30 din cate am inteles nu.
Andy_ACS
Da, in sensul asta. Probabil Ceed are o suspensie mai buna pentru drumuri ca in palma, viteze mari, curbe stranse, iar i30 mai buna pentru drumurile de zi cu zi. Personal as vrefera suspensia mai moale, care filtreaza mai bine gropile, mai ales in Romania (adica suspensia de la i30).
La Ceed garantia e transmisibila sigur, la i30 nu stiu.

Bafta!
dack
QUOTE(Andy_ACS @ 14 Sep 2009, 09:41)
Parerile sunt evident subiective. De exemplu pentru mine un interior negru complet e excelent, spre deosebire de unul gri sau crem sau combinatie de culori care nu imi plac.
Bafta!
*



Asa este biggrin.gif. Nu pot fi perfect obiectiv. Eu daca as putea, mi-as lua masini numai cu interior bej, inclusiv volanul (cum e cel de pe Magane-ul meu), pe care il consider o "piesa de rezistenta" in masina, din punct de vedere al aspectului. De aceea, de abia astept sa ma dau cu un Megane 3 Estate 1.5 dci 105cp in echipare Privilege. Daca spatiul interior e ok, pentru mine este o optiune foarte serioasa.


Ceed va suferi un facelift exterior/interior cat de curand. Bordul urmeaza sa arate cam asa - http://www.km77.com/fotos/KIA/ceed_2010/In...ria&photoType=2.

Vad ca nu au renuntat la lumina portocalie, de care unii utilizatori s-au plans.
Avani
Am facut si eu un drive test cu Fiat Linea 1.4 Tjet 120 CP Emotion. Motorul desi este unul mic, turbina isi spune cuvantul. Fata de 1.6 al meu, tragea mult mai bine. Totusi insonorizarea lasa de dorit, in habitaclu auzindu-se destul de bine zgomotoul motorului. E o masina care se vrea incapatoare, dar scaunele din fata nu prea isi au rostul in ideea de spatiu, aratand ca niste fotolii mellow.gif . Nu prea merge chestia asta la clasa din care face parte.

La celalalte doua masini nu ma pot pronunta, doar ca nu prea imi plac biggrin.gif
dack
De acord cu observatia legata de Linea. Si mie mi s-a parut ca isonorizarea este mai slaba ca la un Megane, atat motorul dar mai ales trenul de rulare se aud mai tare in interior.
Andy_ACS
La Ceed pre facelift problema nu e culoarea portocalie, ci felul in care arata cadranele (lumina fine din spate si cifrele sunt 'negre' spre deosebire de alte modele la care fundalul e intnecat si se aprind doar cifrele). De asemenea la vresiunea Best (cea mai vanduta) nu exista buton de reglare a intensitatii luminozitatii. Si mie mi s-a parut deranjant. La facelift vad ca arata bordul mai comestibil din punctul asta de vedere.
Versiunea pre facelisft avea asa cadranele: http://www.autospectator.com/uploads/Kia/c...ia_ceed_int.jpg

Edit: @dack - scrie si impresiile despre Focusul 1.6 100cp. Mie imi place masina asta, partile negative scurt rezumate ar fi: motor cam slab, insonorizare care lasa loc de mai bine, plastic cam mult in interior. Parti buna: tinuta de drum, spatiu, aspect interior/exterior, fiabilitate.

Bafta!
dack
Andy, nu prea mai am ce sa adaug - motorul este silentios si pare sa vrea, dar se plafoneaza destul de repede. Timoneria scurta - foarte usor de manevrat, cum e in cazul Ford. In afara de bord care arata foarte bine si este din materiale bune, restul de plastice (fetele de usi, mochetele) sunt la nivelul Logan, cel putin in varianta Trend. Iarasi, nu imi place nici materialul textil care imbraca scaunele si bancheta. Chestia asta cu interioare jenante se propaga periculos de repede la toate marcile si clasele. Si pot intelege treaba cu reducerile de costuri, dar nici sa avem parte de masini superbe pe dinafara si jalnice pe dinauntru, pentru ca din pacate, observ un asemenea trend.

Directia si suspensia mi s-au parut foarte bune, intr-adevar. Spatiul interior este ok, dar nu la fel de mare ca in cazul unui Megane Sedan (am mers cu un Focus in varianta sedan).

Concluzia mea este ca masina merita un motor ceva mai rasarit, dar pentru cineva care merge lejer in general, este suficient. Garantia de 4 ani fara extra-cost este absolut ok, nu cunosc costurile reviziilor insa.
Andy_ACS
Au si varianta 1.6 TI-VCT de 115 cai, e peste cel de 1.6 100 nu numai la putere, dar si la repartitia cuplului. Insa costa in plus cateva sute de euro si de aceea majoritatea cumpara varianta de 100 (care e destul de vechi, e si pe Focus 1 de prin 2000 parca).
Daca as sti ca reducerile de costuri s-au facut numai la tapiterie si plastice din bord eu as fi cat de cat impacat cu ideea, dar cred ca se merge mult mai departe.
Era o poveste la Ford parca - cineva a facut o economie de 1$/masina prin nu stiu ce artificiu. Pare putin, dar la 1.000.000 de masini se strange ceva...

Bafta!
chris_t
M-am dat si eu cu o jucarie faina de tot, pe numele ei

The New Honda Accord

Motorizare diesel i-DTEC 2.2, transmisie M6, echipare Executive, pret de lista 30.000Eur.

Motor:150CP si 350Nm la o masina de 1600kile, avea vreo 600km la bord, s-a dus frumos in cateva depasiri, fara sa simta greutatea sau faptul ca masina e pur si simplu imensa.

Dotari: f multe airbaguri, xenon, senzori lumina + ploaie, ESP, cruise control adaptiv (pastreaza distanta constanta fata de masina din fata), Lane Keeping Assist (camera video, te tine pe aceeasi banda de circulatie), ceva sistem de franare care functioneaza pe baza cruise controlului si urla daca in fata se franeaza brusc, sistem audio Premium 10difuzoare + control pe volan, navi (comanda vocala), bluetooth, piele, scaune incalzite cu vreo 3 memorii de reglaj, senzori de parcare + camera video marcharierre, etc....

Masina e suficient de dinamica pt dimensiunile ei, i-am dat un pic in gura si de infige bine de tot. La fel de bine si franeaza, am calcat frana f brutal la 100kmh, s-a oprit repede si fara incidente.

La interior e de vis, o adevarata nava-amiral, in care chiar te simti ca si cum totul iti apartine. Finisarile si materialele sunt pe masura pretului, sistemul audio e bestial, pielea excelenta, cam totul la superlativ.

Trei chestii la "contra":
- la mersul inapoi se cupleaza automat camera video si vezi ce se intampla in spate pe ecranul navigatiei, necesita obisnuinta. Cu asta te obisnuiesti cum te obisnuiesti, dar, tot la mersul inapoi, retrovizoarea din partea dreapta coboara automat la nivelul bordurii. A fost prea mult pentru mine, mi-a luat ceva sa parchez mastodontul.

-din cauza functiilor multiple, sistemul de Cruise Control nu e foarte intuitiv, destul de complicat sa te joci cu el.

-pretul:D. Cu toate ca merita si ultimul leu, is cam multi smile.gif


Overall, o masina superba, cu finisari excelente si cu un feeling aparte la interior. Cand m-am dat jos si m-am urcat inapoi in Focus, simteam ca is in Dacia 1300.


Am avut de asemenea privilegiul sa ma dau -dar doar din postura de copilot- cu doua masini speciale (ambele cu aprox 20.000km la bord, deci nu noi), dar pe care nu prea am cuvinte sa le descriu. Pe una o cheama New Subaru Impreza WRX, pe cealalta Masserati Quattroporte Executive GT. Ambele m-au imbolnavit, dar in acelasi timp m-au cam lecuit de drive-tests;)
dack
Frumoasa descrierea Hondei, Cristi, dar eu am un prieten care isi face casa in Ploiesti - 150 mp utili. La rosu il costa 20.000 materialele si 11.000 manopera. Total 31.000 de euro. Daca intelegi ce vreau sa spun... biggrin.gif

In ziua de azi, as da cat mai putin pe o masina. A, daca as fi nabab...mi-as lua una de 25.000. Cross my heart!
C a t a l i n
QUOTE(chris_t @ 8 Oct 2009, 21:07)
Trei chestii la "contra":
- la mersul inapoi se cupleaza automat camera video si vezi ce se intampla in spate pe ecranul navigatiei, necesita obisnuinta. Cu asta te obisnuiesti cum te obisnuiesti, dar, tot la mersul inapoi, retrovizoarea din partea dreapta coboara automat la nivelul bordurii. A fost prea mult pentru mine, mi-a luat ceva sa parchez mastodontul.

-din cauza functiilor multiple, sistemul de Cruise Control nu e foarte intuitiv, destul de complicat sa te joci cu el.

-pretul:D. Cu toate ca merita si ultimul leu, is cam multi smile.gif
*


În calitate de posesor al unei astfel de nave amiral cum i-ai spus, e drept că nu cu motor de tractor, îmi permit să fac niște mici comentarii:

-n-am înțeles de ce sau ce anume e un punct negativ în legătură cu camera video și mai ales cu oglinda... Dacă te deranjează faptul că oglinda dreapta coboară automat pentru a vedea bordura, poți foarte ușor, CONFORM MANUALULUI DE UTILIZARE, pe care evident trebuie să îl citești, să anulezi această orientare a oglinzii, prin simpla mutare a butonului ce le reglează, în orice altă poziție decât pe R (right). Mai degrabă aș fi zis că un punct negativ ar fi fost lipsa unor sisteme de asistență la parcare, având în vedere gabaritul mașinii, dar când ai la dispoziție senzori de parcare față-spate, cameră video spate și repoziționarea automată a oglinzii dreapta, tu spui că e rău? WTF?

-aceeași poveste legată de Active Cruise Control. După ce citești manualul de utilizare, nu mai e nimic complicat. Eu cred că e un avantaj să poți seta cât mai mulți parametrii, decât să nu poți. Iar odată setați, pe viitor apeși un singur buton.

-Prețul? WTF? În primul rând s-au ieftinit în ultima vreme. Modelul pe care eu am dat 34.000 euro e acum 29.000 euro. E mult în comparație cu ce? Vezi la concurență dacă găsești asemenea dotări, și cam cât costă ele... Iar pe lângă preț, taxele și asigurările anuale, plus reviziile, se duc pe la 3000 euro.

E mult pentru o mașină? Asta depinde de fiecare, dar doar pentru că persoana X nu are un buget pentru o astfel de mașină, nu înseamnă că mașina are "o chestie contra".

dack
Catalin, ai raspuns cu forta disproportionata - omul nu s-a exprimat fericit cu "contra". Sunt lucruri pe care el nu le apreciza. Oamenii sunt subiectivi. Inclusiv ca noi doi.

Acum, nici eu nu apreciez exprimarea "motor de tractor", ceea ce ma face sa cred ca ai anumite prejudecati fata de motoarele diesel. Si cum eu nu m-am "nascut" intr-o masina cu motor diesel, ci pe benzina (ca toata lumea pana in '89) trebuie ca exista anumite calitati care ma fac se le apreciez mai mult pe cele "de tractor". Si nu sunt singurul.

Dar nu vreau sa intru intr-o polemica pe tema asta. Am vazut lucrul asta pe site de prea multe ori - nu duce nicaieri.
Mednick
Passat CC 1.8 TSI 160 CP 4500-6000 rpm si 250 Nm de la 1500 la 4500 rpm...acum cu discounturi ajunge la 24 000 iepuroi. Asta daca stii sa apreciezi un lucru "sculptat" si daca iti place cand intoarce lumea capul pe strada dupa tine.
Am una in familie, stiu cum e si face fiecare banut, pornind de la portierele fara rama si scaune "a la Porsche" pana la displayul cu touchscreen si sistemul "park assist" wub.gif
C a t a l i n
Eu nu vorbesc de prețuri de dumping pentru ce nu se vinde, și a rămas pe stoc. Dacă pui pe Passat dotările de pe Accord treci de 40.000 euro. Ca să nu vorbim de fiabilitate, sau profesionalismul celor din service, sau..., sau...

Argumentul cu întorsul capului pe stradă e jenant... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Iar ce-am zis de diesel nu sunt prejudecăți, sunt realități. Face zgomot mare? Face... Scoate fum? Scoate... și lista poate continua...
b76bgaarh
bre container cand o sa intelegi ca handa aia e urata cu spume....si da un passat cc arata beton pe langa ea????


iar daca vorbim de break.... are un volum de incarcare jenant.... vrea sa concureze cu mercedes si bmw si haudi..dar nu prea le iese.....dect la pret ..poate....
C a t a l i n
Fiecare cumpără ce crede! Topicul avea alt subiect... Parcă testam fiecare și ne spuneam părerea. Mi-am spus punctul de vedere în legătură cu cele scrise mai sus legate de un test-drive.

Domnule arhitect, te anunț oficial că nu accept astfel de apelative.
b76bgaarh
de ce..... nu mai lucrezi la ei????
dack
QUOTE(C a t a l i n @ 12 Oct 2009, 18:25)
Iar ce-am zis de diesel nu sunt prejudecăți, sunt realități. Face zgomot mare? Face... Scoate fum? Scoate... și lista poate continua...
*



Exact ce spuneam... Cata, ce zici tu era valabil la motoarele diesel de acum 10 ani. Un motor diesel common-rail modern este silentios, aproape fara vibratii si fara fum, care apropo, de cele mai multe ori apare in spatele masinii, pentru cateva secunde, in demaraj.
C a t a l i n
Eh, na...smile.gif
N-am condus dieseluri de acum 10 ani. Am condus modele recente. Dacă vrei le înșir: 2.0d de BMW, 1.5dCi de Symbol, 1.9 dCi de Laguna, 1.9 TDi de Golf, Fabia și Octavia, 2.0 TDi de Octavia, 2.0 și 2.2 D4D de Toyota RAV4 și Avensis, 2.2 iDTEC de Accord.
TOATE, absolut toate SUNT MULT MAI ZGOMOTOASE decât motoarele pe benzină de pe aceleași modele. TOATE scot fum când le calci.

N-are sens discuția asta aici. Pentru mine sunt tractoare, iar fumul de-l scot e foarte toxic. Am mai zis, luați o bicicletă și mergeți prin trafic, în spatele unei mașini diesel, oricare, și apoi în spatele uneia pe benzină. O să vedeți o diferență majoră în aerul de-l veți respira.

Din punctul meu de vedere discuția de aici despre diesel s-a încheiat. biggrin.gif
bulan
In Iran autoturismele sunt doar pe benzina si au obligatoriu si instalatie de gaz.Gazul este gratuit si in orase se circula obligatoriu pe gaz doar la iesire din localitati se trece pe benzina.Informatia o am de la un sofer iranian care vorbeste romaneste mai bine ca mine.Asa este?
dack
Motoarele TDI de care ai scris tu sunt pompa-injector, intr-adevar mai zgomotoase. Dar DCi-urile de 1.5, fie de 85 sau 105, aproape nu se aud. Dar si eu ma opresc aici. Fiecare cu pasiunile lui.
slider2
am o propunere pentru initiator:
- din punctul meu de vedere pentru a ajuta si mai mult, acest topic ar trebui sa contina impresii despre masini si ceva mai vechi. sunt multi cei care doresc sa-si achizitioneze un automobil sh, si cauta drive teste, impresii despre el, si nu prea gasesc.
dack
Buna idee, Slider.

Din punctul meu de vedere se poate scrie despre orice masina.

Singura problema este ca cele vechi se uzeaza diferit, in functie de modul de utilizare si din acest motiv, drive-testele sunt relative.
chris_t
Cataline, relax my friend. S-o luam pe rand:

a) mic: nu ma pun sa citesc manualul de utilizare cand fac drive-test, sa mor io. Daca tie ti se pare asta anormal, ma scuzi, dar nu te ataca asa. Stiu sa citesc, pe cuvantul meu. Pentru mine a fost aiurea oglinda aia, nefiind obisnuit cu asa ceva. E drept ca si eu imi mai las oglinda dreapta jos cand nu stiu exact unde parchez, dar pur si simplu m-a deranjat.

cool.gif mic: nu-s eu de vina ca ala de la dealer si-a prins degetele in cruise control. Pur si simplu am apasat la butoane de m-am plictisit. Cruise-ul meu de pe Ford e mult mai simplu si mai intuitiv. E drept ca e fara ACC, dar, totusi, as vrea sa nu stau 5min sa-mi setez viteza de croaziera. Nu mi-a placut, si punct.

c) mic: as da 30k maine pe masina asta. Daca citeai tot review-ul si nu agatai doar pentru ca n-am zis ca Honda e masina perfecta, poate iti dadeai seama cat de incantat m-am dat jos din masina. Dar pentru multi 30k is o groaza de bani, cu atat mai mult cand vine vorba de o masina. Daca face banii astia? Da, ultimul cent. Daca as avea vreo 100k si n-as avea ce face cu ei, as lua-o maine, repet. Daca insa as avea 30k (sau mai rau, vreo 10k, restul leasing) nu i-as da pe toti pe o masina. Nu e stilul meu, ca-ti place sau nu.

Honda Accord e o masina super faina (n-as da asa ceva nici pe 2XPassat CC, daca e sa ma intrebi), dar nu e masina perfecta. Nici Maseratti Quattroporte nu e, nu cred ca s-a inventat inca, s-ar fi vandut numai aia.

Daca nu reusesti sa sesizezi ce inseamna ca raport 3 mici chestii "contra" intr-o mare de epitete pozitive insirate de mine, crede-ma, nu eu am o problema.

Stima.
slider2
pai nu o sa facem referire la masini foarte vechi, sa zicem un maxim 4-5 ani, dar cu km decenti.
si ca tot am adus in discutie o sa spun si eu despre megane 2.2 sedan, an 2006-2007. nu e o masina tocmai veche in sine avand in vedere ca abia a fost inlocuita in showroom-uri, desi probabil ca se mai gasesc la anumiti dealeri.
am condus 2 astfel de modele, un 1.5 dci 2006 si un 1.6 16v 2007, nu detin nici una din ele deci pot spune ca am o parere cat se poate de obiectiva. deci s-o luam pe rand:

design exterior
- este o masina destul de reusita ca design avand in vedere ca s-a plecat de la un hatchback, portbagajul nu pare adaugat ci e destul de bine integrat in linia generala. in schimb nu iese in evidenta cum o face bicorpul datorita partii posterioare.
totusi adoptarea portbagajului duce la o vizibilitate scazuta, ceea ce la anumite manevre in marsarier poate duce la "complicatii". partea frontala la ph2 este ceva mai agresiva, dar restul masinii duce cu gandul mai mult la sobrietate.

design interior
- un design mai banal, cu anumite comenzi plasate un pic incomod (butonul de reglare al oglinzilor, butonul de reglare al farurilor, intensitatii luminoase, pilotului automat). reglajul aeratoarelor destul de redus, uneori nu poti directiona fluxul de aer, exact cum vrei tu. cotiera centrala este foarte mare, putand fi folosita atat de sofer cat si pasager, dar ii lipseste ajustarea pe orizontala, ceea ce face ca persoanele ceva mai mici de statura sa nu se poata bucura intru totul de avantajul acesteia.
totusi masina beneficiaza din standard de cheie tip cartela si pornire prin buton, pacat de dimensiunile cam mari ale cartelei. o alta bila alba poate fi acordata manetei franei de mana, care arata ca o mansa de avion, si in pofida formei un pic ciudate este destul de usor de actionat.
pentru modelele cu aer conditionat automat, comenzile climei, ventilatorului, directia fluxului de aer etc, sunt foarte usor de utilizat prin ajutorul unor butoane si a display-ului. dar acest grup de butoane dau un mic sentiment de fragilitate, avand in vedere ca paletele pe care acestea sunt pozitionate se cam misca in toate partile. in cazul modelelor cu aer conditionat manual, comenzile acestora sunt clasice, dar din punctul meu de vedere sunt foarte inestetice.
eu am condus un model privilege, si unul imediat sub ca nivel de echipare. privilege beneficiaza de piele pe marginile scaunului, cotiera, fete de usi, volan, etc; totusi si in varianta textila materialele folosite nu sunt rele.

confort, spatiu interior si portbagaj
- 5 persoane pot sta bine in masina, 4 chiar foarte comod. portbagajul este destul de mare, un pic peste 500 litri, totusi gura de incarcare este cam mica si poate incomoda la incarcarea anumitor bagaje. de mentionat ca bancheta este rabatabila chiar si in cazul sedan-ului. pozitia la volan este destul de usor de reglat, si pot sta confortabil atat persoanele scunde, cat si cele inalte; cu mentiunea ca pedala de acceleratie are o pozitie usor incomoda (ridicata), ducand la inconfort.
insonorizarea nu este chiar excelenta, la viteze mai mari de 130km/h se aud foarte bine zgomote de rulare si frecarea cu aerul.

tinuta de drum
- pentru un sedan si un renault are o tinuta de drum destul de buna, masina fiind stabila inclusiv la viteze mari, totusi pachetul de drumuri grele oferit ca standard duce la un ruliu mai accentuat. in opinia mea aceasta dotare ar fi trebuit sa fie optionala si cu un pret mic; spun asta avand in vedere ca in viata de zi cu zi conduc o masina fara o astfel de dotare si cu o garda la sol nu foarte ridicata, si tot invartidu-ma prin bucuresti, dar si prin tara, n-am simtit niciodata nevoia unei suspensii mai inaltate.

dinamica si consum
- modelul vine cu discuri frana fata-spate, asistenta la franarea de urgenta si abs in standard. aceste dotari asigura modelului o franare eficienta.
motorizarile pe care le-am "testat" eu, nu mi-au lasat o impresie asa placuta. desi masina mea personala este tot un megane 1.6 16v, comportamentul meganeului 2.2 echipat cu acest motor este diferit. norma de poluare mai ridicata (euro 4 fata de euro 2) si masa mai mare (1335kg fata de 1182kg) duc la o dinamica slaba, motorul necesitand turatii serioase pentru un condus cu tenta mai agresiva. pentru anumite depasiri fiind nevoie de retrogradarea chiar cu 2 trepte pentru a face manevra in siguranta. consumul are si el de suferit din aceleasi cauze, computerul de bord afisant o cifra de 7.5L/100km parcursi, in conditiile unei viteze medii de 45km/h si fara ac/clima, ceea ce mi se pare cam mult avand in vedere ca masina din semnatura are 6.9L/100km tot fara ac, dar cu o viteza medie 28km/h.
dci-ul condus este un 1.5 100cp, desi masina este ph2, deci beneficiaza de doar 200nm. modelul a fost cumparat imediat dupa aparitia faceliftului si n-a beneficiat de varianta mai potenta de 105cp si 240nm. in conditiile acestea dinamica masinii este tot slaba, pentru anumite manevre fiind nevoie de retrogradare, dar nici asta nu este o solutie intotdeauna. in talonul modelului respectiv la masa autoturismului in gol era trecut 1450kg, cifra care mi s-a parut exagerata initial, dar dupa ce am condus masina respectiva, tind sa cred ca este reala. consumul este unul de diesel; in regim exclusiv urban cu clima pornita a fost inregistrat un consum maxim de 7.5L/100km, iar extraurban un minim de 4.5L/100km (fara clima si cu o viteza maxima de 110km/h). totusi vibratiile si zgomotul de diesel se simt destul de bine interior.

din punctul meu de vedere cred ca ar fi nevoie de un motor mai potent pentru acest model, respectiv 2.0 140cp sau 1.9dci 130cp. avand in vedere consumul cred ca best buy ar fi varianta diesel.
C a t a l i n
Nu-i cazul, că sunt relaxat. Nu te pune nimeni să citești vreun manual la drive-test, dar dacă nu cunoști funcțiile unui aparat, nu e just să spui din prima că sunt nașpa... Nu-i nici mașina de vină că ăla de la dealer și-a prins...
N-am zis că e mașina perfectă... Numai că ce ai remarcat tu chiar nu sunt puncte negative din punctul meu de vedere. smile.gif

Dacă ziceai de exemplu, că scaunul pasagerului are încălzire doar în șezut, din cauza unor senzori, dacă spuneai că acumulatorul mașinii este cam mic pentru ditamai motorul și electronica din ea, sau dacă aminteai faptul că portbagajul are o formă cam ne ergonomică din cauza suspensiei, eram total de accord. sleep.gif
chris_t
Drive-test SH:

Ford Focus Mk2, 2007, 1.6 TDCI, 90CP, 115.000km.

Cu asa ceva ma dau eu.

De bine:
-super stabilitate (cel putin la versiunea hatchback)
-consum mic (intre 4.9 si 6.5, depinde cum ii dai) eu o tin pe la 5.5, 70% afara, 30% oras. Viteza normala afara 140-150. In oras, nu extrem de agresiv, dar nici nu dorm.
-pozitia la volan destul de joasa (mai jos ca la megane, mai sus ca la golf)
-costuri de intretinere normale (800lei revizia standard, aia la 15.000km)
-relativ fiabila, cu unele mici hibe.
-materiale de calitate pe consola centrala, bord, volan, schimbator)
-sistem audio ok
-spatiu interior generos pentru un hatch.

De rau:
-daca tot vorbeam de hibe: 1 buc furtun intercooler fisurat la 110.000km, schimbat pe garantie(s-a intamplat la 50% din Fordurile din flota de la firma, e clasica deja).
-farurile aftermarket se ard intr-o veselie (cam la juma de an vara, mai des cand e iarna sau cand ploua). Am incercat Philips, Hella, Bosch, tot un drac e.
-rigoare cam prea nemteasca la interior, fete de usi din plastic tare.

Mai intrebati daca e ceva anume ce vreti sa stiti.

13 Oct 2009, 00:15:
QUOTE
C a t a l i n  Posted Today, 00:04    Nu-i cazul, că sunt relaxat. Nu te pune nimeni să citești vreun manual la drive-test, dar dacă nu cunoști funcțiile unui aparat, nu e just să spui din prima că sunt nașpa... Nu-i nici mașina de vină că ăla de la dealer și-a prins... N-am zis că e mașina perfectă... Numai că ce ai remarcat tu chiar nu sunt puncte negative din punctul meu de vedere. smile.gif  Dacă ziceai de exemplu, că scaunul pasagerului are încălzire doar în șezut, din cauza unor senzori, dacă spuneai că acumulatorul mașinii este cam mic pentru ditamai motorul și electronica din ea, sau dacă aminteai faptul că portbagajul are o formă cam ne ergonomică din cauza suspensiei, eram total de accord. sleep.gif


Mi-au scapat astea...ce bine ca nu-s platit sa fac drive-teste.
b76bgaarh
kia ceed 1,4 best......

- pozitie "sportiva" la volan mai jos decat in megan...
- stabilitate buna inclusiv pe strazile romanie..fara sa iti scoata pietrele de la rinichi...
- zgomot mai mare facut de suspensie
- motorul de 1,4 cam anemic sub 3500 de ture....
- plasticul se zgarie f usor pe anumite zone
- trosneste plasticul de sub volan....
- cand dai pe dezaburire porneste automat si AC (masina nu are aer automat)
- aerul conditionat cam anemic...
- consumul decent...computerul de bord nu trece de 9,5 in bucuresti...
- spatiul interior mare... este mult mai aerisita decat un megan II
- cutia de viteze f precisa...cursa schimbatorului cam mare...
- stergatorul spate nu porneste automat cand bagi in marsarier si cele de pe fata sunt pornite
- oglinzile sunt f ciudate... nu te ajuta de loc sa iti dai seama de gabaritul automobilului..sunt prea sferice...

cam atat.....
Andy_ACS
E vorba de varianta pre facelift sau cea cu facelift?
La var cu facelift am observat ca puncte bune:
- bord schimbat, afisaj central schimbat (nu mai bat la ochi si arata mai bine)
- aspect usor imbunatatit
Negative:
- oglinzi mai mici
- motorul de 1.4 se pare ca nu mai are 109 cai ci doar 90.

Nu stiu exact suspensia cum este la facelift, la cea veche era suspensie tare.

Bafta!
b76bgaarh
fara facelift.....
cdadan
Seat Exeo 2.0 TDI CR 143 cai
Impresie generala: o experienta usor sintetica. Masina face fata bine, insa nu are apucaturi sportive. Sta ok pe drum, insa cred ca se putea si mai bine, mai ales ca era incaltata cu R18. Ruliul e sesizabil. Directia este mult prea usoara si in consecinta usor lipsita de feedback pe curbele luate in forta. Motorul: foarte silentios, chiar si la 4500 de ture. In schimb nu e la fel de nervos ca PD-ul echivalent. Vrei rafinament, pierzi mult din senzatia de forta. Am avut impresia ca nu ar fi toti caii acasa ...
Ergonomia e ok, mai putin pozitia de condus prea inalta, chiar si cu scaunul coborat la minim. Calitatea si designul interior sunt ok. M-a dezamagit un greiere in zona stanga a bordului (sau poate in usa), nepermis la cei 2000 km pe care ii afisa masina.

Citroen C5 2.0 HDI 138 cai
Exteriorul superb, desi masina de drive-test era jegoasa intr-un mare fel. Interiorul e frumos si bine lucrat, iar spatiul este suficient, inclusiv portbagaj mare si cu acces bine gandit. Materialele par de buna calitate iar cuorile bine alese, insa nu m-am concentrat pe aceste detalii. Pozitia la volan este inalta inclusiv in pozitia minima a reglajului pe inaltime (pentru scaunul sofer). Idicatoarele de bord sunt inspirate, insa cu un mare minus pentru turometru, mic si plasat undeva in dreapta, cu gradatii din 500 in 500 rpm. Foarte greu lizibil in timpul condusului. Consola centrala e plina de butoane (mie imi place asa), am accesat doar butonul de A/C (off), pentru a nu fura din puterea motorului. Volanul cu butuc fix il stiu de la C4 si nu necesita obisnuinta speciala. Evident, era plin de butoane si reglaje. Trebuie sa remarc din nou buna traditie Citroen de a oferi masini bine doatate (pachete generoase si accesibile). Totusi ergonomia pare perfectibila, de exemplu in mers am constatat ca maneta de semnalizare e un pic ascunsa. Scaunul soferului (ma refer la culisare) pare a fi prins doar in dreapta si un pic danseaza, sesizabil si enervant in mers. Poate era doar un defect. Am inercat sa-l fixez si in alta pozitie insa degeaba.
Model in test avea suspensie clasica. Hydractive 3 e disponibila de la al 2-lea nivel de echipare, costa in plus vre-o 600 euro. Parerea mea ca este un must.
La drum:
- confort excelent, sportivitate lipsa
- filtraza foarte bine neregularitatile drumului, desi era incaltata cu 55 R17
- foarte slentioasa, inclusiv motorul si suspensiile
- ruliu mare si reactii surprinzatoare la manevrele (simulate) de ocolire, cu tot cu jantele de 17
- motorul duce bine la mers normal sau repejor, insa intr-un pic de forja (trapta a 4-a, peste 100, 110) am intrebat instant: unde sunt caii declarati? La depasiri e cam lenes. Da senzatia ca e mult mai slab decat concurenta nemteasca. Nu raspunde prea bine la turatii mici.
- directie usoara insa fara mari pretentii de exactitate si fara feedback
- schimbatorul se manevreaza aproximativ. Mult sub nemti la capitolul asta.
In concluzie: o masina excelenta pentru cei care apreciaza confortul. Cei care vor un pic de driver-car trebuie sa opteze neaparat pentru suspensia hydractive si o motorizare mai potenta.
dack
Foarte reusita descriere, Dan. Acum cred ca motivul pentru care C5-ul nu se misca atat de vioi se datoreaza greutatii masinii. Pus pe un 308 (focus, mazda 3), trage mult mai bine.
l@u
si cam ce greutate are ?

13 Oct 2009, 22:19:
QUOTE(cdadan @ 13 Oct 2009, 19:18)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 143 cai
In schimb nu e la fel de nervos ca PD-ul echivalent. Vrei rafinament, pierzi mult din senzatia de forta. Am avut impresia ca nu ar fi toti caii acasa ...
: unde sunt caii declarati? La depasiri e cam lenes. Da senzatia ca e mult mai slab decat concurenta nemteasca. Nu raspunde prea bine la turatii mici.
*



Asta e tributul platit pentru common rail........... vrei forta bruta/pd vrei mielusel/dci. pd-ul este zgomotos si consuma ulei dar este forta bruta.....dci-ul este silentios nu consuma ulei dar este balegos...se poate compara cu benzina non turbo. toate motoarele sunt marketing.
dr_mKe
In realitate conteaza doar timpii de repriza, care fii sigur ca sunt mai buni.
Adesea se confunda intrarea abrupta a turbinei cu caii putere si performanta. Sa vezi ce intrare in scena au turbinele de pe TDI-urile mai vechi, cu euro 2 tongue.gif
l@u
de ce nu au adaptat sistemul turbo de pe pd pe cr ???.....pentru ca nu putea sa faca fata
asa cum am mai spus totul este marketing.....aceeasi marie dar cu o alta palarie
intotdeauna balanta va fi zero acum depinde de pe ce taler o privim.
dack
C5 2.0 hdi - 1733 kg gol.
http://www.km77.com/eli/motor/fichacompleta.asp?id=25635
Cu motorina si doua persoane la bord bate spre 2 tone.

PS. Perfect de acord - motoarele PD aveau un start mai slab dar de la o turatie in sus te aruncau cu multa forta in fata. Probabil de aia mi-a si placut dieselul.
Motoarele CR sunt ca niste domnisoare in comparatie, reactioneaza exact ca motoarele aspirate pe benzina - aproape perfect liniar. Nu putem spune ca nu au forta, insa. Oricum, eu le voi duce dorul celor PD.
ArtVandelay
QUOTE(b76bgaarh @ 13 Oct 2009, 12:22)
kia ceed 1,4 best......

- cand dai pe dezaburire porneste automat si AC (masina nu are aer automat)

*




cam la orice masina, si e si normal
cdadan
QUOTE(dack @ 13 Oct 2009, 21:50)
PS. Perfect de acord - motoarele PD aveau un start mai slab dar de la o turatie in sus te aruncau cu multa forta in fata. Probabil de aia mi-a si placut dieselul.
Motoarele CR sunt ca niste domnisoare in comparatie, reactioneaza exact ca motoarele aspirate pe benzina - aproape perfect liniar. Nu putem spune ca nu au forta, insa. Oricum, eu le voi duce dorul celor PD.
*


Dack, subscriu in totalitate. Start mai slab doar pe versiunile fara geometrie variabila. Exeo a fost pentru mine primul 2 litri CR condus, de la VW, si chiar eram foarte curios.
Doctore, turbinele alea vechi probabil nu au geometrie variabila. Raspunsul prompt (usor agresiv) al motorului e dat de sistemul de injectie (PD) nu de turbina. Vezi ca PD-urile sau mai bine la reprize decat CR-urile echivalente.
Si uite asa topicul devine un PD vs. CR. Mai nou prefer turbo pe benzina. tongue.gif
IRONICK
QUOTE(cdadan @ 13 Oct 2009, 23:48)
Mai nou prefer turbo pe benzina.  tongue.gif
biggrin.gif
dack
Eu trebuie sa mai merg cu unul ca sa ma edific, ma gandesc la 1.4 TSi de 122. Cel de 120 Cp de pe Linea m-a cam dezamagit. Nu pot sa zic ca masina nu tragea, dar o facea dupa secunde bune de acceleratie. Pai, ce-am facut? Dci-ul meu dupa flash-ul facut acum un an, trage mai bine si consuma mai putin. A fost un sentiment evident, doar m-am suit dintr-una in cealalta..

Dar si eu iau in calcul motoarele turbo pe benzina de cilindree mica. La un pret bun sunt o alternativa interesanta.
dr_mKe
Nu ai cuplu fara presiune de supraalimentare moncher tongue.gif Amandoua componentele "este" de vina tongue.gif
Nu uita ca la euro 2 ECU isi permite sa dea suc de tractor din belsug cand calci pedala. Commonrailu nici nu plafoneaza asa de rapid ca PD -ul clasic. E rau sa nu mai ai rontait si vibratii la accelerare ?
Mednick
@ dack...mai nou s-a lansat si 1.2 TSI de 105 cp dar sincer la un pret cam mare...varianta supraalimentata bi-turbo de 1.4 TSI 160 cp de pe golf iti traduce cu adevarat senzatia unui motor turbo pe benzina si vei uita orice diesel...daca are si DSG wub.gif
l@u
160 CP dar doar 240 Nm dar ceea ce este interesant cei 240 Nm au plaja intre 1500 si 4500 rpm...
dack
Da Mednick, dar cel de 160 consuma mai mult decat ala de 122. Bine, nu cu mult mai mult.. Eu imi doresc un motor usor utopic - silentios si lipsit de vibratii ca pe benzina, puternic si cu consum mic ca la diesel. Sa ma anuntati cand apare! smile.gif

Bine, aici NU ma refer la cele full-electrice. Mai avem pana acolo.
cdadan
QUOTE(dr_mKe @ 13 Oct 2009, 23:19)
Nu ai cuplu fara presiune de supraalimentare moncher  tongue.gif  Amandoua componentele "este" de vina  tongue.gif 

Clar si categoric, insa hai sa nu ne invartim in jurul cozii. Intre un CR si un PD sistemul de injectie face diferenta (reactia prompta si oarecum violenta la apasarea pedalei) si nu turbina. Hai sa comparam E4 cu E4 ca e mai simplu.

QUOTE(dr_mKe @ 13 Oct 2009, 23:19)
E rau sa nu mai ai rontait si vibratii la accelerare ?
*


icon_mrgreen.gif
Era o afirmatie oarecum de conjunctura, am pus si un zambaret. Nu are rost sa mint, deocamdata intre diesel si benzina prefer dieselul. In cazul in care discutam de motoare cu prestatii comparabile ...
l@u
no comment.......ca sa nu par subiectiv
dr_mKe
Obiectiv TDI -urile sunt motoare foarte bune, dar care au ramas mai mereu usor in urma concurentei din punct de vedere al rafinamentului. Tribut platit presiunii de injectie foarte mari, care pe de alta parte ajuta la economie si raspuns tongue.gif
Personal intre un 1.9 TDI @ 130 cp si un 1.9 dCI @ 130 cp inclin mult spre dCi, nu neaparat din cauza nivelului de zgomot sau vibratii, ci din cauza felului in care motorul intra si iese din sarcina, foarte progresiv si lipsit de orice agresivitate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.