FLOEXE
31 Aug 2009, 17:56
De câteva zile îmi arată computerul de bord mesajul ''check emissions'', cam despre ce ar fi vorba ?? In cartea tehnică zice ceva de OBD defect (e în germană mare lucru nu am înțeles) și în bord s-a aprins un bec galben care arată ca un motor și cheița de service. Ar putea fi ceva problemă mai gravă, sau vreun filtru înfundat, sau catalizatorul ? doar pe vineri merg la un test clip, da m-am săturat să le dau 50 de lei de câte ori se aprinde un bec în bord
.
audiofilu'
31 Aug 2009, 18:05
sa nu spui ca in conditiile date mai si porneste...sint curios.
ma refer strict la momentul in care este cheia si martorul motor aprinde ca daca se sting...
barbu_marius12
31 Aug 2009, 21:06
Daca ne-ai spune si ce masina ai poate a mai patit cineva asa ceva si o sa poata sa te ajute.
Pornește, merge fără nici o problemă, nici o diferență față de momentul când nu era aprins becul galben și cheița. E Laguna din 2006, motor 2,2 diesel, 103.000 km.
M i h a i
1 Sep 2009, 07:42
Ori este un senzor de vina.. ..ori mergi subturat cu ea.
audiofilu'
1 Sep 2009, 07:55
Porneste si cind sint martorii aia de care spui aprinsi?Si chiar daca scrie check emission porneste?
Eu am avut o problema cu Unichipul montat si nu pornea cind era cheia sau vreun mesaj dar am rezolvat prin schimbarea sa.
conzerva
1 Sep 2009, 08:44
cred ca e echipata cu filtru de particule si e imbacsit............... de pornit porneste, de mers merge, dar nu cum trebe, merge mai greu si fortezi turbo mai tare............daca e asa cei de la reprezentanta ar trebui sa faca o purificare fortata a fap-ului, iar daca e prea imbacsit te va pune sa-l schiombi................... daca are fap si emrgi la tester spuei sa-ti zica ce cantitate de aditiv (cerina) ai in rezervor si cat de tare e imbacsit..............
itadrian
1 Sep 2009, 08:46
Trebuie sa faci un test CLIP, pentru ca pot fi una din sondele lambda sau EGR-ul si pentru cei cu benzina (16 valve) poate fi si sezorul de la arborele cu came.
Subturat nu prea cred, că e cutie automată, pornește fără figuri. O duc vineri la un test, că e enervant să văd becurile alea galbene în bord, și probabil nu sunt aprinse degeaba. O să postez vineri să vă zic ce a avut. Păreri se mai pot spune.
barbu_marius12
1 Sep 2009, 15:02
Eu cred ca masina ta are filtru de particule.Daca e asa de la el e eroarea.
Pt filtrul de particule martorul (beculețul galben) arată altfel, și e amplasat în stânga sus a bordului. Și filtrul l-am schimbat abia de 1000 de km.
tr_viorel
1 Sep 2009, 17:20
La nr de km pe care ii are, cel mai probabil este sa fie valva EGR. Pe la vre-o 30 k km s-a aprins si la mine, am fost la Service si mi-au zis sa mai merg cateva zile, existand probabilitatea ca valva EGR sa fi ramas intredeschisa si sa se inchida ulterior. Asa s-a si intamplat, dupa 3-4 zile a disparut mesajul de pe bord. Mentionez ca in toata aceasta perioada, motorul a functionat normal, singura chestie fiind stress-ul provocat de cele doua indicatoare aprinse-OBD si Service.Nu stiu cum este la Laguna, dar la Megane, daca o defectiune inregistrata la un moment dat, din diverse motive nu mai este sesizata, dupa cca. 40 porniri este automat stearsa din memorie si afisajul revine la normal. Asta mi s-a intamplat mie la R. Megane.
audiofilu'
1 Sep 2009, 18:33
FLOEXE,ai umblat cumva la softul masinii (softul scris in ECU)?
Eu nu am umblat, mașina e la mine de aproape 2 ani, am luat-o second din Germania.
audiofilu'
1 Sep 2009, 20:31
Hai sa explic intrebarea mea:eu am fost sa-mi montez unichip si din pacate am nimerit un device cu ceva defecte ascunse,remediate prin schimbare,fara probleme
la un moment dat imi aparea dupa ce porneam motorul rece check injection" dar motorul mergea si eroarea disparea,fara alte incidente DAR uneori la oprire si incercarea de repornire aparea eroarea care apare si la tine,inclusiv cheia service si orice incercare de pornire se solda doar cu invirtirea electromotorului.
Pina nu disparea cheia nu pornea si pina m-am prins ca eroarea era data de unichip,de temperatura mai ridicata a durat ceva.
De la schimbarea deviceului nu mi-a mai aparut poate si pentru ca nu mai e ascuns linga ECU masinii ci la vedere,la aer curat,linga priza de aer a filtrului.
costinedescu
19 Jan 2013, 19:22
Salutare,
Am avut de curind si eu aceeasi problema s-a aprins martorul cu motorul gaben si a aparut mesajul check emission. Laguna mea este 2.0 benzina 135 CP. Am realizat dupa ce am mai citit si informatiile de pe forum ca alimentasem cu o zi inainte de la Petrom cu benzina de 95, noroc ca nu pusesem dect 15 litri. Din cate am vazut si altii au mai avut probleme cu bezina de 95 de la Petrom, Luckoil, Rompetrol.
Am rezolvat rezolvat problema asa:
- Am forjat putin masina pe la 4500 de ture o zi pana am terminat bezina de 95 (nimic martorul si mesajul nu au disparut)
- M-am dus la OMV, am pus aditiv pentru injectoare, am mers 5 metri din parcare pana la pompa,
- Am alimentat cu OMV 100, plinul 50 litri asa cum se recomanda cand pui aditiv
- I-am dat cheie si mesajul si martorul nu au mai aparut.
Cum o sa previn eu pe viitor,NU o sa mai pun bezina de 95, ma indoiesc ca are cifra asta octanica in Romania.
smadalin
20 Jan 2013, 19:17
Acelasi procedeu ca al lui costinedescu, doar ca fara aditivi: cand mi-a aparut eroarea pusesem de la Lukoil, am fost apoi la OMV, am pus de 100 si i-am dat 4000-4500 turatii, dar nu prea mult(2,3 schimbari de viteza). Eroarea a disparut.
Am mai patit si cu benzina de la Rompetrol. Eu m-am cam cumintit cu benzinariile din Romania, exceptie OMV, unde nu face probleme chiar si cu benzina de 95.
Kosminnn
20 Dec 2016, 01:14
QUOTE(costinedescu @ 19 Jan 2013, 19:22)
Salutare,
Am avut de curind si eu aceeasi problema s-a aprins martorul cu motorul gaben si a aparut mesajul check emission. Laguna mea este 2.0 benzina 135 CP. Am realizat dupa ce am mai citit si informatiile de pe forum ca alimentasem cu o zi inainte de la Petrom cu benzina de 95, noroc ca nu pusesem dect 15 litri. Din cate am vazut si altii au mai avut probleme cu bezina de 95 de la Petrom, Luckoil, Rompetrol.
Am rezolvat rezolvat problema asa:
- Am forjat putin masina pe la 4500 de ture o zi pana am terminat bezina de 95 (nimic martorul si mesajul nu au disparut)
- M-am dus la OMV, am pus aditiv pentru injectoare, am mers 5 metri din parcare pana la pompa,
- Am alimentat cu OMV 100, plinul 50 litri asa cum se recomanda cand pui aditiv
- I-am dat cheie si mesajul si martorul nu au mai aparut.
Cum o sa previn eu pe viitor,NU o sa mai pun bezina de 95, ma indoiesc ca are cifra asta octanica in Romania.
Am si eu exact aceeasi problema la Megane ll 1.6 16V 110CP. La un drum de 1800 km din italia spre romania. Toate bune si frumoase pana am ajuns in romania, mai aveam autonomie vreo 150 km si eram pe autostrada A1 Deva - Sibiu. M-am oprit la prima benzinarie care am vazut-o si am facut plinul BENZINA 95 - PETROM..... am mers vreo 10 - 20 de km maxim de la benzinarie si deodata apare problema: martorii SERVICE si CHECK ENGINE s-au aprins si mi-a aparut mesajul CHECK EMISSIONS.... o sa merg cu ea la un service dar momentan dau vina pe benzina proasta de la PETROM...
siriteanu
20 Dec 2016, 11:53
sincer, mie "scuza" asta cu benzina de la nu stiu ce peco, la o masina cu martorii aprinsi in bord, mi se pare o prostie.
am avut laguna pe benzia si o alimentam de unde puteam , inclusiv de la vagon , si nu am avut martori aprinsi
martor aprins = problema senzor, sau ceva. de unde sa stie masina de unde alimentezi tu .. ca doar nu are ochi .. benzina/motorina e aceeasi la toate benzinariile; difera brandul si eventual aditivii din ea.
optimizarewebsiteseo
28 Jul 2017, 18:13
Am si eu acceasi problema de cateva zile la o laguna 2 1.9 dci 130 CP, a aparut mesajul check emissions + becul galben din dreapta care arata ca un motor + cheita de service. Tin sa mentionez ca masina functioneaza normal, porneste normal, nu scoate fum si are putere normala. Am incercat sfaturile de aici, am facut plinul, am pus adititiv pentru curatarea injectiei si am mers pe autostrada 200 de km la turatii ridicate...cu toate astea eroarea nu a disparut.
Daca nu s-a rezolvat asa problema poate sa fie de la EGR?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.