Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 5
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 5
Pages: 1, 2
mihai1677
Datorita faptului ca sufletul meu a ramas la un R19, m-am hotarat sa cumpar un R5, am cautat unul care are nevoie de ingrijire, si am gasit pe acesta: http://www.daciaclub.ro/-VAND-r5-88-motor-1100-t149583.html

Si am inceput prin a inlocui oglinzile, cu unele cu reglaj din interior:
[attachmentid=1627548593]
[attachmentid=1627548594]
si un reglaj al tachetilor care aveau un joc imens:
[attachmentid=1627548595] .

Poze cu poneiul in prima seara acasa:
[attachmentid=1627548598]
[attachmentid=1627548599]

Probleme constatate:
-1L de ulei in baie, completat cu inca doi, motorul fumeaza pe la joja (segmenti sau set),
-rulment fata,
-amortizor spate pe partea stanga,
-macara geam dreapta,
-o planetara bate in partea dinspre cutie, om vedea care.
Adi R5
bafta in continuare cu reconditionarea. la directie merg repere de dacia SRN. (bucsi,pivoti)
mihai1677
Multumesc, am avut un r19, stiu ca se potrivesc diverse repere la directie, ar fi interesant ce rulment se potriveste pe fata de la srn, szl?
renault19tse
Mihai, s-o stapanesti sanatos.
Daca ai nevoie de piese, sa-mi zici.
Eu iti pot da un set de amortizoare spate, dar sunt pe ulei si sunt cam moi.
Rulmentul fata du-te si ia-l de la un magazin de rulmenti. Poti lua SKF daca iti da mana(50-70 RON) sau daca nu unul facut in Romania, la Alexandria.

Cum e cutia ? La fel ca la 19-le de l-ai avut inainte ?
Vezi ca am postat eu, daca vii sa o demontezi iti dau eu cutia cu planetare cu tot.

E cu servodirectie ? am o caseta manuala de 19, daca se poriveste si e in stare buna.

Succes.
mihai1677
Amortizoarele nu merg de la 19, sunt cu inel la ambele capete.
Cutia este in 4tr merge foarte bine, planetarele sunt mai scurte decat cele de 19, una face figuri. caseta de directie pare in regula.
Multumesc ptr piese, vedem cum facem.
tibi00
frumoase oglinzi....bavta mult si ai grija de buburuza....daca pui suflet o faci frumoasa....nu stiam de tacheti si segmenti sau ce ai mai gasit


31 Aug 2009, 11:19:
bine ca a cazut pe mainile tale si te pricepi biggrin.gif
mihai1677
Am studiat manualul de solenza se pare ca este acelasi rulment pe fata 35x65x35.
Muttley
Hi hi hi... Are motorul mai mic de jumatate din cealalta.
Iar daca-ti zbati putin neuronii aia zburdalnici ai tai, cred c-ai s-ajungi la un consum de speriat tongue.gif
Tabla e in regula?

Sa nu-ti faci griji mari cu piesele, se mai produc inca repere de R12, R5 e deja o masina noua smile.gif

Mult succes!
mihai1677
Si o poza cu tinta proiectului:
[attachmentid=1627549774]
Muttley
Caut-o s-o faci cu piese de C2J. 72 de cai din 1.4.
Desi m-asteptam s-o orientezi spre consum mic sad.gif
mihai1677
Stai linistit, va fi un 1100cmc original, sau cel mult un 1300cmc, avand in vedere cutia in 4 trepte,
-1100 daca voi respecta originalitatea, depinde daca gasesc un set de r8/d1100;
-1300 daca nu pot realiza ceea ce mi-am propus mai sus, cu ocazia asta mai castig ceva cuplu.
In ambele cazuri voi merge spre economie de combustibil, aprindere CDI, carburator reglat la maxim, dispozitiv de oprire a benzinei in timpul mersului in gol fortat.
PS: am masina de efectuat teste.
davincu
1.Ce inseamna aprindere CDI ?
2.Ce este acel dispozitiv de oprire a benzinei, de unde il iei , cat costa , chiar merita -ce economie faci ? Cum functioneaza (pe ce principii)?
3.Ce masina de teste ai ?
mihai1677
1) Aprinderea amestecului carburant este data de scanteie, ptr a obtine aceasta, sunt mai multe solutii:
a) clasic: ruptor, condesator, bobina, cel mai vechi sistem si tot odata cel mai fiabil(teoretic), are un neajuns mare: timpul de incarcare al bobinei cu energie este destul de mare cca 10ms, cu cat timpul se scurteaza (turatie mai mare) cu atat energia va fi mai mica;
cool.gif CDI = (aprindere cu acumulare a energiei capacitiv) adica in loc sa incarci bobina cu energie, incarci un condesator, apoi la timpul prestabilit, descarci acest condesator pe bobina, apare scanteia, avantajul major este timp foarte scurt de incarcare cu energie al condesatorului (mergi linistit la turatii mari), s-a folosit in formula1 prin anii '60 (sau incepand cu anii), dezavantaj multe componente, atunci neaccesibile, si destul de scumpe, acum nu mai sta treaba chiar asa;
c) TCI= (aprindere cu incarcare controlata), seamana foarte mult cu sistemul clasic, dar difera de acesta prin: bobina de joasa impendanta (se incarca rapid cu energie, cca 0,5 ..1ms), are nevoie de un modul electronic care sa asigure timpul ptr incarcare.
2) Motorul pe carburatie are un defect (sau mai bine zis carburatorul), atunci cand mergi in frana de motor sau cobori o panta, depresiunea din admisie devine foarte mare, aceasta trage prin circuitul de relanti benzina in plus mult mai multa decat este nevoie, consum in plus de carburant, ptr aceasta exista un montaj electronic care taie benzina din circuitul de relanti, am observat ca carburatorul Zenith are o electrovalva pe circuitul de relanti (ideea nu este noua, exista pe vremuri asa zisul EEBIO), o data cu trecerea la injectie s-a rezolvat elegant aceasta treaba, poti observa pe cele care au calculator de bord ca in conditiile date de mine consumul instantaneu este 0 (zero).
3) Aceasta va fi masina mea de teste (am multe proiecte electronice care trebuiesc testate, unele mai noi altele mai vechi, unele testate unele in curs de testare. ( aprinderi statice cu avans numeric, etc)
vioar
Doar pentru tine daca vrei am asa. r5 1,1 45 cp.

Segmenti ae 140 setul 4 pistoane.

set camasa+piston+segmenti+bolt tot ae pentru un singur piston 240 ron

cuzineti biela glyco sau ae 34 ron setul

cuzineti palier glyco 58 ron setul

planetara general ricambi sau metteli 178 ron bucata.
grila radiator 50 ron
prag dreapta 110 ron
Far fata r5 din 85-94 100 ron
semnalizator fata 26 ron
crucea de la planetara dintre cutie 80 ron
buson de la capacul de tacheti 11 ron
Supape admisie si evacure intre 13 lei si 16 lei
joja ulei 32 ron
pompa ulei 125 ron
tampon motor 97 ron
suport motor dreapta 51 ron
suport motor stanga 39 ron
contact cu cheie cam 200 ron

Aici ai o lista informativa.
Zimi ce mai ai nevoie si iti caut orice si incerc sa iti ofer preturi cat mai mici.

Astept cu nerabdare carbul ala fiindca masina a intrat in tinichigerie(vopsit exterior interior si montat roll-bar).

p.s. mai ales ca acum am luat si slickuri smile.gif
mihai1677
Multumesc Viorel, astept maine un raspuns cu un set de r8/ dacia 1100, de la un prieten, sade la subsol de 40 de ani, sper sa fie in conditii bune.
Dupa ce termin cu actele, o sa ii fac o inspectie cap coada si o sa am o lista cu cele necesare.
davincu
1.Aprinderea electronica (in loc de platina are un senzor) mai are oare si altceva in plus ? Ma refer la cea de pe R5 din fabrica.

2. Inteleg foarte bine despre ce-i vorba in subiectul "frana de motor". Inteleg si principiul, dar nu stiu cum pui in practica o "scula" care sa taie combustibilul la turatie mare (frana de motor) si sa il lase la turatie mica (relantiu).
Una peste alta e o instalatie pe care o cumperi ? De unde, cu cat?
Sau o realizezi singur ? Cum , din ce?

PS am avut o masina cu carburator cu electrovalva pe relantiu. Avea doua pozitii : on-off si nu stia sa taie gazul in frana de motor. Daca nu functiona ori nu aveai relanti , ori daca ramanea pe deschis dupa ce ai taiat aprinderea motorul mai mergea putin cu autoaprindere.

Cred ca daca te pricepi si dai niste detalii despre posibile imbunatatiri se vor bucura toti forumistii R5 .
mihai1677
1. Pe r5 sunt 3 tipuri de aprindere:
-clasica
-electronica simpla (doar comutator electronic)
-full electronica, cea cu senzor pe volanta si capsula vacumatica (RENIX)
2. Exista de pe vreamea lui Ceausescu asa zisul EEBIO, este un montaj electronic, care in functie de turatie, si un contact aflat pe pedala de acceleratie da drumul sau inchide circuitul de relanti.
3. Stiu sa fac aceasta cutie, cu precizie mult mai buna decat ce era facut inainte de 89, si inainte sa intru in clubul R5 am fost in clubul R19, si acolo am impartasit rezultatele mele, cercetarile mele, sub forma de tutorial, si inainte de asta pe forumul daciaclub,
PS: aveti rabdare, tot ce voi face la masina o sa postez, o fac cu drag.
Azi am montat un Amplificator de Scanteie facut inainte de 89 ptr Dacia, cica ar aduce ceva economie de consum, eu l-am montat poate o arde mai bine uleiul din camera de ardere, nu pot spune ca rezultatul este cel scontat, cred ca motorul asta e pe ultima suta.
PS2: Pentru ca nu am mai apucat sa le montez pe 19 vor veni pe r5 acum:
[attachmentid=1627550105]
[attachmentid=1627550105]
bine inteles voi munci ceva ca sa arate cum trebuie.
Adi R5
user posted image

rezultatul final ar trebuii sa fie acesta....daca nu optezi ptr alta nuanta.
mihai1677
Mda, cam pe acolo, alb boreal, jentile tot albe, nu stiu nimic de bandouri laterale daca voi pune sau nu, barile albe, dungulita rosie, interior am pus poza mai sus. Dar poza ta e aproape de adevar.
vioar
@mihai vezi ca am un lant de distributie nou de r8/1100 acum l-am gasit ratacit printr-un depozit si l-am comandat. smile.gif
mihai1677
Cati ani are? peste 30? sau ca si scrisoarea a facut 75 de ani pana la destinatie?
vioar
Nu stiu cati ani are maine dimineata il primesc si iti spun.

Este swag(febi) nu cred ca este foarte batranel smile.gif)
tibi00
pe cat sunt jantele astea dragos?
Adi R5
jantele sunt pe 14 (cel putin la mine,incaltate cu 175/65R14). bara fata si bandourile au scapat de "reconditionat" si de dunga argintie sau portocalie pentru ca masina a plecat de la mine.
tilicaru
cu o parindere renix 450 cu senzor pe volanta te pot ajuta eu . eu am sa pun in loc de carburator si de aprindere o injectie .tot pt a putea avea un consum mic . am de vanzare si carburatorul zenith simplu corp . daca te intereseaza vb pe privat si ne intelegem la preturi.am si o trapa buna frumoasa , si mai am cate ceva daca te pot ajuta preturile le faci . nm pretenti la niste preturi enorme . eu acuma mai am doar de gasit 2 senzori si pun injectie pe masina .
mihai1677
Ce senzori ai nevoie? ptr ce model de injectie?
Arunca un ochi aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=128255
tilicaru
frumos explicat . eu am o instalatie monopuct de pe opel.problema cum am mai spuso imi tre senzori (2 la nr) aer si temperatura . si o pompa de benzina electrica . momentan am vopsit jumatate de masina fata facut pleoape pe masina direct din capota , gura de aer pe capota si vopsit masina de la usi in fata .cum e si criza pe la noi care nea afectat pe toti sper ca luna viitoare so pot monta injectia.

ori cum multumesc de pagina cu injectia . toata stima , explicat fara cuvinte .
mihai1677
Uite un link cu r19-le: http://www.reno.ro/Poze-Renault-19-t72263-...ml#entry2000328 , a fost facut cap coada in 3 sapt, desi imi doream sa am mai mult timp la dispozitie, dar era singura masina. Cu r5 o sa mearga mai incet, timp mai mult la dispozitie, este intr-o stare mai avansata de uzura.
Adi R5
acum am inteles de ce te-ai atasat de ALB... jos palaria!
mihai1677
Azi am reusit sa fac o parte din acte, probabil luni ma duc in vizita la ITP,
si un bonus cam asta e culoarea ptr jenti: http://img186.imageshack.us/i/dsc01759nn3.jpg/
tilicaru
poze cu carburatorul. cu aprinderea si senzorul pe volanta nu am dar daca ai tre cuiva pot sai fac .
lord_sith
Spor la treaba Dragos, fa cum iti spun eu bandourile si jantele...o sa dea bine de tot!


Dupa cum am promis, sa iti faci o idee, scuze de calitatea editarii, e facuta in mare graba.
mihai1677
Si iata a venit vremea sa spal si carburatorul, poze cu el in timpul demontarii, si dupa ce l-am scos din decanol.
doruletz75
sal mihai , vad ca te pricepi , am si eu o intrebare . Am un ren 5 exact ca al tau si am o mica problema , cand las clapeta de la soc jos merge intrerupt motorul in timpul mersului nu la relanti , daca-l trag putin merge foarte bine , ce crezi ca poate avea si sa deschid o paranteza masina este a prietenei mele primita cadou anul trecut de la un tip din germania , un mare fun renault avea un garaj de peste 80 de modele renault un mare colectionar . Am venit cu ea din germania de frica avionului , la dus am prins niste goluri de aer la intors nu mai ma-m riscat am venit 1800 km cu o masinuta de 21 ani tongue.gif
mihai1677
Cu alte cuvinte:
-fara soc nu trage, se balbaie,
-tragi socul si poti sa pleci de pe loc fara balbaieli
Eu suspectez ca motorul merge rece, posibil termostat, daca ai termometru de bord verifica asta.
doruletz75
sal. Deci motorul cand este cald si socul este jos se balbaie daca treg socul putin merge bine , am verificat furtunul de la radiator este super fierbinte , ma gandesc sa nu fie un reglaj la aer ceva .............
mihai1677
Ce carburator are? Zenith, Solex Weber?
davincu
@doruletz , este clar ca socul imbogateste amestecul, daca merge bine doar cu socul putin tras inseamna ca ai amestec sarac. Poate fi imbogatit din surubul de reglaj, dar poate fi doar mizerie in carburator. Teoretic poate fi si nivelul scazut de benzina in camera de nivel din carb dar putin probabil deoarece acolo nu sunt reglaje.
Exista un furtunas care merge de la carburator la aprindere .Si asta poate ca e defacut.Adica ai amestecul sarac deoarece ori vine putina benzina ori vine prea mult aer.
Totodata socul doar putin tras poate sa actioneze numai asupra relantiului fara sa actioneze clapeta de aer. Asadar verifica daca nu cumva merge bine daca maresti putin relantiul . Este acolo un surub pe carburator pentru asta.
Succes!

Verifica daca nu cumva e infundat traseul de apa de sub carburator. Daca pui mana in parte de jos a carb si pe furtunele de apa de la carb trebuie sa fie fierbinti dupa ce s-a incalzit motorul.
doruletz75
QUOTE(davincu @ 29 Sep 2009, 19:57)
@doruletz , este clar ca socul imbogateste amestecul, daca merge bine doar cu socul putin tras inseamna ca ai amestec sarac. Poate fi imbogatit din surubul de reglaj, dar poate fi doar mizerie in carburator. Teoretic poate fi si nivelul scazut de benzina in camera de nivel din carb dar putin probabil deoarece acolo nu sunt reglaje.
  Exista un furtunas care merge de la carburator la aprindere .Si asta poate ca e defacut.Adica ai amestecul sarac deoarece ori vine putina benzina ori vine prea mult aer.
    Totodata socul doar putin tras poate sa actioneze numai asupra relantiului fara sa actioneze clapeta de aer. Asadar verifica daca nu cumva merge bine daca maresti putin relantiul . Este acolo un surub pe carburator pentru asta.
      Succes!

Verifica daca nu cumva e infundat traseul de apa de sub carburator. Daca pui mana in parte de jos a carb si pe furtunele de apa de la carb trebuie sa fie fierbinti dupa ce s-a incalzit motorul.
*


Merci mult . Azi o astept pe prietena sa vina sa vad ce ai pot face la asta ma gandeam si eu la un reglaj ceva , dar sa stii ca atunci cand trag socul putin asa cum am mai zis clapeta de la soc se inclina putin si merge bine atunci . Ma gandesc serios sa-i cumpar o masinuta noua preietenei si sa ma ocup de el la primavara o reconditioanare serioasa nu-mi vine sa o dau unsure.gif . Multumesc inca o data de sfaturi
mihai1677
Ultimile "bunatati": rulmentii fata +un burduf planetara; maine urmeaza montajul.
mihai1677
Se pare ca nu se potrivesc rulmentii, cel putin la mine nu sunt de solenza
(35x65x35) desi dialogys spunea ca DA, pe masina am 37x72x37.Sa vedem daca pot sa-i schimb.
Adi R5
mare atentie la rulmenti si telescoape. sunt doua modele de fuzeta.cel mai bine e sa mergi cu un cod de rulment la tine.(de pe piesa veche daca se mai vede ceva)
mihai1677
Revin cu detalii:
pe stanga rulment 35x65x35....Solenza
pe dreapta rulment 37x72x37....Logan
PS: probabil una dintre fuzete a fost schimbata pe parcursul "vietii"
doruletz75
sall. Puteti sa-mi spuneti spuneti si mie de unde pot cumpara un carburator ca cel prezentat aici ?
mihai1677
Mandru posesor de renault 5 cu ITP.
doruletz75
BV. Am venit tarziu in seara asta , ne vedem maine mihai la dezmembrare de carburator tongue.gif
betamax
QUOTE(mihai1677 @ 14 Oct 2009, 11:17)
Mandru posesor de renault 5 cu ITP.
*


Te invidiez. Dar vin din urma !
villytzah
Pe fata merg rulmenti de DNS - super nova - parca si pe spate tot de DNS am pus. Trebuie bagati cu presa ca altfel te chinui rau sau ai sanse sa nu mearga.

Cat despre carburator - am facut tot ce ai zis mai sus si tot imi facea aceleasi probelme ca lui doruletz. In concluzie am dus-o la setat carburatorul pe banc, in pantelimon la serviceul Dacia de langa Cora. I-am luat chit de carburator si am schimbat tot in el.

Problema cu motorul la rece o face oricum, asa e cu renourile pe carburator, tre sa le dai 5-10 min sa se incalzeasca.
mihai1677
La mine unu a fost de Solenza si unu de Logan, teoretic in carte da dimensiuni de Solenza.
mihai1677
O data cu venirea primaverii, au inceput lucrarile:
[attachmentid=1627619959]
[attachmentid=1627619960]
[attachmentid=1627619961]
[attachmentid=1627619962]
[attachmentid=1627619963]
[attachmentid=1627619964]
[attachmentid=1627619965]
Apoi a urmat o mica cosmetizare:
[attachmentid=1627619966]
[attachmentid=1627619967]
[attachmentid=1627619969]
[attachmentid=1627619970]
Acum astept sa vina cilindrii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.